Vinkkejä portfolion tekoon?

Epäröivä

Kun kyseessä ei ole sähköinen portfolio, pitäisikö portfolion muistuttaa esitettä vai riittääkö, jos on sivuja joissa kuvia valkoisella taustalla?

Kiitos jos joku auttaisi...

4

1587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkk-kkk

      Oma asiasi.

      Se kun on sun portfolio, se on ittes tehtävä. Ilmeisimmin materiaalia ei oikein löydy, silloin portfolion ilmiasu on pian tärkeämpi, kuin sisältö.

      KVG, hakusanaksi portfolio.

      Vinkkinä:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Portfolio

    • Epäröivä

      Kai sitä saa kysyä. En kuitenkaan ole nähnyt muiden graafikoiden portfolioita painettuna, joten ajattelin, että jos niiden tekoon on jotain säännönmukaisuuksia. Netistä löytyy vain sähköisiä kuinka ollakaan...

      • Semi Pro

        Siistejen printti portfolioiden löytäminen netin syövereistä ei ole ihan niin helppoa, kuin sähkösten selaaminen.

        Minun portfolioni on puoliksi sähköinen ja puoliksi printattu. Printti versioon olen kerännyt vuosien varrella piirtämiäni, tekemiäni kuvia ja onpa mukaan eksynyt muutama valokuva jostain "askartelu" projekteista. Aihioksi portfoliolle valitsin vähän normaalia eksoottisemman näköisen mapin. Seuraavaksi hirveä määrä samanlaisia muovitaskuja mappiin. Sitten skannailin A4, A3 ja A2 kokoisia kuvia ja tulostin ne noin 150 g/m2 A4-paperille.

        Portfolion on syytä olla persoonallinen, yhtenäinen ja samalla monipuolinen. Mappi ei ole paras mahdollinen aihio portfoliolle, mutta se mahdollistaa portfolion helpon muokkauksen jatkoa ajatellen. Taitettu portfolio on siistimpi, mutta samalla sellaisen tekoon saa menemään äärettömästi aikaa ja sellaisen päivittäminen tulee aika kalliiksi, kun kirja pitää tulostaa aina uusiksi.

        Portfolioni webbiversio on puolestaan taitettu versio printeistä, mutta myös fiksusti kirjoittu blogi ajaa tämän asian.

        Tossa on vähän ideoita vähän suppeampaan portfolioon:
        http://naldzgraphics.net/resources/premium-brochure-template-designs/


    • ...

      Luovuutesi ja ammattitaitosi ilmenee portfoliosta. Jos teet sen johonkin Powerpoint-pohjaan niin siitä on luovuus kaukana. Käytä siis sitä luovuuttasi ja ammattitaitoasi. Voit tehdä vaikka useamman jos tuntuu siltä että eka oli liian pliisu ja toinen meni ihan överiksi. Tuleepahan harjoiteltua.

      Ps. älä rupea liimaamaan originaalitöitäsi jollain erikeeperillä pahviin - ota mieluummin kopiot jotka on varaa tärvellä (se portfolio voi joskus vaikka tippua sulta vesisateessa lammikkoon tai kömpelö työnantajaehdokas kippaa kahvinsa sen päälle).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe