Uutta julkisuskuvaa

sormenjäljet

MAP-kirkko on tähän saakka kiletänyt Smithin moniavioisuuden mutta nyt linjaa on muuutettu.

Tieteen Kuvalehti Historia (4/2015, s.9) kirjoittaa asiasta. Smithikllä on noin 40 vaimoa joista osa joista osa Smithin seuraajien ja tuttujen, jo naimisissa olevia naisia.

Moniavioisuusilmoitus oli Smithin oma 'ilmoitus' Jumalalta.

Tähän saakka Smithin on väitretty ollleen yksiavioinen.

Lehden mukaan kyse halusta nykyaikaistaa MAP-kirkon julkisuuskuvaa.

22

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selkeyttä

      Muut avioliitot olivat ns. henkiavioliittoja. Monet halusivat tulla sinetöidyiksi Josephiin. Sinetöitejä tehtiin jopa hänen kuolemansa jälkeen. Koskaan ei ole kielletty näiden henkiavioliittojen olemassaoloa.

      • Sivu

        Älä viitsi Tapani aina VALEHDELLA.

        Se on tietysti totta, että Smithiin sinetöitiin hämäykSEKSI myös vanhoja ämmiä, mutta Smithin suuri mielenkiinto keskenkasvuisia pimuja kohtaan tulee selvästi ilmi mm. hänen kirjoittamistaan painostuskirjeistä pikkutytöille ja näiden vanhemmille.

        Ja koko moniavioisuus"ilmoitus" sai alkunsa Smithin jäätyä housut nilkoissa kiinni piikansa Fanny Algerin kanssa naiskentelusta. Siitäkin tilanteesta sinä aina valehtelet, että kyseessä oli muka "sinetöintitilaisuus".

        Valheilla on lyhyet jäljet!


      • Selkeyttä
        Sivu kirjoitti:

        Älä viitsi Tapani aina VALEHDELLA.

        Se on tietysti totta, että Smithiin sinetöitiin hämäykSEKSI myös vanhoja ämmiä, mutta Smithin suuri mielenkiinto keskenkasvuisia pimuja kohtaan tulee selvästi ilmi mm. hänen kirjoittamistaan painostuskirjeistä pikkutytöille ja näiden vanhemmille.

        Ja koko moniavioisuus"ilmoitus" sai alkunsa Smithin jäätyä housut nilkoissa kiinni piikansa Fanny Algerin kanssa naiskentelusta. Siitäkin tilanteesta sinä aina valehtelet, että kyseessä oli muka "sinetöintitilaisuus".

        Valheilla on lyhyet jäljet!

        Luulosi ovat kaukana todellisuudesta. Toistat vastustajien valheita. Oletat, mutta et tiedä kuten: "Smithiin sinetöitiin hämäykSEKSI myös vanhoja ämmiä." Koetat luoda myös asenteita ja pilkata korstaen edellä sanan loppua isoilla kirjaimilla ...SEKSI yhteydessä, joka on peräisin omista tarpeistasi.


      • ei1840vaan2015

        Millä lailla Tapani kuvittelet, että Smith olisi voinut täyttää moniavioisuuden lain tarkoituksen hankkia jälkikasvua? Tavallisesti lapset siitetään ja he sitten syntyvät ihan lihalliseen tapaan.


      • Sivu
        Selkeyttä kirjoitti:

        Luulosi ovat kaukana todellisuudesta. Toistat vastustajien valheita. Oletat, mutta et tiedä kuten: "Smithiin sinetöitiin hämäykSEKSI myös vanhoja ämmiä." Koetat luoda myös asenteita ja pilkata korstaen edellä sanan loppua isoilla kirjaimilla ...SEKSI yhteydessä, joka on peräisin omista tarpeistasi.

        Sillä millaiSEKSI sinä Tapani itsepetoksella kuvittelet historian, ei ole mitään yhdyntäkohtaa todellisuuden kanssa. Tiedät kyllä tasan tarkkaan moniavioisuusilmoituksen syyn, mutta et voi sitä myöntää.

        Ei minulla ole mitään Smithmäisiä tarpeita. Jos olisi, liittyisin kiljuen Smithin kirkkoon odottaen moniavioisuuden palauttamista. Ne ovat ihan eri tyypit kuin minä, joille moniavioisuusilmoitus saa aikaan lämpimän ja hyvän tunteen...


      • Selkeyttä
        ei1840vaan2015 kirjoitti:

        Millä lailla Tapani kuvittelet, että Smith olisi voinut täyttää moniavioisuuden lain tarkoituksen hankkia jälkikasvua? Tavallisesti lapset siitetään ja he sitten syntyvät ihan lihalliseen tapaan.

        Moniavioliitot olivat kaikki ikuisuutta varten. Jos se tai ne eivät voineet toteutua tässä elämässä, niin sitten ainakin kuoleman jälkeen.


      • Selkeyttä
        Sivu kirjoitti:

        Sillä millaiSEKSI sinä Tapani itsepetoksella kuvittelet historian, ei ole mitään yhdyntäkohtaa todellisuuden kanssa. Tiedät kyllä tasan tarkkaan moniavioisuusilmoituksen syyn, mutta et voi sitä myöntää.

        Ei minulla ole mitään Smithmäisiä tarpeita. Jos olisi, liittyisin kiljuen Smithin kirkkoon odottaen moniavioisuuden palauttamista. Ne ovat ihan eri tyypit kuin minä, joille moniavioisuusilmoitus saa aikaan lämpimän ja hyvän tunteen...

        Uskomme iankaikkiseen avioliittoon.


      • Sivu
        Selkeyttä kirjoitti:

        Uskomme iankaikkiseen avioliittoon.

        Voitte uskoa vaikka muumipeikkoon, mutta se on fucktaa, että Smith ei tyytynyt yhteen naiseen eläessään vaan hankki ja havitteli monia.


      • Selkeyttä
        Sivu kirjoitti:

        Voitte uskoa vaikka muumipeikkoon, mutta se on fucktaa, että Smith ei tyytynyt yhteen naiseen eläessään vaan hankki ja havitteli monia.

        Moniaviosuudeen syy:
        OL 132
        1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta a vaimoa ja sivuvaimoa;
        2 katso ja näe, minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja vastaan sinulle tähän asiaan.
        3 a Valmista sen tähden sydämesi vastaanottamaan ja noudattamaan ohjeita, jotka minä aion sinulle antaa, sillä kaikkien, joille tämä laki ilmoitetaan, on oltava sille kuuliaisia.
        4 Sillä katso, minä ilmoitan sinulle uuden ja ikuisen a liiton, ja ellette te pysy siinä liitossa, te olette b tuomittuja, sillä kukaan ei voi tämän liiton c hylättyään päästä minun kirkkauteeni.
        5 Sillä kaikki, jotka haluavat saada a siunauksen minun käsistäni, pysykööt b laissa, joka on määrätty sen siunauksen saamiseksi, ja sen ehdoissa, niin kuin on säädetty ennen maailman perustamista.
        6 Ja mitä tulee uuteen ja a ikuiseen liittoon, se säädettiin minun b kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen täyteyden, täytyy ja tulee pysyä laissa, tai hänet tuomitaan, sanoo Herra Jumala.
        7 Ja totisesti minä sanon teille, että tämän lain a ehdot ovat nämä: Eivät mitkään liitot, sopimukset, sitoumukset, velvoitteet, b valat, lupaukset, teot, yhdistämiset, liittämiset tai odotukset, joita ei tehdä ja joihin ei astuta lupauksen Pyhän Hengen kautta ja joita c lupauksen Pyhä Henki ei d sinetöi hänen kauttaan, joka on voideltu, sekä ajaksi että koko iankaikkisuudeksi, eikä kaikkein pyhimmin e ilmoituksen ja käskyn kautta, voideltuni välityksellä, jonka olen nimittänyt pitämään maan päällä hallussaan tämän voiman (ja minä olen nimittänyt palvelijani Josephin pitämään hallussaan tätä voimaa viimeisinä aikoina, ja maan päällä on kerrallaan vain yksi sellainen, jolle tämä valtuus ja tämän pappeuden f avaimet on annettu), ole voimassa kuolleista ylösnousemuksessa eivätkä sen jälkeen; sillä kaikki sopimukset, joita ei ole tehty tätä tarkoitusta varten, päättyvät ihmisten kuollessa.
        8 Katso, minun huoneeni on järjestyksen huone, sanoo Herra Jumala, eikä epäjärjestyksen huone.


      • Sivu
        Selkeyttä kirjoitti:

        Moniaviosuudeen syy:
        OL 132
        1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta a vaimoa ja sivuvaimoa;
        2 katso ja näe, minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja vastaan sinulle tähän asiaan.
        3 a Valmista sen tähden sydämesi vastaanottamaan ja noudattamaan ohjeita, jotka minä aion sinulle antaa, sillä kaikkien, joille tämä laki ilmoitetaan, on oltava sille kuuliaisia.
        4 Sillä katso, minä ilmoitan sinulle uuden ja ikuisen a liiton, ja ellette te pysy siinä liitossa, te olette b tuomittuja, sillä kukaan ei voi tämän liiton c hylättyään päästä minun kirkkauteeni.
        5 Sillä kaikki, jotka haluavat saada a siunauksen minun käsistäni, pysykööt b laissa, joka on määrätty sen siunauksen saamiseksi, ja sen ehdoissa, niin kuin on säädetty ennen maailman perustamista.
        6 Ja mitä tulee uuteen ja a ikuiseen liittoon, se säädettiin minun b kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen täyteyden, täytyy ja tulee pysyä laissa, tai hänet tuomitaan, sanoo Herra Jumala.
        7 Ja totisesti minä sanon teille, että tämän lain a ehdot ovat nämä: Eivät mitkään liitot, sopimukset, sitoumukset, velvoitteet, b valat, lupaukset, teot, yhdistämiset, liittämiset tai odotukset, joita ei tehdä ja joihin ei astuta lupauksen Pyhän Hengen kautta ja joita c lupauksen Pyhä Henki ei d sinetöi hänen kauttaan, joka on voideltu, sekä ajaksi että koko iankaikkisuudeksi, eikä kaikkein pyhimmin e ilmoituksen ja käskyn kautta, voideltuni välityksellä, jonka olen nimittänyt pitämään maan päällä hallussaan tämän voiman (ja minä olen nimittänyt palvelijani Josephin pitämään hallussaan tätä voimaa viimeisinä aikoina, ja maan päällä on kerrallaan vain yksi sellainen, jolle tämä valtuus ja tämän pappeuden f avaimet on annettu), ole voimassa kuolleista ylösnousemuksessa eivätkä sen jälkeen; sillä kaikki sopimukset, joita ei ole tehty tätä tarkoitusta varten, päättyvät ihmisten kuollessa.
        8 Katso, minun huoneeni on järjestyksen huone, sanoo Herra Jumala, eikä epäjärjestyksen huone.

        Tuohan on Smithin itse kirjoittamaa valhetta. Eipä ole sinulla Tapani kaikki muumit laaksossa, jos et huomaa kusetusta, vaan tuollaisen otat tosissasi!


      • Selkeyttä kirjoitti:

        Moniaviosuudeen syy:
        OL 132
        1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta a vaimoa ja sivuvaimoa;
        2 katso ja näe, minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja vastaan sinulle tähän asiaan.
        3 a Valmista sen tähden sydämesi vastaanottamaan ja noudattamaan ohjeita, jotka minä aion sinulle antaa, sillä kaikkien, joille tämä laki ilmoitetaan, on oltava sille kuuliaisia.
        4 Sillä katso, minä ilmoitan sinulle uuden ja ikuisen a liiton, ja ellette te pysy siinä liitossa, te olette b tuomittuja, sillä kukaan ei voi tämän liiton c hylättyään päästä minun kirkkauteeni.
        5 Sillä kaikki, jotka haluavat saada a siunauksen minun käsistäni, pysykööt b laissa, joka on määrätty sen siunauksen saamiseksi, ja sen ehdoissa, niin kuin on säädetty ennen maailman perustamista.
        6 Ja mitä tulee uuteen ja a ikuiseen liittoon, se säädettiin minun b kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen täyteyden, täytyy ja tulee pysyä laissa, tai hänet tuomitaan, sanoo Herra Jumala.
        7 Ja totisesti minä sanon teille, että tämän lain a ehdot ovat nämä: Eivät mitkään liitot, sopimukset, sitoumukset, velvoitteet, b valat, lupaukset, teot, yhdistämiset, liittämiset tai odotukset, joita ei tehdä ja joihin ei astuta lupauksen Pyhän Hengen kautta ja joita c lupauksen Pyhä Henki ei d sinetöi hänen kauttaan, joka on voideltu, sekä ajaksi että koko iankaikkisuudeksi, eikä kaikkein pyhimmin e ilmoituksen ja käskyn kautta, voideltuni välityksellä, jonka olen nimittänyt pitämään maan päällä hallussaan tämän voiman (ja minä olen nimittänyt palvelijani Josephin pitämään hallussaan tätä voimaa viimeisinä aikoina, ja maan päällä on kerrallaan vain yksi sellainen, jolle tämä valtuus ja tämän pappeuden f avaimet on annettu), ole voimassa kuolleista ylösnousemuksessa eivätkä sen jälkeen; sillä kaikki sopimukset, joita ei ole tehty tätä tarkoitusta varten, päättyvät ihmisten kuollessa.
        8 Katso, minun huoneeni on järjestyksen huone, sanoo Herra Jumala, eikä epäjärjestyksen huone.

        Kuka on niin tyhmä että uskoo teidän umpityhmiä selityksiänne täysin päivänselvään asiaan?

        Kuka teitä uskoo muutenkaan yhtään missään kysymyksessä?


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Moniaviosuudeen syy:
        OL 132
        1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta a vaimoa ja sivuvaimoa;
        2 katso ja näe, minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja vastaan sinulle tähän asiaan.
        3 a Valmista sen tähden sydämesi vastaanottamaan ja noudattamaan ohjeita, jotka minä aion sinulle antaa, sillä kaikkien, joille tämä laki ilmoitetaan, on oltava sille kuuliaisia.
        4 Sillä katso, minä ilmoitan sinulle uuden ja ikuisen a liiton, ja ellette te pysy siinä liitossa, te olette b tuomittuja, sillä kukaan ei voi tämän liiton c hylättyään päästä minun kirkkauteeni.
        5 Sillä kaikki, jotka haluavat saada a siunauksen minun käsistäni, pysykööt b laissa, joka on määrätty sen siunauksen saamiseksi, ja sen ehdoissa, niin kuin on säädetty ennen maailman perustamista.
        6 Ja mitä tulee uuteen ja a ikuiseen liittoon, se säädettiin minun b kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen täyteyden, täytyy ja tulee pysyä laissa, tai hänet tuomitaan, sanoo Herra Jumala.
        7 Ja totisesti minä sanon teille, että tämän lain a ehdot ovat nämä: Eivät mitkään liitot, sopimukset, sitoumukset, velvoitteet, b valat, lupaukset, teot, yhdistämiset, liittämiset tai odotukset, joita ei tehdä ja joihin ei astuta lupauksen Pyhän Hengen kautta ja joita c lupauksen Pyhä Henki ei d sinetöi hänen kauttaan, joka on voideltu, sekä ajaksi että koko iankaikkisuudeksi, eikä kaikkein pyhimmin e ilmoituksen ja käskyn kautta, voideltuni välityksellä, jonka olen nimittänyt pitämään maan päällä hallussaan tämän voiman (ja minä olen nimittänyt palvelijani Josephin pitämään hallussaan tätä voimaa viimeisinä aikoina, ja maan päällä on kerrallaan vain yksi sellainen, jolle tämä valtuus ja tämän pappeuden f avaimet on annettu), ole voimassa kuolleista ylösnousemuksessa eivätkä sen jälkeen; sillä kaikki sopimukset, joita ei ole tehty tätä tarkoitusta varten, päättyvät ihmisten kuollessa.
        8 Katso, minun huoneeni on järjestyksen huone, sanoo Herra Jumala, eikä epäjärjestyksen huone.

        "herra jumala " Smith ei Jaakon Raamatun lukijana ilmeisesti ole ollut selvillä miten sana herra on käännöksiin ilmaantunut, ei liioin sitä mitä tarkoitti Jahven huone.
        Jae 1. on historiallisesti valhetta mitä tulee polygamiaan Israelissa ja miksi Kolobin elohim yleensä väittää antaneensa määräyksiä israelilaisille tai että Abraham , Isak tai Jakob olisivat olleet hänen palvelijoitaan ?

        Edelleen on kirjoitus on esimerkki mormonismi on täysin eri uskonto kuin kristinusko. Nyt moninaiminen joissa mies voi haalia haaremin, tulee edellytykseksi jonkin edun saamiseen kuolemanjälkeisessä elämässä, vrt Jeesuksen opetukset , jos Jeesus ei ole asiantuntija edes omassa opissaan, kuka on ja mitä virkaa Jeesuksella on ?
        Huumoripläjäystäkään ei puutu :"ja minä olen nimittänyt palvelijani Josephin pitämään hallussaan tätä voimaa viimeisinä aikoina, ja maan päällä on kerrallaan vain yksi sellainen, jolle tämä valtuus ja tämän pappeuden f avaimet on annettu).
        Miten kukaan voi uskoa noin tietämättömään hölmöön ja lapselliseen kirjoitukseen?


      • kaksipisteto kirjoitti:

        "herra jumala " Smith ei Jaakon Raamatun lukijana ilmeisesti ole ollut selvillä miten sana herra on käännöksiin ilmaantunut, ei liioin sitä mitä tarkoitti Jahven huone.
        Jae 1. on historiallisesti valhetta mitä tulee polygamiaan Israelissa ja miksi Kolobin elohim yleensä väittää antaneensa määräyksiä israelilaisille tai että Abraham , Isak tai Jakob olisivat olleet hänen palvelijoitaan ?

        Edelleen on kirjoitus on esimerkki mormonismi on täysin eri uskonto kuin kristinusko. Nyt moninaiminen joissa mies voi haalia haaremin, tulee edellytykseksi jonkin edun saamiseen kuolemanjälkeisessä elämässä, vrt Jeesuksen opetukset , jos Jeesus ei ole asiantuntija edes omassa opissaan, kuka on ja mitä virkaa Jeesuksella on ?
        Huumoripläjäystäkään ei puutu :"ja minä olen nimittänyt palvelijani Josephin pitämään hallussaan tätä voimaa viimeisinä aikoina, ja maan päällä on kerrallaan vain yksi sellainen, jolle tämä valtuus ja tämän pappeuden f avaimet on annettu).
        Miten kukaan voi uskoa noin tietämättömään hölmöön ja lapselliseen kirjoitukseen?

        Tyhmä, tietämätön ja sivistymätön MORMONI kaiken uskoo, kaiken purematta nielee ja kaiken maksaa!

        Pitäisi varmaankin napata pari mormonia lasivitriiniin museoon varoittaviksi esimerkeiksi kiihkouskonnollisesta idiotismista ennenkuin mormonismi vääjäämättä häviää sivistysmaista kaatuen omaan epärehellisyyteensä ja älyttömyyteensä.


      • mmmammm

        Ja viereiseen vitriiniin pari rapparia nänni paljaana! Ja keskelle pari vitriiniä, toiseen jeesusnukke ja toiseen lucifernukke. Ja katsojat voivat sitten arvuutella kumpi nukke viittaa kumpaan vitriiniin..


      • AskoVilenius
        mmmammm kirjoitti:

        Ja viereiseen vitriiniin pari rapparia nänni paljaana! Ja keskelle pari vitriiniä, toiseen jeesusnukke ja toiseen lucifernukke. Ja katsojat voivat sitten arvuutella kumpi nukke viittaa kumpaan vitriiniin..

        Moicca peräkammarin runkkaripoika!
        Joko väänsit genitaaleistasi kärpäslätkän?


      • AskoVilenius
        mmmammm kirjoitti:

        Ja viereiseen vitriiniin pari rapparia nänni paljaana! Ja keskelle pari vitriiniä, toiseen jeesusnukke ja toiseen lucifernukke. Ja katsojat voivat sitten arvuutella kumpi nukke viittaa kumpaan vitriiniin..

        Mehän tässä voidaan rauhassa keskenämme hölistä puutaheinää aikuisten keskittyessä palstan aiheeseen...

        Pidätkö muuten Itä-Saksan armeijan käytetyistä nahkasaappaista?!


    • MAP KIRKKO ja sen johto ei ole koskaan kieltänyt historiaanssa, jotkut vaan eivät ole olleet tarpeeksi lukutaitoisia löytääkseen asiat ja lukeakseen niistä. Jotkut kirkon jäsenet ovat varmaan kieltäneet asiat ollessaan tietämättömia asiasta ja sitäpaitsi asialla ei ole mitään merkitystä muutenkaan. Eikä totuudella ole mitään tekemistä vastustajiemme valheellisiin lisäyksiin historiassa.

      • Sivu

        Älä viitsi valehdella! Sinä itsekin olet tällä palstalla sekoillut mm. "liikeneuvottelujen" kanssa.

        Missä kirkkosi on muka avoimesti myöntänyt Smithin uskottomuuden? No tietysti arvostettujen tutkijoiden (Avery, Newell) kirjassa, mutta jopa heitä ohjailtiin estämällä heitä puhumasta kirjastaan ja sen sisällöstä kirkon tilaisuuksissa.


      • Kuules pikkubimbo, kyllä ne ovat perustellusti MORMONIT joiden suusta ja/tai näppäimistöltä tulleessa materiaalissa ei ole totuuden häivää!

        Kuka teitä uskoo, missään asiassa?


      • Sivu kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella! Sinä itsekin olet tällä palstalla sekoillut mm. "liikeneuvottelujen" kanssa.

        Missä kirkkosi on muka avoimesti myöntänyt Smithin uskottomuuden? No tietysti arvostettujen tutkijoiden (Avery, Newell) kirjassa, mutta jopa heitä ohjailtiin estämällä heitä puhumasta kirjastaan ja sen sisällöstä kirkon tilaisuuksissa.

        Moniavioisuus ei ole uskottomuutta. Eikä ollut VTn aikanakaan. Sanan jota käytettiin eräs tarkoitus tuohon aikaan oli todella liikeneuvottelu, vaikka en sitä ensimmäiseksi listaan laittanutkaan. Toisaalta ei sanalla ei ollut lainkana seksuaalista merkitystä sen ajan sanakirjan mukaan, kuten hyvin tiedät. Tuo merkitys tuli myöhemmin.
        Averyn ja Newellin kirja on kuten aiemmin olen jo kertonut sangen väritetty koska toinen heistä yksinkertaisesti vihasi Joseph Smithiä. (aivan kuten sinun juttusikin)


      • Sivu
        nenada kirjoitti:

        Moniavioisuus ei ole uskottomuutta. Eikä ollut VTn aikanakaan. Sanan jota käytettiin eräs tarkoitus tuohon aikaan oli todella liikeneuvottelu, vaikka en sitä ensimmäiseksi listaan laittanutkaan. Toisaalta ei sanalla ei ollut lainkana seksuaalista merkitystä sen ajan sanakirjan mukaan, kuten hyvin tiedät. Tuo merkitys tuli myöhemmin.
        Averyn ja Newellin kirja on kuten aiemmin olen jo kertonut sangen väritetty koska toinen heistä yksinkertaisesti vihasi Joseph Smithiä. (aivan kuten sinun juttusikin)

        Totta helkutissa monen naisen pitäminen on uskottomuutta! Se on sitä, vaikka ei olisi naimisissa yhdenkään kanssa.

        Olet huvittava, kun sanot, että sanalla ei ollut seksuaalisita merkitystä. Kuitenkaan et edes TIEDÄ, että mitä sanaa kyseisessä kirjassa käytettiin... Asiayhteydestäkin tulee täysin selväksi, että mistä oli kysymys. Ei missään nimessä esim. sinetöintitilaisuudesta, jota Tapani on valehdellut tapahtuneeksi.

        Newell ja Avery ovat (tai toinen oli, koska on jo kuollut) arvostettuja tutkijoita. "Viha" on vain sinun päässäsi.

        Kenenkään henkilökohtaiset tuntemukset eivät vaikuta tosiasioihin.


      • nenada kirjoitti:

        Moniavioisuus ei ole uskottomuutta. Eikä ollut VTn aikanakaan. Sanan jota käytettiin eräs tarkoitus tuohon aikaan oli todella liikeneuvottelu, vaikka en sitä ensimmäiseksi listaan laittanutkaan. Toisaalta ei sanalla ei ollut lainkana seksuaalista merkitystä sen ajan sanakirjan mukaan, kuten hyvin tiedät. Tuo merkitys tuli myöhemmin.
        Averyn ja Newellin kirja on kuten aiemmin olen jo kertonut sangen väritetty koska toinen heistä yksinkertaisesti vihasi Joseph Smithiä. (aivan kuten sinun juttusikin)

        No hyvä!

        Siellä se on sinunkin taivaasi ja Eldoradosi: Yhtenä haaremin Fatimana jonotusnumero kädessä jolla pääset taas luulihasulttaanisi astutettavaksi. Montako vaimoa nykyinen miehesi ajattelee lisäksesi ottaa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe