Hiivan hoito

Hiivatti!

Miten hoiditte/hoidatte hiivan raskauden aikana?
Tuntuu, että kaikissa niissä mitä nautitaan suun kautta niin lukee "ei raskauden eikä imetyksen aikana".
Mulla siis toka raskaus menossa rv19 ja ENSIMMÄINEN hiivatulehdus ikinä.
Neuvolassa en oo puhunu kun hiivaa ollut pari viikkoa ja reilun viikon päästä vasta seuraava neuvola. Lääkäriin en myöskään oo ottanut yhteyttä. Tuntuu etten tarvii mitään lekuria toteamaan onko mulla hiivaa kun sen tiedän itsekin.
Oon ostanu sitä canesten voidetta jota laittanut kutina kohtaan (en siis emättimeen), mutta sehän ei itse tulehdusta poista, helpottaa vain kutinaan.
Eli mitä hiiva lääkettä saa apteekista ilman reseptiä, ja jota voi ottaa raskaana? Mielellään suun kautta otettava, jos on..

16

3705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Jättämällä sokerin pois ja välttämällä valkoista viljaa.

      • Hiivatti!

        Siis raskaanako ei tosiaan voi millään lääkkeellä sitä hoitaa?
        Ap


      • Joopajoo2
        Hiivatti! kirjoitti:

        Siis raskaanako ei tosiaan voi millään lääkkeellä sitä hoitaa?
        Ap

        Canestenia saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Tuokin olisi kyllä selvinnyt heti, kun olisit vain viitsinyt soittaa neuvolaan...Itse en olisi kyllä pystynyt odotella viikkotolkulla ja sitten kysellä täältä. Neuvola on sitä varten, että sieltä saa luotettavan tiedon myös raskauden aikaisista sallituista lääkkeistä....


      • Joopajoo2
        Joopajoo2 kirjoitti:

        Canestenia saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Tuokin olisi kyllä selvinnyt heti, kun olisit vain viitsinyt soittaa neuvolaan...Itse en olisi kyllä pystynyt odotella viikkotolkulla ja sitten kysellä täältä. Neuvola on sitä varten, että sieltä saa luotettavan tiedon myös raskauden aikaisista sallituista lääkkeistä....

        Lisättäköön vielä, ettei sitä pakkauksessa tulevaa asettia saa käyttää, näin minulle neuvolassa sanottiin.


      • Hiivatti!
        Joopajoo2 kirjoitti:

        Lisättäköön vielä, ettei sitä pakkauksessa tulevaa asettia saa käyttää, näin minulle neuvolassa sanottiin.

        Siis en mä mitään ole odottanut, kun hiiva alkoi vaivata, etsin netistä tietoa näistä lääkkeistä. Jostain syystä ei vain millään löytynyt hakusanalla "hiivan hoito raskaana" tai sen tyylisillä kunnollista tietoa. Ostin sitten sitä canesten voidetta, sekä canesten pillerin, jonka pakkausselostuksessa sitten sanottiin että ei saa raskaana käyttää. Sitä voidetta oon siis käyttänyt nyt melkein joka pvä ja kutina onkin tiessään, mutta haluaisin koko tulehduksen hoitaa kun tuo vuoto on niin rasittavaa.
        Ja voinha mä maanantaina soittaa neuvolaankin, yleensä vain yritän itse selvittää "pikkuasiat" enkä joka asiasta soita neuvolaan.. Täällä ei siis kukaan osaa sanoa saanko mitään reseptitöntä lääkettä joka soveltuu raskaana oleville? Siis niitä suun kautta otettavia? Kysyn vielä kerran jos joku viitsisi vastata..
        Ap


      • Hiivatti!
        Hiivatti! kirjoitti:

        Siis en mä mitään ole odottanut, kun hiiva alkoi vaivata, etsin netistä tietoa näistä lääkkeistä. Jostain syystä ei vain millään löytynyt hakusanalla "hiivan hoito raskaana" tai sen tyylisillä kunnollista tietoa. Ostin sitten sitä canesten voidetta, sekä canesten pillerin, jonka pakkausselostuksessa sitten sanottiin että ei saa raskaana käyttää. Sitä voidetta oon siis käyttänyt nyt melkein joka pvä ja kutina onkin tiessään, mutta haluaisin koko tulehduksen hoitaa kun tuo vuoto on niin rasittavaa.
        Ja voinha mä maanantaina soittaa neuvolaankin, yleensä vain yritän itse selvittää "pikkuasiat" enkä joka asiasta soita neuvolaan.. Täällä ei siis kukaan osaa sanoa saanko mitään reseptitöntä lääkettä joka soveltuu raskaana oleville? Siis niitä suun kautta otettavia? Kysyn vielä kerran jos joku viitsisi vastata..
        Ap

        Niin siis sitä canesten voidetta saa käyttää mut ei sitä pilleriä tarkoitin.
        Ap


      • monia vaivoja
        Hiivatti! kirjoitti:

        Niin siis sitä canesten voidetta saa käyttää mut ei sitä pilleriä tarkoitin.
        Ap

        Minä olen oppinut, että aina kannattaa kysyä apteekin henkilökkunnalta, sieltä tulee neuvot, kuin apteekin hyllyltä.
        Varmista asia soittamalla sellaiseen apteekkiin, joka on juuri nyt päivystysvuorossa. Tai Yliopistollisiin Apteekkeihin Hki, Tre, ehkä muuallakin jotka päivystävät 24/7.
        Niistä olen aina parhaan avun ja tiedon saanut.


      • Joopajoo2
        monia vaivoja kirjoitti:

        Minä olen oppinut, että aina kannattaa kysyä apteekin henkilökkunnalta, sieltä tulee neuvot, kuin apteekin hyllyltä.
        Varmista asia soittamalla sellaiseen apteekkiin, joka on juuri nyt päivystysvuorossa. Tai Yliopistollisiin Apteekkeihin Hki, Tre, ehkä muuallakin jotka päivystävät 24/7.
        Niistä olen aina parhaan avun ja tiedon saanut.

        Voinhan sen rautalangastakin vääntää. Neuvolasta, sekä apteekista sanottiin, että AINOA hiivalääke jota raskaana saa käyttää on tuo Canesten. Pakkauksen ohjeesta huolimatta combista voit käyttää myös sen pillerin, MUTTA asettia ei saa käyttää. Mitään suun kautta otettavia ei saa ottaa. Minäkään en soita neuvolaan joka asiasta, ei ole kuitenkaan ensimmäinen raskaus ja en ole taipuvainen hysteerisyyteen, saati typeryyteen...


    • Hiivatti!

      Ok, luulin ettet vain tiennyt että se canesten pilleri on kielletty, mutta ilmeisesti tiedätkin paremmin kuin minä =)
      Plus tässä kävi pieni moka, otin nimittäin pakkauksen esille ja huomasin että tää onki CANESORAL Fluconazol, eikä Canesten! Sorry, mun moka..
      Maanantaina sitten vissiin sitä canesten combia hakemaan. Saa siis ilman reseptiä, ja uskallan ottaa?
      Apteekissa käydessäni en maininnut raskauttani siksi, etteivät pian olisi myyneet kerta en oo käyny lääkärissä ensin (täälä on käynyt niin, pikkupaikkakunta tosiaankin niin tietää nää jutut).
      Ap

    • emäntä immeinen

      Tämä keino on outo, mutta toiminut minulle.
      Eli terveyssiteeseen laitetaan piimää ja sitten paikalleen. Vaihdetaan side neljän tunnin välein. Tehdään näin pari päivää. Piimässä olevat maitohappobakteerit syrjäyttävät hiivan. En tiedä toimiiko muilla, mutta minulla on toiminut. Olen kärsinyt hiivasta neljästi elämäni aikana.

      En ole mitenkään lääkkeitä vastaan, mutta tykkään etsiä luonnonmukaisia keinoja.

      • Hiivatti!

        Ok, kiitos vinkistä! Tuota voisi jopa kokeilla :)
        Ap


      • YÖK!
        Hiivatti! kirjoitti:

        Ok, kiitos vinkistä! Tuota voisi jopa kokeilla :)
        Ap

        Piimää? Hyi olkoon, mahtaa näillä helteillä olla kivat hajut....Teillä ei taida olla miestä, tai jos on, niin sääliksi käy ukkoparkaa.....


      • uus palsta sulle?
        YÖK! kirjoitti:

        Piimää? Hyi olkoon, mahtaa näillä helteillä olla kivat hajut....Teillä ei taida olla miestä, tai jos on, niin sääliksi käy ukkoparkaa.....

        No katsos joidenkin miehet ovat töissä päivisin...
        Ja minä en tee ainakaan asioita miestä miellyttääkseni, en ole niin säälis.


      • Voi jösses!
        YÖK! kirjoitti:

        Piimää? Hyi olkoon, mahtaa näillä helteillä olla kivat hajut....Teillä ei taida olla miestä, tai jos on, niin sääliksi käy ukkoparkaa.....

        Sitä piimää tuskin on tarkoitus pitää siellä koko päivää, urpo.. Tietenkin se vaihdetaan tarpeeksi tiheään jottei ala haista! Järjen käyttö on sallittua, neitiseni (?).


      • kolmen äiti
        YÖK! kirjoitti:

        Piimää? Hyi olkoon, mahtaa näillä helteillä olla kivat hajut....Teillä ei taida olla miestä, tai jos on, niin sääliksi käy ukkoparkaa.....

        no eipä se hiivainenkaan alakerta kovin kiva ole. Sekä miehestä että naisesta. Ehkä parempi hoitaa se hiiva pois vaikka piimällä. Minulla ei kyllä ole hiivan aikaan ollut intoa harrastaa minkäänlaisia parisuhteen iloja.


      • emäntä immeinen
        YÖK! kirjoitti:

        Piimää? Hyi olkoon, mahtaa näillä helteillä olla kivat hajut....Teillä ei taida olla miestä, tai jos on, niin sääliksi käy ukkoparkaa.....

        Ei se piimä kerkeä haista. Kyllähän siteekin vaihdetaan noin neljän tunnin välein ja veri on parempi kasvualusta bakteereille, kuin piimä.

        Jos on taipumusta saada hiivatulehdus usein kannattaa välttää pikkuhousunsuojia ja kotioloissa jopa hameen kanssa pikkuhousuja. Ilmavuus on hyväksi alapäälle. Paras pikkuhousu materiaali on puuvilla tai silkki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      65
      3137
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      547
      2985
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2195
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1785
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1562
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      100
      1284
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe