Kiusattu olikin hullu!

Hulluhan se

Meillä oli töissä sellainen tapaus että henkilö syytti työkavereitaan kiusaamisesta. Itsekin olin tällä syytettyjen listalla. Olin aina kohdellut tätä henkilöä asiallisesti.

No asiaa tutkittiin ja selvisi että tämä henkilö olikin hullu.

57

2847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiusaajahan sinä

      Ja tulit sitten kiusaamaan nettiin?

    • takapuoli nurinperin

      Homma toimii nykysuomalaisilla niin kuin muinaisessa Neuvostoliitossa. Kiusattu on ansainnut kohtalonsa, ja joutaa hourulaan. Kiusaajat ovat terveitä ja fiksuja, suorastaan nerokkaita. Nerokkaita ovatkin: kiusaamisessa.

      • sivustaseuraaja2

        Juuri näin, eikä tarvitse kuin porukalla päättää että "Ei me mitään kiusaajia olla", Säälittävää touhua, onneksi viisaat ei lähde ollenkaan noihin hommiin mukaan.


      • sesevain12345453423

        Huomenta kaikille,
        Meillä töissä väkertänyt yli 50-vee rva,jolla aamuisin aina naama kuin petolinnun p...se.Muistuttaa yhteisistä asioista mumisemalla ja kiukuttelemalla.
        Kyttäämässä kameroista tapaileeko joku tapailee kavereitaan ja viettää aikaansa tauolla hyvässä seurassa,eikä tämän aivopierun kanssa.
        Valitettavasti pomo on valinnut juuri hänet sisäpiiriinsä,koska muut keskittyvät töiden tekemiseen,eikä työkavereista juoruamiseen.
        Muija on joutunut typaikkakiusaamisesta puhutteluun mutta firmalla ei ole mahdollisuutta antaa lopputiliä.


      • Anonyymi
        sivustaseuraaja2 kirjoitti:

        Juuri näin, eikä tarvitse kuin porukalla päättää että "Ei me mitään kiusaajia olla", Säälittävää touhua, onneksi viisaat ei lähde ollenkaan noihin hommiin mukaan.

        Tämä on juuri näin. Leimataan uhri hulluksi kun on ilkuttu ensin.


    • respect yourself

      Aivan. Kiitos tästä näkemyksestä. Kiusaajasakki kääntää omat tuntemuksensa ja tekosensa kiusatun pääksi. Kiusatusta tehdään ihan mitä vain porukan päähän pälkähtää. Siitä leikistä ei selviä kuin yrittämällä pitää oma pää selvänä ja turkki puhtaana. Ei vain välitä enää mistään tai kenestäkään, liittyen näihin porukalla kiusaamista harrastaviin.

    • kiusaajat hulluja

      On tyypillistä työpaikkakiusaamista, että kiusatusta yritetään tehdä hullu ja sillä perusteella väitetään, että hän on kiusatuksi tulemisen ansainnut.

      Sairasta (hullua) toimintaa tuo työpaikkakiusaaminen. Ei siitä järjen häivääkään löydy.

      Minut savustettiin pois ja kiusaajan avustaja sai virkani!

      • kiusattukans

        En olisi uskonut ennen tätä nykyistä duuniani että jotain työntekijää savustetaan ulos... mutta nyt uskon, kun omin silmin näin, julmaa touhua!
        Meillä käynyt kanssa niin työpaikalla. Niin kai niillä kiusaajilla joku sairaus on päässään.


      • kiusattukans
        kiusattukans kirjoitti:

        En olisi uskonut ennen tätä nykyistä duuniani että jotain työntekijää savustetaan ulos... mutta nyt uskon, kun omin silmin näin, julmaa touhua!
        Meillä käynyt kanssa niin työpaikalla. Niin kai niillä kiusaajilla joku sairaus on päässään.

        piti vielä oikaista että itse en ollut se ulos savustettu, mutt kuka tietää listalla jo, kaksi on jo savustettu mua ennen ja olen sitä mieltä että pitäisi tällainen toiminta tehdä rikolliseksi.


    • pohdintaa

      Työpaikassa on aina jotain vikaa, jos yksi jos toinen uusikin ihminen valittaa huonoa työilmapiiriä. Työnantajan tulisi välittömästi lähteä selvittämään mitkä ovat ne tahot, jotka ylläpitävät huonoa ilmapiiriä. Kuppikuntiin puuttuminen ja niiden hajoittaminen on ensi askel.
      Huonon työilmapiirin työpaikan tunnistaa ainakin runsaasta työntekijöiden vaihtuvuudesta, sairauspoissaoloista ja yleisesti luonnehditusta "omituisesta ilmapiiristä".
      Jos työpaikassa savustetaan ihmisiä pois näistä pahaa puhumalla, ollaan jo liian pitkällä.

      • veturi

        Juuri noin. Kaikenlainen eripura syö aikaansaannosta. Luulisi ainakin yksityisten firmojen tuloksesta vastuullisten ymmärtävän tuon. Mutta kaikki eivät ymmärrä.

        Julkinen sektori on hiukan eri asia. Siellä tulos ei näy samalla tavalla viivan alla, vaan se näkyy asioiden käsittelyaikojen pitenemisenä ja töiden ruuhkautumisena. Eikä siitä vastaa kukaan!


      • pakkas1

        Edellämainitut huonon työpaikan tunnusmerkit ovat helposti havaittavissa EL-Parts Oy:ssä. Vaihtuvuus on todella vaudikasta ja mikä pahinta, niin aina lähtee porukkaa parhaasta päästä. Työpaikan ilmapiiri on todella outo. Siellä on yksi diktaattori ja hänen sukulaisiaan tai lapsuuden kavereitaan nöyrinä alamaisina. Klaaniin kuulumattoman on todella vaikeaa olla siinä ympäristössä.


      • Omassa työssäni...
        pakkas1 kirjoitti:

        Edellämainitut huonon työpaikan tunnusmerkit ovat helposti havaittavissa EL-Parts Oy:ssä. Vaihtuvuus on todella vaudikasta ja mikä pahinta, niin aina lähtee porukkaa parhaasta päästä. Työpaikan ilmapiiri on todella outo. Siellä on yksi diktaattori ja hänen sukulaisiaan tai lapsuuden kavereitaan nöyrinä alamaisina. Klaaniin kuulumattoman on todella vaikeaa olla siinä ympäristössä.

        ...eräs henkilö suunnitteli selkäänpuukotuksen niin, että keräsi hiljaisuudessa todisteita huonosti tehdystä työstä ja ajoi itse samalla tilanteisiin, jotka voitiin kääntää tilaisuuden tullen näyttämään tekemättömältä työltä. Tämän jälkeen - kun 'todisteita' oli - kaikki vietiin suoraan pomoille, joista yksi oli suoraan henkilön lähipiiriin kuuluva. Tästä sitten seurasi mitä seurasi, ilman mahdollisuutta kuulemiseen pitävätkö asiat paikkansa. Jo tämä yksi henkilö sai (saa) koko työyhteisön ilmapiirin negatiiviseksi pelkällä läsnäolollaan. Olisi kiva kuulla, onko muualla ollut vastaavaa? Miten esimerkiksi nimimerkki pakkas1, tuskin juuri samanlaista mutta muuta?


      • 8888""
        Omassa työssäni... kirjoitti:

        ...eräs henkilö suunnitteli selkäänpuukotuksen niin, että keräsi hiljaisuudessa todisteita huonosti tehdystä työstä ja ajoi itse samalla tilanteisiin, jotka voitiin kääntää tilaisuuden tullen näyttämään tekemättömältä työltä. Tämän jälkeen - kun 'todisteita' oli - kaikki vietiin suoraan pomoille, joista yksi oli suoraan henkilön lähipiiriin kuuluva. Tästä sitten seurasi mitä seurasi, ilman mahdollisuutta kuulemiseen pitävätkö asiat paikkansa. Jo tämä yksi henkilö sai (saa) koko työyhteisön ilmapiirin negatiiviseksi pelkällä läsnäolollaan. Olisi kiva kuulla, onko muualla ollut vastaavaa? Miten esimerkiksi nimimerkki pakkas1, tuskin juuri samanlaista mutta muuta?

        Kyllä meilläkin on ansoja viritetty ja todisteita sekä todistajia kerätty. Välillä kiusaajat lavastavat tilanteita, välillä valehdelleet koko tarinan. Monia ihmisiä on näillä keinoin savustettu pihalle. Ja ne, jotka ovat puolestaan keränneet todisteita kiusaajien toimista, on leimattu mielenterveysongelmaisiksi. Ei ole paljoa kärjistetty, jos sanoo, että työpaikkakiusaamisen puheeksi ottamista pidetään lopullisena todisteena mielenvikaisuudesta.


    • klikit hajalle

      Julkisella sektorilla kiusaamiseen ei puututa vaikka o-toleranssia julistetaankin. Klikit hallitsevat ja niitä pelkää ylin johtokin. Lisäksi ei haluta tehdä vaikeita töitä eli selvittää työpaikkakiusaaminen ja puuttua siihen.

      Julkisella sektorilla työpaikkakiusaaminen ratkaistaan tänäkin päivänä neuvostoliittolaiseen tyyliin. Kiusattu leimataan, hänestä levitellään perättömiä huhuja ja hänet poistetaan ( syyttömänä) organisaation edun nimissä.

      Mikä on tuollainen organisaation etu, joka sallii ja jopa palkitsee työpaikkakiusaamisen poistamalla kiusatun??? Kuka ymmärtää tuota ideologiaa?

    • tarja64

      Liiallinen kiire ja tiimipalaverien puuttuminen aiheutta,
      että työntekijät eivät voi keskustella tasavertaisesti.
      Mielellään joku ns. tiimin ulkopuolinen firman
      edustaja kokoukseen mukaan ,
      Niin kaikilla on kiva olla töissä.

    • Simppeliä.

      Kiusattu ei koskaan ole hullu.

    • Näin se on

      Tässäkö on uuden luotsin ajatuksia?

      Kiusaaja on useimmiten ellei aina valkokauluspsykopaatti. Kaikkihan asettuvat johonkin kohtaan psykopaattiasteikolla, mutta työpaikkakiusaajan pistemäärä asettunee sinne 25 pisteen korkeammalle puolelle

    • Kiusaaja on peto

      En tiedä, mikä on hullu tautiluokituksessa. Kiusaajat usein kyseenalaistavat kiusatun terveyden monella tavalla. Erään Lapin kunnan työpaikkakiusaaja oli ansioitunut kiusattujen terveyden määrittelyssä. Hän "oli huolissaan" kiusatun terveydestä. Täysin empatiakyvytön henkilö esitti huolestuneisuuttaan. Sitten kiusaaja keksi, että hän määrää kiusatun pitkälle sairauslomalle, jotta kiusattu ei pääse koulutukseen. Rääkättyään useita kuukausia kiusattua, kiusattu haki sairauslomaa. Kiusaaja oli sitä mieltä, että kiusatun on oltava rääkättävänä. Kiusaajan esimies määräsi sairausloman palkattomana, koska kiusatun olisi pitänyt olla pedon raadeltavana.

    • Tai sitten...

      Kyllä ihmisen saakin hulluksi kun tarpeeksi kiusataan sitten vaan kiusataan lisää mikä yhdistää kiusaajia ja nostaa heidän itsetuntoaan .
      Todetaan kiusatusta vaan että - no hulluhan se on - ja itse muka ollaan välkkyjä.

    • Miksi ei puututa?

      Kiusaaja tietysti haluaa tuhota kiusatun terveyden. Koska kyseessä on henkinen väkivalta, sen aiheuttama sairaus on luonteeltaan psyykkistä. Kun tarpeeksi rääkätään, seurauksena on sairaus. Joskus jopa itsemurha.

      ihmettelen nykyistä käytäntöä, jolloin AVI puuttuu työntekijän päihderiippuvuuteen ja sairauden vuoksi aiheutuneeseen työkyvyttömyyteen, mutta ei sadistiseen työntekiään, joka usein vahingoittaa toisten työntekijöiden terveyttä jopa pahemmin kuin ensiksi mainitut tilanteet. Suomi on tietysti johtava työpaikkakiusaajamaa, koska yhteiskunnan taholta tuetaan työpaikkakiusaamista ja aiheutetaan henkisen kärsimyksen lisäksi mittaamattomat taloudelliset tappiot.

    • Omat ongelmat muihin

      Aloittaja on selvästi hullu.

      • Omat ongelmat muihin

        Ja umpisurkeaa joulua aloittajalle. Muille lämmintä joulua ja onnellista uutta vuotta!


    • hulluuden aste?

      Entä jos työpaikalla on patologinen valehtelija? Minkälainen hulluusmäärittely voi tulla kyseeseen tuollaisessa tapauksessa? Henkilö joka puhuu mitä sylki suuhun tuo ja jälkikäteen kieltää sanoneensa tai tehneensä mitään tuon kaltaista.

      • Psykopatian piirre

        Patologinen valehtelu on yksi psykopatian piirre. Edellä kerrottu on yksi patologisen valehtelun muoto. Muita tapoja on mm. tekeytyy huonomuistiseksi. kertoo muiden olevan sitä mieltä, että..kääntää asian päälaelleen, puhuu asian vierestä.. jne.. Tätä patolpginen valehtelija tekee koko ajan. Hän on sen oppinut jo lapsena ja hän on aina selviytynyt hyvin tällä tavalla valehtelemalla


    • patologisesta

      Ottaako patologinen valehtelija enemmän riskejä elämässään? Uskooko selviytyvänsä mistä vain jäämättä kiinni? Tunnistaako omaa valehteluaan vai alkaako itse uskoa omaan syyttömyyteensä? Vai onko valehtelu tietoista koko ajan? Kerääkö patologinen valehtelija hyväuskoista porukkaa ympärilleen, onhan aina kuitenkin niitäkin ihmisiä, jotka valheet huomaavat.

      • Profilointia

        Patologinen valehtelija ottaa riskejä, hän on pelihaluinen. Hän uskoo selviytyvänsä mistä vain jäämättä kiinni ja siinä hän on usein oikeassa.Valehteleminen on tälle tyypille elämäntapa. Hän katsoo tekevänsä oikein. Luultavasti huomaa valehtelevansa, mutta ei siitä välitä.
        Patologisen valehtelijan ympärillä on hovi, joka nuoleskelee valehtelijaa. On niitä, jotka tunnistavat hyvin patologisen valehtelijan, joidenkin ihmistuntemus on parempi kuin toisten. Työpaikkakiusaaja on usein patologinen valehtelija.
        Sitten yksi tapa on valehdella, että esiintyy tietämättömänä. Siinä onkin oikeuden palvelijoilla purtavaa, kun kuulusteltava ei tiedä eikä muista, syyttää muita omista tekosistaan, puhuu asiaan kuulumattomia juttuja jne..


    • IT-työtön

      Herkullinen avaus! Oikein työporukallako tutkitte työtoverianne? Tälläiselle toiminnalle on oma sanansa. Työpaikkahäirintä. Oikeaan paikkaan tulit avautumaan, kerro lisää?
      Lol :D

    • sivustaseuraaja2

      Onnistuneen leimaamisen perusedellytys on se, ettei kiusattu kuule vahingossakaan mitään häntä koskevia huhuja ja juttuja, koska: "Onhan se, kun ei se ole kiistänytkään".

      Näinhän se huhumylly pahenee ja kiusattu muistuttaa vielä vähän enemmän kysymysmerkkiä. Säälittävää kerta kaikkiaan.

    • Kiusattu

      Tosi surullista, koulussa kiusataan ja työpaikoilla kiusataan...
      Koulussa kiusattu vaihtaa koulua ja työpaikoilla kiusatut vaihtavat työpaikkaa.

      Kiusaaja on narsistinen persoona ja erittäin taitava manipoloimaan kaikkia.
      Narsistiseen persoonaan liittyy toisen alistaminen ja vallankäyttö.

      Kannttaa optella lukemaan "merkkejä" ja kartella narsisteja työpaikoilla

      No, ihminen on vasta laskeutunut puusta....

    • vai antaisiko sentin

      Ihanaa vallankäyttöähän se, pahat supattelut yhdelle, toiselle, kolmannelle, lopulta kaikille muille paitsi itse pääkohteelle. Oikein työporukalla tässä tutkitaan työkaveria, yksityiselämää ja vähän muutakin.

      Penni ajatuksistasi, todellakin.

    • Kiusattuna12

      Tässä Palstalaisen, eikun Tuplan, eikun H... eikun Kiusattuna eikun jonkun niistä yhden henkilön sivupersoonista kirjoittamaa:

      -Palstalainen-
      Tästä se alkaa:
      Katsokaa kommentointiani ja ihailkaa, mitä suoraselkäisyyttä ja hyvää mieltä Minä edustan:

      -Palstalainen-
      Niin. Seuraavaksi varmaan väität taas että "tällaisen mediakokin lausunnot vähentävät työpaikakiusaamisen uskottavuutta" :D Älä jaksa jauhaa samaa..
      -Palstalainen-
      Niin. Sananvapaushan on vain sinulle varattu oikeus edelleen..
      -Palstalainen-
      Niin. Yksi kirjoittaja juttelee itsensä kanssa. Ei taida asia paljon edetä..
      -Palstalainen-
      Niin. Ongelmaa ei ole niin pitkään kun ideat ovat omiasi koska et voi tapella itsesi kanssa..
      -Palstalainen-
      Niin. Mikä tiimityö? Keskustelet itsesi kanssa vaietkö ole vielä sitä vertaa huomannut? :D..
      -Palstalainen-
      Niin. Etsit kyllä mutta et löydä..
      -Palstalainen-
      Niin. Koska keskustelet itsesi kanssa..
      -Palstalainen-
      Niin. Sivupersoonoita sinulla riittää keskustelukavereiksi..
      -Palstalainen-
      Niin. Mitä tiimityötä? Missä? Keskustelet itsesi kanssa ja et ilmeisesti kykene tajuaamaan sitä..
      -Palstalainen-
      Niin. En ole ongelmissa missään paitsi ehkä harhoissasi :D Kerrotko vielä mikä totuus on nyt paljastunut?..
      -Palstalainen-
      Niin. Totuus on että saatuanne kenkää eräästä facebook ryhmästä siirryitte tänne häiriköimään ja itkemään. Seuraavaksi varmaan kiellätte tämän totuuden..
      -Palstalainen-
      Niin. Kiitos kieltämisestä juuri näin kerroinkin tapahtuvan.. ;)
      -Palstalainen-
      Niin. Paljastit itsesi raivostumalla narsistisesti edellisessä viestissäsi ja arvasin senkin etukäteen.. ;)
      -Palstalainen-
      niin. Et sitten lähtenytkään töihin tai jos lähdit kirjoittelet nyt työajalla - aijai.. ;)
      -Palstalainen-
      Niin. Lensit ulos facebook ryhmästä koska valehtelit jatkuvasti ja syyllistit kiusattuja toistuvasti sekä jäit näistä kiinni. Valehtelet täälläkin jatkuvasti joten kiusaamisen tuomitsemisesi ja "huolissasi" olemisesi ovat myös valhetta..
      -Palstalainen-
      Niin. Poistut keskustelusta aina kun valheesi on paljastettu.. ;)
      -Palstalainen-
      Niin. Olette pilanneet palstaa jo vuosikaudet..
      Niin. Näin minä autan kiusaajia, siis kiusattuja. Kiusajakin vi olla kiuattu. Joskus.

      Niin. Kiusaajat eivät noudata mitään sopimuksia joten se siitä ajatuksesta..

      Niin. Yksikään ammattiliitto tai työnantaja ei hyväksy tuollaista sopimusta joten se siitä..

      Valitettavasti tällaisille harhaisille ei ole hoitomahdollisuutta, elleivät he hakeudu itse hoitoon.

      Ei taas nämä harhat iskevät päälle!

      Miksi minä olen näin harhainen, voi ei. Anteeksi tuo edellinen kirjoitus.

      Se oli juuten tämä -Jouni joka toi tämän naisen asiat tähän ketjuun. Valita kuule sille ja hanki se elämä. :)

      Niin. Voihan sitä aina kuvitella kaikenlaista. Mainostatte sananvapautta mutta sehän koskeekin vain teitä itseänne vai mitä?..

      Haluat kiusaajaaksi kiusaajan paikalle? Mietihän uudelleen mitä olet tekemässä. Kostosi tulee aiheuttamaan vastareaktion ja lopulta et tiedä mikä sinuun iski. Kyllä se on niin, että kiusaajaa pitää läväyttää kunnolla tauluun.
      Kostonkierre siitä hyvinkin alkaa,mutta pitäisikö siitä murhetta kantaa,koska eihän kiusaajan saa jatkaa kiusaamistaan.
      Monethan kiusaa verbaalisesti ja silloin kantsii vaan ruveta hiomaan omaa verbaalisuuttaan että pärjää vittuilutilanteessa.
      Etukäteen kannattaa miettiä eri vittuilu sanontoja,yms,ettei jää alakynteen

      Runkkaa hänen kahvikuppiinsa

    • Niin!

      Useimmat viesteistä alkaa niin... aivan kuten yhdellä "tutulla"

    • Hullua touhua

      Oli eräs koulu ja koulun keittiössä oli seuraavanlainen kuvio: 20 v samassa duunissa ollut 45-vuotias akka toimi keittäjänä. Kun tuli uusi, nuorempi nainen keittiölle töihin, niin se sama aina alkoi - kolmannen viikon jälkeen. Keittäjä tahallaan oli selin uutta päin ja sanoi kuiskaten: "pese noi kattilat."
      "Anteeksi mitä sanoit?" kysyi toinen. Silloin tämä alkoi huutaa kuin mielipuoli: "NO PESE NYT NOI KATTILAT!"
      Sitten päällikkö tuli paikalle ja ihmetteli että mikä tilanne. Silloin tämä akka alkoi puhua, että uusi työntekijä ei tee hommiaan ja kaikki pitää sille sanoa moneen kertaan. Uusi työntekijä lähti pois alta viikon sisällä tästä kun se akka aloitti rääkymisensä.
      Sitten akalla oli hyvä mieli kun sai savustettua toisen pois ja sai jäädä yksin siihen keittiölle. Tai oli siinä toinenkin keittäjä, mutta se kun oli saman ikäinen kuin tämä rääkyjä, niin tämä kelpasi hänen työparikseen. Yhtäkään itseään nuorempaa ei sulattanut.

    • Olen kaikkia noita;/

      No on varmaan osa kiusatuista niitäkin.
      MUTTA..!!!
      Nuo sosiaaliset sairaudet ovat iänkaiken olleet, ovat ja tulevat aina olemaan myöskin kiusaajien aseista ne yleisimmin käytetyt ja vahvimmat. Eli juuri mielisairaudet, päihdeongelmat ym riippuvuudet. Ja miksikäs ei, onhan ne helvetin helppoja ja vahvoja käyttää.
      Niihin kuuluu vieläkin suunnaton häpeä näin suvaitsevaisuudenkin aikoina, joten sillä saa nuijittua toista maanrakoon aika hyvin.
      Ja lisäksi näihin sairauksiin kuuluu, ainakin jossain vaiheessa sairautta, ongelmien sekä itse sairauden kieltäminen.
      Eli haukut toista esimerkiksi juopoksi, niin toisen kieltäessä asian, niin totta kai siinä on helppo huudella että nyt ainakin olet juoppo kun sä kielsit ongelman.
      Ihan loogisen oloista kiusaamista, eikö?
      Vaikka kyllähän vähänkin normaali ihminen tajuaa, että jos vaikka kaikki juopot kieltävätkin juoppoutensa, niin kaikki juoppoutensa kieltäjät eivät ole juoppoja.
      Itse olen ollut tuollaisten kusipäiden(työpaikkakiusaajien siis) hampaissa nykyisessä työpaikassani jo noin 6v. Ja päihdeongelmat ja mielenterveysongelmatkin olen kuullut omaavani jo moneen kertaan kaiken muun lisäksi.
      No ketjupolttaja minä kyllä olen, mutta viinaa&huumeita en todellakaan käytä enkä aiokaan käyttää. Ja eiköhän ne mielenterveysongelmatkin olisi jo tässä ajassa jo löydetty, jos niitä nyt olisi. Sen verran hyvä työterveyshuolto meillä kuitenkin on.
      Sitten on ollut näitä muita klassisia: tahallaan ärsyttämistä-> syömisistä haukkumista jaksoin kuunnella ja pyydellä asiallisesti ruokarauhaa sentäs reilu 2v, ennen kuin sitten ärähdin tälle haukkujalle asiasta, että pitäisi turpansa kiinni jos ei muuta sanomista ole, niin siitähän mekkala syntyi. Ja kuinka ollakaan, minä olin taas se hullu.
      Nykyään olen kuulemma niin agressiivinen ja arvaamaton, ettei minun työpisteelleni muka uskalla tulla mistään syystä(ihan viikko kaksi sitten pomon muijan kahvitauolla sanomaa).
      Sitten tässä on ollut aina kova poru siitä, ettei muka mistään voi mitään sanoa, eikä mistään voida puhua, mutta sitten kun yritän edes saada aikuismaista keskustelua aikaiseksi, mihin olisin valmis, niin ei onnistu.
      Pomon muija(se pahin kiusaaja) heittäytyy muistamattomaksi asioista, sitten vetoaa migreeniherkkyyteensä(hän ei kuulemma voi aina olla asiallinen sen vuoksi, eli tss saa sen vuoksi vaikka vetää toista turpiin jos siltä tuntuu eikä hän siltikään ole tehnyt mitään väärää) tai sitten hän ei vaan suostu puhumaan mistään. Huutaa vain kovaan ääneen, että "Annetaanko tämän asian olla, minä en halua puhua tästä!!!"
      Tämä alkoi aika pian jo. Syy siihen oli ihan tämä, että pomon muija alkoi häiriköimään minua aika pahastikin heidän parisuhdeongelmilla. Siitä nyt ei sen tarkemmin, mutta puoli vuotta siinä meni, ennen kuin hän sitten aika raakan sanomisen jälkeen tajusi, ettei minua kiinnosta ottaa osaa millään tavalla hänen lapsensaanti- ja aviohaluihinsa ja ylipäätään mihinkään. Ihan sillä asenteella olin, että jos hän ei omin nokkinensa tai terapian avulla hoida suhdettaan kuntoon, niin lusikoon siinä huonossa suhteessa sit loppuikänsä. Siihen puoleen vuoteen mahtui kyllä aika älytöntäkin käytöstä hänen puoleltaan. Ja siitä hän on vielä nykyäänkin niin helvetin katkera mulle, kun ei kiinnostanut pätkääkään ja se sit oireilee edellä mainituilla kiusaamisjutuilla.
      Sitten tässä on pari muutakin työkaveria, ketä puolestaan näkee sairaalloisesti vaivaa mun raha-asioista( ja muistakin yksityisasioistani, mitkä eivät heille kuulu sen enempää, kuin heidän mulle).
      Ovat itse aika velkaantuneita, ja mun olisi joskus pitänyt ostaakin toiselle autoja, maksella monen tonnin takuuvuokria yhdelle(kun sai päähänsä yhtäkkiä muuttaa eri paikkakunnalle, mistä tulikin jo sit parin kuukauden päästä takaisin) ja ihan tällaista älytöntä. Ovat vielä sellaisia, ettei heiltä saa edes vitosen vippiä takaisin, eli en todellakaan vippaa heille lanttiakaan.
      Senpä vuoksi saan kyl jatkuvasti kuulla/huomata mm. "ammattitaidottomuudestani" sekä henkisestä tasostani, just joko puheissa tai heidän käytöksessään.
      Tänään esimerkiksi toinen sähläsi koko aika mun työpisteellä, mun työtehtäviäni vähän väliä, mikä nyt aiheutti vaan sählinkiä. Siinäkin oli kyllä hänellä ihan pointtina, että viimeistään selän takana kyllä kailottaa mun olevan niin onneton, että HÄN JOUTUU tekemään myös mun työt, koska en itse niihn kykene. Ja sitä se on ollut tässä pitkin poikin tämän kuuden vuoden aikana.
      Vaikka onhan tuo nyt loogisempi tapa halveerata toista pomon silmissä.
      Joulunalusaikana nimittäin en halunnut lähteä porukan pikkujouluihin sattuneista syistä(en viitsi todellakaan ruveta omalla ajallani heidän haukuttavaksi, syystä enkä ilman), niin tottakai hän tölväisi tauolla kaikkien kuullen että "Kyl sinne pitäisi lähteä, jos meinaa työpaikkansa pitää!" Eli oli aika sammakko tuo kommentti, joten kai se täytyy sit tällaista työhärväämisellä sitten paikata.

    • Tervehän tää

      Kyllä niitä maailmaan mahtuu. Ja sehän on selvä, että osalla tuo mielenterveys murenee sen kiusaamisen vuoksi ainakin jossain määrin(aika monellakin käsittääkseni..??)
      Ja ymmärtäähän sen, jos ihminen joutuu 8 tuntia päivässä vuosiakin jopa kuuntelemaan kaikenlaista haukkumista ja ties mitä perätömtä paskaa itsetään jne.
      Kiusaajathan taas ovat alkujaankin mielisairaita koko sakki.
      Sillä eihän kukaan päästään terve ja vähänkään normiälyllä varustettu ala kiusaamaan ketään mistään syystä.
      Edes siitä, vaikka toisen naama ärsyttäis kuinka.
      Ja idioottikin tajuaa, että vaikka kaikista ei tarvikaan tykätä, niin kaikkien kanssa tarvitsisi tulla toimeen. muodollisen kohteliaasti edes.
      Mutta no, jos muille vittuile helpottaa, kun itsellä elämä on perseessä niin ei kai sitten mitään..EIHÄN..??;)

    • värikäs persoona

      Henkilöä, jota kiusataan, ei tarvitse tuntea millään tavalla, mutta voi sitä paskanpuhumisen määrää ja intoa, kun vauhtiin pääsee. Yhtään mikään toisessa ei kelpaa. Oikeasti toisen ihmisen asioita ei tiedetä, mutta paljon luullaan ja kuvitellaan, ja loput keksitään itse, jotta saadaan mahdollisimman värikäs tarina. Joku sanoo, että kiusattu on punainen, ja kun oikein väännetään, niin onhan se kiusattu punainen. Jos ei ole, niin maalataan se sellaiseksi.

      Jatkakaa kiusaajat vain juoruakkaleikkiä, jonon ensimmäinen kuiskaa juorun, josta seuraava jatkaa. Tarina värittyy ja ryhmän henki paranee.

      No mutta paha saa palkkansa vielä tässä elämässä. Tavalla tai toisella.
      Työpaikan pitkäkestoinen henkinen kiusaaja (paskanpuhuja) ansaitsee muuten kaiken (ivan) minkä saa.

      • kaksisataa-sekopäätä

        Helsingin kaupungilla on menossa tälläkin hetkellä samankaltainen episodi: Täysin syyttömästä ihmisestä on mustamaalaamalla tehty niin rikollinen ja pervo, että on yllätys, jos kohdehenkilö ei kohta vedä juttua oikeuteen.

        Aina tuntuu löytyvän uusia tietolähteitä, jotka "eivät ikinä valehtele" tai "joille on näin kerrottu". Nämä "totuudet" sitten supatellaan eteenpäin ja pidetään päällepäin yllä kulissia hyvästä ja terveestä työilmapiiristä. Ilmeisesti taustalla hääräilee joku narsistinen klikki, jonka ainoana hupina on tällaisten kuvioiden pyörittely ja tavoitteena tuhota kohdehenkilö totaalisesti.

        Onneksi maailmassa on vielä niitä rohkeita ja viisaita, jotka eivät näihin savustusdelegointeihin lähde mukaan.

        Kohdehenkilö on tiukasti omista asioistaan huolehtiva ihminen, joka ei kerro työpaikalla asioistaan liikoja. Henkilö ei myöskään utele muiden asioista.
        Onko niin, että tällaiset ihmiset joutuvat kohteiksi helpommin?

        Joka tapauksessa naurattaa tämä " nollatoleranssi " kiusaamisen suhteen.


      • Huhuhh
        kaksisataa-sekopäätä kirjoitti:

        Helsingin kaupungilla on menossa tälläkin hetkellä samankaltainen episodi: Täysin syyttömästä ihmisestä on mustamaalaamalla tehty niin rikollinen ja pervo, että on yllätys, jos kohdehenkilö ei kohta vedä juttua oikeuteen.

        Aina tuntuu löytyvän uusia tietolähteitä, jotka "eivät ikinä valehtele" tai "joille on näin kerrottu". Nämä "totuudet" sitten supatellaan eteenpäin ja pidetään päällepäin yllä kulissia hyvästä ja terveestä työilmapiiristä. Ilmeisesti taustalla hääräilee joku narsistinen klikki, jonka ainoana hupina on tällaisten kuvioiden pyörittely ja tavoitteena tuhota kohdehenkilö totaalisesti.

        Onneksi maailmassa on vielä niitä rohkeita ja viisaita, jotka eivät näihin savustusdelegointeihin lähde mukaan.

        Kohdehenkilö on tiukasti omista asioistaan huolehtiva ihminen, joka ei kerro työpaikalla asioistaan liikoja. Henkilö ei myöskään utele muiden asioista.
        Onko niin, että tällaiset ihmiset joutuvat kohteiksi helpommin?

        Joka tapauksessa naurattaa tämä " nollatoleranssi " kiusaamisen suhteen.

        Tämä keissi on vieläkin voimissaan.


      • terveisiäprseestä

        Mikä virasto? SosTer keskitetyt palvelut?


    • vaikka oikeuteen

      Siellä on vain se joku kateellinen nilkki takana, joka lähtee hommaa pyörittämään. Narsisti tarvitsee hovinsa, joka komppaa ja tukee.
      "Kuultu ja nähty on", niin aivan niin, monet kuulee ja näkee harhojakin. Ei sellaista oikeudenkäyntiäkään ole, jossa ei ole kaikki osapuolet paikalla. Kolikon toinen puoli on koko totuus? Voi näitä ihmisiä, mistä näitä oikein sikiääkin?

      Toivottavasti kertomasi henkilö osaa lähteä ajamaan asiaa eteenpäin. Luovuttaa ei pidä ja jos todistusaineistoa riittää, niin rikosilmoitus asiasta. Muuten nämä kiusaajataulapäät eivät ikinä opi.

      • kaksisataa-sekopäätä

        Kukaan ei ole kysynyt kohdehenkilöltä, että pitääkö edes joku näistä legendoista paikkansa..! Ei kai kukaan uskalla, koska silloin henkilö tottakai kertoisi totuuden ja juttua varmasti alettaisiin tutkia.

        Hauskana pikku viittauksena tuohon kateuteen: henkilöä luullaan myös rikkaaksi. Ei pidä paikkaansa. Säästäväinen ehkä, ei rikas.


    • yksipuolinen totuus

      Juorumaailman hallinta edellyttääkin sen, ettei asianomainen henkilö korjaa väitteitä. Mitä mehevimmät sadut syntyvät selän takaisessa spekuloinnissa. Paljon luullaan ja oletetaan, niin vähän oikeasti tiedetään. Ja kun halutaan luulla, niin ei haluta uskoa, vaikka totuus heille kerrottaisiinkin.
      Nämä ovat niitä aikuisten satuja, jota haluavat värittää ja kertoa. Lapsuuden satukirjoihin kaipuu ilmeisesti vetää, että pitää vielä aikuisenakin ryhtyä satuja keksimään ja kuvittamaan?

      Ei juorujen kohteelta kannata mitään kysyä eikä selän takana puhuttavia juttuja hänelle kertoa. Kaikki on niin paljon mielenkiintoisempaa ja ryhmähenkeä kokoavaa, kun tyydytään vaan spekuloimaan siellä takana. :)

      Leuat heiluvat, mutta onko totuutta nimeksikään? Savua voi olla, ja tulenkipinäkin, mutta koskas asiat ovat mustavalkoisia? Jokaisella lantilla kun on se kääntöpuolikin.

      Eikö ihmiset ymmärrä, että kertojahenkilö A kertoo vain oman näkemyksensä ja yleensä kun osapuolia on useampia, niin on myös näkökantojakin useampia. Totuus ei ole niin selvä kuin itsensä jalustalle korottava pyhimys esittää.

      • kaksisataa-sekopäätä

        Joka paikassa ei pääse koeaikaa pidemmälle työurallaan, jos ei liity kiusaajiin.

        Vaikea valinta; ole joko kiusaamisen kohde tai sitten tuleva kohde, joka vaan vielä odottaa vuoroaan. Se vuoro kyllä tulee.


    • Mielensairasta

      Aika mielisairaalta kuviolta vaikuttaa toi pääkaupungin meno.
      Voi vi..n video.

    • homma hanskassa

      Meillä esimies sanoi ettei meillä ole ollenkaan työpaikkakiusaamista ja että hän oikein toivoo että, joku tulisi oikein "ruoskimaan" häntä....??????

    • Niinpä tietenkin

      Homma hanskassa, mutta hanska hukassa.

    • Hoohps

      Hyvä ketju

    • paskasakkia

      Tuollaiset kiusaajat jotka hulluksi kiusattua haukkuvat saisi pistää ovesta ulos samantien ja mustalle listalle nimi ettei kukaan palkkaa ikinä enää alalle.

    • stt-esavo

      Kiusalla menestykseen.

    • komistus8898

      kommentti

    • cvkkjhc

      Missä teillä? Missä työpaikassa? Tullissa?

    • Helkatin_kalkkunat

      On tämä omituista: en tunne ketään fiksua, tervejärkistä ja empaattista kiusattua.

      Tarkkailen oikein suurennuslasilla näitä mukamas kiusattuja. Lopputulemani on: (Huom, kaikki keski-ikäisiä naisia!!)

      - 1. tapaus: tunnekylmä, ehkä lapsuudessa traumatisoitunut, haukkuu seläntakana muita, lipevä edessäpäin, ei osaa nauraa itselleen, mutta toisille kyllä, jopa ivaten. On marttyyri, jos häntä arvostellaan. Tietää kaiken paremmin kuin kukaan muu, neuvoo ja opastaa muita, vaikka ei ole neuvoja pyydetty.
      - 2. tapaus: kylän suurin juoruakka. Levittelee jokaisesta negatiivisia asioita. Hirvittävän mukava edessäpäin. On myös liian utelias, hänen pitää tietää kaikki - tulee liian lähelle. Tietää kaiken paremmin kuin kukaan muu, neuvoo toisia pyytämättä.
      - 3. tapaus: tunnekylmä, lapsuudessa traumatisoitunut. On olevinaan empaattinen, mutta oikeasti näytteleekin, ei itse ymmärrä. Koppava, ylimielinen. Herkkä neuvomaan ja opastamaan muita. Jos häntä kritisoidaan, suuttuu kuin raivo härkä (nauta). Loukkaantuu kuin pieni lapsi hiekkalaatikolla. Ei osaa keskustella vaikeista asioista, ottaa itseensä. Besserwisser luonnollisesti.

      Täysin mahdottomia, eivät itse ymmärrä, koska ovat olevinaan niin mukavia. Eivät hahmota omaa mahdottomuuttaan.

    • Jumalatartenjumalatar

      Noo, nyt kun täällä on värikkäästi kuvattu kaikenlaista pahaaaa, voisko joku kertoa jotain upeita päinvastaisia esimerkkejä; miten joku on onnistunut muuttamaan työilmapiiriä paremmaksi. Huonojen kokemusten kertominen = huonoja kokemuksia, joita kovin useilla on. Miten joku on hyvällä manipuloinut jonkun käppänän, kääkän, aloittelijan, lopettelijan hyviin ratkaisuihin ja uuteen positiivisempaan suuntaan. Tahdon tietää

    • KatoPeiliin

      No ei ollut. Sinä olet tullut hulluksi jo aiemmin kun tänne tuollaisia kirjoittelet. Siis sinun mielestäsi hullua (tai syöpäistä tai pyörätuoliin joutunutta tai muulla tavalla sairastunutta) saa kiusata? Mutta nyt siis sekosit koska et kykene ottamaan vastuuta teoistasi, kiusaamisesta. Legitimoit sen syyllistämällä uhriasi.

      Yrität puolustella itseäsi, tyhmä kiusaaja. Jos tutkittaisiin olisitkin itse se hullu, olet narsisti ja älykkyysosamääräsi on huomattavasti keskitason alapuolella, lisäksi olet sivistymätön koska sinusta on oikein kiusata silloin jos joku on "hullu".

      Oletko insestin uhri?

    • Anonyymi

      Mistähän se johtuu. Varmaan on joskus kiusattu niin että on tullut vainoharhaiseksi. Ja tuo hulluttelu on itseasiassa kiusaamista. Kyse on vakavista mielenterveyden ongelmista eikä se ole kiusaamisen jatkamiseen mikään oikeutus jos toinen on sairas.
      Sinä olet myös sairas. Vaikka vanha aloitus onkin niin...

    • Anonyymi

      Kiusaamisessa ja väkivallassa ei ole mitään nerokasta

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe