Pikkutytöksi haukkuminen

Not a small girl

Pakko kirjottaa tänne asiasta joka todella häiritsee! Olen kooltani sirorakenteinen, ikää 24 v. 164 cm 51 kg. Olenko ainut kenen mielestä on loukkaavaa että kutsutaan pikkutytöksi..?? Siskoni tekee tätä koko ajan; ravintolassa täytyy mainita tarjoilijalle kuinka paljon jaksankaan syödä, vaikka olenkin tällanen pikkutyttö. Sukulaisille kylässä täytyy mainita, että olen pikkutyttö moneen kertaan. Sukulaisenikin sanovat, että en ole muuttunut 15-vuotiaasta ollenkaan. Valokuvia kun katson niin tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa! Kasvoista on hävinnyt kaikki lapsenpyöreys ja silmien alle on tullu jopa pienet rypyt. Tekeeko nää ihmiset tätä tahallaan?? Voisko joku kertoa mulle, koska en ymmärrä!

20

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni itsekin

      Hei
      Itse olen 50 v ja 160 cm, 48 kg ja koko ikäni ole kuullut pikuttelua! Viimeisen vuoden aikan olen alkanut sanoa ihmisille, että tämä vähättely alkaa jo pikku hiljaa riittää, kun on kuitenkin jo 50 vuotta tuota kuullut, niin olisi korkein aika päästä aikuisten kirjoihin.... isoille ja lihaville ei saa sanoa heidän koostaan mitään, koska se saataa loukata, mutta pieniä saa "vähätellä" ja "pikutella" julkisesti , koska se ei ole kuulemma loukkaavaa sanojien mielestä...

    • ei pieni

      164 senttinen nainen ei ole pieni. Pienikokoisiksi sanotaan alle 160-senttisiä. Siskosi nimittelee sinua sisarkateuden tai keskinäisen ilkeilyn vuoksi. Laiha olet kylläkin, mutta laiha on eri asia kuin pieni. Pienuudellehan ei voi mitään (siis jos on lyhyt), mutta lyhyt on nätti ja naisellinen, jso ei päästä itseään laihtumaan liikaa. Molemmille neuvoksi, että lihottakaa itseänne normaalimittoihin, niin kukaan ei nimittele enää.

      • 00000

        Niinpä


    • Not a small girl

      No tosta painosta sen verran, että miss Suomi Piia Pakarinen on 170 cm ja painaa 52 kg, eikä näytä laihalta, joten en sanoisi kyllä itseänikään laihaksi. Satun vaan olemaan pieniluinen, enkä liho esim. jaloista yhtään. Kaikki ylimääräinen tulee mahaan, joten en mielelläni itseäni tästä lihottaisi. Siskoni ovat yli 170 cm, joten ymmärrettävästi olen heihin verrattuna lyhyt.

      "Molemmille neuvoksi, että lihottakaa itseänne normaalimittoihin, niin kukaan ei nimittele enää. " Kertoisitko mikä on normaalipaino sitten tämän mittaiselle (164cm)? Painoin joskus 54 kg ja silti sain kuulla olevani pieni. En usko että mahan kasvattaminen auttaa asiaa. Ihmiset on erilaisia, ei luustolleen mitään voi. Mielestäni se ei silti oikeuta muita ihmisiä arvostelemaan, oli sitten minkä kokoinen hyvänsä. Syön muuten ihan normaalisti, 2 lämmintä ateriaa päivässä, aamupalan, välipaloja ja aamupalan. Silti paino on sen 51-52 kg, tiedä sitten, ehkä se on sitten geeneistä kiinni.

    • pikku myy

      olen itsekkin pieni. olen 22.v 153cm ja painan 58kg
      minua luullaan aina 15 vuotiaaksi mutta kyllä se joskus ärsyttää mutta parempihan sitä on näyttää nuorelta kuin vanhalta :)
      mulla taas kysytään alkossa aina papereita ja muutenki kun ostan alkoholijuomaa mutta heti kun laitan silmälasit päähän mitään papereita ei kysytä.
      kerran baarissakin minua ja minun pikkuveljeäni luultiin pariskunnaksi kun näytän nuoremmalta kun oma veljeni :D
      ja minun äitiäkin luullaan kolmekymppiseksi kun hänkin on pienikokoinen vaikka hän on 53 vuotias :D

    • älä ylpisty silti!!!

      Älä välitä kateellisten puheista!
      Noilla mitoilla olet mm lavatansseissa
      prinsessa, jos viellä osaat tanssia.

      Minun kokemus on se ,että pienet sirot naiset
      yleensä on niitä jotka osaavat tanssia.Eikä yhtään
      asiaa pilaa, jos tanssitettava nainen taipuu myös keskeltä.

    • 3+2

      No teillähän on kivaa.
      Itse olen 183 cm pitkä, hoikka nainen. Olen lapsuudesta saakka kärsinyt pituudestani. Minua on koulukiusattu ja aina luultu ikäistäni vanhemmaksi.

      Sama jatkuu edelleen. Tansseihin menosta ja korkokengistä voin vain haaveilla.
      Pieniä naisia kohdellaan naisina, minulle vain v....laan.

      • Liian lyhyt teille?

        Kirjoitin äsken puolustuspuheen lyhyille naisille ja kirjoitan nyt sinullekin. Se on yllättävän tosi asia että pitkät naiset kärsivät tosiaan lyhyitä enemmän pituudestaan, se voi tulla monelle lyhyelle naiselle yllätyksenä. Mutta tämähän koskee vain lähinnä viihdekierroksia jossain kaupungilla, sitten kun päästään kahdenkeskiseen suhteeseen ei pituudella ole mitään merkitystä. Minulla on ollut monta minua pitempää naista eikä se ole ollut ongelma minulle (173 cm tappi) eikä naisillekaan. Jokainen nainen jonka olen tavannut on ollut äärimmäisen ihana pituudesta riippumatta.


    • 160 ja alle 50kg

      Olen jo aikuinen, nelikymppinen jo, ja minua osa tytöttelee, ei haittaa, mukavaa se on, ei ole niin vanha olo.

    • -------

      3 2
      Sama juttu. Olen kuitenkin vasta 14 vuotias, mutta pituudestani minua on huomauteltu koko ikäni, sitähän on reilut 180 cm. Koulussakin kaikki tuntevat yms... En ikinä edes ajattelisi laittaa korkokenkiä jalkaani, mutta eipä minun pituudeni puolesta tarvitsekaan. Säälittää vain, kun korkokengät ovat niin hienoja... ;)

    • dsfsdsssss

      No on tellä ongelmat... Ystävättäreni on 28v ja on 143cm pitkä. Hän menisi 8-vuotiaasta :) Todella suloinen.

    • Mummo 173cm

      Suomalaisten naisten keskipituus on 165cm nuorilla ikäluokilla, minun ikäisilläni (olen 62 vuotta) 163cm. Minusta suomalaisnainen on lyhyt, jos hän on alle 160cm. Ap on siis täysin normaalikokoinen nainen, ei mikään erityisen pieni.

    • Pitkänhuiskea

      Olen 1,5-metrinen pätkä ja nykyään tölväisen AINA takaisin jollain tavalla, jos mua tytötellään tai nimitellään pieneksi. Koska v-tuttaa kun on 40 v kuunnellu sitä tytöttelyä, ja tyttövuosista on jo aikaa... En halua olla pieni,söpö tai siro, tai etenkään en siedä, että pienikokoista kohdellaan jotenkin vähä-älyisenä! (Esim. kaupassa saan huonompaa palvelua kuyin pitkät ystäväni, tämä on totuus! Kaverilta kysytään aina ensin, mitä saa olla.)

    • pikkulapsi

      Suoraa kettuilua se pienittely ja tytöttely on. Haukkujat pönkittävät omaa itsetuntoaan alentamalla muita.

      Itse olen 23v. 163cm pitkä ja normaalivartaloinen. En mainitse painoa, koska pituus ja paino ei kulje käsikädessä. Ulkomuoto kertoo onko laiha vai lihava. Muistakaa, luita on eripainoisia ja lihas painaa enemmän kuin läski.

      Myös jos omaa vaalean tukan niin yhdistelmä on valmis. Ei pikku-blondit mitään osaa eikä tiedä. Ne on vaan blondeja.

      Itse olen nokkela ja kekseliäs, päässäni pyörii ajatuksia kaikenaikaa, mietin ratkaisuja, näen asioita teknisesti, olen luova ja harrastan kädentaitoja. Tätä mitä olen ei kukaan näe ulkoapäin, koska olenhan vain blondi pikkutyttönen!

    • Hobitti

      Minua sanottiin ennen pikkuiseksi, mutta kun tein selväksi että en pidä siitä niin kaverit alkoi kutsua hobitiksi. En nyt ole ihan varma kumpi on parempi. Pituutta on 152 cm ja ikää 17, en tule tästä enää kasvamaan.

    • Olette pienet ihania

      Ymmärrän ärtyneisyytenne, enkä mitenkään puolustele kokemianne kokemuksia. Mutta ainakin minun kaveripiirissäni ns. lyhyet naiset ovat todella arvostettuja, (kolme pisintä kaveriani 205, 199, 197) , kaikki tykkäävät jostain syystä lyhyistä naisista. Ovat ehkä ottaneet minusta oppia. olen jo vuosikaudet vannonut sopivan kokoisten naisten nimiin (140-160 cm). Mikä onkaan ihanampaa kuin halia tuollaista ihanaa naista? Itse olen mieheksi nysä, vain 173 cm, mutta olen aina tullut toimeen sekä itseäni pitempien että lyhempien naisten kanssa. Mitä pienempi nainen, sitä enemmän plussaa.

    • Perhos-riipus

      Minäkin olen pian 17 ja olen suunnilleen 156 cm pitkä. Muistan yhä kun minua luultiin 10-vuotiaaksi! Olin ihmeissäni miten joku saattoi oikeasti luulla minua niin nuoreksi. Johtuikohan se pyöreistä kasvoistani vai lyhyydestäni? Jäi kyllä vaivamaan tämä asia...

    • t.nainen(:

      Naiset, pienuus on seksikästä!

    • ihmellistää

      Omituista kyllä tuommoinen jatkuva kommentointi. Mulla on tuttava joka on 171cm ja olen itse 166cm. Tämä sanoi tässä yksipäivä että oot nuorennäköinen lyhyytesi takia oot mua varmaan 15cm lyhyempi" 15cm? pitäskö sen mennä optikolle.

    • Miesnäkökulmaa

      Miehestä lyhyt nainen on siro ja naisellinen eikä näytä korkessakaan koroissa luonnottomalta kuten monet pidemmät. Itse pitkänä miehenä (yli 190) tuntenut vetoa itseä reilusti lyhyempiin naisiin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe