Mikkeliläiset

Aattelepa ite

Mikkelissä on ilkeitä ihmisiä. Kaikialla on niitä mutta, Mikkelissä niitä on eniten.Täällä haukutaan yleisesti ihmisiä. Olen sen huomannut .On jos joku aihe josta saadaan haukuttavaa.Jos ei ole niin sitten keksitään omasta päästä vaikka mitä paskaa.... Lapsellista touhua kyllä aikuisten suusta se opetus lähtee täällä ja oikein kerskutaan että sitä ja tätä on tehnyt nähty ym.On se kumma että ei niinkuin voi olla normaalia elämää eikä muitten haukkumista aina .Jos olet yh tai olet eronnut tai mikä vaan niin johan löytyy panettelua .Kaikki ollaan samassa tasaarvoisessa asemassa täälläs e on mun mielipide .Tästä kirjoituksestakin varmaan löytyy jotain haukuttavaa siitä että totuus tää on ei kestetä omaa heikkoutta jostain on löydettävä hakuttava eli syntipukki.

47

2608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein olet huomannu

      Olet huomannut ihan oikein. Juuri sellaisia ovat pienen tuppukylän ihmiset. Juoruillaan, panetellaan, mustamaalataan, valehdellaan, manipuloidaan, haukutaan, arvostellaan.
      Moni on sanonut, että on ollut virhe tulla Mikkeliin. Täällä on kuppikuntaisuutta, ei saa ystäviä/ kavereita. Työelämässä vasta kateellisia paskanpuhujia riittääkin. Et voi olla oma itsesi ja persoonasi. Aina nämä kateelliset paskanpuhujat löytävät sinusta vikaa. Miltä näytät, miltä maistut, miltä haiset, mitä on sisin, mitä on ulkokuori, mitä on yksityiselämäsi.
      Mitä vanhemmaksi Mikkelin kieroilijat tulevat, sitä katkerampia, kaunaisempia ovat, sitä enemmän heillä on luurankoja komeroissaan mitä peitellä paskanpuhumisella toisista ihmisistä.

      Ei kannata uskoa paskajuttuja mitä ihmisistä puhutaan. Moni puhuu tuntevansa toisen, vaikka oikeasti ei tunne- vain tietää. Ehkä ulkonäöltä tai nimeltä, mutta oikeasti ei tunne ihmistä.
      Moni ihminen värittelee kaunaisia tarinoitaan eikä kerro omaa osuuttaan asioihin. Aina asioihin vaaditaan vähintään kaksi osapuolta. Usein tarinoihin kätkeytyy enemmän mitä paskanpuhujat tietävät tai haluavat kertoa.

      Paras kun ei puhu omista asioistaan kuin harvalle ja valitulle. Ei kannata lähteä ketään toista ihmistäkään haukkumaan, vaikka mielessään mitä ajattelisikin. Sellainen on fiksu ihminen, joka tietää mitkä asiat itselle kuuluu ja mikä kuuluu toiselle.

    • kaduttaa

      Mikkeliläiset ovat juuri edellä kuvatun kaltaisia, mutta jos tuosta nuorisosta tulisi hieman viksumpia.

      Oli virhe tulla mikkeliin, sanoit, ja on helppo yhtyä ajatukseesi.

      • Lehmuskylästä

        Vapaa-aikana ei työtovereita halua nähdä ja en ole kertonut asioitani,vaikka kyselijöitä on.


      • miestampereenlähelt

        Mikkelin nuoriso vasta kusipäistä onkin tytöt vitunmoisio lutkia mitkä ahdistelee somessa,ehdottelee tapaamisia ja lähettelee alastonkuviaan,mikkeliläiset muodostavat yhdessä ruman kaupunkinsa kanssa suomen persereiän ja jotku vitun jukurit sais tippuu liigasta,kaikki mikkelissä oksettaa mua.


    • Ei kellekkään kerrot

      Nyt olette unohtaneet yhden asian!
      Kun savolainen puhuu vastuu siirtyy kuulijalle, olkaa tarkkana mitä kuulette, ettette vaan kuule väärin.

    • helveti kiva

      Täytyyhän skeida johonki asuttaa

    • Vaakuna123456

      1.Savolaisuus
      2.Kaikki tuntevat toisensa
      3.Parhaiten opiskeluissa (suurin osa siitä) menestynyt porukka lähtee opiskelemaan yliopistoihin (AMK ei ole yliopisto!!!) ja jää sille tielle. Löytävät puolisot toisista osakunnista...
      4. Elämä keskittyy suurimmalla osalla 99% Mikkeliin, lähimmät kaupungit n. 100km päässä. Ei uskalleta käydä kaupoissa, baareissa Lahdessa, Jyväskylässä, Kouvolassa, Kuopiossa jne...pitkä matka ja pitää ehtiä kattomaan salkkareita jne. Sen takia sitten sisäsiittosuutta ja kaikilla samanlaiset vaatteetkin. Jossain Järvenpäässä (asuin siel yhen talven, kun opiskelin Hki) vaikka pienempi kaupunki kuin Mikkeli, ihmiset töllötä toisiaan kuin lehmät uutta veräjää. Siis Järvenpäässä oli joka paikassa paljon rennonpi tunnelma...heh, baareissa oli tosi hauskaa:) Paljon porukka kävi päivittäin, itasin sitten isolla kirkolla.

      Mikkelissä voisi sanoa, että ihan pikkulapset ja sitten keski-ikäset(40w- ? ) on siinä suhteessa samanlaisia, että tujottavat kaikkea uutta. Lapsilta sen ymmärtää,,

      Sanoisin, että Mikkelin ongelmat on nämä.

      a. Syrjäisyys . katso kohta 4.

      b. Muutama työpaikka sairaala ja Ossuuskauppa ( osuuskaupasta ostetaan siksi, ettei se haittaa vaikka on kalliimpaa, kun kukaan yksityinen ei pääse mun kustannuksella rikastumaan. Hinnat on kaikille samat, joku ei saa halvemmalla. Pohjanmaalla missä yrittäjyys kunnisassa ja arvostettu asia, menestuu k-kaupat. Mitenkähän joku Keskinen pärjäisi Mikkelissä..olis siinä ämmillä ja ukoilla ihmettelemistä, kun toinen laittaa miljoonan, milloin pillkkkilpailuun, milloin autoon ja ilmaiskonserttiin. Savossa ei onnistuisi ikinä.


      1,A Saimaa ja luonto täällä on hyvää. Paitsi että Mikkelin paskavedet lasketaan kirkonvarkauden sillan luona saimaaseen. Siinä sitten ihmiset pilkkii, osa ui rannoillaan. Eipä huvittaisi asua niissä rantataloissa, vaikka lähellä kaupunkia ovatkin.

      Ai se vesi on puhdistettua...miksi sitten sitä poistoputkea pitää aina välillä puhdistaa, kun se menee tukkeeseen...:) Puhtaasta vedestä...? :) Silloin laskevat sen "paska" veden tuonne Visulahteen...onnea niillekin...

      Omalta kohdalta tää ihanuus loppuu 2014 toukokuussa...

      • tna85

        Täällä asuneena oon todennu aikasempien viestien pitävän täysin paikkaansa. Oikeesti se toisten tuijottaminen,paskan puhuminen, ja muu nälvintä on oikeesti todella idioottimaista teiltä jotka kuvittelette olevanne toisten yläpuolella, ni osoittaa sen heti välittömästi juttujenne perusteella että ette todellakaan ole sitä. Onhan tietysti näitä ihmisiä jotka eivät osaa muusta puhuakkaan kun toisista paskaa, ja juoruta toisten asiat jotka on kenties luottamuksellakin kerrottu. Ja jos johonkin haluaa tutustua, niin se kannattaa tehdä itsenäisemmin eikä kuultujen juttujen perusteella.

        Useimmiten jos joku sulle kertoo toisen juttuja (luottamuksellisia), niin se hyvin todennäköisesti kertoilee myös sinun juttujasi ympäriinsä. Sama koskee myös sitä paskanpuhumista mikä täällä on hyvin yleistä.


    • Porrassalmi123456789

      Pikkanen tuppukylä..virikkeet on aika vähissä. Kertomalla muitten asioita, saa huomion pois omista tai lähiomaisen asioista. Kyyläämisen ymmärtää elämäänsä kyllästyneiltä keski-ikäisiltä, mut se että Mikkeliläiset nuoret on samanlaisia, niin se on kyllä aika outoa? Luulis että nuorella ihmisellä ois omassa elämässä niin paljon ohjelmaa, ettei ehtis kyylätä muita!

      • ruskea rinkula

        Se on kotoa opittu tapa. Vanhemmat näyttää asenteillaan mallia lapsilleen. Mikkelissä oppii negatiiviseksi johtuen ihan ympäröivistä ihmisistä ja heidän käytöksestään. Ivallisuutta, ylen katsomista, paskanpuhumista...


      • Itsestä kiinni

        "Pikkanen tuppukylä..virikkeet on aika vähissä."

        Ei varmasti ole - enemmänkin on kyse siitä, ettei tarjottuja palveluja/tapahtumia käytetä aktiivisesti hyväksi. Ei viitsitä tai ei kehdata. Fakta on, että Mikkelissä on kokoonsa nähden monipuolisesti tarjontaa ja tästä tulisi aktiivisemmin tiedottaa mm. tänne muuttaville opiskelijoille.


    • Pois Laajalammelta!

      Viimeinen kirjoitus tosi hyvä!! Sellaiset lapset kuin vanhemmat. Itse asuin aikanaan kerrostalossa, jossa oli todellinen kerrostalokyylä. Siis koko perhe, vanhemmat oli töissä (ainakin toinen) meijerillä. Asuivat 2-kerroksesta ja koko illan oli ainakin yksi olkkarin/parvekeikkunassa kyylämässä parkkipaikkaa. Äijä taas katteli pimeästä makuuhuoneesta...hyvin kuitenkin näkyi vaaleaa seinää vasten. Joskus aina fikkarilla ammuttiin tirkistelijääijää. vähän oli hölmistyneen näkönen kun jäi kiinnii. Lapsista tyttö ja poika tuli sitten ihan samanlaisia, tosi epämiellyttäviä. Asuvat varmaan nyt siinä samassa asunnossa ja jatkavat hommaa.

      • aatteleppa ihan

        Itse muutin takas mikkeliin joka oli elämäni virhe kaduttaa kyllä ,onnes kohta muutan jyväskylään täältä kyttäreitten paratiisista .yksin nimeltä mainitsematon henkilö ajelee pyörällä ja kyttää aina lamella . niin makaa kun petaa mummo sanoi aina niin..pitää paikkansa kyllä.


      • stalkkauksen uhri

        Savonlinnassa on samaa meininkiä. Meidänkin yläkerrassa asuu varsinainen kyylä. Osallistuu aina meidän tekemisiin , esim. seuraamalla jatkuvasti huoneesta toiseen meitä. Tuntuee asuvansa vankilassa, kun vartija vahtii kaikkia tekemisiä.
        Ämmä ei ole edes töissä , joten voi keskittyä täysillä kyttäykseen.
        Mikkeli tuntuu olevan todellinen kyylien paratiisi. Olimme muuttamassa sinne, mutta pitääkin vielä harkita asiaa.
        Olen kyllä asunut eri puolilla Suomea ja kyyliä on ollut lähes kaikkialla.
        Rovaniemellä en joutunut koskaan kyylätyksi ja lappilaiset oiliva muutenkin mukavaa porukkaa.


    • kauas pilvet karkaa

      Rakkaat kohtalon towerit! Tässä yksi lisää!!!!!!!!!!!

      Mä muutin myös takaisin Mikkeliin. Lähin siis opiskelee ja sitten olen asunut muutamassa muussakin kaupungissa, opiekeluharjoitteluiden/kesätöiden ja töiden vuoksi ulkomaillakin. Uuteen kaupunkiin on ollut aina kiva mennä, muutamassa viikossa on kotiutunut.

      Nyt on joku ihan ihme, "kukaan ei oo profeetta omalla maallaan.." syndrooma tai joku muu sellainen..

      SIIS TOKI VIKA VOI OLLA MYÖS MINUSSA, MUT KERTOKAA SITTEN MISSÄ. JA MITEN ASIA KORJATAAN .KIITOS :)

      Oon ihan tavis, tavallinen ammat, tavallinen asunto, tavallinen auto jne. Silti etenkin sukulaisten kanssa on tullut sellainen olo "mitä sä tänne nyt tuut, olisit pysynyt siellä maailmalla kun siellä niin hyvä on" En mä omasta mielestäni ole mitään hehkuttanut. Jotenkin sellainen ole, että mulle oltaisiin vihaisia (miksi?) ja/tai kateellisia (miksi?)

      Tietysti on mahdollista, että minuun on iskenyt aikuisiän paradoidia. Jos on niin kysymys, onko Mikkelillä joku vaikutus asiaan?

      No toki totta, että en nyt kaikkiin niin ole yhteyttä pitänyt. Sama juttu kaveripiirissä. Yritän olla ajatelematta negatiivisesti, mutta jotenkin tulee mieleen, että ois tekemisissä pikkulasten kanssa. Kostetaan kun et kerran oo pitänyt yhteyttä.

      Jotenkin tuntuu, että muualla ihmiset on tottuneenpia siihen, että ihmisiä tulee ja menee. En sitten tiedä, onko se hyvä vai huono.

      Nokialla järjestettiin työkomennukselta ulkomaille palaaville, suomeen sopeutumisluentoja. Joku kristil.lähetysjärjestö piti (kokemusta asiasta).
      Suurempi järkytys siis palata suomeen kuin lähteä suomesta...:)

      Itsellä nyt sellainen olo Mikkelistä :)

      Ehkä Mikkeli on maailman paras paikka Mikkeliläisille !!!! :)

      • Partajooseppo

        joo ei se oo paranoidiaa.

        Se on kai sitä että muut on kateellisia siitä ettei ne ikinä oo päässeet mikkelistä pakoon ja
        kun oot päässyt mikkelistä muualle muutamassa viikossa elvyt . se varuillaanolo-mielentila selkäänpuukottajien varalta katoaa ja ehkä kuukaudessa unohdat sen kokonaan, mikkelikuvasi muuttuu pikkuhiljaa taas mukavammaks ja saattaa olla jopa ikävä.
        Palattuasi mikkeliin kestää taas joku aika tajuta miten sopeudut tuppukylämentaliteettiin mutta et voi unohtaa sitä että muualla asiat ovat toisin.

        Tuppukyläläiset taas kyttäävät sinua hyvinkin tarkkaan ja jokainen pienikin muutos sinussa viittaa heidän mielessään siihen että "luulet olevasi muita parempi ihminen / on niin olevinaan "


    • tiedämme kyllä

      Täällä on ainakin teennäisen positiivisia ihmisiä. Heti kun selkäsi käännät näille "positiivisuuden lähettiläille", niin johan alkavat negatiiviset puheet: haukkuminen, arvostelu, juoruilu.

    • Justjust näin

      Olen itse mikkeliläinen ja synnyin myös mikkelissä,mutta en ole kuin muut.En välitä mitä he juoruilla tai valehdella mistä vaan.En itse tarvitse heidän kanssa tekemisissä.On minulla kaksi vanha koulukaverini mikkelissä,mutta ihan he aika perseestä tyyppejä.En moikannut ja enkä jutellut heidän kanssa.En vaan pidä mitä he oikein tekivät toisille.Muutin takaisin kyllä taas mikkeliin,mutta ei haittaa.Minulle ei ole mitään merkitystä,että onko kaverini homo tai hetero tai bi kunpa mukava tyyppi.Juoruilla ei aina sama juttu vaikka esimeriksi mitä maailmassa tapahtuu,paitsi jos juoruillaan ihmisistä vaikka pahaa niin huono juttu.Toivotaan vaan suvaitsevaisuutta enemmän,mutta saa toki ei suvaita jotakin asiasta.Minulla ei ole syytä alkaa haukkua ellei paheksuva tai joku juttu.En ihan ole ilkeä,mutta koko ikäni nähnyt mitä vaan..Ikävä kyllä.Viihdyn hyvin mikkelissä vaikka ihmisten kanssa asemassa saattaa ongelmia.Joskus en ymmärrä yhä ihmistä,että miksi tuommoiseen.Hänen oma ongelma.Joskus ei ihminen muuttunut miksikään.

      • näihin sanoihin

        tämmönen lause "hyviä asioita tapahtuu,kun pysyy kaukana pahoista ihmisistä"


    • ilkeät ihmiset

      Mikkelissähän kaikki ovat ilkeitä lapsista aikuisiin.

    • Mitenkähän on

      En usko Mikkelin olevan sen enemmän kyyläily tai juoruilu paikkakunta, kun ovat muutkaan paikkakunnat täällä Suomessa.

      Kun menään tuonne maaliskyliin, siellä "tiedetään kaikkien asiat" ja ihmiset ovat vieläkin vanhan tavan mukaan jaoteltu " omaisuuden mukaan tai kotitalon varallisuuden mukaan". Eräässä kylässä on vieläkin jaoteltu aika hyvin, ketä kutsutaan tilaisuuksiin, eli pitää olla niitä entisiä isotilallisia, vain he keskustelevat keskenään, torppapaikkojen ihmiset ovat vieläkin vieroksuttuja.

      Eli Mikkeli on aika pieni kaupunki, tämä porvarispaikka on ollut ja muutama suku oli vallalla, paikkakunta ei edisitynyt kovinkaan, kun nämä olivat jarruna kaikessa.
      Vieläkin osittain vaivaa tuo sama juttu täällä.
      Tosin totesimme erään henkilön kanssa juuri muutama päivä sitten, että Mikkelissä kuitenkin voi elää melko vapaasti, ilman että vahditaan, minuakaan tuskin tuntee juuri kukaan.
      En usko että minua kyylätään tai vahditaan, mutta ei ole aihettakaan, en yleensä aiheuta mitään niin erikosita, että se nousisi otsikoihin.
      Kuitenkin olen työssä ollut aina tavannut ihan kaiken sortin sakkia siinä, kuullut heidän elämän tarinoitaan, mutta en ole niitä levitellyt.

      Minusta on on jokaisen omasta toiminnasta aika paljon kiinni, miten ihmiset ympärillä reagoivat. Jos elää niin näkyvästi ja heittää kaikki arvot romukoppaan, luultavasti siitä voidaan puhua ja kauhistella.
      Ja kyllähän minäkin tiedän näitä tämän paikkakunnan "luusereita", pettureita, jotka ovat saaneet pahaa jälkeä aikaan.
      Joka paikassahan niitä on, mutta isommilla paikkakunnilla eivät tule suuren massan joukosta näkyviin niin helposti, mutta ei siellä sitten kukaan välitäkään toisesta ihmisestä.

      Olen nähnyt Helsingin ja Vantaan elämää, siellä olet vain joku tuntematon, kukaan ei huomaa sinua juurikaan. On ihan sama kuljetko merkkivaatteissa vai kirpparin vaatteissa, siellä ei ehkä kyylätä, mutta siellä on tosi yksin.

      Mitä noihin haukkumisiin tulee, kuka nyt mitäkin pitää haukkumisena, nykyäänhän työpaikoillakin on väitä kehityskeskusteluja ja niissäkin pitää sietää oman itseen kohdistuvaa kritiikkiä, eihän se sen kummenpaa ole tuo muiden ihmisten arvostelukaan ja luultavasti olet itse siihen aiheen antanut.

      Jos koet saanesi jotain aiheetta, ajattelepa vanhaa sananlaskua "ei haukku, laukkua tee". Ei ei kannata välittää kaikesta, tämän oli karjalaisäitkin lapsilleen opettanut, kun joutuivat kerjäläisiksi evakkkoon joutuessaan.

    • nikb

      Pitää paikkansa, ja niin moni muukin viesti tässä ketjussa. Onneks jotkut sentään tajuaa sen paskapuhe prosentin täällä.

    • älä välitä suotta

      Mitä siitä välittämään turhista ,tarpeeksi kuin tulee paskaa niskaan niin ei sillä ole enää väliä pitää vain turkin puhtaana ja nauttii elämästä.
      Kyylille lisää virikettä siitä ne tykkää ,suorastaan kihisee kun ei tehoo mikään temppu.
      Kyllä sitä löytyy suomessa paljon paikkoja mihin sen tip-top paikan voisi laittaa.

    • miämiämiä

      Ei ole ihme että Mikkelissä nuorilla on niin paljon mielenterveysongelmia!
      Jos joku ihminen sattuu katsomaan kohti niin se kyylää just mua. Apua!
      Kaikki muut ihmiset ovat muka juuri hänestä niin kiinnostuneita. Jos joku sattuu katsomaan ulos oman kotinsa ikkunasta niin se kyylää mua!

      Rauhoittukaa. Eivät muut ihmiset todellakaan välitä sinusta. Olit sitten olemassa tai et, ihan sama. Oman kotinsa ikkunasta saa katsoa ulos.
      Sinähän et koskaan katso ikkunasta. Jos kuulet vaikka lentokoneen lentävän niin kysyt netissä että mitä mitä? Mitä täällä tapahtuu kun lentokone lentää?
      Pelkäät että jos katsot ulos ikkunasta joku voi nähdä sinut.

      Se suu auki tollottaminen nyt on vain savolainen tapa. Jos olet täältä kotoisin niin varmaan olet lapsena tollottanut muiden tollojen kanssa räkätupit nokasta roikkuen.

      Minä olen muualta kotoisin mutta asunut täällä yli puolet elämästäni. Ei minua häiritse tollotuskaan.Kerran on tämän kesän aikana pitänyt yhdelle penikalle vähän irvistää kun katsoi päästä varpaisiin useampaan kertaan monttu auki. Ihan hyvä paikka tämä on asua. Parempi kuin moni muu paikka Suomessa ja parempi kuin yksikään paikka missään muussa maassa.

    • StMichelMan

      Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
      Moni ihminen yllättyis jos ne saisi tietää että miten vähän toiset ihmiset oikeesti on kiinnostunut sen olemassa olosta ja asioista.

    • Muuttoa miettivä

      Eihän tämä ketju voi oikeasti kertoa koko totuutta Mikkelistä ja Mikkeliläisistä? Olen asunut 8 000, 20 000 ja 140 000 asukkaan kaupungeissa ja kaikissa on saanut olla omissa oloissaan jos on halunnut tai olla juuri niin sosiaalinen kuin on halunnut. Mitään juoruiluja tai kyttäämisiä en ole havainnut. Onko Mikkeli poikkeus?

    • poikkeuslupaa ei ole

      On.

    • Porrassalmenkatu 8

      "oikeasti kertoa koko totuutta" ootko jotenkin naivi vai pidätkö keskustelupalstaa jumalan äänenä?? lue nuo aikaisemmat viestit ajatuksella. Ei kukaan nyt väitätkään, että koko ja kaikki. mutta sisäsiittoisuus ja pitkät välimatkat muualle ja muuttotappio. (tilalle tulee luusereita...)

      Jos oot jotenkin fiksumpi kuin muut? Niin oot sitten ollut tyytyväinen 8000 asukkaan kaupungissa? Ei oo kyllä montaa sen kokoista...ja eihän se oikesti edes kaupunki olekkaan.

      Meinasit sitten muuttaa ja valita asuinpaikkasi jonkun suoli24.fi keskusteluiden perusteella?

      Yleensä ihmiset muuttaa opiskelun tai työn vuoksi. Onnea muutto suunnitelmiisi..

    • sielläsuntäällä

      Olen asunut noin kuudessa kaupungissa aikuisiällä ja kaikissa paikoissa on ollut samanlaista juoruilua kuin Mikkelissä. Useimmat juoruilijoista ovat asuneet koko ikänsä paikkakunnalla ja pitävät itseään "maailmankansalaisena". Ehkä heitä aikuisena harmittaa kun eivät ole päässeet katsomaan maailmaa vaan perustaneet perheen nuorena ja sitä kautta jumittuneet aloilleen. Harmi heidän puolestaan. Jokainen kuitenkin rakentaa elämänsä tavallaan..

    • .. ,, m

      .. .. ..

    • hessukopo

      Savossa on koko maan eniten määkivät lampaat. He hyysäävät ja lipovat korruptoituneita herroja saamatta siitä itse mitään. Se on todellinen orjan ja ääliön merkki ja niitä täällä alamaisina orjailevien mitättömyyksien alueella kyllä asuu.

    • buu1

      Totta on..ihmiset täällä nurkkaan käpertyneitä muumioita,jos menee jonnekkin baariin ym. Selkään puukotus ja panettelu täällä yleistä sen olen huomannut ja tuttavapiirini..juu onneks muutan keväällä Kuopiooon..siellä on huumorintajuiset ja lupsakat immeiset..

      • omnibussillako

        Katso You Tube " Savolainen linja-auto pysäkillä"


    • SavolaisetValehtelee

      Toivon Mikkelille Sodoman ja Gomorran kohtaloa !
      Sen verran minua herjattiin ja halvennettiin, kun olin Mikkelissä armeijassa.
      Itse suoritin kaikesta huolimatta armeijan rikkeetömästi ja sain 3 kuntoisuuslomaa.

      Tämä neiti Ahkio joka on mielisairas ja alkoholisti halusi halventaa minua uskovaisen perheen nuorinta poikaa jonka Isä oli sotaveteraani ja sotainvalidi !

      Mikkeli tuhoutukoon ! ja kaikki sen sairaat ihmiset !

    • PannaanParemmaksiTaiEi

      Jo nyt on öyhötystä ja älämölöä. Hyvää toimintaa mutta trollia on paha nitistää. Palveluntarjoaja on se mode joka ratkaisee "sananvapauden".

    • mikkeliläinenjuoruakka

      Allekirjoitan

    • kuinmykkävattua

      kun ei ole omaa elämää pitää juoruta muiden elämästä ja kytätä.
      meneehän se aika silleinkin jos ei muuta harrastetta keksi. mikäs siinä.
      nykyäänhän on nämä sosialistiset mediat ja "äly"puhelimet niin helpottaa ja nopeuttaa kyttäämistä,kyräilyä ynnä muuta lässyttämistä.
      moni huomionhakuinen siitä nauttiikin suuresti että kytätään.

    • McClan

      Sisäänpäin lämpiävä tuppukylä. Oli virhe muuttaa mutta onneksi virheen voi korjata. Ensi vuonna se on adios ja sen jälkeen en enää edes kuse Mikkeliin päin!

    • Muuttoielessä

      Näin on..

    • positiivinenmikkeli

      kyllä mikkelissä parasta on aina ollut sosiaalisuus,avoimuus, kannustava ilmapiiri sekä ystävälliset hymyt.

    • sherlokholmes

      eräs hieno puoli mikkelin kokoisessa kaupungissa on se että jos sattuu itse unohtamaan omia asioitaan kymmenien vuosien takaa niin joku puolituntematon kyllä muistaa ja tietää paremmin.

    • pupsista

      Onkos sitä pakko huudella asioistaan, kyllä sillä saa ihan itse koottua kateellisia peräänsä ja sitä myöten arvostelua, jota ilmeisesti tässä haukkumiseksi kutsutaan.
      Kun pitää ne ostamiset, matkustelut ja perheasiat ominaan, eipä ole silloin aihetta kenelläkään haukkua tai arvostella.
      Paikkakunnalla tuskin on merkitystä, vaan sillä mitä itse tekee ja sanoo ulospäin.

      • someraivo

        ei kun kaikki pitää laittaa fakebookkiin koska jos et niin tee on varmasti jotain epäilyttävää meneillään.


    • Anonyymi

      Niko jämbäck

    • Anonyymi

      Ihan Mikkelistä.

    • Anonyymi

      Totta.

      • Anonyymi

        Eli niin köyhä, ettet älyä edes tällaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe