50 v Naisten ikätoiveet muutuvat

mies_52

Olen huomannut nettideittiprofiileissa melko säännönmukaisen eron alle ja yli 50-vuotiaiden naisten ikätoiveissa miesystävän suhteen. Alle 50-vuotiailla ikähaarukka venyy tyypillisesti 2 kertaa pidemmälle nuoremmassa päässä. Siis esimerkiksi 46-vuotias nainen hakee 40-49-vuotiasta miestä. Yli 50-vuotiailla ikähaarukka venyy vanhemmasta päästä. Esimerkiksi 53-vuotias nainen hakee 50-59-vuotiasta miestä.

Miksi naisten ikätoiveet miehen suhteen muuttuvat yhtäkkiä 50-vuotiaana? Tarkoittaako tämä sitä, että miehen rooli naisen elämässä muuttuu kun nainen täyttää 50 vuotta?

42

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • clasicpunk

      Jos 52-vuotiaana naisena vastaisin tähän. Mulla oli nettideittiprofiilissa miehen ikätoiveena 30-60 vuotta eli venymistä oli aika paljon tuolta nuoremmasta päästä. En ole puuma enkä pidä itseäni "nuorekkaana" (inhoan ko. sanaa), mutta harrastukseni, musiikkimakuni ja asenteeni ovat tältä vuosituhannelta eikä männä vuosisadalta. Lisäksi tykkään seksistä ja ikäseni miehet valittelevat ties mitä ongelmia asian suhteen vaikka olisivatkin kokeneita rakastajia (siis kaveriporukoissa käytyjä keskusteluja, mulla kokemusta vain yhdestä 50 v. miehestä ja se oli hyvä). Tämä on vain minun käsitys asiasta eikä sitä voi yleistään koskemaan kaikki 40 naisia.

    • kurppaa

      Ne tajuavat sen seikan joka olisi pitänyt tajuta jo 35 vuotiaana. Realiteetit.

      • 40hot

        Mitkä realiteetit? Et taida tietää niistä. Realiteetti kun on se että nuoremmille miehille kelpaa aina, ikärajaa voisi venyttää enemmänkin, mutta itsellä se raja menee tuossa 30-vuotiaissa. Sitä nuoremmat ei minulle kelpaa. Ja nelikymppiselle naiselle viisikymppinen kurppa ei oikein maistu, harvinainen tapaus pitää olla että kelpuutan. Mieluummin nuorempia.


      • kurppaa
        40hot kirjoitti:

        Mitkä realiteetit? Et taida tietää niistä. Realiteetti kun on se että nuoremmille miehille kelpaa aina, ikärajaa voisi venyttää enemmänkin, mutta itsellä se raja menee tuossa 30-vuotiaissa. Sitä nuoremmat ei minulle kelpaa. Ja nelikymppiselle naiselle viisikymppinen kurppa ei oikein maistu, harvinainen tapaus pitää olla että kelpuutan. Mieluummin nuorempia.

        Yhden yön panoksi tai satunnaiseen tarpeeseen kyllä. Miksei myös varatulle kelpaa.

        Laadukasta, vapaata, fiksua, menestyvää miestä on kenenkään naisen vaikea saada pysyvään suhteeseen ellei nainen ole nuorempi. Poikkeuksia toki.

        Naisten mielikuva omist amahdollisuuksiataan vääristyy netin ja sitten tuon "kelpaa kassien tyhjennykseen" ilmiön johdosta jolloinka he helposti kuvittelevat että tavara kävi kaupaksi myös muissa yhteyksissä.


      • vanhempiimmeinen
        kurppaa kirjoitti:

        Yhden yön panoksi tai satunnaiseen tarpeeseen kyllä. Miksei myös varatulle kelpaa.

        Laadukasta, vapaata, fiksua, menestyvää miestä on kenenkään naisen vaikea saada pysyvään suhteeseen ellei nainen ole nuorempi. Poikkeuksia toki.

        Naisten mielikuva omist amahdollisuuksiataan vääristyy netin ja sitten tuon "kelpaa kassien tyhjennykseen" ilmiön johdosta jolloinka he helposti kuvittelevat että tavara kävi kaupaksi myös muissa yhteyksissä.

        Miksi luulet, että naiset haluaisivat nuoria miehiä itsekään yhtään mihinkään muuhun? Hetken helpotukseen ja pidempiin seksisessioihin niitä käytetään, kuka nyt kehtaa nuoren miehen kanssa missään liikuskella saati ettei niistä ole vakavaan suhteeseen. Seksissä oivallisia! Eihän tuossakaan 40 hot sanonut kaipaavansa nuorta miestä kumppaniksi, vai mitä?

        Miksi aina oletus on että miehet haluavat vain tyhjentää kassinsa ja naiset vain etsivät vakavaa suhdetta?


      • kurppavinkuu
        vanhempiimmeinen kirjoitti:

        Miksi luulet, että naiset haluaisivat nuoria miehiä itsekään yhtään mihinkään muuhun? Hetken helpotukseen ja pidempiin seksisessioihin niitä käytetään, kuka nyt kehtaa nuoren miehen kanssa missään liikuskella saati ettei niistä ole vakavaan suhteeseen. Seksissä oivallisia! Eihän tuossakaan 40 hot sanonut kaipaavansa nuorta miestä kumppaniksi, vai mitä?

        Miksi aina oletus on että miehet haluavat vain tyhjentää kassinsa ja naiset vain etsivät vakavaa suhdetta?

        "helka" ei nyt ymmärtänyt. Denial on vahva


      • vanhempiimmeinen
        kurppavinkuu kirjoitti:

        "helka" ei nyt ymmärtänyt. Denial on vahva

        No mitäs minä en nyt ymmärtänyt? Anna tulla vaan. Et tainnut itse ymmärtää tai hyväksyä sitä että naisetkin ovat vain seksimielellä liikkeellä. Harmittaako kun ei ole kohdalle sellaista osunut? Ans kun mä arvaan: olet itse keski-ikäinen kurppa, jota nyt harmittaa niin vietävästi kun markkinat eivät edelleenkään ole puolellasi. Ja ne omasta mielestäsi kurpat ovat vahvoilla, saanti on heidän puolellaan edelleen. Mies ei olekaan se jolla on valta, vaan nainen. Vaikka sen miten yrittäisi oman halunsa mukaiseksi vääntää, ei se vain niin mene.


      • kurppavinkuukivastia
        vanhempiimmeinen kirjoitti:

        No mitäs minä en nyt ymmärtänyt? Anna tulla vaan. Et tainnut itse ymmärtää tai hyväksyä sitä että naisetkin ovat vain seksimielellä liikkeellä. Harmittaako kun ei ole kohdalle sellaista osunut? Ans kun mä arvaan: olet itse keski-ikäinen kurppa, jota nyt harmittaa niin vietävästi kun markkinat eivät edelleenkään ole puolellasi. Ja ne omasta mielestäsi kurpat ovat vahvoilla, saanti on heidän puolellaan edelleen. Mies ei olekaan se jolla on valta, vaan nainen. Vaikka sen miten yrittäisi oman halunsa mukaiseksi vääntää, ei se vain niin mene.

        Kviik kviik kviik, sanoi kurppa


      • vanhempiimmeinen
        kurppavinkuukivastia kirjoitti:

        Kviik kviik kviik, sanoi kurppa

        Jep, sinua v'tuttaa kun hävisit.


      • SOMASTIVINKUU
        vanhempiimmeinen kirjoitti:

        Jep, sinua v'tuttaa kun hävisit.

        KVIIK KVIIK!


    • ei_muutu_toiveet

      Ikähaarukkani on aina ollut sama: noin /- 5 vuotta. Käytännössä mieheni ovat kuitenkin olleet minua 2-6 vuotta itseäni nuorempia. Olen nyt 53-vuotiaana ollut pitkään parisuhteessa, mutta jos nyt pitäisi uusi mies saada, niin kyllä olisi vaikea kuvitella itseäni suhteeseen 60 miehen kanssa. Ei tietenkään mahdotonta, mutta epätodennäköistä.

    • enttententten

      Enpä usko että ikätoiveeni muuttuu, tai sitten käy niin että lopetan koko miehen hakemisen. Olen 46-vuotias ja olen kokoajan ihan oikeasti ajatellut että mies saisi olla korkeintaan 2 v vanhempi. Mitä lähemmäksi tulen 50-vuotiasta, sitä enemmän minua inhottaa laittaa edes muodon vuoksi joku 4 v extraa yläpäähän. Sori vaan, mutta mielikuvani 50 miehistä ei ole järin häävi.

      Se taas miten paljon nuorempi mies voisi olla riippuu ihan siitä että kehtaisiko hänen kanssaan liikkua ihmisten ilmoilla. Miellyttävimmäksi kuitenkin kokisin jos miehen ikä alkaisi nelosella. Mutta hyvässä kuosissa pitää olla, koska itsekin olen.

      • Nähnyt

        Sanoo kohta viisikymppinen nainen! Naiset hei! Teidän riippuvianne ei ole kiva katsella ja varsinkaan koskea. Ja yleisessä tiedossahan on se miten naisilla alkaa "kraatereita" ilmestymään persuuksiin jo nelikymppisenä. Miehillä ei. Miettikää nyt vähän. Huvittavaa lukea teidän elvistelyjänne.


    • tyylitaju

      Musiikkimaunkin joskus väitetään "palaavan" harmonikkajenkka-aikaan vanhemmiten, tiedä häntä. En ole huomannut menuni kaipaavan.

      • plusplusmiau

        Mummos kuuntelin harmonikkajenkkaa. Oikeasti jostain Nirvanan Nevermindistakin on jo 23 vuotta,


      • höppenpöppen

        En minä tuollaista väitettä ole kuullut, no vähän samantyyppisen, mutta ihmiseltä, jolle todistin hänen olevan väärässä. Kyllä ihminen tykkää aina siitä oman nuoruutensa musiikista.


    • nuoremmatmiehet

      Alle viisikymppiset naiset on vielä viriilejä ja hakevat sellaista, jonka kanssa seksi toimii. Yli viisikymppinen hakee enemmänkin läheisyyttä ja kaveria ja vanhemmista miehistä saa todennäköisemmin sellaisen. Vaihdevuodet nääs. Miksi 45-vuotias hakisi yli viisikymppistä, ei sellaisella tee enää mitään, jos haluaa kiihottua seksuaalisesti ja kestävää ja hyvännäköistä partneria.

      • Anitta_

        Samaa voinee kysyä toisin päin. Miksi hyvin moni 30 mies viihtyy mielellään 50 naisten seurassa ;-)


      • errereerer
        Anitta_ kirjoitti:

        Samaa voinee kysyä toisin päin. Miksi hyvin moni 30 mies viihtyy mielellään 50 naisten seurassa ;-)

        Onhan miehissä miehistä tykkääviäkin, toisaalta jotkut tykkäävät pullukoistakin, kaikille naiseuden ja hedelmällisyyden tunnusmerkit eivät ole valinnan peruste.

        Normijäpikkä jolla on asiat (ja siis myös saanti) kohdallaan, eikä erityisiä fiksaatioita em. seikkoihin, valkkaa kyllä sen nuoremman ja parempikuosisen.


      • fuvbf
        Anitta_ kirjoitti:

        Samaa voinee kysyä toisin päin. Miksi hyvin moni 30 mies viihtyy mielellään 50 naisten seurassa ;-)

        Varma saanti ja ei odota kotileikkejä?


    • 40jarisat

      Ei ole ikä kysymys, vaan, että minkä ikaiseksi ihminen itsensä tuntee. Itse nuorempana pidin aina n.10v. vanhemmista miehistä, nyt taas reilu nelikymppisenä pidän oman ikäisistä tai hieman nuoremmista. Eiköhän se ole ihan ihmisestä kiinni.

      • KuinMyös

        Aivan sama juttu.

        Moni sukulainen on vanha, omat vanhemmat vanhenevat. En halua siihen lisäksi vielä itselle vanhempaa miestä, joka muutaman vuoden päästä heittää veivin tai tarvitsee omaishoitajan. Miesten keskimääräinen elinikä on kahdeksan vuotta vähemmän kuin naisten, joten omanikäisen kanssakin suuri mahdollisuus jäädä leskeksi, saati kymmenen vuotta vanhemman. Ja tämänhetkinen elämäntilanteeni sopii paremmin omanikäiselle tai hiukan nuoremmalle kuin vanhemmalle.

        Vanhat miehet hakevat lähes ainoastaan itseään nuorempia naisia. Se on joku statussymbolijuttu, että naisen täytyy olla vähintään vuoden pari nuorempi, sillä niin pienellä erolla ei ole oikeasti muuta merkitystä. Mutta suuri osa ottaisi mieluiten todella huomattavasti nuoremman.


      • trollibensa
        KuinMyös kirjoitti:

        Aivan sama juttu.

        Moni sukulainen on vanha, omat vanhemmat vanhenevat. En halua siihen lisäksi vielä itselle vanhempaa miestä, joka muutaman vuoden päästä heittää veivin tai tarvitsee omaishoitajan. Miesten keskimääräinen elinikä on kahdeksan vuotta vähemmän kuin naisten, joten omanikäisen kanssakin suuri mahdollisuus jäädä leskeksi, saati kymmenen vuotta vanhemman. Ja tämänhetkinen elämäntilanteeni sopii paremmin omanikäiselle tai hiukan nuoremmalle kuin vanhemmalle.

        Vanhat miehet hakevat lähes ainoastaan itseään nuorempia naisia. Se on joku statussymbolijuttu, että naisen täytyy olla vähintään vuoden pari nuorempi, sillä niin pienellä erolla ei ole oikeasti muuta merkitystä. Mutta suuri osa ottaisi mieluiten todella huomattavasti nuoremman.

        Pari pointtia, nelikymppinen mies joka on hyvässä työssä, hyvät geenit ja pitää itsestään huolta, elää todennäköisesti lähemmäksi sataa vuotta kuin seitsemääkymmentä.

        Harvat suhteet kestävät vuosikymmeniä, on ihan mukavaa jos saa elää loistavassa ja mukavassa suhteessa vaikka se kestäisi vain joitakin vuosia ja päättyisi eroon "erilleen kasvamisen" tms. takia. Huomattavasti mukavampaa kuin ilman suhdetta tai huonossa sellaisessa.

        Tuskin nuorempaa naista haetaan statussymboliksi, kyllä kyseessä on vain se seikka että nainen jonka tunnistaa fyysisten avujen perusteella naiseksi, herättää miehen mielenkiinnon. Ja jos joku hakee naista statusarvon perusteella niin sitten samanikäisellä tai vanhemmalla naisella täytyy olla joko ulkonäköä tai sitten muita resursseja jotka antavat statusarvoa.

        Yleensä realistinen haku kohdistuu omantasoiseen, tämä on asia joka tässäkin pätee, naisen on vain tuskallista huomata ikänsä tuoma epäkiinnostavuus. Tilanne jonka me miehet huomaamme jo alle kolmekymppisinä, kunnes ympyrä sulkeutuu.


      • KuinMyös
        trollibensa kirjoitti:

        Pari pointtia, nelikymppinen mies joka on hyvässä työssä, hyvät geenit ja pitää itsestään huolta, elää todennäköisesti lähemmäksi sataa vuotta kuin seitsemääkymmentä.

        Harvat suhteet kestävät vuosikymmeniä, on ihan mukavaa jos saa elää loistavassa ja mukavassa suhteessa vaikka se kestäisi vain joitakin vuosia ja päättyisi eroon "erilleen kasvamisen" tms. takia. Huomattavasti mukavampaa kuin ilman suhdetta tai huonossa sellaisessa.

        Tuskin nuorempaa naista haetaan statussymboliksi, kyllä kyseessä on vain se seikka että nainen jonka tunnistaa fyysisten avujen perusteella naiseksi, herättää miehen mielenkiinnon. Ja jos joku hakee naista statusarvon perusteella niin sitten samanikäisellä tai vanhemmalla naisella täytyy olla joko ulkonäköä tai sitten muita resursseja jotka antavat statusarvoa.

        Yleensä realistinen haku kohdistuu omantasoiseen, tämä on asia joka tässäkin pätee, naisen on vain tuskallista huomata ikänsä tuoma epäkiinnostavuus. Tilanne jonka me miehet huomaamme jo alle kolmekymppisinä, kunnes ympyrä sulkeutuu.

        Olet tietenkin taas täysin väärässä. Miten muka kaksi vuotta nuorempi nainen olisi aina rupsahtaneempi kuin samana vuonna syntynyt? :D Jos on pakko saada edes vuoden nuorempi, niin kyllä selitys on se, että ikä itsessään on arvo, nimenomaan numeroina.

        Minä en ole ollut nuorenakaan hyvännäköinen, mutta olen silti ollut vanhemmalle miehelle statussymboli ikäni takia treffeillä ja (ikävä kyllä) myös suhteessa. Miehet ovat suorapuheisia, kysypä heiltä, niin kuulet! Miehille myös naisen kauneus on statusta, pääsee kavereille näyttämään. Varmaan naisillakin on vastaavia juttuja.

        Kukaan ei kyllä mieti mitään "realistista omaa tasoaan", jos sellaista oikeasti luulet. :) Ei se ole järkevääkään, ei tämä mitään tähtitiedettä ole. Yrittää ketä yrittää ja pakit tulee jos tulee. Mutta tietysti jos vaikka nettideitissä yrittää ainoastaan itseä nuorempia, jopa huomattavasti nuorempia, niin kannattaa varautua että onnistumisprosentti ei välttämättä ole kaksinen...

        Minusta olisi kiva, jos seurusteltaisiin rakkaudesta. Ei toisen statuksen takia eikä siksi, että suhteessa eläviä pidetään parempina kansalaisina kuin sinkkuja.


      • 11plus11miinus11
        trollibensa kirjoitti:

        Pari pointtia, nelikymppinen mies joka on hyvässä työssä, hyvät geenit ja pitää itsestään huolta, elää todennäköisesti lähemmäksi sataa vuotta kuin seitsemääkymmentä.

        Harvat suhteet kestävät vuosikymmeniä, on ihan mukavaa jos saa elää loistavassa ja mukavassa suhteessa vaikka se kestäisi vain joitakin vuosia ja päättyisi eroon "erilleen kasvamisen" tms. takia. Huomattavasti mukavampaa kuin ilman suhdetta tai huonossa sellaisessa.

        Tuskin nuorempaa naista haetaan statussymboliksi, kyllä kyseessä on vain se seikka että nainen jonka tunnistaa fyysisten avujen perusteella naiseksi, herättää miehen mielenkiinnon. Ja jos joku hakee naista statusarvon perusteella niin sitten samanikäisellä tai vanhemmalla naisella täytyy olla joko ulkonäköä tai sitten muita resursseja jotka antavat statusarvoa.

        Yleensä realistinen haku kohdistuu omantasoiseen, tämä on asia joka tässäkin pätee, naisen on vain tuskallista huomata ikänsä tuoma epäkiinnostavuus. Tilanne jonka me miehet huomaamme jo alle kolmekymppisinä, kunnes ympyrä sulkeutuu.

        Trollibensa, onhan se nyt selvää, että yleisesti ottaen ja keskimäärin 3-kymppiset näyttävät nuoremmilta ja viehättävämmiltä kuin 4-kymppiset ja 4-kymppiset taas vetävämmiltä kuin 5-kymppiset. Mutta nyt puhuttiin vuoden, parin ikäerosta, jolla ei käytännössä voi olla mitään merkitystä. Esim. 34-vuotiasta ei voi pelkästään ikänsä puolesta pitää automaattisesti vähemmän viehättävänä kuin 32-vuotiasta. Ja miksi niin monelle 47-vuotiaalle miehelle käy 46-vuotias, mutta ei 48-vuotias? En tiedä, onko kyseessä statusjuttu tai joku alkeellinen biologinen ohjelmointi, mutta itse pidän tällaista typeryytenä ja ihan täytenä pelleilynä. Ja näitä tyhjäpäisiä pellejä on miehissä valitettavan paljon.

        Tuo juttu, että naisen tunnistaa fyysisten avujen perusteella naiseksi, on myös naurettava perustelu sikäli, että androgyynin näköiset ihmiset ovat varsin marginaalinen ryhmä. Toki toiset naiset näyttävät feminiinisemmiltä kuin toiset, mutta 99% naisista kyllä näyttää naisilta ja heidät tunnistaa naisiksi aivan takuuvarmasti.


      • ikäriisi

        Joo, koomista miten joillekin miehille se ikä on niin hirveän tarkkaa! Ei kaikille, korostan sitä nyt heti. Mutta itse törmäsin aikanani mieheen, joka oli yhden vuoden nuorempi minua. Ikämme olivat suurinpiirtein 28 ja 29. Hän tuntui olevan enemmänkin kiinnostuneempi minusta kuin minä hänestä, juttumme kävivät jossain vaiheessa kaverillisemmiksi, kun treffailimme muita. Suunnitelmissa oli alusta asti joskus tavata, mutta hankaluutta tuotti pitkä välimatka. Jossakin vaiheessa sitten juteltiin taas ja tämä mies sanoi että etsii nyt oikein tosissaan itselleen sopivaa kumppania. Minä en kelpaisi ihan siksi että olin häntä vuoden vanhempi! Hän itse johdatteli asian niin että tiedäthän että miehet haluavat aina itseään nuoremman naisen. Hänellä oli siis asiasta fiksaatio ja luuli että se koski kaikkia miehiä ja vielä noin ehdottomasti. Voihan toki olla että oikea syy oli joku ihan muu, ja tuo oli sitten helppo tekosyy, kun ei halunnut sanoa totuutta. Tuntuu muuten niin uskomattomalta, enkä koskaan missään (suomi24ää lukuunottamatta tietenkin, täällä sitä kaikkea kummallista saa lukea) livenä ole moiseen törmännyt.


      • trollibensa
        11plus11miinus11 kirjoitti:

        Trollibensa, onhan se nyt selvää, että yleisesti ottaen ja keskimäärin 3-kymppiset näyttävät nuoremmilta ja viehättävämmiltä kuin 4-kymppiset ja 4-kymppiset taas vetävämmiltä kuin 5-kymppiset. Mutta nyt puhuttiin vuoden, parin ikäerosta, jolla ei käytännössä voi olla mitään merkitystä. Esim. 34-vuotiasta ei voi pelkästään ikänsä puolesta pitää automaattisesti vähemmän viehättävänä kuin 32-vuotiasta. Ja miksi niin monelle 47-vuotiaalle miehelle käy 46-vuotias, mutta ei 48-vuotias? En tiedä, onko kyseessä statusjuttu tai joku alkeellinen biologinen ohjelmointi, mutta itse pidän tällaista typeryytenä ja ihan täytenä pelleilynä. Ja näitä tyhjäpäisiä pellejä on miehissä valitettavan paljon.

        Tuo juttu, että naisen tunnistaa fyysisten avujen perusteella naiseksi, on myös naurettava perustelu sikäli, että androgyynin näköiset ihmiset ovat varsin marginaalinen ryhmä. Toki toiset naiset näyttävät feminiinisemmiltä kuin toiset, mutta 99% naisista kyllä näyttää naisilta ja heidät tunnistaa naisiksi aivan takuuvarmasti.

        Juu, mä en tarkoittanut parin vuoden ikäeroa vaan selkeästi isompaa. EIkä käsittääkseni avauksessakaan viitattu vuoden tai kahden eroon.

        Mitä naisellisuuteen tulee nin viitasin tuossa androgyynien sijasta siihen onko naisella tissit, vyötärö ja perse missä kunnossa, ilmeisesti viittaukseni oli liian "poliittisesti korrekti" jotta siitä kaikki saisivat kiinni.

        Naisen fyysinen olemus, näin yleistäen ja keskimmäistäen, muuttuu merkittävästi sektorilla 17v-27v-37v-ohi sektori.


    • mies_52

      Jotenkin aavistin tämän. Vastaajina ovat henkilöt, jotka korostavat omaa nuorekkuuttaan ja samanikäisten vastakkaisen sukupuolen edustajien huonoa laatua siihen verrattuna. Ja sitten näille taas vastaavat henkilöt, jotka vihastuksissaan haukkuvat edellisen vastaajan ikäryhmän ja sukupuolen edustajia. Ei kovin rakentavaa.

      Tämä ei muuta eikä selitä sitä, mikä on seuranhakuilmoituksista todettavissa: 48-52-vuotias mies on alle 50-vuotiaille naisille liian vanha ja yli 50-vuotiaille naisille liian nuori seurustelukumppani.

    • iiihanaa

      En ole harrastanut nettideittailua koskaan. Syynä ehkä se, että erostani on mennyt vasta alle vuoden. Olen kuitenkin miettinyt minkä ikäisen miehen kanssa haluaisin olla. Olen itse 42 vuotias, en voisi ajatella seurustelusuhdetta alle 40 vuotiaan kanssa. Ja maksimissaan mies voisi olla minua 10 vuotta vanhempi ja sekin vain siinä tapauksessa että hän olisi ajatuksiltaan nuorekas. En halua, että mieheni muistuttaa omaa isääni. Tarpeeksi vanha mies on kuitenkin jo sinut itsensä kanssa ja hänellä tod.näköisesti olisi aikuiset lapset jne. En ymmärrä naisia jotka haluavat reilusti itseään nuoremman miehen. Mitä enemmän mietin, niin 5kymppinen mies olisi aika ihanteellinen.

      • 2345678909876543

        Eli 50-vuotias olisi sinulle ihanteellinen, mutta 52-vuotias kävisi vain siinä tapauksessa, että hän oiisi erityisen nuorekas. :D

        Miten tuo kahden vuoden jakso voi saada noin dramaattisen eron aikaan?


      • iiihanaa

        No, johonkinhan se raja on vedettävä. Kyllähän sitä voisi joustaakin jos nyt jostain syystä eteen osuisi joku ihana 52-vuotias joka minut huolisi ;)


      • 2345678909876543
        iiihanaa kirjoitti:

        No, johonkinhan se raja on vedettävä. Kyllähän sitä voisi joustaakin jos nyt jostain syystä eteen osuisi joku ihana 52-vuotias joka minut huolisi ;)

        Itse asiassa sitä rajaa ei ole pakko vetää yleisellä tasolla yhtään mihinkään. :) Sen voi vetää tapauskohtaisesti jokaisen yksilön kohdalla erikseen.

        Minä siis ihmettelin nimenomaan tuota pientä eroa ihanteellisen ja poikkeuksellisen välillä. Jos olisit kertonut, että 45-vuotias olisi ihanteellinen, 50-vuotias menettelisi, mutta 55-vuotias menisi vain poikkeustapauksessa, siinä olisi ollut enemmän logiikkaa.

        Mutta jokainen tietysti ajattelee tavallaan.


    • Helgax-neitikylvyssä

      Itse en ole vielä yli 50-vuotias, joten en tiedä vielä miten hakukriteerini muuttuisivat. Olen aina halunut ajatella, että iällä ei ole kovin paljon merkitystä, mutta eihän se toki ihan merkityksetönkään seikka ole. Kovin iso ikäero ei ole kovin puoleensavetävä seikka suuntaan eikä toiseen. Aina minulle olisi kelvannut nuoremmatkin miehet, ihan parikymppisenäkin. Ihanne silloin olisi ollut hyvin omanikäinen, pari vuotta suuntaan tai toiseen. Kolmekymppisenä tapailin pariakin pari vuotta nuorempaa miestä, jotka pitivät vanhemmista naisista. Ihan just ja just iän puolesta riitin, ihanne kuulemma olisi ollut vanhempi. Nyt yli nelikymppisenä täytyy myöntää se tosiseikka, että viisikymppisistä saati vanhemmista ei oikein tahdo löytyä sellaista, josta olisin itse kiinnostunut. Markkinoita löytyy paremmin nuoremmista, kolmekymppisistä ja sitäkin nuoremmista. En mikään kaunotar ole, mutta hyvärunkoinen, ja voin kertoa että nuorissakin miehissä on paljon heitä, joille ulkonäkö ei ole tärkeintä naisessa. Seksi on mukavaa, ihanaa nuoremman miehen kanssa. Mikään hetken helpotus en ole kenellekään, olen treffaillut ja jutellut, mutta suhdetta on nyt takana pari vuotta 12 vuotta nuoremman kanssa. En vaihtaisi! Ja jos sen joudun tekemään, niin nyt kuvittelisin että nuoren miehen makuun päässeenä se ei olisi itseäni vanhempi mies, mutta vannomatta paras. Haluaisin edelleen pitää kiinni siitä että ikä on vain numero, mutta todellisuus on näyttänyt ainakin viime aikoina sen että se ihanin on nuorempi mies. :)

      • reevverrvr

        Ihan hyvä noin. Onpahan taas yksi nuorempi mies jos ei kokonaan, niin osin pois markkinoilta kilpailemasta laatulihasta.

        Sikäli jos nyt yleensä kompetenssia on, kilpailla.


      • Hahhahhhh
        reevverrvr kirjoitti:

        Ihan hyvä noin. Onpahan taas yksi nuorempi mies jos ei kokonaan, niin osin pois markkinoilta kilpailemasta laatulihasta.

        Sikäli jos nyt yleensä kompetenssia on, kilpailla.

        Onnea sulle, jos luulet että sulla flaksi siitä yhden miehen poissaolosta paranee! Taitaa ne kauneimmat naiset kuitenkin kilpailla parhaista miehistä, ei tuollaisista, joiden pitää miettiä miten saisi kilpailijoita (eli itseään parempia) pois markkinoilta.


    • adonis100

      Moikka vaan kaikille,

      Eikö ole hyvä kun jokainen voi valita seuransa itse.

      Se hieman ihmetyttää että mikähän on suomi naisesta vikana 50 vuotiaassa miehessä? Olemmehan yksilöitä, täällä saitilla on ihmeellistä yleistämistä muutamien mursuviiksisten himonus... takia. Olen itse ja tunnen muitakin erittäin hyväkuntoisia , hyvännäköisiä ja trendikkäitä 50 vuotiaita miehiä. Suurimmalla osalla 50 vuotiaista miehistä on hyvä työpaikka, olemme rehellisiä,harrastamme, kunnioitamme naisia ja pidämme huolta jälkikasvusta jne.

      Itse erosin n. vuosi sitten 5 vuotta nuoremmasta kauniista vaimostani lähinnä luonteesta johtuvista syistä. Nyt minulla on ulkomaalaissyntyinen kaunis 36 vuotias nainen joka on todella ihana. Suosittelen kaikille hyvän itsetunnon omaaville miehille että lopettaisivat päänsä seinään hakkaamisen ahdistavissa ja alentavassa parisuhteessa ja hankkikaa nainen jolla ei ole asenne ongelmia.

      Huomasin aiemmassa liitossani että "yhteiset ongelmat" olivatkin siipan ongelmia koska nyt eron jälkeen niitä ei enää ole ollenkaan.

      Uskon että parhaan suhteen saa ulkomaalaistaustaisen naisen kanssa vaikka toki suomessakin ihania naisia on. Oma mussukkani haluaa olla nainen ja saa myöskin sitä todellakin olla.
      Hyvä jos naiset suomessa löytävät itselleen sopivan kumppanin oli hän minkä ikäinen hyvänsä. Sitä vaan en ymmärrä miksi joku haluaa seuraa vaan muutamaksi vuodeksi, vaikuttaa itsensä kusettamiselta. Itse ainakin haluan olla naiseni kanssa loppuun asti.

      Loukkaavaa haukkua 50 vuotiasta miestä ja yleistää omien surkeiden kokemuksien perusteella. Itse olen 182cm pitkä, ruskeat hiukset, siniset silmät, painija/pikajuoksijan kroppa, sixpack näkyy , miellyttävät kasvot ja tiedän olevani hyvän näköinen. Treenaan 8 krt viikossa ja vedän jumppia muille. Minulla on hyvä ruokavalio ja teen kaikkeni että tyttöystäväni on onnellinen ja tyytyväinen. Mikä parasta seksi on taivaallista kun molemmat haluavat toiselle parasta täysillä ilman estoja ja sitä luonnollisesti on kummallekkin aina tarjolla jos haluaa. On kuin olisi syntynyt uudelleen ja päässyt paratiisiin.

      Hyvää pääsiäistä kaikille:)

      • pakkokysyätaas

        Pakko kysyä, että sussako ei ollut mitään vikaa kun edellinen avioliitto kaatui? Vainko siinä puolisossa? Sä olit omasta mielestäsi täydellinen?
        Annoitko oikeasti edellisen vaimon olla naisellinen nainen, oma itsensä omine oikkuineen? Kyllä suomalaisessakin naisessa on noita samoja piirteitä kuin sun nykyisessä naisessa. Kummassakohan oli se asenneongelma?


    • NäinMietin

      Kun näitä vastauksia lukee, niin on aika ilmiselvää, että monella kyse on lähinnä omasta ikäkriisistä. Pelottaa se iso 50, vaikka se ei vielä edes kauhean paljon ole.

      Sehän on kuitenkin ihan selvää, että pari vuotta ei kovin radikaalisti muuta ihmisen ulkonäköä tai ajatusmaailmaa suuntaan eikä toiseen. Jokainen meistä tietysti haluaa ajatella olevansa jotenkin niiiiin nuorekas (ja sen näköinen), että ne oman ikäiset tai vähän vanhemmat ei muka voi kiinnostaa. Osa taitaa myös verrata itseään niihin ikäistään vanhemman näköisiin.

    • Olin avioliitossa 22 vuotta joten voit päätellä siitä etten ole mikään tuuliviiri.
      Annoin kyllä olla oikkuineen, nykyisellä niitä ei tunnu olevan sinänsä ihmeellistä kyllä. Koita vain kestää
      että olen löytänyt onnen muualta kuin absoluuttisen totuuden tietävältä suominais osastolta.
      Muutenkin suosittelen kaikille miehille, hankkikaa ulkomaalainen nainen, todennäköisesti elämänlaatunne paranee huomattavasti. Sama varmaankin pätee myös suominaisiin, hankkikaa ulkomaalainen mies niin ei tarvitse valittaa ja näin kaikki voittavat.

    • sffsfssffs

      Lähes kaikissa 50v naisissa on tuo voimakas mummon tuoksu; pysy erossa.

    • mies_51

      Jokainen 50-vuotias mies törmää tähän sääntöön esimerkiksi e-kontakti-palvelussa: alle 50v naiset hakevat 35-45 vuotiasta miestä ja yli 50v naiset hakevat 55-65 vuotiasta miestä - juuri sinun ikäistäsi miestä ei halua kukaan!!

      Itse tapailin taannoin jonkin aikaa 46v naista, joka iski minut baarista. Hän sanoi luullensa minua itseään nuoremmaksi ja haukkui 50v miehet olemukseltaan liikaa papoiksi. Oli tapaillut joitakuita 50-vuotiaita ja epäsuorasti antoi ymmärtää, että noilla miehillä oli ollut seksitouhuissa liikaa iän ja huonojen elintapojen aiheuttamia vaivoja. Naisella itsellään seksi oli elämässä aika tärkeässä osassa -sen huomasin.

      Joten sanoisin kyllä niin, että viimeiset vuodet ennen vaihdevuosia naiset haluavat tyypillisesti nauttia seksistä täysin siemauksin, koska pelkäävät tuon aktiviteetin laantuvan muutaman vuoden päästä. Hakevat siis nuorempaa miestä, koska haluvat että seksi sujuu ongelmitta. Useilla yli 50 vuotiailla vaihdevuosien vaikutuksesta seksi ei enään ole yhtä keskeistä, joten miehenkin toivotaan näissä asioissa jo "rauhoittuneen" ja siksi haetaan korostetusti vanhempia esim. 55 vuotiaita. Halutaan siis varmistaa, ettei tarvitse harrastaa seksiä joka viikko...

      Perimmäinen syy tähän kaikkeen lienee siinä, että seksuaalisuuden suhteen miehet ikääntyvät tasaiseen tahtiin vähitellen n. 43-57 vuotiaina, mutta naisilla vastaavan suuruinen muutos seksihaluissa ja -kyvyissä alkaa vasta myöhemmin ja tapahtuu paljon lyhyemmässä ajassa, tyypillisesti juuri 49-51 vuotiaana.

    • Anonyymi

      Missä päin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe