Olen tutustunut fb Amerikkalaiseen mieheen

Tajuton

ja nyt helvetisti hehkuttaa että haluaa minut elämäänsä, haluaa minut jne. Tosi outoa, eihän me tunneta....Mistä edes tiedän onko se joku feikkiprofiili, tai huijari. Hän pyysi minut kaveriksi. Ja työskentelee kuulemma sotilaana Syyriässä. Onko kukaan aloittanut suhdetta samankaltaisesti. Huom. olen aikuinen nainen .

89

15034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyl siitä hyvä tulee, eikun matkustat Syyriään, saat nigbin päälle ja kaikkee muuta kivaa. Ne taitaa sillä kutsua kaltaisiasi lehmiksi, mutta mikä mä olen heidän kylttyyriään arvostelemaan.

    • Tajuton

      Kiitos rakentavasta palautteestasi he-ma. Ja toiselle sanon sen että rahaa ei ole pyytänyt.

      • sellanenpoika

        ei se heti pyydäkkään... ensin juttelee sun kanssa melko pitkään ja lepertelee ihanuuksia.. kertoo että sillä on rahaa ja aikoo muuttaa Suomeen tms. sit se lähtee tulemaan ja matkalla joutuu ongelmiin ja pyytää sulta rahaa. Heh kokeilin juu tän jutun just... :)


      • Anonyymi
        sellanenpoika kirjoitti:

        ei se heti pyydäkkään... ensin juttelee sun kanssa melko pitkään ja lepertelee ihanuuksia.. kertoo että sillä on rahaa ja aikoo muuttaa Suomeen tms. sit se lähtee tulemaan ja matkalla joutuu ongelmiin ja pyytää sulta rahaa. Heh kokeilin juu tän jutun just... :)

        Hei
        Sama täällä.
        Pienen viestittelynnjälkeen ne jo rakastaa ja haluaa Suomeen.
        Miksi ihmeessä jos elämä on muualla.
        Tosi paljon liikkeellä
        Lääkäri,sotilas huijareita.
        Ei voida soittaa ainakaan video puheluita.
        Älkää lähettäjä rahaa eikä mitään henk kohtaisia tietoja.
        Järki mukaan.


    • Heh-heh_

      Taitaa olla tyypillinen Nigerialainen huijari,sama tuttu tarina.

      • feikkejä

        Todennäköisesti nigerialainen huijari, on kokemusta sellaisen kanssa viestittelystä. Ei se rahapyyntö tulekaan ihan alkumetreillä, mutta tulee kyllä. Ihan uskomattomia tarinoita kertovat, niihin ei pidä mennä mukaan. Ovat tosiaan useimmiten mustia huijareita. Voivat jopa lähettää valkoisen miehen kuvan, jossa mies lapsen kanssa, muka jäänyt leskeksi tms.


    • dsdsa

      Nettihuijarit nyt höpöttää ja osa on todella kärsivällisiä huijauksissaan, joskus jopa niin että viimein uskoo, että kyseessä on aito ihminen aitoine tunteineen. Joten ainakaan älä lähetä rahaa ja pidä silmät auki.

      • Anonyymi

        Minulla on kokemusta samasta asiasta, melkein uskoin.Rakkaus viestejä puolin ja toisin.2 vk.Ditten Google lahjakortin, siihen loppui minun osaltani.
        Varokaa


    • Varovainen

      Hei, jos et halua huijarin kanssa tekemisiin. - Niin, lopeta ajoissa. Hän yritti minuakin rakkaus- ansaan, vaan ei onnistunut. Kuvia, jos olet saanut häneltä. Uljas, suhteellisen hyvännäköinen USA Armyn sotilas, hyvin koulutettu ja useinmiten lääkäri tms. Googleta hänen nimi ja e-mail osoite, tai chatt ID eli profiilin nimi. Etsi internet hakusanoilla: esim. auervaara, rakkaus huijaus, Kevin, Kevin Smith, Jack, Jack Peritons, ( tällä nimellä löytyy monia, monia skype tunnuksia, saman henkilön kuvia) suurin osa tunnuksista on toimii Afrikasta ( Nigeria tai Ghana ).
      Kyseinen "auervaara kirjoittaa todella uskottavasti, tunteisiin vedoten, lupailee rakkautta, loistoa, esittää kaikkea hyvää, on muuttamassa Suomeen viettämään eläkepäiviä, on kohta jäämässä eläkkeelle. Suteen edetessä, hän lähettää monia kuvia, jotka kaikki löytyy: esim.www.youreittoday.com/scammer.php?scammerid.. Tässä muutamia huijaus profile e.mail: This list is for the profile picture and picture #1 and picture #4. Huijarit käyttävät varastettettuja muiden ihmisten kuvia.
      Huijaaja hyrmuri kirjoittaa 2-3 viestiä treffi palstan kautta, sitten hän pyytää e-mail osoite ja lähettää kuvia ja rakkauskirjeitä, esittely kirje opinnostaan. Melko pian hän alkaa kerjätä rahaa sinulta. Tuntemattomalle henkilölle ei lähettää rahaam missään tapauksessa. Kannattaa lopettaa kirjoittelu viimeistään siinä vaiheessa. Eräs auervaara on noin 56 tai 57 . 58 vuotias, Samasta huijarista /scammer on paljon kirjoituksia huijaus ja feikki profiileista kirjoituksia Venäjän, Sakasan, Eglannin, Ruotsin, USA - scammer sivuilla. Tässä sinulle muutama vinkki. Toivon, että nämä ovat sinulle avuksi, "aarteen metsästyksessä" ! Ole varovainen.

      Profiles with the same pictures:
      1. [email protected]
      2. [email protected]
      3. [email protected]
      4. [email protected]
      5. [email protected]
      6. [email protected]
      7. [email protected]
      8. [email protected]
      9. [email protected]
      10. [email protected]
      11. [email protected]
      12. [email protected]
      13. [email protected]
      14. [email protected]
      15. [email protected]
      16. [email protected]
      17. [email protected]
      18. [email protected]
      19. [email protected]
      20. [email protected]
      21. [email protected]
      22. [email protected]
      23. [email protected]
      24. [email protected]
      25. [email protected]
      26. [email protected]
      27. [email protected]
      28. [email protected]
      29. [email protected]
      30. [email protected]
      31. [email protected]
      32. [email protected]
      33. [email protected]
      34. [email protected]
      35. [email protected]
      36. [email protected]
      37. [email protected]
      38. [email protected]
      39. [email protected]
      40. [email protected]

      • Anonyymi

        Lisään listaan [email protected]

        Sanoi itseään majur david gambrell...rauhanturvaaja etelä-afrikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään listaan [email protected]

        Sanoi itseään majur david gambrell...rauhanturvaaja etelä-afrikassa.

        Hei minule on pari päivää viestiny joku ameriikan sotilas ei ole rahaa pyytänyt osaa hyvin lirkutella olen seurannut hänen viestejä ei oe kerjäny mitään saa nähdä mien se vielä viesti kehuu mua sit kyselee miten voin onko kaikki hyvin nyt en ole viestinyt sanoin suoraan että eihän vaan ole huijari viestejä ja joku huijari sanoi älä pelkää en ole sellaien en usko mä lopetin ei ole tullut viestii en uskonu hänen juttuja en antanut periksi .enkä vastaa viesteihin minä huomasin että ei ole oikea rehehelinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään listaan [email protected]

        Sanoi itseään majur david gambrell...rauhanturvaaja etelä-afrikassa.

        Hei kyllä näitä on ollut voi että kyllä ihmiset on tyhmiä heti huomaa noi ulkomaalaiset huijarit minulta kerran pyydettiin rahaa ei onnistuu hyvä keino poista ja laita estot heti ei tule hankaluuksia.no mulle joku insinööri laitto asuu suomesa käy ulkomailla välillä töissä sano asuvansa Turussa ja rahat oli loppu voi miten ihmiset uskoo näihin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei minule on pari päivää viestiny joku ameriikan sotilas ei ole rahaa pyytänyt osaa hyvin lirkutella olen seurannut hänen viestejä ei oe kerjäny mitään saa nähdä mien se vielä viesti kehuu mua sit kyselee miten voin onko kaikki hyvin nyt en ole viestinyt sanoin suoraan että eihän vaan ole huijari viestejä ja joku huijari sanoi älä pelkää en ole sellaien en usko mä lopetin ei ole tullut viestii en uskonu hänen juttuja en antanut periksi .enkä vastaa viesteihin minä huomasin että ei ole oikea rehehelinen.

        näitä minulle tulee jatkuvasti on kyllä ihme mä olenki poistanut kaikki mitä tulee ulkomailta kaikki on jotain huijari porukkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näitä minulle tulee jatkuvasti on kyllä ihme mä olenki poistanut kaikki mitä tulee ulkomailta kaikki on jotain huijari porukkaa

        Juuri tänään samainen nigerialainen trolli lähestyi patrick martin ortopedi who profiililla.
        Hyvä vinkki on katsoa profiilin tykkäämiset, tykätty nigerialaisia, afrikkalaisia sivustoja. Rivät ole älyn jättiläisiä.
        Nykyisin tulee näiltä viestejä kohonkin tekemääsi julkiseen postaukseen. Vaikkapa kommentyisi jpstain ravintolasta, tuotteesta sinne lirkutellaan ja toivotaan yhteydenottoa.

        En hyväksy tuntemattomia ka ilmiannan nämä järjestäen.


    • Onnenkantamoisia

      Moi, heti alkuunsa voi olla skeptinen. Hän voi esittäytyä USA:n ARMYN sotilaana, korkeana "viskaalina," kirurgi tms., YK:nlähettiläs, tai Diplomaatti. Työssä Afganistan, Syyria (Damaskos). Turha uskoa, mitä hän kertoo. Hän on erittäin, erittäin lahjakas uskottavaan sävyyn vakuuttamaan. Hänellä tai heillä - > voi olla useampikin huijari pelissä mukana, jonka kanssa chattailet samaan skype tai facebook ID:n. Huijarilla voi olla samanaikaisesti eri treffipalstoilla monta profiilia kuin myös Skypessä ja Facebookissa ja muissa chat-foorumeilla.
      Kaikki yhteydet tehdään keskitetysti Ghana tai Nigera tai muualta Afrikasta. Usein sikäläisestä nett-kahvilassa ammattimaiset huijarit ovat hehkuttamassa rakkauttaan Euroopan ladylle. - Jossain vaiheessa / melko piankin romanssiin yhdistetään rahan kerjuu, jonkin akuutin hädän takia, jotka voivat olla aivan uskomattomia tarinoita. Siinä vaiheessa viimeistään täytyis ns. hälytys vilkut syttyä ja vetää peli poikki.Jos, ei halua tulla huijatuksi rakkaudessa ja vieläpä menettää rahaakin. Ole varovainen. Onnea ja järjenkäyttöä mukaan rakkauden etsintään.

    • Hyvä_neuvo

      Mitään ei kannata uskoa eikä suhdetta hehkuttaa ennenkuin on tavannut tyypin kasvokkain,eikä ainakaan mitään rahaa lähetellä!
      Netissä nyt voi jauhaa kuka tahansa mitä tahansa.

    • Tajuton

      KIITOS. Olen varovainen, ja en alunperinkään ollut rahaa lähettämässä. Näitä tietoja just tarvitsin.

      • ÄläUskoTarinaa

        Kokemusta on. Älä missään nimessä ole enää yhteydessä! Selvä huijari kyseessä. Itse lähetin aikoinaan rahaa ja tulin täysin huijatuksi. Täysin tollo kun olin! Tein rikosilmoituksen. Mutta rahoja en koskaan tietenkään saanut takaisin.


      • Mukuli30

        Oliko nimi. Bob ruselin


      • Victim

        Tai Lucas William?


    • Bride50

      Täällä yksi Facebook-suhteensa kanssa avioitunut nainen. Mies ei kylläkään alkumetreillä hehkuttanut rakkauttaan, mutta oltiin vaan alusta lähtien samalla aaltopituudella. Reilut viisi vuotta etäsuhteiltiin ja nyt tosiaan onnellisesti aviossa.

      • Oppeliini1

        Onnea! Olet yksi sadasta miljoonasta! Tuo on harvinaisempaa kuin lottovoitto!


      • Bride50

        Tiedän että tämä on harvinaista ja olen todella onnellinen että löysin näin ihanan miehen. Naimisissa ollaan oltu kohta jo 4 vuotta ja edelleen elämä hymyilee.


      • Diipadaapa1000

        Onko mies suomalainen?


      • Anonyymi
        Diipadaapa1000 kirjoitti:

        Onko mies suomalainen?

        Ei ole suomalainen.


    • kokemusta2

      23.n deittipalstalla liikkuu tälläkin hetkellä scämmereitä. Itse olen saanut kaksi yhteydenottoa lyhyelle aikaa. (tänään toinen ) Kääntäjällä tai englanniksi lähestyvät. On "uusi" täällä, Amerikkalainen, ammatiltaa lääkäri ja työskentelee sotilaallisissa tehtävissä Palestiinassa (voi olla muukin maa). Viestiminen pyritään siirtämään nopeasti sähköpostin välitykselle. Pitkiä, tunteikkaita viestejä, joissa toistuu samat fraasit ...my love...my love.
      Viesteissä saatetaan tehdä vaivihkaista kyselyä taloudellisesta tilanteestasi. ("huoli pärjäämisestäsi" ) Mahdollisuuksistasi ottaa lainaa tarpeen vaatiessa. Ei mene kuin max. viikko, kun tarvitsee apuasi vastaanottaaksesi lähetyksen hänen puolestaan, turvaan epävakaista olosuhteista. (voi vedota myös muihin syihin) Ongelmia kuitenkin tulee matkaan, esim. kun lähetyksen toimittaja jumiutuu Ghanaan (tai muualle) tullien tms. vuoksi. Jos olet mennyt lupaamaan lähetyksen vastaanottamisen, vaikkei siihen pitänyt kulua omia rahojasi, niin pian sinulta odotetaan lupauksesi mukaisesti apua kuljetuksen edistymiseksi. Tunteikasta vetoomusta, painostusta, syyllistämistä, psykologista manipulointia jne. jotta taipuisit lähettämään puuttuvan rahan.

      Älkää oikeasti menkö tähän halpaan ! Nämä tyypit on ihan feikkejä. Tekevät tätä pelkästään rikastumistarkoituksessa, tai jollekin rikollisorganisaatiolle. Kuvat joita nämä käyttää on varastettuja eri ihmisiltä, eikä esim. skypen kautta näytetty kuvakaan takaa yhtään mitään.

      Googlettakaa tyypin kuva, jos sellaisen saatte käsiin ! E-mail osoitteet vaihtuu joten niistä ei välttämättä irtoa mitään.
      Tutustukaa sivustoihin, joissa kerrotaan näistä scämmereistä !

    • toinenaikuinenainen

      Miten ihmeessä te saatte tuntemattomilta ihmisiltä viestejä facebookin kautta? Ettekö ole yksityisyyttänne suojanneet siellä? Eihän kukaan aikuinen ihminen aloita jotain kaukosuhdetta naamarin kautta. Hölmöhän sä olet jos edes mietit tuollaista. Aikuinen nainen, ei uskoisi.

    • lissuja

      Miten pitkään olette tunteneet? Oletko nähnyt muita valokuvia, kuin fb-profiilissa? Pyydä tuoretta tilannekuvaa ja henkilökohtaisempia tietoja mitä voit tarkistaa. Esim. lehtijutut, opiskelutiedot (löytyy netistä monesti valmistuneitten listoja), hyvien kavereiden nimiä / profiileita. Oletteko keskustelleet puhelimessa? Onko kirjoitusasu sellainen että voisi olla oikeasti amerikkalainen?

    • sotilaanvaimo

      Kuulostaa scammerilta. Näitä tyyppejä on fb:ssä aikalailla. Yleensä "amerkikkalaisia" sotilaita jossain toisessa maassa. Leskiä, yksinhuoltajia jne. Ei he heti rahaa pyydä. Minuakin vedätti eräs "amerkikkalainen" "kenraali", joka oli Afganistanissa rauhanturvaajana. Keskustelimme noin 5 kk, ennenkuin hän jäi kiinni. Tarvitsi "vain" 2000 euroa lainaksi, koska kadotti matkalaukkunsa, jossa oli 12.000.000 dollaria käteistä! Juttelin vielä senkin jälkeen hänen kanssa, koska halusin vedättää häntä ja uskotella, että laitan sen rahan. Lopputulos oli se, että haukkui minut pataluhaksi. Oli hauskaa!!!! Naurattaa jälkeenpäin.

    • huijarisotamiehiä

      Löysin nämä kallisarvoiset kirjoitukset eilen vasta. Oma kokemus amerikkalaisesta komentajasta päättyi tasan viikko sitten. Totta on, että osasi kirjoittaa kauniisti, ja romanttisesti, alussa korosti "ystävyyttä", mutta yllättävän nopeasti jumittui rakkauskirjeisiin. Ei vastaillut juurikaan kysymyksiin, Joka toinen pvä epäilin, sitten taas oli kiva lukea, kun suomalaiset ei osaa tuota rakkaus-luritusta. Niin, ja kun haluaa pitää kielitaitoa yllä tietenkin, ja asunut ulkomailla, ja ollut ennenkin amerikkalaisia ystäviä. Mutta. Sitten se tuli, kiireellinen pyyntö maksaa pieni välitysmaksu kalliista paketista, jonka hän tulisi myöhemmin hakemaan, ja tietysti minua tapaamaan. Kaikki tiedot kyllä lähetti, täytetyn pakettikortin kuriirin valokuvan, mutta vain alkumatkalle. Paketti piti maksaa euroilla siitä eteenpäin, eikä hänellä ollut. Lopetin siihen paikkaan. Sen pituinen se. Sen jälkeen fb-sivuillani käynyt useampikin mieskasvo joita en tunne. Sanoin nimittäin suorat sanat. Otin kopiot kaikesta, Kaiken varalta.

      • Anonyymi

        Barnet? Oliko nimi. Laittoi kuvia ja oli pahoja tilanteita . Paketti jne.. onko sama


    • älkäämenkölankaan
    • Basted

      Kelvin robert smith us army syyria on pure skammeri.

    • der-med-basta

      Hah. Tänään viimeksi poistin yhden amerikaanon fb pyynnön. Näitä tulee, en tiedä mitä huijareita ja mitä haluaa. Enkä ota selvää. Olen saanut näitä jo jokusen.

      • ahmed_ahne

        Näitä tulee juuri siksi että suomalainen nainen on niin tyhmä, ja ulkomaalaisten perään. Eipä voisi helpompaa uhria olla..


    • Varmasamamies

      Muuten minä hetkellä kirjoitaan sen Syyriasta miehen kanssa ja on sotilas, vaimo kuollut ja lähetti messengerin itsestä ja lapsesta kuvan.Tuli mieleen että olin jostain huijareista lukenut ja nyt löysin tää tästä. Nyt nimi Duar Un...

    • Varmasamamies

      Ja lisään että poika 15 v, syntynyt Ruotsissa ja asunut Suomessakin. Ei uskonut alusta asti vaan kokeillin varmuuden vuoksi. Vannoi rakkautta jo tunnin kuluttua ja tule Miami asumaan, hänellä tilillä 3,5 miljoona euro. Ma aikuinen ihminen ja mut ei etsii miljoona miehet, ihan tavalliset miehet. Ei jaksanut enää jauha ja laitoin esto.

    • siipi71

      Ystäväni on tällä hetkellä erään sotilaan pauloissa. Christopher Jones. On lähettänyt jo 1600€. Ei usko millään että on huijari. Itkee ja kaipaa tätä miestä. On sanonut että lähtee jenkkeihin tapaamaan häntä.. Olen äärettömän huolissani.. Olen varottanut, jankuttanut että nyt loppu.. Ei usko, haluaa jatkaa :(

      • helphelphelp

        Minunkin tyttäreni on samassa liemessä. Nyt "luottamusta" kyllä lisää se, että ovat myös skypen kautta olleet kontaktissa usein. Mies on lähettänyt ajokortista ja henkkareista vaatimuksestani kopiot (tidossani on, että ne on väärennettävissä). Näyttää fb:ssä toden tuntuisia kuviaa äidistään ja hänestä itsestään yhteiskuvissa. Tyttäreni pyysi päästä äidin kaveriksi ja tämä suostui. Kaveri itsessään on ehkä se mitä esittää....mutta ovatko hänen aikeensa rehellisiä. Nyt tyttäreni on menossa tapaamaan häntä Amerikkaan. Rakkauden huumassa ei haittaa, vaikka tietää osaavansa todella huonoa Englantia. Google-kääntäjällä ovat keskustelleet. Olen ihmetellyt, kun face-bookin "seinässä" alunperin oli maininta "perheestä" ja japanilaisen naisen nimi (vaimo?). Sitten nämä tiedot poistettiin ja lisättiin valtavasti erilaisia videoita ja muuta sälää. Sitä ennen vierailin usein hänen fb seinällään ja ihmettelin kourallista kaveriporukkaa ja vähäistä tietoa. En siis mennyt varsinaisille sivuille "kaveriksi". Sitten tosiaan massiivinen lisäys fb:n kanteen. Oikein tuli etusormi kipeäksi kun niitä selailin. En itse juurikaan käytä fb:tä, mutta eikös se "seinä" ole vain jonkinlainen suppea esittely henkilöstä. Ihan niinkuin mies olisi tajunnut, että saattaisin vierailla hänen sivuillaan katsomassa. Todella esittämisen makua. Tämä ei mene tytölle perille, näytti vain varsinaisia fb kuvia, joissa komea mies on äitinsä kanssa ja siskon söpöt lapsetkin olivat kuvissa.
        Nyt mies haluaa keskustella kanssani skypessä. En suostu antamaan omia yhteystietojani, joiden kautta voisi ehkä kiristää minua tytön ollessa Amerikassa hänen armoillaan. Olen tuonut esille kantani, että jos mies tulee ensin Suomeen ja on täällä muutaman päivän ja sitten lähtevät yhdessä Amerikkaan. Mies itse ehdotti sitä noin kaksi viikkoa sitten, että kyllä voisi tulla Suomeen tapaamaan. Nyt se ei yllättäen sovikkaan. Täytyy muka olla tiedossa viisi kuukautta ennen matkustamista. Tämä ilmeisesti tarpeen, koska on "sotilas". Määränpäässä tyttö saa majoituksen jonkun miehen kaverin vuokraamassa asunnossa, jossa varsinainen asukas ei vielä asu. Pariskunta aikoo viettää tytön pariviikkoisen loman sielä. Miehen sanojen mukaan Floridassa asuu äitinsä ja veljensä, hän itse on "komennuksella" Sisiliassa. Ensin oli Espanjassa tutustumisvaiheessa. Tyttö ei kuuntele järkipuhetta ja olen todella huolissani.


      • Diipadaapa1000
        helphelphelp kirjoitti:

        Minunkin tyttäreni on samassa liemessä. Nyt "luottamusta" kyllä lisää se, että ovat myös skypen kautta olleet kontaktissa usein. Mies on lähettänyt ajokortista ja henkkareista vaatimuksestani kopiot (tidossani on, että ne on väärennettävissä). Näyttää fb:ssä toden tuntuisia kuviaa äidistään ja hänestä itsestään yhteiskuvissa. Tyttäreni pyysi päästä äidin kaveriksi ja tämä suostui. Kaveri itsessään on ehkä se mitä esittää....mutta ovatko hänen aikeensa rehellisiä. Nyt tyttäreni on menossa tapaamaan häntä Amerikkaan. Rakkauden huumassa ei haittaa, vaikka tietää osaavansa todella huonoa Englantia. Google-kääntäjällä ovat keskustelleet. Olen ihmetellyt, kun face-bookin "seinässä" alunperin oli maininta "perheestä" ja japanilaisen naisen nimi (vaimo?). Sitten nämä tiedot poistettiin ja lisättiin valtavasti erilaisia videoita ja muuta sälää. Sitä ennen vierailin usein hänen fb seinällään ja ihmettelin kourallista kaveriporukkaa ja vähäistä tietoa. En siis mennyt varsinaisille sivuille "kaveriksi". Sitten tosiaan massiivinen lisäys fb:n kanteen. Oikein tuli etusormi kipeäksi kun niitä selailin. En itse juurikaan käytä fb:tä, mutta eikös se "seinä" ole vain jonkinlainen suppea esittely henkilöstä. Ihan niinkuin mies olisi tajunnut, että saattaisin vierailla hänen sivuillaan katsomassa. Todella esittämisen makua. Tämä ei mene tytölle perille, näytti vain varsinaisia fb kuvia, joissa komea mies on äitinsä kanssa ja siskon söpöt lapsetkin olivat kuvissa.
        Nyt mies haluaa keskustella kanssani skypessä. En suostu antamaan omia yhteystietojani, joiden kautta voisi ehkä kiristää minua tytön ollessa Amerikassa hänen armoillaan. Olen tuonut esille kantani, että jos mies tulee ensin Suomeen ja on täällä muutaman päivän ja sitten lähtevät yhdessä Amerikkaan. Mies itse ehdotti sitä noin kaksi viikkoa sitten, että kyllä voisi tulla Suomeen tapaamaan. Nyt se ei yllättäen sovikkaan. Täytyy muka olla tiedossa viisi kuukautta ennen matkustamista. Tämä ilmeisesti tarpeen, koska on "sotilas". Määränpäässä tyttö saa majoituksen jonkun miehen kaverin vuokraamassa asunnossa, jossa varsinainen asukas ei vielä asu. Pariskunta aikoo viettää tytön pariviikkoisen loman sielä. Miehen sanojen mukaan Floridassa asuu äitinsä ja veljensä, hän itse on "komennuksella" Sisiliassa. Ensin oli Espanjassa tutustumisvaiheessa. Tyttö ei kuuntele järkipuhetta ja olen todella huolissani.

        Kuulostaa feikiltä. Minä myös sain kuvia, mutta tajusin että olin nähnyt kuvat muuallakin, telkkarissa nimittäin. Narautin että ei ole keneksi väittää ja uusi valheprofiili. Tuli minullekin passista kuva yms. Ja rahapyyntökin. Loppui siihen


      • ScammeriPoliisi
        helphelphelp kirjoitti:

        Minunkin tyttäreni on samassa liemessä. Nyt "luottamusta" kyllä lisää se, että ovat myös skypen kautta olleet kontaktissa usein. Mies on lähettänyt ajokortista ja henkkareista vaatimuksestani kopiot (tidossani on, että ne on väärennettävissä). Näyttää fb:ssä toden tuntuisia kuviaa äidistään ja hänestä itsestään yhteiskuvissa. Tyttäreni pyysi päästä äidin kaveriksi ja tämä suostui. Kaveri itsessään on ehkä se mitä esittää....mutta ovatko hänen aikeensa rehellisiä. Nyt tyttäreni on menossa tapaamaan häntä Amerikkaan. Rakkauden huumassa ei haittaa, vaikka tietää osaavansa todella huonoa Englantia. Google-kääntäjällä ovat keskustelleet. Olen ihmetellyt, kun face-bookin "seinässä" alunperin oli maininta "perheestä" ja japanilaisen naisen nimi (vaimo?). Sitten nämä tiedot poistettiin ja lisättiin valtavasti erilaisia videoita ja muuta sälää. Sitä ennen vierailin usein hänen fb seinällään ja ihmettelin kourallista kaveriporukkaa ja vähäistä tietoa. En siis mennyt varsinaisille sivuille "kaveriksi". Sitten tosiaan massiivinen lisäys fb:n kanteen. Oikein tuli etusormi kipeäksi kun niitä selailin. En itse juurikaan käytä fb:tä, mutta eikös se "seinä" ole vain jonkinlainen suppea esittely henkilöstä. Ihan niinkuin mies olisi tajunnut, että saattaisin vierailla hänen sivuillaan katsomassa. Todella esittämisen makua. Tämä ei mene tytölle perille, näytti vain varsinaisia fb kuvia, joissa komea mies on äitinsä kanssa ja siskon söpöt lapsetkin olivat kuvissa.
        Nyt mies haluaa keskustella kanssani skypessä. En suostu antamaan omia yhteystietojani, joiden kautta voisi ehkä kiristää minua tytön ollessa Amerikassa hänen armoillaan. Olen tuonut esille kantani, että jos mies tulee ensin Suomeen ja on täällä muutaman päivän ja sitten lähtevät yhdessä Amerikkaan. Mies itse ehdotti sitä noin kaksi viikkoa sitten, että kyllä voisi tulla Suomeen tapaamaan. Nyt se ei yllättäen sovikkaan. Täytyy muka olla tiedossa viisi kuukautta ennen matkustamista. Tämä ilmeisesti tarpeen, koska on "sotilas". Määränpäässä tyttö saa majoituksen jonkun miehen kaverin vuokraamassa asunnossa, jossa varsinainen asukas ei vielä asu. Pariskunta aikoo viettää tytön pariviikkoisen loman sielä. Miehen sanojen mukaan Floridassa asuu äitinsä ja veljensä, hän itse on "komennuksella" Sisiliassa. Ensin oli Espanjassa tutustumisvaiheessa. Tyttö ei kuuntele järkipuhetta ja olen todella huolissani.

        Voi itku!

        Älkää nyt vaan päästäkö niitä muksujanne tuonne yksin sooloilemaan. Olkoon aito tai ei niin turvallinen ensimmäinen tapaaminen Suomessa ja niin että eivät ole vain kaksin.

        Tiedättekö mihin noita nuorukaisia käytetään.. kuuriireiksi ja mitään eivä voi kun passi takavarikoidaan sekä vahdit kokoajan vierellä. Vanhempia saatetaan kiristää myös, mutta yleensä laittavat nuoret tekemään jotain laitonta.

        Sama juttu toimii muuten naisten kohdalla ulkomailta, feikkikuvaa ja passia ja mitä millonkin tulee mutta niin surkella resoluutiolla ettei kuvaa pysty tarkistamaan kotikonstein. Kuvankäsittely ohjelmat nykyään aika hyviä.

        Parhailla huijareilla on facebookiin kopioituna jonkun toiseen perheen kaikki kaikki profiilit joten sukulaiset löytyvät useimmiten kaverilistalta. Ammattilaiset ovat ammattilaisia ja tienaavat tuolla tavalla koko elantonsa.

        ..eli .. daami/ukko omalla kustannuksellaan Suomeen tai sitten unohtakaa koko juttu. yksinkertainen sääntö!


    • Hslsösözö

      On ystäväni todella tyhmä, on minullekin monta sentyypistä pyyntö tullut, vaan messengerissa olla kirjoitettu ja lopputulos kaikilla samalaista- vaimo kuollut onnetomuudessa, sotilas Syyriassa jne. Olen heti sen jälkeen esto laittanut. Yleensä kuin profiili katsot, ei näe huijareilla kavereita ja korkeitaan yksi tykkäys profiili kuvassa, senkin kertoo kaiken.
      Vaan sitä ei tajua itse, miten joku nainen voi rakastua mieheen, ketä ei ole nähnytkään ja lähettää viellä rahatkin.
      Siinnä tapauksessa helpompi rakastua johonkin satukirja- tarkoitaan että lukisi jotain rakkauskirjan ja rakastuisi vaikka siihen, vähemällä pääse.

      • m2m3m4m5

        Nyt on sellainen kaveri kuin Peter Deweese joka ilmiselvästi huijari. Varokaa. Saksalaisia naisia huijaa myös..Eiole vielä pyytänyt rahaa mutta osoitetta on vailla..Paketti olis kuulemma tulossa...ja eläkkeelle jäämässä ja hah hah..


      • Anonyymi
        m2m3m4m5 kirjoitti:

        Nyt on sellainen kaveri kuin Peter Deweese joka ilmiselvästi huijari. Varokaa. Saksalaisia naisia huijaa myös..Eiole vielä pyytänyt rahaa mutta osoitetta on vailla..Paketti olis kuulemma tulossa...ja eläkkeelle jäämässä ja hah hah..

        paketit on aivan varmaana huijausta ,olen kokenut karvaasti. Ei mitään paketteja ole olemassakaan. koko äijät saa haistaa paskat. yhen nimi on Patrick Martin. huijareitten huijari .Mitään ei piä uskoa.


    • r2etrw4te

      Suomalainen nainen on todella suosittu nettihuijareiden keskuudessa. Hieno/miehinen/hyvätuloinen ammatti, sympatiaa herättävä elämäntilanne ja liian nopeasti liian paljon tunteiden tunnusta(ah niin outoa mutta silti ihanaa...).

      Googlaa nimi. Googlaa pätkiä teksteistä, etenkin eka viestistä. Googla kuva(talenna ja hae kuvalla).

      Kaikki amerikkalaiset sotilaat/lentäjät/lääkärit jotka työskentelee ulkomailla hakee toki suomalaisia fb-profiileja ja rakastuu kuvan perusteella. Kukapa sitä haluaisi tietää miltä esi kosketus tuntuu kun tuntuu jo niin kovasti valmiiksi? :D

    • merkkinimimerkki

      Pyydä kuva molosta, niin saat tietää, on feikki tai ei..tosin jos on nyt Syyriässä eikä Syyriassa, niin vaikuttais kyllä feikiltä..

    • Karkkikauppa

      Ne on identtiteetti huijareita. Yleensä töissä syyriassa rauhanturva joukoissa.. leski lääkäri . Pyytää lähettään jotain kirjeitä tai jotain muuta ja sitten rahaa. Ne tarvii sähköpostin levittämiseen sun apua.... kaikki catti sivut ..mm tinden on niiden peltoja.... kuvat on kauniita mutta jonkun muun henkilön

    • ijioje4riotgjiawejtfg

      Tyypillinen huijari. Itse törmäsin vastaavaan naispuoliseen alkuvuodesta. Tosin ei hän todennäköisesti ollut nainen.

    • Tarina2018

      Hei, minulla myös samankaltainen tarina. Minulle on kirjoitellut noin viikon mies joka esittää olevansa amerikkalainen mutta työskentelee Army joukoissa sotilaana Kabulissa. Hän kertoi olevansa vasta alkuvuodesta sinne lähtenyt. Hyvin vähäsanainen itsestään mutta muutaman kuvan olen häneltä saanut ja myös ikänsä hän on kertonut 37 vuotta. Hän kertoo myös olevansa sinkku ja on ihastunut minun tarinoihini sekä kuviini. Meinasin mennä halpaan ja uskoin häntä joten siksi olen hänen kanssaan muutaman kuvan lähettänyt myös itsestäni. Kamalaa.. mihin kuvani päätyvät.. miten hänestä pääsisin eroon enään isompia ongelmia.. tajusin että kaikki onkin vain valetta ja huijausta kun vahingossa olin kiinnostunut hänen työstään ja kirjoitin google sivustolle sanan ” amerikkalainen sotilas” koska halusin tietää hänestä enemmän ja arvelin että internet sivusto osaisi heistä kertoa tietoja. No minulle valkeni että nämä ovatkin huijausyrityksiä, onneksi en ole vielä rahaa mistään maksanut mutta eilen kun kysyin häneltä koska hän tulisi Suomeen luokseni niin hän kirjoitti näin: kulta, minä rakastan sinua ja olisin valmis tulemaan luoksesi mutta minun pitää hakea joukoista vapautusta että pääsisin luoksesi.. hän halusi varmistaa että olisin mukana ja haluaisin että hän tulisi luokseni.. hän vakuutti erittäin hyvin että rakastaisi minua ja haluaisi minut elämäänsä! Sitten tuli tilanne jossa hän kertoi että kun hakemus on lähetetty ja vapautusta haettu niin pitäisi maksaa jokin summa mutta hän ei vielä osannut kertoa summasta kertoi vain että se selviäisi lähipäivinä.. mitä Tämän asian suhteen pitäisi nyt toimia ja mikä olisi fiksuinta., onko tämä suoraan poliisi asia ja mihin siitä pitäisi ilmoittaa koska pelkään turvallisuuden ja tietojeni vuoksi mitähän jo tietää minusta.. hänellä siis muutama kuva minusta ja sähköposti osoitteeni.. tietää myös nimeni sekä asuinpaikkakuntani.. muuta tietojani en onneksi ole hänelle luovuttanut..

    • Pelaavakeski-ikäinen

      Minun tarinaani ei liity sotilas, mutta huijaus tämäkin. Sain Instagram tilin kautta viestin eräältä mieheltä joulukuun alkupuolella 2017. Muutaman päivän mietittyäni vastasin hänelle. Aluksi keskustelimme ihan tavallisia asioita, missä asumme, ikä 48 jne. Aika alkuvaiheessa hän kertoi olevansa leski. Hänen vaimonsa oli kuollut pari vuotta aiemmin auto-onnettomuudessa nuoremman pojan kanssa. Lisäksi kertoi, että vanhempi poika asuu tällä hetkellä hänen siskonsa luona Kaliforniassa. Omien sanojen mukaan ei ollut pystynyt huolehtimaan hänestä kunnolla.

      Parin viikon kuluttua hän halusi soitella ja suostuin tähän. Tässäkään vaiheessa minulle ei esitetty mitään pyyntöjä. Kertoi avoimesti, että on kristitty ja käy kirkossa sekä toivoo, että saisi uuden urakkasopimuksen. Työskentelee urakoitsijana öljy- ja kaasulaitteiden kanssa. No, urakka tuli ja hän lähti Italiaan tammikuun ensimmäisellä viikolla 2018. Olimme keskustelleet, että hän tulisi tänne Suomeen vierailulle helmikuussa, kun projekti on alkanut. Aiemmin oli ollut vastaavanlaisissa projekteissa ainakin Singaporessa ja Maltalla.

      Italiaan päästyään viestittely jatkui normaalisti ja se oli päivittäistä. Italian päästyään aluksi kaikki meni hyvin, sitten sain viestin, että Italian sataman taksat olivat suuremmat mitä hän oli tiennyt ja budjetti ylittyy 55.000€. Vieläkään ei pyytänyt rahaa minulta, elin tässä mukana ja kannustin selvittämään ongelmaa. Kertoi vaiheistaan, miten rahan kerääminen onnistui. Sai siskolta, agentilta, kavereilta jne. Myi Amerikassa olleen auton sekä mukana olleen läppärin. Kun vajetta oli reilu 3000€ pyysi minulta ensimmäisen kerran rahaa. Sanoin, ettei ole rahaa. Sitten saikin hotellin johtajalta tms. reilu 2000€. Sitten vajetta oli enää 850 €. Tässä kohtaa oli maksamiseen aikaa vuorokausi. Loppujen lopuksi maksoin hänelle 600€ Moneygramin kautta. Tiesin ja sanoin myös hänelle, että en tule koskaan niitä saamaan takaisin. Vakuutti ja ihmetteli, miksi sanon niin. Seuraavana päivänä tuli toinen ongelma esiin, nyt summa oli alle 1000€ (kuljettajille piti maksaa). Olin päättänyt, etten maksa toista kertaa ja tämä myös piti, en maksanut enää.

      Ennen maksamista olin saanut passista kopion sekä hän oli toimittanut lentoliput ja allekirjoitetut projektisopimuksen minulle sekä kuvan kun on jossain bileissä jouluna. Ei koskaan luvannut minulle siis rahaa eikä muuttaa Suomeen. Mieheltä meni hermot, kun löysin netistä yhden brittiläisen yrityksen nettisivuilta saman kuvan kuin hänen Instagram tilillä oli. Passin numerolla löytyi netistä myös muita eri henkilöille olevia passeja (tämän tajusin tarkistaa vasta maksamisen jälkeen).

      Kun pyysi rahaa toisen kerran, olin ehdoton, en maksa. Viestit olivat olleet ennen ensimmäistä maksamista molemmin ajoittain kiukkuisia ja syyllistäviä, mutta toisen rahapyynnön jälkeen, päätin, että pidän kundin töissä vielä. Jatkoin keskustelua ja odottelin, että hänen esittämä toinen deadline täyttyy. Hän kävi kuumana, mutta mä en provosoitunut, vaan olin rauhallinen. Päivää ennen DL:ia alkoi todellinen uhkailu, no uhkailua oli ollut ilmassa jo muutama päivä tätä ennenkin. Uhkasi mm. välittää kuvani ja keskustelumme eteenpäin, sanoin siitä vain, ei haittaa (kaikki hänelle lähettämäni kuvat olivat olleet jo aiemmin netissä julkaistuja), enkä muutenkaan uskonut, että hänellä on oikeasti mitään millä voi mua kiristää. Yllättävän pitkään hän piti yhteyttä ja profiilitietonsa auki, vasta kun laitoin brittiläisen yrityksen sivusta kopion ja kysyin, kumpi olet vai oletko molemmat (meinaan ei tämä brittiläisen yrityksen nettisivutkaan olleet täysin luotettavan oloiset), hän katkaisi yhteydenpidon ja poisti Instagram tilinsä. Facebookissa tuo profiili vielä on (en koskaan hyväksynyt häntä fb kaveriksi).

      Nyt tässä mietin, että voiko suomen poliisille tehdä rikosilmoitusta tästä. En ole rahojen perässä, vaan haluan tietoisuuden lisääntyvän. Olen kuullut kaikenlaisista nigerialaista kirjeistä tms. joissa luvataan paljon rahaa. Tämä oli erilainen, sillä minulle ei koskaan luvattu mitään tai no hän lupasi ikuista rakkautta, mutta itse en mennyt tähän mukaan. Sanoin hänelle, että sait minulta 600 €, mutta minä myös hyödyin tästä. Lisäksi sanoin, että valitsit väärän henkilön tälläseen ja että tuntipalkkasi oli äärimmäisen pieni =). Jos hän vedätti minua, niin minä tein myös hänelle sen.

      Instagram -tilin mukaan hänellä oli äärimmäisen paljon myös suomalaisia naisia.

    • niiimpaa

      Mies on huijari. Et varmaan halua että susta tehdään seuraava juttu lehteen kuinka joku nigerialainen huijasi rahaa sulta tuhansia. Varo. Tosirakkauden oisit tavannut livenä, ei netissä voi rakastua. Rahapyyntö tulee puolen vuoden sisällä.

    • Slinkey

      Mies sanoi olevansa leski Ortopedi ja 13-vuotiaan lapsen isä. Vaikutti ensin asialliselta ja vähän ihmetytti kun hänellä on käytössä 2 etunimeä, toinen sähköpostissa toinen FB:ssa. Kertoo olevansa lääkärinä Syyriassa, mutta ei vastaa muuta kuin ei persoonallisiin kysymyksiin. & viikon jälkeen ilmestyi Hangoutissa rahapyyntö. Tytär on yksin Amerikassa ja tarvitsee sairaalahoitoa eikä hän pysty laskuja maksamaan. Rahat ovat jotenkin sidotut YK:n sääntöjen takia. Silloin minulle heräsi ihan suuttumus että kuinka hän voi ventovieraalta rahaa pyytää. Mies on 57-vuotias ja lisäsi kirjoittelumme loputtua Facebookiin kuvia itsestään lisää ehkä niillä vaikuttaakseen minuun ja ehkä muihinkin jotka ovat hänen lankaan menneet.
      Olen ihan järkyttynyt kuinka lasta käytetään välineenä rahan pyyntöön, mutta en ikinä menisi tuollaiseen mukaan.

    • Ohmylove

      Minua yritti huijata 'amerikkalainen' merimies. Englannin kieli oli sen verran kökköä, että arvasin heti, ettei tyyppi voi olla amerikkalainen (i am from United state). Kirjoitti netistä kopioitua romanttista liibalaabaa, vastaili kyllä kysymyksiin, mutta vain lyhyesti, mitään keskustelua ei syntynyt. Jatkoin viestittelyä nähdäkseni, millä konstilla hän aikoo vedättää minua, arvelin että hänen laivansa ehkä haaksirikkoutuu ja tarvitaan rahaa... Tuo yritys tulikin jonkin ajan päästä, hänellä oli mukamas USA:ssa 12-v. poika, joka halusi syntymäpäiväkseen jonkin lahjan. En ehtinyt kysyä, minkä - arvatenkin puhelimen. Hän antoi pojan sähköpostiosoitteen ja pyysi minua kirjoittamaan tälle. Vastaus oli aivan samalla huonolla englannilla kuin muut viestit 'isältä' eli hän kirjoitti ne tietenkin itse. Jos olisin suostunut lähettämään jotain, vaatimuksia olisi ennen pitkää tullut lisää, ja varmaan se haaksirikkokin olisi tapahtunut.
      Sainpahan tyypin käyttämään aikaansa joutavanpäiväiseen viestittelyyn niin ei ainakaan sillä aikaa ollut muita huijaamassa.

    • Typeräätodella

      Kuinka joku ihminen voi olla niin TYHMÄ, että lähettää rahaa jollekkin fb tai instagram vietittäjälle.Ei ikinä.Kertokaapa miksi noin joillakin viiraa.

    • vitjanam

      voinko itse avata pankkitilin johon lirutan näiltä tyhmiltä akoilta ihan suomen kielellä rahat johonkin syyhyn nojaten, eli olen suomalainen lääkäri syyriassa auttamassa lelusalakuljettajaa ja jäinkin isisin tulliin kiinni kun minulla oli sahtia lekkeri mukana ja tarviin 5000 dollaria tililleni ennenkuin pääni leikataan tylsällä puukolla irti, ja jos se tehdään niin kuvanikin vaihtuu facessa.
      mutta jos saan pari kolme akkaa massapostitus rinkiin ja 1kk ajan heitän settiä niin sehän on 15 donaa puhdasta sillä rahalla voinkin sitten käydä painamassa vietanamissa namia ja kallista naista.
      enkä tuhlaa suomalaiseen ylipainoiseen votjakkiin aikaani

    • Mielro

      Oma kokemukseni on amerikkalaisesta majurista nimeltä David Grambrell. On muka Etelä-Amerikassa ja kovasti on rakastunut😂 Tajusin heti jutun mutta menin mukaan koska halusin nähdä missä vaiheessa rahanpyyntö tulee ja tulikin jo parin viikon Skype-kirjoittelun jälkeen. Olisi pitänyt auttaa jossain loma-anomus maksuissa. Vastasin heti että tätä odotinkin ja tälle on hyvät naurut jo saatu kavereiden kanssa. Ei kuulunut mitään sen jälkeen:)

      • Mielro

        Hups, olikin David Gambrell.


    • Taasnäitä

      Huutonaurut tälle! 😂😂😂 Lähetä sille rahaa myös 😂😂😂

      • KaikenNähnyt

        Ite harrastanut saamaa eli huijannut huijareita :) Ekaan rahanpyyntiin menee yleensä 2 päivästä 2 viikkoon, mutta sieltä se aina tulee. Sitten selitän että en voi lähettä rahaa kun verottaja on sulkenut ulkomaansiirtoni, mutta maksan kaikki kulut kunhan vaan saapuu tänne suomeen ja lupaan kaikkea yltähypäten. Aina ehtona se että tyyppi tulee ensin omineen Suomeen. Siinä sitä on kiva katsella kun kiemurtelee rahan himoissaan vaikka mitä ja tuhlaa aikaansa pohjoisen lottovoittajaan :))


    • Melkein.vedätetty

      Mulle kanssa kirjotteli "Afganista" sotilas instagramin kautta Johnfelix33 tai sama profiili facessa Johnfelix1018. Multa ei kerenny rahaa pyytään, mut joku todella iso palkkio summa rahaa olis pitäny ottaa vastaan postin/rahtifirman kautta. Kyllä kovasti luriteltiin kaikkee mut kummasti loppui yhteiden pito kun en suotunut pakettia ottaan vastaan. 😅
      Oli muka yh. Ensin likka oli 14 vuotias, yhtäkkiä 17 🤔 Tupansa kuvan laittoi jossa oli auto pihas ja sit muka toinen hieno urheiluauto. Mut kummasti se urheiluauton kuva oli otettu Australiassa vaik tää heppu asui Usassa.

    • Anonyymi

      Chat sivun kautta otti yhteyttä, s yyriassa kuulemma ortopedinä, suomalainen äiti ollut ja isä yhdysvaltalainen. Leski ja nyt kolme vuotta tuolla s yyriassa, tytär 17 v. ja opiskelee valtiotieteitä Thaimaassa.
      Rakkaudesta puhui, kuviaan ? laittoi. Jopa loppui kirjoittelut, kun mainitsin, että minulla ei varoja, pienellä eläkkeellä elän. Ei edes ehtinyt vielä pyytääkään, kun älysin missä mennään 😁

    • Anonyymi

      Mulla on julkinen tili instagramissa ja siellä minua lähestyi myös tällainen amerikkalaisena sotilaana esiintyvä mies. Hän kertoi olleensa pitkään ulkomailla kommennuksella. Kerroin olevani parhaillaan messussa kirkossa ja hän pahoitteli kun ei ole päässyt pitkään aikaan itse osallistumaan messuun. Sanoin ystävällisesti, että voin rukoilla hänen puolestaan. Hän kyseli kohteliaasti seuraavana päivänä, että mitä minulle kuuluu ja sen sellaista. Vastasin ihan perusjuttuja ja kerroin sitten hänelle itsestäni, että olen aika köyhä nainen. Sanoin, että minulla ei ole rahaa antaa kenellekkään ja netissä pitää nais-ihmisenä aina olla varuillaan. Mies suuttui tästä aivan kauheasti ja alkoi uhkailemaan ja raivoamaan. Hän mesosi, että noinko sinulla on tapana puhua ihmisille. Hän sanoi, että taitaa olla viisainta, että emme enää jatka keskustelua tämän enempää. Taisin väistää siinä kohtaa huijarin.

      • Anonyymi

        Teit oikein.
        Yhteydenpitonne olisi loppunut aiemmin jos olisit heti ensimmäisessä viestissä pyytänyt rahaa.
        Tietenkään ilmoittamatta pankkiyhteyksiäsi. Niitähän se olisi heti seuraavassa viestissa kysynyt päästäkseen tyhjentämään tilisi.


    • Anonyymi

      Mä toivon että jokainen jolla on edes vähän aivoja tajuaa että nämä amoriikkölaiset soltut varsinkin kenraalit ovat feikkejä isolla Fllä,come oon. On käsittämätöntä että vieläkin aikuiset naiset tieten tahtoen joutuvat kusetetuksi näiden kanssa. Oikeat jenkkisotilaat varsinkin korkea arvoiset eivät varmasti ota yhteyttä mihinkään randomi suomi tiinaan missään feissarissa ja vielä rakastu saman tien:)

      Näitä scämmereitä on kiva huijata,varastaa niiden aikaa ja katsoa kun alkavat kiehua;D

    • Anonyymi

      Minkä niminen sulla on, täällä kans yksi tyrkyllä, mutta rahaa ei ole tarkoituskaan lähettää, tämä kans Syyriassa...ja joo tulossa suomeen heti kun saa "turvarahat" kasaan, olen tehnyt selväksi, ettei ainakaan minulta rahaa ole tulossa....

    • Kyllä.hän laittoi kuviansa ja oli hyvä n näköinen. Alkoi heti puhumaan kuinka ihastunut hän minuun on. Sanoi olevansa rauhan turvaajana erelä Afrikassa. Sanoi, että kun lähtee kesken palveluksen se maksaa n. 500€ sitten tajusin, että minun olisi pitänyt maksaa se. No en pystynyt maksamaan. Buukkasin yhdessä vaiheessa jo lennot Suomeen, katseltiin taloja ym. Ym. Sitten kävi niin että hän sai puuttuu mut ympäri ja soitin yhdelle naiselle, kerroin olevani usa:n palveluksessa. Hän maksoi monessa osassa yht. 30000€ minuntilini kautta lähetin nne turkkiin, missä oli olevinaan usa:n armeijan päätoimisto. Nyt tämä nainen on tehnyt rikosilmoituksen ja tämä on rahan pesua. Eli todelliset rikolliset ei joudu vastuuseen vaan MINÄ TYHMÄ USKOIKEN. hän sanoi että kun pääsee Suomeen niin maksaa tälle naiselle kaksinkertaisena rahat. Mikä paska. Hän pilasi elämäni.

      • Anonyymi

        Minkä ihmeen takia sinä hyvä aikuinen ihminen sotkeuduit tuollaiseen?? Ei pahalla mutta joillekkin pitäisi saada valvottu netinkäyttö, omaksi parhaaksi.


    • aikuinen saatat olla muttet nähtävästi kovin älykäs sellainen

    • Anonyymi

      Valitettavasti rakkautta hakevia on huijattu kautta aikain, mutta nyt netin kautta se on helpompaa kuin koskaan.
      Jos saat tuntemattomilta ihmisiltä romanttissävyisiä viestejä, niin pyydä kuva, ja tee käänteinen kuvahaku, sillä paljastuu suurinosa huijareiksi.
      Toisekseen, et missään tapauksessa lähetä rahaa ihmiselle, ketä et ole ikinä tavannut.
      Nämä ihmiset tekevät sitä työkseen, he ovat siinä ammattilaisia, sinä et.
      Sama pätee muihinkin huijauksiin mitä solkenaan tulee sähköpostiin. Minullakin taitaa olla useampi miljoona bitcoineja, mitkä saisin itselleni vaan lähettämällä tilitietoja, ja samoin minulla on lukematomia lähetyksiä eri posteissa ja tulleissa odottamassa lähetystä, kunhan vain lähettäisin tilititojani tms...
      Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa...

      • Anonyymi

        Ei se kuule ihan noin mene että toinen, "ei tyhmä" pyytää rahaa ja "tyhmä" sanoo et ootappa hetki niin siirrän rahat syyriaan. Niitä rahoja voi pyytää vaikka ns.suomalainen. eri keinoin....

        Yleensä keskustelu, suhteen luominen on pidempi prosessi.. siinä leikitään ihmisten tunteilla...TAITAVASTI. He etsivät ihmisiä ketkä ovat sillähetkellä heikoilla. Mm.eronneita, mt ongelmaisia,nuoria elämää aloittavia...ihan mitä vaan, milloin ihminen tarvitsee hyväksyntää ja rakkautta. kun saavat sinut rakastumaan, olet ansassa....He ovat taitavia, kuten moni tietää tai sanoo tietävänsä.

        En ymmärrä miksi ihmiset toitottaa tuota TYHMÄ sanaa... kukaan kuka ei ole kokenut vastaavaa ei voi sanoa että toinen on tyhmä. Kaikki on niin asiantuntijoita täällä...."kyllä minä tiedän miten ne sen tekevät"....jos noin sanot niin olet todennäköisesti niin TYHMÄ ettet ymmärrä, että IHAN KUKA VAAN voi tulla huijatuksi. Todennäköisesti juuri sinä, kuka kuvittelee olevansa turvassa koska "en ole tymä"....tulee huijatuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kuule ihan noin mene että toinen, "ei tyhmä" pyytää rahaa ja "tyhmä" sanoo et ootappa hetki niin siirrän rahat syyriaan. Niitä rahoja voi pyytää vaikka ns.suomalainen. eri keinoin....

        Yleensä keskustelu, suhteen luominen on pidempi prosessi.. siinä leikitään ihmisten tunteilla...TAITAVASTI. He etsivät ihmisiä ketkä ovat sillähetkellä heikoilla. Mm.eronneita, mt ongelmaisia,nuoria elämää aloittavia...ihan mitä vaan, milloin ihminen tarvitsee hyväksyntää ja rakkautta. kun saavat sinut rakastumaan, olet ansassa....He ovat taitavia, kuten moni tietää tai sanoo tietävänsä.

        En ymmärrä miksi ihmiset toitottaa tuota TYHMÄ sanaa... kukaan kuka ei ole kokenut vastaavaa ei voi sanoa että toinen on tyhmä. Kaikki on niin asiantuntijoita täällä...."kyllä minä tiedän miten ne sen tekevät"....jos noin sanot niin olet todennäköisesti niin TYHMÄ ettet ymmärrä, että IHAN KUKA VAAN voi tulla huijatuksi. Todennäköisesti juuri sinä, kuka kuvittelee olevansa turvassa koska "en ole tymä"....tulee huijatuksi.

        Jokainen joka vielä kaiken tämän varoittelun jälkeen vuonna 2022 lähettää rahaa TUNTEMATTOMILLE on tyhmä.


    • Anonyymi

      Suominainen tyhmä. Miksi uskoa olevansa joku josta amerikkamies kiinnostuu. parempia naisia amerikka täynnä mutta heitä ei voi huijata. suominaista helppo huijata, uskoo kaiken.

    • Anonyymi

      Heippa, onks kellään tullut vastaan niin että sinun pitäis ottaa vastaan 1,5 dollarin kirjelähetyksen, antaa osoite nimi email puhelin numero..sanottiin on kuin pitsa lähetys otat vastaan ja hän tulee hakemaan kun pääsee pois...

    • Anonyymi

      Just joo. Sain juuri amerikkalaiselta Tiderin kautta yhteyden... kiva kaveri ja kuvat, mut on Irakissa ja asuu amerikassa, vaimo kuollut ja on NIIN ihastunut. Mistä mä tiedän onko tää feikki.

      • Anonyymi

        On feikki.


    • Anonyymi

      Andreas Bathory on Feikkivampyyri Hän oli mun fb kamuni .Hän kirjoittaa ja myy typeriä huijaus kirjojaan vain ja ainoastaan rahan vuoksi blokkasin hänet kun tajusin että hän on huijari. Esiintyy vampyyrinä .Väittää että asuu linnassa ei pidä paikkaansa .HÄN EI TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN VAMPYYRI .!! HÄNELLÄ ON KAKSOISVELI ,IDENTTINEN ,JOKA ESIINTYY VELJENÄÄN !! HÄNEN KIRJOISSAAN ON IHAN SAIRAITA JUTTUJA ,ON TAKUULLA SAATANANPALVOJA !! Hän on instagramissa ja facebookissa.!! LÄPEENSÄ FEIKKI !! Hänen seuraajansa eivät näe ettei hän ole mikään vampyyri ,ja menettävät rahansa huijarille .Mun fb kamuni ovat paranormaali tutkijoita ja tuntevat Andreaksen ja he sanoivat että tietävät ihmisiä jotka ovat tilanneet hänen kirjojaan eivätkä ole saaneet kirjaa koskaan eivätkä edes rahojaan takaisin !! Älkää vain luottako häneen !!kaikki vampyyrit ovat feikkejä .TRUST NO ONE !! On mun mottoni elämässä !!

    • Anonyymi

      Olen ollut kirjeenvaihdossa Syyriassa palvelleen upseerin kanssa. hieno oli kielenkäyttö ja vakuutukset rakkaudesta, mutta suurin osa valhetta. Sitten alkoi rahapyynnöt.
      Älä mene ansaan, valhetta ovat jutut ja hyvin todennäköisesti kyseessä on valepersoona.
      Käytä arvostelukykyä ja maalaisjärkeä!

    • Anonyymi

      EIKÖ KUKAAN TEISTÄ OLE KUULLUT VIDEO PUHELUSTA KYSY KAIKKI MAHDOLLINEN JA TESTAA KUNNOLLA VOI HELVETTI TEITÄ PIRKKOJA

      • Anonyymi

        Ei videopuhelukaan takaa sitä että joku ei ole huijari, voivat käyttää nauhoitettua videota.


    • Anonyymi

      pyydä passista kuva KÄY VIDEO PUHELU ja se on sillä selvä siis niin yksinkertaista ratkaista kuka on profiilin takana mutta ei karenit ei osaa

      • Anonyymi

        tunge ne karenit perceeseesi. luuletko ettei vanhempi sukupolvi(eikös se olisi böömeräng teidän vajaa-jenkkilässytyksissä) tiedä näistä asioista. heh, hehän nämä kaikki jänskät vimpulat teille penskoille keksikin;)


    • Anonyymi

      Kyllä ne osaa, poistin tänään yhden kaverin, instan kautta otti yhteyttä. Tunteekohan kukaan: englantilais-saksalainen, asuu New Yorkissa, nyt lääkärinä Syyriassa. Riipaiseva tausta: vaimo (italialainen)kuoli toisen lapsen synnytykseen, molemmat menehtyivät. Toinen tytär Italiassa sisäoppilaitoksessa. Ei saa käyttää puhelinta tukikohdassaan. Etsii vaimoa , haluaa uuden perheen. Ei rahapyyntöjä vielä. Kaikki täsmää niin noihin muiden kertomiin. Kauhistuin todella, voiko olla näitä pettureita. Voi!

      • Anonyymi

        Lähetä tuolle satujen keksijälle kaikki pankkitietosi, luottokorttisi tunnukset.
        Saat huomata että alle 15 minuutissa kaikki tilisi ovat tyhjennetyt, luottokottiasi käytetty maksimimäärään ja tuo rakkauttaaan sinuun vakuuttava kovan onnen poloinen katoaa kuin tuhka tuuleen. Et koskaan saa häntä kiinni. Et koskaan saa rahojasi takaisin. Luottotietosi menevät.

        Aaah, mutta tuo on pieni hinta maksaa rakkauden hehkutuksista. Piste.


      • Anonyymi

        Tuttu juttu,Kumma kun monella on akka kuollu ja lapsia on sisäoppilaitoksessa. Ja ovat niin hyvin kohteliait. Patrick Martin on yks. On muka lääkäri Jemenissä ja ei pääse pois,kun pitäis saaja rahaaa..Varoka paskoja ovat ,kuvat ei vastaa ihmistä täyiä huijauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttu juttu,Kumma kun monella on akka kuollu ja lapsia on sisäoppilaitoksessa. Ja ovat niin hyvin kohteliait. Patrick Martin on yks. On muka lääkäri Jemenissä ja ei pääse pois,kun pitäis saaja rahaaa..Varoka paskoja ovat ,kuvat ei vastaa ihmistä täyiä huijauksia.

        justiin tuo paskalääkäri.On taatusti huijari, pahinta sorttia.Näyttää niin autuaalta,mutta ei oo. Tarvitsis linnaa lopun ikää.


    • Anonyymi

      Huijari, huijari on.

    • Anonyymi

      Varoitan instagramkäyttäjästä austinmuller373. Rauhanturvaajana mukamas Irakissa mutta koti Yhdysvalloissa. Kotona 10 vuotias tyttö joka asuu lastenhoitajan kanssa. Ennen kuin lähti Irakiin niin ex-vaimo yritti varastaa rahat hänen tililtään. Nyt on hänen oma tili suljettuna jenkeissä, eikä muka pysty käyttää Irakissa omaa rahaa juuri ollenkaan. Pyytää uutta nettiliittymää whatsapin takia, koska Irakissa kuulemma katkaistiin nettiyhteys jenkkeihin eikä pysty nyt pitämään yhteyttä tyttäreensä. Pyytää myös Itunes-lahjakorttia, että saisi nettiyhteyden paremmin toimintaan. Täysi huijari koko mies! Onneksi en langennut ansaan vaikka rakkauttaan tunnustikin ja olisi Suomeenkin tullut minun luokse käymään.

    • Anonyymi

      Btw. Joo multa pyytelee juurikin yx Syyrian lekuri 4250 e. Et pääsis mun luo tänne Suomeen. Ihme meilei ja vaatimuksia tullu. Sanooko teille Michael Holtzer nimi mitään. No en totta vidus mitään rahoja ees siirrä suomalaiseen pankkiin, miksei ite sit siirrä? Kyllä kuule on niin rakkausviestejä yms, yms. Ei jatkoon!

      • Laiska huijarihan se on, joka käyttäisi samaa nimeä usealle eri huijattavalle. No, onhan näitäkin.

        Se on kumma, kuinka nämä komeat ja varakkaat miehet palvelevat aina eksoottisissa paikoissa joutuen säännöllisesti vaikeuksiin, vaikka heidän työnantajansa (U.S. Army) taatusti katsoo äijien perään.

        Huijarilla lähes aina yksi pikku tytär ja vaimo joko kuollut tai petollinen kotka, joka on häipynyt ja varastanut pesästä kaiken, yhyy.


    Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe