Erosin kirkosta

Ellunellu

Erosin kirkosta ja tuli mukava palkankorotus.

41

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks vaan

      "Erosin kirkosta. Tuli mukava palkankorotus."

      Miten niin tuli "mukava palkankorotus"? Tarkoitatko sitä, että kun erosit kiskosta, niin sinun ei tarvitse enää maksaa kirkollisveroja, vaan ne rahat säästyvät muuhun käyttöön? Minä taas olen aina säästänyt siten, että en ole koskaan tupakoinut enkä käyttänyt alkoholia, vaan elänyt raittiina. Siten elälmäni aikana säästyneistä rahoista olen aivan hyvin voinut maksaa myös kirkollisveroni.

      • Oikein hyvä

        Hyvä vertaus tupakointi ja kirkollisvero.


      • syöpä
        Oikein hyvä kirjoitti:

        Hyvä vertaus tupakointi ja kirkollisvero.

        Molemmat haitallisia ihmisen terveydelle ...


      • Yks vaan
        Oikein hyvä kirjoitti:

        Hyvä vertaus tupakointi ja kirkollisvero.

        "Hyvä vertaus tupakointi ja kirkollisvero."

        Enhän minä tupakointia ja kirkollisveroja verrannut. Ellunellu sanoi säästävänsä, kun erosi kirkosta. Minä sanoin säästäväni, kun en ole koskaan tupakoinut enkä käyttänyt alkoholia. Oli sisi siitä kysymys, miten kukin säästää eikä niiden säästämistapojen vertailusta. Olen myös Punaisen Ristin jäsen enkä aio säästää niin, että lopettaisin Punaisen Ristin jäsenmaksamaksun maksamisen.


      • Oikein hyvä
        Yks vaan kirjoitti:

        "Hyvä vertaus tupakointi ja kirkollisvero."

        Enhän minä tupakointia ja kirkollisveroja verrannut. Ellunellu sanoi säästävänsä, kun erosi kirkosta. Minä sanoin säästäväni, kun en ole koskaan tupakoinut enkä käyttänyt alkoholia. Oli sisi siitä kysymys, miten kukin säästää eikä niiden säästämistapojen vertailusta. Olen myös Punaisen Ristin jäsen enkä aio säästää niin, että lopettaisin Punaisen Ristin jäsenmaksamaksun maksamisen.

        Punainen risti tekeekin hyvää ei voi verrata kirkkoon.


      • ilkka kukkanen
        Oikein hyvä kirjoitti:

        Hyvä vertaus tupakointi ja kirkollisvero.

        Kuitenkin Erittäin huono juttu on tupakoida sekä maksaa kirkolle veroja.


      • Opiskelija ™
        Yks vaan kirjoitti:

        "Hyvä vertaus tupakointi ja kirkollisvero."

        Enhän minä tupakointia ja kirkollisveroja verrannut. Ellunellu sanoi säästävänsä, kun erosi kirkosta. Minä sanoin säästäväni, kun en ole koskaan tupakoinut enkä käyttänyt alkoholia. Oli sisi siitä kysymys, miten kukin säästää eikä niiden säästämistapojen vertailusta. Olen myös Punaisen Ristin jäsen enkä aio säästää niin, että lopettaisin Punaisen Ristin jäsenmaksamaksun maksamisen.

        Tunnetko jo kirouksen vaikutuksen?


      • Ei Jumalaa

        En juo, enkä ole koskaan edes maistanut tupakkaa, enkä ole uskossa.

        Ei raittiiseen elämään Jumalaa tarvita.


    • totta 1

      Oletko tietoinen mikä rahallinen hyöty verollisesti on ilman kirkollisveroa. Hyöty ei ole se mikä oli kun maksoit kirkollisveron vaan se on pienempi.
      Oliko sinusta kirkosta eroaminen niin merkittävä asia että otit sen esiin näin julkisesti.
      Minua kiinnostaisi tietää mikä oikeastaan sinua kiehtoo asiassa näin paljon. Eikö toiminta ole aivan normaalia toimintaa ja kertoo siitä mitä arvostaa maallisesti että hengellisesti että sosiaalisesti.
      Itse ajattelen yhden perusteen kirkollisveron maksulle sen että kirkko oikeastaan tekee merkittävässä määrin sellaista työtä joka on hyvää ja arvokasta siksi itse halun tukea yhteisöllisesti hyvää ja vastustaa pahaa.
      Kirkolla on myös korkealaatuiset henkiset arvot joita ei huononna yksittäiset poikkeustapaukset henkilökunnan tai seurakuntalaisten keskuudessa.
      Kirkon oppikin on sellainen että en voisi kuvitella mitään muuta oppia omakseni
      joten riidattomasti eteen päin rakentaen kirkkoa Raamatun pohjalta ei maalliselta pohjalta. Kaikilla on omat käsityksensä itse me kuitenkin vastaamme itsestämme.

      • Peili

        Kirkko tekee hyväntekeväisyyttä vain vajaa 2% kaikesta toiminnastaan.

        Eli 2% kirkollisveroistasi menee hyväntekeväisyyteen! En halua maksaa 98% kirkollisverosta kirkon toiminnan pyörittämiseen ja evankeliumin julistamiseen.

        Heidän toimintansa tähtää uskonnon levittämiseen. Muu siin äympärillä on vain markkinointia ja brändin kiillotusta.


      • Yks vaan
        Peili kirjoitti:

        Kirkko tekee hyväntekeväisyyttä vain vajaa 2% kaikesta toiminnastaan.

        Eli 2% kirkollisveroistasi menee hyväntekeväisyyteen! En halua maksaa 98% kirkollisverosta kirkon toiminnan pyörittämiseen ja evankeliumin julistamiseen.

        Heidän toimintansa tähtää uskonnon levittämiseen. Muu siin äympärillä on vain markkinointia ja brändin kiillotusta.

        "Kirkko tekee hyväntekeväisyyttä vain vajaa 2 % kikesta toiminnastaan."

        Miten perustelet tuota väitettäsi?


      • Peili
        Yks vaan kirjoitti:

        "Kirkko tekee hyväntekeväisyyttä vain vajaa 2 % kikesta toiminnastaan."

        Miten perustelet tuota väitettäsi?

        Kirkon toimintakertomuksesta se löytyy ihan suoraan.

        Maailma on ihmeitä täynnä?!?


      • -s-
        Yks vaan kirjoitti:

        "Kirkko tekee hyväntekeväisyyttä vain vajaa 2 % kikesta toiminnastaan."

        Miten perustelet tuota väitettäsi?

        Itse asiassa prosentti on tuotakin pienempi, muistaakseni reilu 0,5. Kuitenkin alle 1. Siis se raha, joka kirkon tuloista jää ns. hyväntekeväisyyteen muiden, itse organisaatiota pyörittävien kulujen jälkeen. Asia on tarkistettavissa kirkon omilta nettisivuilta. Täysin julkista tietoa.

        Sanoisin ettei ole kovin kummoinen hyötysuhde.


      • ilkka kukkanen

        Ev. lut. kirkolla on edelleen kirjoitettuna Lutherin antisemitistinen kirjatuotanto.

        Se vetää edelleen vertoja Al- gaidan tai ISIKSEN arvoille ja saavutuksille.


      • Tekopyhää

        " kirkko oikeastaan tekee merkittävässä määrin sellaista työtä joka on hyvää ja arvokasta siksi itse halun tukea yhteisöllisesti hyvää ja vastustaa pahaa"

        Kirkon mamutuksen tukeminen sekä sen muslimilässytys saavat sen näyttämään erittäin tekopyhältä organisaatiolta.


    • huono korvaus

      "Erosin kirkosta ja tuli mukava palkankorotus."

      Siinä tapauksessa sinulla täytyi olla hyvä palkka ennestään.

      Minä maksan kirkollisveroa 1 %. Muutaman kympin palkankorotus olisi tosi huono korvaus siitä, mitä kaikkea kirkko ja seurakunnat tarjoavat.

      • Peili2

        Nehän tarjoaa sen kaikille. Ei tarvii olla jäsen kirkossa.

        Sillä kirkko on kiinnostunut puhumaan siinä "auttamisen" lomassa kaikki jäsenikseen maksamaan maksuja ja antamaan kirkolle valtaa.


    • vastinetta rahalle?

      Jos ajatellaan että maksaa kirkollisveroa 1% ja palkka olisi vaikkapa 2000e/kk
      Tästä seuraa, että vuodessa rahaa menee 240e kirkolle omasta palkkatulosta.

      Mitä ihmettä sillä rahalla nyt sitten oikein "saa"?

      Siitä 240e summasta alle vitosella "tehdään kaikkea hyväntekeväisyyttä" kirkon toimesta. Eli 235e on vieläkin vailla vastiketta. Käytkö sen rahan edesta jumalanpalveluksissa?

      • Vähätuloisena

        240 eu on kyllä todella iso raha minulle. Uskon myös että vaikka en saisi lainkaan rahaa, niin Jumala antaisi ruuan minullekin, sillä tahdon häneen turvata ja kiittää Jeesuksen nimessä, toki olen valmis myös nälkää näkemään, eikä muuta suhdettani Herraani ja Jumalaani.


      • huono korvaus

        Mitä saa 235 eurolla ylipäätään? Yhden hyvän ravintolaillan. Tai käydä seurakunnan tilaisuuksissa koko vuoden vaikka joka päivä. Meillä päin niitä riittää joka lähtöön kaiken ikäisille konserteista juttutupiin, jumalanpalveluksista retkiin ja viikonloppuleireihin.


      • ...
        huono korvaus kirjoitti:

        Mitä saa 235 eurolla ylipäätään? Yhden hyvän ravintolaillan. Tai käydä seurakunnan tilaisuuksissa koko vuoden vaikka joka päivä. Meillä päin niitä riittää joka lähtöön kaiken ikäisille konserteista juttutupiin, jumalanpalveluksista retkiin ja viikonloppuleireihin.

        Vähätuloinen saa tuolla parin kuukauden ruuat.


      • KirkkoTekeePahaa
        huono korvaus kirjoitti:

        Mitä saa 235 eurolla ylipäätään? Yhden hyvän ravintolaillan. Tai käydä seurakunnan tilaisuuksissa koko vuoden vaikka joka päivä. Meillä päin niitä riittää joka lähtöön kaiken ikäisille konserteista juttutupiin, jumalanpalveluksista retkiin ja viikonloppuleireihin.

        Mutta eihän kirkon tilaisuuksiin tarvita jäsenkirjaa?

        Ja jumalakaan ei kysy jäsen kirjaa. Miksi maksat piispojen huikentelevia palkkoja ja luxusasuntoja pienestä palkastasi? Herrsi ja jumalasi ei toivo sellaista maksamista. Ja mitä Jeesuskin sanoisi jos piispojen palkat ja seurakunnan ostamat luxusasunnot heille näkisi?


    • Tulee erottaa

      toisistaan palkankorotus ja kirkon vero. Voithan alkaa myös toista työtä tekemään jos et jo tee sitä, ja näinkin saat lisää ansioita, mutta onko tarpeen tai järkevää on se tärkeä kysymys tässä asiassa. Voit tehdä työtä ja ansaita ja silti tulla tuntemaan Isää Jumalaa Jeesuksessa, ja voit olla hyvä tai huono palkkaisessa työssä kun Jeesukseen tahdot tutustua, ja voit olla työttämänä ja Jumala sinusta huolta pitää ja saat oppia tuntemaan Jeesusta Raamattua lukiessasi ja anoessasi elävää vettä ja Pyhän Hengen armoa ja totuutta.

      Mitä ihmettä sinä myöskään sotket kirkkoa ja palkkaasi keskenään vaikka toki ymmärrän että ei sinun tarvitse maksaa kirkollisveroa ja jos joudut oikeuteen todistajaksi ei myöskään sinun tarvitse tehdä Jeesuksen opetuksen mukaan eli vannoa Jumalan Raamatun päällä kätesi vaan voi antaa vakuutuksen totuudellisisuuteen pyrkimyksestäsi, ja näinkin on parempi olla kirkkoon kuulumatta kun tahtoo Jeesuksen opetuksen mukaan tehdä ja joutuu oikeudenistuntoon.

      Tietysti Jeesuksen uskova saa tahtoessaan kuulua vaikka marttakerhoon tai mihin tahansa ihmisten järjestöön ja maksaa jäsenmaksuja ja veroa ja kannatusta ja lahjoituksia, ihan niin paljon kuin tahtoo vain tehdä. Ei näistä Raamatussa ole juurikaan kerrottu.

      • Totuus:

        Kirkko myy eioota ja kansa maksaa.


      • Kirkko työllistää
        Totuus: kirjoitti:

        Kirkko myy eioota ja kansa maksaa.

        verorahoilla pappeja, ja naisia yhä enemmän ovat. Verorahoja voidaan myös muuhun käyttää yhteiskunnassa. Mikä on papin suhde Jeesukseen, varmaan vaihtelee, ja näin on myös meidän kaikkien ihmisten kanssa.


      • Lukija2
        Totuus: kirjoitti:

        Kirkko myy eioota ja kansa maksaa.

        "Kirkko myy eioota ja kansa maksaa."

        i Mistä eioosta oikein puhut?


      • Peili2

        "Mitä ihmettä sinä myöskään sotket kirkkoa ja palkkaasi keskenään"

        Palkastahan tuo kirkon jäsenmaksu peritään, että kyllä ne on niin naimisissa kuin vain voi.

        Käteen jäävä palkka kasvaa kun kirkollisveron maksamisen lopettaa. Hyvin yksinkertaista, eikö?


    • totta 1

      Kun puhutaan hyvänteväisyydestä niin puhutaanko silloin siitä kun juon esimerkiksi limonaadia pullollisen ja saan silloin sen kaiken itselle?

      • Peili2

        Kirkko puhuu tekevänsä hyvää. Miten kirkko hyväntekeväisyyden määrittää?

        Vaikka kirkon ulkomaan apu? Josta suurin osa tulee suoraan valtion kukkarosta. Niinkö kirkko määrittää hyväntekikäisyyden?


    • njet kirkolle

      se on tämä kvartaali talous kaikki tarvitaan itseellä.

    • kerty

      Lienee siis olo kuin ellun kanalla! "Joka uskoo Jeesukseen elää,mutta joka ei usko on jo ... ?! 1. Apostoli Johanneksen kirje
      Ei tuota tekstiä yleensä kukaan kerro! Sanovat uskosa jokaista auttkoon!

    • Hei,

      Hyväntekeväisyyttä on monelaista tai ainakin hyvän tekemistä. Kirkossa ei vain anneta ruoka- ja raha-avustuksia vaan usein avun antaminen on aineetonta. Perheasian neuvottelukeskus on kaikille ilmaista palvelua ja apua ihmissuhteissa ja perheen asioissa. Palveleva puhelin ja palveleva netti auttaa päivittäin elämän vaikeissa paikoissa. Sairaalasielunhoito ja seurakuntien työntekijöiden antama tuki ja apu elämän kriiseissä auttaa monia. Mm. diakoniatyö, perhetyö, nuorisotyö antaa tukea eri ikäisille.

      Seurakuntien kustannusten jakautuminen työalojen kesken
      Lapsi- ja nuorisotyö: 343 milj. euroa
      Seurakuntatyö: 293 milj. euroa
      Palvelu: 141 milj. euroa
      Hautaustoimi: 107 milj. euroa
      Musiikki: 57,8 milj. euroa
      Lähetys ja kansainvälinen toiminta: 48,7 milj. euroa
      Tiedotus ja viestintä: 41,5 milj. euroa
      Kirkonkirjojenpito: 22,0 milj. euroa
      Yhteensä 1 054 milj. euroa

      Myös monenlaista tilaisuutta järjestetään mm. konsertteja, kerhoja, leirejä, retkiä, ryhmiä, jumalanpalveluksia, retriittejä.


      Merja-pappi

      • Peili

        Kirkon rehellisyydestä kertoo koko kuvan se, että oheisen listan mukaan kirkolla ei mene hallintoon ollenkaan varoja. Pyhällä hengelläkö hallinto toimii?

        Kuitenkin tiedämme miten raskas hallinto kirkolla on, niin kustannusten jaottelussa sitä ei näy ollenkaan.

        Tyypillistä uskovaisten vilpillisyyttä?


      • Peili2

        Kirkon ja seurakuntien ruoka-avusta käytännöstä kaikki on muiden lahjoittamaa. Kirkko ei anna siinä euroakaan omasta pussista, paitsi nimeää ruoka-avun omaksi ruoka-avuksi.

        Niin toimii uskovaisten moraali.


      • PimeätÄlyvapaatPeilit
        Peili2 kirjoitti:

        Kirkon ja seurakuntien ruoka-avusta käytännöstä kaikki on muiden lahjoittamaa. Kirkko ei anna siinä euroakaan omasta pussista, paitsi nimeää ruoka-avun omaksi ruoka-avuksi.

        Niin toimii uskovaisten moraali.

        Mikähän olisi apua tarvitsevien tila ilman maailman kaikkia moraalittomia jakeluita, joissa toimijan nimi on jostakin syystä mainittu. Kun olet sitä mieltä, että on moraalitonta mainita toimijan nimi, osoita moraalisi ylivertaisuus ja pane alulle ja ylläpidä laajamittaista jakelutoimintaa tarvittavine organisaatioineen, jossa toimijasta ei tiedetä edes nimeä.


    • totta 1

      Ellunellu
      Kiitos ilmoituksesta ilmoituksesi on huomioitu vaikka ei sitä olisi minulle tarvinnut ilmoittaa.

    • eri mieltä!
    • Peili2

      Taas hyvä aika vaihtaa jäsenyys kirkossa vaikka jäsenyyteen MLL:ssä tai SPR:ssä. Kirkon liikevaihdosta vain alle 2% menee hyväntekeväisyyteen. Lisäksi kirkolla hallinto on ihmeellisen kallis kulurakenteelta. Onko piispoilla ja kirkkoherroilla liian isot palkat ja luontaisedut?

      • TarkkanaProsenteissa

        Siis noin 0,5% kai tarkoitat, kuten yllä joku osoitti.


    • äläoleitsekäs
      • Peili2

        En tietenkään ole. Annan hyväntekeväisyyteen enemmän todellisten hyväntekeväisyysjärjestöjen kautta kuntavaaleissa ei mene piispojen hulppeisiin palkkoihin, heidän luxusasuntoihin eikä heidän alkoholipitoisiin kestitsemisiin.

        Kirkko on itsekkäin "hyvän" tekijä järjestö.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe