Voiko papiksi edes ajatella tulevansa, jos on lesbo?

tyttö15v

Olen siis 15v uskovainen tyttö ja olen halunnut papin ammattiin jo 11-vuotiaasta saakka. Nyt kuitenkin olen tiennyt jo lähemmäs kaksi vuotta olevani lesbo. Minulla on ollut lukuisia ihastuksia, jotka ovat kaikki olleet tyttöjä. En voisi koskaan ihastua poikaan. Tunnen poikia kohtaan pelkästään inhotusta. Niin kysyn nyt vaan että pitääkö minun salata suuntautumiseni koko ikäni, jos ryhdyn aikuisena papiksi? Papin työ on ainoa ammatti mikä minua kiinnostaa ja se tuntuu oikealta. Mitä pitäisi tehdä?

29

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pineeh

      Haluatko kuulua ja työskennellä yhteisössä, jonka jäsenet tod.näk sinua sairaana ja saatanan koskettamana? Jos siis päätät tulla kaapista. Oletko itse vilpittömösti uskossa ja uskot (luulen että olet luterilainen) oikeasti Jumalaan ja raamatun sanaan?

      • Älä yleistä

        Kaikki uskovaiset eivät ole tuollaisia. Monilla kristityillä on vain yksi suurimmista uskon periaatteista unohtunut. T.Isäni on pappi


      • Pineeh
        Älä yleistä kirjoitti:

        Kaikki uskovaiset eivät ole tuollaisia. Monilla kristityillä on vain yksi suurimmista uskon periaatteista unohtunut. T.Isäni on pappi

        Yleistin jo ja kokemusta omasta takaa T. Melkein koko sukuni on uskovaisia


      • Niinkö
        Pineeh kirjoitti:

        Yleistin jo ja kokemusta omasta takaa T. Melkein koko sukuni on uskovaisia

        Eikös vika silloin ole ennemminkin sukulaisissasi, kuin kaikissa uskovaisissa?


      • Pineeh
        Niinkö kirjoitti:

        Eikös vika silloin ole ennemminkin sukulaisissasi, kuin kaikissa uskovaisissa?

        On toki, mutta mulla on muutenkin vain huonoja kokemuksia uskovaisista ja uskonnosta ylipäätään. Ja viimeinen kysymykseni oli vilpitön. Oikeasti, ihminen on tosi huono kyseenalaistamaan oppimaansa, jos sitä ei suoraan kysy. Mutta pysyn kannassani, vain huonoja kokemuksia, joita runsaasti ihan suvun ulkopuoleltakin.


    • godislove

      Et voi olla oikeesti uskovainen jos oot lesbo. Tietäisit et se on väärin. Uskovainen on tullu uskoontulonsa jälkeen Jumalan lapseks. Uskotko ees että jumalan sana on totta?

      • Älä yleistä

        Äläkä sä puhu paskaa!


      • tietäjä-

        Kun kerran olet niin fiksu, niin kerroppas vielä perusteet väitteellesi. Missäs kohtaa Raamattua sanotaan, että lesbous on väärin tai, että lesbo ei voi olla kristitty? Kahden miehen välinen liitto (tai joku sellainen) kielletään, mutta tietääkseni naisiten välistä seurustelua ei kielletä. Voin toki olla väärässä, koska en ole Raamattuun paljoa perehtynyt.


      • Minkä jumalan sana? Totta? Auringonpalvonnan ymmärrän, mutta sekin aiheuttaa ihosyöpää. Uskonto on väärin, lesbous on luonnollista ja ehdottomasti oikein. Kun tämä pikkuihminen kasvaa ja oppii, ei hänellä varmaan enää ole halua olla missään tekemisissä uskon kanssa.


    • .....

      Tee se mikä tuntuu oikeelta ja hyvältä. Kyllähän mun käsityksen mukaan moni uskovaisista hyväksyy lesbouden, ainakin nykyään. Hyväksytkö itse sen? Jos hyväksyt, ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa, ja tuskin nyt kukaan sua kieltää papiks ryhtymästä vaan sun seksuaalisen suuntautumisen takia.

    • ttyttö00

      Mieti mitä Jumala ja Sana puhuu. Jeesus on täydellinen RAKKAUS. En haluu loukata, anteeksi jos sen teen. On alunperin ihmisen luonnon vastaista olla lesbo/homo. Tällee nuorena on normaalii, et tuntee esim vetoo samaan sukupuoleen, mut se ei tee susta lesboo. Se tekee, jos sä annat kaikille himoilles vallan. Synti erottaa Jumalasta ja Saatana vetää meitä eri syöteillä kauemmas Jumalasta. Muista et Jeesus on kuollut kaikkien homojen ja lesbojenki puolesta ja oot yhtä syntinen kun me kaikki muutkin. Älä tietoisesti tee minkä näät synniksi. Mä rakastan sua, Jeesus rakastaa sua, rakkaus ihmisiin, peace! Ja lesboudesta voi oikeest parantuu!
      Tärkeempää kun joku pappeus on sun sisäinen rauha ja suhde Jumalaan. Saanko rukoilla sun puolesta? T. Vapaakirkollinen, kyllä olen tyttö00
      PS. Jumala tuntee sut ja rakastaa. Hän tietää meidän parhaan. Hän on antanut meille vapauden valita synnin ja todellisen rakkauden välillä.

      • acess

        Jos homoseksuaalisuus on luonnotonta niin miksi sitä sitten esiintyy eläimilläkin? Homoseksuaalisuuden parannuttaminen on sama asia kuin että yrittäisit saada itsesi tuntemaan seksuaalista vetoa laamoja kohtaan.


      • Jalaa

        En kirjoita rumasti, vaikka mieli tekisikin. Homous/lesbous ei ole sairaus, eli siitä ei voi parantua. Miten voi parantua olemattomasta ongelmasta? Jos asia ei ole henkilölle itselleen ongelma, niin ei siitä muidenkaan tarvitse sitä tehdä. Pahimmillaan tuollainen "parantaminen" voi johtaa mielenterveyden romuttumiseen/jopa itsemurhaan. Ei todellakaan mikään win-win tilanne. Kannattaa antaa ihmisten olla mitä he ovat. Vähän niinkuin Eppu Normaalin yhdessä biisissä lauletaan "antaa kaikkien kukkien kukkia vaan".


      • ttytsy00

        On "luonnollista" tuntea eri himoja, lihan himoja. Mut ne ei oo Jumalasta. homous/lesbous on synti, ja niin on moni muukin juttu täs maailmas, mut me voidaan päättää mitä me eletään, halutaaks me elää täs synnis vai Jumalas. Ja mun mp on et papin kuuluis olla seurakunnan johtaja ja elää myös omalla elämällään Jumalalle <3
        Mutta nykyään kirkko on niin maallistunut et pappeus on vaan työ ja ei se ees katso henkilökohtasta uskoa :(
        Eli kyllä sanoisin et nykyään on mahdollista tulla papiksi vaikkei haluu seurata Jeesusta kaikilla elämän osa-alueilla. Yleensä näennäinen hurskaus riittää


      • Fawnnnn
        ttytsy00 kirjoitti:

        On "luonnollista" tuntea eri himoja, lihan himoja. Mut ne ei oo Jumalasta. homous/lesbous on synti, ja niin on moni muukin juttu täs maailmas, mut me voidaan päättää mitä me eletään, halutaaks me elää täs synnis vai Jumalas. Ja mun mp on et papin kuuluis olla seurakunnan johtaja ja elää myös omalla elämällään Jumalalle <3
        Mutta nykyään kirkko on niin maallistunut et pappeus on vaan työ ja ei se ees katso henkilökohtasta uskoa :(
        Eli kyllä sanoisin et nykyään on mahdollista tulla papiksi vaikkei haluu seurata Jeesusta kaikilla elämän osa-alueilla. Yleensä näennäinen hurskaus riittää

        Ja haista sinä kuule p*ska! Lesbous ei ole synti. Ihminen ei pysty itse päättämään ketä rakastaa. Taidat itse olla kaapissa oleva tekopyhä ääliö, joka ei käsitä että Jumala rakastaa meitä kaikkia ihmisiä seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Ja mitä ihmeen lihan himoja? Mistä voit muka tietää ettei aloittaja olisi koskaan ollut aidosti rakastunut? Lihan himolla tarkoitat sitä, ettei aloittaja voisi tuntea muuta kuin seksuaalisuutta. Et ole yhtään sivistynyt.


    • hoosijannaa

      Jos mun Seurakunnas olis Lesbopappi ;), Voisin jopa käydä kirkossa joskus. Ottaa aivoon ne tyhjäntoimittajat muutenkin mun kotipaikan seurakunnas, mitä niitä on tullu nähtyä :D Mun tarvii kyl erota kirkosta hetimmiten.

    • SiitäVain

      Kyllä leipäpapittaret jo hyväksytään

    • Pikku2

      Kaikesta voi parantua. Ensin sinun täytyy vain myöntää, että olet sairas. Tähän sairauteen ei vaan pillerit auta, vaan jumalan raju rakkaus. Tai minun. Ota yhteyttä.

      • Fawnnnn

        Lesbous ei ole sairaus eikä siitä voi parantua! Se on ominaisuus, johon täytyy vaan tottua. Joten lakkaa sinä puhumasta paskaa!


      • Sairaus
        Fawnnnn kirjoitti:

        Lesbous ei ole sairaus eikä siitä voi parantua! Se on ominaisuus, johon täytyy vaan tottua. Joten lakkaa sinä puhumasta paskaa!

        Lesbous ja homous on sairaus ja siitä voi parantua jos haluaa... Taidat olla itse lesbo/homo, joka luulee että lesbouteen/homouteen täytyy tottua. Hae apua ja heti!


      • Fawnnnn
        Sairaus kirjoitti:

        Lesbous ja homous on sairaus ja siitä voi parantua jos haluaa... Taidat olla itse lesbo/homo, joka luulee että lesbouteen/homouteen täytyy tottua. Hae apua ja heti!

        Ei, olen täysin hetero. Hae ite ittelles apuu mielisairaalasta!


      • Jalaa
        Sairaus kirjoitti:

        Lesbous ja homous on sairaus ja siitä voi parantua jos haluaa... Taidat olla itse lesbo/homo, joka luulee että lesbouteen/homouteen täytyy tottua. Hae apua ja heti!

        Voi vedä vittu päähäs, ja hommaa apua. Sellaisesta ei voi parantua, mikä ei ole sairaus. Homoja ja lesboja on ollut kautta ajanlaskun, ja tulee jatkossakin olemaan. Ei mua haittaa laisinkaan, et homoja ja lesboja on olemassa. Mulla on aika avoin suhtautuminen tähän maailmaan.


    • 23266262

      Oikea pappi ei voi olla nainen eikä varsinkaan mikään lesbo.

      • Fawnnnn

        Nainen on ihan yhtä hyvä kuin mieskin. Älä ole rasisti.


    • iuhh08

      maanantai 23. helmikuuta 2015
      Koraanikoulu
      Tätä järjettömämpää uutista en muista toviin nähneeni, jos koskaan:
      Islamin perusteos Koraani luetaan kokonaisuudessaan Ylen tuottamassa radio-ohjelmasarjassa. Tiettävästi vastaavaa ei ole tehty missään aiemmin. Tavoitteena on lisätä tietoa Koraanista ja muslimien kulttuurista. Ohjelmasarja alkaa Yle Radio 1:ssä maaliskuun seitsemäntenä.
      Ehkä Ylellä on hiukan liikaa rahaa käytössään. Koraanissa Muhammed määräsi tappamaan vääräuskoiset. Islamissa Muhammedin sanat otetaan vakavasti. Jopa niin, että Muhammedin piirtämisestä tulee kuolemantuomio. Kun Yle lähtee julistamaan koraanin opetuksia, se tulee samalla yllyttäneeksi kansanmurhaan.

      Osuva vertauskohta olisi se, että Yle lukisi kaikki Halla-ahon kirjoitukset ääneen. Miksi se ei sitä tee? Koska nykyinen poliittinen valtaideologia ei tue Halla-ahon näkemyksiä vaan vastustaa niitä. Käsittämätöntä, että suomalainen veronmaksaja joutuu omilla rahoillaan maksamaan aivopesun aivan kuten Pohjois-Koreassa tai Neuvostoliitossa.

    • eegreccwewd

      En suosittelisi opiskelemaan ammattii, jolla ei ole tulevaisuutta. Sama kun opiskelisi kirjoituskone korjaajaksi.

      • Fawnnnn

        Ja kerroppa, miten niin ei ole tulevaisuutta?


    • TyttöReipas

      Et ole ainut. Itse en opiskele papiksi, mutta minulla on suhde papiksi opiskelevan kanssa. Asenteet ja suhtautuminen muuttuu, joten älä jätä unelmaasi toteuttamatta.

    • Tototoro

      Hui kamala mitä kommentteja. Monta asiaa tuntuu menevän niin monelle ihmiselle täällä ristiin: mielipiteet uskovaisista, uskonnosta, sekä seksuaalisuudesta.

      Ei ole mitään estettä toimia seksuaalivähemmistönä pappina. Suomessakin ev.lut. kirkossa on osoitettu monesta suunnasta moneen kertaan pelkkää tukea seksuaalivähemmistöille, ja ilmaistu, ettei se ole mikään syy vähätellä ketään. Yksittäistapauksia, jotka yrittävät vaikeuttaa muiden elämää, on uskovaisissa, kuten myös ateisteissa, mutta ne eivät ole sinun murheesi - ei muilla ole oikeutta tietämättömyyden tai henkilökohtaisten mielipiteiden takia vähätellä juuri sinun tunteita ja elämää.

      Seksuaalivähemmistöjen asema ei kirkon silmissä, kuten ei myöskään muutenkaan Suomessa, ole vielä ideaalinen. Sitäkin suuremmalla syyllä on tärkeää, että kaltaisesi rohkeat edelläkävijät tekevät juuri niinkuin parhaaksesi näkevät. Toivottavasti olet päätynyt ratkaisuun, joka tuntuu juuri sinusta oikealta, jos tahdot papiksi, TEE SE.

      (Yksittäisiin henkilöihin tuntuu olevan turha vedota tässä valtavassa maailmassa, mutta oman kokemukseni mukaan aidosti onnelliset autuaat uskovaiset näkevät keskeisenä uskonnon opetuksena lähimmäisen rakkauden ja rakastamisen, eikä tämä katso sukupuolta. Suomessahan toimii jo yksi sukupuolensa korjannut pappi: maailma muuttuu, erilaisuus hyväksytään.)

      Tsemppiä tulevaisuuteen ja kaikkeen vastaantulevaan. Elä, anna elää, rakasta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe