muistaako kukaan

kajjaanilainen

muistaako kukaan näitä tapauksia
jukka Patrikainen ajoi junan alle petäisenniskassa

joskus 70-luvun lopussa mies räjäytti itsensä
lähellä raatosuon kenttää ja legenda kertoo
että "munat" jäivät puuhun roikkumaan!

87

15599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munaton

      ne näkyy roikkuvan vieläkin

    • mini

      Vaikken suuroinen ollut tuolloin,äijän pyörä oli puussa monta vuotta

    • näkijä

      juuri paikalla kun jukka oli ajanut mopollaan junan alle, ei ollut hääviä katseltavaa. Asuin silloin raatosuon kentän laidalla kun kyseinen mies räjäytti itsensä kalliota vasten suurin ruumiinosan jälki lumessa oli jalka joka oli polven yläpuolelta katkennut.Mies talutti pystykorvaa paikan ohi jolla oli suussaan iso luun palanen pyysin miestä ottamaan sen pois, mutta hän sanoi että pitäköön, harvemmin saa ihmisen luita koira järsiä, raaka sälli.

      • kinnostunut

        onko sen kallion nimi "Pöystinmäki"muistelen näin?


      • näkijä
        kinnostunut kirjoitti:

        onko sen kallion nimi "Pöystinmäki"muistelen näin?

        pöystinmäki oli ainakin meidän poikien hyppyrimäki nimeltään samassa mäessä.


    • Ent. sotkamolainen

      Patrikainen ajoi mopolla junan alle Sotkamossakin. Oli varmaan 1960-luvun loppupuolta. Etunimi vain oli Pauli.

      Mies asui Sotkamon ja Vuokatin asemien välillä radan varressa. Nyt nuo kiskot on jo purettu. Tuolla radalla kulki pelkkiä tavarajunia, epäsäännöllisesti ja harvoin. Ja kotimatkalla oleva ylikäytävä oli ehtinyt tulla liian tutuksi...

    • Kalle I

      1) Sitä Pääsiäistä, kun mies ampui poliisin Teppanassa.

      2) Sitä lokakuuta, kun 4. päivä satoi 40 cm räntää ja se jäi pysyväksi

      3) Sitä Vapunpäivää, kun Armeijanlaaksossa oli "akateemisten ihmisten" hiihtokilpailut.

      4) Sitä aikaa, kun Löfgrenin seka-autossa matkustettiin peräti Paltaniemelle asti.

      5) Kun Melalahdesta kuljettiin Iikka Huuskon "Hyrskyllä" tai "Ulapalla" ostoksille Kajjaaniin.

      6) Missäs oli Salon laivaranta

      • pietu

        sitä päivää kun sinä olit töissä ja sen venneen kippari kävi panemassa eukkoas.


      • kajjaanilainen

        Oliko tämä poliisin ampuminen joskus 1976?
        Huusko Iikasta kuulin,että kuoli tasoristeys-
        onnettomuudessa;juna ajoi päälle.Kuulemma ei
        ollut tapana katsoa sivuille ylittäessään.
        Sanoi"minä olen siinä vain vähän aikaa,ei se
        kerkiä tulla"!!
        kerropas missä se laivaranta sijaitsi,sitä en tiedä.


      • Kalle I
        kajjaanilainen kirjoitti:

        Oliko tämä poliisin ampuminen joskus 1976?
        Huusko Iikasta kuulin,että kuoli tasoristeys-
        onnettomuudessa;juna ajoi päälle.Kuulemma ei
        ollut tapana katsoa sivuille ylittäessään.
        Sanoi"minä olen siinä vain vähän aikaa,ei se
        kerkiä tulla"!!
        kerropas missä se laivaranta sijaitsi,sitä en tiedä.

        Vuosi taisi olla 1976 tai lähellä sitä.

        Salon laivaranta oli nykyisen Tullikallion ja Seminaarin alapuolella. Pieni laiturihan siinä on nytkin. Renforsin kävelylenkki kiertää sitä kautta.


      • Silminnäkijä
        Kalle I kirjoitti:

        Vuosi taisi olla 1976 tai lähellä sitä.

        Salon laivaranta oli nykyisen Tullikallion ja Seminaarin alapuolella. Pieni laiturihan siinä on nytkin. Renforsin kävelylenkki kiertää sitä kautta.

        Se oli tarkkaanottaen 15.4.1976 ja osoite oli Voudintie 5 G alin kerros, 5 h k. Tiesitkö, että kyseisen jutun jälkeen kukaan siinä huoneistossa asunut asukas ei ole asunut siinä kauaa, eikä elänyt ilman onnettomuuksia. Sen jälkeen muun muassa sen huoneiston omistaja muutama vuosi sitten katosi, eikä ole löytynyt tänäkään päivänä. Muutama sen huoneiston asukas on kuollut selittämättömällä tavalla ja siinä huoneistossa on ollut muutenkin paranormaaleja ilmiöitä. Kysy lisää jos haluat tietää. Minä tunsin sekä sen perheen että poliisin.


      • utelias
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Se oli tarkkaanottaen 15.4.1976 ja osoite oli Voudintie 5 G alin kerros, 5 h k. Tiesitkö, että kyseisen jutun jälkeen kukaan siinä huoneistossa asunut asukas ei ole asunut siinä kauaa, eikä elänyt ilman onnettomuuksia. Sen jälkeen muun muassa sen huoneiston omistaja muutama vuosi sitten katosi, eikä ole löytynyt tänäkään päivänä. Muutama sen huoneiston asukas on kuollut selittämättömällä tavalla ja siinä huoneistossa on ollut muutenkin paranormaaleja ilmiöitä. Kysy lisää jos haluat tietää. Minä tunsin sekä sen perheen että poliisin.

        Mitä paranormaaleja ilmiöitä siellä on tapahtunut,entä se kadonnut, entä miten niin kuollut selittämättömällä tavalla kerro lisää en ole itse moista ennen kuullut.


      • Kalle I
        utelias kirjoitti:

        Mitä paranormaaleja ilmiöitä siellä on tapahtunut,entä se kadonnut, entä miten niin kuollut selittämättömällä tavalla kerro lisää en ole itse moista ennen kuullut.

        Niin, kyllä se asunto (ja talokin) on ollut vähän huonon onnen kynsissä.

        Ehkä kuitenkin on korrektia, ettemme keskustele siitä täällä julkisella paikalla.

        Omaisia ja muita kärsineitä on elossa. Ei ole oikein mukavaa, jos naapuri kertoo terveisiä: "Hei, nyt teidän juttuja selostetaan netissä"

        Kaitpa meillä kajaanilaisilla on varaa myös hienotunteisuuteen.


      • Kalle I
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Se oli tarkkaanottaen 15.4.1976 ja osoite oli Voudintie 5 G alin kerros, 5 h k. Tiesitkö, että kyseisen jutun jälkeen kukaan siinä huoneistossa asunut asukas ei ole asunut siinä kauaa, eikä elänyt ilman onnettomuuksia. Sen jälkeen muun muassa sen huoneiston omistaja muutama vuosi sitten katosi, eikä ole löytynyt tänäkään päivänä. Muutama sen huoneiston asukas on kuollut selittämättömällä tavalla ja siinä huoneistossa on ollut muutenkin paranormaaleja ilmiöitä. Kysy lisää jos haluat tietää. Minä tunsin sekä sen perheen että poliisin.

        Lisään vielä vähän. Surman tapahtuma-aika taisi olla pääsiäisen aikaa.
        Samana pääsiäisenä taisi joku sekopää(rattis) ampua haulikolla, kohti pysäyttämään tulleita poliiseja, Pohjolankadulla.

        Muistanko oikein ?


      • UTELIAS
        Kalle I kirjoitti:

        Niin, kyllä se asunto (ja talokin) on ollut vähän huonon onnen kynsissä.

        Ehkä kuitenkin on korrektia, ettemme keskustele siitä täällä julkisella paikalla.

        Omaisia ja muita kärsineitä on elossa. Ei ole oikein mukavaa, jos naapuri kertoo terveisiä: "Hei, nyt teidän juttuja selostetaan netissä"

        Kaitpa meillä kajaanilaisilla on varaa myös hienotunteisuuteen.

        VARAA OLLA HIENOTUNTEINEN MUTTA, MYÖHÄÄN SINÄKIN SEN TAJUSIT VAI AVITTIKO JOKU, KUN ENSIN HALUAT KERTOA KAIKEN ILMOITTAMALLA ETTÄ, KYSY LISÄÄ JOS HALUAT TIETÄÄ.


      • Kalle I
        utelias kirjoitti:

        Mitä paranormaaleja ilmiöitä siellä on tapahtunut,entä se kadonnut, entä miten niin kuollut selittämättömällä tavalla kerro lisää en ole itse moista ennen kuullut.

        "Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" Eli se on kaiku (echo).

        Kuulepas nyt "Utelias". Jos osaat lukea ja päätellä jotain, niin tutkipas tuo viestiketju uudestaan. Kynsi päätäsi ja mieti hartaasti, kuka kirjoitti mitäkin ja missä järjestyksessä.

        Minä olen Kalle I ja varsinaisista tapahtumista kertoi "Silminnäkijä". Sinä olet siinä ketjussa "Utelias".
        Eikä minun järjenjuoksussani ole vielä mitään vikaa. Muistan oikein hyvin asioita siltä ajalta, jolloin sinua ei vielä ollut olemassakaan.

        Jos pinnasi ei kestä, ei täällä ole pakko olla.

        Ollaan silti hienotunteisia. Nykyinen akkani asui samassa talossa ja kertoi tapahtumat tarkasti. Mutta, minä en kerro.


      • Silminnäkijä
        Kalle I kirjoitti:

        Lisään vielä vähän. Surman tapahtuma-aika taisi olla pääsiäisen aikaa.
        Samana pääsiäisenä taisi joku sekopää(rattis) ampua haulikolla, kohti pysäyttämään tulleita poliiseja, Pohjolankadulla.

        Muistanko oikein ?

        Nimenomaan, oli pitkäperjantai. Ja se kysyminen tarkoitti VAIN sinua. Voin nimittäin vastata sähköpostitse jos haluat.

        Myös toisesta asiasta olet oikeassa.


      • utelias
        Kalle I kirjoitti:

        "Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" Eli se on kaiku (echo).

        Kuulepas nyt "Utelias". Jos osaat lukea ja päätellä jotain, niin tutkipas tuo viestiketju uudestaan. Kynsi päätäsi ja mieti hartaasti, kuka kirjoitti mitäkin ja missä järjestyksessä.

        Minä olen Kalle I ja varsinaisista tapahtumista kertoi "Silminnäkijä". Sinä olet siinä ketjussa "Utelias".
        Eikä minun järjenjuoksussani ole vielä mitään vikaa. Muistan oikein hyvin asioita siltä ajalta, jolloin sinua ei vielä ollut olemassakaan.

        Jos pinnasi ei kestä, ei täällä ole pakko olla.

        Ollaan silti hienotunteisia. Nykyinen akkani asui samassa talossa ja kertoi tapahtumat tarkasti. Mutta, minä en kerro.

        Anteeksi kauheasti echo, sotkin kaikille tarkoitetulla palstalla vain sulle kirjoittavan silminnäkijän sekä sinut hienotunteisen.Osaan lukea, kirjoittaa ja myös päätellä kynsimättä päätäni jossa on vielä täys tukka olen sinua kuulema niin paljon nuorempi.Pinna kestää vaikka tympäisee nämä, kysy lisää minäpä tiedän mutta en sano, parempi kun ei puhu mitään, se on oikeaa hienotunteisuutta kaikkia kohtaan.Nykyinen vaimosi asui samassa talossa ja kertoi kaikki tarkasti sinä et,liekköhän vuosien saatossa joku kullut kuitenkin jotain ja kertonut edelleen jotka taas edelleen jne. Sillai se leviää yhtä helposti kuin netissä konsanaan epäilen, se siitä hienotunteisuudesta


      • Kalle I
        utelias kirjoitti:

        Anteeksi kauheasti echo, sotkin kaikille tarkoitetulla palstalla vain sulle kirjoittavan silminnäkijän sekä sinut hienotunteisen.Osaan lukea, kirjoittaa ja myös päätellä kynsimättä päätäni jossa on vielä täys tukka olen sinua kuulema niin paljon nuorempi.Pinna kestää vaikka tympäisee nämä, kysy lisää minäpä tiedän mutta en sano, parempi kun ei puhu mitään, se on oikeaa hienotunteisuutta kaikkia kohtaan.Nykyinen vaimosi asui samassa talossa ja kertoi kaikki tarkasti sinä et,liekköhän vuosien saatossa joku kullut kuitenkin jotain ja kertonut edelleen jotka taas edelleen jne. Sillai se leviää yhtä helposti kuin netissä konsanaan epäilen, se siitä hienotunteisuudesta

        Ihan mukavaa, että ilkesit pyytää anteeksi. Pisteitä sinulle. Tarkoitin vain sitä, ettet heti ymmärtänyt viestiketjun kulkua.

        Kyllähän ihmiset kertovat juttuja ja jokainen tietysti lisää vielä vähän. Ei siinä mitään.
        Jutut kiertävät ja kulkevat. Kukaanhan ei voi kieltää ihmistä kertomasta toiselle. Joku kirjoittaa ne sitten muistiin ja ne löytyvät kuoleman jälkeen ullakolta.

        Itse tiedän ja muistan paljon vanhoja asioita Kajaanista, myös isäni, setäni ja tätini kertomina.

        Minulla on vain sellainen tapa, että ikävistä asioista ei kannata tehdä suurta numeroa, varsinkaan täällä.

        Jos joku haluaa faktatietoa, hän voi mennä seuraamaan oikeuskäsittelyä tai pyytää maistraatissa jonkun jutun asiakirjat nähtäväkseen. Nehän ovat julkisia, ellei oikeusistuin ole määrännyt niitä salassapidettäviksi, esim. 25 vuotta.

        Jatketaan jutustelua tällä pohjalla.


      • utelias
        Kalle I kirjoitti:

        Ihan mukavaa, että ilkesit pyytää anteeksi. Pisteitä sinulle. Tarkoitin vain sitä, ettet heti ymmärtänyt viestiketjun kulkua.

        Kyllähän ihmiset kertovat juttuja ja jokainen tietysti lisää vielä vähän. Ei siinä mitään.
        Jutut kiertävät ja kulkevat. Kukaanhan ei voi kieltää ihmistä kertomasta toiselle. Joku kirjoittaa ne sitten muistiin ja ne löytyvät kuoleman jälkeen ullakolta.

        Itse tiedän ja muistan paljon vanhoja asioita Kajaanista, myös isäni, setäni ja tätini kertomina.

        Minulla on vain sellainen tapa, että ikävistä asioista ei kannata tehdä suurta numeroa, varsinkaan täällä.

        Jos joku haluaa faktatietoa, hän voi mennä seuraamaan oikeuskäsittelyä tai pyytää maistraatissa jonkun jutun asiakirjat nähtäväkseen. Nehän ovat julkisia, ellei oikeusistuin ole määrännyt niitä salassapidettäviksi, esim. 25 vuotta.

        Jatketaan jutustelua tällä pohjalla.

        Minä en sinun pisteitä tarte et itse vain ymmärtänyt piikkiä ja minä kyllä ymmärsin viestiketjun sekosin vain kirjoittajassa ymmärrätkö itse.Niin kuin sanoin jos ei ole mitään sanottavaa on parempi olla sanomatta sitä vähääkään.Että siltä pohjalta.


      • Kalle I
        utelias kirjoitti:

        Minä en sinun pisteitä tarte et itse vain ymmärtänyt piikkiä ja minä kyllä ymmärsin viestiketjun sekosin vain kirjoittajassa ymmärrätkö itse.Niin kuin sanoin jos ei ole mitään sanottavaa on parempi olla sanomatta sitä vähääkään.Että siltä pohjalta.

        Josko opettelisit kuitenkin kirjoittamisen ja lukemisen taidon. Niistä on hyötyä elämässä.


      • utelias
        Kalle I kirjoitti:

        Josko opettelisit kuitenkin kirjoittamisen ja lukemisen taidon. Niistä on hyötyä elämässä.

        On tainnut sinunkin äidinkielen tunnit mennä kiljua ryypiskellessä ja armiroa vedellessä Hiltusen kalliolla.


      • Silminnäkijä
        Kalle I kirjoitti:

        Ihan mukavaa, että ilkesit pyytää anteeksi. Pisteitä sinulle. Tarkoitin vain sitä, ettet heti ymmärtänyt viestiketjun kulkua.

        Kyllähän ihmiset kertovat juttuja ja jokainen tietysti lisää vielä vähän. Ei siinä mitään.
        Jutut kiertävät ja kulkevat. Kukaanhan ei voi kieltää ihmistä kertomasta toiselle. Joku kirjoittaa ne sitten muistiin ja ne löytyvät kuoleman jälkeen ullakolta.

        Itse tiedän ja muistan paljon vanhoja asioita Kajaanista, myös isäni, setäni ja tätini kertomina.

        Minulla on vain sellainen tapa, että ikävistä asioista ei kannata tehdä suurta numeroa, varsinkaan täällä.

        Jos joku haluaa faktatietoa, hän voi mennä seuraamaan oikeuskäsittelyä tai pyytää maistraatissa jonkun jutun asiakirjat nähtäväkseen. Nehän ovat julkisia, ellei oikeusistuin ole määrännyt niitä salassapidettäviksi, esim. 25 vuotta.

        Jatketaan jutustelua tällä pohjalla.

        Kokeillaanpa, onko esim. nämä tiedot sinun vaimosi tiedossa? Näitä ei ole voinut lukea jostain poliisin papereista, eikä myöskään mistään muualta.

        Mikä virhe on seuraavassa luettelossa?

        Marjukka, Päivi, Tuula.

        Kuka on Lea?

        Entä Seppo?

        Mikä oli kuolleen poliisin nimi?

        Tunteeko vaimosi minut? Vain, jos hän on ollut myös siellä, hän tuntee minut, muussa tapauksessa vaimosi puhuu toisenkäden tietoa ja on lukenut tietonsa jostain muista lähteistä.

        Kerro minulle vastaus noihin kysymyksiin. Noita ei todellakaan voi lukea mistään, joten silloin minun täytyy tietää. Ja vastauksen voit tarkistaa hyvin helposti oikeaksi.

        Ei pidä väittää, jos ei tiedä ja varsinkaan, jos ei tunne.


      • minä
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Kokeillaanpa, onko esim. nämä tiedot sinun vaimosi tiedossa? Näitä ei ole voinut lukea jostain poliisin papereista, eikä myöskään mistään muualta.

        Mikä virhe on seuraavassa luettelossa?

        Marjukka, Päivi, Tuula.

        Kuka on Lea?

        Entä Seppo?

        Mikä oli kuolleen poliisin nimi?

        Tunteeko vaimosi minut? Vain, jos hän on ollut myös siellä, hän tuntee minut, muussa tapauksessa vaimosi puhuu toisenkäden tietoa ja on lukenut tietonsa jostain muista lähteistä.

        Kerro minulle vastaus noihin kysymyksiin. Noita ei todellakaan voi lukea mistään, joten silloin minun täytyy tietää. Ja vastauksen voit tarkistaa hyvin helposti oikeaksi.

        Ei pidä väittää, jos ei tiedä ja varsinkaan, jos ei tunne.

        Liittyykö kyseiseen tapaukseen entisessä kotiteollisuuskoulussa ollut rehtori,äitini vain sattui tapauksen muistamaan.Voi äiti olla väärässäkin


      • Silminnäkijä
        minä kirjoitti:

        Liittyykö kyseiseen tapaukseen entisessä kotiteollisuuskoulussa ollut rehtori,äitini vain sattui tapauksen muistamaan.Voi äiti olla väärässäkin

        Joo.


      • minä vaan
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Joo.

        Oliko heillä viisi lasta?


      • utelias1919
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Kokeillaanpa, onko esim. nämä tiedot sinun vaimosi tiedossa? Näitä ei ole voinut lukea jostain poliisin papereista, eikä myöskään mistään muualta.

        Mikä virhe on seuraavassa luettelossa?

        Marjukka, Päivi, Tuula.

        Kuka on Lea?

        Entä Seppo?

        Mikä oli kuolleen poliisin nimi?

        Tunteeko vaimosi minut? Vain, jos hän on ollut myös siellä, hän tuntee minut, muussa tapauksessa vaimosi puhuu toisenkäden tietoa ja on lukenut tietonsa jostain muista lähteistä.

        Kerro minulle vastaus noihin kysymyksiin. Noita ei todellakaan voi lukea mistään, joten silloin minun täytyy tietää. Ja vastauksen voit tarkistaa hyvin helposti oikeaksi.

        Ei pidä väittää, jos ei tiedä ja varsinkaan, jos ei tunne.

        Hei, voisitko kertoa lisää tästä tapauksesta? ja mitä tapahtui loppujenlopuksi sepolle? tunnen näistä henkilöistä kaikki muut paitsi sepon. tiedän myöskin kuoleen poliisin nimen.


      • utelias1919
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Kokeillaanpa, onko esim. nämä tiedot sinun vaimosi tiedossa? Näitä ei ole voinut lukea jostain poliisin papereista, eikä myöskään mistään muualta.

        Mikä virhe on seuraavassa luettelossa?

        Marjukka, Päivi, Tuula.

        Kuka on Lea?

        Entä Seppo?

        Mikä oli kuolleen poliisin nimi?

        Tunteeko vaimosi minut? Vain, jos hän on ollut myös siellä, hän tuntee minut, muussa tapauksessa vaimosi puhuu toisenkäden tietoa ja on lukenut tietonsa jostain muista lähteistä.

        Kerro minulle vastaus noihin kysymyksiin. Noita ei todellakaan voi lukea mistään, joten silloin minun täytyy tietää. Ja vastauksen voit tarkistaa hyvin helposti oikeaksi.

        Ei pidä väittää, jos ei tiedä ja varsinkaan, jos ei tunne.

        ja sen verran vielä että tuosta listasta puuttuu vielä yksi nimi. haluaisin kovasti tietää tästä tapauksesta enemmän.


      • utelias1919 kirjoitti:

        ja sen verran vielä että tuosta listasta puuttuu vielä yksi nimi. haluaisin kovasti tietää tästä tapauksesta enemmän.

        nyt nimimerkkini on rekisteröity joten mikäli vain luet nämä viestit niin laittaisitko minulle vaikka sähköpostia?


      • Anonyymi
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Se oli tarkkaanottaen 15.4.1976 ja osoite oli Voudintie 5 G alin kerros, 5 h k. Tiesitkö, että kyseisen jutun jälkeen kukaan siinä huoneistossa asunut asukas ei ole asunut siinä kauaa, eikä elänyt ilman onnettomuuksia. Sen jälkeen muun muassa sen huoneiston omistaja muutama vuosi sitten katosi, eikä ole löytynyt tänäkään päivänä. Muutama sen huoneiston asukas on kuollut selittämättömällä tavalla ja siinä huoneistossa on ollut muutenkin paranormaaleja ilmiöitä. Kysy lisää jos haluat tietää. Minä tunsin sekä sen perheen että poliisin.

        paranormaalit ilmiöt ovat mielisairauden ihmisten keksimiä omia juttuja ei ole yhtään mitään pätevyys pätevyyttä realismin kanssa


    • minä

      on Pöysti,tuliko peräti tämän itsensä räjäyttäneen miehen nimestä,muistelin näin

    • näkijä

      vaan ollut 60 luvun lopulla kun se räjäytti itsensä pöystinmäessä.

    • kiinnostunut

      entäpä läski-jykä?

      • Kalle I

        Eikös Jykä ole ollut jo kauan tuonpuoleisessa. Liekö isä-Tepukin jo.

        Mitäs kalliota te nyt nimeätte Pöystinkallioksi?


      • minä
        Kalle I kirjoitti:

        Eikös Jykä ole ollut jo kauan tuonpuoleisessa. Liekö isä-Tepukin jo.

        Mitäs kalliota te nyt nimeätte Pöystinkallioksi?

        metsää ja rinnettä lehtikankaalla,lähellä raatosuon leikkipuistoa.


      • Kalle I
        minä kirjoitti:

        metsää ja rinnettä lehtikankaalla,lähellä raatosuon leikkipuistoa.

        Totta, siinähän pamahti. Kauas olivat riekaleet lentäneet. Oliko onneton joku laturi tms. (Netissä ei saa mainita nimiä, eikä ole korrektiakaan) En muista kuulleeni tuota P-nimeä ennen. Eli Nurmikadun ja Leirikadun risteyksen yläpuolella, siinä, missä on nyt porrastettu rivitalo.

        Siinähän penskana laskettiin liukumäkeä aaltopahvilla, perse mustelmilla.
        Varakkaimmilla oli sellainen keulasta ylös taivutettu vanerilevy.

        Samassa paikassa käytiin varkain Armirolla ja kallion kolossa oli piilossa kiljupullo. Niitä Olvin kahden litran talouskaljapulloja.

        Letikantörmäksi tai Hiltusen kallioksi me sitä sanottiin.


      • utelias
        Kalle I kirjoitti:

        Totta, siinähän pamahti. Kauas olivat riekaleet lentäneet. Oliko onneton joku laturi tms. (Netissä ei saa mainita nimiä, eikä ole korrektiakaan) En muista kuulleeni tuota P-nimeä ennen. Eli Nurmikadun ja Leirikadun risteyksen yläpuolella, siinä, missä on nyt porrastettu rivitalo.

        Siinähän penskana laskettiin liukumäkeä aaltopahvilla, perse mustelmilla.
        Varakkaimmilla oli sellainen keulasta ylös taivutettu vanerilevy.

        Samassa paikassa käytiin varkain Armirolla ja kallion kolossa oli piilossa kiljupullo. Niitä Olvin kahden litran talouskaljapulloja.

        Letikantörmäksi tai Hiltusen kallioksi me sitä sanottiin.

        Siis jumankekkale kirjoittelet että oliko joku laturi tms. Pöystinmäkeä ei saa sanoa mutta hiltusen kallion saa, voi helvetti sitä tekopyhyyden määrää ja yliampuvan herrasmiehen kekkulointia. Kyllä siellä on tainnut kilju ja armiro tehdä tehtävänsä.


      • Make

        Jykä kuoli Lohtajalle asuntoonsa viinan yliannostukseen. Pirtua pari pulloa. Jykä oli ihan ok ukko kun sille päälle sattui. R.I.P. jykä.


      • mbugdswe

        möykkäävä mulkku se oli


    • KUKAAN?

      LEISKAA ENÄÄ ?

      • muistaa

        kyllähän nyt leiskaa muistetaan. yksi hauskimmista tyypeistä tähän asti. harmi kun kävi miten kävi.


      • Make

        Muistan toki, mukava ukko. Ikävä tarina.


      • tele
        Make kirjoitti:

        Muistan toki, mukava ukko. Ikävä tarina.

        kerro tarina,kun en tiedä


      • tuttu oli
        tele kirjoitti:

        kerro tarina,kun en tiedä

        Jäi yliajetuksi vuosi sit Sotkamon keskustassa.Kuulemma oli vähää aikasemmin pahoinpidelty nii et se nopeutti kuolemaa..en tiiä enempää tapauksesta.Jos joku tietää nii kertokoon.Pirun hyvä jäbä oli, isätön tyttö jäi jäljelle.


    • Ansku

      Mielenkiintoinen keskustelu meni pilalle, kun yksi "Utelias" rakkikoira alkoi räksyttää.

      Mutta, missäs paska, ellei rattaissa ! Ainahan joku reikäpää on joka paikassa.

      • UTELIAS

        Eihän tässä ole mikään menny pilalle, vähän väriä vain keskusteluun ja jospa se nyt paranis kun yks totinen torven soittaja tuli äly kommentteineen ja kerrassaan upeine sanan parsineen mukaan, odotan innolla lisää hauskoja letkautuksia. Tämmöisenkin olisit voinut panna itsellesi että, elä pistä kapuloita rattaisiin menee paskaan.


      • niin...
        UTELIAS kirjoitti:

        Eihän tässä ole mikään menny pilalle, vähän väriä vain keskusteluun ja jospa se nyt paranis kun yks totinen torven soittaja tuli äly kommentteineen ja kerrassaan upeine sanan parsineen mukaan, odotan innolla lisää hauskoja letkautuksia. Tämmöisenkin olisit voinut panna itsellesi että, elä pistä kapuloita rattaisiin menee paskaan.

        Kun kovaa ajetaan niin paskat tippuu rattailta.


    • sukulainen

      miksi kyselet jukan junan alle jäämisestä?onneks jukan lähim. ei ole nettiä käytössä. on muuten tosi kova paikka edelleen...

      • minä

        Niin varmasti on,sen mitä tapauksesta tiedän,paha juttu ja pahenee kun täällä nimien kanssa kirjotellaan


      • Mirjami 45-v
        minä kirjoitti:

        Niin varmasti on,sen mitä tapauksesta tiedän,paha juttu ja pahenee kun täällä nimien kanssa kirjotellaan

        Hyvät aikuiset ja typerät penikat !

        Olen seurannut tätä palstaa alusta lähtien. Mikä riivaus on iskenyt kajaanilaisiin ??

        Jos jossain perheessä on ollut surua ja murhetta, miksi sitä pitää vielä repostella täällä. En todellakaan tajua. Annetaan ihmisten surra rauhassa poismenneitä, riippumatta siitä, mitä puun oksassa on roikkunut.

        Tänne kirjoittelevat ihmiset, joilla ei ole minkäänlaista tyylitajua, sivistyksestä puhumattakaan. Hyvä, että apukoulun antamilla taidoilla saadaan aikaiseksi jonkinlainen kyhäelmä.

        Tuo yksi "Utelias" on ollut paras esimerkki viimeaikoina.

        Internet on julkinen palsta ja kirjoittaja voi joutua vastuuseen kirjoituksistaan. Parasta aikaa yksi sepustelija on syytteessä julkisesta herjauksesta ja solvauksesta.
        Vielä elävien ihmisten, tai heidän elossaolevien sukulaistensa juttuja ei saa kirjoittaa ilman ao. lupaa. (Suojaraja on 100 v.)

        Yrittäkääpä saada uteluitanne KS:n tai Koti-Kajaanin palstoille ? Leppäkeihäänä lennätte pihalle.

        Tiedän, että kohta alkaa hirveä kirjoittelu minua vastaan. Senkun vaan ! Jokainen viesti tallentuu ja menee tarvittaessa poliisilaitokselle. Oikein odotan "Uteliaan" vastauksia, poju joutuu vielä tiukille.

        Kaikkihan luulevat, ettei kirjoittajaa saada selville. Käykääpä vaikka kirjaston sivuilla/omat tiedot. Siellä näkyy IP-osoite, mistä kirjoitit. Rekisterissä sitten tarkka kelloaika ja silleen...nauraa.

        Mutta...järki päähän ja leppoisaa syksyä kaikille !


      • utelias
        Mirjami 45-v kirjoitti:

        Hyvät aikuiset ja typerät penikat !

        Olen seurannut tätä palstaa alusta lähtien. Mikä riivaus on iskenyt kajaanilaisiin ??

        Jos jossain perheessä on ollut surua ja murhetta, miksi sitä pitää vielä repostella täällä. En todellakaan tajua. Annetaan ihmisten surra rauhassa poismenneitä, riippumatta siitä, mitä puun oksassa on roikkunut.

        Tänne kirjoittelevat ihmiset, joilla ei ole minkäänlaista tyylitajua, sivistyksestä puhumattakaan. Hyvä, että apukoulun antamilla taidoilla saadaan aikaiseksi jonkinlainen kyhäelmä.

        Tuo yksi "Utelias" on ollut paras esimerkki viimeaikoina.

        Internet on julkinen palsta ja kirjoittaja voi joutua vastuuseen kirjoituksistaan. Parasta aikaa yksi sepustelija on syytteessä julkisesta herjauksesta ja solvauksesta.
        Vielä elävien ihmisten, tai heidän elossaolevien sukulaistensa juttuja ei saa kirjoittaa ilman ao. lupaa. (Suojaraja on 100 v.)

        Yrittäkääpä saada uteluitanne KS:n tai Koti-Kajaanin palstoille ? Leppäkeihäänä lennätte pihalle.

        Tiedän, että kohta alkaa hirveä kirjoittelu minua vastaan. Senkun vaan ! Jokainen viesti tallentuu ja menee tarvittaessa poliisilaitokselle. Oikein odotan "Uteliaan" vastauksia, poju joutuu vielä tiukille.

        Kaikkihan luulevat, ettei kirjoittajaa saada selville. Käykääpä vaikka kirjaston sivuilla/omat tiedot. Siellä näkyy IP-osoite, mistä kirjoitit. Rekisterissä sitten tarkka kelloaika ja silleen...nauraa.

        Mutta...järki päähän ja leppoisaa syksyä kaikille !

        HYVÄT AIKUISET JA TYPERÄT PENIKAT,ei ollut hääppönen tämä sinunkaan avaus, entä tyylitajuttomaksi sekä sivistymättömäksi tänne kirjoittavien ihmisten haukkuminen ai ai, jokohan tuo olisi herjausta tai solvausta, jos ei, niin ainakin vähintään ajattelematonta tai sitten tehty ymmärtämättä mitä itse kirjoittelee. Minkähän koulutuksen itse olet saanut?Vaikuttais kiertokoululta väärinpäin, mene ja tiedä. Jos on utelias jostain asiasta ei se minun käsitykseni mukaan vielä ole typerää tyylitajutonta ja sivistymätöntä, tapauksen yksityiskohtainen tarkastelu varsinkin oikeilla nimillä taas on arveluttavaa, semmoinen tarkoitus tuskin on kellään eikä minua tosiaankaan kiinnosta puussa roikkuvat ihmisten jäännökset, sitä törkyä tulee tv uutisista aivan tarpeeksi. Että tässäpä sinulle odottamasi vastaus kyhäelmä ja eikun poliisin pakeille.Järkeä päähän myös sinulle ja hyvää syksyä toivoo utelias.


      • Emppu

        Miksei ihmiset sais muistella kavereitaan, olivat nämä kuolleita tai elossa ? Minun mielestä on ainakin hienoa että ihmiset vielä muistaa Jukkaa vaikka tapahtuneesta on kauan aikaa jo. Eihän kukaan ole ketään loukannut ?


      • sukulainen
        Emppu kirjoitti:

        Miksei ihmiset sais muistella kavereitaan, olivat nämä kuolleita tai elossa ? Minun mielestä on ainakin hienoa että ihmiset vielä muistaa Jukkaa vaikka tapahtuneesta on kauan aikaa jo. Eihän kukaan ole ketään loukannut ?

        oot oikeessa emppu.on tosi kiva että muistetaan kavereita ja varsinkin jukkaa.mutta jonkun muistelijan muistoihin oli pakko puuttua, koska hän kirjoituksellaan viittasi,että jukan isä olisi viritellyt jukalle mopon siihen kuntoon, että SEN takia jukka kuoli. tässäpä teille kaikille pari faktaa asiasta...MUISTATTEKO te minkälainen oli se tasoristeys siellä huparilla? näkyvyys tasoristeykseen nolla.pensaat edessä. vartioimaton tasoristeys jossa oli soraa asvaltilla joka luisti jukan jarruttaessa mopolla, eli ei mitään tehtävissä. tällä radalla kulki aikoinaan juna VAIN kerran viikossa ja se sattui juuri silloin kohdalle...jos jollakulla on tästä asiasta vielä jotain kysyttävää niin teretulemas kysymään jukan veljeltä... siis pekka patrikaiselta. saat varmasti vastaukset kysymyksiisi...ei millään pahalla, mutta jukan ISÄ voi myös kertoa teille asiasta,jos jotakuta kiinnostaa.


      • samaa mieltä
        Mirjami 45-v kirjoitti:

        Hyvät aikuiset ja typerät penikat !

        Olen seurannut tätä palstaa alusta lähtien. Mikä riivaus on iskenyt kajaanilaisiin ??

        Jos jossain perheessä on ollut surua ja murhetta, miksi sitä pitää vielä repostella täällä. En todellakaan tajua. Annetaan ihmisten surra rauhassa poismenneitä, riippumatta siitä, mitä puun oksassa on roikkunut.

        Tänne kirjoittelevat ihmiset, joilla ei ole minkäänlaista tyylitajua, sivistyksestä puhumattakaan. Hyvä, että apukoulun antamilla taidoilla saadaan aikaiseksi jonkinlainen kyhäelmä.

        Tuo yksi "Utelias" on ollut paras esimerkki viimeaikoina.

        Internet on julkinen palsta ja kirjoittaja voi joutua vastuuseen kirjoituksistaan. Parasta aikaa yksi sepustelija on syytteessä julkisesta herjauksesta ja solvauksesta.
        Vielä elävien ihmisten, tai heidän elossaolevien sukulaistensa juttuja ei saa kirjoittaa ilman ao. lupaa. (Suojaraja on 100 v.)

        Yrittäkääpä saada uteluitanne KS:n tai Koti-Kajaanin palstoille ? Leppäkeihäänä lennätte pihalle.

        Tiedän, että kohta alkaa hirveä kirjoittelu minua vastaan. Senkun vaan ! Jokainen viesti tallentuu ja menee tarvittaessa poliisilaitokselle. Oikein odotan "Uteliaan" vastauksia, poju joutuu vielä tiukille.

        Kaikkihan luulevat, ettei kirjoittajaa saada selville. Käykääpä vaikka kirjaston sivuilla/omat tiedot. Siellä näkyy IP-osoite, mistä kirjoitit. Rekisterissä sitten tarkka kelloaika ja silleen...nauraa.

        Mutta...järki päähän ja leppoisaa syksyä kaikille !

        Samaa mieltä oon, ei vanhoja enää kantsi jauhaa netissä eikä muuallakaan...ite muutin pois kajaanista,mut siellä syntynyt(50-luv.) ja kasvanut oon- "Purolan kakaroita",mutta en muista tommosta tappausta ollenkaan...
        Antaa vainajien olla levossaan ja jälkeenjääneiden elää edelleen...ja rauhassa...
        Surua minulla Kajjaanissa paljon ollut, mutta oman lapseni annan levätä siellä,muistan vaan ...
        Ja "HYVÄ KAJAANI" osake ja pinssi on edelleen tallessa(v:lta-92,jos kukaan muistaa sitä tempausta).T


      • jekke12

        Kylläpä jukan sukulaisilla on nettiä käytössä!!! Tosi törkeetä, ehkä kaikki eivat ole vielä selvinneet jukan kuolemasta eikä koskaaan selviä!!!! Ihmiset vois miettiä ennen ku kirjotellaan nimillä että miltä toisista tuntuu!!!


    • Ei paljon naurata,kun isä ....

      viritteli oikein liukkaaseen kuntoon. en syytä, mutta ottakaa vanhemmat virityshommiin tiukka linja!

      • sukulainen

        en sinuna puhus asiasta, josta et tiedä tod.mitään. mopoa ei ollut VIRITETTY...siis haloo ihmiset tapauksesta on kulunut jo 21 vuotta, eiköhän anneta jukan levätä rauhassa...eikä rueta syyttelemään ketään.jukan kyydissä ei sillä hetkellä vaan ollut suojelusenkeliä.


      • Naapurin julli
        sukulainen kirjoitti:

        en sinuna puhus asiasta, josta et tiedä tod.mitään. mopoa ei ollut VIRITETTY...siis haloo ihmiset tapauksesta on kulunut jo 21 vuotta, eiköhän anneta jukan levätä rauhassa...eikä rueta syyttelemään ketään.jukan kyydissä ei sillä hetkellä vaan ollut suojelusenkeliä.

        Kyllä muuten varmasti oli viritetty mopo.


      • Kätön yläaste 89-92
        sukulainen kirjoitti:

        en sinuna puhus asiasta, josta et tiedä tod.mitään. mopoa ei ollut VIRITETTY...siis haloo ihmiset tapauksesta on kulunut jo 21 vuotta, eiköhän anneta jukan levätä rauhassa...eikä rueta syyttelemään ketään.jukan kyydissä ei sillä hetkellä vaan ollut suojelusenkeliä.

        Yläasteen aikanani v.1990 "Hude" kävi Vuokatissa viritetyllä mopolla linja-auton perässä ajaen. Kerkesi ennemmin takaisin kuin luokkakkaverit linja-autossa.

        Oli se hurja!


    • ILPO

      hei sinä mirjukka,äläpäs rupea solvaamaan ihmisiä apukoululaisiksi,kun et porukoiden koulutuspohjaa
      voi mitenkään tietää.todennäköisesti kirjoittajien
      joukossa on myös "filosofian tohtoreita".

    • Munaton

      Se olin mä jolta jäi munat puuhun.

    • faktasakke

      Mies joka räjäytti itsensä ei ollut Pöysti -niminen.
      Tunnen ja tiedän tapauksen läheltä.
      Sotkamossa auton alle jäänyt kaveri oli varmasti mukava, mutta
      elämäntavat ohjasivat vaikeuksiin eikä sen tien päässä
      hyvä odottanut.

    • tenu_arska

      Kiljua ryyppäiltiin pöystin kalliolla - sen verran muistan.

      • Kiljun kautta tenuun

        Eipä ole paljon eväät parantuneet, vuosien varrella. Taitaa kuitenkin olla vielä näkö tallessa kun nettiin kirjoittelen.


    • Köysti Pöysti

      Sain kerran pimpsua Pöystin metässä. Sen jälkeen en oo saanut.

    • Nyekki Kyllikki

      Oiskohan se vielä siellä? Minäkään en oo saanu aikoihin

    • hirveäTalvi

      Kuka ajoi mopolla humalassa alasti pakkasessa kuolemaan Petäisenniskassa aikoinaan? Olen kuullut tällaistakin.

    • letkum

      Kuka kulki Kauppakatua muna paljaana roikkuen?

      • Hahhahhaa

        Se oli sun isäukkos.


      • Rekale

        Monikin on kulkenut munat roikkuen. Joskus näytti olevan 2000-luvun alussa jopa sääntö kuin poikkeus, oli kadulla ja baareissa munat esillä.


      • olisesejääs

        Pakkasen palelluttama upm mies joka pölkkyjä joesta paperikoneeseen nosti
        kumi kengät jäätyneet jalkoihin kiinni höyrykoneen päällä piti miestä sulatella
        taisi joku räkä pete olla.-42 c ehkä pakkasta


    • suuntakin passaa

      Saiko joku ahaa -elämyksen tästä sivusta?

      http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/1194783242738/artikkeli/mies jai junan alle kajaanissa.html

    • mäkeen

      Pöystinmäellä tullut penskana talvisin laskettua mäkeä.

    • Konnari

      Kerran aseman vessassa joku oli paskantanut pytyn viereen, tietääkö kukaan tästä enempää?

    • iiiiiiii

      ennenkuin alkaa täällä repostella noita ikäviä asioita, kannattasko ajatella, ettei tiedä kuitenkaan taustoja, aina on syyt tekoihin syvemmällä, ja jos on kiusattu vuosia henkisesti, ei kaikki sitä kestä, ja yleensä se kiusaaja vetää martyyrin roolia kun on toinen ns. tehnyt peruuttamatonta

    • kylläharmitti

      Kerran Pöystinmäellä rupes pajunkissat aivastuttamaan, olin ilmesesti jo silloin allerginen. Eipä siinä auttanut kuin aivastaa, mutta pentele oli
      sattumoisin maha hiukka löysänä kiljun ryyppimisestä, niin eikö perkele tullut paskaa housuun samalla kertaa. Harmitti ihan hemmetisti, mut en voinut kääntyä takaisinkaan , oli nimittäin kuuma pimatsu odottamassa Sampolassa. Kiiruusti vaan paikallea heti vessaan pyyhkimään roiskeita kalsareista. Ilta meni ihan ok, pikkusen leidi ihmetteli imelähköä paskanlemua mutta muutaman kaljan jälkeen se ei enää vaivannut. Pillua en kyllä saanut sinä iltana, kiljupohjat teki tepposet , menin liian känniin ja oli pakko lähteä kotiin.

    • ranstek

      onko pöystinmäellä harjoitettu pöystimistä vai mistä nimi mahtaa tulla?

      • Anonyymi

        Kylläpä sitä pöystillä tehtiin sitä sun tätä kaheksakyt luvulla.


    • Anonyymi

      Huu haa juttuja...mitä lääkkeitä te käytätte, kun pääsette tuolle tasolle? 😂😂😂😂😂🤭🤭🤭🤭🤭🤭😂😂😂😂😂😝😝🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭

    • Anonyymi

      Hah hah hah hah hah haa😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🙂🙂🙂

    • Anonyymi

      Oliko Pekan veljpoika?

    • Anonyymi

      Mitäkähän kuuluu pahoinpitelyn uhrille jonkahakkas N.K ja eijäänyt kiinni reilu puolikymmentä vuottasitten kauppakadulla puolenyön jälkeen,olivat liikenteessä FORD ESCORT COSHWORTILLA,onko juttu mennyt jo "vanhaksi"? Ois faktaa tarjolla

      • Anonyymi

        Jos pysyvähaitta uhrilla niin korvausvelvollinen voi olla N.K loppuikäsä.


    • Anonyymi

      Perheellinen porsche mies kaahasi Kajaanissa😂😂😂lukekaa ja naurakaa iltalehden artikkeli,TOLLOKSI kova inttämään.....kyllä käräjillä on TYHMIÄ!!!🙈

    • Anonyymi

      Eukkolähti ja varasto tuli tilalle,amiksen ja veronmaksajien piikkiin🐷

    • Anonyymi

      Entäs se Purolan ihmissyöjäporukka?! Ihan sairasta sakkia. Pitivät vankina sitä perhettä ja sitten söivät. Oliko se ettei vankilasn joutuneet vaan mielisairaalaan kaikki? Lapsena muistan siitä kuulleeni.

    • Anonyymi

      Oot ilkeä kun nimeltä mainitset. Juoru ämmä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe