Kannabis

Naturalmystik

Mulle heräs tässä yks ilta paukuissa sellanen kysymys. Ajattelin vaan et mikä ihmisillä on tätä kyseistä "huumetta" vastaan? En vaan voi käsittää miten tämä on laitonta. Polttaminen ei ole missään määrissä koukuttavaa ja helpommin jäin koukkuun jopa kahviin (kokemuksella voin kertoa) Kyllä myönnän että thc aivoissa hidastaa refleksejä ja se on siellä hetken aikaa mutta itselläni se "jumitus" katoaa seuraavan päivän aikana aivan niinkuin darrakin.

Ajattelin kysellä perusteluita miksi kannabis pitäisi olla laitonta. Uskon että pystyn kumoamaan kaikki väitteet. Nyky tutkimusten mukaan kannabis ei ole yhtään alkoholia tai tupakkaa vaarallisempaa ja silllä on myös terveyttä kohentavia vaikutuksia. En myöskään näe pilvessä olemisessa samanlaista vaaraa kuin kännissä. En itse ainakaan koskaan ole edes kuullut että joku olisi saanut "raivo" kohtauksia ja hajottanut bussipysäkkien laseja pilvessä. Itselleni tulee hyvin rento-olo ja kaikki on hauskaa ja ajatus virtaa ja kaikki stressi häviää. Kännissä ihmisestä voi tulla joko A) itsetuhoinen B)Agressiivinen ja poliisien suurin työ on humalaisten hoitamisessa. Mitä pajoissa olevalle poliisit tekisivät? EI sitä yleensä edes huomaa varmuudella että joku olisi pilvessä. Sama riskihän siinä on että joku menee pilvessä ajamaan auto, mutta onhan niitä rattijuoppojakin.

Koittakaa muutta mieltäni asiasta. Jos osaatte perustella kantanne hyvin mieleni voi hyvinkin kääntyä. Ja jos ajattelitte heittää että thc on sulattanut aivoni ja siksi tämä teksti on täynnä kirjoitusvirheitä niin olette vääräsää sillä minä olen vain yksinkertaisesti paska ja en ala-asteella oppinut äidinkielessä juuri mitään sillä vietin 3 ja 4 luokan tukiopetuksessa jonka opettaja opetti meille aakkosia nämä kaksi vuotta.

82

2069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diggoo diggoo

      Diggoo

      • Jumal x10 Lavis

        Mä oon vaan niin saatananmoinen juuumala!


      • eijumalaaauta
        Jumal x10 Lavis kirjoitti:

        Mä oon vaan niin saatananmoinen juuumala!

        mä oon samaa mieltä sun kanssan tavallaan; mun mielestä ne jotka haaluu polttaa niin polttakoot! Mutta se ei ole ok että jos kannabis laillistettaisiin niin kaikki vetäisivät sitä joka paikassa; myös siellä missä on savuttomia ihmisiä (ja lapsia!). En nyt rageta tai saarnaa mut mun miiestä se on mun oikeus päättää vedänkö pilveä sisääni, eli jos ja kun laillistetaan kannabis niin polttajilla pitäisi olla rajoitetut tilat, ja tietty pilvellä pitäis olla se 18v ikäraja :) toivottavasti se laillistetaan nii saatte varmasti jo valmiiksi tosi hyvään ja asialliseen elämäänne vähän helpotusta.


    • todellisuuden pakoil

      psykiatrisellahan teitä pössyttelijöitä sekakäyttäjiä tapaa. Monilla menee psyyke sekaisin aineista ja nopeasti eli nuorella iällä. Ihan kuin yhteiskunnan rahoja ei vois muuhunkin käyttää. Kyllä sillä viinalla saa pään ihan tarpeeksi sekaisin myös ja juoppohulluus iskee yleensä useamman vuoden kovan käytän seurauksena vasta.

      • Llllllllllllllllllll

        Viinalla sen enemmän sekaisin saa. Moni rikkoo tällöin esimerkiksi autojen ikkunoita ja/tai vahingoittaa toisia ihmisiä, en yleistä, mutta on se viinan kanssa huomattavasti todennäköisempää.


      • nuohooja420

        alkoholi on heroiinin kanssa vaarallisimpia huumeita maailmassa.. ja kannabis on vielä kahvin alapuolella . ja ei pidä polttaa jos on muuten mielenterveys paskana, eihän se ole suositeltavaa jos kärsii masennuksesta tai muusta mielenterveyshäiriöstä ja polttaa jotain överi indicaa nii kyllä siinä saattaa hypätä junan alle:( itse suosin sativaa, mielummin budina


      • 18+20=420

        Alkoholistit on säälittäviä luusereita. Kannabiksen poltolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden pakoilun kanssa. Psyyke mulla meni sillon sekasin kun jouduin lastenkotiin kun ei kiinnostanut käydä koulua. Kyllä, väkisin työnnetään laitokseen jos et tee niin mitä käsketään. Klodikessakin tuli lusittua 2 kertaa molemmilla kerroilla yli 4kk ja väkisin syötettiin lääkkeitä jotka ei edes auttanut millään tavalla. Suuresti ihmettelen että tälläinen toiminta on hyväksyttävää mutta kasvin polttaminen sitten onkin täysin eri asia. Hyi, mitä NARKOMAANEJA!


      • 13+12=420
        18+20=420 kirjoitti:

        Alkoholistit on säälittäviä luusereita. Kannabiksen poltolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden pakoilun kanssa. Psyyke mulla meni sillon sekasin kun jouduin lastenkotiin kun ei kiinnostanut käydä koulua. Kyllä, väkisin työnnetään laitokseen jos et tee niin mitä käsketään. Klodikessakin tuli lusittua 2 kertaa molemmilla kerroilla yli 4kk ja väkisin syötettiin lääkkeitä jotka ei edes auttanut millään tavalla. Suuresti ihmettelen että tälläinen toiminta on hyväksyttävää mutta kasvin polttaminen sitten onkin täysin eri asia. Hyi, mitä NARKOMAANEJA!

        Lisäyksenä tähän vielä; lopetin alkoholin juomisen samana päivänä kun otin ensimmäisen imun tuota ihanuutta. 8 vuotta ilman alkoholia ja loppuelämä samoilla linjoilla; Revi siitä todellisuuden pakoilija. Oot varmaan joku psykiatri joka yrittää saada lisää aivopestäviä vastaanotolleen koska sitähän te psykiatrit teette. http://www.ssristories.org/archives/ kyllä ne teidän mielialalääkkeet auttaa ihmisiä suuresti ;) muhahah! joku kerta tuollaisen kouluampujan uhrina on sinun omat lapset. Mieti sitä


    • idän mies vittuun

      Asia jäbä !
      Luin ite jostai että kannabiksellä on MONIA terveys hyötyjä esim pysäyttää syövän & alzheimerin tuottaman aineen kertymisenkin estää että .... Kelatkaa jos olis laillista ja myytäisiin alkon tapaisessa paikassa €€€€ veroja ja varoja kilahtelee valtiolle PALJON kyllä se arvioitu vakio pössyttelijät 200 000 suomalaista voisi puhtaasta maksaa hyvinkin itä mafia mebettäisi miljoonia euroja rikollisuus laskisi kun ei massit loppuneena vaihtaa pöllittyä pyörää pariin grammaan joka muutenkin myydään kiskuri hinnalla kun pussillinen siemeniä tänne maksaa sen 20e.... Muutenkin suomen valtio raiskaa pilven polttajia miksi? Esim subutexin korvaus hoidossa valtio tarjoaa subuone vai mikä se oli mutta kuitenkin valtio tarjoaa haluaako siis ministerit että niistä 200 000 jotka suurin osa maksaa veroja ja käy töissä tulisi nistejä ? Näköjään elikkä laillistamisella MONIA hyviä puolia taloudellisesti mutta kyllä sen ymmärtää että ministerit tukee idän miestä niin pitkään kun lahjuksia tulee -_-"

    • fonnatulee

      nettivinkd
      nauti keskustelusta foban kanssa.

      • nyymi laudalta

        oot varmaan eksynyt?


      • vituttaatollaset-.-'

        herää!! vtun kukkahattu tädit


      • nimierkki3

        sinä ja fobba voitte tulla putsaa mun perseen kielillänne. ilmottakaahan kun tulette niin tiedän juoda pullolisen resilaaria


    • ezzieh

      Tupakkaa, akoholia eikä kofeiinia tuotaisi enään markkinoille jos ne keksittäis nyt. Ne eivät edistä terveyttä ja uskon että senkään takia kannabis ei ole laillista. Mutta vaikka kannabis ei tee sinusta agressiivista tai muuta niin se ei tarkota että tuo pätisi kaikkiin muihin. Mun tuttu kokeili kannabista ja sen teki mieli hypätä ikkunasta. Huumeet vaikuttavat eri tavalla eri ihmisiin ja niitä oireita ei voi ennustaa joten on turvallisempaa ettei kannabis ole laillista.

      • sitätätätuota

        ooks iha vitu pölijä? porukkaha nauraa tommosille ressukoille


    • tuomas1999

      jaa

      • munapää12344

        Ai ei jää koukkuu?? XD monta kertaa oot hiisannu ? xd monta kaverii jotka hiisannu lähemmäs 3 vuotta on koukussa bölöö xd ite tietenki kieltää mut jokaikinen päivä
        hiisaa ihasama onko koulua. vähä on kavereista tullu hitaampii päästä mut ei oikeestaa muuta:D ja toi on totta toi et suomi ei haluu enää lisää päihteitä lailliseks.


      • 4+14=18
        munapää12344 kirjoitti:

        Ai ei jää koukkuu?? XD monta kertaa oot hiisannu ? xd monta kaverii jotka hiisannu lähemmäs 3 vuotta on koukussa bölöö xd ite tietenki kieltää mut jokaikinen päivä
        hiisaa ihasama onko koulua. vähä on kavereista tullu hitaampii päästä mut ei oikeestaa muuta:D ja toi on totta toi et suomi ei haluu enää lisää päihteitä lailliseks.

        No mitä ne sun kaveris ja myös sinä jopa sinä teette lähestulkoon joka viikonloppu? Vedätte helvetinmoiset kännit ja seuraavana päivänä facebookissa '' vittu et tuli dokattuu paljon ihan vitun siistiiXXX''


    • Jonne 3w

      Kannabis on baras :-DD ja fobba :=DDD

    • pilveekukkaa

      Olin itse jokus samaa mieltä siitä, ettei kannabikseen jää koukkuun eikä siitä ole mitään haittaa. Silloin poltin itse päivittäin noin 0,5g ja olin henkisesti todella riippuvainen eikä päihteiden käyttö jäänyt pelkäästään pilven polttoon. Jouduin suljetulle katkolle ja vasta siellä huomasin miten se oli vaikuttanut mieleeni kun ahdisti koko ajan. Nykyään polttelen muutaman kerran viikossa ja se on ihan hyvä, kunhan ei mene jokapäiväiseen käyttöön :)

      • manimanimani

        Pilvi on laitonta kun jenkeissä kaatu viinan kielto laki no jenkeillä oli paljon jengiä töissä salaviinaa vastaa pitihän niille nappaa joku duuni nii nous monta kieltolakii ihan vaan parantamaan valtion taloutta ja työllisyyttä kyllä nää pirit koksut yms yms ymmärtää mut pilvi pitäis kyllä laillistaa meinaan tarvitaan vaihtoehto päihde viinalle ja plis terveellisempi ja viinan juonti vähenisi = viina kuolemat vähenee valtiolle jää enemmän veroja taskuun


    • spacecookie

      Ite poltan kannabista kavereitten kanssa kerran tai pari viikossa, ei aiheuta fyysistä riippuvuutta, henkistä ehkä joilleki! Mulle kannabis sopii paljon paremmin ku alkoholi jota en enää saa edes alas kun on niin saatanan pahaa :s Polttelu tekee musta ainakin ihan sairaan ilosen ja nauran kaikelle eikä koskaan oo tullu paskaa fiilistä toisinku sillon jos on ollu juomassa. Eikä mun ajatuskaan kyllä kule yhtään sen hitaammin ku ennenkää :D Ja täällä missä mä asun on helpompi saaha kannabista ku alkoholia tai tupakkaa ja on halvempaakin ni miks ei..!

      • munapää12344

        Sori, käytän vähän kovempia, ja naurattaa tollaset pössyttelijät... Mä oon
        SPEEDKING!!!


      • weedfobba420
        munapää12344 kirjoitti:

        Sori, käytän vähän kovempia, ja naurattaa tollaset pössyttelijät... Mä oon
        SPEEDKING!!!

        ja minä fobba


      • cookiesinspace

        Jumalauta, mä muutan sinne asumaan! Vituttaa täällä stadissa kun yöllä kuuluu pullojen kilinää ja hirveetä huutoa kadut on täynnä kusilätäköitä ja saa vielä tosissaan varoa ulkona liikkumistakin ettei joku känniläinen tuu haastamaan riitaa... Ei oo kyllä kertaakaan tullut pilven polttaja vittuilemaan tai haastamaan minkään näköistä riitaa.


    • kokemuspuhuu...

      No itseasiassa kannabiksesta voi tulla hyvinki ikäviä vierotusoireita, tiiän monii pitkänajan nistei jotka ei saa ilman mujuu unta. Lue vaikka wikipediasta: kannabisvierotusoireet. Ja oon kuullu et siitä nimenomaa ikävimmät, eihän piristä tuu esim fyysisiä vierotusoireita lainkaan. Tiedän nää koska ite oon tosiaan tullu viikko sit katkolta, mut uskon, et sä oot jokku 13-14v tuleva ongelmanuori. Perjaattees oot jo, et osaa kirjottaa ja poltat ganjaa noin nuorena. Siitä ei välttämättä oo aikuisille haittaa, joilla on aivot kehittyny jo, eikä skitsofreniataipumusta. Ite sain mujust lopuks elämää harhan ja dissosiaation mut ei se mitää, jatkoin silti poltteluu. Eli siks se on laitont, et esim sunki kirjotustaito kehittyis joskus, eikä sun aivos jäis tolle tasolle :) Ja siis, en oo mikää huumeidenvastane henkilö, mä oon tosiaa pari vko sit pistäny subuu suonee viimeks et tota. Mut silti mun mielipide on tää et vittu ku siit on nykyää jalostettu sellast paskaa et mieltä suojeleva ainesosa on minimissää, ja mieltä sekottava ainesosa huipussaan. Eli saatat saada siitä trauman, jos poltat liikaa ja tulee paha "trippi", jolloinka sulle tulee sen jälkeenki harhan muodossa dissosiaatioo, jollonka sä oot luultavasti siinä harhassas lopun ikää. Plus muut mielenterveyteen vaikuttavat haitat. Mut on se silti jees ottaa pari bentsoo ja polttaa kunnon spliffi ja vaan rentoutuu ja ajatella. Mut sit selvinpäi ku kelaa mitä sillon kelas, ni ei ne mitää neronleimauksii sit ollukaa vaik silt tuntu savuis. Ja joskus se savune tyhmä ajatuksenvirta jää selvinkipäi päälle, jollonka sust tulee sellane luuserihippi muiden silmis : )

      • hahaahhaha

        "Lue vaikka vikipediasta" reps.... hahahahahaa

        lähes kaikille kannabis olisi parempi vaihtoehto kuin viina ja/tai nikotiini


      • 19999

        Vau. Sä oot vaan vitun heikko psyykeeltäs. Suosittelen ettet vedä mitään


    • kokemuspuhuu^^

      No tutustu vaikka pitkänajan narkkareihin, käy katkolla esim kyselemässä. Ihan sama mikä tietolähde. Ja joo, viinaKAAN ei ole terveellistä, molemmista voi tulla vierotusoireita, samoin nikotiinista. Taitaa hahhahhaalla olla semmonen tilanne et pari kertaa frendejen kaa polttanu savut ja nyt on niin hipukkanipukka ku olla ja voi ja luulee tietävänsä tästäkin päihteestä kaiken =DD Enköhän MINÄ todellakin tiedä mistä puhun. Että tosiaan pentti 13v naureskele vaan yksinäs :)

    • Cannabisisgood

      Niin Tosiaan. Ganja on mielenkiintoinen päihde/kasvi. Kohtuudella käytettynä ihan ookoo päihde mun mielestä :) Ja todellakin sais olla laillista. Mutta psykoosin ja paniikkihäiriön riskit on todellakin olemassa.
      Hmm.. Kohtuullisilla annoksilla ihan ookoo kamaa suurimmalle osalle.. Kylhän se suurimmalle osalle varmaan ihan hyvin päriseekin.. Jotkut vaan tuntuu sit polttavan sitä joka päivä ja isoi annoksii.. joillekkin jää päälle sellanen elämäntapa joka sit passivoittaa..ja tosiaan joillakin se voi laukaista erilaisii psyykkisii oireita ja sairauksii.. jos on taipumusta tai stressiä , masennusta yms..

      Mutjoo emmätiiä :D Kyl ganja on silti parasta :) Varmaan parhaimpia aikoja elämässäni olen viettänyt ganjan vaikutuksen alaisena :)
      Nuorempana polttelin joka päivä ja nykyään sit tosi harvoin .. jotain 4 kk taukoo melkeenpä ollut täs.. Lopetin kun alko tulee paniikkihäiriöö ja muutenkin jonkin asteista psykoosia jne..ja todellakin siit voi tulla riippuvaiseks .. Kesti mullakin varmaan 1,5 vuotta et pystyin ees lopettaa sen :D Mut pajauttelu on kuitenkin vitun siistii ja aitoo :D Old School Meininkii kyl meitsi tukee Cannabista ja se ois kyllä Hienoa että ihan suomessakin se laillistettaisi :) .. Onhan se dekriminalisoitu jo niin mones paikaskin..Ganja on ihanaa...Mut tosiaan.. voi silläkin olla haittapuolensa!...Oli aluks mullakin vaan kivaa ja päris hyvin .. jonkun 3-4 vuoden käytön jälkeen sit vast alko kaikenlaiset oireet psykoosista ja sit myöhemmin paniikkikohtauksii.. :) Taustalla on ollut elämäntilanteiden muutosta ja rankkoi asioita ja stressii.. yms.. jotka tietysti vaikuttaa..ja muita huumeita kuten sieniä, lsd:tä..Hmm.. Oon sitä mieltä et niinkauan kun kannabis pärisee hyvin ja on itse ohjaksissa silleen et sä pystyt hallitsee sun käyttöö niin se on ihan ookoo.. :).. Ja ohan polttelu nyt ihan perus juttu.. Kylhän pilvee poltellan ihan ympäri maailmaa.. Suomessa sais olla avoimempaa keskustelu kannabiksesta ihan mediassa ja muutenkin .. No parempaan suuntaan ollaan kai menossa :) kyl ny 2013 Vuonna , kakstuhat luvul kannabiksen pitäis olla laillista :D .. Tietty ikäraja siihen .. vois olla joku 20.
      Niin ja tosiaan se et jos alkaa paljon polttelee joskus 13-5 vuotiaana niin se voi vähän hidastaa " kehitystä" silleen et jos .. on pilves kokoajan niin sit ei ehkä ne tunteet ja niiden käsittely niin oo hallussa .. tai jotain .. tai siis .. niin..selvinpäin tunteet tunteita kuitenkin eri tavalla ja toimii ihan eri tavalla kun pilvessä.. ja jos on pilvessä joka päivä niin .. no.. sit ei ehkä opi tuntemaan ja ajattelemaan ja toimimaan kun silleen et jos ei ois pilvessä :) Nojoo Tsemppii :D Mut oon tosiaan ennen ollu joskus 8-10 luokal just sellanen jannu joka paasas ja usko siihen et Kannabis on Kaiken A ja O .. parasta kaikille Ja just Se juttu :D .. Hauskaa lukee niinku.. ihan kun lukis oman junnu-ittensä kirjottamaa tekstii :D
      Vanhempana on sit vähän toi suhtautuminen asioihin muuttunut :) MuT Peace Ja hyvää Jatkoo Ja Tsemppii Muista et Kohtuus polttelemiseski! :D

    • dkhdhhmhmgf

      kannattaa polttaa :)

    • Matafakin nigga

      Jos kannabis laillistettaisiin niin rakas alkoholiteollisuus laittaa pillit pussiin ja te pössyttelijät asioitte siitä eteenpäin sossun luukulla.

    • Näin

      "Jo ensimmäinen kannabis piikki voi tappaa" -Suomen huumevalistus.

      • dopeman

        Se oli kiva kn 9 luokalla kävi poliisi kertomassa "faktoja" huumeista "kuolet isolla todenäköisyydellä ensimmäisestä sätkästä" noh elossahan meikä vielki et näin


      • sensimiljahamppukaupunki
        dopeman kirjoitti:

        Se oli kiva kn 9 luokalla kävi poliisi kertomassa "faktoja" huumeista "kuolet isolla todenäköisyydellä ensimmäisestä sätkästä" noh elossahan meikä vielki et näin

        "Ensimmäinen kannabis piikki voi tappaa" fraasi on kaikin puolin epäpätevä 1.kannabis on kasvi sitä ei voi sellaisenaan piikittää 2.kannabiksellä ei sinänsä ole tappavia vaikutuksia vaan se silloin tällöin eli ns. Joskus ja jouluna aiheuttaa skitsofreniaa ja sitäkin vain yli noin 1.5vuoden aktiivisen käytön jälkeen
        3.kannabis kyllä saattaa vanhoilla "narkkareilla" aiheuttaa uni vaikeuksia mutta eipähän ole ainoa päihde joka sen tekee
        4.alkoholi tuhoaa aivot maksan äänen ja lihottaa aiheuttaa raivokohtauksia oksennusta väkivaltaa no mutta se on kaikkien oma valinta ;-)


      • dddfgdfg
        sensimiljahamppukaupunki kirjoitti:

        "Ensimmäinen kannabis piikki voi tappaa" fraasi on kaikin puolin epäpätevä 1.kannabis on kasvi sitä ei voi sellaisenaan piikittää 2.kannabiksellä ei sinänsä ole tappavia vaikutuksia vaan se silloin tällöin eli ns. Joskus ja jouluna aiheuttaa skitsofreniaa ja sitäkin vain yli noin 1.5vuoden aktiivisen käytön jälkeen
        3.kannabis kyllä saattaa vanhoilla "narkkareilla" aiheuttaa uni vaikeuksia mutta eipähän ole ainoa päihde joka sen tekee
        4.alkoholi tuhoaa aivot maksan äänen ja lihottaa aiheuttaa raivokohtauksia oksennusta väkivaltaa no mutta se on kaikkien oma valinta ;-)

        Ai alkoholiko tuhoaa maksan äänen? Aika tarkkakorvainen kaveri täytyy olla kuullakseen maksansa pitämän metelin. Ehkä moinen onnistuu kannabispäissään, en (onneksi) tiedä siitä sen tarkemmin.

        PS. Pilkkuja kannattaa käyttää.


      • 44577
        dopeman kirjoitti:

        Se oli kiva kn 9 luokalla kävi poliisi kertomassa "faktoja" huumeista "kuolet isolla todenäköisyydellä ensimmäisestä sätkästä" noh elossahan meikä vielki et näin

        Se, että sinä olet (vielä) elossa, on silkkaa sattumaa. Voin vakuuttaa, että todennäköisyys kuolla kasvaa aivan takuulla, jos polttelet minkäänlaista huumetta. Lopeta nyt, kun vielä ehdit.


      • sensimiljahamppukaupunki
        dddfgdfg kirjoitti:

        Ai alkoholiko tuhoaa maksan äänen? Aika tarkkakorvainen kaveri täytyy olla kuullakseen maksansa pitämän metelin. Ehkä moinen onnistuu kannabispäissään, en (onneksi) tiedä siitä sen tarkemmin.

        PS. Pilkkuja kannattaa käyttää.

        Mutta ei nussia ;)


      • paukuis
        44577 kirjoitti:

        Se, että sinä olet (vielä) elossa, on silkkaa sattumaa. Voin vakuuttaa, että todennäköisyys kuolla kasvaa aivan takuulla, jos polttelet minkäänlaista huumetta. Lopeta nyt, kun vielä ehdit.

        Turpa kiinni mitä vittua nää selität?


    • jalaa1

      Nämä keskustelut menevät aina siihen juupas eipäs kädenvääntöön. Ite en ole puolesta enkä vastaan, mutta ihan käyttäjille tiedoksi kyse on laittomasta toiminnasta. Vaikka kyseinen aine laillistettaisiin samantien, niin ehkä pieni osa ihmisistä sitä alkaisi käyttää. Todennäköisesti ne, joilla on jo käytön osalta kokemuksia. Itse en edes polta tupakkaa, niin en olisi kiinnostunut polttelusta. Mitenköhän mahtaisi vaikuttaa ihmisten reaktiokykyyn liikenteessä, tuskin ainakaan parantavasti?
      Linjanveto pitäisi olla se, että vaikka aine olisikin sallittua, niin vaikutuksen alaisena, ei olisi mitään asiaa auton- tai minkään moottoriajoneuvon rattiin. Käyttäjää kohdeltaisiin lain edessä samalla tavalla, kuin rattijuoppoa.

    • meisterisi

      Ite en tosiaa tässä vaiheessa käytä muuta kun nikotiiniä(joka sekin loppuu heti kun saan sähkötupakkaan nikotiinivapaita nesteitä) ja ei uskomattomasti kiinnostakkaan. Mutta se ärsyttää kyl aika paljon että suomessa alkoholia tyyliin palvotaan ja tehdään kullanhohtoiseksi asiaksi :E

    • Abraham

      Perustelusi toimivat hyvin myös toisinpäin: Miksi tupakka ja alkoholi on laillista? Jos alkoholi tai tupakka keksittäisiin nyt ne kiellettäisiin varmasti. Elämä olisi kaikinpuoli onnellisempaa. Kaikilla.

    • Vittuu

      No mun psyykkeen se ainakin tuhos ja sillee, mut kyl sen huomas jo siinä käytön aikana et se ei sovi mulle. Tärisin Aina ihan vitusti ja sain jonku epilepsia kohtauksen, näin halluja ja kaikkee paskaa. Nykyäänkin on vaikeuksia erottaa tosi epätodesta. Ehkä tälläset tapaukset saa ihmiset ajatteleen et se on haitallista. Eikä päihteiden laillistaminen kuitenkaan tuo hyvää tähän kurjaan maailmaan.

    • Ihan mehukasta halppis p

      Tässä tekstissä sä myönnät polttanees kannabista eli mä voisin periaattees tehä susta rikosilmotuksen...

      • spliffinmunvaloks123

        Kirjoituksestasi päätellen olet mies joka omistaa vaginan ja näin ollen sinulla ei ole munaa tehdä yhtikäs mitään muuta kuin istua sen konees ääressä sormi perseessä. ps. vitun reppana :D


      • läkähdyn

        Olipas kovaa settiä, huhhuh! Ihan hiki tuli kun alko kuumottaa niin paljon :)


    • aosdkaosfk

      http://alpiripatti.puheenvuoro.uusisuomi.fi/157561-huumeiden-laillistaminen-olisi-uhka-yksilolle-ja-yhteiskunnalle

      Kattokaas tosta. Nyt on mies paikallaan puolustamassa Suomen kansaa turmelukselta!

      Ei jumaliste kuinka voi aikuinen ihminen olla noin lapsellinen ja esittää jyrkkiä mielipiteitä asiasta, josta ei näytä _tietävän_ yhtikäs mitään. Kertakaikkisen uskomatonta lässytystä ja tekopyhää hurskastelua vielä kaverilta joka töissään tapaa päihdeongelmaisia jatkuvasti!

      Jatketaan laittomiin päihteisiin ja verkostoihin sekaantuvien nuorten syrjäyttämistä niin on suomalaisen yhteiskunnan tulevaisuus turvattu! Hyvä Alpi!

    • Kokeillut kerran

      Eipä siinä kannabiksessa mitään "niin" pahaa ole, en kuitenkaan koe että tämä yhteiskunta tarvitsee yhtään enää päihteitä.

    • asdasd1
    • tässäteillevalistust

      ottakaa huomioon että sillä että onko kannabis laitonta vai ei ei ole mitään merkitystä maailmassa.se että se on laitonta ei silti kysyntää poista 100miljonaa ihmistä maailmassa on polttanut kannabista ainakin kerran ja 20miljonaa polttavat päivittäin.

    • Vaikuttakaa!

      Vähän pitää hyvän asian puolesta mainostaa. :) Jokainen meistä voi vaikuttaa suomen huumausainelain muokkaamiseen järkevämmäksi! Anna äänesi kannabiksen decriminalisoinnin puolesta: 
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/703
      peace :)

    • Kontiox

      Kuka haluaa esim. tehdä töitä TAI laskea henkensä semoisen varaan joka on käyttäny jotain huumetta?
      Monissa ammateissa tehdään töitä ryhmissä tai pareina ja joudutaan valvomaan toinen toisiaan ettei satu pahaa onnettomuutta,voitko laskea oman henkesi huumeen käyttäjän käsiin?
      Oletko koskaan ajatellu miltä tuntuu jos se huumeiden käyttäjä vaikka ajaa juuri SINUN lapsesi tai muun omaisen yli autolla kun ei kykene muihin päätöksiin?
      Jos sinulle huumeen käyttäjälle on se ja sama mitä muille tapahtuu niin samoin ajattelen sinusta,aivan on sama vaikka saisin sinusta tapporahaa niin voisin lähteä metsälle.

      • statingobvious

        Kahvi on huume.


      • Herääää
        statingobvious kirjoitti:

        Kahvi on huume.

        Huume tarkoittaa laitonta päihdettä


      • Työmaistuu

        Tämä oli kyllä tyhmin kommentti minkä olen aikoihin nähnyt. Voin antaa henkeni sellaisen käsiin joka on huumeita käyttänyt. Vai tarkoititko sellaista joka on vaikutuksen alaisena? Voitko täsmentää? En tietenkään suostu tekemään mitään vaativaa työtä ihmisen kanssa joka ei ole selvinpäin. Mutta en suostu myöskään enää työskentelemään ihmisen kanssa joka on viikonlopun jäljiltä krapulassa, vaan olen pyytänyt esimieheltä toisen parin, koska en voi luottaa parini työkykyyn ja onneksi mielipidettäni on kunnioitettu. Urakkahommissa työparin krapulointi myös pienentää tienestiäni, mikä vituttaa, mutta onneksi nämä deekut yleensä hankkiutuvat nopeasti kevyempiin hommiin. Polttelijoita tiedän alallani olevan ja nuoret ovat hoksanneet jaksavansa paremmin töissä, kun ottavat savuja viikonloppuna, eivätkä ryyppää.


    • mariahaamia

      Eipä mulla ainakaan mitään vastaan.
      Huomaan eron omissa ystävissänikin, kannabista vetäneenä rauhallisia, haahuilevat vaan ympäriinsä aiheuttamatta mitään harmia. Alkoholia juoneena alkavat puhua kovempaa/huutamaan, tulevat helposti väkivaltaisiksi ja sanovat asioita, joita katuvat.

      Kannabiksen haittavaikutuksia etenkään nuorilla en juurikaan tiedä, mutta en nosta siitä niin isoa haloota kuin moni muu. En hyväksy itse muita huumeita kuin kannabiksen.

    • omaValinta

      Oon saanu vaikutelman että kaikki jotka sitä haluaa lailliseks on joskus polttanut. Pakoiletteko noin paljon lainsäädäntöä vai onko vaan huono omatunto kun on tehnyt jotain laitonta? Paha poliisisetä kiusaa, vai kuinka? Tai sitte ollaan niin sitä kovaa sakkia että kun vähän pössytellään höpöhöpökasveja hihihi, kyllä nyt kelpaa, tää on vissiin se elämän suola.

      • omaValinta

        Eikä kukaan edes väitä vastaan


      • Työmaistuu

        Kommenttisi on niin järjettömän typerä, että ei siihen edes kannata vastata, koska tuskin edes ymmärtäisit vastausta.


    • vitunHyvinvointivaltio

      Itsehän en kannabista polta, mutta olishan siinä paljon hyviä puolia jos se laillistettaisiin.

      Kannabiksen käyttöä voitaisiin paljon paremmin vahtia koska polttelemisen ei tarvis pysyy salassa ja ne joilla se menee överiks se polttelu ni ne vois saada paljon paremmin apua siihen touhuun ja ilman et ne luokiteltais nisteiks. Rikollisuus vähenis tätä myöte aika roimasti.

      Jos kannabikselle tulis omia kauppoja, joita jotkut asiasta ymmärtävät pitää niin se vois toimiakin. Valtio sais tosi paljon veroja sillä että se laillistettaisiin.

      Alkoholiin jää monet myös koukkuun ja menee överiksi monilla, mutta eroa kannabiksen "överi"käyttäjiin on se että alkoholistit saavat apua heti kun haluavat ilman pelkoa siitä, että joutuis vaikeuksiin.

      Tämmönen näkemys mulla, 15v pojalla. (Kohta 16v)

    • eihitossalaillisteta

      Terveysvaikutuksia on paljon enemmän sellaisessa hamppukasvissa missä ei ole tätä huumaavaa ainetta.
      Ja kannabiksen käytössä voi yhdestä kerrasta joutua psykoosiin.
      Ja vaikka kannabikselle laiteittaisiin ikäraja niin onko ne sellaiset tähänkään asti paljoa pidellyt.
      Sitten vielä se, miten helposti kannabiksen jälkeen siirtyy kokeilemaan muita huumeita.

    • sanoeikannabikselle

      Ekan kerran ku poltin kannabista menin ihan sekaisin ja näin outoja asioita. Minua alkoi ahdistamaan ja minusta tuli aggressiivinen. Otin lisää ja seuraavana päivänä oltiinkin teho-osastolla.

      • Juokaaviinaa

        Miksi helvetissä otit lisää jos vaikutus oli noin huono?


    • hipkir

      Ekan kerran poltin kannabista kaverin kanssa saunassa. Kylmä sauna, mutta istuttiin siel pari tuntia ja tuijotettiin seinää ja naurettiin ilman syytä. Oli hauskempaa kuin kertaakaan humalassa. Seuraavana aamuna kun heräs niin ei ollut krapulaa, eikä tehnyt mieli ottaa tasoittavia. Oon monet flunssatkin lääkinnyt kannabiksella.

    • olkaakunnonkansalaisia

      "kannabis" ei koukuta mutta se fiilis koukuttaa sun tekee mieli kokeille uudestaan ja uudestaan ja isompana kun haet sitä hellpo saada poltat vitusti ja yleensä mistä saa kannabista saa myös muuta ja kuka muutenkaa haluaa polttaa semmosille nuoriso vasemmisto anarkisti kommari hinteille jotka on välinpitämättömiä ei kiinnosta mikään muu kuin pelaaminen ja polttelu koulu menee huonosti ja elämästä 0 sitten isona sossun luukulle ja siitä se alamäki sitten alkaa

    • Oikeasyy

      Koska jenkeissä öljy-yhtiöt pelkäsi nylonin edestä, jonka hamppukuitu meinasi tiputtaa markkinoilta, joten keksittiin kieltoja ja huhuja joilla tahrattiin hampun maine.

    • Halpatupakka

      Tupakan hinnat on niin korkeat että hallitus ajaa tällä painetta kotikasvatukseen. jopa lehden poltto alkaa olla viisaampaa kuin ostaa kallista sätkää.

    • viroa

      Ainakin Hollannissa touhuhan on jo laillista. Suomi hyvinvointivaltiona tuskin lähtee ensimmäisten joukossa ideaa toteuttamaan. Minulla ei mitään kannabista vastaan. Mitenkään vaarattomampaa kuin alkoholi se ei ole, kannabiksella on paljon ei-toivottuja haittavaikutuksia kehoon ja mieleen... mieleen etenkin. Riippuvuuden syntyminen on täysin henkilökohtaista, mutta jengiä varmasti koukussa enemmän alkoholiin kuin pajaan.

      Tottahan se on, että kannabiksesta on helppo siirtyä kovempiin huumeisiin, mutta pätee se porttiteoria kaikkeen muuhunkin. Tupakasta alkoholiin, alkoholista kannabikseen jne. Kannabista (kuten kaikkia päihteitä) on osattava käyttää kohtuudella.

    • eihee00

      En tiiä miksi kannabis on laiton. Nuuskakin on Suomessa aivan turhaan laiton, koska...
      Mielestäni Kannabis voitaisiin laillistaa Suomessa ei siitä itelle ainakaan mitään haittaa olis eikä varmaan koskaan tulis olemaan.
      Ja Kannabiksen suur kuluttajille se olisi hyvä juttu.

      • Kannabiksen suurkuluttajat on kusipäitä joista ei oo mihinkään


    • T.16v

      Loppujen lopuksi elämä on suurilta osin koulussa käyntiä, töiden tekoa ja siivoomista, kait sitä välillä voi hauskaa pitää? Alkoholi,kannabis,rasva,suolaiset ruuat,liika nukkuminen,liian vähän nukkuminen, kaikki on nykyään "epäterveellistä" on totta että liika on liikaa mutta silloin tällöin noista ei ole mitään haittaa, mielummin eläisin muutaman vuoden vähemmän kuin
      pitkän ja tylsän elämän. kohta joku huutaa "eli elämä on tylsää ilman kannabista haista vittu homo" ei en tarkoittanut sitä....tarkoitin että kyllä sitä voi hauskaa pitää välillä, kaljaa tulee juotua silloin tällöin mutta ei liikaa, juuri sopivasti että on hauskaa eikä tule darraakaan,

      • oikein.mietit

        Olet järkevä nuori ihminen. Ei se elämä juuri jatku älyttömällä itsensä kyttäämisellä. Aika monella asiat pysyy hanskassa ihan normaalilla rennolla asenteella, silloin tällöin voi silti pysähtyä miettimään ja tutkia onko tarvetta korjata tai muutta jotain.

        Noi jutut aina käsittelee överiksi vetäviä. Eipä nekään kyllä monesti itse tajua sitä, että niillä menee överiksi, se on tietty ongelma. Ei alkoholia tarvitse erityisesti välttää, jos sitä käyttää niin, ettei tule edes krapulaa. Jos taas toistuvasti päätyy riitoihin, tappeluihin, kännykät häviää ja kukkaron pohja vaan näkyy kun rahat menee "huvituksiin", niin on syytä miettiä asioita. Suomessa kyllä yllättävän monellla näitä ongelmia, mutta ei silti enemmistöllä sentään.

        Ainoa huumaava aine, jota itse olen koskaan käyttänyt ja tulen käyttämäänkään, on alkoholi. Silti en ymmärrä kannabis-kieltoa, koska kaikesta päätellen se on vaarattomampaa kuin alkoholi. Ihmiset ovat ja tulevat aina käyttämään päihdyttäviä aineita ja osalla se ei pysy kontrollissa. Kannabiksen käyttökin lisääntyy koko ajan, vaikka se on laitonta.

        Tärkeämpää kuin kieltää kaikki olisi opettaa ihmisiä elämään näiden juttujen kanssa. Ja painottaa se rankaiseminen niihin haittoihin, esim. vaikutuksen alla ajamiseen. Tosin ei ne rangaistukset siihenkään kovin hyvin tehoa, monet on jo niin pohjalla, että rangaistukset vaan painaa ne vielä syvemmälle. Vain joku sellainen ongelmakäyttäjä, joka on työssä käyvä ja taloudellisesti ja sosiaalisesti pinnalla voi pelätä rangaistusta. Kyllä niitäkin on, yllättävän paljonkin, mutta enemmistö kuitenkin on elämänhallintansa menettäneitä reppanoita ja aivan kunnollisen taustan omaavia rikollisia. Mikä niihin sitten tehoais, niin ei sitä kukaan oikein edes tiedä. Itse kyllä sitä mieltä, että holtittomat tapaukset pitäis ehkä tehokkaammin sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle ja antaa jotain hoitoa vaikka pakolla. Ovat kuitenkin sen verran vaaraksi muille.


      • oikein.mietit
        oikein.mietit kirjoitti:

        Olet järkevä nuori ihminen. Ei se elämä juuri jatku älyttömällä itsensä kyttäämisellä. Aika monella asiat pysyy hanskassa ihan normaalilla rennolla asenteella, silloin tällöin voi silti pysähtyä miettimään ja tutkia onko tarvetta korjata tai muutta jotain.

        Noi jutut aina käsittelee överiksi vetäviä. Eipä nekään kyllä monesti itse tajua sitä, että niillä menee överiksi, se on tietty ongelma. Ei alkoholia tarvitse erityisesti välttää, jos sitä käyttää niin, ettei tule edes krapulaa. Jos taas toistuvasti päätyy riitoihin, tappeluihin, kännykät häviää ja kukkaron pohja vaan näkyy kun rahat menee "huvituksiin", niin on syytä miettiä asioita. Suomessa kyllä yllättävän monellla näitä ongelmia, mutta ei silti enemmistöllä sentään.

        Ainoa huumaava aine, jota itse olen koskaan käyttänyt ja tulen käyttämäänkään, on alkoholi. Silti en ymmärrä kannabis-kieltoa, koska kaikesta päätellen se on vaarattomampaa kuin alkoholi. Ihmiset ovat ja tulevat aina käyttämään päihdyttäviä aineita ja osalla se ei pysy kontrollissa. Kannabiksen käyttökin lisääntyy koko ajan, vaikka se on laitonta.

        Tärkeämpää kuin kieltää kaikki olisi opettaa ihmisiä elämään näiden juttujen kanssa. Ja painottaa se rankaiseminen niihin haittoihin, esim. vaikutuksen alla ajamiseen. Tosin ei ne rangaistukset siihenkään kovin hyvin tehoa, monet on jo niin pohjalla, että rangaistukset vaan painaa ne vielä syvemmälle. Vain joku sellainen ongelmakäyttäjä, joka on työssä käyvä ja taloudellisesti ja sosiaalisesti pinnalla voi pelätä rangaistusta. Kyllä niitäkin on, yllättävän paljonkin, mutta enemmistö kuitenkin on elämänhallintansa menettäneitä reppanoita ja aivan kunnollisen taustan omaavia rikollisia. Mikä niihin sitten tehoais, niin ei sitä kukaan oikein edes tiedä. Itse kyllä sitä mieltä, että holtittomat tapaukset pitäis ehkä tehokkaammin sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle ja antaa jotain hoitoa vaikka pakolla. Ovat kuitenkin sen verran vaaraksi muille.

        huono sanavalinta, tarkoitin siis

        *aivan kunnolla rikollisen taustan omaavia rikollisia.


    • et ole ainut joka miettynyt samoja asioita

      t. Marilize Legujuana :D

    • harambe
    • Lsd

      Kannabikseen ny sentää vo viel kuolla, sukulainen kuoli siihen. Sen sijaan ehdotan LSD:n laillistamista. LSD ei aiheuta minkäänlaista riippuvuutta, eikä se ole vaarallinen. Kuoleminen LSD:n vaikutuksesta vaatisi ihmistä ottamaan 500-900 annosta kerralla, enkä usko että kukaan ihminen ottaisi sellaista annosta päivässä. Helpommin kuolee siihen että juo vaik 5l vettä nopeasti

      • BingBong

        Voitko vähän avata, miten sukulaisesi kuoli kannabikseen, koska on todennäköisesti ensimmäinen ihminen maailmassa jonka kannabis on tappanut?


      • KanimoiKaminoi
        BingBong kirjoitti:

        Voitko vähän avata, miten sukulaisesi kuoli kannabikseen, koska on todennäköisesti ensimmäinen ihminen maailmassa jonka kannabis on tappanut?

        Luin jostain, että yksi ihminen olisi kuollut kannabispaalin pudottua hänen päälleen. Asia vailla vahvistusta.

        Ehkä nikki "Lsd" voisi valaista, onko hänen sukulaisensa kuollut saatuaan nosturista tippuneen kannabispaalin päähänsä vai onko tuokin juttu urbaanilegendaa?


    • gjghutg

      jos olen ymmärtänyt oikein tupakasta yritetään saada laitonta ja jos tämä pitää paikkansa huume tulisi seuraavaksi tielle.

    • kannnnapis

      Kalifornia laiillisti cannan

      mut kirkko nummi Joni flippas Lds happost joten ei kanstsi laillistaa sitä ?

      • deeli.nautti

        Harmi että tyhmyydestä ei rangaista,saa olla aika vajakki jos haluaa happoa väärinkäyttää käyttämällä sitä joka päivä ei kenenkään pää kestä sitä jos niin käyttää happoa.


    • Tottahan tämä. Kannabis on tosin 0/5.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe