Opiskelijablogeja ulkomailta! :)

Terveisiä_Briteistä

Heip,

Ajattelinpa perustaa tällaisen ketjun, johon kerätään ulkomailla opiskelevien suomalaisten blogeja. Ajattelin, että tämä saattaa hyvinkin hyödyttää niitä jotka suunnittelevat opiskelua vieraassa maassa, eivätkä tiedä minne lähteä, miten rahoittaa ja uskaltaako lähteä. Täältä voisi myös löytää sielunsiskoja ja veljiä ajatustenvaihtoa varten taikka vaikka tavata samassa maassa opiskelevia tovereita :)

Itse opiskelen Briteissä ravitsemustieteitä ensimmäistä vuotta ja pidän myös blogia opiskelijaelämästä täällä rapakon takana. Minulle saa kirjoitella mistä tahansa ja kysellä käytännön asioista ja mitä mieleen juolahtaa. Olette enemmän kuin tervetulleita blogin lukijoiksi! =)

Tässäpä linkki blogiini, Kolmen sukupolven naiset: http://kolmensukupolvennaiset.blogspot.com

Mukavia lukuhetkiä! Toivottavasti meitä löytyisi iso liuta!

25

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stadin_mimmili

      HELLO! Kävin katsomassa blogiasi, hirmu hyvin kirjotat ja sait nauramaan jo ekaa tekstiä lukiessa. Aivan mahtavasti kuvaat pieniä arkisiä asioita joita olet kohdannut ja sellaisella innostavalla tyylillä. Pitää yrittää jos kirjautuisin sisäänkin, en vaan tiedä pitäiskö mulla olla oma blogi että voisin liittyä lukijaksi?

      Itte oon lukiossa Helsingissä ja suunnittelen lähteväni ulkomaille suorittamaan koko tutkintoa niin kuin sinäkin teet. Kaikki mulle tyrkyttää että aloittaisin Suomessa ja sit menisin vaihtoon johki muualle, mut mul on joku hirvee hinku ulkomaille heti kun koulu loppuu. ;o) Kerrohan miten hakeminen onnistuu, onko kauhea paperityö ja miten todennäköisesti tulee valituksi? Milloin sen saa sit tietää että pääsikö sisään? Kun ajattelin varmuuden vuoks hakea myös Suomeen, että en jää ilman opiskelupaikkaa...

      Tosi kiva jos vastailet! Blogin kauttakin voit kyllä laittaa vastausta, jos saan liityttyä lukijaksi. :)

    • P2

      Opiskelen ensimmäistä vuotta mikrobiologiaa Virginia Techissä Yhdysvalloissa, tavoitteena tohtorin tutkinto. Blogini on kirjoitettu englanniksi ja keskittyy jatko-opiskelun "iloihin". Päivittäminen käy valitettavasti harvakseltaan opintokiireiden takia.

      finninvt.blogspot.com

    • terveisiä_briteistä

      Heips, kiva kun löytyi muitakin! Olis aivan mahtavaa saada tänne blogeja eri maanosissa asuvilta ja opiskelevilta suomalaisilta. Käynpäs kurkkaamassa blogisi! Itsekin mietin kirjoitanko suomeksi vai englanniksi, mutta suomi vei voiton.Tulee rikkaampaa kieltä ja pysyy oma kieli hallussa =)

    • terveisiä_briteistä

      Heissan! Blogini sai uuden nimen ja muodon ja löytyy vastedes osoitteesta: http://kelloviidenkahvi.blogspot.com/

      Tervetuloa tutustumaan opiskelijaelämään Britanniassa! Ps. Tarjolla myös mahtavia Brittiruokareseptejä ;)

    • berliininmunkki

      Opiskelen taidealaa Saksassa ja olen miettinyt paljon blogin perustamista. Luulen etta monikin saattaisi olla kiinnostunut asiasta, siita etta miten opetus taalla toteutuu, paasykokeet jne. Mutten ole saanut viela aikaiseksi! :D Ilmoittelen teille heti kun aloitan blogini, olisi kiva muutenkin vaihtaa ajatuksia ulkomailla opiskelevien suomalaisten kesken. Kurkkaan teidan molempien blogit paremmalla ajalla! Hyvia opintoja!

    • Emmaleena

      http://scotlandstyle.blogspot.co.uk/ Oma blogi kertoo arhesta Skotlannissa. Aika paljon opiskelijarientoja sun muita, mutta nyt syksyn aikana olisi tarkoitus tehdä teemapostauksia Glasgowsta (nyt kun se on vuoden asumisen jälkeen tutumpi), ulkomaille hakemisesta ja yliopistosysteemin eroista. Mukana matkustaa koira, joten sekin blogissa vilahtelee.

    • katukivetys

      Heii, olisi kiva tietää lisää blogeja?

    • meanwhileinstockholm
    • Mr America

      http://californiaforgood.blogspot.com/2013/06/valmisteluja.html

      Tassa mun blogi Californiasta! Alussa on enemman sellaisia kaytannon asioita. Sitten noissa uudemmissa kasittelen ihan mita aiheita ikina pidan mielenkiintoisena liittyen Amerikassa asumiseen. Kannattaa lukea alusta asti niin pysyy paremmin karrylla!

      Opiskelen kauppatieteita Los Angelesissa ja aloitin itse opiskelun noin kuukausi sitten. Jarjestelyt aloitin yli vuosi sitten.

    • daisyyyyyyyyy
    • fromwhatland

      Minä vasta lähden tänä syksynä opiskelemaan britteihin, mutta satunnaisesti päivittelen nyt jo mitä ennen lähtöä tapatuu! http://whatland.blogspot.fi/

    • kesäksiulkomaille

      Olen menossa Italiaan vaihtoon ensi keväänä ja huomenna suuntaan Saksaan työharjoitteluun.

      Siispä, saanko esitellä, On the road by Kaisla

      http://ontheroadbykaisla.blogspot.com/

      Onpas muuten kiva viestiketju :)

      • tuleva amerikkalainen

        Heippa, kiva viestiketju!

        Itse lähden elämään amerikkalaista unelmaa, opiskelemaan Yhdysvaltoihin Etelä-Dakotaan ja on ollut blogi suunnitelmissa, linkkailen tänne kunhan saan aikaiseksi tehtyä. :)


      • kesäksiulkomaille
        tuleva amerikkalainen kirjoitti:

        Heippa, kiva viestiketju!

        Itse lähden elämään amerikkalaista unelmaa, opiskelemaan Yhdysvaltoihin Etelä-Dakotaan ja on ollut blogi suunnitelmissa, linkkailen tänne kunhan saan aikaiseksi tehtyä. :)

        Mitäs lähdet opiskelemaan? :D Terkut Saksasta! :)


      • tulevaamerikkalainen
        kesäksiulkomaille kirjoitti:

        Mitäs lähdet opiskelemaan? :D Terkut Saksasta! :)

        International Businessia. :) Terkkuja Saksaan myös!

        Ja siis blogin sain aikaiseksi ja kaksi postausta on jo, tervetuloa lukemaan!
        usalifeofiiris.blogspot.com


      • mikämunnimimerkkioli
        tulevaamerikkalainen kirjoitti:

        International Businessia. :) Terkkuja Saksaan myös!

        Ja siis blogin sain aikaiseksi ja kaksi postausta on jo, tervetuloa lukemaan!
        usalifeofiiris.blogspot.com

        Hauskaa, mulla International Business opinnot Suomessa käynnissä! Jännä kuulla, että millaista siellä on opiskella, kun mulle ainakin nää suomen opinnot on ollu vähän turhan helppoja :D


      • tulevaamerikkalainen1
        mikämunnimimerkkioli kirjoitti:

        Hauskaa, mulla International Business opinnot Suomessa käynnissä! Jännä kuulla, että millaista siellä on opiskella, kun mulle ainakin nää suomen opinnot on ollu vähän turhan helppoja :D

        Aa, ootko siis siellä Mikkelin International Businessissa? :) Mä hain sinne tänä vuonna, varasijalla olen vieläkin mutta Jenkkeihinhän meen joka tapauksessa pääsin Mikkeliin tai en.

        Ja joo, innolla odottelen että millaisia tulevat opinnot olemaan.


    • Miss_London

      Asustelen tällä hetkellä Lontoossa ja syksyllä alkaa yliopiso. :)

      Muistan kun hakuvaiheessa olis ollut niin paljon kysyttävää, mutta oli vaikea löytää suomalaisia vastaamaan! Toivottavasti tästä ketjusta on apua!

      http://sannafromlondon.blogspot.fi

    • entinen opiskelija

      Lontoossa vaikuttaa suomalaisten oma opiskelijajärjestö ISO ry. Sieltä löytää vastauksia (keskustelupalsta) kaikkiin ongelmiin ja samanlainen blogiketju taitaa olla myös sivuilla.

    • jokuvaan2
    • Meeripii

      Justmuc.blogspot.com

      Saksasta terkkuja!

    • LENINGRADKA
    • lisäälisää

      Muita??

    • stockholmimitthjärta
    • moropp

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe