pensahana

kartaani

No morjens! Mulla on yamaha xj 900 vm 89 ja siinä vuotaa hana,olen vaihtanut kalvot ja o-renkaat ja vielä vuotaa ja kaikki kalvot ja muut roinat on oikein laitettu paikoilleen.Eli jos jollain on tietoa moisesta hanasta,niin kertokaa mikä voisi olla vialla.

8

2040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena

      Mistä sait kalvot, omaani kun yritin hommata niin sanottiin ettei siihen saa osia ainoastaan vanhempiin hanoihin. Odottelen tässä omaani -88 malliseen uutta hanaa maahantuojalta.

    • Kari

      Voitkos tarkentaa, mistä välistä hana vuotaa?
      - vuotaako se hanan ja tankin välisestä saumasta?
      - vai vuotaako se hanan rungon ja käänneltävän nupin välistä
      - vai onko vuoto tankissa itsessään? (on tyyppivika)

      Tein omaani (XJ900 -91) perusteellisen tankkiremontin ja tutustuin myös sen hanan sielunelämään samalla.

      Ps. Sinäkö kyselit aiemmin niitä kovia laukkuja?

      • kartaani

        joo sen hanan korjaus-sarjan sain koneveijareilta
        tää firma on kiteellä.Ekaks kysyin tiivisteitä merkki-liikkeestä,ei ne siellä tienneet moisista mitään.Niin se hana vuotaa takaa ,eli laippojen välistä,siis missä on ne kalvot, kalvot ja oo-renkaat olen hanaan vaihtanut.


      • kartaani

        moi kari ja muutkin.olen voinut kyselläkin niistä laukuista,en ole ihan varma,mutta jos jollain on ylimääräset kovat laukut niin ilmoitelkaa. siis 900xj vm89 pyörään.


      • Kari
        kartaani kirjoitti:

        joo sen hanan korjaus-sarjan sain koneveijareilta
        tää firma on kiteellä.Ekaks kysyin tiivisteitä merkki-liikkeestä,ei ne siellä tienneet moisista mitään.Niin se hana vuotaa takaa ,eli laippojen välistä,siis missä on ne kalvot, kalvot ja oo-renkaat olen hanaan vaihtanut.

        Onhan ne alipaineventtiilin osat kasattu oikein? Siellä on ne ohjaustapit (siinä nailon palikassa)ja vastaavat upotukset hanan rungossa, sekä kalvossa reiät ohjaustapeille, niiden kaikkien pitää osua yksiin. Muuten sauma jää auki ja vuotaa.

        Niin ja onhan se alipainekalvo ehjä, sen voi tarkastaa katsomalla kirkasta valoa vasten samalla kevyesti venyttämällä jokasuuntaan kalvoa. Jos kalvossa on pienikin vuoto, bensa pääsee vuotamaan siitä paineen tasausreiän kautta ulos. Vaikka hana saattaa muuten toimiakin käytössä.

        Homma muistuttaa jotenkin kellosepän töitä!

        Itse olen käyttänyt hanan kokoonpanossa silikooni (aerosoli) rasvaa kumi ja muoviosille, asettuvat paremmin/tiiviimmin paikalleen. Ja jatkaa varsinkin kumiosien ikää siltäosin kun bensa ei liuota sitä heti pois.


      • Kari
        kartaani kirjoitti:

        moi kari ja muutkin.olen voinut kyselläkin niistä laukuista,en ole ihan varma,mutta jos jollain on ylimääräset kovat laukut niin ilmoitelkaa. siis 900xj vm89 pyörään.

        Ehkä pidän valmiin sarjan vielä itselläni. Kun ei vielä oikein tiedä, mihin malliin tämä harrastus vielä "riistäytyy" käsistä. Olen nyt ajellut vasta kuukauden verran XJ900:llani ja palautellut vanhoja taitoja takaisin selkärangan jatkeelle. Ajatuksena on ollut, että en lähde pyörälläni mitään "kamelinkuormia" kiskomaan mukanani, ainoastaan sen mitä tankkilaukkuun mahtuu. Mutta tiedä häntä?? Eihän nuo (laukut) paljoa leipää pyydä jos ne seisoo siististi tuossa varaston nurkassa odottamassa parempia päiviä. Tulee kuitenkin aika kalliiksi jos sitten joudun rakentamaan sarjan uusista kamoista.


      • kelkkailija100
        kartaani kirjoitti:

        joo sen hanan korjaus-sarjan sain koneveijareilta
        tää firma on kiteellä.Ekaks kysyin tiivisteitä merkki-liikkeestä,ei ne siellä tienneet moisista mitään.Niin se hana vuotaa takaa ,eli laippojen välistä,siis missä on ne kalvot, kalvot ja oo-renkaat olen hanaan vaihtanut.

        koneveijarit on sitten viimesen päälle töykeä liike ainakin veini haapasalo itse käyttäytyy kuin lihava sika jota onkin!!!en suosittele käyntiä kenellekään nim.kokemusta on!!


      • venekoijari

        Venekoijareilta ostettiin buster. Ratista kun käänsi oikealle niin vene kääntyi vasemmalle. Laita Veini asialle, tee ite uusiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe