Gigantti Lielahti

No Way!!!

Asioimme Lielahden Gigantissa muutettuamme uuteen asuntoon joulukuussa 2012. Kaupassa meitä palveli "kovin asiantunteva" myyjä. Alkuun olimme ostamassa vain liettä ja hän meille kauppasi "luotettavan ja hyvälaatuisen" Gorenje-lieden. Siinä samassa tuli mieleen, että liesituuletinkin pitäisi uusia. Sanoin, että meidän pitää tarkastaa mikä liesituuletin meillä on, ettei tule ostettua väärää. Myyjä kysyi taloyhtiömme ikää ja kun ilmoitimme, että rivitalo on rakennettu 90-luvulla, oli kaikki selvää pässinlihaa hänelle. Aktiivihiilisuodatin on kaikissa uudemmissa taloissa. Ostimme lieden ja aktiivihiilisuodattimella toimivan liesituulettimen (169e) asennuspalvelun kanssa.

Asentaja tuli, tosin viikon myöhässä alkuperäisestä sopimuksesta. Hän asensi lieden ja repi vanhan liesituulettimen paikaltaan. Kävipä sitten ilmi, että tuo aktiivihiilisuodatin ei sovikaan, vaan pitäisi olla huippuimurin liesituuletin. Asentaja lähti ja viikkoa ennen jouluaattoa meillä ei ollut lainkaan liesituuletinta.
Siitäpä sitten seuraavana päivänä Giganttiin viemään väärää liesituuletinta takaisin. Kirosin, että jouluksi saavat kyllä tulla laittamaan liesituulettimen kun sille tulee olemaan kovasti käyttöä. Hermorauniona sitten odottelimme tätä alkuperäistä myyjää paikalle, kun sattui olemaan samana päivänä töissä. Olisihan sitä pikkuisen muutakin tekemistä ollut viikkoa ennen joulua kun seistä Gigantissa tunnin verran odottamassa, että korjaavat vahingon. Myyjä tuli paikalle ja ilmoitti, että ainoa malli mitä on mahdollista saada seuraavan kuukauden sisään on huippuimuri, jonka hinta on lähes 800€!!! Korvauksia saatiin huimat 60€. Voi piru! Siinä pikkusen otti päähän, mutta aikaa ei ollut odottaa / lähteä muualle katselemaan. Tilasimme liesituulettimeen vielä valkoisen etulistan, jota ei sillä hetkellä ollut saatavilla, mutta jonka voisimme hakea muutaman viikon kuluttua. Niimpä odottelimme ja saimmekin viestin, että lista on haettavissa. Menimme Giganttiin. Odotimme taas yli 30min, että saimme palvelua noutopisteellä ja toiset 30min kun henkilökunta etsi tätä meidän listaa varastolta. Kuinka ollakaan, listaa ei löytynyt, vaan meille oli toimitettu AKTIIVIHIILISUODATIN! Ja niin taas lähdimme ärsyyntyneinä Gigantista. Lista postitettiin meille postiin muutama viikko tämän jälkeen.

Palataampa ajassa vähän taaksepäin, jouluun.

Jouluna ihmettelimme, kun joulukinkku virui uunissa yli 12h. Tuumimme, että kinkussa on oltava jotain vikaa. Tämän jälkeen kirosin muutaman kuukauden, kuinka kaikki uunissa valmistettava ruoka menee pilalle ja kuinka huono kokki olenkaan. Kunnes tajusimme, että liedessä ei toimi alavastukset lainkaan. Taas yhteys Giganttiin, josta tultiin vaihtamaan alavastukset.

Palataampa vielä kauemmas, joulukuun alkuun.

Tilasimme Gigantin nettikaupasta astianpesukoneen. Asentaja kävi ja tämän perusteella olimme kovinkin tyytyväisiä Giganttiin. Mutta mikä tilanne on nyt?
Parketti on noussut pystyyn ja tänään tutkittuamme tilannetta, huomasimme, että pesukoneen letkuhan se on joka sielä vuotaa kuin seula! Vesivahinko, lattiat täysin pilalla, keittiön alakaapit uusittava ja sitä myöten luultavasti koko keittiö vedetään päreiksi ja uusitaan.

Huomenna siis yhteys vakuutukseen, katsotaan mitä sielä sanovat. Mutta arvatkaapa huvikseen ostanko enää mitään Gigantista?

18

2881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kooärräelimää

      Sellainen valitusprosessi pystyyn, ettei paremmasta väliä. Puskaradio kiertään ja yhteys Aamulehteen. Sitten kuluttajansuoja-asiamieheen ja kaikkiin mahdollisiin instansseihin. Rahat pois, moinen palvelu täytyy saada aisoihin HETI. V***u että alko verenpaine nouseen taas... Törkeetä toimintaa maan "johtavalta" romukonekaupalta.

      Ja teille jotka näätte vaivaa oikeinkirjoituksista ym, haistakaa v***u myös.

    • Sikantti

      Tuli joskus ostettua läppäri Gigantista. Se oli virhe kun ongelmaa tuli. Kravattikaulat ajoivat jotain skannausohjelmaa. Kun ei oltu ostettu palvelua, että Gigantista tehdään klikkaa kuvakkeesta asennukset niin ei ilman lisämaksua sitten mitään hoitunut. Kauniit fraasit 365/24/7 tuesta tulee vaikka ostaa sähköhammasharjan ;)

      • gigantti myy tuubaa stna

        En pahalla sano alottajalle tai muillekaan, mut eiks se oo aika selvä paskan merkki, ku Gigantis myyvät halvalla!!.? Men oo koskaan ostanut enkä tu ostaan sieltä mtn. Joku tietävä joskus sano, et myyvät ns. 2:slaatua, eli tuatteita jotka ei oo menny jostain tarkastuksista 1:llä kerralla läpi..


      • Kannattaa vertailla!
        gigantti myy tuubaa stna kirjoitti:

        En pahalla sano alottajalle tai muillekaan, mut eiks se oo aika selvä paskan merkki, ku Gigantis myyvät halvalla!!.? Men oo koskaan ostanut enkä tu ostaan sieltä mtn. Joku tietävä joskus sano, et myyvät ns. 2:slaatua, eli tuatteita jotka ei oo menny jostain tarkastuksista 1:llä kerralla läpi..

        Ei siellä Gigantissa enää niin halpaa ole, koska ihmiset mieltävät sen jo halvaksi (kiitos mainonnan!)

        Ostin pari viikkoa sitten imurin. Poikkesin Kodin1:ssä muutenkin ja näin sillä mieluisen laitteen. Kävelin viereiseen Giganttiin kun ajattelin, että siellä on halvemmalla. No eipä ollut, vaan muistaakseni viitisenkymppiä kalliimpi.

        Myyjä epäili ettei kyseessä ole sama imuri kun mainitsin asiasta. Onneksi olin ottanut puhelimella kuvan imurista, joten tiesin sen olevan sama laite.

        Gigantin myyjä kehtasi sanoa minulle, että käy tarkastamassa vielä laite & hinta ja jos kyseessä on sama imuri niin he myyvät sen omansa samaan hintaan!
        Ettäkö olisin laukannut Kodin1:een tsekkaamaan tuotteen ja sitten takaisin Giganttiin?!
        Kyllä ostin imurin sieltä Kodin1:stä ja sain plussapisteetkin kaupan päälle.


    • xpdumppari

      Nyt on vaan asiat sillai, että saat syyttää sotkusta itseäsi. Joku halpa Gorenje liesi on käytännössä ihan halpa paska ja olisit saanu ensin itse ottaa selvää, minkälainen liesituuletin sopii kämppääsi, niitähän on vaikka minkälaisia. Myyyjät nyt myy ihan mitä tahansa halpaa ja kallista jokaiselle sopivaa.

      • mie!?

        Nimenomaan, jokaiselle sopivaa. Tässä casessa ei kyllä sopinut...
        Myyjät ovat myymälöissä asiakaspalvelua varten, oletko ajatellut sitä?


    • Tyytyväinenn

      Mä oon ostanu Electroluxin jääkaapin ja astianpesuk., hyvin pelaa. Noi samat makso Expertillä 200e enemmän per tuote. Tosin asioin Kalevan Gigantissa pari v sit.

    • trollari

      Aikamoisen sadun olet keksinyt. Tai joku on aika helvetin tyhmä...

    • Toi tota noin

      Yhtä asiaa en ymmärtänyt. Liesituuletin ei ollut sopiva ja sen tilaus peruttiin? Miksi sitten siihen piti tilata jälkikäteen vielä joku etulista????

    • Syyllinen!

      Otit esille tarinasi lähes vuosi tapahtuman jälkeen ja nyt olet saanut voimaa valittamiseen.. Luuletko,että gigantti on rakentanut ne koneet, jossa lukee jonkun valmistajan merkki? Samat koneet lähtevät keskusvarastoilta eri kodinkoneliikkeisiin, jos joku on rikki, se on huonoa tuuria. Ei myyjän vika. Perus suomalainen asenne, myyjä vastaa kaikesta. Kattokaa joskus peiliin.

      • !JustJoo!

        Pitäiskö sun lukea uudelleen toi tarina? Jos myy väärää tavaraa ja väittää silmät kirkkaina tietävänsä miten asian laita on, niin se on väärin.
        Olet selkeästi näitä Suomi24 kaikille-jutuille-dissaan-ihmisiä. Lue ensin tarina ajatuksella, mikäli sellainen päässäsi onnistuu.

        Hauskaa talvea, luultavasti masennut.


    • ProBuyer

      Onpahan menny kaikki todella päin pers... seinää aloittajalla. Hieman mietityttää, että onko kaikki tottakaan. Mutta jos nyt ajatellaan, että näin on käynyt niin todella huonoa säkää...!!! Mikä nyt sitten on myyjän vika ja mikä ei...Itse en ikinä "uskalla" mennä giganttiin ostamaan tuotteita, joista en ole etukäteen ottanut selvää. Liian usein myyjät ylistävät "loooooistavia" (lue p*skoja) tuotteita, joiden kate sattuu olemaan hyvä. Ottakaa siis selvää...älkää olko talutettavia pingviinejä!!! Tuotteiden vertailu on sitäpaitsi törkeän helppoa, jos sen vain VIITSII tehdä. Vinkkejä Gigantissa asiointiin, joiden avulla olen itse tehnyt hyviä ostoksia:
      *Vertaile tuotteita etukäteen
      *Älä usko myyjään
      *Älä missään tapauksessa osta tuotetta, jota myyjä ensimmäisenä "suosittelee" (Ellet ole aivan varma tuotteen hyvyydestä.)
      *Mieti nyt herranjestas kahdesti kannattaako tuotteiden lisävakuutuksista maksaa
      *Jos myyjä vaikuttaa ostopäätöksesi jälkeen jotenkin nuivalta...olet todennäköisesti tehnyt loistavan valinnan

      Noilla pääsee jo pitkälle

    • No Way!!!

      Kertaalleen kommentoin omaa kirjotustani ja sitten jätän tän asian.

      "eiks se oo aika selvä paskan merkki, ku Gigantis myyvät halvalla!!.? Joku tietävä joskus sano, et myyvät ns. 2:slaatua, eli tuatteita jotka ei oo menny jostain tarkastuksista 1:llä kerralla läpi.. "

      " Samat koneet lähtevät keskusvarastoilta eri kodinkoneliikkeisiin, jos joku on rikki, se on huonoa tuuria. Ei myyjän vika. Perus suomalainen asenne, myyjä vastaa kaikesta. Kattokaa joskus peiliin. "

      "olisit saanu ensin itse ottaa selvää, minkälainen liesituuletin sopii kämppääsi, niitähän on vaikka minkälaisia. Myyyjät nyt myy ihan mitä tahansa halpaa ja kallista jokaiselle sopivaa."

      Juu, Gigantti myy halvalla, mutta kuten monet muutkin ajattelevat, myös minä ajattelen (tai oikeastaan ajattelin) juuri kuten ne monet muutkin. Samat koneet pyörii, kaupan nimi ja hinta vaan vaihtuu.

      Tässä kyse ei ollut niinkään viallisista laitteista, vaan huonosta palvelusta. Myyjän ei todellakaan pitäisi tulla väittämään tietävänsä asiasta jos hänellä ei todellisuudessa ole asiasta mitään tietoa. Tottakai mielipiteitä saa sanoa ja niitä paljon myyjät viljeleekin, mutta ei tällaisia "totuuksia" saa heitellä päästään! Siinä vaiheessa se todellakin on myyjän vika, etenkin kun vielä itse sanoin, että asia pitää ensin tarkastaa.

      "Joku halpa Gorenje liesi on käytännössä ihan halpa *****"

      Gorenje-liesikin ostettiin vain siksi, että myyjä sanoi sen olevan PARAS keraaminen liesi mitä heiltä löytyy. Kehui merkkiä kuinka muualla maailmassa on niin suosittu ja tunnettu. Parasta siis haettiin ja luultiin sellainen saavamme, vaikka merkin takia epäilimmekin liettä kaupassa.

      "Yhtä asiaa en ymmärtänyt. Liesituuletin ei ollut sopiva ja sen tilaus peruttiin? Miksi sitten siihen piti tilata jälkikäteen vielä joku etulista???? "

      Juu, myyjä myi meille tosiaan aktiivihiilisuodattimella toimivan liesituulettimen ja vakuutti sen sopivan meille. Ei sopinut, joten tilattiin uusi huippuimurin liesituuletin, johon myös tämä valkoinen etulista tilattiin samalla. Kun tuli aika hakea lista, löytyikin meille postitettuna se pirun aktiivihiilisuodatin, eli täysin väärä tuote. Aktiivihiilisuodatin jäi sinne ja lista tilattiin uudelleen. Osasinkohan selittää? :)

      "Otit esille tarinasi lähes vuosi tapahtuman jälkeen ja nyt olet saanut voimaa valittamiseen"

      Kyllä, koska vesivahinko ilmeni vasta nyt. Kaikki olisi jo todellakin unohdettu, mutta vielä sitten tämäkin?! 3 vehjettä ostettu ja kolmen kanssa taisteltu. Pesukoneen tila käytiin tutkimassa tänään ja yllättäen, asennusvikahan sieltä paljastui. Koko yläkerta vedetään auki. SEN takia vasta nyt avauduin, tämä kun ei pelkästään konetta vaihtamalla parane.

      Ja lopuksi vielä ProBuyer, totta. Tyhmä olohan tässä kaiken tän jälkeen on itselläkin. En vaan käsittänyt, että tollasessa asiassa kehtaa myyjä valehdella. Edelliseen asuntoon ostettiin Expertiltä kaikki; telkkari, erillisuuni, liesitaso, mikro, tietokone, tulostin, liesituuletin, jääkaappi... siis kaikki mitä vaan tarvittiin - samanlaisena kökkönä, myyjän suositusten mukaan. Kaikki pelas kun unelma enkä usko että paremmin olisin hommasta voinu selvitä. Se vähän petas luottoo myyjiin, vaan ehkä tästälähin mietin useempaan kertaan ennen kun ostan yhtään mitään. Mistään.

      Anyway, meillä onneks homma alko eteneen rivakasti, joten ehkä kuukauden päästä tää kaikki alkaa jo naurattaan. Ehkä.

      Joka tapauksessa kiitos lukijoille ja mukavaa syksyä, tää häippäsee taka-alalle.

    • miäs........

      Gorenje-liesi on anopilla toimitut pitkään hienosti. Kai se ok on merkki.


      Mutta gigantin "asennuspalvelu" tjsp. on aika koominen. Astianpesukoneen asentaminen oli aika sähellystä muutama vuosi sitten :)
      ensinnäkin kaveri tuli asentamaan konetta klo 22 jälkeen, työkaluja ei ollut ja poistoputkelle liitosta ei saanut tehtyä.

      tätä lukiessa täytyy olla iloinen että asentaja ei saanut konetta loppuen lopuksi kytkettyä, vaan ammattiputkimies kävi jälkeen päin sen tekemässä.

    • Yvinen

      Olen monta kertaa ostanut kodinkoneita ym. tavaraa Lielahden Gigantista eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Palvelu on aina ollut hyvää.

    • Reilu peli

      Hintavertailu kannattaa, voitte yllättyä.

    • remonttireiskako

      Olisko astianpesukoneen kohdalla vika asennuspalvelun, jos letkut tms vuotaa? Asentaja ei ole saanut kiristettyä liittimiä oikein, tai on huolimattomasti käsitellyt osia.

      Gigantin myyjät eivät ole "alan asiantuntijoita", he ovat myyjiä, joista suurimmalla osalla ei ole minkäänlaista rakennus- tai elektroniikka-alan kokemusta. Myyjillä saattaa sen sijaan olla esimerkiksi puhelinmyyntitaustaa. Sieltä saa potkut, jos ei ole tarpeeksi myyntihenkinen. Tunnen entisiä myyjiä.

      Itse olen ostanut monenlaisia kodinkoneita Gigantista, mutta olen tutkinut sopivuuden ja merkit ja mallit ennen kauppaan menoa. En ole saanut yhtään maanantaikappaletta. Kyllä näitä tarinoita löytyy muistakin firmoista. Vaikea löytää edes isolla rahalla kunnon palvelua ja laitetta. Gigantti kuitenkin tekee virheen siinä, että myyjiksi otetaan puhujia eikä tekijöitä.

    • Kulmansam

      Heh, mulla taas on ainoastaan hyviä kokemuksia Gigantista. Kaiken elektroniikan olen aian ostanut sieltä, eikä ongelmaa ole tullut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2516
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1645
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1454
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1305
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1232
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1162
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      84
      1039
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      998
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      942
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      103
      896
    Aihe