Manuaali vaihteisto ja pakki ei mene kunnolla päälle kylmänä. Auttasko vaihteistoöljyn vaihto vai onko joku muu vika. Voiko huonot/ vanhat jarru/kytkin nesteet vaikuttaa kykimen toimintaan? Auto on s70 2.4 bensa ja vm 98
Volvon pakki ei mene kylmänä päälle.
3
3086
Vastaukset
- se menee näin
Samalla kun painat pakkia vaihdekepistä päälle, nosta kytkintä ihan pikkasen ja varovasti, sit se menee iisisti päälle.
- valmiina päällä
sama juttu. laitan aina valmiiksi pakin päälle jos pitää lähteä peruuttamalla niin ei ole ongelmaa. yksi aamu ei meinannut millään saada pakkia päälle.
- V40t4
Ongelma lienee ratkaistu. Mutta jos jollakin on sama ongelma niin tämä viesti on heille: Vanha kytkinneste kyllä vaikuttaa, joisssakin volvoissa on jarru ja kytkinneste samassa säiliössä/järjestelmässä, volvo virallisesti yleensä suosittelee näissä järjestelmissä kytkin/jarrunesteen vaihtamista viimeistään joka toinen vuosi. Jos ajat usein kovaa ja vaikeissa olosuhteissa tai hinaat paljon niin silloin jarru/kytkinneste tulisi vaihtaa joka vuosi. Toki vaihteistoöljykin voi vaikuttaa. Volvolla on pääasiassa kahdenlaisia vaihteen vaihtotapoja manuaalivaihteistoissa vanhemmissa malleissaan, Joissakin vaihteiden vaihto tapahtuu valitsinvaijereilla, yleensä volvon turbomalleissa. Toisissa on metallitanko ja puslat, toisinaan nämä puslat alkavat ikäännyttyään antamaan periksi tai hajoamaan kahtia. Useimmiten silloin tulee ongelmia saada ensimmäistä vaihdetta tai pakkivaihdetta päälle.
Auton pitää olla merkistä ja mallista riippumatta täysin pysäytettynä/paikallaan kun laitat pakin päälle, eikä auto saa liikkua lainkaan. Itse yleensä painan samalla jarrupoljinta kytkimen lisäksi ja sitten vasta pakin päälle laittamisen jälkeen vapautan jarrupolkimen tai kotipihalta lähdettäessä käytän kytkimen kanssa käsijarrua ennen kun pistän pakin päälle. Käsijarru pois päältä ennen kytkimen nostamista. Jos auto liikkuu vähänkin silloin kun laitat pakin päälle silloin voi pakin päälle saanti olla vaikeaa, voi kuulua myös vaihderattaiden hiomisen ääntä. Tämä johtuu siitä että vaihteistossa yleensä ei ole pakkivaihteen kohdalla lainkaan synkronointirenkaita (synkronointirenkaiden tehtävä on tasata auton ajonopeus, vaihteiston ja voimansiirron,moottorin nopeuserot toisiinsa yhteensopivaksi). Synkronointirenkaat ovat yleensä erittäin pitkä ikäisiä, mutta väärällä käyttötavalla nämäkin voi saada rikki ennen aikojaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän391691Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61361Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421317Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11315- 101313
Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71284Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01264Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11230Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21190Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21173