"Nuohousilmoitus"

29

Postilaatikkoon tuli puolivirallisen näköinen "nuohousilmoitus" Nuohous Ruusulampi Oy:ltä. Näyttää olevan uusimaalainen firma, lienevätkö nuohoojat sitten paikallisia, tietääkö kukaan mitään?

40

5709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • temari.,,

        Heitin roskiin ilmoituslapun. Ei koske tulisijojen nouhousta mihin olisi meillä ajoittain tarvetta.

        Tähän asti nuohouksen on hoitanut säännöllisesti paikallinen nuohooja, mutta nyt nuohouksen vapauduttua kilpailulle???? on itse huolehdittava nuohoojan tilaamisesta.

        Tuntemattomia, ties mistä tulevia "nuohoojia" en ryhdy käyttämään. Niillä voi olla jokin muukin tarkoitus, kuin nuohoaminen.


      • Jeesh

        Siinä on kaveri joka ei työtä pelkää, ja tekee sen näköjään oikealla asenteella! ASIAA!


      • temari.,,

        Tasapaino kannattaa, ennen katolle menoa testata veneessä.


    • BÖÖ..hei ei tartte..

      Ruusulampi riidellyt uusimaalla ja taitaa olla jotain juttuja rosisksessakin.
      Lappeenrannassa tullut samoja ilmoja kys firmalta....taustoja hiukka penkoen lappu meni roskikseen...suosin paikallisia firmoja :-)!

      • temari.,,

        Ajattelin heti lapun luettuani, ettei siinä mainostettuun palveluun kannata puuttua. Vuosien myötä on oppinut tunnistamaan herkästi kaikki hiukankin huijaukseen viittaavat tarjoukset ja muut toimet.

        Ensivaikutelma, intuitio toimii tässäkin. (sukuvika)


      • Kaupunkipuro

        Sun intuutio on pettänyt pahasti jos temareita äänestät!


    • paikkakuntalainen

      Nimenomaan! Intuitio on tärkeä, eikä varmaan pettänyt siulla tälläkään kertaa. Pakarinen rulettaa Imatralla!

    • -----

      ei kannata tosta uudesta firmasta ottaa nuohousta. Ovat ensinnäkin kalliimpaa kun Pakarisella.

    • röyhkeys kuriin

      Hyvä että edes joku mainos/ ennakkoilmoitus. Minua on vuosia risonut kun nämä paikalliset nuohooja(t) tulevat ronskisti etukäteen ilmoittamatta ja jopa silloin, kun aikuisia ei ole kotona/paikalla ja ryhtyvät hommiin. Meille ei nuohoojien tarvitse tulla, kuin avoimien ovien päiville, eli tiedoksi, jos nuohooja(t) luet(te) tätä ketjua, kysy ensin lupa tai ilmoita tulostasi!! Kiitos!

      P.S. Saatan tällä kertaa kokeilla tuota uutta ..ihan vaihtelun vuoksi.

    • nokari tääl

      joo kyllä me luetaan palstaa ja otamme opiksimme jos vain soitat ja
      kerrot yhteystietosi .Money tykkää että homma hoituu juuri ilmoittamallasi
      tavalla.

      PS.aina kannattaa vertailla

    • "nuohousta"

      Entäs jos nokikolari tulee kun mies töissä ja vaimo vain kotona?

      • lumimies..

        Pitää toimia, kuten ennen Gutsetin miehen tapauksessa.

        Iskä sanoo lapsille töihin lähtiessään. Jos nuohooja tulee, niin menkää äidin syliin. Sitten kun nuohooja lähtee, voitte hypätä sylistä pois.


    • Ite vaan;

      Minä nuohoan itse,jo usean vuoden ajalta ja puhdasta tulee.

      • vaijerimetri

        Katsastatko autosikin itse? Vahingon tapahduttua maksaja löytyy...."ihan itsestäsi"!

        Koti ym. muissa vakuutusehdoissa lukee selvästi: "vakuutuksen ottajan täytyy huolehtia lakisääteisistä velvotteista"
        Näihin kuuluu mm. nuohous ja ajoneuvokatsastus.....

        Onnea omatoimiselle uralle......kaikessa ei päde : "miksi maksaa muille kun sen voi tehdä ihan ITSE!"


      • Ite vaan;
        vaijerimetri kirjoitti:

        Katsastatko autosikin itse? Vahingon tapahduttua maksaja löytyy...."ihan itsestäsi"!

        Koti ym. muissa vakuutusehdoissa lukee selvästi: "vakuutuksen ottajan täytyy huolehtia lakisääteisistä velvotteista"
        Näihin kuuluu mm. nuohous ja ajoneuvokatsastus.....

        Onnea omatoimiselle uralle......kaikessa ei päde : "miksi maksaa muille kun sen voi tehdä ihan ITSE!"

        On se ihme homma tuo nuohoojan työ,jos ei itse saa yhtä puolen kiven hormia ja liesileivinuuniaan nuohottua,missään pykälässä ei pakoteta että on käytettävä nuohoojaa.
        Aikoinaan tein Pakariselle selväksi että nuohon itse,eikä ole sen jälkeen näkynyt.
        Paikat on taatusti yhtä puhtaat kuin ylihinnoitellulla nuohoojalla.


      • Nokikolari

        Lain mukaan nuohouksen sa suorittaa vain ammattiitaitoinen nuohooja.. Joten se on ihan paloturvallisuuskysymyskin. Ensi kerralla suosittelen kyllä ammattitaitoisen nuohoojan tilaamista, koska silloin myös pelastuslain mukaan utus on voimassapiiput ym on nuohottu niinkuin pitää, Ja voisin kuvitella että vakuutus ei korvaa mitään jos joku tilanne sattuu. Sitäpaitsi sitten asiat on hoidettu kunnolla ja voit levätä levollsin mielin miettimättä palaako talo


      • hormittaja

        Mie nuohoon mieluummi naapurin hormit. Tietenkin pimeesti.
        Mies matkatöissä.


    • Nuohoaja

      Mie oon hyvä nuohoamaan toisten nurkissa

      • jäspi&mäkinen

        Jottei nuohous olisi pelkkien nurkkien nuohousta, niin voitte katsoa linkistä--------->
        http://www.nuohoojat.fi/nuoh/esivu.php?id=64&kieli=fi miten työ tehdään. Muistakaa vaatia linkin mukaista työtä!
        Nuohouksen vapauttaminen kilpailulle ei todellakaan alenna hintoja, mutta tärkeämpää on palvelun ja työnlaadun paraneminen.
        Tässä onkin Imatran yrittäjille opettelemista......!

        JOS ET TEE TYÖTÄ HYVIN JA SIISTISTI....SEN TEKEE JOKU TOINEN!!
        (tähän ei ollut mahdollisuutta piirinuohousaikana) ;-)!


    • Veronmaksaja Minäkin

      Kalliitahan nuo kaikkki vakuutusmaksut nykyään on kilpailutti tai ei joten parempi tehdä ITSE

      • vaijerimetri

        Ei oikein auennut......"haittaakse"?????


    • Minä

      Niin tuo aikaisempi vakuutusyhtiöihin liittyvä viesti oli siihen lakisääteisyyteen liittyvä ja sitä kautta myös noihin kaikkiin korvauksiin....Ite kun tekee niin ei välttämättä sitten korvata samalla tavalla kuin olisi jokin muu ulkopuolinen tehnyt tai ainakin on pystyttävä kantamaan se vastuu sitten itse.....

      • a-siakas

        Joopa ja kun se ei riitä, että nuohouksen suorittaa "jokin muu ulkopuolinen" vaan riittävän pätevyyden omaava nuohousyritys.
        Lista alueen nuohoojista löytyy------->http://www.ekpelastuslaitos.fi/loader.aspx?id=3d25de89-51da-41cb-83e3-6576ab0ff8db

        Lista tosin on harhaanjohtava, koska kaikki listallaolijat saavat toimia Lpr Imatran ja Ruokolahden alueella......en ymmärrä miksi listalla on tehty aluejako??
        Toisaalta vapaan kilpailun alueiden nuohoojat eivät voi toimia piirinuohouskunnissa.....se onkin sitten toinen juttu.
        Saisiko tämän vielä enemmin sekaisin.....
        hmmm....paljonkahan maksaa nuohoojan tilaaminen Rusutjärveltä tai Vaasasta..kannattaisko kokeilla??


      • vakuutuksista

        vakuutusyhtiöt ei tunne sanaa piirinuohooja. Myöskään ns. laksiääteistä palvelua he ei vaadi. Kunhan nuohooja on ammattilainen ja siitä on olemassa todiste. Siis joko nuohoojalla tai asiakkaalla. Ja nuohoojasta kysellään vain ÄÄRITAPAUKSESSA jos tulipalo on aiheutunut mahd. nuohousvelvoitteen laiminlyömisestä ja tulipalo on voinut aiheutua tulisijasta johtuen. Jotkut
        vakuutusyhtiöt ovat todenneet että jopa omatoiminen nuohous riittää jos pystyt todentamaan että työ todella on tehty ja se on tehty oikein. Eli toisin sanoen vakuutusyhtiöiden kannanotoilla ei kannata sekoittaa nuohouskeskustelua suuntaan tai toiseen. Parempi on antaa sen piirinuohoojan tai muiden ammattinuohoojien tehdä työnsä koska silloin ei tarvitse murehtia vakuutusyhtiöiden kantaa. Ammattilainen näkee viat ja puutteet tulisijoissa ja tuntee tulisijojen toiminnan paremmin.


      • Nalkkikuula
        vakuutuksista kirjoitti:

        vakuutusyhtiöt ei tunne sanaa piirinuohooja. Myöskään ns. laksiääteistä palvelua he ei vaadi. Kunhan nuohooja on ammattilainen ja siitä on olemassa todiste. Siis joko nuohoojalla tai asiakkaalla. Ja nuohoojasta kysellään vain ÄÄRITAPAUKSESSA jos tulipalo on aiheutunut mahd. nuohousvelvoitteen laiminlyömisestä ja tulipalo on voinut aiheutua tulisijasta johtuen. Jotkut
        vakuutusyhtiöt ovat todenneet että jopa omatoiminen nuohous riittää jos pystyt todentamaan että työ todella on tehty ja se on tehty oikein. Eli toisin sanoen vakuutusyhtiöiden kannanotoilla ei kannata sekoittaa nuohouskeskustelua suuntaan tai toiseen. Parempi on antaa sen piirinuohoojan tai muiden ammattinuohoojien tehdä työnsä koska silloin ei tarvitse murehtia vakuutusyhtiöiden kantaa. Ammattilainen näkee viat ja puutteet tulisijoissa ja tuntee tulisijojen toiminnan paremmin.

        Että näin...ensinnäkin täällä ei kukaan ole puhunut piirinuohoojasta mitään!!
        "Nuohous perustuu Suomessa pelastuslakiin ja asetukseen nuohouksesta
        Pelastuslain (22§) mukaan rakennusten tulisijat ja savuhormit on nuohottava sekä ilmanvaihtokanavat ja -laitteistot huollettava ja puhdistettava. Nuohouksen järjestämisestä pelastuslaissa (39§) todetaan, että alueen pelastustoimi päättää nuohouspalvelujen järjestämisestä alueellaan.
        Nuohooja huolehtii työllään kiinteistöjen paloturvallisuudesta puhdistamalla tulisijat ja savuhormit. Lisäksi hän tarkistaa suojaetäisyydet, ilmoittaa havaitsemansa puutteet ja viat ja opastaa tulisijan käyttäjiä.
        Sisäministeriön nuohouksesta 29.6.2005(uusi laki 2012) antaman asetuksen mukaan ympärivuotisessa käytössä oleva rakennus on nuohottava kerran vuodessa. Yksityisessä käytössä oleva vapaa-ajan asunto, jossa ei asuta läpi vuoden, voidaan nuohota vain joka kolmas vuosi. Vuokrakäytössä olevat vapaa-ajan asunnot nuohotaan kuitenkin kerran vuodessa
        Vakuutusehdot edellyttävät säännöllistä nuohousta
        Lähes kaikissa kotivakuutusten ehdoissa edellytetään, että hormien säännöllisestä nuohouksesta on huolehdittava viranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti. Nuohoamatta jättäminen tai itse tehty puutteellinen nuohous saattavat tulla kalliiksi. Jos vahinko johtuu nuohouksen laiminlyönnistä, voi vakuutusyhtiö joutua laiminlyönnin takia vähentämään korvausta, Eino Huikko muistuttaa."
        Kirjoittaja: Eino Huikko
        Kirjoittaja toimii paloturvallisuuspäällikkönä Pohjolan riskienhallintapalvelut-yksikössä..

        Tämä artikkeli on jokseenkin toista mieltä tuosta sinun kirjoituksesta...
        "nuohouksesta on huolehdittava viranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti"!
        Voisitko kertoa myös mille vakuutusyhtiölle riittää omatoiminen nuohous? Olen itse alalla joten voisin ottaa yhteyttä kyseisiin vakuutusyhtiöihin ja kysellä heidän mielipidettä nuohouksen tarpeellisuudesta.
        Kumma kyllä, että kukaan ei kerro tekevänsä auton katsastusta itse? katsastus mielletään pakolliseksi (lakisääteiseksi)....
        Kuitenkaan en omakohtaisesti nuohouttaisi tulisijoja ja hormeja pelkkkien vakuutusten turvaamiseksi. Tärkeämpää on uunien puhdistus parhaan hyötysuhteen aikaansaamiseksi ja samalla tarkkailtua hormien ja uunien kuntoa....väitän, että moni palo on jäänyt syttymättä nuohoojan huomaaman vian tai puutteen ilmettyä nuohouksen yhteydessä. Nokipalo ei ole se vaarallisin.....


    • jajaja

      Ei nuohoojaa tarttee tilata, tulevat kyllä tilaamatta

    • tero45

      Ruusulammella on työntekijät paikallisia vanhoja ammattimiehiä. Tekevät viimesenpäälle hyväntyön ja laskukin halvempi kuin muilla. Suosittelen kaikille!

      • turo54

        Ammattimiehiä ilman ammattitutkintoa?


    • 3

      ruusulampi on asiallinen nuohooja joka haluaisi lopettaa nuohos monopolin ja antaa asiakkaan valita itse nuohoojansa.kaikissa suomen kunnissa tämä ei ole mahdollista vaan on käytettävä samaa nuohoojaa vaikka työnjälki ei miellyttäisi.

    • tyytyväinen

      Kyllä Ruusulampi hommansi hyvin hoisi. Puhdasta jälkeä ja erittäin hienoa käytöstä. No tiesinhän tämän kun vanha tuttu Raimo ovelle ilmestyi.

    • lpr2

      Raikke on entinen mertasen nuohooja. Hoitaa erittäin hyvin hommansa. Suosittelen!

    • ei kiitos uudestaan

      Huonosti nuohoaa ja jättää melkoisen tuhkapilven jälkeensä, nuohous ruusulammen punainen transit mies, ei kiitos toista kertaa!

      • halpaa halpaa

        Juu kaveri tuli nuohoamaan ja kysyi ihan pokkana kuitilla vai ilman,.


    • veltosta veltoon

      Mie nuohoan mielellään ilman kuluja . Jos vaimo on yksin kotona Paitsi tuhkaluukusta verotan euron jos on kovin suklainen

    • Nokikenkän kuvat

      No ainakin nuo Karpin veljekset osaavat jättää likaset kenkänsä ulos, ei tartte ainakaan sen takia heti siivoamaan alkaa. Ei muuten mahtaisi nuohoojan vaimokaan tykätä jos joku talloisi talon huoneet päästä päähän samoilla rönttösillä millä liikkuu katolla ja kujilla!

    • Eipä ole

      nuohooja kengistään luopunut koskaan sisätiloihin tullessaan. Ei kyllä muutkaan ammattimiehet, jotka tulleet korjaamaan ym.

      • Am, Matti

        Syksyllä kävi ilmalämpöpumpun asentaja, ravasi sisään ulos ja joka ikinen kerta sisään tullessaan jätti kengät kuistille. Oli muuten kategoriassa ammattimies ja kyllä kengät jäivät ulos.


    • itä-uusimaa

      Kävi meilläkin RUUSULAMPI mutta ei enää työn jälki surkeaa jos ammattitaito tätä luokkaa niin eipä naurata.

    • kalevipaskaperze

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe