Miten käy jos

kukkeli-kuu

autoa ei katsasta, mutta maksaa siitä kaikki vakuutukset ja verot ja silti ajaa sillä tienpäällä?

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjskskjjhgdddd

      Voisko olla että kilvet lähtee ja sakkoa

    • kukkeli-kuu

      Entä jos ajaa kilvettömällä autolla, silloin jos kilvet lähtee, niin eikö se poistu samalla myös rekisteristä?

      • autoilija1235

        Kun poliisi havaitsee tämän, jää auto siihen ja sakot päälle. Vahinkotilanteessa vakuutus ei korvaa jos autosi on katsastamaton ja syy on sinussa. Toki vakuutusyhtiöt voi irtisanoa myös liikennevakuutukseksesi kun saavat tiedon trafilta.


      • kukkeli-kuu
        autoilija1235 kirjoitti:

        Kun poliisi havaitsee tämän, jää auto siihen ja sakot päälle. Vahinkotilanteessa vakuutus ei korvaa jos autosi on katsastamaton ja syy on sinussa. Toki vakuutusyhtiöt voi irtisanoa myös liikennevakuutukseksesi kun saavat tiedon trafilta.

        Eikös tuossa säästä kun ei tarvitse makssa muuta kuin yhdet sakot.. ja ajaa vain menemään.. näinhän monen olen nähnyt poliisi tv:ssä tekevän.. Ei auton omistajalle tuossa tapauksessa mun mielesät syytä voi vierittää jos omistaja on työtön.. yhteiskunta maksaa sen työttömyyskorvauksen mitä kukin saa.. jolla on elettävä.. ja jos katsastusmies hylkää auton katsastuksesssa.. niin eihän se voi olla työttömän vika ettei saa parempaa autoa kun yhteiskunta ei maksaa isompia tukia.. eikös vika ole silloin jossain muualla?


      • Varattujanimimerkkejä

        Tyypillistä ajattelutapaa, jossa syy sälytetään muiden harteille, ts. ei oteta vastuuta tekemisistään tai tekemättä jättämisistä.
        Jos ei ole varaa pitää autoa, ei sitä silloin pidä hankkiman.

        Joka jätkä hevosen ostaa mutta harva sitä ruokkii.


      • koloi
        kukkeli-kuu kirjoitti:

        Eikös tuossa säästä kun ei tarvitse makssa muuta kuin yhdet sakot.. ja ajaa vain menemään.. näinhän monen olen nähnyt poliisi tv:ssä tekevän.. Ei auton omistajalle tuossa tapauksessa mun mielesät syytä voi vierittää jos omistaja on työtön.. yhteiskunta maksaa sen työttömyyskorvauksen mitä kukin saa.. jolla on elettävä.. ja jos katsastusmies hylkää auton katsastuksesssa.. niin eihän se voi olla työttömän vika ettei saa parempaa autoa kun yhteiskunta ei maksaa isompia tukia.. eikös vika ole silloin jossain muualla?

        Siis tuohonhan Se sanonta perustuu.
        EI ENÄÄ MITÄÄN MENETETTÄVÄÄ.
        Siinä tilanteessa, Sossu ja muu yhteiskunta jne,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


      • xxxperssss
        Varattujanimimerkkejä kirjoitti:

        Tyypillistä ajattelutapaa, jossa syy sälytetään muiden harteille, ts. ei oteta vastuuta tekemisistään tai tekemättä jättämisistä.
        Jos ei ole varaa pitää autoa, ei sitä silloin pidä hankkiman.

        Joka jätkä hevosen ostaa mutta harva sitä ruokkii.

        Kyllä autojen käyttökulujen jatkuvalla nousemisella saadaan aikaiseksi jalkamiehiä. Tässä valtio on ihan innolla mukana.
        Oman autoni käyttömaksu saattaa nousta 230 eurosta n. 300 euroon ensi vuonna. Vanha auto kyseessä, jolloin päästöjen sijaan katsotaan auton kokonaispainoa. Auto on kuitenkin varustettu katalysaattorilla ja joillain muilla lisälaitteilla, jolla saadaan vähäiset saastearvot. Nuo ovat olleet pakokaasutesteissä oikein hyvät.
        Taitaa ollakin, että käyttömaksu menee CO2-päästöjen mukaan.

        Miettikää vain, kuinka paljon ihmisiä jää koko ajan työttömiksi, ja myös lähemmäs 60-vuotiaita yritykset työntävät työttömyysputkeen!
        Tähän tilanteeseen ei sovi jatkuvat autoon kohdistuvat veron tapaisten maksujen kiristamiset.


      • Kokemusta.löytyy
        autoilija1235 kirjoitti:

        Kun poliisi havaitsee tämän, jää auto siihen ja sakot päälle. Vahinkotilanteessa vakuutus ei korvaa jos autosi on katsastamaton ja syy on sinussa. Toki vakuutusyhtiöt voi irtisanoa myös liikennevakuutukseksesi kun saavat tiedon trafilta.

        Ei pidä paikkaansa. Jopa juopunut voi olla kolariin syytön.
        Asiat eivät mene noin.


    • kukkeli-kuu

      Mitä järkeä autoja on joka vuosi käyttää katsastusasemalla katsastamassa.. ja kysymässä saanko minä omalla autollani ajaa vielä vuoden? Eihän se katsastusmies sitä autoa omista.. vaan auton omistaa sen omistaja.. Auton omistajissa on paljon niitä ihmisiä, etenkin naiset.. jotka ei osaa muuta kuin ajaa.. Remontit ja huollot tekee yleensä huoltoliikkeet tai autokorjaamot ja niiden ihmiset..

      Otetaan nyt esimerkki.. että miksi joka vuosi pitää autot katsastaa ja käydä kysymässä saako sillä ajaa vaiko ei saa? Kun se katsastusmies ei kuitenka maksa niitä korjauksia.. Niin kenen idea on alunperin ollut se että autot pitää katsastaa? Siis minkä vuoksi?

      Ja jos kerran yhteiskunta on rakentanut tietyt toimistot jonnekkin hirmu kauas.. jossa kuitenkin pitää pystyä silloin tällöin käymään.. niin miksi yhteiskunta ei järjestä myös autoja joilla ajella.. ja kohtuu kustannuksilla esim. 100 euroa..

      • itjohtaja1235

        Eihän autoa tarvitse koskaan katsastaa, vaihdat vain uuteen ennenkuin katsastus tulee ajankohtaiseksi. Eihän autoilla ole tarkoitus pidempään edes ajaa.


      • kukkeli-kuu
        itjohtaja1235 kirjoitti:

        Eihän autoa tarvitse koskaan katsastaa, vaihdat vain uuteen ennenkuin katsastus tulee ajankohtaiseksi. Eihän autoilla ole tarkoitus pidempään edes ajaa.

        Mistä rahat ? Lainaako valtio? Vai antaako avustusta kunnat vai mitkä tahot?


      • kukkeli-kuu
        kukkeli-kuu kirjoitti:

        Mistä rahat ? Lainaako valtio? Vai antaako avustusta kunnat vai mitkä tahot?

        Lisäisin tuohon vielä että autokauppojen kautta rahoitusta tarjoavat tahot vaativat kuulemma että pitää olla se työnantajan nimi siihen rahoitus hakemukseen.. Jos laitat että olet työtön ja yhteiskunnasta saat sen työttömyyskorvauksen joka on tulolähde, niin käykö rahoitus tahoille tämä vastaukseksi?


      • kukkeli-kuu kirjoitti:

        Mistä rahat ? Lainaako valtio? Vai antaako avustusta kunnat vai mitkä tahot?

        Uusi auto maksaa noin 20 tonnia, eli jos valtio sen maksaisi sulle, niin kansalaista kohden tulisi maksettavaa 0,004€/auto

        Olisitko itse valmis maksamaan lähes puoli centtiä veroja että joku saa uuden auton....


      • pitkäaikaistyötön

        Elikkä miksi sitten monet virastot on viety sinne mihin ei kulje edes bussia ja niissäkin pitää kuitenkin käydä asioimassa.. JOs kerran valtio tai kunnat tai joku muu taho ei lainaisi työttömillle tahi toinenkin vaihtoehto on että antaisivat vaikka osamaksulla.. hyviä autoja.. joidenka ei nyt tarvitse olla ihan uusia.. käytettykin käy.. jos se tuhat kertaa ehjempi.. ja ajokuntoinen..

        Mä luulen että moni pitkäaikaistyötön miettii samoja asioita tässä suomalaisessa yhteiskunnassa.. en ole näiden asioiden kanssa yksin.. vaan tässä joukossa on jo kohta 0,5 miljoonaa ihmistä..


      • pieni_puoli_miljoonaa
        pitkäaikaistyötön kirjoitti:

        Elikkä miksi sitten monet virastot on viety sinne mihin ei kulje edes bussia ja niissäkin pitää kuitenkin käydä asioimassa.. JOs kerran valtio tai kunnat tai joku muu taho ei lainaisi työttömillle tahi toinenkin vaihtoehto on että antaisivat vaikka osamaksulla.. hyviä autoja.. joidenka ei nyt tarvitse olla ihan uusia.. käytettykin käy.. jos se tuhat kertaa ehjempi.. ja ajokuntoinen..

        Mä luulen että moni pitkäaikaistyötön miettii samoja asioita tässä suomalaisessa yhteiskunnassa.. en ole näiden asioiden kanssa yksin.. vaan tässä joukossa on jo kohta 0,5 miljoonaa ihmistä..

        Tuo puoli miljoonaa alkaa olla neukkulan lukuja. Oikeasti
        " Pitkäaikaistyöttömiä oli joulukuun lopussa 2014 yhteensä 98 500 henkilöä."


      • linkkejä-toisaalle

      • kyllätulleeautokalliiks
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Uusi auto maksaa noin 20 tonnia, eli jos valtio sen maksaisi sulle, niin kansalaista kohden tulisi maksettavaa 0,004€/auto

        Olisitko itse valmis maksamaan lähes puoli centtiä veroja että joku saa uuden auton....

        Voit suorittaa kertolaskutoimenpiteen eli kerro nuo senttisi viidellä miljoonalla kun kaikki haluaa uuden auton vauvasta vaariin ja vielä tulee pakolaiset päälle vaatimaan sitä auto eli revi vaan automaatistasi


      • kyllätulleeautokalliiks kirjoitti:

        Voit suorittaa kertolaskutoimenpiteen eli kerro nuo senttisi viidellä miljoonalla kun kaikki haluaa uuden auton vauvasta vaariin ja vielä tulee pakolaiset päälle vaatimaan sitä auto eli revi vaan automaatistasi

        Kansalaista kohden maksaa yksi auto 0,5C ei siis paljoa paina...


    • kukkeli-kuu

      Ja miksi suomessa ei ole järjestelmää jossa sais autoja vaikka 10 euron kuukausimaksulla ajettavaksi.. tietty polttoaine pitää itse ostaa.. mutta sais auton jostain 10 eurolla.. sillä tuo on se summa jonka työtön pystyy työttömyysturvasta mikä se suomessa tänä päivänä on, niin muiden kulujen laittamaan autoon..

      Hinnat siis halvemmaksi.. myös autojen hinnat halvemmaksi.. Autolliikeiden hintoja kun katsoo esim. nettiautosta.. niin olen nähnyt että vuoden 1990 mallin auto sillä on hintaa 1200 euroa.. Mikä tekee 25 vuotta vanhasta autosta noin kalliin?

    • aatuvelipuolikuu

      Hanki työpaikka niin voit ostaa tuollaisen 1000 ekun rotiskon.

      • työnhakija.työtön.töissä

        Tuossa sanotaan että hanki työpaikka.. Jos menen johonkin yritykseen ja sanon että tulin töihin.. ilman sen kummempia työsopimuksia tai yritysjohdon hyväksyntää työhön.. Niin saanko palkan siitä työstä? Mielestäni tarvitaan ensin työpaikka mihin otetaan töihin.. ja kutsutaan töihin.. sitten vasta tehdään työsopimus ja sovitaan mitä työtä tehdään.. ja millä palkalla.. Palkanmaksu ja se työpaikka on työantajasta kiinni.. ei työttömästä ihmisestä itsestään..


    • Carpo2

      "kukkeli-kuu", olet köyhä luuseri, yhteiskunnan pohjasakkaa. Ei sinun kuulukaan ajaa autolla, vaan aja pyörällä. Tai juo sitä lasolia niin paljon, ettei sinun tarvitse miettiäkään autoilua.

      • lukijan-kommentti

        Tuossa käsketään minun ryhtyä juopoksi.. jota tähän astisessa elämässäni en ole vielä ollut.. ottaako tuo Carpo2 nimimerkillä oleva vastuun minun hengestä?


      • lisäys-lukijaan

        Kuka hoitaa sitten jos sairastun.. tuoko Carpo2 tulee pitämään minua kädestä kiinni.. Minä en edes tiedä hänestä muuta kuin nimimerkin.. millainen ihminen tuollainen on joka käskee toista ihmistä ryhtymään sellaisiin asioihin mitä kuuna päivänä toinen ei ole tehnyt....

        Mistä kukaan tietää onko tämän viestiketjun aloittaja itse tehnyt niin kuin antoi ymmärtää mielestäni otsikossa on sana JOS..


      • kjjkjjkkkjk

        ajokortti.. 2000-7000(b-abcde).. moni jättää ajamatta, hintaha täysin järjetön!


    • ei-tapahtunut-mitään

      Ei meille ainakaan käynyt kuinkaan.
      Auto oli 3-v kun eka lapsonen ajoi sen ruotsiin, kävi suomessa suurimpina juhlapäivinä, ajoi 3-10 pv suomessa. Samoin seuraava, mutta ajoi saksaan, olivat vaihto-oppilaana.

      4 v kuluttua tulivat vakituiseen suomeen, ajettiin pari kk ja alkoi katsastusaika, mentii katsastukseen. Kun sanoin että ei ole katsastattu vielä koskaan, katsastusmies sano "ei merkitse meille mitään", katsasti, se oli 8 vuotiaan auton eka katsastus. Katsastus tapahtui 2014 keväällä.

      ehkä olisi tapahtunut jotain, jos poliisi olisi havannut liikenteessä.

    • jäminki

      Ei merkitse. Katsastajalle ei tee suvee eikä talvee, onko autoa koskaan katsastettu. Ei vaikuta tarkastukseen. Tietenkään ajoaikaa ei tule, jos myöhässä tehty katsastus menee hylkyyn. Vain ajolupa korjaamolle. Tästä aiheutuu toisinaan suukopua. Jotkut pokat luulevat, ettei ajoaikaa anneta silkkaa ilkeyttään.

      Toisin kuin joku väitti, ei vakuutusyhtiö voi irtisanoa pakollista liikennevakuutusta koskaan eikä millään syyllä, jos se on kerran autolle myönnetty. Mutta seuraavaan autoon ei vakuutusta annetakaan, jos maksuja pystyssä. Estää rekisteröinnin. Yleensä tästä syytetään katsastusaseman toimistohenkilöitä. Huudetaan, räyhätään, huoritellaan ja lähdetään ovet paukkuen. Seuraavalla asemalla sama homma.

      Alkuperäiselle kysyjälle. Jos katsastamaton auto tavataan liikenteessä, ottaa poliisi kilvet pois, kuusi päiväsakkoa päälle. Ajolupa kotiin kirjoitetaan.

    • aloittajan.vastaus

      Ja laiton otsikkoon sanan JOS.. elikkä tämä on kysymys, että miten kävis JOS noin tekis.. tämä ei suinkaan tarkoita sitä että teenkö niin.. tämä on kysymys että mitenkä kävis JOS....

      • munatontäti

        JOS tätillä ois munat se olis setä siis JOS....


    • Keskari

      "Ja miksi suomessa ei ole järjestelmää jossa sais autoja vaikka 10 euron kuukausimaksulla ajettavaksi.. tietty polttoaine pitää itse ostaa.. mutta sais auton jostain 10 eurolla.. sillä tuo on se summa jonka työtön pystyy työttömyysturvasta mikä se suomessa tänä päivänä on, niin muiden kulujen laittamaan autoon..

      Hinnat siis halvemmaksi.. myös autojen hinnat halvemmaksi.. Autolliikeiden hintoja kun katsoo esim. nettiautosta.. niin olen nähnyt että vuoden 1990 mallin auto sillä on hintaa 1200 euroa.. Mikä tekee 25 vuotta vanhasta autosta noin kalliin?"

      Tämä nimimerkki kukkeli-kuu onkin oikea sosialisoinnin helmi. Kuinkahan hyviä ne autot olisivat 10€ kuukausimaksulla? Ei helkkari, miten helvetissä tuollainen idea voisi toimia edes 100€:n kuukausimaksulla. 500-1000€/kk ehkä, mutta sittenhän koko hommassa ei olisi enää paljoakaan järkeä kenenkään kannalta katsottuna.

      Tuo hintojen ihmettely on puolestaan jo aivan oikeutettua. Itsekään en olisi valmis maksamaan 25 vuotiaasta autosta kymppejä enempää. Mutta kun katsotaan laajemmin koko maata vaivaa ylimielisyys tilannetta ja siitä seuraavaa verojen ja kulujen kasvua, ei asiaa tarvitsekaan enää niin paljoa ihmetellä. Ja kun uusi hallitus pääsee leikkauslistojensa kanssa kunnolla vauhtiin, alkaa tuo 1200 eukkaa ollakin jo ihan kiva pikku summa joka saatanan paikkaan, vaikka ihan autoonkin.

      Suomessa on kansalaisia jotka uskovat autoveron poistuvan melkoisen nopeasti. Itse en olisi niinkään varma siitä asiasta kun tiedetään kuinka arvoisat poliitikot ja ministeriöt kulu- ja tuottorakenteitaan laskeskelevat. Siitä on Wahlroosin ja muidenkin oikeiden tietäjien opit todella kaukana. Suomessa luullaan että mitä kalliimpaa kaikki on sitä paremmin täällä menee. Vaikka tosiasia on ollut jo todella pitkään aivan toisin päin.

    • dtyuew
    • lkjdflkjsdlj

      POLLIISISETÄ TULLOOPI JA PAMPUTTAA SAAATANASTI!!!

      • PamputtakoonVaan

        Joo. Hyvä käsitys sulla MIKSI ne autot katsastetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe