Penkkituloksen nostaminen NOPEASTI!

apuva!

Olen 15v, 56kg poika. Löin kaverini kanssa vetoa, että pystyn jouluun mennessä nostamaan 65kg penkistä (nykyinen tulos 53kg). Olen käynyt noin 2kk salilla 2krt. viikossa ja ensimmäinen penkkipunnerruskokemus oli viikko sitten. Miten tekniikkaa parannetaan? Ja minkätyyppiset treenit parantavat tulosta nopeiten? Turhia vastauksia en tarvitse. Kiitos jo etukäteen :)

63

5855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 68-v

      Opettele reilu pomppu! Kyllä rintalasta noilla painoilla kestää reilunkin jouston.
      Samaan aikaan ronski ponnistus jaloilla lattiasta ja takamus ylös punnerruksen aikana.

      Tässä ajassa ei kannata tahkota pitkää sarjaa.
      Ehdottaisin yhdistelmää.
      Samassa treenissä pari, kolme vitosta 35kg:lla pomppua treenaten. Maksiminopeudella.
      40kg:lla pari, kolme kolmosta täysillä.
      45:llä pari kakkosta.
      50:llä ykkönen kerran tai kaksi. Kun pomppu alkaa tehoamaan niin rautaa lisää tuntuman mukaan.

      Sitten koko höskä alaspäin. Kaikki toistot apinan raivolla maksimi nopeudella, täysilläpuristaen.
      Viikoittain kilojen tarkistus. Kun alkaa kulkemaan niin ei kannata jauhaa samoilla.

      Todennäköisesti keskittyminen ja pompun oppiminen antavat nopeasti nuo puuttuvat kilot.
      Odottaisin enempääkin.

      Tuo tulos 53kg ihmetyttää. Millainen tanko? Millaiset levyt?
      Normaalistihan liikutaan vähintään 2,5kg:n portain.

      Ps. En ole koskaan penkannut sen kummemmin mutta hieman on tuntumaa ja olen jopa uskaltanut opastaa sinun tilanteessasi olevia.

      Nyt penkkibodarit revittelemään!

      • aloittajah

        Tulos taitaakin olla 52,5 :). Kävin penkkipunnerrus.fi sivuilla ja sieltä löytyi paljon vinkkejä :p en malta odottaa että pääsen testaamaan! Kiitos sinulle [:


      • Turvallisuus Ensiksi
        aloittajah kirjoitti:

        Tulos taitaakin olla 52,5 :). Kävin penkkipunnerrus.fi sivuilla ja sieltä löytyi paljon vinkkejä :p en malta odottaa että pääsen testaamaan! Kiitos sinulle [:

        jousilukot, elikkä 52,8kg
        Ei mitään Saatanan Reilu-Pomppuja, kuolee vielä niinku Igor Golshunskin vai mikä olikaan. Turvallisuus Aina Etu-Otsikkona ja sitten voiman kohdistus, kunnon puristus tangosta.


      • Pakko-Turvallisuus

        Syö Pääs Helvetin Itsemurha Yllyttäjä. Sitä Paitsi 53 kiloakin voi nostaa, mitä on 52,5 kiloa jousilukot ja kuntosalin kattopuhallin yhteensä, no 53,000000 kilogrammaa, Pomppuja Ei tee kukaan. Apinaotetta Ei tee kukaan. Kunnon puristus tangosta ja sitten peukalot kunnolla toiselle puolelle tankoa ja muut sormet toiselle puolelle kunnolla ympäri ja Happea paljon kehoon ennen nostoa.


      • Mahdollista 53 kiloa
        aloittajah kirjoitti:

        Tulos taitaakin olla 52,5 :). Kävin penkkipunnerrus.fi sivuilla ja sieltä löytyi paljon vinkkejä :p en malta odottaa että pääsen testaamaan! Kiitos sinulle [:

        Käy Kuntosalilla, voihan jousilukotkin painaa, tai tankoon sidottu 500 gramman suklaalevy.


      • yrkkänähyvä

        :DD hyvä idea opettaa poikaa tekemään kaikki väärin, vaikka noilla painoilla vielä tuskin loukkaantuu, mutta siltä turha väkisin tehdä väärin rintalasta mustelmilla vaan oikeasti treenata rintaa, olkapäitä ja ojentajia


    • Anaboliaa

      "Opettele reilu pomppu! Kyllä rintalasta noilla painoilla kestää reilunkin jouston."

      Itse en lähtisi 15- vuotiaalle neuvomaan "reilua pomppua" penkkituloksen kasvattamiseksi. Moni asia voi mennä pieleen kun yritetään nostaa tulosta kiirehtien ja käyttämällä selkeästi vaarallista "pompautustekniikkaa" hyväksi.

      Parempi on hävitä moinen veto kuin loukata itsensä.

      60kg riittää hyvin aiheuttamaan jopa rintalastan murtumisen mikäli kaveri ei tiedä mitä tekee, varsinkin jos suoritus tehdään tuolla mainitulla "apinanraivolla".
      Myös olka-kyynär-ja rannenivelet ovat vaarassa.

      Parempi on treenata penkkiä puhtaalla tekniikalla tehden sarjoissa lämmittelyjen jälkeen 3-5 toistoa n.4-5sarjaa/treeni.
      Ota keuhkot täyteen ilmaa ja laske paino hallitusti alas ja aloita nosto ylöspäin heti kun tanko koskettaa kevyesti rintaa.
      Pyri nostovaiheessa "räjähtävään" lähtöön.

      -Nopeus on voimaa-

      Em. lause sisältää salaisuuden jonka sisäistämällä voit voittaa lyömäsi vedon.

      Treenaa järkevästi hyvällä asenteella nousujohteisesti niin tulosta tulee varmasti.

      • aloittajah

        Juu en ole tähän mennessä käyttänyt pompautustekniikkaa. Ehkä vähän kokeillut. Raportoinpa tänne ensiviikolla paljonko nousi (;


      • 68-v

        Hölmömpikin tajuaa sanomattakin ettei tankoa pudoteta rintalastalle holtittomasti!

        Vaikka moni epäileekin niin opastin oman 15-vuotisen, 70 kiloisen junnuni kuudessa viikossa penkissä 85kg -> 120kg. Eikä murtunut rintalasta.
        Aloitus 85kg katsottiin muutaman käyntikerran jälkeen.

        Junnun kaksi pinkypantteri luokkakaveria tavoittivat yhdessä talvessa sen maagisen 100kg. Pompulla.

        Kaksi tekun heppua, jotka olivat jauhaneet ties miten pitkään samoja penkkitreenejä, pääsivät ilman pomputteluakin, pelkällä treenimuutoksella reilussa kuukaudessa 80kg -> 100kg. Pojilla oli perusvoimaa joka vain odotti ulosmittausta.

        Noista huolimatta minusta penkki on tavikselle täysin turha liike.
        Voimanostokisaajat ovat eri juttu.

        Aloittajalla tulisi kuitenkin olla paikalla joku asiasta jotain ymmärtäväkin. Pidin tätä itsestään selvänä.
        Noviisit keskenään saattavat teloa itsensä ilman pomppuakin.


      • Jess Enkka
        aloittajah kirjoitti:

        Juu en ole tähän mennessä käyttänyt pompautustekniikkaa. Ehkä vähän kokeillut. Raportoinpa tänne ensiviikolla paljonko nousi (;

        Muutenkin Pompautus tekniikka ei ole hyväksytty suoritus. Sama kuin käsipuntti ennätystä yrittäisi ottamalla vauhita kuin keilapallolla ja toivoen ehtivänsä itse sinne alle, jotta 30 kiloa käsipuntti ennätys tulisi keinolla millä hvyänsä kuin keinuttamalla vauhtiin ja nyt meni tuulen mukana, jess


      • real deal
        68-v kirjoitti:

        Hölmömpikin tajuaa sanomattakin ettei tankoa pudoteta rintalastalle holtittomasti!

        Vaikka moni epäileekin niin opastin oman 15-vuotisen, 70 kiloisen junnuni kuudessa viikossa penkissä 85kg -> 120kg. Eikä murtunut rintalasta.
        Aloitus 85kg katsottiin muutaman käyntikerran jälkeen.

        Junnun kaksi pinkypantteri luokkakaveria tavoittivat yhdessä talvessa sen maagisen 100kg. Pompulla.

        Kaksi tekun heppua, jotka olivat jauhaneet ties miten pitkään samoja penkkitreenejä, pääsivät ilman pomputteluakin, pelkällä treenimuutoksella reilussa kuukaudessa 80kg -> 100kg. Pojilla oli perusvoimaa joka vain odotti ulosmittausta.

        Noista huolimatta minusta penkki on tavikselle täysin turha liike.
        Voimanostokisaajat ovat eri juttu.

        Aloittajalla tulisi kuitenkin olla paikalla joku asiasta jotain ymmärtäväkin. Pidin tätä itsestään selvänä.
        Noviisit keskenään saattavat teloa itsensä ilman pomppuakin.

        68 v ja vielläkin noi vitun tyhmä? neuvvot täällä porukalle jotain runkku penkkiä pompuilla ja muilla juntti tekniikoilla? taidat olla ihan oikeesti Idi ootti ei toi viesti ainakaan miltään provolta kuulosta laita ens kerralla siihen penkkiin vaikka se 300 ja pompauta alas oikeen kunnolla ni nukun paremmin. ps sun kaltaset maalais juntit pilaa koko penkkaamisen maineen / kaiken muunki voimaharjoittelun.


    • Anaboliaa

      "Hölmömpikin tajuaa sanomattakin ettei tankoa pudoteta rintalastalle holtittomasti!"

      "Aloittajalla tulisi kuitenkin olla paikalla joku asiasta jotain ymmärtäväkin. "

      Nuo täydennykset ovat paikallaan kun otamme huomioon aloittajan iän (15v) ja kokemuksen harjoittelusta (2kk) . Penkkiä tehnyt siis vain yhden kerran viikko sitten!

    • rairairairairairaira

      Käy penkkaamassa joka päivä useampaan otteeseen pari ykköstä tai kakkosta 65-90% painoilla maksimista. Pidä sarjat kevyinä ja tekniikka täydellisenä. Eli ei failurea ja tehokeinopyristelyjä, päinvastoin jätä reilusti paukkuja varastoon joka sarjassa. Googleta grease the groove training.

    • törolikutryjeth

      No voihan v..ttu ! Liki kaikki vastaukset osoittavat jälleen kerran sen että tältä palstalta ei todellakaan kysellä yhtään mitään jos haluaa saada edes yhden järkevän vastauksen kysymykseensä ...!!! Lukemattomat asiasta mitään ymmärtämättämät katsovat kylläkin asiakseen vastata joka kerta. No onneksi vedonlyöjä katsoo muualtakin tietoa. P:S valitettavasti taidat hävitä vedon !! kerro miten kävi !!

      • rairairairairairaira

        Lainatakseni jto:ta pakkikselta

        "
        asiaa: yks tuttu kokeili kerran penkkihommiin seuraavaa:
        - maksimipenkki alussa 130kg. omapaino 80kg.
        - raahas penkin keittiöön (asui yksin sillon).
        - teki aina kun sattu ohi menemään= USEIN! sarjan pari penkkiä vaihdellen leveyksiä.
        - päivässä tuli vaihdellen 6-50(!!!) sarjaa penkkiä. hyvin harvoin tuli täysin tyhjä päivä.
        - toistot pysyi pääasiassa perusvoimatasolla (4-8), mutta paljon oli myös vaihtelua ylöspäin ja sillon tällön lyhyempääkin sopi sekaan.
        - tota jatkui jotain 4kk=kesä.
        - lopussa maksimi 170kg ja paino 85kg.
        "

        Luulisi toimivan ap:n nyyppäraudoil kun toimii noin hyvin kovemmillakin...

        Esitä toki jotain parempaa oi mestari!!!???


      • aloittajah
        rairairairairairaira kirjoitti:

        Lainatakseni jto:ta pakkikselta

        "
        asiaa: yks tuttu kokeili kerran penkkihommiin seuraavaa:
        - maksimipenkki alussa 130kg. omapaino 80kg.
        - raahas penkin keittiöön (asui yksin sillon).
        - teki aina kun sattu ohi menemään= USEIN! sarjan pari penkkiä vaihdellen leveyksiä.
        - päivässä tuli vaihdellen 6-50(!!!) sarjaa penkkiä. hyvin harvoin tuli täysin tyhjä päivä.
        - toistot pysyi pääasiassa perusvoimatasolla (4-8), mutta paljon oli myös vaihtelua ylöspäin ja sillon tällön lyhyempääkin sopi sekaan.
        - tota jatkui jotain 4kk=kesä.
        - lopussa maksimi 170kg ja paino 85kg.
        "

        Luulisi toimivan ap:n nyyppäraudoil kun toimii noin hyvin kovemmillakin...

        Esitä toki jotain parempaa oi mestari!!!???

        En oo penkannu vaan kerran, vaan yhteensä kolmena päivänä reenannut. Pompautushommaa osaan hallita ja en tietenkään "tiputa" sitä rinnalle. Käytän nyt penkkipunnerrus.fi sivun vinkkejä ja katson mihin asti niillä pääsee. Uskon että voin jopa voittaa vedon ;) ei ole kotona penkkiä niin en voi igan pitkin päivää sitä reenata. Kiitos kumminkin asiallisista vastauksista.:)


      • 68-v
        aloittajah kirjoitti:

        En oo penkannu vaan kerran, vaan yhteensä kolmena päivänä reenannut. Pompautushommaa osaan hallita ja en tietenkään "tiputa" sitä rinnalle. Käytän nyt penkkipunnerrus.fi sivun vinkkejä ja katson mihin asti niillä pääsee. Uskon että voin jopa voittaa vedon ;) ei ole kotona penkkiä niin en voi igan pitkin päivää sitä reenata. Kiitos kumminkin asiallisista vastauksista.:)

        Siellähän tuo perustieto on laajemminkin selitettynä.

        Toistan vielä, tuolla aikataululla, älä ryhdy jayhamaan pitkiä sarjoja!


    • rhp

      Hei, lähdetään nyt ensiksi siitä, että mitään pomppuja ei kannnata alkaa harrastamaan. Nyt vaan heti alat syömään jouluun asti aiva vitusti ja noin kolmen tunnin välein, sääntö on että nälkä ei saa olla koskaan. Tee kohtuu lyhyitä sarjoja esim. 5x5 tai 2x6. Ota kaksi penkki treeniä viikkoon. Tee vaikka ekassa treenissä penkin päälle apuliikkeitä esim. penkki käsipainoilla, dipit, pystypunnerrus, vipunostot sivuille ja ojentajille joku eristävä liike esim. naruilla taljassa tai ranskalainen punnerrus. Toisessa treenissä tee penkin lisäksi leukoja ja vaikka hauiskääntöjä. Eli käytä penkissä lyhyitä sarjoja ja muissa liikkeissä vaikka 3x10. Muista että tekniikka täytyy olla kunnossa, jos et tiedä miten tehdään joku liike niin katso netistä videoita liikkeistä. Treenin iloa ja onnea nostoon!

      • 68-v

        Aloittajan kysymystä ajatellen joulu tulee sinun menetelmälläsi liian pian vastaa!

        "Lyhyet" sarjat? 5 - 6 ovat tyypillisiä perusvoimaa kehittäviä sarjoja.
        Aloittajalla ei ole, jos aikoo pysyä tavoitteessaan, aikaa rakentaa perusteita vaan teho on otettava ulos nopeasti.

        Maksimivoima kasvaa maksimivoimaharjoitteilla.

        Aloittajan on nopeasti rutinoiduttava suoritustekniikkaan ml. pomppu, ja lyhyillä maksimitoistoilla ulosmitattava lihas-hermojärjestelmästä se mitä siellä on.

        Jatko täytyy hepun miettiä erikseen.


    • rhp1

      Noin aloittelija kehittyy vaikka tekisi pidempääkin sarjaa, ja pakkiksen mike suosittelee tuota 2x6 ohjelmaa joka on toimiva ja hän on itsekin saanut sillä hyviä tuloksia aikaan, ja mitä helvetin järkeä on heti alusta lähtien mennä opettelemaan joku pomppulinna tekniikka jolla ei muuta kuin hajota rintalastansa pidemmän päälle. Jos haluaa salilla kasvattaa lihasten sijasta egoa niin sitten vaa sitä pomppua ja persettä ilmaa, nii johan on taas kehuttavaa seuraavalla baarireissulla. Ja muutenkin pomppu ei ole hyväksyttyä, mutta kyllähän sillä sen kymmenen kiloa tulosta lisää saa, mutta vielä kun kyseessä on aloittelija niin kannattaa todellakin panostaa siihen tekniikkaan eikä alkaa heti tekemään liikkeitä päin persettä. Ja ketjun aloittajan kannattaa alkaa lukemaan pakkikselta sitä oikeaa tietoa aloittelijoiden osiosta, jota on tullut itsekkin harvinaaisen paljon selailtua.

      • Mikäääääää

        helkutti kun ei osata ajatella, että toinen haluaa nostaa paljon romua, eikä kasvattaa lihasta. Ei voimannostajaa kiinnosta muuta kuin se kuinka saada enemmän nousemaan. Monet ottavat tuntumaa isoihin painoihin perse ilmassa ja kisat sitten erikseen. Miken selkä on todella notkea ja vain sen ansiosta perse pysyy penkissä. Mike muuten ei ole voimannostaja eikä voimamies eikä heittäjä. Heittolajien harrastajille voima on keskeistä, mutta he eivät ole kiinnostuneita siitä nouseeko perse penkistä. Saattavat ottaa penkkiä lankku rinnan päällä ja perse ilmassa. HEitä kiinnostaa vain, että väline lentää. Yhden tekevää mitkä ovat voimannoston liikestandardit ja kuinka on miken mielestä suositeltavaa tehdä penkkiä, että tisseissä tuntuu. Heittolajit ovatkin oikeita voimalajeja. Ei painosarjoja, eikä tuomarointia. Tyyli vapaa kunhan heitto tapahtuu heitto alueella ja väline osuu sektoriin. Kukaan ei mussuta väärästä tekniikasta. Parhaana tekniikkana pidetäänkin sitä, millä lentää pisimmälle.


      • Penkki on ensisijaista
        Mikäääääää kirjoitti:

        helkutti kun ei osata ajatella, että toinen haluaa nostaa paljon romua, eikä kasvattaa lihasta. Ei voimannostajaa kiinnosta muuta kuin se kuinka saada enemmän nousemaan. Monet ottavat tuntumaa isoihin painoihin perse ilmassa ja kisat sitten erikseen. Miken selkä on todella notkea ja vain sen ansiosta perse pysyy penkissä. Mike muuten ei ole voimannostaja eikä voimamies eikä heittäjä. Heittolajien harrastajille voima on keskeistä, mutta he eivät ole kiinnostuneita siitä nouseeko perse penkistä. Saattavat ottaa penkkiä lankku rinnan päällä ja perse ilmassa. HEitä kiinnostaa vain, että väline lentää. Yhden tekevää mitkä ovat voimannoston liikestandardit ja kuinka on miken mielestä suositeltavaa tehdä penkkiä, että tisseissä tuntuu. Heittolajit ovatkin oikeita voimalajeja. Ei painosarjoja, eikä tuomarointia. Tyyli vapaa kunhan heitto tapahtuu heitto alueella ja väline osuu sektoriin. Kukaan ei mussuta väärästä tekniikasta. Parhaana tekniikkana pidetäänkin sitä, millä lentää pisimmälle.

        Nuo heittolajit ei tähän liity mitenkään joten ne voi tästä ketjusta jättää pois. Pointti tässä oli se, että jos treenaa paskalla tekniikalla, niin menee kropasta paikat rikki!


      • 68-v
        Penkki on ensisijaista kirjoitti:

        Nuo heittolajit ei tähän liity mitenkään joten ne voi tästä ketjusta jättää pois. Pointti tässä oli se, että jos treenaa paskalla tekniikalla, niin menee kropasta paikat rikki!

        Heittäjät ovat vertailuryhmänä varsin hyvä!

        Ehdottomasti tärkeimpänä teho! Muulla ei ole merkitystä. Sopii verrata punttituloksia päätoimisiin jähyäjiin vaikka heittäjillä puntin tulokset eivät ole itseisarvo.
        Penkin lisäksi sietäisi verrata kyykkyä ja rinnallevetoa!

        Paska tekniikka? Tarkoittamasi "paskan tekniikan" voi tehdä oikein ilman mitään riskejä.
        "Oikean tekniikan" voi tehdä väärin mainitsemillasi seurauksilla.


      • Penkki on ensisijaista
        68-v kirjoitti:

        Heittäjät ovat vertailuryhmänä varsin hyvä!

        Ehdottomasti tärkeimpänä teho! Muulla ei ole merkitystä. Sopii verrata punttituloksia päätoimisiin jähyäjiin vaikka heittäjillä puntin tulokset eivät ole itseisarvo.
        Penkin lisäksi sietäisi verrata kyykkyä ja rinnallevetoa!

        Paska tekniikka? Tarkoittamasi "paskan tekniikan" voi tehdä oikein ilman mitään riskejä.
        "Oikean tekniikan" voi tehdä väärin mainitsemillasi seurauksilla.

        Ymmärrän kyllä, että tässä on tarkoituksena hankkia vain voimaa, mutta minun ja tuon rhp:n pointti oli se, että paskalla tekniikalla paikat menee helpommin rikki. Ei se oikeallakaan tekniikalla täysin riskitöntä ole, mutta sillä minimoidaan loukkaantumisriski. Erktyisesti pisti silmaan tuo "pomppu" joka pitemmän päälle ei ole rintalastalle hyvä, kuten rhp sanoi.


      • itse olen viisas
        68-v kirjoitti:

        Heittäjät ovat vertailuryhmänä varsin hyvä!

        Ehdottomasti tärkeimpänä teho! Muulla ei ole merkitystä. Sopii verrata punttituloksia päätoimisiin jähyäjiin vaikka heittäjillä puntin tulokset eivät ole itseisarvo.
        Penkin lisäksi sietäisi verrata kyykkyä ja rinnallevetoa!

        Paska tekniikka? Tarkoittamasi "paskan tekniikan" voi tehdä oikein ilman mitään riskejä.
        "Oikean tekniikan" voi tehdä väärin mainitsemillasi seurauksilla.

        mulla tulee mielee, ETTÄ OOKKO SÄ TYHYMÄ?!!!!!!!!!!!!!


      • itse olen viisas
        itse olen viisas kirjoitti:

        mulla tulee mielee, ETTÄ OOKKO SÄ TYHYMÄ?!!!!!!!!!!!!!

        ja tämä oli tarkoitettu nimimekille 68-v


      • minä myös olen viisas
        itse olen viisas kirjoitti:

        ja tämä oli tarkoitettu nimimekille 68-v

        EI SITÄ PENKKIÄ POMPAUTTAMALLA TEHDÄ, EI MITÄÄN JÄRKEÄ!!!!!!! PELKKÄÄ TYHMYYTTÄ RIKKOA RINTALASTA SILLÄ!!!!!!


      • 68-v
        itse olen viisas kirjoitti:

        mulla tulee mielee, ETTÄ OOKKO SÄ TYHYMÄ?!!!!!!!!!!!!!

        Tarpeetonta kommentoida mutta mainittakoon, että minut on testattu neljästi ja niiden perusteella kuulun parhaan kymmenyksen joukkoon.

        Pikavoimavalmennettaviini on kuulunut mm. kaksi Suomen mestaria.

        Muutama "pinky pantteri" lukiolainen on yhden talven aikana päässyt siihen maagiseen sataseen pompulla, rikkomatta mitään.
        Oma junnu on nyt 38-vuotinen ehjine lastoineen!

        Kyllä sinullakin PÖHÖKÖLLÄ on mahdollisuus vielä järkiintyä.
        Viisastuminen on mahdotonta.
        Mutta sinnittele!


      • Penkkionensisijaista
        minä myös olen viisas kirjoitti:

        EI SITÄ PENKKIÄ POMPAUTTAMALLA TEHDÄ, EI MITÄÄN JÄRKEÄ!!!!!!! PELKKÄÄ TYHMYYTTÄ RIKKOA RINTALASTA SILLÄ!!!!!!

        Eiköhän pidetä asiallisena tämä keskustelu, jos kerran olette niin viisaita? (Nimimerkit "itse olen viisas" ja "minä myös olen viisas".


      • Penkkionensisijaista
        68-v kirjoitti:

        Tarpeetonta kommentoida mutta mainittakoon, että minut on testattu neljästi ja niiden perusteella kuulun parhaan kymmenyksen joukkoon.

        Pikavoimavalmennettaviini on kuulunut mm. kaksi Suomen mestaria.

        Muutama "pinky pantteri" lukiolainen on yhden talven aikana päässyt siihen maagiseen sataseen pompulla, rikkomatta mitään.
        Oma junnu on nyt 38-vuotinen ehjine lastoineen!

        Kyllä sinullakin PÖHÖKÖLLÄ on mahdollisuus vielä järkiintyä.
        Viisastuminen on mahdotonta.
        Mutta sinnittele!

        Hyvä, jos kerran on valmennettaviisi kuulunut kaksi Suomen mestaria. Ja hyvä, jos ei ole paikat hajonneet.

        Minä kerroin oman näkemykseni asiasta. Esimerkiksi kisoissahan ei pompautusta lasketa puhtaaksi suoritukseksi, vai kuinka? Kaveri tässä jokin aika sitten sanoi, että rintalasta kipeytyi juurikin tuosta pompautuksesta, mutta eipä enää sattunut, kun pomppu jätettiin pois.


      • 68-v
        Penkkionensisijaista kirjoitti:

        Hyvä, jos kerran on valmennettaviisi kuulunut kaksi Suomen mestaria. Ja hyvä, jos ei ole paikat hajonneet.

        Minä kerroin oman näkemykseni asiasta. Esimerkiksi kisoissahan ei pompautusta lasketa puhtaaksi suoritukseksi, vai kuinka? Kaveri tässä jokin aika sitten sanoi, että rintalasta kipeytyi juurikin tuosta pompautuksesta, mutta eipä enää sattunut, kun pomppu jätettiin pois.

        Maltillinen vastaus.

        Aloittaja kysyi vinkkejä pikaiseen tulosnousuun. Käytettävissäolevan ajan puitteissa ei mitään perustavaa työtä ehdi tekemään vaan tulos on ulosmítattava keinoilla jotka toimivat ko. ajan puitteissa.

        Toinen asia on nuorten ymmärtämoisen taso. Kun oma junnu pyysi penkin opastusta niin otimme tuloksen ulos 6;ssa viikossa jonka jälkeen ehdotin , että eiköhän tuo 120kg riitä hänen kavereilleen, tekniikasta riippumatta.
        Sitten keskityimme olympianostojen treenaukseen.

        Kaksi kundin "pinky" kaveria tulivat katsomaan ja olivat seuraavana keväänä ylpeitä satasistaan lainkaan häpeämättä pomppua.

        Tietenkin rintalasta kipeytyy pompusta. Kuten jokainen muukin paikka alkuun.
        Aloittaessani tauon jälkeen vetämään sormilukolla niin aina tuntuu siltä, että peukalot irtoavat kämmenistä tyvinivelistään.
        Parissa viikossa ymmärtävät ettei sitä tapahdukaan.

        Tietysti pomppu täytyy olla hallinnassa. Raskaammilla painoilla jouston osuus pienenee.
        Tarpeeksi romuja niin sillä ei ole paljoakaan merkitystä.

        Salin ulkopuolella, keskinäisen kehumisen kerhoissa, tuskin kukaan selittelee tekniikkaansa vaikka tietenkin merkkipenkki on yksiselitteisempi kuin vaan tulospullistelu.

        Puntissa mielestäni ainoat yksiselitteiset tulokset ovat pohjakyykky, siis pohja eikä vain syvä.
        Maastaveto ja ylöstyöntö tehtynä sääntöjen mukaan = ylhäällä 3:n sekunnin hallinta, nostaja ja tanko paikallaan.

        Viimeisessä Suomi - Ruotsi leikkimaaottelussa tuomarilinja lipsui mm. työnnön tulkinnan kohdalla.
        Suuntaan ja toiseen.

        Mielestäni koko penkkihökellys on tarpeetonta.
        Ikään kuin voimailussa muuta ei olisikaan!


      • Penkkionensisijaista
        68-v kirjoitti:

        Maltillinen vastaus.

        Aloittaja kysyi vinkkejä pikaiseen tulosnousuun. Käytettävissäolevan ajan puitteissa ei mitään perustavaa työtä ehdi tekemään vaan tulos on ulosmítattava keinoilla jotka toimivat ko. ajan puitteissa.

        Toinen asia on nuorten ymmärtämoisen taso. Kun oma junnu pyysi penkin opastusta niin otimme tuloksen ulos 6;ssa viikossa jonka jälkeen ehdotin , että eiköhän tuo 120kg riitä hänen kavereilleen, tekniikasta riippumatta.
        Sitten keskityimme olympianostojen treenaukseen.

        Kaksi kundin "pinky" kaveria tulivat katsomaan ja olivat seuraavana keväänä ylpeitä satasistaan lainkaan häpeämättä pomppua.

        Tietenkin rintalasta kipeytyy pompusta. Kuten jokainen muukin paikka alkuun.
        Aloittaessani tauon jälkeen vetämään sormilukolla niin aina tuntuu siltä, että peukalot irtoavat kämmenistä tyvinivelistään.
        Parissa viikossa ymmärtävät ettei sitä tapahdukaan.

        Tietysti pomppu täytyy olla hallinnassa. Raskaammilla painoilla jouston osuus pienenee.
        Tarpeeksi romuja niin sillä ei ole paljoakaan merkitystä.

        Salin ulkopuolella, keskinäisen kehumisen kerhoissa, tuskin kukaan selittelee tekniikkaansa vaikka tietenkin merkkipenkki on yksiselitteisempi kuin vaan tulospullistelu.

        Puntissa mielestäni ainoat yksiselitteiset tulokset ovat pohjakyykky, siis pohja eikä vain syvä.
        Maastaveto ja ylöstyöntö tehtynä sääntöjen mukaan = ylhäällä 3:n sekunnin hallinta, nostaja ja tanko paikallaan.

        Viimeisessä Suomi - Ruotsi leikkimaaottelussa tuomarilinja lipsui mm. työnnön tulkinnan kohdalla.
        Suuntaan ja toiseen.

        Mielestäni koko penkkihökellys on tarpeetonta.
        Ikään kuin voimailussa muuta ei olisikaan!

        Totta, totta. Oma mielipiteeni (varmasti sinun ja monen muunkin) on, että treenatessa terveys on aina ensisijaista. Ja tottakai kaikilla, joille järjen lahja on suotu, pitäisi ymmärryksessä olla se, että ei sitä todellakaan 100kg kuormaa rysäytetä rinnalle, vaan pompautus tehdään hallitusti.

        Vaikka pompulla enemmän rautaa saisi nousemaan, kuten saakin, itse teen lähestulkoon aina ilman pomppua.

        Kukin tyylillään.


      • Penkkionensisijaista
        68-v kirjoitti:

        Maltillinen vastaus.

        Aloittaja kysyi vinkkejä pikaiseen tulosnousuun. Käytettävissäolevan ajan puitteissa ei mitään perustavaa työtä ehdi tekemään vaan tulos on ulosmítattava keinoilla jotka toimivat ko. ajan puitteissa.

        Toinen asia on nuorten ymmärtämoisen taso. Kun oma junnu pyysi penkin opastusta niin otimme tuloksen ulos 6;ssa viikossa jonka jälkeen ehdotin , että eiköhän tuo 120kg riitä hänen kavereilleen, tekniikasta riippumatta.
        Sitten keskityimme olympianostojen treenaukseen.

        Kaksi kundin "pinky" kaveria tulivat katsomaan ja olivat seuraavana keväänä ylpeitä satasistaan lainkaan häpeämättä pomppua.

        Tietenkin rintalasta kipeytyy pompusta. Kuten jokainen muukin paikka alkuun.
        Aloittaessani tauon jälkeen vetämään sormilukolla niin aina tuntuu siltä, että peukalot irtoavat kämmenistä tyvinivelistään.
        Parissa viikossa ymmärtävät ettei sitä tapahdukaan.

        Tietysti pomppu täytyy olla hallinnassa. Raskaammilla painoilla jouston osuus pienenee.
        Tarpeeksi romuja niin sillä ei ole paljoakaan merkitystä.

        Salin ulkopuolella, keskinäisen kehumisen kerhoissa, tuskin kukaan selittelee tekniikkaansa vaikka tietenkin merkkipenkki on yksiselitteisempi kuin vaan tulospullistelu.

        Puntissa mielestäni ainoat yksiselitteiset tulokset ovat pohjakyykky, siis pohja eikä vain syvä.
        Maastaveto ja ylöstyöntö tehtynä sääntöjen mukaan = ylhäällä 3:n sekunnin hallinta, nostaja ja tanko paikallaan.

        Viimeisessä Suomi - Ruotsi leikkimaaottelussa tuomarilinja lipsui mm. työnnön tulkinnan kohdalla.
        Suuntaan ja toiseen.

        Mielestäni koko penkkihökellys on tarpeetonta.
        Ikään kuin voimailussa muuta ei olisikaan!

        "Mielestäni koko penkkihökellys on tarpeetonta.
        Ikään kuin voimailussa muuta ei olisikaan!"

        Tähän kulminoituu treenauksen ja egon suoraan verrannollisuus! :D Mitä kovempi penkkitulos, sitä suurempi ego! :D (Ainakin näillä, jotka salin jälkeen lähtevät baariin itseään kehumaan. Tietenkään ei voi yleistää.)


      • aloittajah
        Penkkionensisijaista kirjoitti:

        "Mielestäni koko penkkihökellys on tarpeetonta.
        Ikään kuin voimailussa muuta ei olisikaan!"

        Tähän kulminoituu treenauksen ja egon suoraan verrannollisuus! :D Mitä kovempi penkkitulos, sitä suurempi ego! :D (Ainakin näillä, jotka salin jälkeen lähtevät baariin itseään kehumaan. Tietenkään ei voi yleistää.)

        Jooh.. Oon nyt reenannu tälleen: 4x45 x5. Tämä treeni on maksimi mitä pystyn tekemään. Nostan painoja kokoajan pikkuhiljaa. Kiinnostuin tosta 2x6 treenistä, tarkoittaako se, että (esim.) 2x50 tehdään kuusi kertaa? Voisin kokeilla tämmöistä treeniä myöskin. Kumpi noista treeneistä olis parempi? (4x5 vai 2x6)


      • Penkkionensisijaista
        aloittajah kirjoitti:

        Jooh.. Oon nyt reenannu tälleen: 4x45 x5. Tämä treeni on maksimi mitä pystyn tekemään. Nostan painoja kokoajan pikkuhiljaa. Kiinnostuin tosta 2x6 treenistä, tarkoittaako se, että (esim.) 2x50 tehdään kuusi kertaa? Voisin kokeilla tämmöistä treeniä myöskin. Kumpi noista treeneistä olis parempi? (4x5 vai 2x6)

        Siis tuo 2x6 tarkoittaa sitä, että teet kaksi sarjaa, joissa molemmissa on kuusi toistoa. Rautaa tulee olla tangossa sen verran, että juuri ja juuri jaksat sen tehdä. Maksimivoiman kannalta erittäin hyvä treeni. Voi toki varioida myös, että tekee esim. 3x3 tai 5x5, mutta voiman kannalta mahdollisimman lyhyet sarjat mahdollisimman isoilla painoilla. Siinä ei ole mitään järkeä, että tehdään 50 toistoa per sarja, ainakaan tämän kannalta, koska se kehittää lihasKESTÄVYYTTÄ.


    • hazimatic

      Jees kyllähän tuo 68-v asiasta tuntuu tietävän ja ymmärtävän. Se on jokaasella tavallisella ihmisellä oma maksimitulos, johon voidaan lisätä lyhyessä ajassa 10-30 kg, "tekniikkaa" parantamalla. Eli viritetään hermolihasjärjestelmä "tappiin" asti.

      Sitä en ymmärrä miks pomppua tuohon tarvittahis, kylähän suurempaan liikenopeuteen pääsee muutenkin kun nopeutta harjootellaan.
      Ainakaan yli 70% kuormilla ei mittään syytä pompuutella.

      Ainut ongelma näissä tulosten piikkauksissa on vammautumisriski. Kun aletaan tehoja ottammaan ulos niin se vaara on aina olemassa. Lyhyessä, 1-3kk perioidissa varsinaista ylikuntoriskiä ei ole, jopa 3kk ylikompensaatio menöö naturaalillakin ok kunhan tuon jälkeen malttoo pallautella järkevästi...

      Se on kyllä typerää kun monasti luulloon että joku 15 kg lissää penkkiin kuukaudessa on mahrollista vain aineiden käyttäjillä...
      Perusvoiman lisääminen on sitten eri asia kuin ennäätysten teko kysseisen henkilön varsinaisilla perusvoimilla.

      78 metrin keihäsmies voi sopivalla nousukunnon ajotuuksella heittää 85 metriä, huonolla ajotuuksella 70 metriä, ja tavallisena päivänä tuon 78 metriä "varmana" tuloksena...

      Joo sellaasta hajatelmaa. Oma penkki ennätys 162.5kg, nykyisin 150kg, keskellä yötä jos heräteetään ja salille viedään niin 140 mennöö aina. Jos 5000€ porkkana luvataan niin jouluna 165kg, ilman pomppua...

      • 68-v

        Marginaalit tiukkenevat.

        Kuten mainitsin pääsi oma junnuni 15-vuotisena penkissä120kg:oon.

        Siihen kummemmin keskittymättä mutta pitäen parin olympianostovuoden jälkeen vuosikausia penkin ohjelmassaan, se kuitenkin hyytyi 140kg:oon.

        Kyllä hallitulla rintalastan joustolla on merkitystä ja useimmathan penkkaavat pysäyttämättä, mutta kilojen lisääntyessä merkitys suhteessa vaähenee.
        Merkkipenkki on hieman toinen juttu.

        Eräs treenikaverini kyllä teki enkkansa, 150kg, erittäin reilulla pompulla.
        Rintalasta todella toimi jousena muttasiinä suhteessa veitikka edusti äärilaitaa.
        Oli puntin SM:ssa pronssilla 82,5:ssa.

        Sama äijä jätti varsinaiset kisanostot ja toimi viimeiset työvuotensa suurehkon yrityksen päätoimisena kunto-ohjaana ja penkkasi vielä 7-kymppisenä 130kg.
        Paino alle 90kg.


      • Penkkionensisijaista
        68-v kirjoitti:

        Marginaalit tiukkenevat.

        Kuten mainitsin pääsi oma junnuni 15-vuotisena penkissä120kg:oon.

        Siihen kummemmin keskittymättä mutta pitäen parin olympianostovuoden jälkeen vuosikausia penkin ohjelmassaan, se kuitenkin hyytyi 140kg:oon.

        Kyllä hallitulla rintalastan joustolla on merkitystä ja useimmathan penkkaavat pysäyttämättä, mutta kilojen lisääntyessä merkitys suhteessa vaähenee.
        Merkkipenkki on hieman toinen juttu.

        Eräs treenikaverini kyllä teki enkkansa, 150kg, erittäin reilulla pompulla.
        Rintalasta todella toimi jousena muttasiinä suhteessa veitikka edusti äärilaitaa.
        Oli puntin SM:ssa pronssilla 82,5:ssa.

        Sama äijä jätti varsinaiset kisanostot ja toimi viimeiset työvuotensa suurehkon yrityksen päätoimisena kunto-ohjaana ja penkkasi vielä 7-kymppisenä 130kg.
        Paino alle 90kg.

        Nii hei olishan mun nyt pitäny tajuta että se 4x45x5 että se 45 oli paino eikä toistomäärä...


      • aloittajah
        Penkkionensisijaista kirjoitti:

        Nii hei olishan mun nyt pitäny tajuta että se 4x45x5 että se 45 oli paino eikä toistomäärä...

        Olisko hyvä reeni jos tekisin 5 kertaa kolmen sarjan..? Tuo 2x6 tuntuu vähän lyhyeltä treeniltä ku vaan kaks sarjaa..


      • Penkkionensisijaista
        aloittajah kirjoitti:

        Olisko hyvä reeni jos tekisin 5 kertaa kolmen sarjan..? Tuo 2x6 tuntuu vähän lyhyeltä treeniltä ku vaan kaks sarjaa..

        Hmm... Empä ainakaan itse ole koskaan kuullut tehtävän 5x3 sarjoja. Itse sanoisin, että maksimivoiman kehittymisen kannalta, tee vain tuo 2x6, 3x3 tai 5x5 niin isoilla painoilla kuin mahdollista.

        Toki urheilussa kaikki on yksilöllistä ja kokeilemalla löytää itselle parhaan tavan kehittyä.


      • RAW
        68-v kirjoitti:

        Marginaalit tiukkenevat.

        Kuten mainitsin pääsi oma junnuni 15-vuotisena penkissä120kg:oon.

        Siihen kummemmin keskittymättä mutta pitäen parin olympianostovuoden jälkeen vuosikausia penkin ohjelmassaan, se kuitenkin hyytyi 140kg:oon.

        Kyllä hallitulla rintalastan joustolla on merkitystä ja useimmathan penkkaavat pysäyttämättä, mutta kilojen lisääntyessä merkitys suhteessa vaähenee.
        Merkkipenkki on hieman toinen juttu.

        Eräs treenikaverini kyllä teki enkkansa, 150kg, erittäin reilulla pompulla.
        Rintalasta todella toimi jousena muttasiinä suhteessa veitikka edusti äärilaitaa.
        Oli puntin SM:ssa pronssilla 82,5:ssa.

        Sama äijä jätti varsinaiset kisanostot ja toimi viimeiset työvuotensa suurehkon yrityksen päätoimisena kunto-ohjaana ja penkkasi vielä 7-kymppisenä 130kg.
        Paino alle 90kg.

        68-v minähän vuonna on sm pronssi voitettu, kun on saanu pompauttaa penkissä?? Ei oo meinaan enään vuosiin ollu sallittua. Eikä penkki tulos ole silloin vertailu kelpoinen. Eli puhutaan PENKKISTä ja runkkupenkistä. Maltilla ja OIKEALLA tekniikalla se paras tulos tulee ps. Raw pena 185kg (eli stoppi rinnalla, ei pomppua).


      • 68-v
        RAW kirjoitti:

        68-v minähän vuonna on sm pronssi voitettu, kun on saanu pompauttaa penkissä?? Ei oo meinaan enään vuosiin ollu sallittua. Eikä penkki tulos ole silloin vertailu kelpoinen. Eli puhutaan PENKKISTä ja runkkupenkistä. Maltilla ja OIKEALLA tekniikalla se paras tulos tulee ps. Raw pena 185kg (eli stoppi rinnalla, ei pomppua).

        Myöhäinen kommentti. Kyseinen heppu otti sm pronssia olumpianostossa. Sen aikaisessa 3:n lajin kisassa.


    • ssooppii

      Tässä olisi yksi ei-toivottu turha vastaus, koska et taida kuunnella kuitenkaan.
      Toivottavasti häviät vetosi, koska se pitkän ajan kehityksesi kannalta paras vaihtoehto.
      Keskenkasvuisen vedonlyönti on turhaa egon pullistelua. Ei liikunta ole mitään rehentelyä. Egopullistelun ympärille rakennettu liikunta johtaa ennen pitkää loukkaantumiseen, Ja jos ei johda loukkaantumiseen niin ainakin motivaation kanssa tulee ennen pitkää ongelmia. Ego ei koskaan ole tyytyväinen tuloksiin.
      Egopullistelijan suosikkiliike kuntosalilla on penkkipunnerrus. Paisuva rintalihas antaa kuvitelman rajattomasta minästä.
      Terveellisempi vaihtoehto on vanhan ajan etunnojapunnerrus, se on paljon monipuolisempi liike kuin penkkipunnerrus. Ja jottei yläruumista tulisi liian yksiulotteinen voi ottaa vähitellen mukaan punnerruksia epävakaalta alustalta, vaihdella käsien asentoa yms. Voi myös ponnauttaa lattialta terävästi ja läpsäyttää kädet yhteen ilmassa, jos tavallinen punnerrus tuntuu liian helpolta.
      Nuorena kannattaa kehittää monipuolisesti kehoaan.

      • Penkkionensisijaista

        Tuo on muuten ihan totta. :D Penkkipunnerrus ei kasvata vain rintaa, se kasvattaa myös egoa! :D


    • vcxvcxvxvc

      5x5 toimii kuin tauti kunhan jättää sarjassa toiston tai pari varastoon. Kyllähän niitä kolmosia, kakkosia ja ykkösiäkin kannattaa kokeilla jos haluaa maksimivoimaa treenata.

      • Penkkionensisijaista

        Alkuvaiheessa, kun penkkaamisen aloitin, nousi tulokset ihan perus 3x10 sarjoillakin. Aloittelija kehittyy melkeimpä millä vaan. :D


    • ivhfjr

      Tee penkkiä, vinopenkkiä, ristitaljaa, käden ojentajia ja viimeistele koko paska dipillä. Siinä hyvä resepti penkin parantamiseen.

      Sitten kun veto on joko voitettu tai hävitty niin keskity koko kroppaan (et maininnut sen reenaamisesta mitään)

      • rhp1

        Kuinkas on aloittajan sarjapainot noussu ja minkälaista treeniä on käytetty? Ootko muistanu syödä tarpeeksi? Postaappa tänne esimerkki treeneistäsi ja päivän safkoistasi.


      • Penkkionensisijaista
        rhp1 kirjoitti:

        Kuinkas on aloittajan sarjapainot noussu ja minkälaista treeniä on käytetty? Ootko muistanu syödä tarpeeksi? Postaappa tänne esimerkki treeneistäsi ja päivän safkoistasi.

        Aika hiljaiselta vaikuttaa...


      • vcxvcxvcx

        Minä treenasin jotakuinkin noin aika pitkään eikä penkkiin saanut paljon lisää painoa lyödä. Sitten keskityin penkkipunnerrukseen ja vinopenkkiin sekä lyhyisiin sarjoihin ja kehitys oli huomattavasti nopeampaa.

        Toki minun rintatreeniäni on aina haitannut huonot olkapäät, jotka aiheuttavat vieläkin toisinaan taukoja treenissä.


    • Kukaan ei maininnut

      perus asioita. Lavat yhteen olkapäät taakse. Selkä kaarelle siten, että työnnät jaloilla etkä makaa perseen päällä. Jalat tarpeeksi syvälle penkin alle, siten ettet enään pysty pitämään kantapäitä maassa. Tanko lasketaan pallean päälle. Liike muistuttaa alaviistopenkkiä. http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1388

      • Penkkionensisijaista

        Totta muuten ettei perusasioita kukaan maininnut...


    • parasbodari

      muistan ku olin joskus ruipelo kuin sinä. olin silloin 190cm ja 50kg ja penkistä meni vaan 90kg nykyään 198cm ja 115kg ja penkistä nousee 420kg eli ihan hyvin tulosta tullu kuudessa viikossa :)

    • Pom pom pom

      EIlen painoin 35 kiloo ja nostin penkistä melkein tangon. Tänään söin kokonaisen sian ja vedin penkistä pompauttamalla 255 kg.

      • aloittajah

        noniiiii.. joku täällä luuli et oon jonkulainen rintalihaspelleilijä..:D sellainen kuitenkaan en ole. treenaan koko kroppaa todella monipuolisesti, syön hyvin jne. tällä hetkellä painan 54 kg ja penkistä nousee 62,5kg eli kehitystä on tullut parissa kuukaudessa paljon!:) kiitos kaikille vastanneille!
        ps.voitin vedon.. kaveri ei oikeasti nostanut penkistä kuin 57,5. yritti vähän huijata;)


    • 2x6

      kokeile 2x6 tekniikkaa eli 2 sarjaa, 6 toistoo sillalailla, että ne 6 toistoo menee just ja just, mutta kuitenkin ilman avustajaa. Musta myös muiden lihaksien kehittäminen eli hartiat ja ojentajathan ne tekee myös paljon työtä penkkipunnerruksessa. Tee rinnalle myös muita liikkeitä, kuin pekkipunnerrus, se auttaa. Ja käyppä tutustumassa Pakkotoisto.com- sivulle, todella hyvä paikka etsiä tietoa treeneistä ja kaikesta muustakin.

      PS. Itse olen 15v ja penkistä menee 85kiloa

      • syöpaskaaaaaa

        Joo nii varmaan menee. Hei mä oon nettipotari pena-pekka ja penkkaan 200 kiloa, oon 15 vee!!!!!!!!!!1111


    • kullijumppa

      Alotin 1 kilolla nyt nousee 20 kiloo naru mulqussa kiinni PERKELE et o tullu lisää painoo

    • 180kg penkkimies

      wiseguy piruilijat näköjään löytäneet hyvän läppäsivuston

    • tsemiä_koitokseen

      No eipä tuossa ajassa paljon voimaa kehitetä. Painot on vielä sen verran pienet, että tämä ei varmaan paras progressio ole aloittelijalle, mutta se on lyhyt ja selkeä. Tehty kyykkyyn, mutta sopii mielestäni paremmin penkkiin. Aika vaan taitaa loppua kesken...

      http://exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html

      Ja tosiaan sitten nämä edelle mainitut perusasiat kuntoon, alkaen asennosta.

      "perus asioita. Lavat yhteen olkapäät taakse. Selkä kaarelle siten, että työnnät jaloilla etkä makaa perseen päällä. Jalat tarpeeksi syvälle penkin alle, siten ettet enään pysty pitämään kantapäitä maassa. Tanko lasketaan pallean päälle. Liike muistuttaa alaviistopenkkiä. http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1388"

      Lisäksi jos vetoon ei sisältynyt mitään siitä, että paljon sinä itse painat, niin syö kuin hevonen ja vähän päälle. Lisäksi käyt kaupasta ostamassa kreatiinia sisältävän palautusjuoman. Tai pelkkää kreatiinia, jota tankkaat vaikka 10g päivittäin. Oikeastaan ainoita lisäravinteita joista on tutkimuksissa havaittu pientä hyötyä voiman suhteen.

      Tsemppiä koitokseen

    • Masturbaticman

      Runkkaamalla RUISTA RANTEESEEEN!!! Vedä käteen JOKA PÄIVÄ 3-7kertaa ja pidä runkkaavassa kädessä 0,5kilon rannepaino..Näillä vinkeillä 4viikossa jo näet TULOKSIA!!!

    • tauota_treeni

      Sarjan jälkeen riittävä lepotauko. Pientä kävelyä/köpötelyä vaan ympäriinsä, Käsien kevyttä heiluttelua ja roikottelua, että hapot poistuu lihaskudoksesta. Uutta sarjaa ei kannata vetäistä samantien perään. Lihasten täytyy antaa palautua riittävästi. Minuutti-puolitoista taukoa. Tukkoisilla happoisilla käsillä menee treeni ihan hukkaan. Sitten kun runttaa niin riittävällä tempolla ne 5-6 punnerrusta. Nopeille lihassoluille kyytiä. Treenaamisessa on tärkeätä osata rytmittää riittävät tauout runttausten/sprinttien väliin. Tauout ovat vähintäin yhtä tärkeitä, kuin runttaaminen. Panosta tauon laatuun niin tulokset kehittyvät nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe