Vilkku ei toimi

Minna

Kun laitan vilkun päälle, vilkun merkkivalo kojetaulussa syttyy (ei siis kuitenkaan vilku), mutta itse vilkku ei. Mikähän on vikana? Sulake on ehjä. Auto on Vectra GLS vm. 1989, ajettu hirveästi.

12

14666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilkku Valo

      Nii, ootko tarkistanut polttimoiden toiminnan?

      • Minna

        Niin pitääkö se valo ottaa pois sieltä reiästä kun sitä tarkistetaan. Miten se polttimo sitten tutkitaan ja mistä sen näkee onko se ehjä


      • Minna (alkup.)
        Minna kirjoitti:

        Niin pitääkö se valo ottaa pois sieltä reiästä kun sitä tarkistetaan. Miten se polttimo sitten tutkitaan ja mistä sen näkee onko se ehjä

        Ilmeisesti jälkimmäinen Minna tuntee yleiset valoasiat vielä minuakin huonommin... Luulisin polttimon olevan ehjän, koska olen käsittänyt, että jos polttimo palaa, vilkun "vilkutus" siitä vain nopeutuu. Voisiko syynä olla rele ja mistäköhän tämä mystinen osa mahtaa löytyä?


      • Torsti
        Minna (alkup.) kirjoitti:

        Ilmeisesti jälkimmäinen Minna tuntee yleiset valoasiat vielä minuakin huonommin... Luulisin polttimon olevan ehjän, koska olen käsittänyt, että jos polttimo palaa, vilkun "vilkutus" siitä vain nopeutuu. Voisiko syynä olla rele ja mistäköhän tämä mystinen osa mahtaa löytyä?

        Voi se olla rele tai maavika.
        Enpä tiedä ooppelista.
        Joko konehuoneessa tai kojelaudan alla.


      • Minna
        Torsti kirjoitti:

        Voi se olla rele tai maavika.
        Enpä tiedä ooppelista.
        Joko konehuoneessa tai kojelaudan alla.

        Huomasin vielä sellaisen seikan, että hätävalot pelaavat aivan normaalisti. Voiko siis rele olla rikki jos hätävilkku kuitenkin toimii?


    • Minna

      Vastatkaa nyt ihmeessä ja auttakaa ihmisparkaa, joika joutuu ilman vilkkua taiteilemaan Helsingin ruuhkissa. Minua ärsyttää suunnattomasti nämä tyypit, jotka eivät käytä vilkkua ja nyt olen itse samassa jamassa. Nolottaa. Aaapua!

      • ei-toyotisti

        Etsi vika yleismittarilla, tai anna mittari poikaystävän/aviomiehen/isin käteen ja pyydä auttamaan. Vika löytyy kyllä aika tarkasti mittarilla kun etsii. Siinä kohdassa missä virran kulku katkeaa, siinä on vika. Jos virta katkeaa ennen sulakerasiaa niin jossain kohti ennen rasiaa on vika, joko johdoissa tai vilkkuviiksessä, jos virta tulee sulakerasian läpi niin sinne asti on silloin kaikki ok. Tällälailla kun etenee, eli tutkii paikan kerrallaan niin takuulla vian pystyy paikallistamaan ja korjaamaan. Samoin kun kerran johtojen kanssa pelailee samalla kannataa tutkia onko hapettumia liitoksissa. Avuksi kannattaa ottaa korjausopas jossa on virtakaaviot piirreetyinä, alfameriltä löytyy vekaran opas, hintaa n. 30 E, kirjasta on iso apu jos tulee muutakin remppaa eteen joskus.

        Netin kautta vikaa on mahdoton sanoa ja korjata. Hyviä arvailuja tänne voi laittaa vaikka kuka, mutta jos se korjata pitää niin vähemmällä hermojen menetyksellä pääset kun etsit itse vian etkä ryntää penkomaan autosi joka arvauksen perään.


      • Anttu
        ei-toyotisti kirjoitti:

        Etsi vika yleismittarilla, tai anna mittari poikaystävän/aviomiehen/isin käteen ja pyydä auttamaan. Vika löytyy kyllä aika tarkasti mittarilla kun etsii. Siinä kohdassa missä virran kulku katkeaa, siinä on vika. Jos virta katkeaa ennen sulakerasiaa niin jossain kohti ennen rasiaa on vika, joko johdoissa tai vilkkuviiksessä, jos virta tulee sulakerasian läpi niin sinne asti on silloin kaikki ok. Tällälailla kun etenee, eli tutkii paikan kerrallaan niin takuulla vian pystyy paikallistamaan ja korjaamaan. Samoin kun kerran johtojen kanssa pelailee samalla kannataa tutkia onko hapettumia liitoksissa. Avuksi kannattaa ottaa korjausopas jossa on virtakaaviot piirreetyinä, alfameriltä löytyy vekaran opas, hintaa n. 30 E, kirjasta on iso apu jos tulee muutakin remppaa eteen joskus.

        Netin kautta vikaa on mahdoton sanoa ja korjata. Hyviä arvailuja tänne voi laittaa vaikka kuka, mutta jos se korjata pitää niin vähemmällä hermojen menetyksellä pääset kun etsit itse vian etkä ryntää penkomaan autosi joka arvauksen perään.

        Löytyy ilm.kojelaudan alta. Läheltä siellä olevia sulakerasioita. Pistä hätärit päällä ja kuuntele mistä kohtaa tuo napsutus releestä kuuluu kun hätärit on päällä. Näin löydät releen ja ei muuta kuin pois ja autotarvikeliikkeestä uusi paikalla.


    • osaan:D:D

      sama ongelma mulla mopoautossa, hätävilkku toimii mut ei vilkut. Mitaristoon ei tuu valoo vilkuttaessa. mikä vikan ja miten korjataan? :)

    • tarvo

      opel astra 93vm.vilkut eivät toimi.valo pala,mutta ei toimi vilkut.ennen ei toiminnut hätävilkut,otin sulaken pois ja laitoin takas,nyt toimi hätä,mut ei tavalinnen vilkku;;;saatana oopel.autttaisko se jos vedää vasaralla muutaman kerran:)

    • tietäjät

      räppää hätävilkun katkaisijaa niin taas toimii, se jää joskus sellaiseen asentoon että normi vilkut ei toimi

    • Ei_ole_vika

      Ei se ole vika. Auto on Opel...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe