Bemarin luotettavuus ?

madeinddr

Kestotesti GS koki täystuhon 43000 km kohdalla. Vikalista oli muutenkin pitkä. Vikoja on ollut lähes kaikissa bemarin malleissa vuosien varrella selkeästi enemmän kuin japsipyörissä.
Oikeutetusti MP-Maailma(Motorrad) kyseenalaistaa bemarien laadun GS:n testin loppukommenteissa. Maahantuojan mielestähän nämä moottoririkot, jakoketjuongelmat ja kytkimen purkautuminen (K1200S) ketjut ja tasapainoakselin räjähdys (F800GS (made in Taiwan)), vaihteiden paukkuminen/kytkimen vajaatoiminta yms. ovat vain yksittäistapauksia eivätkä mene juuri koskaan takuuseen. Jos on ihan uudesta pyörästä kyse, niin goodwillina saattaa saada hieman alennusta korjauslaskusta.
Mutta kun se on BMW, niin pakkohan sen olla hyvä ja ominaisuuksista ei pidä valittaa. Vai kuinka ?

11

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heterona

      Bemari on aina ollut huonolaatuinen, ruma ja kallis. Sopii kaappihomoille.

    • Kokemus.opettaa

      Kahta bemaria olen omistanut. Ajanut muistaakseni 7000 km. Korjaamolla taisin käydä yhteensä 5-10 kertaa. Japsiin on tullut 69 tkm eikä mitään vikaa. Kyllä tuo MP Motorradin testi laittoi pisteen mun bemarihaaveille. Viime kesänä jo ihastuin R Nine-T:hen, mutta en enää harkitsekaan. Valitettavasti, koska eurooppalaisena suosisi mielellään eurooppalaista.

      • karttasin

        BMW on toinen saarivaltion tuotteen lisäksi joita ei ole tullut koetettua eikä tule jatkossakaan
        omaan talliin , vain ameriikan tuote tai sitten rahapulan pakosta se japsi.


      • Kokemus.opettaa

        Voishan ne amerikan ihmeet olla ihan hyviäkin, jos osaisivat rakentaa ajoasennon ;)


      • Kokemus.opettaa kirjoitti:

        Voishan ne amerikan ihmeet olla ihan hyviäkin, jos osaisivat rakentaa ajoasennon ;)

        Olen joskus "amerikanihmeitä" omistanut ja enään en näihin ylihintaisiin ja ylimainostettuihin paukuttimiin koske. Bemareita minulla on ollut kaksi ja hyvin ovat pelanneet. Homosukkulaa eli ns. "japsien sporttipyörää" en ota vaikka ilmaiseksi saisin. Äijä on mutkalla kuin Hondan takajousi polvet kurkussa ja naama mittarissa.


    • Aivopesty

      Onneksi bmw lähti talosta, molempia ollut autoja ja moottoripyöriä.
      Ajaa niillä mutta kaukana viattomista.

    • Adenturisti

      Olen ajanut 2008 vuosimallin Advella 74000 viidessä vuodessa. Normihuoltoja olen itse tehnyt. Liekö maanantaiversio koska hyvin on toiminut

    • Kardaaniveto

      BMW:llä olen ajanut ja tulen ajamaan. 6 vimeistä pyörää ollet bemuja ja kaikilla olen ajanut 50-100 tkm eikä koskaan mitään vikaa. Johtuisikohan kun ovat olleet kaikki suurempia matkapyöriä jotka tehdään Saksassa, pikkubemuja tehdään ties missä ?

      • 1100cc

        Miten iso on isoBemu minulla on1100cc RT ja on mukava pyörä ajaa


    • R1100RF800GSR1200GS

      Tallissa vm. 2000 R1100R mittarissa noin 135000 km. Ostin uutena ajettu itse ei ongelmia. On tallessa. Rivikone 800 cc nimellä 650 GS tai olla 2008 ostin uutena ajoin jotain 30000 km. Ketjusta pala pois Rukalla, kone ok. Panin vaihtoon. Ajossa vm. 2010 R1200GS, ostin uutena, kulkenut noin 60000 km, ei ongelmia. Ajan pystypyörällä, en kyykyllä. Em. pyörät on tehty tilausteni mukaisina. Kun BMW esittelee uuden moottorin, pitää odotella 2-3 v niin lastentaudit on poistettu. Isot pojat ovat kertoneet: BMW pyöriin saa osia 1940-luvun malleihin ja osin vanhempiinkin, vrt. japsit. Japanilaiset Yamaha/Honda ovat minulla kestäneet nekin.

    • Taidan_pitää_edelleen

      Nykypyöristä en sano mitään, mutta vuoden -91 K100 RS odottaa vikaa. Ruostumatonta pakoputkea on hitsattu kaksi kertaa. Jarrupaloja, öljyjä ja suodattimia on vaihdettu, samoin akkuja. Vaijerit ovat tehdasasetuksissa, öljyä ei kulu kesässä 5000 km ja käyntiin lähteen kertastartilla.

      Ikää on paljon, mutta kilometrejä alle 90 000 km.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe