Mister-auton Bölk-tuotteet

ennakoi 11

Oli viime viikolla keskustelua Bölk -nimellä myytävistä latureista pösöihin ja joku väitti niiden alkuperäksi Kiinaa.
Otin yhteyttä Mister-autoon ja kysyin miten on. Seuraavassa sanasta sanaan heidän vastauksensa.

Bölk on Mister-auton niin sanottu house brand ja siksi Bölk-osia on myynnissä vain meillä.
Ne on valmistettu osasta riippuen joko Puolassa, Espanjassa tai Italiassa ja hinnoiteltu muita vaihtoehtoja edullisemmin

39

3531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinnalla ei väliä

      Ne ovat mister auton rainbow/Pirkka tuotteita. Kuka vaan, joka halvimmalla tekee tuotteen, niin tilaus tehdään ja Bölk lukee paketissa.

    • 406 2.0 ST

      Hyvä ettei ranskassa ole tehty, pösön toimivuus paranee kun vaihtaa valeo yms muut romut vaikka kiinalaisiin osiin

      • ennakoi 11

        Tokihan on ko. firman etu , että laatutaso on ja pysyy hyvällä tasolla. Se että syljetään heikkoa laatua kuluttajalle kostautuu hyvin nopeasti. Kerran voi pettää vaan toista kertaa ei tule.

        Varaosa firmojen toiminta pitää nojautua tyytyväisiin asiakkaisiin ja se onnistuu vain tasokkailla tuotteilla. Silloin kauppaan tulee jatkuvuus .

        Vanhemmat papparaiset muistavat 60-luvulta suomalaisen Pakkas akun alkuvaiheet. Sutta tuli mutta sisulla menivät eteenpäin ja lapsentaudit saatiin pikkuhiljaa korjattua .


      • ljkhjghfxgdfchgvjk

        Mikä valeon osa on autostasi hajonnut kun noin katkeraksi vetää?

        Itse olen vuosia ajanut peugeotilla ja enemmän olen joutunut vaihtamaan bosch merkkisiä osia autooni kuin valeota. Itseasiassa, en keksi minkä valeo-merkkisen osan olisin joutunut vaihtamaan.


      • 406 2.0 ST
        ljkhjghfxgdfchgvjk kirjoitti:

        Mikä valeon osa on autostasi hajonnut kun noin katkeraksi vetää?

        Itse olen vuosia ajanut peugeotilla ja enemmän olen joutunut vaihtamaan bosch merkkisiä osia autooni kuin valeota. Itseasiassa, en keksi minkä valeo-merkkisen osan olisin joutunut vaihtamaan.

        Kytkin: painelaakeri läpi asetelmasta, lämmityslaitteen kenno alkoi vuotaan, lämmityslaitteen moottori hajosi, lauhdutin sotki nesteet öljyn sekaan starttimoottori kaikki em valeo merkkisiä ja hajosivat alle 100tkm ajettuna: ei takuuseen kun auto jo vanha oli silloin siis yli 4v..., Peugeot palstalta voi lisää lukea tuosta valeo "laadusta" ja mersu palstalta noista lauhduttimista..tokihan pösö jo paaliin kuuluu yli 100tkm ajettuna on se niin lopussa..., jokunen metrihän tuossa pösössä huohotusletkujakin oli ympäri moottoria...ei ihme että öljyt halusi joskus roiskua pihalle mittatikun tai kampiakselin Stefan kautta myös ohjaustehostin ruikki nesteet pihalle kun aurinko varjoon meni.., 406 vaarallinen auto kun katkoi etujousiakin jos ajossa...liekö valeo valmistanut ja suunnitellut..: jousi katkeaa niin pamahtaa läpi iskarin tolpasta kun ei kunnon lautasta...


      • jkjgchvjkbjlk
        406 2.0 ST kirjoitti:

        Kytkin: painelaakeri läpi asetelmasta, lämmityslaitteen kenno alkoi vuotaan, lämmityslaitteen moottori hajosi, lauhdutin sotki nesteet öljyn sekaan starttimoottori kaikki em valeo merkkisiä ja hajosivat alle 100tkm ajettuna: ei takuuseen kun auto jo vanha oli silloin siis yli 4v..., Peugeot palstalta voi lisää lukea tuosta valeo "laadusta" ja mersu palstalta noista lauhduttimista..tokihan pösö jo paaliin kuuluu yli 100tkm ajettuna on se niin lopussa..., jokunen metrihän tuossa pösössä huohotusletkujakin oli ympäri moottoria...ei ihme että öljyt halusi joskus roiskua pihalle mittatikun tai kampiakselin Stefan kautta myös ohjaustehostin ruikki nesteet pihalle kun aurinko varjoon meni.., 406 vaarallinen auto kun katkoi etujousiakin jos ajossa...liekö valeo valmistanut ja suunnitellut..: jousi katkeaa niin pamahtaa läpi iskarin tolpasta kun ei kunnon lautasta...

        Taidat vähän värittää tuota itkuasi, eikö niin?

        Mulla on 303tkm 406:den mittarissa joista itse olen nyt ajanut 90tkm. Mitään edellämainituista ei ole ainakaan minun autossani tapahtunut omistusaikanani.


      • miten satu
        406 2.0 ST kirjoitti:

        Kytkin: painelaakeri läpi asetelmasta, lämmityslaitteen kenno alkoi vuotaan, lämmityslaitteen moottori hajosi, lauhdutin sotki nesteet öljyn sekaan starttimoottori kaikki em valeo merkkisiä ja hajosivat alle 100tkm ajettuna: ei takuuseen kun auto jo vanha oli silloin siis yli 4v..., Peugeot palstalta voi lisää lukea tuosta valeo "laadusta" ja mersu palstalta noista lauhduttimista..tokihan pösö jo paaliin kuuluu yli 100tkm ajettuna on se niin lopussa..., jokunen metrihän tuossa pösössä huohotusletkujakin oli ympäri moottoria...ei ihme että öljyt halusi joskus roiskua pihalle mittatikun tai kampiakselin Stefan kautta myös ohjaustehostin ruikki nesteet pihalle kun aurinko varjoon meni.., 406 vaarallinen auto kun katkoi etujousiakin jos ajossa...liekö valeo valmistanut ja suunnitellut..: jousi katkeaa niin pamahtaa läpi iskarin tolpasta kun ei kunnon lautasta...

        sitten jatkui.


      • ValeotaiBosch

        No muutama noita ranskiksia ollut eikä ole tullut sellaista vaikutelmaa että Valeossa tai Boschissa olisi mitään laatueroa (PSA on käyttänyt molempia, minulla on ollut molempia). Se ainoa auto joka jätti tielle sähkövian takia oli VW ja sekin oli ulkona asustellut kymmenkunta vuotta, joten en tee siitä mitään johtopäätöksiä. Millaisella kokemuspohjalla Sinä....Essonbaari?


    • PösöExpertti

      Valeon pyyhkijänsulat joutuu useaankin vaihtamaan :)
      Mutta Bölk nivelakselin suojakumi kesti parikuukautta. Eipä tullut palautettua ja uutta tilalle odotottaa.

      • noin siinä käy

        Mitä hankalampi vaihdettava, sen enemmän kannattaa osan hinnassa säästää muutama euro, vai miten?


    • PösöExpertti

      Se oli se ostamisen helppous. Kun muutakin rojua oli ostettavana, mutta tuota suojakumia oli vain Bölkkinä ja samoille rahtikuluille meni niin... Mutta ainahan on oppirahat maksettava.

      • narttunen 444

        Onko nämä suomalaisten varaosakauppiaiden brovoilua ?

        Kyllä ne on tuontitavaraa teidänkin hyllyt väärällään, tiedä vaikka tulis samoilta hihnoilta.

        Miksei tehdä suomessa ?

        Toki täällä tehdään suodattimia sekä TEBOILIN öljyt Haminassa , ehkä jotain muutakin , mutta palkka ym työntekijä kustannukset on hinattu niin korkeiksi että kilpailu jää unelmaksi.

        Olinko oikeassa ?


    • PösöExpertti

      Olen ainoastaan pettynyt bölkin suojakumiin. Mikälie koiran luu tukitanko himmeli oli 130 euroa edullisempi kuin suomessa. Eri suodattimet on parhainmillaan parikymppiä halvempia, mutta keskihinta kulkee kympin seutuvilla. Kivijalka myyjien on turha itkeä, jos joku myy osia ja tarvikkeita kotiovelle toimitettuna puoleen hintaan mitä he, Käyt ensin tilaamassa ja päivän parin päässä hakemassa ja maksamassa tupla hinnan.

      • PösöExpertti

      • ennakoi 11
        PösöExpertti kirjoitti:

        Kyllä ssiellä Ranskassa mister-autossa on palkkakulut suunnilleen samat kuin Suomessa. Ranskan minimipalkka on 9,22€ tunti. Taitavat ottaa vain pienemmän katteen

        http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Earnings_in_the_business_economy_(average_gross_annual_earnings_of_full-time_employees),_2008-2010_(1)_(EUR).png&filetimestamp=20121001124232

        Ranskassa on 66,5 milj. asukasta, Saksassa 80 milj. Englannista en tiedä mutta markkinoiden volyymit on todella isot , kun verrataan meikäläisiin joita on about 5 milj.


        Autojakin taitaa olla melkein 2

        Mutta tuo kysymys , miksei meille ole syntynyt mittavaa varaosa teollisuutta ?

        Siitä olis kiva saada asiantuntevia mietelmiä .

        Israelilaiset keksi kännykän mutta suomesta nousi johtava valmistaja.

        Suomalainen laivateollisuus on maailman huippua.

        Niin , ja nää pelien keksijät. Kyllä meillä osataan.


      • jokumuu.
        ennakoi 11 kirjoitti:

        Ranskassa on 66,5 milj. asukasta, Saksassa 80 milj. Englannista en tiedä mutta markkinoiden volyymit on todella isot , kun verrataan meikäläisiin joita on about 5 milj.


        Autojakin taitaa olla melkein 2

        Mutta tuo kysymys , miksei meille ole syntynyt mittavaa varaosa teollisuutta ?

        Siitä olis kiva saada asiantuntevia mietelmiä .

        Israelilaiset keksi kännykän mutta suomesta nousi johtava valmistaja.

        Suomalainen laivateollisuus on maailman huippua.

        Niin , ja nää pelien keksijät. Kyllä meillä osataan.

        Autonosia kannattanee yleisesti ottaen valmistaa siellä missä autojakin jotta kuljetuskustannukset pysyvät kurissa.

        Tehdäänhän Suomessa tosin ainakin autojen laseja Pilkingtonin Ylöjärven tehtaalla. Vaisalan kiihtyvyysantureita löytyy monesta autosta, ettei olisi jopa johtava valmistaja. Hella tekee valaisimia.

        Varmaan muutakin on, mutta nämä nyt äkkiä tulivat mieleen.


      • money1

        On pikkumurheita ja isoja murheita, muutaman kympin/satasen murheet pieniä, aina autoilussa menee varaosia. Vilkaisu saksalaisten autojen VW , Audi. MB, palstoille antaa realistisen kuvan, millaista autoilu nykypäivinä on. Itse olen kymmeniä vuosia ajanut ja todella paljon ajetuilla autoilla(psa), eikä ongelmat ole liikaa haitanneet. jotain pientä ja toisinaan isompaa mennyt,mutta sellaista se autoilu on.


      • Mjölk

        Olen osatanut useamman Bölk-osan ja valitettavasti minua ne eivät ole vakuuttaneet laadulla. Kestoikä on ollut nivelillä n. 2 vuotta ja jotkin nivelien suojakumi ovat rikkoontuneet jo vuodessa. Ehkä niitä ei ole suunniteltu pohjolan pakkastalviin. En suosittele Bölk-osia jos haluaa pidempää käyttöikää. Mielummin laadukasta ja kalliimpaa, mutta jokainen tekee omat päätöksensä.


    • MISTER AUTO

      Tilasin viikko sitten bmw takaiskarit. Eilen saapui paketti joka sisälsi wv golfin alatukivarret ja pyyhkijät?!! Soitin asiakspalveluun ja kysyin miten tämä on mahdollista, miten toimitaan jne. Vastaus oli tee netissä reklamaatio ja käsittelemme sen kun kerkeämme. Kysyin millä aikataululla saisin uudet OIKEAT osat ja vastaus oli kunhan paketti on saapunut varastoomme eli noin viikko ja siitä taas toinen viikko että tavarat ovat minulla. Kysyin josko he vaikka laittaisivat pikarahdilla kun kuitenkin kyse täysin heidän virheestä mutta vastaus oli heti EI!!! Eli en suosittele tätä kioskia kenellekkään Mister Auto on paska firma ja paskaa palvelua piste.

      • Usein

        Meinasitko että joku pakkausrobotti on pakannut väärät osat sinulle lähtevään laatikkoon sinun lähettämillä osanumeroilla?
        Ennemmin luulen että täällä provoillaan ulkolaista kilpailiaa vastaan tai sit olet kaljapäissäsi tilannut mitä sattuu.


    • Seb. Löe.

      Minulla meni tilaus ihan putkeen, äänenvaimentaja, takaiskarit, alapallonivel ja jarrupalat.
      Tilaus maanantai, kotiin keskiviikkona...ei pysty valittamaan.

      • outoa

        "ei pysty valittamaan"....v*tuttaako niin hemmetisti ku tilasit Bölg pash/paskaa, no valita sit ensviikolla jos pystyt.


      • Tosioutoa

        Outoa on vain se että vastaat vuodentakaisiin kirjoituksiin, oletuksella ettei ole ehtinyt vaihtaa osaa.


      • SebLöe

        Eiköhän tämä olisi paljastunut muutenkin provoksi?
        Omalla kokemuksellani uskallan tilata Mister autosta, jos nyt Bölk-varaosaa kovin vierastaa on aina tarjolla vaihtoehtoja.
        Esim. kun tilasin Bölk-laturin, sain Valeon uuden laturin ilman lisähintaa, ei siis vaihtolaitetta.


    • helevettiprkl

      painelaakeri läpi asetelmasta.. ammattilaisia liikenteessä.. kaikkihan tietää että useimpien ranskalaisten painelaakeri kun alkaa huutamaan niin ei mene kovin kauaa että se tulee asetelmasta läpi. puhumme max 150 km matkoista.

      amattimiehiä liikenteessä :)

      • mikä amatti?

        Tiedoksi vaan, että samanmerkkisiä kytkinosia niissä saksalaisissakin romuissa on.


    • tyytyväinen

      itse olen löytänyt edullisemmat varaosat autonvaraosat24.fi osoitteesta. Tavara tulee muistaakseni saksasta.

    • Markku & Avensis

      Bölk on halvinta ja huonointa paskaa mitä autovaraosan nimellä myydään. Made in China. Olen ostanut ko. merkin vauhtipyörän korvaussarjan. Hirveä koneistusjälki, ei tasapainossa ja vauhtipyörän kitkapinta oli kartiokas. Kytkin kantoi ja otti kunnolla kiinni vain ulkolaidasta , eikä tietenkään toiminut.

      Palautin sarjan. Väittivät, että olen itse rikkonut sen. Eli, väittivät, että olen kytkintä kokeilemalla saamaan vauhtipyörän kulumaan kartiokkaaksi. Vaikka kyseessä on karkea koneistusvirhe.

      Rahoja ei tullut takaisin, ja asia meni Kuluttajavalituslautakuntaan.

      Sen jälkeen ostin suomalaiselta verkkokauppiaalta vastaavan varaosan National-merkkisenä. Se oli siististi tehty, asentui nätisti ja toimii. Oli marginaalisesti kalliimpi, mutta toimi kerralla.

      Jatkossa ostan osani suomalaiselta kauppiaalta.

    • skeidaako

      laadusta/edullisuudesta en olis niinkään varma, esim.motonetilla maksaa jarrulevyt 2kpl 31,80€, bölg, vastaava 2kpl 67,70, tässä on jo bölg laskenut alennukset yli 50% jka on laskettu ilmeisesti alkuperäisosien hinnoista

    • Seb.Löe

      Tilasin pikkupösöön laturin, Bölk ja ei tarvinnut lähettää panttia hinta 67.90.
      Oli nähtävästi loppunut ja lähettivät upouuden Valeon laturin, Mister auton hinta 127,90...ei pyydetty välirahaa eikä panttia. Nopeimmillaan tosinopea toimitus, melkein samaa luokkaa kun varaosaliikkeessä tilaavat loppuneen osan.

    • suomivehkei

      Saksan mister-autossa monet tuotteet, esim monet öljyt ovat kymmeniä prosentteja halvempia kuin Suomen mister-autossa. Tyypillistä suomalaista ketkuilua. Esim vaateketju zalandossa on kaikissa maissa samat hinnat.

      • selvästi

        Espanjan mister-autossa useimmat bmw:n osat ja öljyt ovat lähes 40% halvempia kuin samat osat Suomen mister-autossa.


    • bugattis

      Ei kannata ostaa misterautosta. Niillä on eri hinnat eri euromaille. Tämä on kiellettyä.

    • Citikkamies

      Tilasin Mister-autosta Bölk puolapaketin, no kun sai halvalla. Oli muuten vikatikki, kymppi lisää niin ois saanu esim. Valeon puolan. Älä siis osta halvinta.

    • Tarkkanasaaolla

      Mister-auto ja nämä autoteilemanit ja pkwteilet lähettelee kopio-osia myös avatuissa alkuperäisissä pakkauksissa. Oman kytkinpakettini lähetin suoraan Zf:lle kysymysten kera ja kuten arvata saattaa ei ollut heidän kytkimensä, vaikka osissa luki Sachs. Lähettänyt yritys vastasi tavaran tulleen suoraan tehtaalta, vasta kun lähetin kopion kirjeestä, muuttui ääni kellossa ja alkoi sen päiväinen selittely. Rahat sain takaisin, mutta kehtasivat vielä pyytää minua poistamaan Trustedshopiin kirjoittamani arvostelun koska olivat palauttaneet rahat.

    • Renu-mies

      Ostin muutama viikko sitten Bölk-merkkisen moottorin tuen,uudessa osassa oli kumi valmiiksi revennyt,taisi olla käytetty osa?!

      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf

        Olen kantapään kautta joutunut oppimaan ettei kumiosia kannata juuri ostaa tarvikkeena. Tai sitten pitää oikeasti tietää mikä on laatumerkki ja mikä ei.

        En ikinä ostaisi Bölk merkkisiä moottorin tukia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe