Palvokaa Ukkoylijumalaa.

Herännyt

Palvokaa Ukko ylijumalaa ja muita muinaissuomalaisia Jumalia.

Se tuo teille onnen ja menestyksen.

34

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-ukkeleita

      Ei mitään ukkoja, vaan oikeaa Jumalaa.

      • Mikko2

        Ukko on oikea Jumala, joka on pitänyt kansastaan eli Suomalaisista huolta kautta aikojen.


      • ihan-jännää
        Mikko2 kirjoitti:

        Ukko on oikea Jumala, joka on pitänyt kansastaan eli Suomalaisista huolta kautta aikojen.

        Ei ole, Jumala ei ole mikään ukko vaan henki, ei siis ole ukko.


      • Mikko2
        ihan-jännää kirjoitti:

        Ei ole, Jumala ei ole mikään ukko vaan henki, ei siis ole ukko.

        Ei Ukkoa kiinnosta millä nimellä sinä häntä kutsut.


      • K.A.Ritsa
        ihan-jännää kirjoitti:

        Ei ole, Jumala ei ole mikään ukko vaan henki, ei siis ole ukko.

        Jahve niminen paimentolaisten henki?


    • fda

      Lähi-idän tuontiuskonto taisi tehdä jo selvää ukonpalvonnasta silloin kun suomalaiset pakkokäännytettiin miekalla kristinuskoon.

      • Ukonpalvoja

        Ei tehnyt se jatkuu edelleen pienissä piireissä.


      • fda
        Ukonpalvoja kirjoitti:

        Ei tehnyt se jatkuu edelleen pienissä piireissä.

        Ehkä jotkut jatkavat mutta muistuttaako se tuhottua?


      • Ukonpalvoja
        fda kirjoitti:

        Ehkä jotkut jatkavat mutta muistuttaako se tuhottua?

        Vanhoja perimätietona säilyneitä runoja on arkistoitu. Niiden kautta voi Ukkoon tutustua.
        Nyt en tarkoita kuitenkaan Kalevalaa se on kristityn miehen muokkaama ja siinä on selviä virheitä vanhaan perimätietoon verrattuna.

        Esimerkiksi Väinämöinen ja Ilmarinen on Kalevalassa alennettu ihmisiksi vaikka he todellisuudessa myös Jumalia.


      • no-on--jännä
        Ukonpalvoja kirjoitti:

        Vanhoja perimätietona säilyneitä runoja on arkistoitu. Niiden kautta voi Ukkoon tutustua.
        Nyt en tarkoita kuitenkaan Kalevalaa se on kristityn miehen muokkaama ja siinä on selviä virheitä vanhaan perimätietoon verrattuna.

        Esimerkiksi Väinämöinen ja Ilmarinen on Kalevalassa alennettu ihmisiksi vaikka he todellisuudessa myös Jumalia.

        ukkisiko on sellainen ukko?


      • perinteetkunniaan
        no-on--jännä kirjoitti:

        ukkisiko on sellainen ukko?

        Kovin on suomalaiset perinteet unohtuneet, tilalle tullut lähi-idän kamelikuskien opit.


    • Innostunutosallistuja

      Mitä tarkoittaa "palvominen"?
      Jehovantodistajat nimittävät palvomiseksi jopa syntymäpäivien viettoa ja seisomaan nousemista jonkin asian kunnioituksen osoitukseksi.
      Mitä muinaisuskonnossa "palvominen" tarkoittaa? Uhrilahjoja pyhän pihlajapuun alla?
      Vähän tarkempia neuvoja onnen saavuttamiseksi, kiitos.

      • Mikko2

        Ei ole mitään kaavaa. voit osoittaa kunnioitusta Ukolle vaikka uhrilahjoilla tai laulamalla vaikka vanhoja runoja...tai ihan kuten parhaaksi katsot ei ole mitään kaavaa.


      • ukkiako--kaipaat
        Mikko2 kirjoitti:

        Ei ole mitään kaavaa. voit osoittaa kunnioitusta Ukolle vaikka uhrilahjoilla tai laulamalla vaikka vanhoja runoja...tai ihan kuten parhaaksi katsot ei ole mitään kaavaa.

        Mene kuule sinne vanhainkotiin itse käymään, niin loppuu nämä ukkojutut nyt tähän! Mene ihmeessa katsomaan sitä ukkoa kun se vielä on siellä.


      • jumalanpilkka
        ukkiako--kaipaat kirjoitti:

        Mene kuule sinne vanhainkotiin itse käymään, niin loppuu nämä ukkojutut nyt tähän! Mene ihmeessa katsomaan sitä ukkoa kun se vielä on siellä.

        Veikkaan että tuossa joku kristitty syyllistyy jumalanpilkkaan.


      • Niilo1
        ukkiako--kaipaat kirjoitti:

        Mene kuule sinne vanhainkotiin itse käymään, niin loppuu nämä ukkojutut nyt tähän! Mene ihmeessa katsomaan sitä ukkoa kun se vielä on siellä.

        Toisten Jumalien pilkkaaminen on huono tapa!
        Muinaissuomalaiset ajattelivat noin.

        Jos olet kristitty niin muistutan, että myös teidän pyhä kirjanne kieltää pilkkaamasta henkimaailmaa.


      • Sh.Amaan
        Mikko2 kirjoitti:

        Ei ole mitään kaavaa. voit osoittaa kunnioitusta Ukolle vaikka uhrilahjoilla tai laulamalla vaikka vanhoja runoja...tai ihan kuten parhaaksi katsot ei ole mitään kaavaa.

        Minulla on kohteliaat välit Ukon kanssa, hän antaa minun olla rauhassa, ja minä hänelle suon saamaa.


    • UKKOllinen

      Ukkoa ei tarvitse sanalla sanoen palvoa, kunnioitus riittää tai kiitos, siinä se! Mieti hei omalle kohalles ;)

      • runosuoniko--laukkaa

        Vie sinne vanhainkotiin vaikka kukkasia ja lausu se runo sille sinne.


    • Löysinketjun

      Usko omiin Jumaliin ja juuriin on oikeaa uskoa Suomalaiselle.

      Ei mikään lähi idän Jumala Suomalaista pelasta.

      Kansakuntamme ja kielemme on olemassa koska omat Jumalamme ovat suojelleet kansaamme vuosisatojen ajan ja niin tulee olemaan edelleen ja aina.

      • SeAvarakatseinen

      • eipahalle

        Jos esität Jumalaan uskomista niin se edellyttää tietämistä Hänestä joka sanoi, Minä olen sinun Jumalasi ei ole muita Jumalia.


      • SeAvarakatseinen

        Leuhka tyyppi!
        Pysyisi vaan siellä ns. "pyhällä maalla"!

        Sitäpaitsi, elämästä selviää hengissä ilman jumalia. Seitsemän (7) miljardia todistaa!


    • wertykl

      Kun Evankeliumi ei juistanut Jumalan nimeksi tuota , niin kristityt pitäytyvät Raamatun ilmoitukseen!

    • 0404

      Up! muistutus tärkeästä asiasta.

      Ylistetty olkoon Ukko!

    • nomikäsolisparas

      Zeuskin on varteenotettava vaihtoehto jos ei halua manalaan kolmipäisen koiran kidutettavaksi! Toisaalta ukkojumalan palvominen estäisi tuonelaan menemisen.

      • Herännyt

        Kyllä Ukko on Suomalaiselle paras.

        En muista enää minkä niminen oli se Italialainen tutkija, joka väittää, että muinaiset Kreikkalaiset olisivat perineet uskontonsa pohjoismaalaisilta.
        Mies väitti ihan pokkana, että Zeus olisi sama kuin Suomalaisten Ukko joten ehkä samat päämäärät saavuttaa palvomalla molempia.

        Osaisiko joku kertoa mikä tuon Italialaistutkijan nimi on.


    • ikuinentotuus

      Vain poron persettä nuolemalla välttää helvetin tuomion.

      • Jeesuskosanoi

        En tiennytkään, että Raamatusta löytyy tällainen kohta?


      • ibnalkelb
        Jeesuskosanoi kirjoitti:

        En tiennytkään, että Raamatusta löytyy tällainen kohta?

        Alkuekstin mukaan se olikin kamelinpyllyä..


    • eksymys

      Oletko koskaan ajatellut millainen henkivalta on ukko ylijumala ja toisekseen vaikka alkusuomalaiset ei tunteneet herraa sebaotia, niin he tarkoittivat kaiken luojaa ja itse alkuvoimaa joka on kaikkeuden alku. Sellainen on jumala, joka minut loi. Hän on itse luonto. Kaiken alku ja alkuvoima. Hän on henki joka on kaikkialla läsnä oleva kaiken näkyväisen ja näkymättömän luoja. Minä sanon usein rukoillessani että "jumala, joka minut loit". Sinä uskot ukon luoneen minut ja sinut. Minä uskon että jumala joka on luonut kaiken, myös sinut ja minut, on raamatun jumala. Kutsun häntä herraksi sebaotiksi. Vaikka raamatun jumalalla olisi mikä nimi niin minä uskon olevan vain yhden kaikkeuden alkuvoiman ja jumalan. Ei siis liene ukkoa, allahia, shibaa, ynnä muita. On vain yksi, joka kaiken loi. Herra sebaot. Näin häntä nimitän. Muista että uskollaan tullaan autuaaksi tai sitten ei. Tekeekö ukkoon uskominen sinut autuaaksi. Minä kiitän jumalaa, joka on kaiken lähde. Itse luonto. Hänessä on kaikki. Eli hän on kaikessa ja kaiken täyttävä. Mutta hän ei ole Kalevalan jumala sillä raamatun mukaan on vain yksi kaikkeuden alkuvoima, jumala. Ei ole monta jumalaa. Älä eksytä muita äläkä eksytä itseäsi.

      • Herännyt

        EI ole vain yhtä Jumalaa, vaikka se joka kutsuttaa itseään herra Sebaotiksi uskotteleekin ihmisille niin.

        Sinun Herra Sebaotisi on vain pieni paimentolaisten erämaa jumala, joka on valehtelemalla saanut itselleen suuren osan ihmiskunnasta.

        Ukko on yhtä todellinen Jumala ja on pitänyt Suomalaisten puolia läpi historian niin vuosituhantisen miehityksen kuin siihen kuuluvien sortokausien aikana. Todisteena tästä on se, että pieni kansakuntamme on yhä olemassa.

        SInun herra Sebaotisi on julma Jumala, joka tahtoo maailmasta eriarvoisen paikan samaan tapaan kuin se oli keskiajallakin. Vanhojen aikojen epäoikeudenmukainen luokkayhteiskunta oli hänen tahtonsa aikaansaannos, kuten vanhan ajan papitkin julistivat.

        Minä olen Ukon lapsi hän on minut luonut, kuten ei ole yhtä Jumalaa ei kaikilla ihmisillä ole myöskään yhteistä luojaa vaan myös muut Jumalat ovat ihmissieluja luoneet.

        Muinaiset ihmiset elivät sopusoinnussa luonnon kanssa ja myös Suomenuskoiset tekevät niin ja uskovat olevansa osa luontoa.

        Sebaotin palvojat ovat tehneet suurinta tuhoa luonnolle ja sitä kautta myös itselleen. Sebaot vihaa luontoa hän on ilmoittanut sen minulle sanansaattajansa kautta.

        Luonto on kuitenkin kaikkien ihmisten elinehto se ymmärretään muissa uskonnoissa paitsi kristinuskossa ja Islamissa.

        Luonto on myös monen hengen ja Jumalan koti ja siksi Sebaot tahtoo sen hävittää saadakseen kaiken vallan itselleen.

        Sebaot ei ole pelastaja Jumala vaan vain vallanhimoinen tyranni kuten raamattukin asian osoittaa.


    • jumalaon

      Jumala on kaikkien kansojen luoja. Ihmiset palvovat henkivaltoja joita eivät tunne mutta raamatun jumala ilmoittaa itsensä Raamatussa ja on itse luonto. Kaiken näkyväisen ja näkymättömän luoja. Itse kaiken alku ja voima.

    • horses2211

      Universumi on satulan muotoinen joten ehkä hevosta pitäisi palvoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe