Ansiosidonnaisesta kiukutteliville

Anssi on vapautta

Voin hyvin kuvitella millainen ihminen kitiseen niille, jotka saavat ansiosidonnaista. Katkera, nuuka ja itsekin työttömänä ollut. Niin saita ihminen, ettei viitsinyt maksaa edes työttömyyskassan vuosimaksua. Ehkä kuvitteli olevansa korvaamaton, mutta mitä sitten tapahtui - potkut :)

Peruspäivärahalle heti ensimmäisenä työttömyyspäivänä tippunut on tietenkin huonossa asemassa ja joutui nöyristelemään työmarkkinoilla saadakseen edes sen jonkun työpaikan. Ansiosidonnaista nauttivalla on parivuotta aikaa hakea ja miettiä esim. opiskelua.

Itse saan 2700 euroa ansiosidonnaista bruttona kuussa. Ihan ok summa.

13

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 500pv päättyy

      nyt voi jo harjoitella 500 työpaikka hakemusta/kk. Olla valmiiksi kun ne

    • 2+20

      ei täyty jos on ikää tarpeeksi... kjähkjäh...

    • dfjse tjert

      Yhteiskunnallisesti epäviisasta. Viisi työnhakijaa tulisi toimeen tuolla. On tuhlausta yhteiskunnan maksaa noin paljon liikaa yhdelle. Eri asia olisi, jos joku haluaa ITSE kustantaa itselleen työttömyysvakuutuksen. Tästähän anssissa ei ole kyse. Valtio maksaa suurimman osan siitä, kassa vain siivun.

      Jos minulle riittää 522 euroa joka neljäs viikko, se riittää sinullekin. Perustuloa odotellessamme.

      • syy ja seuraus

        Anssin heikentämistä perustellaan työllisyyden lisäämisellä.

        Minä kyllä aion nauttia anssini nyt on kesäksi pakko jäädä anssille.

        Päinvastainen vaikutus!


      • 2+20

        eipä riitä, mulla on talo auto ym omaa joka maksaa enemmän kuin joku vuokraluukun kustannus. Sulle riittää se mulle tuo.


    • osinkokatto

      Liian suuret osinkotulot pitäisi karsia pois koska se aiheuttaa työttömyyttä. Osinkotuloilla elelevistä 0% tekee töitä.

    • Lamautettu

      Tosi on että kun leikataan 500 päivän ansiosidonnaista päivärahaa niin ainakin minä joka olen pätkätöissä vaihdan Metalliliitosta halvempaan kassaan.

    • welaton

      2 20 "eipä riitä, mulla on talo auto ym omaa joka maksaa enemmän kuin joku vuokraluukun kustannus. Sulle riittää se mulle tuo."

      omasta talosta maksetaan vain asumiskulut ja autosta vakuutus vero.
      eri asia jos tarkoitat rahoitusyhtiön autoa ja pankin taloa

    • kaikkinytjaheti
    • karppa2

      Aloittaja valehtelee. 2700 euroa kuussa on paskapuhetta.

      • Rami__

        Niinpä. Palkan pitäisi olla n. 7600 euroa kuukaudessa, jotta saisi tuon verran ansiosidonnaista päivärahaa kuukaudessa.


      • 2700e_ihan_mahdollinen

        Ei tarvitse jos saa korotettua ansiosidonnaista. Sitä voi saada ekat 11kk joko työhistorian pituuden tai aktivointitoimenpiteiden seurauksena. Käytännössä voi olla jotain 75% bruttopalkasta, joten silloin 2700e bruttona on helposti mahdollista. Mutta eihän tuo esim. pääkaupunkiseudulla takaa välttämättä muuta kuin sen, että tulee jotenkin toimeen. Varsinkin autoilu kaikkine kuluineen nostaa elämisen kuluja ihan älyttömästi, puhumattakaan jos on asuntolainaa.

        Eli itse hakisin tuolla tulotasolla aktiivisesti uutta työtä heti ekasta työttömyyspäivästä lähtien. Toki ymmärrän jos joku on jossain työttömyyseläkeputkessa, niin silloinhan tilanne on eri.


    • Sillä_linjalla

      Kuka tavallisesti kitisee ansiosidonnaisesta päivärahasta on tavallisesti tyypillinen kokoomuslainen, joka ei halua laiskojen osakkenomistajien maksavan enemmän veroa, kuin firman, joka työllistää. Jos työllistävät firmat saisivat verohelpotuksia ja valtio rahansa rikkailta osakkeiden omistajilta meillä olisi sekä valtio, jolla on rahaa että työpaikkoja, joissa voi tehdä töitä.
      Paras tapa kokoomukselle on välttää tämä kiusallinen puheenaihe on kääntää keskustelu köyhimpään kansanosaan ja/tai ansiosidonnaiseen päivärahan, jolloin todelliset ongelmat kansantaloudessa voidaan unohtaa ja taata murskaava vaalivoitto seuraavissa vaaleissa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe