DNA asiakaspalvelu HIRTEEN!!!

Näin toimii kunnon asiakaspalvelu!
Ostin puhelinmyynnistä i phone 4 elokuun alussa.Samana iltana kun puhelin haettiin postista lataasin sen koneeseeni kiinni ja ylläri pylläri se oli täysin mykkä.
No siitä soittamaan dna supernopeaan asiakasplveluun,josta neuvottiin viemään känny liikkeeseen.Ja veinhän minä.Ajattelin että saan heti uuden tilalle koska olihan puhelin niin sökö koska ei edes latautuminen onnistunut.Nooh....puhelin lähetettiin omasta toimestani sitten huoltoon jonka numeron liikkeestä sain.
Nyt on sitten kulunut melkein kolme kk kun asiasta kuuluu jotain DNA:n puolesta.
Itse olen tässä välillä soittanut sinne 16 puhelua,lähettänyt pitkän kirjeen ja käynyt liikkeessä 2x.Selittänyt ja selittänyt asiaa milloin millaisellekkin asiakaspalvelijalle.
Totesin että lienee paras vaihtaa firmaa ja otin i phonen elisalta samantien mukaan toimivana ja kaikki onkin toiminut siitä lähtien ja asiakaspalveluun olen päässyt vajaan 5 min odotusajalla kun se DNA:lla oli pisimmillään 46min.
Täytyy vaan ihmetellä että miten ihmiset jaksaa tuollaista kusetusta.Minä en jaksanut kuin kolme kk.Kauan sinä olet odottanut???
Ilmianna
Jaa

80 Vastausta

Töykeintä asiakaspalvelua ikinä! Kaikki tietävät minkälainen asenne virolaisilla on asiaksapalveluun ja DNA:lla tällainen erittäin epäystävällinen virolainen naisihminen on asiakspalvelussa. Mitä järkeä on yleensä laittaa puhelimeen vastaamaan ihminen joka ei osaa edes suomea kunnolla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Onkohan DNA ulkoistanut asiakaspalvelunsa Viroon?
Kaikki muukin on jo siellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei osaa nämä valittajatkaan suomenkieltä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kolmikf kirjoitti:
Ei osaa nämä valittajatkaan suomenkieltä...
suomen kieltä*
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
besserwisser kirjoitti:
suomen kieltä*
PAHIN VIRHE MITÄ IHMINEN VOI TEHDÄ ON OLLA DNA:N KANSSA MISSÄÄN TEKEMISISSÄ!

USKOKAA!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hesanpete kirjoitti:

USKOKAA!
Mutta on ainut suomalainen operaattori, muitten operaattorien hankkimat rahat menee RUOTSIIN.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Parempi vaihtoehto silti se ruotsalainenkin operaattori, kuin suomalainen kusetus- ja paskalaitos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tossa mielenkiintoinen vaihoehto http://saunalahti.fi/puheliittymat/latausliittymat/?_ga=1.178326694.360353981.1461094824
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hesanpete kirjoitti:

USKOKAA!
Näin on
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minäkin jonotin joskus 50 minuuttia dna:n asiakaspalveluun, enkä silloin vielä tiennyt että puhelu maksaa ellei soittajalla ole dna:n puhelinliittymään. Oli mukava maksella puhelinlaskua.
Ilmianna
Jaa
DNA:lla ei ole mitään asiakaspalvelua: sieltä ei saada edes laskuja postitettua asiakkaille, koska tehtävä on ulkoistettu jollekin toiselle firmalle. Karhukirjeet DNA postittaa itse, joten ne tulevat yleensä ajallaan. Viimeistään tässä vaiheessa on valitettava laskun puuttumisesta DNA:lle k i r j a l l i s e s t i, enkä tarkoita tällä heidän sivustollaan olevia palvelulomakkeita, joita eivät ehdi lukea, vaan sähköpostiviestiä tai kirjettä, jotta voit jälkikäteen todistaa pyytäneesi laskua. Lisäksi on joka kuukausi valitettava laskun pitkästä viipymisestä "postissa" myös kuluttajalautakuntaan sekä postille osoitteeseen jukka.alho@itella.com

Tämä siksi, että DNA siirtää postittamattomat haamulaskunsa Internetissä suoraan Intrumin perittäväksi, eikä siinä vaiheessa tahdo enää lukutaitoisia henkilöitä DNA:lta löytyä.
Ilmianna
Jaa
minäkin varoitan ihmisiä sopimasta dna kanssa mitään,mikä ei ole irtisanottavissa tarpeen vaatiessa.olen kokenut mobiililaajakaistan toimimattomuuden kanssa jos mitäkin pomputusta.asiasta kun ilmoittaa niin neuvot vaihtelee riippuen liikkeestä tai asiakaspalvelun vastaaja henkilöstä.yleisin vitsi on laite täytyy viedä myymälään,kerta toisensa jälkeen.sama toistuu niin kauan kun jaksat juosta dna MF60 mokkulan kanssa,missään vaiheessa ei ehdoteta että laitteet ovat suomeksi sanottuna ihan paskoja,eikä voi sopimusta purkaa näiden ongelmien takia.(dna:lle on tärkeintä että rahaa tulee kassaan,välittämättä miten se kahmitaan.)vanha vitsi toistuu hyvin minunkin tapauksessa,asiakas on oikeassa vain sopimusta tehdessään sen jälkeen voidaan se unohtaa.sitten kun olet irtisanomassa sopimusta niin kyllä tulee taas ehdotuksia uusista eduista ja ihmetellään miksi haluan vaihtaa operaattoria.
Ilmianna
Jaa
",asiakas on oikeassa vain sopimusta tehdessään sen jälkeen voidaan se unohtaa.sitten kun olet irtisanomassa sopimusta niin kyllä tulee taas ehdotuksia uusista eduista ja ihmetellään miksi haluan vaihtaa operaattoria. "

Just niin, ja muistoksi lähettävät perään vielä ylimääräisiä laskuja. Pääseeköhän DNA:sta oikeasti koskaan mitenkään eroon?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Perään tulevaa laskua kutsutaan loppulaskuksi. Tämä "loppulasku" on aikaväliltä kun liittymäsi on ollut käytössä vielä. Eihän matkapuhelinliittymistä voida etukäteenkään laskuttaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Asia on juuri näin dnalla,
asiakas on oikeassa vain sopimusta tehdessään.
Laskuja tulee vielä kuukausia liittymän lopettamisen jälkeen.
Sopimus on purettu yhteisymmärryksessä puhelinpalvelussa,
MUTTA MUTTA.....
ei mobiilineuvojilla ole oikeutta purkaa sopimuksia, tämä sanotaan perusteeksi, kun
irtisanomista ei hyväksytäkään ja asiakkaalle jää turha liittymä
12345678p (p ???? paska ??)
Menee varmaan huonosti, kun pitää olemattomista liittymistä maksaa.
Mutta joskus se paska sopimuskin loppuu, mutta eipä pääse unohtumaan.
EI KOSKAAN ENÄÄ DNA-ASIAKAS.
HANKKIUTUKAA VALEHTELEVASTA OPERAATTORISTA EROON.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei koskaan enää dna kirjoitti:
Asia on juuri näin dnalla,
asiakas on oikeassa vain sopimusta tehdessään.
Laskuja tulee vielä kuukausia liittymän lopettamisen jälkeen.
Sopimus on purettu yhteisymmärryksessä puhelinpalvelussa,
MUTTA MUTTA.....
ei mobiilineuvojilla ole oikeutta purkaa sopimuksia, tämä sanotaan perusteeksi, kun
irtisanomista ei hyväksytäkään ja asiakkaalle jää turha liittymä
12345678p (p ???? paska ??)
Menee varmaan huonosti, kun pitää olemattomista liittymistä maksaa.
Mutta joskus se paska sopimuskin loppuu, mutta eipä pääse unohtumaan.
EI KOSKAAN ENÄÄ DNA-ASIAKAS.
HANKKIUTUKAA VALEHTELEVASTA OPERAATTORISTA EROON.
Vielä sopimuksenpurkuehdoista:
DNAlle on sopimusehdoissa purkuehto,
sosiaalinen suoritusestopykälä ts yllättävät taloudelliset
vaikeudet on hyväksyttävä syy sopimuksen purkuun.
VALHETTA! Hyväksyttävä syy ei ole edes 2 vuotta jatkunut
sairasloma, Kelan pvrahan loppuminen ja siitä johtuva päivärahojen lasku.
ÄLKÄÄ TEHKÖ MÄÄRÄAIKAISIA SOPIMUKSIA JOS TOINEN SOPIMUSOSAPUOLI ON KO. FIRMA.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei koskaan enää dna kirjoitti:
Vielä sopimuksenpurkuehdoista:
DNAlle on sopimusehdoissa purkuehto,
sosiaalinen suoritusestopykälä ts yllättävät taloudelliset
vaikeudet on hyväksyttävä syy sopimuksen purkuun.
VALHETTA! Hyväksyttävä syy ei ole edes 2 vuotta jatkunut
sairasloma, Kelan pvrahan loppuminen ja siitä johtuva päivärahojen lasku.
ÄLKÄÄ TEHKÖ MÄÄRÄAIKAISIA SOPIMUKSIA JOS TOINEN SOPIMUSOSAPUOLI ON KO. FIRMA.
Yrität kääntää asian päälaelleen. Jos asiakas joutuu taloudelliseen ahdinkoon vaikkapa mainitsemistasi syistä johtuen,voi asiakas pyytää määräaikaisen sopimuksen lopettamista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vastausajat Huhtikuu - Kesäkuu 2012

Keskimääräinen jonotusaika
Kuluttaja-asiakaspalvelu, matkaviestintä 0:01:46
Kuluttaja-asiakaspalvelu, kiinteän verkon palvelut 0:02:33
Yritysasiakaspalvelu, matkaviestintä 0:01:59
Yritysasiakaspalvelu, kiinteän verkon palvelut 0:01:00
Kiinteän verkon tekninen tuki, kuluttaja-asiakkaat 0:00:59
Kiinteän verkon tekninen tuki, yritysasiakkaat 0:01:15

mistähän vitusta nämä ajat on revitty kun itse olen soitellut nyt pari kertaa ja molemmilla kerroilla odotusaika on ollut yli puolituntia reippaasti... nimimerkillä hajottaa...
Ilmianna
Jaa
"Keskimääräinen jonotusaika
Kuluttaja-asiakaspalvelu, matkaviestintä 0:01:46
Kuluttaja-asiakaspalvelu, kiinteän verkon palvelut 0:02:33
Yritysasiakaspalvelu, matkaviestintä 0:01:59
Yritysasiakaspalvelu, kiinteän verkon palvelut 0:01:00
Kiinteän verkon tekninen tuki, kuluttaja-asiakkaat 0:00:59
Kiinteän verkon tekninen tuki8, yritysasiakkaat 0:01:15

mistähän vitusta nämä ajat on revitty kun itse olen soitellut nyt pari kertaa ja molemmilla kerroilla odotusaika on ollut yli puolituntia reippaasti... nimimerkillä hajottaa... "

Jenkeissä monet firmat käyttää puhelinpalvelustaan järjestelmää jossa CallerID:n perusteella haetaan automaattisesti asiakastiedot tietokannassa
& sijoitetaan asiakas jonoon sen perusteella. Rahaa tuovat & ongelmattomat
asiakkaat saavat jonkin Prenium palvelun. Jatkuvia palautuksia, laskun kanssa ongelmaiset & muuta valitusta aiheuttavat päätyy jonon hännille jossa Prenium asiakas ohittaa ongelma asiakkaat aina.

Jos numero jossa soittaa ei löydy tietokannassa saa rupuasiakaspalvelun,
jos soittaa tietokannassa löytyvässä numerossa saa paremman palvelun.

Näitä systeemejä nyt käyttää jo moni firma Suomessakin, ei ole jenkkien etuoikeus enään. Uusin aluevaltaus on FaceBook lojaliteetti, tyyliin NorthSocial (Verkkokauppa.com käyttää)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
älä valita. dnalle soitto ei maksa mitään ( kun soitat dna-liittymästä) soitappa saunikselle tai soneralle... uu jei.. kiva maksaa, myös jonottamisesta;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
dnalainen, ylpeä kirjoitti:
älä valita. dnalle soitto ei maksa mitään ( kun soitat dna-liittymästä) soitappa saunikselle tai soneralle... uu jei.. kiva maksaa, myös jonottamisesta;)
Siinä on se ero että muille ei tarvitse vioista soitella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
rutisetteko te jo netissäkin.. uskokaa jo elämä on, etuoikeus/kimppa pitää!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hahaha perämetsän masa käyny avautumassa :(((
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kyllä on oikeus valittaa netissäkin niin tietävät muutkin miten homma toimii. hyvin vai huonosti vapaa sana.
Ilmianna
Jaa
haha lähetin dna:lle palautetta sähköpostitse 14 joulukuuta ja pyysin yhteydenottoa, nyt kirjotan siis 20 päivä tätä viestiä. Ei helvetti mitä pelleilyä!!!
Ilmianna
Jaa
ei näin dna

netti reistaillu lähemmäs joka kuukausi joka kerta odottanu se 50 minuuttia asiakaspalveluun eikä tehny muutaku nostanu käsiää eikä voineet tehä asialle mitään tälläkertaa lyötiin luuri korvaan. ei s*****a mitä palvelua voisivat oikeesti mennä hirtee
Ilmianna
Jaa
Kaikki kännykkä- ja mokkulakauppiaat ovat huijareita. Toiset vaan suurempia huijareita kuin toiset. Alan luonne on sellainen. DNA on laittekaupoissa suurempi huijari kuin esim. Gigantti muun muassa.
Ilmianna
Jaa
Yritin sulkea yhden mokkulakortin dna:n asiakaspalvelussa ja sain vastauksesi että se on lopetettu mutta Itiksen asiakaspalvelu ilmeisesti otti sen itselleen, enkä aavistanut että sitä voidaan myös käyttää puhelimessa ja saada lisämaksuja yli nettikuukausimaksun. Sain sitten yllättäen laskuja siitä numerosta ja kun soitin sinne vastasi outo ihminen kerran eikä sen jälkeen yhtään. Ensin suljin sitten liittymän ja tarkistin että se on suljettu. Olin helpottunut ettei lasku ollut 100 euroa enempää mutta pyysin silti luettelon siitä mihin on soitettu ja se tulikin peitettynä joten oli vaikeata arvioida mitä on tapahtnut, eikä tullut kun monen pyynnön jälkeen ja viel' on yksi jakso saamatta. Kuukausia myöhemmin tuli karhumaksuja intrumilta maksullisista palveluista jotka olivat vähän isompaa laatua ja olen yrittänyt saada tietoa dna:lta mitä vielä voisi olla tulossa erittelyn mukaan tuloksetta toistaiseksi. Mielestäni koska dna voi helposti ottaa selvää kuka heistä on käyttänyt korttiani olen ihmeissäni miksei heitä kiinnosta sitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Dna välitää myös seksi palveluja kokemusta on rikosilmitutsen kera dna.n palveluista mihin ei edes olr soitettu eikä edes pysry soittamaan
Kun on estetty palvelut mutta kummu kin tuli 350€lasku lyseisistä palveluista? Ohmettetel dna.n rikollosya toimintaa ka muutenkin hedän toimitaa noudattaa sopimuksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Dna yritti huijata minua mutta huijasi takaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kertoisitte ystävällisesti miten DNA:ta voidaan sitten huijata, haluan ehdottomasti 800 euroa takaisin mitä olen maksanut dna-kundin puheluista kun asiakaspalvelussa varastettiin korttini.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
toverigunnar kirjoitti:
Kertoisitte ystävällisesti miten DNA:ta voidaan sitten huijata, haluan ehdottomasti 800 euroa takaisin mitä olen maksanut dna-kundin puheluista kun asiakaspalvelussa varastettiin korttini.
Dna-asiakaspalvelusta varastettiinkorttisi? :D ja tämä on mahdollista siten että....? :D tiedoksesi ettei kukaan muu voi käyttää sim- korttiasi saman aikaisesti kuin sinä :))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hahahah kirjoitti:
Dna-asiakaspalvelusta varastettiinkorttisi? :D ja tämä on mahdollista siten että....? :D tiedoksesi ettei kukaan muu voi käyttää sim- korttiasi saman aikaisesti kuin sinä :))
Kyllä. dna:n Itiksen asiakaspalvelu otti korttini eikä se sen jälkeen ollut kenenkään muun käytössä paitsi dna:lla itse, ei ainakin minun koska se ole enää mulla ja mulle valehdeltiin että se on suljettu. DNA kieltää koko homman ja on ilmoittanut että vastuu on mulla mutta totuus on totuus!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
> selittänyt asiaa milloin millaisellekkin asiakaspalvelijalle

Tuttu ja koettu ilmiö. Kukaan DNA:lla ei koskaan tiedä käsiteltävän asian edellisistä vaiheista. Ollapa heillä samanlainen palvelupyyntö-ohjelmisto kuin työpaikkani atk-tuella
Ilmianna
Jaa
sähköpostipalvelukin DNA:lla "toimii" ... kunhan odotat viisitoista (15) kk
Ilmianna
Jaa
Tein reklamaation 21.2. Tänään sain vastauksen. Ostin Nokia Lumia 920, kun se tuli myyntiin viime vuoden loppupuolella. Puhelin ollut jo kaksi kertaa huollossa, toisella kerralla Sveitsissä. Ohjelmistossa häikkää, sammuu itsekseen, ei pysty yhdistämään tietokoneeseen jne. Lupasivat hyvittää 1 kk puhelimen kk maksuista tammikuussa. Vähensin tammikuun laskusta sovitusti tämän summaan, vaan kappas, lasku on mennyt Intrumille perintään! Olen soittanut asiakaspalveluun PÄIVITTÄIN 3 vkon ajan, läpi ei pääse! Ja töissä käyvänä minun ei ole mahdollista jonottaa tuntia, kun jonoon vihdoin pääsee. Tänään sain nuivan vastauksen reklamaatiooni, jossa hyvitys on hyvitetty helmikuun laskusta ja asiakaspalvelija mukaan suuremmalle hyvitykselle ei ole aihetta ja käskivät maksamaan puuttuvan summan mahd. pian?! Tänään olen yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Vitun DNA.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos sulla on toistuvaa vikaa niin sun pitää olla laitteen valmistajaan yhteyksissä, ei dna varmaan ole rikkonut sun puhelinta ja varmasti auttavat parhaansa mukaan. Itse olen ollut dna asiakaspalveluun yhteyksissa pari viikkoa sitten ja pääsin läpi samantien ? Ja se että joutuu jonottamaan" tuntikausia", kokeileppa kerran ettet odota pari min ja sulje ja soita uudelleen, testaa 5min putkeen nii pääsee ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
DNA:n "asiakaspalvelu" leimaa minut lukutaidottomaksi. Olisikohan pitänyt henkilötietoihin liittää kahdesta korkeakoulutukinnosta kertova etuliite? Valitin OmaDNA:n vioista ja pitkän viivästyksen jälkeen lähettivät sähköpostissa vain copypasten OmaDNA:n kirjautumisohjeesta. Moneen kertaan lukemastani. Ei sanaakaan valitukseni aiheesta
Ilmianna
Jaa
Joo on kyllä menny perseelleen asiakaspalvelu, "palvelu" aikojen ulkopuolella vain puk-koodin kysely ja liittymän sulkeminen onnistuu. Ja omadna:han ei pääse koska salasanan vaihto ei onnistu eikä tekstarillakaan tunnuksia saa! Voi helvata sentään mitä paskaa!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tosi on että vaikeaa on omadnahan pääsy kun joka kerta pitää kysyä aspasta uusi salasana kun jotenkin vaan muuttuvat vaikka varmasti muistan salasanani ja silti en pääse sillä omille sivuille kun sen yhden kerran vaikka teen niinkuin neuvotaan että vaihda salasanasi heti koska heidän lähettämä salasana toimii vain yhden kerran mutta taitaa toimia toisinpäin. Mutta pakko kärsiä kaikki mitä DNA keksii kiusaksi koska ei edes Elisa saa tänne maalle kunnollista 3G verkkoa jotta Dna on parempi täällä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Totta dna kusettaa ja valehtelee mainoksissa luomalla väärää kuvaa toiminnastaan. Dna helppo jne on täyttä valetta. Meillä on ollut 8 liittymää ja tuskaa on ollut. Dna on yrittänyt 2 kertaa viedä luottotietoni, mutta molemmilla kerroilla ovat joutuneet perumaan ne väärästä laskutuksesta. Dna asiakaspalvelu on todella hidas. Viimeisin palaute kesti 6 kk. Olemme vaihtaneet elisaan ja ongelmat on ohi.
Mietimme ryhmäkanteen nostamista dna kohtaan, koska eivät halua korvata vääryyksiään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Millä operaattorilla olette nyt?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiinnostunut1111 kirjoitti:
Millä operaattorilla olette nyt?
Globetelilla vielä melkein tämän kuukauden sitten Soneralla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tässävastaus kirjoitti:
Globetelilla vielä melkein tämän kuukauden sitten Soneralla.
entäs seuraavaksi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tiedustelija- kirjoitti:
entäs seuraavaksi?
Aion pitää vähintään vuoden jos saan liittymäni 26.90€/kk (olen ollut tänä vuonna jo asiakkaana). Olen jo katsellut seuraavaa (saa nähdä miten hinnat
muuttuu). Kiinnostaa toi Elisan latausliittymä. 1000 min. puhetta, 100 SMS/MMS ja 21 Mbs (3G). Hinnaksi tulee 22.80€/kk:ssa. Tai jos tyytyy 500 min. niin 20.80€/kk:ssa. Tulee jonkin verran puheluita. Kerran on mennyt yli 500 min.
Globetel liittymässä. 500 min. paketti. Sitten olen katsonut DNA:n liittymiä.
Siellä on 500 Min./SMS mutta siinä on vaan 2 Mbs datayhteys eli vielä hitaam-
pi kun Globetel:ssä. Ei riitä mulle olisi vaikka 10 Mbs. Sitten on 50 Mbs data ja
200 min./SMS (muistaakseni 19.80€/kk:si). Tossakaan ei välttämättä
riitä. On muistaakseni 0.09 €/kpl/min paketin ylitse menevät viestit/puhelut.
Jo 26.90 saa rajattoman 50 Mbs data, puhelut viestit. Mutta katotaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tässävastaus kirjoitti:
Aion pitää vähintään vuoden jos saan liittymäni 26.90€/kk (olen ollut tänä vuonna jo asiakkaana). Olen jo katsellut seuraavaa (saa nähdä miten hinnat
muuttuu). Kiinnostaa toi Elisan latausliittymä. 1000 min. puhetta, 100 SMS/MMS ja 21 Mbs (3G). Hinnaksi tulee 22.80€/kk:ssa. Tai jos tyytyy 500 min. niin 20.80€/kk:ssa. Tulee jonkin verran puheluita. Kerran on mennyt yli 500 min.
Globetel liittymässä. 500 min. paketti. Sitten olen katsonut DNA:n liittymiä.
Siellä on 500 Min./SMS mutta siinä on vaan 2 Mbs datayhteys eli vielä hitaam-
pi kun Globetel:ssä. Ei riitä mulle olisi vaikka 10 Mbs. Sitten on 50 Mbs data ja
200 min./SMS (muistaakseni 19.80€/kk:si). Tossakaan ei välttämättä
riitä. On muistaakseni 0.09 €/kpl/min paketin ylitse menevät viestit/puhelut.
Jo 26.90 saa rajattoman 50 Mbs data, puhelut viestit. Mutta katotaan!
Pitää lisätä vielä jos jo vuoden päästä saisi 4G latausliittymiä niin voisi harkita.
Olen muuten myös ollut vähän aikaa DNA:n liittymäasikkaana ton 24 kk:n 3G
mokkulasopimuksen lisäksi. Mutta katotaan ensin Sonera.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
DNA lupaa prepaid liittymien toimivan EU:ssa. Toimivuus on kuitenkin, ainakin Ranskassa , rajoittunut puhelujen vastaanottoon-- soitto DNA liittymästä ulospäin- ei toimi .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"Roaming-kumppaneiden verkko-ominaisuuksista riippuen voit soittaa ulkomailla kahdella eri tavalla. Yhteistyökumppaneiden verkoissa toimii joko USSD Call Back- tai Camel-tekniikkaa. Puheluiden vastaanotto ja tekstiviestipalvelu toimivat ulkomaillakin normaalilla tavalla. Muistathan, että ulkomailta Suomeen soitettaessa numerovalinta tehdään aina kansainvälisessä muodossa, esim. 358 9 123 456.

USSD-puhelun soittaminen edellyttää USSD-koodin lisäämistä vastaanottajan puhelinnumeroon. Voit halutessasi tallentaa tärkeimmät numerot puhelinmuistioosi myös tässä muodossa. Muistathan, että soittaminen USSD-koodilla ei onnistu Suomessa.

Esim soitettaessa ulkomailta Suomeen/suomalaiseen liittymään *140*358441234567# ja soita/vihreä luuri.
Ruotsiin/ruotsalaiseen liittymään: *140*46701234567# ja soita/vihreä luuri."

Tämä napattu suoraan DNAn sivuilta. Varsinkin ulkomaille lähtiessä kannattaa selvittää, miten hommat toimii.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minulla on ollut nyt DNA:n liittymä yli 2 vuotta ja toinen puhelin siitä firmasta. Kaikki on mennyt kuten on sovittu ja asiakaspalveluunkin on saanut yhteyden suhteellisen nopeasti. Paljon Soneraa parempi meininki ja hinnoittelu.
Puhelimetkin ovat toimineet virheittä sen jälkeen kun tajusin jättää nokian tekeleet pois ja siirtyä parempien merkkien asiakkaaksi.
Ilmianna
Jaa
Kyllä dna laskutus toimii vaikka joku tossa muuta väittikin
Itse olen aikoinaan saanut kahteen otteeseen muiden laskuja paksun nipun omaan osoiteeseeni...
Ilmianna
Jaa
Itse olen toiminut uusien elektronisten tuotteiden kanssa niin että avataan paketti liikkeessä ja testataan että toimii
Sina ei myyjät meinaa ymmärtää mutta suostuvat nikotellen hommaan jos kyseessä on esim televisio
Itse en jalsa alkaa tappelemaan jo uutene viallisen tuotteen takuu asoista jotka saattaa kestää parhaimmillaan neljännes vuoden
Viimeksi ostin puhelimen ja kun puhelin lyötiin virtoihin ilmoitti myyjä ironisesti että nyt sitten odotellaan kun akku latautuu.
Kävin välillä syömässä ja muilla asioilla palasin paikalle korttti luuriin toimivaksi todettiin ja kaupat tehtiin.
Olis kiva tietää mikä laki pakottaa ihmisen ostamaan valmista paskaa.. Tosin en tiedä toimiko tässäkään myyjä oikein mutta kysein toiminta malli on pelittänyt tosin vaatii aina vähän aikaa mutta tässä säästtää hermoja ja aikaa ja rahaa kun maltaa tsekata ensin mitä on ostamassa.
Eli nyt kaikki vaan ensin vaatimeen toimivan tuotteen näkemistä ennen kauppoja
- - - - - - -
Tätä mieltähän oltiin kuningaskuluttajassakin
Elisan liiketoimintajohtaja Jan Virkki kertoo, ettei ongelmaa yleensä pystytä selvittämään liikkeessä.

- Vika ei välttämättä ole niin ilmiselvä. Jos laite on käynyt liikkeen ulkopuolella, siinä saattaa olla itse aiheutettua ongelmaa. Myymälähenkilökunnalla ei välttämättä ole osaamista tai työkaluja vian selvittämiseen, ja siksi laite toimitetaan huoltoon.

Jos vika todetaan liikkeessämme myyntihetkellä, niin silloin kyllä yleensä vaihdetaan heti toiseen laitteeseen.
Ilmianna
Jaa
Ihan on tosi hankala ja monimutkainen dna itsepalvelu netissä :( :( Laskun maksaminen todella hankalaa !!! Liittymä menee heti vaihtoon kun määräaikaiset sopimukset umpeutuu !!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Latasin prepaid laajakaistaan datapakettia, rahat lähti tililtä mutta dataa en saanut.
Olin sitten yhteydessä asiakaspalveluun jossa ei osattu tehdä asialle mitään, neuvoi laittamaan s-postia mobiiliasiakaspalveluun.

Laitoin s-postia maksutapahtumatietoineen (valokuva verkkopankin sivulta, siis väärentämätöntä faktaa), kun ei enää voinut muuta, alkoi akka väittää jotain että maksun näkyminen heidän järjestelmässään näkyy kolme pankkipäivää.

Sattuu nyt kuitenkin olemaan niin että kun arvopäivä on sama kuin maksupäivä niin raha näkyy välittömästi palvelunmyyjän tilillä, lässytys oli siis meriselitys ja niin ollen valehtelua asiakkaalle.

Todella ala-arvoista huoraamista.

Kohta on viikko mennyt, montakohan pankkipäivää vielä menee.

En ihmettelisi jos joku alkaisi kaataa mastoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Asiakaspalbelu on DNAlla alaarvoista ja töykeää. Pyysin saada laskua paperversiona koska hoidan poikani laskut hänen ollessa armeijassa ja sehän ei kuulemma onnistu
tai ainakin maksaa 10e/ lasku!!!!
Ei auttanut vaikka uhkailin kuluttajasuojalla ja että summa on laiton (myönsi että on laiton summa) mutta peritään kuitenkin, eipä tartte laskuja hoitaa mutta sehän tuntuu olevan se ja sama DNAlle kun ne menee perinnän kautta saman tien.
Ilmianna
Jaa
Joo,olen ENTINEN DNA asiakas.Paska firma.
Nyt TeleFinland.Kaikki toimii OK,odotusaika 3-5 min,jos mene yli he soittavat takaisin.
Ilmianna
Jaa
En ole entinen DNAn asiakas, vaan nykyinen.

Olen huomannut, että esimerkiksi Elisa (saunalahti)n myyjät, haukkuvat dnan pystyyn... Tosin Dna ei koskaan hauku heitä vaikka aihetta olisi

Sonera on mielestäni laadukas operaattori.

1. Sonera
2.Tele Finland
3. Dna
4. Saunalahti (Elisa)

Saunalahdella on ollut minulla eniten ongelmia,
syy miksi en koskaan sitä puljua kannata
Ilmianna
Jaa
Sonera / Tele Finland on halpa ulkomailla, jos tulee matkailtua vaihteleviin paikkoihin 5-15 kertaa vuodessa ja sahattua eri pohjoismaiden välillä. Muuten Sonera on kallis, status-liittymä, vaikka verkko on paras. DNA / Welho ja Elisa / Saunalahti tarjoavat keskittämisetuja. Elisan verkot ovat periferisillä alueilla paremmat kuin DNA:n verkot. Mutta DNA on oikeasti halpa eikä vetele juurikaan määräaikaisia soppareita.
Ilmianna
Jaa
Elisa Saunalahti huijarit puhelinmyyjinä ikävä tosiasia.

Pakkomyyntiä sairaille ihmisille joilla jo toimivat nettiyhteydet kotona ja kaiken huippuna samalta toimijalta.

En kehtaisi illalla kehua mitä päivällä tuli tehtyä ja myytyä.

Myyvät vanhuksille "Viihdettä" vaikka kieltäytyvät ja kun peruvat tätä ostosta niin myydään taas uutta siinä lähipiiri ihmeissään miksi tälläistä toimintaa sallitaan.

No meiltä poistuu kyseisen toimijan palvelut eli asiakas äänestää jaloillaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vanhukset ovat kovasti naimisissa kytkyjensä kanssa; Elisa puljuna ehkä raskain kytkyttäjä. Voi sillä hintaetua saada, mutta taloudellisesti "hyvin" kytkytetty, koska hinnat ovat tulleet alas.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
DNA, Tuo puhelinliittymien Suomisoffa. Vaikuttaa kyllä erittäin kyseenalaiselta firmalta.
Ilmianna
Jaa
Asakaspalvelija ei tiennyt mitään asiasta jossa hänen pitäisi osata auttaa asiakasta, oli siis aivan sormi suussa, puhelun päätteeksi vielä kuitenkin kysyi:
Haluatteko tietää jotain muuta laajakaistapalveluista :D

Vittuilua ja ylimielisyyttä maailmaan mahtuu, mutta ei sentään pitäisi palkata asiakaspalvelijoiksi apinoita jotka eivät tiedä yrityksen myymistä palveluista hevonvittua.

Nyt on aika äänestää jaloillaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
DNA ON PAHIN RIKOLLINEN KOKO MAAILMASSA
-lähettää saman laskun vähintään 5 kertaa
-toimittaa väärän laitteen ja kun palauttaa, varastaa sen ja lskuttaa edelleen palutettua laitetta
-lähetti sähköpostiin uuden mukamas tilaamani laitteen ja liitymän tilasvahvistuksen, elokuu2014 vaikka olen ollut ulkomailla huhtikuusta alkaen ja palvelualustan ulkopuolella ( laki)
-asiakaspalvelu on aivan sekaisin !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei! Olen samaa mieltä edelläolevien kanssa monesta ongelma-asista. Ostin prepaid in R:ltä. Ongelma tuli kun huomasin että olen hukannut kansion josta olisi löytynyt puk code. Se että Dna lla ei ole ihmistä jolta voisi kysyä asiaa niin en ole löytänyt vielä sellaista? Tietääkö kukaan mikä on prepaidin pinkoodi ennen sen muuttoa joksikin muuksi? 1234,0000 tai mikä? Nyt käy niin jos en saa pidettyä kännyä ilman että se sammuu (sulkeutuu virran vähyydestä) menetän sitten sen lopun mikä 7€ on jäljellä. Dna menettää 100varmasti yhden asiakkaan, tosin pienen ja köyhän. Joten kiitosta vaan.
Ilmianna
Jaa
Samansuuntaisia kokemuksia on DNA:sta. Lisäksi kaksi kertaa menin lankaan puhelinmyyjän kaupatessa erilaisia vaihtoehtoja liittymistä, muka asiakkaan parhaaksi. Laskut aivan käsittämättömiä. Mikään ei ole pitänyt paikkaansa, mitä on luvattu. Olenkin nyt Saunalahden asiakas, toivottavasti asiat sujuu näillä paremmin. DNA:ta en ota enää ilmaiseksikaan.
Ilmianna
Jaa
Eivät liikkeessä osanneet auttaa minua ja sanoivat, etä mun pitää itse soittaa heidän asiakaspalveluun. Eivät ilmeisesti tienneet miten puhelimella soitetaan.
Ilmianna
Jaa
Onko asiakaspalaute kaikkein helpointa ja vaivattominta hoitaa niin ettei palautelomake ole edes toiminnassa? On uskomattoman ylimielistä ettei varasysteemiä tunnu olevan.

On todella ylimielistä myös, ettei nettilatauksia ole voinut tehdä aktian tunnuksilla todella pitkään aikaan. Kipeänä 15km lähimmästä kioskista tai automaatista en voi lähteä latailemaan.

Olen pakotettu ottamaan kilpailijan liittymän, vaikka en millään haluaisi vaihtaa numeroani. Asiakaspalvelu on ollut muutenkin niin huonoa, ettei sekään kannusta uskollisuuteen.
Ilmianna
Jaa
paska mäihä
Ilmianna
Jaa
Olen ollut kolmesti viiden vuoden välein DNA:n asiakas ja jokaisella kerralla pettynyt. Nyt kannustan miestäni vaihtamaan kaikki liittymät jotka on dna:lla. Mies yritti sulkea dna:n nettiliittymää niin asiakaspalvelusta sanottiin että täällä on yksi toinenkin liittymä hänen nimissään???? what????

Odotetaan kauhulla millaisia kostotoimenpiteitä dna:lta tulee :-)
Ilmianna
Jaa
Oma 12 kk määräaikainen liittymä päästä läpi kaikkia puheluita ja data liiku enää ollenkaan. Asiakaspalvelu keksi syylliseksi oman puhelimeni ja sen, että se on ostettu toiselta operaattorilta ja liittymä ehkä toisi jos olisin ostanut puhelimen heiltä. En enää ikinä osta ko. puljusta mitään. Paperilla paras, käytännössä paskin.
Ilmianna
Jaa
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia DNA:n kanssa :-) Oliko 15 Min. jonka jonotin asiakaspalveluun. Mulla oli 24 kk 3G mokkula sopimus jonka sanoin irti määräajan
päättyttyä. Saa nähdä meneekö vielä hyvin että tulee vielä loppulasku. 31. pv pitäi-
si loppua. On mulla ollut vähän aikaa 4G kännykkäliittymä jonka numeron siirsin
toiselle operaattorille. Siitä tuli laskut oikein. Onko käynyt hyvä TUURI ??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Nyt oli mennyt poikki mokkula liittymä. Saa nähdä tuleeko oikein vielä loppulasku.
Minkä jälkeen ei pitäisi tulla enää laskuja. Äiti on DNA:n asiakas. Sekä puhelinliittymä et mokkula. Pitää puhua jos saisi puhelinliitymän siirrettyä
johonkin Globetel:in liittymään. Ilmeisesti kumminkin on laskut tulleet oikein..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
DNA24kk kirjoitti:
Nyt oli mennyt poikki mokkula liittymä. Saa nähdä tuleeko oikein vielä loppulasku.
Minkä jälkeen ei pitäisi tulla enää laskuja. Äiti on DNA:n asiakas. Sekä puhelinliittymä et mokkula. Pitää puhua jos saisi puhelinliitymän siirrettyä
johonkin Globetel:in liittymään. Ilmeisesti kumminkin on laskut tulleet oikein..
Tänään tuli sähköpostiin lasku jonka pitäisi olla loppulasku. Siinä ei tosin
mainittu liittymän loppumista. Saa
nähdä loppuuko laskutus vai pitääkö
ottaa yhteys kuluttaja-asiamieheen.
Liittymä sanottu irti asiakaspalvelussa. Päivää jolloin soi-
tin en ulkoa muista mutta sovittiin
että 31. päivä liittymä suljetaan. On
ilmeisesti sulkeutunut. Saas nähdä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
DNA24kk kirjoitti:
Tänään tuli sähköpostiin lasku jonka pitäisi olla loppulasku. Siinä ei tosin
mainittu liittymän loppumista. Saa
nähdä loppuuko laskutus vai pitääkö
ottaa yhteys kuluttaja-asiamieheen.
Liittymä sanottu irti asiakaspalvelussa. Päivää jolloin soi-
tin en ulkoa muista mutta sovittiin
että 31. päivä liittymä suljetaan. On
ilmeisesti sulkeutunut. Saas nähdä.
Eipä ole tullut enää DNA:lta laskuja!
Ilmeisesti kaikki on mennyt hyvin 😊
Mulla on vielä DNA:lta prepaid liittymä. Ei muuta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Taas tuli paskaa niskaan. Maksoin kuukausimaksua aktivoimattomasta liittymästä ja asiakaspalvelu sanoi että olisi pitänyt laittaa sim puhelimeen ja soittaa asiakaspalveluun aktivoimiseksi. Paska ku edes saa verkkoon yhteyttä saati sitten soittaa. Vittuilivat vain kun kysyin miksi nettiaktivointi ei toimi.
Ilmianna
Jaa
Tuli kirje DNA:lta. Ilmoittavat vanhan n. 70 sentin kuukausimaksullisen liittymäni muuttuvan automaattisesti n. 3 € maksavaksi. Uudessa on hidas netti pakollisesti samaan hintaa ja vailla datarajoitusta.

Mitäs tässä tekisi, kun puhelimella (vanha nokialainen) en tykkää nettiin mennä?
Eukon kanssa melkein aina liikun, voisin vaikka olla ilman puhelinta.
Ilmianna
Jaa
Uudet kännykät: Puuhaavat omiaan, akkua ladattava alvariinsa, ovat isoja ja hankalia pitää taskussa ulkotöissä, akkua ei voi vaihtaa, kuvia ei voi siirtää tietokoneeseen johtoa pitkin, käyttöikä lyhyt, mainostettu käytettävyys riippuvainen appseista eli käytännössä kuukkelista.
Kosketusnäyttö ei reagoi jokaiseen näppäytkss ja sitten toisinaan lähelle vienti riittää.
Tulee paljon yllätyksiä, on kuin heikolla jäällä - turvaton olo. Ja päivitystä tuuppaa ja olisi luettava älytön määrä pientä tajutonta tekstiä. Ja köyhät työntää mainoksia hurjia määriä, on kova rahapula..
Ja minä maksan kohavina nettimaksuina jaikka kuinka vähän itse bittejä liikuttekisin.

Siirryn semafoorimerkkeihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
älypuhelimen käyttö kallista ei vastaavaa hyötyä muutaman vuoden kokemuksella,puhelut,viestit vähentyny,peruspuhelimella pärjäisin ja sitä vakavasti harkitsenkin............. odotan sopivaa luuria. en siis tarvitse älyluuria mihinkään
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jokaisella operaattorilla on käytössä samat puhelimet ja nettilaitteet,on aivan sama ottaako ne mistä vaan ulkomailla eli Kiinassa ne kaikki tehdään,myöskin aivan samanlaisia ovat jokeisella asiakaspalvelussa nuoret pojan klopit ja teinitytöt jotkavastaa että em mää vaan tiedä jos hiukankin teknistä kysyy!
Ei kannata tuijottaa netin nopeuteen JOS et ole kiinteän liittymän asiakas,siellä kapelissa voi toteutua ne supernopeat nopeudetkin,tuon tajuaa JO nuori nörttikin,mutta me vanhemmat vaan kitistään kun yritetään sillä suklaatikulla mahdottomia!!
Ilmianna
Jaa
Iäkkäälle isälleni oli myyty pihelinmyynnilä DNA-TV ja Welho-laajakaista. Ja kun paketti postista oli saapunut istui hän ihmeissään kaikkien laitteiden kanssa ymmärtämättä mitä niille pitäisi tehdä. Yritimme tyhmät ratkoa asiaa DNA:n asiakaspalvelun kautta mutta saimme aivan käsittämätöntä kohtelua lopuksi vihjattiin jopa sillä, että isäni pitäisi laittaa holhoukseen, jos ei ymmärrä mitä on ostanut. En uskonut, että tällaiseen törmäisi vielä tänä päivänä. No irtisanomme tietenkin liittymät emmekä koskaan enää edes katso DNA:han päin. Luojan kiitos on muitakin vaihtoehtoja, sellaisia joissa yhteistyö pelaa ja asiakasta arvostetaan.
Ilmianna
Jaa
Laitanpa tähän ellei ole jo tullut sanottua:

MITÄ HOMMASIT IPHONEN? Varmaan ihan oikea puhelin (siis sellainen millä mm. soitetaan muistatko) toimii jos osaa käyttää, DNA:takaan nyt puolustamatta. Omassa halpispuhelimessani (tarjouksesta 79 €) on tutkitusti samat ominaisuudet kuin iipottimessa, okei muistia vähemmän mutta taskussa kulkee jo pienempänäkin. Ja juu puhun nyt älypuhelimesta. Onko iipottimessa edes paikkaa tupla-simmille? Oletko vähän urpo jos väkisin haluat maksaa huonosti toimivalle operaattorille kymmenkertaisen hinnan puhelimesta joka on sekin alun alkaenkin ihan paska? Enpä ole kuullut yhtään vakuuttavaa perustelua i-alkuisille laitteille (jollei jotain kummallista, fanaattista lojaalisuutta lasketa).
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

DNA asiakaspalvelu HIRTEEN!!!

Näin toimii kunnon asiakaspalvelu!
Ostin puhelinmyynnistä i phone 4 elokuun alussa.Samana iltana kun puhelin haettiin postista lataasin sen koneeseeni kiinni ja ylläri pylläri se oli täysin mykkä.
No siitä soittamaan dna supernopeaan asiakasplveluun,josta neuvottiin viemään känny liikkeeseen.Ja veinhän minä.Ajattelin että saan heti uuden tilalle koska olihan puhelin niin sökö koska ei edes latautuminen onnistunut.Nooh....puhelin lähetettiin omasta toimestani sitten huoltoon jonka numeron liikkeestä sain.
Nyt on sitten kulunut melkein kolme kk kun asiasta kuuluu jotain DNA:n puolesta.
Itse olen tässä välillä soittanut sinne 16 puhelua,lähettänyt pitkän kirjeen ja käynyt liikkeessä 2x.Selittänyt ja selittänyt asiaa milloin millaisellekkin asiakaspalvelijalle.
Totesin että lienee paras vaihtaa firmaa ja otin i phonen elisalta samantien mukaan toimivana ja kaikki onkin toiminut siitä lähtien ja asiakaspalveluun olen päässyt vajaan 5 min odotusajalla kun se DNA:lla oli pisimmillään 46min.
Täytyy vaan ihmetellä että miten ihmiset jaksaa tuollaista kusetusta.Minä en jaksanut kuin kolme kk.Kauan sinä olet odottanut???

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta