B-sarjan mersu

Kyselevä pappa

Olis autonvaihto mielessä ja kattelin yhtenä vaihtoehtona B-sarjan Mersua automaattivaihteistolla ja bensakoneella. Tarkoitus olisi pitää autoa ainakin 10 vuotta. Vuotuiset ajomäärät kun tuppaavat jäämään alle 10 tuhannen kilometrin. Mitä Mersumiehet ja muut asiantuntijat autosta tuumaavat. Vuosittaiset huollon hinnat näyttävät olevan ihan Ok. Tuo bensasuotimen vaihdon hinta tuntui kovalta 500 euron luokkaa. Liekkö vaihtavat silloin koko kaasuttimen.

67

22601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä osta mersua.,

      Ei ja voi että tulee kalliiksi koko auto.Ei siinä ole kaasutinta mutta kumminkin.

      Aah että on kauhea merkki.

    • wwre

      www.mersuforum.net

      • Yhymm

        Jätä Mersuhaaveet. B- sarjasta puuttuu kaksinkertainen pohja, ei ole siis hiljainen ajossa kuten isommat Mersut. Hintakin kova, samoin jousitus. Citroenia saat hintaerolla korjata, käydä lentomatkoill ym., ym. ja saat autossasi kunnon kyydin.


      • Defacc

        Apurunko, joka eristää runkoäänen, on vain edessä.


      • Joskus_erehdyin
        Yhymm kirjoitti:

        Jätä Mersuhaaveet. B- sarjasta puuttuu kaksinkertainen pohja, ei ole siis hiljainen ajossa kuten isommat Mersut. Hintakin kova, samoin jousitus. Citroenia saat hintaerolla korjata, käydä lentomatkoill ym., ym. ja saat autossasi kunnon kyydin.

        Missä muussa Mersun mallissa on pohjassa samanlainen kennorakenne kuin vanhassa A-sarjalaisessa joka oli melkein mahdoton huollettava ja korjattava.


      • Anonyymi
        Joskus_erehdyin kirjoitti:

        Missä muussa Mersun mallissa on pohjassa samanlainen kennorakenne kuin vanhassa A-sarjalaisessa joka oli melkein mahdoton huollettava ja korjattava.

        Mulla oli ongelmia A-sarjan kikottimessa. Bärkkel, kolmessa eri liikkeessä, kävin kysymässä korjausta. Eivät ottaneet, sanoivat, että vie johonkin muualle korjaukseen. Laitoin paaliin koko p''***n.


    • mb kunnon mese miäs

      Siis 500 euroa,eikai se koko auto maksa enempää?

      Mersussa ei ole vikoja alle 600000km ajolla,ei mitään vikaa koskaa missään.

      Tai jos on niin on maanantaikappale.

      Renkaatkin kestää sen puolimilliä ajella kun ajaa taivasti,täitäkään ei juuri koskaan vaihdeta.

      • turhaa höpinaa

        Ei tuolle kalliille suodattimelle ole mitään vaihtovälisuositusta, vaihdetaan vaan jos tukkeutuu. Pitääkö hakea likaista bensaa rajan takaa?


    • ruostuuuu

      älä hyvänen aika osta mersua se malli ruostuuuuu ruostuuuu ruostuuu ja pljon sähkövikoja ja b mersussa on renaultin kone ei hyvänen aika

      • Anonyymi

        Renaultin moottorit ovat erittäin kestäviä, ammatilliset tietävät sen. Eli kun ei tiedetään mistä puhutaan paljon parempi olla sanomatta mitään.


    • joppari

      Noniin toverit. Kuten ao. linkistä näkyy, haluaa Mersu parantaa laatuaan, ja oppia maailman parhaalta autovalmistajalta Ladalta. Mercedes onkin tekemässä historiallisen päätöksen siirtää tuotantonsa planeettamme luotettavia laatuajoneuvoja valmistavaan tehtaaseen. Kenellekään ei tosiaankaan ole yllätys, että tuo tehdas on Venäjällä.

      Jo neuvostoaikana laatuero länsiräppänien ja Lada -laatuautojen välillä venähti hurjaksi. Parissa vuosikymmenessä räppänät eivät ole pystyneet parantamaan laatuaan lähellekään Ladaa. Mersu teki ainoan oikean päätöksen, jonka tilanteessa voi tehdä. Mielenkiinnolla seuraan, että tuleeko vikaherkkyydestään ja turhista hilavitkuttimista yms. sähköhärpäkkeistä tunnettu Mersu vielä jonain päivänä valmistamaan ihan laadukkaita ajopelejä. Nyt siihen ainakin on olemassa mahdollisuudet!

    • jännä palsta

      Täällä ei taida olla yhtään Mersun omistajaa, minäkin ajan Tsekin Mossella.

    • tuliteräs500mersu

      minä ajan tuli terällä 500 s mersulla :):)

    • Kyselevä pappa
      • MersuB180

        Mulla on B180. Ei mitään vikaa ole ollut ja muutenkin tyytyväinen autoon. En vaihtaisi pois


    • Kaxkerros

      Onko B 180:ssä kaksikerroksinen pohja? Epäilyttää, kun on melko äänekäs tiellä.

    • Körökyyti

      Seuraava on MB CLA: koeajosta: "Turbolla ryyditetty 1,6 litrainen moottori on myöskin positiivinen yllätys ottaen huomioon ilmoitetun 122 hv tehon. Se vääntää mukavasti alakierroksilta asti ja jaksaa vetää (hieman hengästyneen soundin saattelemanana) yli kuuden tuhannen kierroksen. Kun kaasua polkaisee maltillisissa nopeuksissa ja sisällä on sopivan pieni vaihde, nopeuden muutokset tapahtuvat suhteellisen rivakasti. Lisäksi jarrut ovat herkät, tunnokkaat ja erittäin tehokkaat, joten vauhdin leikkaaminen onnistuu lähes urhailuautomaisen reippaasti.

      Tämän etuvetoisen auton ohjaus vetelee urissa ja jopa moottoritienopeuksissa vedätettäessä on vaikea pitää suoraa ajolinjaa. Bridgestone Potenzat eivät ehkä sittenkään ole olleet hyvä valinta ensiasennusrenkaiksi. Vetelyä ei juurikaan esiinny uudella tasaisella asfaltilla. Kovissa nopeuksissa kuljettajan puolen ikkuna alkoi suhisemaan juuri kuten kehyksettömien kuuluikin suhista vielä 90-luvulla.

      Sisustuksen materiaalivalinnoissa on pyritty keveyteen laatuvaikutelman kärsimättä. Siinä on osittain onnistuttu, vaikkakin tietyt pinnat ovat ehkä kilpailijoitaan heppoisempia." http://auto.fi.msn.com/koeajot/autotoday-koeajo-mercedes-benz-cla-180-be

      Sopisi myös B 180:n koeajosta kirjoittaa samoin. Tosin renkaat on Michelinit.
      Ja epäily tuntuukos enää Mersulta - eipä tunnu.

    • että näin

      Mitähän mahtaa maksaa kyseinen peli varusteilla: Neliveto, kaksilitrainen bensiini/automaattilaatikko muut asiaan kuuluvat "herkut" kuten sadetunnistin, päiväajovalot, bluetooth järjestelmä, Viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta yksityiselle.Vakionopeuden säädin, sähkölasit joka nurkassa, kesä/talvirenkaat omilla vanteilla, lohko/sisätilanpistoke, vetokoukku (irroitettava) peruutustutka kaikki turvatyynyt, jotka on keksitty. Lähi xenonit, automaattiset päivävalot, ajotietokone systeemi, joka nyt kaiketi näyttää enemmän, kuin tarve vaatisi, yms yms........

      Oma uusi "ei mersu" 36000e.....

    • älä osta mersua

      Ei ole nuo älä osta mersua kirjoittamia. Älä osta b- mersua osta c5 citroen se on automaailman käsite.

    • HARRASTEEKSI OK

      Jos olet tosi innokas mekaanikko ja tykkäät korjailla mitä ihmeellisimpiä ja vaikeampia vikoja kokoajan ,niin sitten Mercedes Benz tarjoaa sinullekkin varmasti haasteita. Matkantekokaan ei Mercedeksellä ole koskaan yksitoikkoista kun ei tiedä mikä ja milloin jokin paikka hajota rytkähtää. Suosittelen innokkaalle mekaanikko mieliselle ihmiselle tutustumista Mercedes merkkiin ja varmasti saat haasteita arkeesi.

      • Eiwweikätojoenän

        Vm. 2012 B 180 diesel mersulla ajeltu 180 tuhatta. Normihuollot tehty, nekin suhteellisen edulliset edeelliseen WW passattin verrattuna kun huoltoja ei teetä Veholla. Ei ainoatakaan vikaa koko aikana. Varsin hyvä ja huoleton peli.


    • Suoli2424

      Hehheh, tämä nyt on aivan väärä foorumi kysyä uhtään mitään. Täällä kateelliset persaukiset lyttää kaiken muun jos se ei satu olemaan se "oma" merkki.

      • Ten-dozz

        plus että skeida jormat yrittää hakea kadonnutta itsetuntoaan.....bua-a-aaa!


      • paha rasti
        Ten-dozz kirjoitti:

        plus että skeida jormat yrittää hakea kadonnutta itsetuntoaan.....bua-a-aaa!

        Jormat käyvät Skeida-palstalla epätoivoista kamppailua trolleja vastaan, Samojen kavereiden isät olivat aikanaan kiivaita Lada-faneja.


      • Suti

        Vm -14, B180 bensa, ajettu nyt 112tkm, hyvin toiminut, rengasvalinta vaikuttaa suuresti äänimaailmaan kuluneella asfaltilla, keskikulutus koko ajalta 6,6 l/100 km.


    • Näretys

      Jorma tai Aatu!
      Voiko akun ylläpito laturia käyttää siten, että viikkokellolla annetaan laturille 230 V virtaa pari tuntia viikossa? Meneekö laturin asetukset sekaisin?

    • Sakutekn

      Kaikkea ei tässä lytätä. Harmittavista ominaisuuksista voi kysäistä muiden kokemuksia. On tuo B- luokan Mese. Etupenkit harmittaa, on kuin alla ja selän takana olisi jotakin pallomaista. Pään tuki töröttää liiaksi eteen eikä ole säädettävissä kuin korkeussuunnassa. Onko kukaan havainnut samaa?

      Tulee ikävä Toyota Verson istuimia ja moottorin siistiä käyntiä.

    • B-luokan asiaa

      Mitä lie "Sakutekn" höpäjää. MB B180 automaatilla vm. 2012 ja kyllä tuossa ainakin pääntuki säätyy moneen eri pykälään myös pituussuunnassa. Et vaan osaa painaa sitä nappia siinä tuen sivussa. Etupenkit mielestäni selkäosaltaan hyvät: muotoilu ja sivutuki onnistuneet. Istuinosan sivutuki riittämätön ja istuinosa saisi olla muutenkin leveämpi kun tilaa vielä penkin ja olven välissä reilusti olisi eli etupenkeissä on selvästi säästelty. Kaasun vaste ja automaatin toiminta on säädetty siten, että auto on normiajossa laiskan tuntuinen mutta silti liikahtaa yllättävän hyvin kun antaa kunnolla kaasua. Väitän että tuossa säästömallissa on enemmän heppoja kuin ilmoitetut 122hv. Toisin kuin uudessa A-mallissa B-mallin alusta on mukavuuspainotteinen. Ohjaus on hyvä ja auto kulkee suoraan maantiellä. Melutaso on riittävän hiljainen. Kulutukset yläkanttiin ilmoitetusta. Tilat hyvät.

    • Sakutekn

      Kiitoksia kovasti, todellakin sellainen nappi löytyi päätuen sivusta.

      Mukavuuspainotteinen (Comfort- alusta) alusta on hieman madallettu ja "kovetettu", ei kallistele kurveissa, mutta jyristäen menee Suomen teillä

      Entäpä parametrinen ohjaus?
      Parametrit on ohjelmalle tai funktiolle annettavat alkuarvot, joiden perusteella se saa aikaan tuloksen eli pyörien kääntymisen. Ratin kääntö antaa ohjelmalle alkuarvon. Kuinka vähällä käännöllä annetaan seuraava parametri? Tykkään, että liian harvakseen koska ensin auto ei käänny, lisää käännettäessä ratista menee ensin oikein ja kohta kääntyy komentamatta liikaa.

      Liian leveillä ja liian matalaprofiilisilla renkailla on osuutta asiassa. Lisäksi nopeusluokka H merkitsee lisäkovuutta ajotuntumaan.

      Voisi jyrinä olla vähempi mikäli maahan tuotavissa autoissa olisi tyyppihyväksytyt renkaat eli 195/65R15 91T.
      Mutta onkin 205/55R16 91H.

      Em. asiat korjaava painonappi on hakusessa.

    • namiskat hukassa

      B180 malliin T-nopeusluokan ensiasennusrenkaat saattaisivat kelvata jopa EU-komissaareille, koska auton huippunopeus on vaivaiset 190km/h. Tästäkö osittain johtuu että kuluttaa motarinopeuksissa aivan liikaa. Muutenkin kummallinen yhtälö, sillä autossa on sentään nykyaikainen 1.6 litran bensaturbo ja tehot vain 122 vaantö vain 200 ja huiput vain 190. Paketti on selkeästi aliviritteinen: saattaa jopa kestää aikaa. Ohjauksesta sen verran että ei ole kevyt ei raskas, ei maailman tarkin mutta riittävän tarkka.

    • B-B

      Yli 10 vuotta vanhassa Toyotan vapaasti hengittävässä 1,8 l moottorissa on 75 hv/litra.
      Jos Mersun kone on 1,6 l ja teho 122 hv on litrateho 76,25. Siis lähes sama kuin vanhassa turbottomassa.
      B- Mersun ahtimella saadaan kaiketi laaja vääntöalue. 200:n vääntö alkaa matalalta ja jatkuu korkeaan kierroslukuun samana. Parantaa kyllä kiihtyvyyttä.

      • uuden ostaja

        Uudistuneen mersu b:n tilauskirjat avautuvat lokakuussa ,joten ei kun kaupalle.
        On Auto motor sportin mukaan "JEES".


      • Chrisseborg

        On hauska lukea noita kommentteja, ei kovinkaan moni ole ihan ajan tasalla autoista. Suurin osa vaan "vetää" jotain juttuja. Osa omia autoja kehuu, osa kuultua juttua.
        Jos ostat Mersun ja otat huolenpitosopimuksen ei tartte miettiä noita.
        Ajoin yöllä B mersulla 500km ja en kyllä huomannut noita ääniä tai muita asioita. Ostin sellaisen kun pidin siitä, siinä on kaikki saatavat lisät.
        On tietysti eroa jos ostaa esimerkiks Ranskalaisen, en kyllä millään usko että sen jälleenmyynti arvo on sama kun B:ssä kymmenen vuoden päästä. Ja kyllä varmaan on esim sähkölaitteissa on ollu menoja paljon enemmän.


    • Pivika
      • jees säästöä

        Itselläni nyt melkein 3 vuotta kokemusta W246 B-mersusta ja yllättävän hyvin on toiminut. Alusta on normiajossa mukava ja siinä on maantiellä tuttu mersumainen tuntuma. Mutta esimerkiksi hitaissa isoissa hidasteiden ylityksissä huomaa miten etu- ja takajousitus/iskarit on jotenkin kuin "eriparia" ja lisäksi pientä tervettä kolalahtelua. Onhan nämä alle C-luokan mersut säästöbudjetilla tehty kun vähän tarkemmin tutkii. Yksinkertainen pohja, välttävä ikkunaeristys, etupenkeissä niukkailu jne. Muistaakseni B-mersu oli katsastustilastoissa melko huonoilla sijoilla. Ei toivottavasti koske uusinta mallia. Näissä on pakko olla iso akku, kestävä laturi ja vahva starttimoottori koska se start/stop -toiminto on kuluttava ominaisuus. Kyllä tämmöiset start/stopit pitäisi olla vaan sähköautoissa tai hybrideissä.


      • MB246

        Painaa napista sportin päälle niin start/stop toiminto ei ole päällä


    • Pivika

      Kysymys nimimerkille "jees säästöä":
      Onko akkua tarvinnut ladata sähköpistorasiasta talvella?
      Paljonko ajat päivittäin?
      Lähdetkö aamuisin pakkasesta vai tallista liikkeelle?
      Mikä on akun napajännite kahden vrk seisonnan jälkeen?
      Onko auto seisonut 6 viikkoa tai pitempään; tuliko siitä vaurioita?

      Lisääkin olisi kysyttävää, mutta kiitoksia kovasti vastaamisesta näihinkin:

    • jees säästöä

      ei
      60km/päivä
      ns. kylmästä hallista
      napajännitteestä ei tietoa
      ei pitkiä seisokkeja

    • Pivika

      Pari lisäkysymystä:

      Voitko suunnata puhallusta vasemmalla sivulasille ilman, että virtaus kääntyy paksusta ovitolpasta suoraan korvaasi?

      Sattumalta ajoin Daewoo, vm. 2003- autolla, valmistettu koreassa. Yllättäen ohjausominaisuudet olivat Mersua paremmat. Meni uraiset kurvit nätisti ja hiekkatiellä ohitin poterorivit ojanpuolelta vaivatta - niin oli tunnokas ohjaus ja auto suuntavakaa.
      Miten W246 em. suhteessa?

    • jees säästöä

      Voin.
      Etelä-Korean Chevyyn verrattuna tuommoinen pikkumersu on ajoltaan luxusta.

    • Pivika

      Joopa, luxusta mikäli tykkää veivata rattia ja kuunnella suhinaa vasemmasa korvassa.
      Volsun ja Oppelin ohjausgeometriat ovat onnistuneempia. Ja "Etelä-Korean Chevy" on Opelin osista ja systeemeillä tehty.
      Tosin ei tuolloinkaan, 2003, uusimpien Opeleiden tekniikkaa käyttäen. Mutta jo silloin ohjaus oli parempi kuin Mersuissa nykyisin.

      • Premium man

        Tää oli hauska. Kannattaisi käydä koeajaan uusi A-mersu ja C-mersu ja tuu sitten kertomaan, että onko 10-v. Chevy parempi ajaa kuin uusi Mercedes. Itselläni oli kerran vuokralla Cruze ja oma autoni oli tuolloin Qashqai ja vaikkei Qassu ole sekään parhaasta päästä ajoltaan, niin kyllä se tuon Cruzen päihitti. Ja mitä uuteen Volsuun tulee, niin uusi Golf on kyllä ihan hyvä ja jämäkkä ajaa, mutta ohjaus on kuitenkin hieman liiankin jämäkkä pitkällä matkalla, koska auto ei kuitenkaan ole täydellisen suuntavakaa, joten korjailu on 300 km:n pätkällä jo aika raskasta. Uusi Octavia on hieman kevyempi ohjaukseltaan ja on ajotuntumaltaan hyvin samanlainen kuin uudet A- Mercedekset eli mielestäni parasta mitä kohtuuhinnalla nykyään saa. C-mese on sitten jo asteen parempi, mutta hintaluokkakin on sitten jo pari astetta korkeempi.


    • 4a5r
    • Rasittava

      Laatua tai ei. Mutta vakionopeussäädin jarruttaa alamäessä levyjarruilla - moottorijarrutustahan ei juurikaan ole. On siis ajettava jalkakaasulla mäkisellä tiellä.
      Monessa automerkissä vakionopeussäädin tyytyy moottorijarrutukseen ja jarrupalat säästyy.

      Kaksikytkiminen automaatti vaatii paljon opettelua. Käsivaihteisella auton hallinta on helpompaa ja ajamisen tuntu on läsnä. Automaattivaihteisessa ollaan härpäkkeen vietävänä.

      • Premium man

        Samaa mieltä tuosta. Itsellä uusikoppanen A-mese ja meinasin ottaa automaatin, mutta koeajettuani molempia, niin totesin manuaalin olevan mukavampi ajeltava. Ehkä se johtui osittain siitä, että automaatin vaihdekeppi on typerän oloisesti ratin takana. Muutenkin automaatti tuntui vaihtavan hieman oudosti. Ainoo mikä manuaalissa oli typerää oli se että vakionopeussäätimestä joutui maksamaan erikseen. Aika erikoista Premium-luokan autossa kun aattelee, että sellanen löytyy melkein kaikista halpismerkeistäkin vakiona. No oli se silti 1600 euroa halvempi kuin automaatti, jossa siis vakiona on tuo cruise. Mersun kaksikytkinautomaatti on vielä niin uusi keksintö, että siitä ei vielä tiedä tuleeko sille samanlaisia ongelmia kuin Vag:n dsg-laatikoille, joten manuaali saattaa osoittautua pitkässä juoksussa turvallisemmaksin ostokseksi. Todennäköisesti manuaalin jälleenmyyntiarvo on muutaman vuoden ikäisenä vähintään samaa luokkaa kuin automaatin. Varsinkin, jos on älynnyt sijoittaa uutena cruiseen sen 500 euroa.


    • Dusteristi

      Muistakaa sitten se, että CDI160 ja CDI180 versioissa on Renaultin valmistama 1.5dCi moottori, jota löytyy (yllättäen) esm. Renaultista, Nissanista ja Daciasta. Hyvä kone se on, mutta saattaa tuntua mersumiehestä hapokkaalta, jos tulee ilmi vasta jälkikäteen.

    • katsastus

      Uuden mallin B-mersu (W246) muistaakseni menestyi huonosti katsastustilastoissa. Onko tietoa mikä pikkuvika siellä kanittaa? Omassa autossa eka katsastus edessä muutaman kuukauden päästä.

      • Vikis

        www.autotie.fi/tyyppivika/mercedes-benz/b-sarja

        Ellei linkki toimi, googleta: tyyppiviat B180


    • Top the fluid

      B-mersun ainoa vika. "Lisää lasinpesunestettä". Taas se alkoi, viime talvena oli kyseinen viesti ruudussa 3 viikkoa joka kerta kun auton käynnisti. Silloin kaikki alkoi -20 asteen pakkasella ja nyt ei ole edes pakkasta. Säiliö on täytetty mutta "Top the Fluid" ilmoitusta vaan heittelee. Ärsyttävää! Ei jaksa käydä VEHO:lla nollauttamassa tuota pois.

      • Veholle vaan

        Viime huollossa päivitetty ohjelmaa, jonka pitäisi korjata tuo vika.
        Itsellä ei vielä kokemuksia auttoiko, mutta näin luvattiin.


    • Näyttäisi toimivan

      Päivityksen jälkeen ei valita enää Top washer fluid. Tai katsotaan ilmestyykö uudestaan jos ja kun paukkupakkaset alkavat.

      • Tyytyväinen_B-mersumies

        Vaihda tuulilasinpesunesteen laatua, niin ei merkkivalo herjaa. Esimerkiksi Nesteen pussukassa olevavalmiiksi sekoitettu tuulilasinpesuneste ei toimi Mersun antureiden kanssa. Anturit luulevat, että säiliö on tyhjä.


    • B200

      Minulla on B200 vm.2013, automaatti. Ostin uutena. Olen ajanut n.30 000 km. Alussa meno (a-vaihteisto) nykivää, mutta korjaantui, kun päivitettiin uudella softalla. Olen ollut tyytyväinen menopeliin. Kyllä lähtee, kun painaa kaasun pohjaan (kickdown)

      • trutsi

        tommonen mese E 500 alla kyllä lähtee 2002v mitä mieltä porukat kyseisestä autosta...


    • Pallonivel

      Ostin kaksi vuotta sitten vm 2010 B sarjalaisen kaksilitraisella turbolla sarjalaisen tuolloin sillä oli ajettu 56000 km nyt 72000 tässä välissä mennyt laturi, onneksi meni takuuseen ja nyt vuorossa vaihteiston ohjausyksikkö n. 2000e .

    • Lada-mies

      Entisaikaan käyttövarma auto oli nimeltään Lada. Niitä ei kai tehdä enää, ainakaan samalla kaavalla. Ei ennen ollut minkäänlaisia harmeja.

    • Leobold

      Minulla on nyt B180 Mersu 2014. Alkoi jo peloittamaan nuo aiemmat kommentit ja harkitsen nyt tässä auton vaihtamista siihen Ladaan. Käyttövarma mielestäni on tämä nykyinenkin auto ollut, mutta jos vielä varmemman saisi. Paljonkohan ne Ladat maksaisivat, ei ole tullut katsottua?

      • Mho72

        Mulla 2012 B180 ja samat ajatukset....pitäskö vaihtaa takas turkkilaiseen Versoon mikä piti olla laatu auto....nyt 21000 km ja parkkilampun joutu vaihtaa...ajettu 90 000km


    • äänivertailija

      Varmasti eroa melussa on b ja e sarjan mersujen välillä mutta kattokaapa youtube videoita
      moottoritie ajosta näillä automalleilla ja kuunneltaa melua niin ei se melu ero kovin suuri ole.
      Tietenkään ei voi täysin verrata näitä kun ei tiedä miten paljon eri kuvauslaitteiden äänen taltiointi eroaa toisistaan. Mutta jos joku löytää hyvät videot missä on kuvattu jopa samalla laitteella niin laitahan linkit, saatan itsekkin etsiä mutta en nyt yöllä enää.. E mese kuullostaa vähän hiljaisemmalta mutta ei paljoa. Koneäänet tuntuu bensakoneissa ainakin tulevan aika samallalailla kun kaasua painaa kunnolla. Jos näitä vertaa taas omaan autooni niin oma auto kyllä
      pitää korvakuulolla mun auto 2 x kovempaa ääntä :) Ainakin jos vertaa siihen mitä video tallentaa ääntä, melkosta kohinaa..

      Rengasmelu on hankala, suhinoita ei taasen juuri muulla saa pois kuin aerodynamiikalla,
      s-sarjan meseissä tuplalasit taitanee olla ainakin lisävarusteena jos ei muuten.

      • ent.mersunpolkija

        Oletkos koskaan ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?


    • Ftyutry45

      B messun ongelma on rengasmelun taajuus. Häiritsee todella paljon, vaikka en mikään kultakorvien ole. Mikäli sinua ärsyttää rengasmelu, B mersu ei ole valintasi. Itse vaihdoin pois tämän vuoksi.

      • kjdfgsiogjipos

        Syksyllä vaihdoin käytettyyn B Mersuun. Ja kyllä olen ollut tyytyväinen.


    • P.O.Tentiaali

      " Liekkö vaihtavat silloin koko kaasuttimen."
      Mitä tarkoitat???

    • B180MB

      Syksyllä vaihdoin Audi A 4, merkkisen 10 v vanhan autoni, 180 B Mersedekseen. Tavaratila heti parempi. Ajo-ominaisuus vanhalle mummolle parempi. Lähtenyt tämän talven pakkasilla käyntiin. Mitä muuta voisin kertoa? Itse tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Minulla on 2012 B 180 automaatti, 90000 ajettu joka on toiminut loistavasti ilman vikoja. MB:n huolenpitosopimus takaa oikeat huollot.
      85 tuhannessa uusittiin etujarrut; levyt ja palat, siinä kaikki korjaukset.
      Auto erittäin hyvä ajaa ja varsin hiljainen, jos ongelmia niin ehkä käytät väärin renkaita. Continental kitkat ja kesäkumit sopivat autoon hyvin.
      Seuraavakin autoni on B-mersu, hieno tuote.

    • Anonyymi

      Uskaltasko ostaa 260 000km ajettua 180 b cdi mersua. Mikä isompi remppa oletettavasti tulossa?'

      • Anonyymi

        Kristallipalloni kertoo, että jakoketju on menossa vaihtoon seuraavaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe