Millaisia aikuisten leikkejä harrastatte?

LeikinLoppuvuodet

Vapaa valinta, kertokaa mistä te haluaisitte keskustella, millaisia leikkejä leikitte ja miten?

Me hassutellaan usein ystävien kesken. Lautapelejäkin pelataan ja monenlaisia muita. Ystävän tai ystävien kanssa olisi kiva harjoitella uusiakin. Kertokaa omistanne.

54

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

      Eiköhän se tuttujen kesken mene aina ihan itsestään, mistä keskustellaan ja mitä leikkejä leikitään, sen enempää suunnittelematta etukäteen.
      Yksin ollessa leikin joskus esineenpiilotusta, joskus muistipeliä, milloin mitäkin. Äsken tässä leikin superduperkokkia ja lämmitin mikrossa kaupasta ostettua pakasteruokaa. Nyt pitäisi vielä leikkiä tiskaajaa. Siivoojaa en ole leikkinyt moneen viikkoon, kun aina jostain muistinlokeroista nousee lohduttava tietoisuus siitä, että olen jo entinen siivooja.
      Yleensäkin otan enimmäkseen elämän komediana, missä esitän vain sivuosaa. Joku pieni alue on jossain kuitenkin, mitä en ota leikkinä.

      • rooli.se.tuokin.on

        Yrität olla fiksu ja hauska siinä onnistumatta.


      • ent.siivoojaparka
        rooli.se.tuokin.on kirjoitti:

        Yrität olla fiksu ja hauska siinä onnistumatta.

        No ainakin yrittänyt. Oletko sinä?


      • de-meter
        rooli.se.tuokin.on kirjoitti:

        Yrität olla fiksu ja hauska siinä onnistumatta.

        Minusta siivoojan ei tarvitse edes yrittää (olla fiksu ja hauska). Hän on sitä. Kirjoittaa iskevää tekstiä, ei kumartele ketään, harrastaa itseironiaa, asettaa itsestäänselvyyksiä kyseenalaiseksi. Paljon hauskuutta hän on ainakin minulle tuonut...Aikuisen leikkiä parhaimmillaan.
        Itse leikin enimmäkseen lasten kanssa ja ihan mielelläni - ainakin muutaman tunnin..))
        Lisäksi ympärilläni on hauskoja(kin) ihmisiä. Paljon nauretaan täällä kotonakin...


      • muakukaankehu
        de-meter kirjoitti:

        Minusta siivoojan ei tarvitse edes yrittää (olla fiksu ja hauska). Hän on sitä. Kirjoittaa iskevää tekstiä, ei kumartele ketään, harrastaa itseironiaa, asettaa itsestäänselvyyksiä kyseenalaiseksi. Paljon hauskuutta hän on ainakin minulle tuonut...Aikuisen leikkiä parhaimmillaan.
        Itse leikin enimmäkseen lasten kanssa ja ihan mielelläni - ainakin muutaman tunnin..))
        Lisäksi ympärilläni on hauskoja(kin) ihmisiä. Paljon nauretaan täällä kotonakin...

        jopa sä nyt kuljet luuttuajan peräs kehumas


      • rooli.se.tuokin.on kirjoitti:

        Yrität olla fiksu ja hauska siinä onnistumatta.

        Miten niin, itse leikin aivan samoin kuin siivoojaparka.


      • staka

        Minäkin fanitan siivoojaparkaa. Kivaa tekstiä, älä anna räkyttäjien masentaa!
        Ja minua lohduttaa että joku muukin "unohtaa" siivousleikin. Ei kaikesta tarvitse tykätä!
        Omat mukavat pelini ja leikkini ovat kovasti luisumassa pikkulasten tasolle. Siis myös demeterin kanssa meillä sama tyyli, vai sanoisinko että sama vaihe arkielämän hauskuuksissa... :)


      • de-meter
        muakukaankehu kirjoitti:

        jopa sä nyt kuljet luuttuajan peräs kehumas

        Harvoin minä enää kehun, kun siitä on niin monesti huomautettu. Siivoojaa kehuin ensimmäistä kertaa. Sekin olisi jäänyt tekemättä ilman tuota sinun vastaustasi. Kai sitä saa kertoa oman mielipiteensä, kuten sinäkin teit ?


      • de-meter
        staka kirjoitti:

        Minäkin fanitan siivoojaparkaa. Kivaa tekstiä, älä anna räkyttäjien masentaa!
        Ja minua lohduttaa että joku muukin "unohtaa" siivousleikin. Ei kaikesta tarvitse tykätä!
        Omat mukavat pelini ja leikkini ovat kovasti luisumassa pikkulasten tasolle. Siis myös demeterin kanssa meillä sama tyyli, vai sanoisinko että sama vaihe arkielämän hauskuuksissa... :)

        Juu, saimaantaka. On se niin kiva kulkea siivellä, katsella maailmaa avoimena, vailla vuosien painolastia.
        Kaikki hyvin siellä? Meillä myös, ja kohta juhlitaan synttäreitä, kuten teilläkin...


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No ainakin yrittänyt. Oletko sinä?

        Leikitkös Fiksun kanssa? Eppu ja minä mennään väliin lujaa ympäri huushollia.


      • de-meter kirjoitti:

        Minusta siivoojan ei tarvitse edes yrittää (olla fiksu ja hauska). Hän on sitä. Kirjoittaa iskevää tekstiä, ei kumartele ketään, harrastaa itseironiaa, asettaa itsestäänselvyyksiä kyseenalaiseksi. Paljon hauskuutta hän on ainakin minulle tuonut...Aikuisen leikkiä parhaimmillaan.
        Itse leikin enimmäkseen lasten kanssa ja ihan mielelläni - ainakin muutaman tunnin..))
        Lisäksi ympärilläni on hauskoja(kin) ihmisiä. Paljon nauretaan täällä kotonakin...

        "feikki-de-meter"

        Mistä nämä nyt ovat keksineet fiksu-sanan?

        H.


      • vaikui
        hunksz kirjoitti:

        "feikki-de-meter"

        Mistä nämä nyt ovat keksineet fiksu-sanan?

        H.

        Sinulta kait täällä kaikki kaiken oppivat.


      • de-meter
        hunksz kirjoitti:

        "feikki-de-meter"

        Mistä nämä nyt ovat keksineet fiksu-sanan?

        H.

        Oho,ihan olen heepnaadilla lyöty, kun Mestari puhuttelee..)) Meinasin just Ancelilta kysellä, onkohan hunksi, jotenkin suuttunut minuun..))
        Mutta on hunksin kantaa ottamattomuudesta ollut se hyöty, ettei minulle ole pahemmin naljailtu. Nytköhän sekin taas alkaa ? Hunksin huomio näyttää edelleen olevan käypää valuuttaa...


      • staka
        de-meter kirjoitti:

        Juu, saimaantaka. On se niin kiva kulkea siivellä, katsella maailmaa avoimena, vailla vuosien painolastia.
        Kaikki hyvin siellä? Meillä myös, ja kohta juhlitaan synttäreitä, kuten teilläkin...

        Jesss, synttäreitä tässä odotellaan. Mulle olisi ollut tyrkyllä pitkä reissu huhtikuulle mutta en millään malta lähteä, you know. Sitten syssymmällä ehkä, jos jalat vielä kantaa?
        Aina vaan "lapsemmaksi" taidan muuttua päivä päivältä. Ja mitä ne ns. aikuisten leikit oikein edes on - olen vissiin unohtanut. Vaan jospa tänne satelisi ohjeita...?
        Kävin vilkaisemassa tuossa alla ja huomasin Älypää-sanan. Pitääpä kaivella sieltä isännälle ajanvietettä, saa tarkistaa kuinka hyvin osaa vielä vanhaa murrettaan! Yms. Kiitos vinkistä!


      • de-meter kirjoitti:

        Oho,ihan olen heepnaadilla lyöty, kun Mestari puhuttelee..)) Meinasin just Ancelilta kysellä, onkohan hunksi, jotenkin suuttunut minuun..))
        Mutta on hunksin kantaa ottamattomuudesta ollut se hyöty, ettei minulle ole pahemmin naljailtu. Nytköhän sekin taas alkaa ? Hunksin huomio näyttää edelleen olevan käypää valuuttaa...

        Demeter, ihan turhaan minulta kenenkään tunteista kyselisit, kuinka voisin niistä mitään tietää.
        Ja luotan vahvasti siihen ettei hunksz ihan vähällä suutu, etenkään sinuun. Kunhan taas leikkii omia aikuisten leikkejään. Vai liekö lastenleikkejä, tuosta ota selvää.
        Minä olen leikkinyt hoitajatarta, Betadinea ja Bacibactia, kääreitä ja lappusia laitellut eri puolille erään kehoa. Ja eilen sain tehdä oikeaa putsaustyötäkin, vahinkoja sattuu, joskus pääsee vaikka on kova pidättämään.


      • de-meter
        Anceli kirjoitti:

        Demeter, ihan turhaan minulta kenenkään tunteista kyselisit, kuinka voisin niistä mitään tietää.
        Ja luotan vahvasti siihen ettei hunksz ihan vähällä suutu, etenkään sinuun. Kunhan taas leikkii omia aikuisten leikkejään. Vai liekö lastenleikkejä, tuosta ota selvää.
        Minä olen leikkinyt hoitajatarta, Betadinea ja Bacibactia, kääreitä ja lappusia laitellut eri puolille erään kehoa. Ja eilen sain tehdä oikeaa putsaustyötäkin, vahinkoja sattuu, joskus pääsee vaikka on kova pidättämään.

        No kun minä olen jotenkin ollut huomaavinani, että olet hunksin luottohenkilö, Anceli..))
        Tapansa olet tullut tuntemaan paremmin kuin minä, satunnainen sanailija.

        Vai sellaista kuuluu sinne. Odotin tuonne euroviisuketjuun vähän enemmän kommenttejasi, mutta olet sitten ollut vahvasti elämässä sisällä.
        Se oli hyvä muistutus, että joku bändin pojista voi siellä pääkisassa haluta saada jonkin välittömän tarpeensa tyydytetyksi ja silloinhan ei voitontahto paljon paina. Oma tahto painaa enemmän, jos olen ymmärtänyt..))

        Paranemista sinne, "päätähdelle", ja voimia taustajoukoille...
        Hänessä ja minussa on samaa: minäkään en kyynelehtimättä voi kuunnella "Veteraanin iltahuutoa"...


      • de-mete
        staka kirjoitti:

        Jesss, synttäreitä tässä odotellaan. Mulle olisi ollut tyrkyllä pitkä reissu huhtikuulle mutta en millään malta lähteä, you know. Sitten syssymmällä ehkä, jos jalat vielä kantaa?
        Aina vaan "lapsemmaksi" taidan muuttua päivä päivältä. Ja mitä ne ns. aikuisten leikit oikein edes on - olen vissiin unohtanut. Vaan jospa tänne satelisi ohjeita...?
        Kävin vilkaisemassa tuossa alla ja huomasin Älypää-sanan. Pitääpä kaivella sieltä isännälle ajanvietettä, saa tarkistaa kuinka hyvin osaa vielä vanhaa murrettaan! Yms. Kiitos vinkistä!

        Vaellukselleko taas, saimaantaka. väsymätön olet. Ulkomaille vai Lappiin ?
        Täytyy tässä mennä henkilökohtaisuuksiin, kun en ole vielä onnistunut rekisteröitymään. Alku menee hyvin, mutta sitten jään jumiin. Kunhan tästä kerkeen, niin yritän hoitaa asian...


      • kurhi
        de-meter kirjoitti:

        Minusta siivoojan ei tarvitse edes yrittää (olla fiksu ja hauska). Hän on sitä. Kirjoittaa iskevää tekstiä, ei kumartele ketään, harrastaa itseironiaa, asettaa itsestäänselvyyksiä kyseenalaiseksi. Paljon hauskuutta hän on ainakin minulle tuonut...Aikuisen leikkiä parhaimmillaan.
        Itse leikin enimmäkseen lasten kanssa ja ihan mielelläni - ainakin muutaman tunnin..))
        Lisäksi ympärilläni on hauskoja(kin) ihmisiä. Paljon nauretaan täällä kotonakin...

        Miksi tulet pilaamaan ketjun typerillä pisteiden antamisillasi.

        Minä hyvä sinä huono mina hyvä sinä huono


      • de-meter kirjoitti:

        No kun minä olen jotenkin ollut huomaavinani, että olet hunksin luottohenkilö, Anceli..))
        Tapansa olet tullut tuntemaan paremmin kuin minä, satunnainen sanailija.

        Vai sellaista kuuluu sinne. Odotin tuonne euroviisuketjuun vähän enemmän kommenttejasi, mutta olet sitten ollut vahvasti elämässä sisällä.
        Se oli hyvä muistutus, että joku bändin pojista voi siellä pääkisassa haluta saada jonkin välittömän tarpeensa tyydytetyksi ja silloinhan ei voitontahto paljon paina. Oma tahto painaa enemmän, jos olen ymmärtänyt..))

        Paranemista sinne, "päätähdelle", ja voimia taustajoukoille...
        Hänessä ja minussa on samaa: minäkään en kyynelehtimättä voi kuunnella "Veteraanin iltahuutoa"...

        Demeter

        Avasinpa taas palstan sopivaan aikaan, kun olit juuri minulle vastannut.
        Kyllä se kaikki näkyy täällä palstalla, tuskin sen kummempi olen kuin muutkaan, hän nyt esittää milloin mitäkin.
        Toki vuosia juttujaan seuranneena on jonkinlaista tuntemusta tullut, kuten monille muillekin.

        Nyt taitaa pahin olla ohi, mutta hetkessä kaikki voi muuttua, en uskalla vielä vapautuneesti hengitellä.
        Ja kyllä se iltahuuto minullekin kyyneleet silmiin tuo.


      • ent.siivoojaparka
        kurhi kirjoitti:

        Miksi tulet pilaamaan ketjun typerillä pisteiden antamisillasi.

        Minä hyvä sinä huono mina hyvä sinä huono

        Älä, "kurhi", siitä välitä. Minä nyt selitän sinulle mistä on kysymys, ennenkuin korppis ehtii:

        ent.siivoojaparka
        23.2.2015 11:32
        Silloinhan se voitaisiin katsoa vaan itsepuolustukseksi, jos puolustaa itseään puskasta. Mutta, että minut joku toinen katsoisi puolustuskyvyttömäksi höntiksi ja pahoittelisi sitä, että joku nokkailee minulle, niin se ottaisi koville.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Leikitkös Fiksun kanssa? Eppu ja minä mennään väliin lujaa ympäri huushollia.

        Fixu on enää laiska juoksemaan muuten kuin ruokakupille. Pentuna se oli lentävä kissa, pitkin ikkunaverhoja ja yhdellä loikalla huoneen reunasta toiseen. Piilosilla me ollaan oltu. Sillä on erikoinen tapa tehdä itsensä näkymättömäksi. Sitten, kun olen mielestäni etsinyt joka paikan sitä löytämättä, huudellut ja houkutellut ja alan aavistella sen luikahtaneen jo ovesta ulos tai hypänneen parvekkeelta, niin ei tarvitse muuta kuin kuiskata sana "ruokaa" ja Fixu viilettää jostain kupilleen.


      • de-meter
        kurhi kirjoitti:

        Miksi tulet pilaamaan ketjun typerillä pisteiden antamisillasi.

        Minä hyvä sinä huono mina hyvä sinä huono

        Ettäkö ihan pilalle meni ? Anteeksi kovasti, kurhi. Sinä hyvä, minä huono..))


      • staka
        de-mete kirjoitti:

        Vaellukselleko taas, saimaantaka. väsymätön olet. Ulkomaille vai Lappiin ?
        Täytyy tässä mennä henkilökohtaisuuksiin, kun en ole vielä onnistunut rekisteröitymään. Alku menee hyvin, mutta sitten jään jumiin. Kunhan tästä kerkeen, niin yritän hoitaa asian...

        No Lappiin nyt ainakin ekaksi. Olen vissiin laiskistunut - vai vanhentunutko vaan - kun näköjään siirrän vaellusta aina vaan eteenpäin... silti on vakaa aikomus hoidella 'alkumatka' vielä. Pidä peukkuja ;-D))


    • JormaR

      Vanhoina hyvinä aikoinahan Eldanka-järven jäällä pelattiin nakkia, raminaa.
      Nyt puolestaan kaikki kutsuttu pelaamaan venäläistä rulettia. Pelattava on - halusimme tai emme.

      • Mohomohomoho

        On kiva mennä kaupungille ja arvuutella että kuka on homo:)))


    • Han.SkiVälinakkisämpylä

      Se ei ole leikkiä kun harjoittelen olemaan huippukokki. Toki minullakin olisi optio leipäjonoon. Mutta kyllä sitä on oppinut tulemaan toimeen omillaan ihan itsepäisyyteen saakka, ja pärjäähän sitä.
      Veden heitto eiku vedenkeitto oli ensisuuntaus mikä piti oppia. Että kun veden laittoi kiehumaan sitä ei sopinut unohtaa.
      Paitsi unohdan sen kymmeniä kertoja vuodessa. Aina löytyy sivujuonnetta eli muuta kiinnostavampaa puuhan syrjää.

    • Viatonsivullinen

      Yksinlaulua kotona, nytkin kaikenaamua olen laulanut sitä kappaletta hyräillen,
      "hiljainen soi laulu rakkauden". Kävin auton harjaamassa lumesta, silloinkin
      sitä hyräilin. Laulu ja musiikinkuuntelu, ihan kiva olisi joku peli-ilta juttu järkätä.
      Olen sitä kyllä suunnitellut, tässä talossakin on kiva naispiiri. Lähinnä kuljeksitaan monenlaisissa paikoissa. Kesällä mennään enemmän.
      Minulla on oma luova harrastuspiiri ja siellä toinen kaveriporukka. Olen tarkka siitä ettei tule liikaa, alan heti karsimaan, nyt ei saa olla enää kiire!

      • Viatonsivullinen

        Korjaan.
        "Hiljainen on laulu rakkauden" hyvin kaunis esitys.


    • Esileikitön_syytön

      Eipä ole leikkejä enään, tässä iässä.
      Esileikitkin jätin pois ajat sitten. Mitä suotta toistamaan yhtä ja samaa, puuduttavaa.
      Ei vaimokaan tykännyt, esileikeistä, siis ex-avovaimo. Emmekä eronneet senkään vuoksi, emme oikeastaan mistään syystä. Eromme oli täysin syytön. Naureskelimme. Kaksi syytöntä eroaa, mitä järkeä.

      • ent.siivoojaparka

        Aina eroihin joku syy löytyy.
        Luin yhtä kirjaa, missä kahdeksanvuotias tyttö pähkäili mielessään, miksi hänen vanhempansa erosivat. Hän oli kullut isän sanovan äitiä perfektionistiksi ja äidin sanovan isää pedantiksi.
        Hän etsi Wikiltä sanojen merkitykset ja tuli siihen tulokseen, ettei perfektionisti ja pedantti sovi millään yhteen ja silloin onkin paras erota.


    • Heikunkeikku

      Kyllä sitä joskus lapsellisuuksissaan innostuu rakentelemaan Legoilla (lapsenlapsen kanssa) jos joitakin rekkuleita. Siinä voi päästää luovuuden irti ja oikein ajan kanssa rakennella.
      Ehket kuitenkaan tarkoittanut lasten kassa leikkimistä.
      Aikuisten kanssa "leikin" kyllä myös. Enemmänkin leikkisin, mutta ei ole roppakaupalla sellaisia ystäviä, jotka ratkiriemukkaasti haluaisivat leikkiä mun kaa.
      Mutta kesällä ja joululomalla saan luokseni hyvän ystävän, joka Tukholmasta rientää mun kaa leikkimään. Pelataan korteilla (ruotsalaista paskahousua ja sitten yhtä toista, jonka nimeä en muista). Panoksena rahaa.
      Kesällä mennään (myös mun pojan kans) minigolfia pelaamaan ja siinäkin kova kilpailu tietysti (jokaisesta hävitystä radasta joutuu maksamaan jonkun sovitun summan). Ja voi jeevana sentäs, että heitellään häviäjälle kasoittain "Hyvä mä"-rimpsuja. Toivomuksena, että toista harmittaisi vieläki enemmän. :)
      Shakkia mun pojan kanssa aina, kun tapaamme.

      Yksikseni en yskiskele, paitsi joo, silloin tällöin pelaan nettipokeria (texas holdem tai omaha). Se on ihan kiva sekin.

      • 1eero

        Joo shakki on ollu yksi suosikeista ihan lapsesta alkaen, nyttemmin jääny vähemmälle ko ei pelikavereita, nii kesällä petankkia jouten oloon.


    • Onko älypään nettipelit huomioitavissa. Käyn murteet pelissä, Etelä-Pohjanmaan murteen parissa on mennyt tunteja. Olen raivoissani välillä, usein viimeinen kysymys tulee väärin. Minun pitäisi osata murre hyvin vaikka olen asunut kauan muualla.

      • Heikunkeikku

        Joo, kyllä Älypään pelit vois laskea kuuluvaksi leikkimisen piiriin.
        Joskus kun oottelen ruuan valmistumista, otan esiin Älypään Älypelin "Mahjong Connect". Ihan on älykäs peli :) Tommoset "kuviopelit" passaa mulle. Ovat helppoja, eikä sitten tuu paha mieli, kuin jos pelais semmosta, jossa on huono. Ehämmää semmosta viittis pelata.


    • bessie-

      Tiedä nyt sitten leikkieni aikuismaisuudesta...

      Päivittäin hauskutan itseäni tekemällä asioita hassulla tavalla työläämmän jälkeen. Menen sänkyyn ylittämällä korkeahkon päätykaiteen milloin mitenkin ja kaikenlaista vastaavaa. Yritän myös yllättää itseni tokaisemalla ääneen jotain ihan päätöntä, pitäisi varmaan huolestua sillä usein siinä onnistunkin.
      Aika paljon leikin koiran kanssa, joko koiran kotona tai kun se on minulla hoidossa. Tavoite on saada loksahtamaan koiralta kuono auki silkasta hämmästyksestä, tavoitteeseen pääsy tulee koko ajan vaikeammaksi, mutta aina joskus onnistun yllättämään. Viimeksi kun suurella työllä väsäsin itselleni tupsupäisen hännän jota salaa kädellä selän takana heiluttelin, koira vain vilkaisi ja käänsi mokoma vielä päänsä pois päin, ei ollut moksiskaan iloisesti viuhtovasta hännästäni. Joskus taas mulkoiluviestintä riittää saamaan hyvän hepulin aikaiseksi.

    • arvausleikki

      useampien ollessa koolla, yksi valitsee jonkin sanan ja kirjoittaa sanan alkukirjaimen. Sitten aloittajan antamalla VAIN yhden sanan vihjeita muut yrittävät arvata mikä tuo sana on.
      Ryhmän voi jakaa kahtia ja kumpikin aina vuorollaa saa arvata.

    • Sanapelejä netissä...puhelimella tai tabletilla.
      Lutunen leikkii yrittämällä vyöryttää mun lattialle sängystä. Tähän saakka onnistumatta.

    • siilimuori

      Emmie tiiä. Jotekin tuntuu sitlä et leikit on leikitty. Totisella vakavuuella mennään realityä. Ellei sitten jok´nkun hassun leikki saa naturamaan, tilanneleikki :)

      • 1eero

        Kuule mun mielestä monet harrastukset on tavallaan aikuisten leikkiä ei niitä vakavasti oteta.


      • ent.siivoojaparka

        Ei osaa edes nimetä kaikkia leikkejä, mitä leikkii.
        Mikä olisi esimerkiksi tämän leikin nimi, kun ihminen juoksee bussille takki levällään juuri kun bussi on tekemässä lähtöä, tälläytyy seisomaan perusasennossa oven kohdalle, luo vetoavan katseen kuskiin ja hosuu kädellään merkiksi, että kuski avaisi uudestaan oven.
        Sitten viimein kuuluu kuskin rauhallinen ääni epäilyttävän selvästi; aiotko sinä nyt nousta kyytiin vai et. Öh, ovi olikin ollut auki koko ajan.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Kuule mun mielestä monet harrastukset on tavallaan aikuisten leikkiä ei niitä vakavasti oteta.

        Minäkait otan, harrasteet vakavuuella ja hartaasti, niillä en leiki. Oikiastaan en tiiä millä leikkisin.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Minäkait otan, harrasteet vakavuuella ja hartaasti, niillä en leiki. Oikiastaan en tiiä millä leikkisin.

        Vai otat harrasteet vakavasti, minä taasen nautinnolla en lähtisi väkipakolla.
        Nytkin olen käynnä seurakunnan veistoaskartelussa en tosikkona kun ole pakko, tosin hyötyäkseni ja ajankuluksi.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Vai otat harrasteet vakavasti, minä taasen nautinnolla en lähtisi väkipakolla.
        Nytkin olen käynnä seurakunnan veistoaskartelussa en tosikkona kun ole pakko, tosin hyötyäkseni ja ajankuluksi.

        Nohö. Ei vakavuus sulje pois nautintoa vaan leikin.


      • siilimuori
        siilimuori kirjoitti:

        Nohö. Ei vakavuus sulje pois nautintoa vaan leikin.

        Nii ja mitä nää leikilläsi veistät?


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Nii ja mitä nää leikilläsi veistät?

        Joo, pihakalusteita ja uusi ulko-ovi olis vielä ennen kesää.
        Meni nuo ilmat rönttöseksi ettei tuolla ulkoilua viiti kuleskella.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Joo, pihakalusteita ja uusi ulko-ovi olis vielä ennen kesää.
        Meni nuo ilmat rönttöseksi ettei tuolla ulkoilua viiti kuleskella.

        Juu kumpparikelit on. Toisin paikoin tietkin jäiset ja toisin hiekkaiset ja sulat. Kuukin äsken mollotti pyöreänä.


    • Viatonsivullinen

      Joskus kauan sitten oli trivial pursuit tai jotain sinnepäin, sitä käytettiin meillä ahkerasti, se oli kiva. Tytär vei sen mennessään Helsinkiin kun lähti opiskelemaan. Tänne kirjoittelu on myös jonkinlaista leikkiä, peliäkin, olen huomannut.

      • ent.siivoojaparka

        Trivial pursuit on muuten mukava peli, mutta siinä jään aina kiinni historiallisista ja urheilukysymyksistä. Minulla on paljon kaikenlaisia seurapelejä, kun oli tapana ostaa joka jouluksi uusi peli silloin kun lapset asuivat vielä kotona. Täällähän ne vieläkin aina viettävät joulun, mutta ei niitä meinaa enää saada pelaamaan kun hössäävät kaikenlaista muuta.


      • siilimuori

        No tämä on kyllä. Melkoista leikkiä joskus.


      • russiaan

      • staka
        russiaan kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=WK4MWT9H1wE

        Kaikille vaeltelijoille ja tanssijoille, oppia ikä kaikki:)

        Olen aina ihaillut venäläistä ripaskaa, tai siis parahiten miehiä jotka sitä jaksavat-pystyvät-osaavat tanssia. Minulla ei koskaan ole ollut niin vahvoja jalkalihaksia. Muuten ihan iisiä tasatahtista kamaa. Niskanikamat mulla varmaan jumittaisi enemmän kuin lantio.
        Onneksi ei ole pakko... ;-D)


    • harasho
      • staka

        Hahhaa! En ymmärtänyt kuin yhden sanan 'pierassoooo'.
        Polkkaa osaan kyllä, mutta ehkä et tarkoittanut sitä?


      • harasho
        staka kirjoitti:

        Hahhaa! En ymmärtänyt kuin yhden sanan 'pierassoooo'.
        Polkkaa osaan kyllä, mutta ehkä et tarkoittanut sitä?

        Itselleni vain, hauska vääntää ja piti kääntää:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe