Kuka hullu ostaa Land Cruiserin?

P e n t t i

Arvelin autolehden jutussa olleen painovirheen kun en uskonut tuollaisen junkun Land Cruiserin hintalappua. Kurkistin tojosivuston linkkiin niin hitto mikä ruuhi! Ja kallein tämän sarja Tojo maksaa 125 kE!!! ja tämä peltilodju tarjoaa kokonaiset 190 heppaa nelikosta. Räjähtää 0-100 11.4 sek. Ei heleveta. Siis Tojosta 125 kE!!!!

Siis ei mitään jakoja, että joku ostaa Suomessa tällaisen. Ei mitään. Ainostaan myymälän johtaja voi joutua ottamaan tuollaisen käyttöönsä mutta joutuu ajamaan sitä naama punaisena.
Mahtaa kohdalle osuvia Q5 tai Q7 Premium-kuljettajia naurattaa!!

93

5683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfgfjfjjj

      Pentti, Pentti työnnä vielä sentti!

    • Pentti !

      Onks taskussa vain sentti ?

    • Terolandia

      Jep, alkaa aina naurattamaan, kun näkee jonkun ajavan tälläistä pakastinarkkua ja kun tietää tän hinnan. Täytyy olla tavallisen urpo jos laittaa tojoon tuollaisen määrän rahaa.

      • Köyhyys ei oo

        ilo, vaikka se meitä muita naurattaakin. Ajelkaa pojat ihan millä haluatte, mutta ei kannata kadehtia varakkaampia autoilijoita. Siitä tulee vaan katkera olo, minkä olette selväksi meille tehneet.


      • Enemmän hupia
        Köyhyys ei oo kirjoitti:

        ilo, vaikka se meitä muita naurattaakin. Ajelkaa pojat ihan millä haluatte, mutta ei kannata kadehtia varakkaampia autoilijoita. Siitä tulee vaan katkera olo, minkä olette selväksi meille tehneet.

        Toyota ei aiheuta kateutta millään muotoa vaan lähinnä aiheuttaa ihmetystä, että mikä pistää ostamaan yli 100000 euron ruman möhkäleen joka on vielä Toyota. Samalla rahalla saisi oikeaa laatua esim. BMW, Volvo, Mercedes ym.


    • tererhg

      Tarkoitatko sitä Q5:sta jonka eturoiskelevyt repeytyivät irti kun peruutti lumihangessa ? Se vasta nauratti lehden lukijaa.

      • P e n t t i

        Tunarit ajoivat puolimetriseen kantoon joka oli hangen alla.
        Eipä silti, tosi mies ei peruuttele vaan suuntaa aina eteenpäin.


    • UN keulassa

      Ilmaista mainosta TV-uutisissa. Monelta kanavalta. Suomessa ja ulkomailla.

    • osssss
    • Vähän näyttää

      olevan listalla huomautettavaa ja vuosilta 2005-2006, joten vanhaa dataa tarjoat. Eipä ihme, että kriisipaikoissa luotetaan Toyotan ylivoimaiseen luotettavuuteen. Kiitos osssss, että halusit tuoda tämän esille.

    • Kiala Viulu

      Ehkä vanha lista, toyota ei saa korjattua vikojaan, vaan kutsuu useimman kerran autoja korjattavaksi samoista vioista.

    • P e n t t i

      UN käyttöön on kelvannut vain Toyota Land Cruiser koska
      luotettavuus sanelee merkin kriisipesäkkeissä.

      • sama millä ajat

        Ne UN.n tojot ovat isommalla moottorilla varustettuja, jossa on 191 hevosta enemmän kuin Suomeen myytävissä malleissa.
        Kyllä niitäkin saa tilattua Suomenkin jos ei ole persaukinen.
        Kun ajattelee auton käyttötarkoitusta niin ihan hyvä pelihän se on. Tilaa, voimaa, etenemiskykyä. Ja onneksi ei ole corolloihin ja aveen muuta yhteistä kuin merkki, mikä valitettavasti himmentää hyvän ison maastoauton käyttöarvoa.


    • 350

      Sellainen hullu, joka tarvitsee ego-maasturin sijaan oikean maastoauton.

      • köyhän lelu

        ....ja jolla ei ole varaa rangeen !


      • öljy kauppias
        köyhän lelu kirjoitti:

        ....ja jolla ei ole varaa rangeen !

        Tiedätkö miksi engelsmanni ei tee tietokoneita.
        Vastaus sitä ei saa mistään vuotamaan öljyä.


    • astetta rikkaampi.

      Kyselee aloittaja, jonka auto on maksanut alle 10 000 euroa - sekin tietysti velaksi ostettuna.

    • Musta surma

      Maaseudulla kaikilla itseään kunnioittavilla on joko volvon mikä tahansa malli tai LC. Jos rahat eivät riitä LC:n omaksi ostamiseen, LC vaikka liisataan.

      Kun LC:n perään laitetaan hevoskkärry, vanhat bussitkin pyrkivät vasemmalta ohi.

      • dfsadgsd

        Ei kai hevoskärry perässä kukaan täyspäinen revittele ?


      • Daijut!
        dfsadgsd kirjoitti:

        Ei kai hevoskärry perässä kukaan täyspäinen revittele ?

        Niin justiinsa. Ylämäet viittä-kuutta kymppiä. Niin sitä pitää. Miksöhön rekkojen vetureilel on asetettu säännöksiä minimitehosta suhteessa kuormaan? Ei kai kukaan rekka-autoilla revittele?


    • ei enää saksapaskoja

      Ei näihin saksa "premium" mersuihin jne kannata haksahtaa kyllä japsi osaa ainoan auton tehä.mersut ja bemut on korjaamojen vakioasiakkaita.

    • Mies Pentti

      190hv paljasti että olet pena pöhkö lapsukainen ajokortiton pökäle olet pena.

    • ekomies puhuu

      Minä.
      Minä ostan. On turvallinen ja ketterä ajaa. Toyoksi jopa hyvä ajettava.
      On myös ekoauto parhaasta päästä. Elinkaari on ekoautomainen myös.

      Ostakaa muutkin LC niin maailma pelastuu.

    • rellupösösitukka

      viisaus ja auton osto ei menen käsäkädessä
      Ei tieteellinen mutta kymenen vuoden terkkailun tulos

      Tässä viisaus ja automerkit viisaammasta tyhmimpään



      ostajat
      1 saab eli viisaimmat ostaa saabin , mutta meni konkaan
      2 citroen ,lähes nerot ajaa citikalla, joka on huonoin auto
      3 chevrolet, erittäin brilianttien auto, ja mikä romu
      4 toyota, poikkeus vahvistaa säännön , hyvä auto
      5 renault, huippujen auto , vaikka auto ei ole huippu
      6 honda viisaat ajaa hondalla myös joskin hiukan haksahtaneet , kuten donner

      • Rellupösösidukka

        Nyt oli kyllä viisasta tekstiä "käsäkädessä" ja "terkkailun". Mikä toi lista oli, keksitkö ihan itse? Tehdäänkö niin, että kirjoittelun harjoittelua ja kokoa itsesi ja sen jälkeen julkisesti avautumaan, eikö niin?


    • Uskoo ken tahtoo

      Piti ihan käydä tsiikamassa hinnastoa ja totta se on. Uskomatonta.
      Mikä Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Premium A/T 7p 126544 € on niin hienoa, että (melkein) samalla rahalla saa Porsche Cayenne S Diesel Tiptronic 131446 €.
      Porschessa V8 dieselin tehoero tojotaan 192 hevosvoimaa.
      Vääntäero tojotaan 430Nm
      Jos haluaa kalleimman ja tehokkaimman Audi Q7:n, niin se on halvempi kuin kallein tojota ! ! ! !

      Edelleen uskomatonta. Tähän päivään mie onneton luulin, että kallein LC maksaisi noin 75 000€ tai jotain.

      • Japsi rassi

        Vertaileppa nuo molemmat autot samoille varustetasolle lisävarusteitten kanssa. Sitten sinulla on ihmettelemistä.
        Aitoja japsiautoja vaivaa EU.n määräämä tulli.


      • Anonyymi

        Vie porssesi metsään ja katso kuinka käy. Pikkupusu alustaan voi maksaa 20.000 e. Tai kokeile verrata kuorma-autoa urheiluautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vie porssesi metsään ja katso kuinka käy. Pikkupusu alustaan voi maksaa 20.000 e. Tai kokeile verrata kuorma-autoa urheiluautoon.

        Hyvä kommentti! Kunnon offroad-testi olis paikallaan. Lantikka vs. Porssen, Audin ja Bemun barbimaasturit oikeaan maastoajoon. Sitten nähdään mitä noista Saksan blingblig-räppiromuista on enää jäljellä ja paljonko on korjauskulut.


    • ekomies puhuu

      Puhutte ihan höpsöjä, miksi?

      LC mallien hinnat ovat 77000 - 80000€. Löytyy jokunen malli kalliimpiakin, joita tavikset ei tartte.

      Ottakaa höpsöt selville asioita ennenkuin louskutatte.
      Taidatte olla hullujenhuoneella josta kommentoitte kuin katkerat kommarit.

    • ostakaa - autoja

      Se on isänmaallinen teko ostaa tuollainen rauta , Urpilainen saa siitä hieman pelimerkkejä joilla voi lieventää Kreikkalaisen alakuloa . Tai sitten maksaa Hassin Sadulle pientä palkkaa omistaja ohjailusta . Pojat saavat aivan turhaa AKNEN jonkun maksamasta autonhinnasta , finni nenässä .

    • aloittaja kysyi.....

      "Kuka hullu ostaa Landcruiserin"? Ei se ole hullu vaan tarpeeksi
      varakas jolla on pelimerkkejä ettei tarvi millään skodataavilla kitkutella.

      • hdgfjhfdg

        Ostaisin heti jos olisi tarpeeksi rahaa. Ei kahta puhetta.


      • P e n t t i
        hdgfjhfdg kirjoitti:

        Ostaisin heti jos olisi tarpeeksi rahaa. Ei kahta puhetta.

        No kait sitten, jos on Tero.
        Toisaalta olen ymmärtänyt että Terolle on tärkeintä kulutuksen sadasosat ja kaikkinainen pihistystehtailu tien tukkona 20 km/h alle rajoitusten....
        Itse ostaisin mieluummin hyvin varustellun Dacia Dusterin ja säästäisin tuollaiset 110 kE :-)) Miksi Tero ajattelee nyt toisin eikä ymmärrä säästöä?
        Dacialla ja Tojolla ei ole käytännön eroa menossa, paitsi että Tojo on meluisampi ja hieman kömpelömpi johtuen vanhanaikaisesta rakenteesta ja suuresta massasta.
        Miksi?


      • tiedonantaja+++++++
        P e n t t i kirjoitti:

        No kait sitten, jos on Tero.
        Toisaalta olen ymmärtänyt että Terolle on tärkeintä kulutuksen sadasosat ja kaikkinainen pihistystehtailu tien tukkona 20 km/h alle rajoitusten....
        Itse ostaisin mieluummin hyvin varustellun Dacia Dusterin ja säästäisin tuollaiset 110 kE :-)) Miksi Tero ajattelee nyt toisin eikä ymmärrä säästöä?
        Dacialla ja Tojolla ei ole käytännön eroa menossa, paitsi että Tojo on meluisampi ja hieman kömpelömpi johtuen vanhanaikaisesta rakenteesta ja suuresta massasta.
        Miksi?

        Voi Pentti,Pentti! Jospahan menisit sinne raatsiapalstalle hehkuttamaan
        sen itärutkuttimen näppäryyttä. Lada Niva saattaisi olla myös sinulle
        luksusta jos vielä tuotaisiin maahan.


      • naurattisilloinjanaurnyt
        tiedonantaja+++++++ kirjoitti:

        Voi Pentti,Pentti! Jospahan menisit sinne raatsiapalstalle hehkuttamaan
        sen itärutkuttimen näppäryyttä. Lada Niva saattaisi olla myös sinulle
        luksusta jos vielä tuotaisiin maahan.

        Itseasias muistan kun joskus markka-aikaan tuulilasi vertaili, kai vähän pilke silmäkulmassa n.70 000mk lada nivaa ja 485 000mk tojo landcruiseria, 100km/h ajettaessa lada taisi olla sisämelultaa 2desipeliä tojoa äänekkäämpi, ajettavuudessa hävisi vain vähän, mutta maasto-ominaisuuksiisa(joka on se oikea maastoauton mitta) vei lantikkaa kuin sitä kuuluisaa "litran mittaa".


    • Minä ostin

      Ostin aikoinaan Land Cruiserin. On ainoa Toyota mitä voi yleensä harkita.
      En noita saksalaisia suoraan vertaisi Land Cruiseriin kun eivät ole oikeita maastureita.

      Eihän Land Cruiser pärjää kilpailijoilleen monessakaan asiassa eikä ole edes kovin maastokelpoinen. Minulle kuitenkin maastokelpoisuus riitti, nyt on alla eri merkkinen maasturi, ei ole paluuta enää Land Cruiseriin.

      • bama millä ajat

        Onhan siinä tilaa ihmisille ja tavaroille yhtäaikaa. Mersussakin pitää mennä GL malliin, että tilaa olisi melkein saman verran, vaan hinta on "hieman" korkeampi.


      • sama millä ajat
        bama millä ajat kirjoitti:

        Onhan siinä tilaa ihmisille ja tavaroille yhtäaikaa. Mersussakin pitää mennä GL malliin, että tilaa olisi melkein saman verran, vaan hinta on "hieman" korkeampi.

        Laitampahan sen kalliimmanhinnan ilman lisävarusteita. 247 870 €.
        Ja joku pitää toyotaa hinnakkaana ja vertaa kokoluokkaa pienempiin saksalaisiin


      • jnnknkjn

        No jopas sattu että tuli taas kerran ku tilauksesta tyytymätön omistaja ...uskokoon ken tahtoo


    • oopperra

      ostin vuonna 2008 Land Cruiser V8 mallin ja maksoin 150000 euroa. On joka lantin väärti, parempaa maasturia saa etsiä (eikä löydä). Onko se kallis vai halpa, se taas riippuu onko lompsassa rahhoo.

      • V8 SUSI

        Itselläni myös 2008 V8 Lantikka. Aivanpaska, niin surkea ajaa kuin ikinä voi olla. Vesipumppu mennyt 3kertaa. Lukematon määrä pikku vikoja. Itselläni ja firmallani ollut kymmeniä Toyotoja, tämä V8romu täysin ylihintainen SUSI. Ainoa asia mikä 200sarjassa on totta niin se, että se on Land Cruiser. Tavalliset lantikat on PRADOJA, ei lantikoita.


    • P e n t t i

      Juttuhan on niin että jos Mersusta tai Land Roverista maksaa 250 kE niin sehän on kunnioitettavaa. Joku on tehnyt rötäkän hankinnan. Respect!
      Mutta jos joku maksaa uudesta Tojotasta yli 15 kE, niin jokainen euro sen yli herättää ihmetystä ja naurun hörähdystä, että miksi joku sellaisesta lodjusta maksaisi yhtään enempää. Siis harmaasta pakastearkusta jossa lypsykoneen suorituskyky ja korkeintaan keskinkertainen luotettavuus.

    • Laatua laatua...

      No mutta jyvät erottuu akanoista. Joku Lantikka Mese tai Range makaavat jatkuvasti korjaamolla ja on kalliita vikoja nelarimaastureissa. LC se vaan mennä porskuttaa kaikissa ajo-olosuhteissa mitä maapalloltamme löytyy.

      Miksikäs vaikkapa UN käyttää AINA LC:ita ajokkeinaan? Mistä mahtaisi johtua?....

      Mustana ja lisävaruste-kromisomistein LC on myös perhanan edustava peli jonka kehtaisi ajaa vaikka Monte Carlon kasinon eteen.

      • ex Cruiseristi

        "Miksikäs vaikkapa UN käyttää AINA LC:ita ajokkeinaan?" Käyttää Land Roveria vaikeimmissa paikoissa, Nissan Patrolia käytetään myös kuten vaikkapa Fiateja.

        Land Cruiserin maasto-ominaisuudet ovat melkoisen heikot. Discovery-kanavalla silloin tällöin näkee kun kiinni jäänyt Land Cruiser vedetään pois Lantikalla.

        Land Cruiser ei todellakaan ole edustava peli, se valittiin maailman kolmanneksi rumimmaksi autoksi

        http://www.motoring.co.uk/car-news/top-three-ugliest-new-cars_17447

        Monacossa ei Land Cruisereita todellakaan näe kun taas Rangeja ja Mersuja pilvin pimein. Kukaan ei ilkeä ajaa Land Cruiserilla Monacossa, sehän on riisipussi.

        Rangessa ja Land Roverissa on Land Cruiseria kestävämpi perustekniikka ja molemmat ovat ylivoimaisia ominaisuuksiltaan Lantaruiskuun nähden. Samoin arvostettuja autoja toisin kuin rapea riisipaperipussi.


    • Kummeleiden...

      ....Heikki Silvennoinen ajaa myös Land Cruiserilla. Kuulemma raskas kaasujalka ja autourheiluakin harrastavana kaverina tietää ehken hitusen enemmän autoista kuin säälittävä palstan provopetteri-Pentti.

      • kumpi?

        Onko Heikin auto Prado vai Land Cruiser?


      • Joonas 11
        kumpi? kirjoitti:

        Onko Heikin auto Prado vai Land Cruiser?

        Prado


      • Maasturiton
        Joonas 11 kirjoitti:

        Prado

        Luotettavasta ykkösmaasturista kun tulee puhe niin eipä
        mieleen juolahda muuta kuin Toyota Land Cruicer. Kauan ollut
        jo esikuvana muille. Taitaa olla myydyin maasturi luokassaan
        Suomessa,uskoisin. Koskaan en ole omistanut mutta aina ihaillut
        enemmän kuin muita maastureita. Jos on valittu UN ykkösmerkiksi
        niin osoittaa vaan riskitöntä ja järkevää valintaa.


    • hessu121
      • Heh-heh,heh

        Tyhmyyttäsikö tulit esittämään? Missä autossa on lyhyempi vikalista?
        Näistäkin vähistä vioista tai vikamahdollisuuksista on takaisinkutsu
        tehtaan piikkiin.


      • P e n t t i
        Heh-heh,heh kirjoitti:

        Tyhmyyttäsikö tulit esittämään? Missä autossa on lyhyempi vikalista?
        Näistäkin vähistä vioista tai vikamahdollisuuksista on takaisinkutsu
        tehtaan piikkiin.

        Tehtaan piikkiin, virman piikkiin. Hehe. Jos laatu olisi kohdallaan niin lantikan hintalappu olisi 15 kE eikä 125 kE.
        Koska laatu ei ole kohdallaan, niin takaisinkutsut ja "riskittömyys" täytyy maksaa etukäteen.
        Toyotan LC ssä takaisinkutsumaksua joutuu maksamaan ostohinnassa 110 kE jo hankintavaiheesa. Aika hullua!!!


      • Autoalalla...
        P e n t t i kirjoitti:

        Tehtaan piikkiin, virman piikkiin. Hehe. Jos laatu olisi kohdallaan niin lantikan hintalappu olisi 15 kE eikä 125 kE.
        Koska laatu ei ole kohdallaan, niin takaisinkutsut ja "riskittömyys" täytyy maksaa etukäteen.
        Toyotan LC ssä takaisinkutsumaksua joutuu maksamaan ostohinnassa 110 kE jo hankintavaiheesa. Aika hullua!!!

        Ei rahat riitä Land Cruiseriin,,köyhä:)


    • 13213

      Katsoppa Top Gearin jaksot missä yrittävät tuhota Hiluxin. Se on pitkälti samaa tekniikkaa kuin Land Cruiseri.

      Jostain syystä noita näkyy aina kun pitää olla luotettava laite pahaan paikkaan ja koviin olosuhteisiin missä ihmishenki on kiinni siitä toimiiko laite, ei siit äkiihtyykö se pari sekkaa nopeammin.
      Myös vanhemmat mallit on kaikkein halutuimpia off-road maastoautoharrastajien keskuudessa. Miksi?

      • kaarlo

        Perussyy LCn menestykseen löytyy menneiltä ajoilta kun muut eivät vielä osanneet tehdä luotettavia maastureita, hyviä, mutta ei luotettavia. Brändimaine kiirii aina, ja jos itse ostaisin LCn nyt, valintani olisi 03-09 malli eli ns edellinen malli. Miksi? TUVin eli katsastusoksen (sakujen) maasturilistan ykkönen jo vuosia. Lisäksi jos haluat auton jolla pääsee pahoihin paikkoihin ja pois sekä haluat että käyttöarvo ja ylläpito eivät ole vain varakkaimmille, valinta on helppo. Jos painotat muita asioita, esitä perustelusi. TUV ei ole väärässä mitä tulee LCn luotettavuuteen.


    • lantikka2012

      Noh köyhät valittaa,mutta rahamiehet ajaa millä huvittaa

    • hdgfhgfdhgfd

      http://www.youtube.com/results?search_query=land cruiser offroad&sm=3

      Saattaahan sitä rahamiehelläkin tulla asiaa syrjäseuduille.
      Kuvittele Audin Q5 ja Q7 samoihin maisemiin ja kysy itseltäsi miksei niitä näy siellä. No mä voin kertoo kun omaan kokemusta, sieltä täytyy päästä poiskin, sinne ei katos tosta vaan tilata hinausautoa ja ittelle taksia.

      • Miksikö?

        Ai miksi ei näy? Samasta syystä kuin ei näy RAV4:ää tai Urban Cruiseria. Niitä ei ole tarkoitettu tuohon käyttöön.


      • hdgfhgfdhgfd
        Miksikö? kirjoitti:

        Ai miksi ei näy? Samasta syystä kuin ei näy RAV4:ää tai Urban Cruiseria. Niitä ei ole tarkoitettu tuohon käyttöön.

        Nyt ei puhuttukaan RAV4 tai Urban Cruiserista.


      • Miksikö?
        hdgfhgfdhgfd kirjoitti:

        Nyt ei puhuttukaan RAV4 tai Urban Cruiserista.

        Syy on silti sama.


      • klkklj
        Miksikö? kirjoitti:

        Syy on silti sama.

        http://www.youtube.com/results?search_query=rav4 offroad&sm=3

        Yrittäjiä näyttää kuitenkin löytyvän vaikka suomikaksnelosen nero tiesi kertoa ettei niitä näy, eikä sen enempää kuin 257 000 hakutulosta.

        Näyttää löytyvät Q7 videoitakin, tosin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta yhdistävä tekijä niille on että normaali peltotie lasketaan off roadiksi, matkaksi riittää muutama auton mitta ja vesiesteeksi renkaiden kumiosuuden veteen peittyminen.


    • Realist1

      LC.n ostaa se joka haluaa aidon nelivedon, varman kulkineen kun mennään äärirajoilla. Auton josta olet myös ylpeä ja voit luottaa siihen kuin autiolla saarella kaveriisi. Moni pyrkii samaan , mutta LC näyttää suunnan.

    • Kruiser

      Kattokaa youtubesta lc vs. audi tai joku pemarinpaska niin tiedätte miksi esim. lähi idän poijjaat ajavat tojotalla. Taitaap audinhuolto olla turhan kaukana ja lc:n perässä sitä ei voi vetää kun muuten tykki jää kotio.. Naurattaa kun audeja ja bemareita pidetään maastureina. Noh täytyyhän se juppiennii isotella ja suotakoon se niille kun munat puuttuu. Hih 😅

      • TotuudenSiemen

        Totta. Toyota Land Cruiser on oikeasti suunniteltu ja valmistettu vaikeammissa olosuhteissa ajamista varten. Siinä on syy kalliiseen hintaan koska Land Cruiser toimii vaikeissakin olosuhteissa. Halvalla ei yleensä saa hyvää.


    • offroadia.ajanut

      Land Cruiser on surkea. Oikeat maastoautot tekee Land Rover. Defender on se peli millä mennään pahimmista paikoista.
      Nuo saksalaiset ovat herrasmiesmaastureita, tosin Mersulla on huonompaankiin maastoon tarkoitettuja malleja.

    • iukuiikkkkk

      Jos haluaa kunnon maastopelin niin kaikenlaiset quut qiit pitää jättää kauppaan.,
      Ranke rooveri on kans sellainen että pitää ostaa toinen rankeri varaosiksi, liian leikkikaluja moiset mutta, kellä nyt niihin on varaa niin on ehkä varaa tehdä pikku huoltojakin.

      Audit on niille keille pitää olla iso ja näyttävä kauppakassi markettireissuille, siihen ne on hyviä, iso auto on myös turvallisempi ja veliveto toki hyvä niin pahimipien polanteiden yli pääsee kaupan pihaan helpommin.

      Lantruiserin voi joku vileä ostaakkin mutta kuka ostaa 150tkm ajettua quuta kun hintapyynnissä on vielä 35te.

    • Toyotaforlife

      Pässit, Kyseessä onkin aito maasturi, eikä sellainen joka kaipaa asfalttia alleen. Ei LC:tä ostetakaan hevosvoimien takia vaan vetokyvyn ja maasto-ominaisuuksien kanssa. Jos joku tässä nauraa, niin on se Toyota kuski joka seuraa vierestä kun Q5 kuski yrittää viedä sitä henkilöautoa hiekkatielle jossa on jo vähän kuoppaa.

    • vois.olla

      Semmonen henkilö, joka tarvitsee kyseistä autoa vastaaviin ajo-olosuhteisiin.

    • Toiset_palasivat

      Kannattaa kysyä Australiasta. Siellä tunnettu sanonta on;
      Ota Land Rover, jos haluat kauaksi erämaahan.
      Ota Toyota Landcruiser, jos haluat takaisinkin.

      Eiköhän asia ole tiivistettynä tässä.

    • Ei.köyhille

      Juurikin näin, esikuvia tarvitaan. Kateelliset kitiskööt!

      • eipässekoiteta

        "esikuvia tarvitaan"

        Siksi Mercedes-Benz valmistaa autoja, miksi sotket kutomakonetehtaan valmistaman riisivellin vatkaimen tähän esikuva asiaan??


      • on.se
        eipässekoiteta kirjoitti:

        "esikuvia tarvitaan"

        Siksi Mercedes-Benz valmistaa autoja, miksi sotket kutomakonetehtaan valmistaman riisivellin vatkaimen tähän esikuva asiaan??

        Aikamoinen vatkain on joo kyllä jhttps://youtu.be/T1nidMIzXVA . Vaikka sais yhden auton hinnalla 2 smarttia, että toinen vois toinen vetää toista, kun toinen jäis kiinni niin vois molemmat jäädä kuitenkin paikoilleen vatkaamaan nois olosuhteissa.


      • vois.olla

    • Ainoatojo

      Toi on kai halvin tojo johon saa peräkoukun. Muut ei twida jaksaa vetää.

    • Ruiseri

      Kohta kahdeksan vuotta olen Land Cruiserilla ajanut eikä kenenkään ole huomannut minulle nauraneen. Ihastelemaan kyllä on tultu. Tömäkkä peli.

      - aina olen ehtinyt ajoissa
      - jostain syystä LC kuskit eivät kiihdy hekään
      - luotettava, niinä vuosina kun niitä on ollut tarpeeksi rekisterissä päästäkseen katsastustilastoihin on ollut ykköspaikalla viattomuudessa (mm nolla vikaa koko maan 5 vuotiaissa).
      - helppo ajaa kaupungissa, näkee hyvin ja saa kaistatilaa. Etenkin kun ajaa Hankkijan lippis päässä.
      - Hiljainen ja mukava ja vakaa matka-auto.
      - jos jostain syystä myy, niin pitää arvonsa huomattavasti paremmin kuin esimerkiksi MB:n ja BMW:n pellemasturit. Minä en myy, saa perikunta aikanaan kiistellä kuka saa.

      Toki ostajia ei ole paljon, mutta:

      - rahaa pitää olla riittävästi, suurin osa ostetaan käteisellä (kuten tyypillistä kaikille Toyotoille)
      - ostajan pitää olla tolkun ihminen (tällä palstalla harvinaisuus), jolle kiihtyvyys ja teho on sivuseikka, luotettavuus ja laatu edellä mennään (eli jonkin verran sivistystä ja elämänkokemusta kertynyt)
      - ymmärtää mitkä asiat elämässä ovat olennaisia, mitkä eivät

    • Ruiseri

      Tulipa mieleen muuan kokemus, taisi olla syykuussa 2012. Istuskeltiin beduiinien kanssa leirinuotiolla Wadi Rumin etelälaidassa lähellä Saudi-Arabian rajaa, periaatteessa suljettua aluetta, noin 50 kilometriä lähimmästä tiestä.

      Beduiinit tuntuivat keskustelevan autoista, sen mitä nyt sikäläistä murretta ymmärsin. Liityinpä mukaan minäkin:

      Land Rover?

      Heimon nokkamies teki pysähtymistä merkitsevän nytkähtävän eleen, nosti peukalon ja pikkurillin korvalleen: "mekanik! mekanik!"

      No tämä selvä.

      Range Rover?

      Kaveri oli tikahtua nauruun ja hakkasi polvensa mustelmille. Muuan toinen hameniekka putosi kiveltä hiekalle kylkiään pidellen.

      Toyota?

      Kaveri vakavoitui, alkoi sitten käännellä kuvitteellista rattia leveä hymy huulillaan ja päristeli auton ääntä matkien. Ja päristelisi varmaan edelleenkin ellen olisi ojentanut hänelle juuri maauunista nostettua mausteisesta rasvasta tirisevää kananpuolikasta.

    • LC2004

      Mersedes ML Marja-Leena ihan naurattaa tai Audi tai Volvo jotka ovat vastaatulijoita kun lähdemme maastoon sillä Tojo tulee takas ehjänä tosin kuin nuo muut härpäkkeet,800.000tkm ajettu Tojo on turvallisempi ostos kuin 50tkm ajettu Marja Leena TAI Audi/Volvo

    • Anonyymi

      Kun Toyota Land Cruise autossa on alla olevat niin siitä voi ymmärtää miksi Toyota Land Cruise maksaa uutena enemmän kuin uuden omakotitalon rakentaminen.

      Premium varustelutaso. Metallinhohto musta ulkoväri. Vaalea kokonahkasisusta, kuljettajan istuin muistipaikoilla. Istuinlämmitys etuistuimissa. Lämmitettävä ohjauspyörä. Sähkötoiminen ohjauspyörän korkeus- ja etäisyyssäätö, muistitoiminnoilla. Jääkaappi kyynärkotelossa. Navigointi Länsi-Euroopan kartoilla (Touch 2 with Go). Pysäköintitutka (edessä ja takana). ABS, EBD, BA, VSC, A-TRC & TSC. Automaattinen ilmastointilaite. Keyless Entry & Go, täysin avaimeton käyttö, ovien aukaisu/sulkeminen, käynnistys napista. Led-ajovalot. Kahden akun järjestelmä. Tyylikkäät suojaraudat ympäri autoa. Tuuliohjaimet ikkunoissa sekä kiveniskusuoja konepellissä. Keskitasauspyörästön lukko. Takatasauspyörästön lukko. 4H/4L alennusvaihde. Maastoajon vakionopeussäädin (Crawl Control). (MTS) Multi-terrain Select - maastoajoavustin. Kineettis-dynaaminen jousitus (KDSS). Adaptiivinen jousitusjärjestelmä. Säädettävä ilmajousitus takana. Säädettävä iskunvaimennus (comfort - normal - sport). Kallistuskulman näyttö. Maastokamerajärjestelmä (MTM). Peruutuskamera (sis. etukameran ja kaksi sivukameraa). Pysäköintitutkat edessä sekä takana. Kuolleenkulman varoitin (BSM). Peruutusvahti (RCTA). Vetokoukku. Mukautuva vakionopeudensäädin (ACC). Vakionopeudensäädin. https://www.youtube.com/watch?v=CD0T04jgW2QAjotietokone. Monitoiminäyttö (kello, ulkolämpötila, keskinopeus, keskikulutus). Sadetunnistin. Takalasinpyyhin – integroitu spoileriin. Tummennetut taka- ja takasivulasit. Ikkunaturvatyynyt: edessä ja takana (myös 7-p. mallissa 3. rivillä). Kuljettajan ja etumatkustajan kaksivaiheiset etuturvatyynyt. Kuljettajan polviturvatyyny. Sivuturvatyynyt (etu- ja keskirivit). Audion ohjaus ohjauspyörässä. Sähköisesti koria vasten taittuvat ulkopeilit. Automaattisesti himmenevä taustapeili. Kamerajärjestelmä (Multi-Terrain Monitor, MTM). Multimediakeskus Toyota Touch 2. Audio/CD, Bluetooth®, ulk. AUX- ja USB-litäntä, 14 kaiutinta (JBL). Ajotietokone, Avaimeton käynnistys, Ilmastointi (Automaattinen), Keskuslukitus (Kaukosäätöinen), Lämmitettävä tuulilasi, Nahkasisusta, Navigointijärjestelmä, Ohjaustehostin, Penkinlämmittimet, Pysäköintikamera, Pysäköintitutka, Sähkökäyttöiset ikkunat, Sähköpeilit, Sähkösäätöiset istuimet (Muistilla), Vakionopeudensäädin (Adaptiivinen), Ajonvakautusjärjestelmä, Isofix-valmius, Käynnistyksenesto, LED-ajovalot, Luistonestojärjestelmä, Lukkiutumattomat jarrut (ABS), Mäkilähtöavustin, Sumuvalot, Turvatyynyt, Varashälytin, Erikoisvanteet, Huoltokirja, Monitoimiohjauspyörä, Sadetunnistin, Turbo, Urheilullinen alusta, Vetokoukku, Ilmajouset, Hätäjarrutusavustin, Kaadettavat takaistuimet, Katveavustin, Lämmitettävä ohjauspyörä, Rengaspainevalvontajärjestelmä, Törmäysvaroitin, Audio-sisääntuloliitäntä, Matkapuhelinvarustus, Äänentoistojärjestelmä

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota on ollut off-road peli jo 60 vuotta, joten lippulaiva Land Cruiser V8 pitäisi olla suorastaan ​​pysäyttävä.
      Yrityksen alkuperäinen 4x4, BJ vuodesta 1951, oli teiden perus mene minne tahansa mönkijä ja työhevonen muutamalla luontokappaleen mukavuuksilla. Se oli tarpeeksi jämerä jotta pystyi ajamaan 2500 m saakka Japanin ikonisen Fuji-vuoren rinteille.
      Ja mahtimoottori , joka tätä loistoautoa on liikuttaa on ehdoton voimanpesä. Kun 272hv ja mahtava 650 Nm vääntömomentti ylittämättömän laajalla kierrosalueella 1600–2800 päästetään valloilleen ovat kilpailijat jääneet kauas taakse.
      Poikkeuksellisen tasainen ja asiallisesti säästäväinen vain 8,1l/100km kulutus on pöyristyttävän pieni ja kiihtyvyys on urheiluautoluokkaa0-100 kmh 8,2 sekuntia, ja se tuntuu vielä nopeammalta sillä matkustajat akoivat kiljumaan jo pintakaasulla.
      Ei siis pelkästään haluttu nenerokkuutta konepellin alle, mutta Toyota on järkevästi pitänyt vahvan yhteyden alkuperäiseen 4x4 mallin suunnitteluun. Rakentamalla äärettömän kovan alustan insinöörit voisivat tehdä kuuluisaa maastoominaisuutta mutta muut syyt olivat suunnittelun ohjenuorana ja itsekantavakori on Toyotan mestarillisen suunnittelun riemuvoitto . Ne perinteiset
      pomppivat ja kolisevat kilpaijat ovat menneen talven lumia ja jäävät parhaan jalkoihin
      Esimerkiksi Toyotan nerokkaasta ylivoimasta tulee aktiivinen vaimentimilla varustettu ja automaattisesti jäykistävä jousitus joka jämäköityy kaarreajossa suuremmalla nopeudella, ja sitten löystyy uudelleen, kun auton matkaa suoraan eteenpäin.
      Myös aktiivinen ( lue älykkäin) korkeuden säätö, joka nostaa automaattisesti 110mm ylimääräistä maavaraa heti kun automaattivaihteisto on siirtynyt mmastovaihteelle . Sitten, kun päästään takaisin asfaltille ja vauhtiin, jousitus laskee alas ja mutkissa kallistelu vähenee 90% verrattuna kilpailijoihin ja aerodynamiikka ominaisuudet parantuvat (mikä vähentää polttoaineen kulutusta).
      Multimediajärjestelmä näyttää sähköpostit ja tekstiviestit, ja myös lukee ne mielyttävällä äänellä. Äänentoistojärjestelmä on parasta koskaan nähtyä tämä parempi ei ole edes Roll Roycen toteutus: siihen sisältyy 14 kaiutinta, subbari mukaan lukien.

    • Anonyymi

      Lyhyt koeajolenkki maastoradalla todisti, että Land Cruiser on oikea maastoauto eikä mikään katumaasturi.

      Se kipuaa helposti jyrkätkin mäet ja tulee myös mäkihidastimen avulla alas vaivattomasti jyrkätkin rinteet. Pienet tai isot kannot ja kivet eivät erillisjousitettua alustaa paljon pidättele itseasiassa maastolenkillä näytin närhen munat Maastosisulle, Volvo Laplanderille ja bankulle. Maastoajossa Land Cruiser voittaa helposti Land Rover Defenderin kun mennään oikeasti vaativaan maastoon.

      Toyotan keksimä innovatiivinen ja ainutlaatuinen sähköisesti säädettävä hydraulinen jousitus ja kallistuksenvakaajat sekä entistä jäykempi kori osoittautuivat oiviksi ominaisuuksiksi, kun Land Cruiser möyhensi menemään metsäautoteitä huonommissa olosuhteissa. Maasturiksi Land Cruiser tarjosaa myös mukavan matkustusmukavuuden maantiellä. Mukavuudessa Land Cruiser voitti kirkkaasti Range Roverin ja myös ajo-omaisuudet olivat huomattavasti paremmat eikä Land Cruiserin alustasta kuulunut mitään outoja ääniä kuten Range Roverista joka kolisi ja kumahteli oudosti.

      Toyotan uutuusmaasturi on edeltäjäänsä 45 millimetriä pidempi ja kymmenen milliä leveämpi. Akseliväli on säilynyt entisellään. Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa on 3 000 kilogrammaa. Land Cruiseria käytettäneenkin paljon hevosvaunujen tai venetrailereiden vetoautona sekä kartanon herrojen edustusautona.

      Land Cruiserissa on Toyotan kehittämä sähköohjattu jousitus joka on aivan ainutlaatuinen sillä tälläista jousitusta ei ole koskaan ollut missään autossa.

      Uudessa Land Cruiserissa on elektronisesti ohjattu hydraulinen jousitus, joka tarjoaa hyvät ajo-ominaisuudet ja suuntavakauden. Etu- ja takajousituksen yhdistämiseen käytetään hydrauliputkia. Elektronisesti ohjattu jousitus ohjaa venttiilejä, jotka on kytketty paineakkuihin etu- ja takajousituksen toiminnan tasapainottamiseksi ja alustan kitkan hyödyntämiseksi.

      Tämän järjestelmän yhteydessä kallistuksenvakaajat ovat sähkötoimiset, jolloin niiden toiminta mahdollistaa oikeanlaiset korin liikkeet erilaisissa nopeuksissa ja ajo-oloissa.

      Jos auton varustukseen kuuluu jousituskokonaisuutta täydentävä adaptiivinen eli mukautuva toiminto, kuljettaja voi valita mieleisensä jousituksen kolmesta eri esiviritysasteesta sekä säätää korin korkeutta tarpeen mukaan sähköisesti.

      Suomeen tuodaan vain kolmen litran D-4D-dieselmoottorilla varustettuja Land Cruisereita. Automaattivaihteiston lisäksi saatavilla on myös kuusiportainen manuaalivaihteisto.

      Dieselmoottorin teho on maata järisyttävä 127 kW eli 173 hv. Vääntöä riittää vaikka muille jakaa eli 410 Nm ennenkuulumattoman laajalla 1 600–2 800 r/min kierrosnopeusalueella. Moottorin ominaisuudet ovat kiitettävät se käy erittäin tasaisesti ja on erittäin hiljainen jopa parempi kuin kilpailijoiden 6 ja 8 sylinteriset joista monet ovat kovin karkeita käynniltään. Paikaltaan Land Cruiser suorastaan loikkaa, ja sitten kiihtyvyys vain paranee kuin urheiluautossa, mutta minulla ei ole aihetta epäillä ilmoitettuja lukuja. Ohituskiihtyvyys kaikilla nopeuksilla ja kaikissa tilanteissa on kiitettävä.Yhdistetyn ajon kulutus on automaattivaihteisena 7,1 l/100 km. Hiilidioksidipäästöt ovat laskeneet 12 prosenttia 190 grammaan kilometriltä. Autossa on myös eco-ilmaisin muistuttamassa taloudellisesta ajotavasta.

      Toyota on kyennyt uudistuksista huolimatta pitämään hintakehityksen aisoissa. Uuden Land Cruiserin alkaen hinta on vain hieman kalliimpi kuin edellisen mallin. Halvin Land Cruiser lähtee kaupasta 64 990 eurolla.

      Kalleimmasta mallista, Executivesta kaikilla ylivertaisilla varusteilla joutuu pulittamaan 106 117 euroa.

    • Anonyymi

      Kuorma auton moottori tarvitsee 80 km/h lätkän perään Hilux cruiser

    • Anonyymi

      Joo nopeusrajoitin myös 80 matkanteko hihastuu

    • Anonyymi

      Mahtava Land Cruiser herättää mitä suurinta
      KATEUTTA!

    • Anonyymi

      Melkone jyrä ajaessa ei oo edes ilmajousii

    • Anonyymi

      Tuota ei ole tarkoitettu liikennevalokiihdytyksiin vaan työkoneeksi niille joiden on metsään menemisen lisäksi tultava sieltä pois.
      Top Gear:lla oli taannoin hauska vertailu missä mm. X5 jäi jumiin liki tasaiselle nurmikolle. Jutussa kertoivat tuon metsästä paluun Tojon kohalla.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Meinaatko että Model Y olisi hyvä auto vaikkapa venetrailerin vetämiseen tai sähköyhtiölle kun pitää mennä maastoon kaapelivikaa korjaamaan?


    • Anonyymi

      Kova peli on Toyota!

    • Anonyymi

      Ostin ja olen tosi tyytyväinen. Ent Q5 oli kyllä lelu tähän autoon verrattuna. Aina ongelmia ja ne maksoi tonnin. Kolmannen piirilevyn vaihdon jälkeen vaihdoin auton tuon rinkelinipunntilalle ja voit mikä peli

    • Anonyymi

      Minä cryisailen aina iltaisin Kans Cruiserilla ja saanti on hyvä.

    • Anonyymi

      Ford menee ohi et suhahtaa tollotojo jää rykii mäkeen ei edes päässyt liikkeel kytkin luisti kun kuormaa kärrys oli 7500 kg

      • Anonyymi

        Ford ei ole oikein luotettavan auton maineessa. Jopa Jenkeissä sille naureskellaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe