Seinäjoen Ammattikorkeakoulu

hyvä vai huono?

Millainen paikka tuo on?

27

5794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri aloittanut

      helmi mesta!

    • seamknro1

      Maanläheistä ja tiivistä porukkaa täynnä, SUOSITTELEN! Seinäjoki on muutenki mukavan rauhallinen mesta.

    • JVN

      SeAMK:ssa on keskivertoa paremmin lähes jokainen asia kuin muissa ammattikorkeissa. Tilat, opetushenkilöstö/muu henkilökunta ja kaupungin arvostus korkeakouluakohtaan on lähes ensiluokkaisia.

      Silti kaikista suurimman plussan antaisin opiskelijakommuunin ja opiskelijaelämän yhteenkuuluvuuden tunteesta. Seinäjoella kaikki on kaikkien kavereita.

      Miinuksena itse nimeäisin lähinnä hallintoon ja koulutuskuntayhtymään liittyviä seikkoja, joita en kuitenkaan viitsi tarkemmin erotella.

      Valmistuin vasta muutama kuukausi sitten, enkä ole alkujaan läheltäkään Seinäjokea kotoisin. Kilpailukykyinen paikka on.

    • Itse Seamkissa

      Sen perusteella, mitä nyt neljä päivää oon ollu ko. koulussa, on todella rento ja mukava paikka!

      Opiskelijat on ystävällisiä, henkilökunta on ainakin tähän asti ollut mukavaa, ruoka on hyvää ja mikä parasta opiskelijakaverit on parhaita!

      Ei mulla ainakaa viä Seamkista oo mitään pahaa sanottavaa :)

    • SeAMK!!!

      SeAMKissa on mukava opiskella. Tutor toiminta on huikeaa ja yhteisöllisyys huokuu Sjoella!!

    • opiskelut jatkuu

      Seinäjoelle tarvitaan vielä enemmän toimintaa lisätäkseen kaupungin tunnettavuutta opiskelijakaupunkina, mm. yritysten yhteistyö ja markkinointi, opiskelija-alennukset ja tempaukset, kaikki eivät ole vielä hoksanneet että on tuhansia opiskelijoita täällä joita kannattaisi omassa toiminnassa huomioida ja suunnata vaikka jotain tarjouksia ja ekstraa.

      Frami on rakennuksena aika kolkko ja business-henkinen, kulttuurituottajien koulutuksen voisi siirtää kokonaan rytmikorjaamolle, sopisivat sinne paremmin, siellä olisi luovan alan yritystyhteistyö ja kaikki luovan alan toimijat harjoittelupaikkoja ja verkostoitumista ajatellen tuotannon & tapahtumat, ja opiskelija-hintaista lounastakin saa!
      Selmun väki ei vaan suhtaudu opiskelijoihin kovin positiivisesti ellei ne oo rytmiksellä orjana joka viikonloppu...

      Seinäjoen opiskelijatoiminta on ihan kiitettävää, opiskelijakunta vois tehdä vielä enemmän töitä eikä vaan lenuta kokouksissa nauttimassa kokouspalkkioiden kertymistä mutta pakkohan siihenkin on väkiä ottaa vaikka eivät ois niitä aktiivisimpia. Ja se Kaadot oli hyvä uus juttu, senki toiminnan pitäs vaan jotenki muuttua ja uusiutua ja kehittyä ajan mukana, en tiä onnistuuko siltä tiimiltä.
      Mut kannattaa tulla SeAMK:iin, se on hyvä amk!

    • tradenomi

      Itse jo SeAMKista karanneena ikävöin kovasti takaisin kouluun ja Seinäjoelle! Opiskelijaelämä on aktiivista, paljon tapahtumaa, tulee helposti tutustuttua muidenkin alojen opiskelijoihin, kaikki on kaikkien kavereita. Ja ainakin Framilla on hienot puitteet opiskella (t. katkera not-framilainen). Vaihtarit on mahtavia tyyppejä ja Marttilan Kortteerissa aina kiinnostavia bileitä. Harmi, ettei SeAMK oo vielä (ainakaan omasta mielestäni) saanut sille kuuluvaa arvostusta työelämässä. Itse ainakin voisin silti suositella SeAMKia ja Seinäjokea opiskelupaikaksi!

    • JeesuksenPanssari

      Itse olen kolme vuotta suorittanut tietotekniikka puolta ja mitään tärkeää koulussa en ole oppinut. Pitäähän ne paperit silti saada kyllä!

    • Sosionomi

      Itse valmistuin hiljattain SeAMK:ista. Aivan mahtavat 3,5 vuotta oli! Opin paljon ja porukka oli mahtavaa. Ulkopaikkakuntalaisena pääsin hyvin Seinäjokeen kiinni ja ensimmäisestä kesästä lähtien olin töissä koulun ohella ja onnistui sekin mainiosti :) Nyt oman alan hommissa ja nekin alkoi ennen kuin valmistuin. Suosittelen SeAMK:ia lämpimästi!

    • anon

      Tietotekniikan opetus on ainakin ala-arvoista. Jos haluat siltä alata oppia jotain niin mene muualle

      • Anonyymi

        Ei siis ihme, jos ICT-amikset pärjäsi näille Seamk opiskelijoille ilmatyynyalus-kilpailussa :Ddd
        4u13tit


    • semakkkk

      Kulltuuripuoli Seamkilla ainakin on ihan ykköstä! Ainut mikä on kahden vuoden opintojen aikana hiertänyt, on ikuinen hässäkkä lukujärjestysten kanssa, mutta se on pientä se. Samo on ihanan aktiivinen opiskelijayhdistys, kulttuurialan omassa yhdistykssä ois vähän petrattavaa kyllä, ja KAADOT!! Kaukaa tänne Seinjoelle muuttaneena on kyllä sanottava, että hyvinhän täällä viihtyy!

    • C'est moi!

      Kahdesta AMK:sta kokemusta omaavana voin sanoa, että opetus (ynnä muut asiat) on järjestetty SeAMK:ssa hyvin ja paljon laadukkaammin. Opiskelu oli sujuvaa ja joustavaa. Valinnanvaraa löytyi tradenomille todella paljon. Seinäjoki paikkakuntana on sopivan kokoinen - tarpeeksi suuri, jotta palvelut pelaa, mutta ei liian suuri, että sinne hukkuisi. Paikkakunnalta löytyi sopivasti töitä, joten sain työskennellä koko opiskeluiden ajan. Joten ei muuta kuin positiivista sanottavaa! Aion itse vielä joskus palata sinne YAMK-tutkinnon pariin!

    • anon

      Vähän aikaista vastata tähän kysymykseen, sillä olen itse ollut koulussa vasta tämän viikon, mutta en ole katunut sekuntiakaan. Itse lähdin Seinäjoelle, koska se oli lähimpänä kotipaikkakuntaa. Vähän sokkona lähdin, sillä kukaan kavereista ei ollut täällä ennemmin opiskellut. Seinäjoki yllätti kaupunkina todella positiivisesti, arkisin opiskelijoita näkee joka nurkalla ja kaupungissa on monenlaista vapaa-ajan aktiviteettia. SeAMK:in opettajat ovat ainakin minun alallani olleet todella sydämellisiä ja aidosti kiinnostuneita opiskelijoiden asioista. Innolla odotan että opinnot lähtevät kunnolla käyntiin!

    • lemmin_sittenkin

      Framin rakennustyöt haittaavat opiskeluun keskittymistä sekä vievät seamkilta kaikki rahat, joten edes monisteita ei saa opettajat jakaa. Vapaasti valittavia opintoja ei käytännössä saa valita kovinkaan vapaasti, ainakaan jos haluaa jotain pikkuisenkaan opsista poikkeavaa. Joissain aineissa opetuksessa on toivomisen varaa. Hyvinä puolina pidän hyvät opot sekä hyvät mahdollisuudet lähteä ulkomaille vaihto-oppiin. ja mikä tärkeintä bileitä riittää

    • faniJAU

      KAADOT KAADOT!!!!!!!! Kultalonkeroooooo, ja kultalonkeroo mä juooooooooon.. !

    • Lähiö pubiruusu

      YKS SILLE!

    • lemmin_sittenkin

      Nyt on sitten lopetettu ruokailukin framin e osasta ja a osassakin on mahdollisuus saada pelkästään keittoa ja jotain kasvipöperöä. Ruokailu on siirretty kokonaan uuteen f osaan, jossa kerrotaan olevan 200 paikkaa. Se ei riitä. Ruokapalvelun tuottaja kertoi että onhan siellä kaksi linjastoa.. Eniten tämä muutos haittaa sosiaalialan opiskelijoita jotka eivät enää ruokatauollaan kerkeä tuolla syömään. Erään henkilön on kuultu sanovan " kyllä sossut sopalla pärjää". Itse en ainakaan uuteen ruokalaan astu jalallani, ja tiedän monien muidenkin jättävän sielä ruokailun väliin. . ps. Myöskin kaikki ilmaiset parkkipaikat ovat jatkossa maksullisia.

    • rakennusinsiksi?

      Mitenkäs insinöörikoulutuksen laatu?

      • tilunki

        Hae jonnekkin muualle


    • yksopiskellut

      Paljonkohan tässä on totuttaa vai pelkkää mainosta vain?:)

      SeAMK ei oo mikään paras AMK todellakaan.

      • Anonyymi

        Todennäköisesti huono johtaminen heijastuu jopa joidenkin opettajien epäammattimaisena tyylinä arvottaa opiskelijoita -toisinsanoen suosia toista ja jopa v...uilla toiselle muiden edessä . Opinto-ohjaus huonolla tolalla mikäli opiskelussa on vähänkin haasteita.


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta täytyy sivustaseuraajana ja muutaman kurssin Seamkissa ja muissa amkeissa suorittaneena sanoa, että on laidasta laitaan opetuksen taso. Opettajien motivaatio työhönsä vaihtelee nollasta sataan. Esim matematiikasta löytyy yksi esimerkki molemmista ääripäistä. Tosi vetelää touhua paikoin.

    • Anonyymi

      Seinäjoki on ankein paikka mitä tiedän enkä suosittele!

    • Anonyymi

      Vaikka nyt sellainen huomio, että opinto-ohjaus sakkaa ja opiskelijat jää aika yksin. Onneksi siellä on pappi. Opetus ei joiltain osin eroa ylä-asteesta, mutta toisaalta ulkopuolelta tulevat kouluttajat ovat lähes poikkeuksetta asiansa osaavia. Seamkin opettajia taitaakin vaivata kuukausipalkkaisena tämä "olen vain täällä töissä" ja ymmärtääkseni henkilökunnalla onkin vähän huono työilmapiiri, joka heijastuu opetukseen. Ehkä siellä on vain se yksi mätä omena, joka sitten leimaa kaikki. Toivottavasti alkavat hoitaa asiaa ja ottavat päät pensaasta.

    • Anonyymi

      Aloitin joskus tässä laitoksessa kirjasto-opinnot, mutta monen muun tavoin jätin kesken. Muista aloista siellä en tiedä, mutta tolla alalla on jotain ongelmia ja vastuuopettajat valikoivia kestä tykkää ja kestä ei.

    • Anonyymi

      Tuolla osalla opettajista on aivan järkyttävän vanhat tiedot ja taidot, sitä ei muutama nuorempi, innostunut opettaja korjaa. Oikeasti varsinkin vierailevilla tuntiopettajilla on 8-10 vuotta vanhat diat eikä ne oikeasti tiedä yhtään kuinka asiat on oikeasti työelämässä. Yksi ohjelmoinnin opettaja myös samaa kategoriaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe