hamsterin asumus 30*30*30

Helmihamsu

Ostin syrkilleni akvaarion kaverilta, joka on nyt terra. Se on 30*30*30, pituus, leveys ja korkeus.

Siellä on nyt purua, mökki, juomapullo ja ruokakuppi. Piti ostaa se kun syrkki ei tykänny asua kuljetusboxissa, kun se jyrsi dunan -.- ostin syrkkini eläinkaupasta salaa koska äiti ei antanu sitä! Nyt se on mun sängyn alla, ja sillä on ihan kivaa. Ostin tänää sille pesävanua koska eläinkaupanmyyjä sano et se on tärkeetä.

Oon sis 11w , ja syrkkini on Helmi. Tahon tehä sillä poikasia, Kyn mun kamulla on myös syrkki! Aion pitää ne itelläni ja alottaa kasvatuksen.

Miten niitä poikasia hoidetaan? Tai siis niinku kun mun syrkki on jo raskaana ja aion tehä toisetki. Ja kai ne tytöt voi asua siinä Helmin terrassa sen helminkaa? Ne pojat mä sit myyn kamuille. Helmi on nyt 9kk.
Tank u!! 1:3

Vauvelit on söpöjä!

16

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmihamsu

      Ja toivon muuten ettei kukaan rääkkää!! Niiku mun hamsu syä Oskua kun se sopii kaikille jyrsijöille -.- eli ei mitää best fiendsia kun se on huonoa ruokaaa!!

      Kohdelkaa hamsujanne hyvin <3

    • minihiiri

      Joo voi se. Mun minihiiret asuu 20*20*20 kokosessa terrassa, kun ne on minejä niin ne ei vaadi paljon tilaa. Ja mäki tahtoisin poikasia!!

    • liianpieni

      Huoh. Miks pikkulapset saa ostaa eläimiä? :( eläimet vaan kärsii. Noi on liian pieniä asumuksia!!

    • Ei. eieieieieieieiei. Ootko tosissasi? Vai onko tää joku pilailija? Syyrialaiselle ei ikinä riitä tuollainen häkki. Koko vähintään 80*40cm. Ja vielä poikasia? Samaan häkkiin? Ei. Poikaset voi vähän aikaa olla samassa häkissä, mutta sen pitää olla iso. Ja miten sä meinaat tehdä tilaa hamsterin poikasille, joita yleensä syntyy useampi kerralla? Meinaatko kenties ostaa kaikille omat muovirasiat ja tunkea ne sinne? Nyt se hamsteriparka on jo raskaana. Jos olisin sinä, etsisin nyt äkkiä jonkun jättimäisen pahvilaatikon Laittaisin sinne mökkejä, pesävanua, vessapaperin palasia, tuoreruokaa, kuivaruokaa, proteiinipitoista ruokaa, esim jauhomatoja, JUOKSUPYÖRÄN JOKA PITÄÄ OLLA sekä juomaastian. En kyllä tiiä uskonko tähän koko juttuun, sillä sun hamsterisi pitäisi olla jo kuollut noissa olosuhteissa, ja toi älkää rääkätkö kommentti oli melko epäuskottava. Ja sama hamsteri ei luultavasti jaksa 2 synnytystä. Ja mistä sä muka sen uroshamsterin sait? Älä vaan sano että piditte kaverisi kanssa jonkun hamsterinsiittämistapaamisen. Jos sun äitisi ei tiedä, kerro sille. Heti. Sanot sille että "äiti mä hommasin hamsterin joka on lojunut mun sängyn alla nyt jo aika pitkään ja se odottaa pentuetta. Ai niin ja musta tulee hamsterikasvattaja. Käyäänkö ostamassa häkki, sillä tää mun hamsterini tulee muuten luultavasti kuolemaan?" Toivon/luulen että tää on trolli, mutta jos tuollaista typeryyttä on olemassa, tee asialle jotain. Olen puhunut. Jos on lisää kysyttävää, kysy. En sano ilkeyttäni, vaan siksi koska tuo on eläinrääkkäystä ja sille pitää thedä jotain.

    • okei tää on trolli

    • helmihamsu

      En oo!

      Sori, kamu sano noi mitat :( mittasin sen ja se on 40*26*35. En jaksanu mitata ku kaveri vaa sano et se on toi ja toi.

      Onko se liian pieni? En tahtois et se kärsii. Tai no emmä tiiä tuleeko iha kasvattajaa mut katon nyt tän raskauden! O anteeks vaa jos haluun pentuja!!


      Mut miksei ne sais olla samassa? Ja mistä näkee poikasten hoito-ohjeita?

      • tusinavainaata

        Voi lapsi parka. Kohta sinulla on kuolleita hamstereita häkillinen.


    • helmihamsu

      Anteeks :(

      Ei ois ehkä pitäny ostaa mutku tahoin.

    • Hamsuttaja

      Älkää ihmiset reagoiko tähän mitenkään. Tämä on pelkkä huomionhakuinen trolli. Se puhui itsensä pussiin jo siinä vaiheessa, kun väitti ostaneensa sen hamsterin eläinkaupasta. Eläinkaupoista ei myydä eläimiä alle 18-vuotiaille ilman mukana olevaa huoltajaa.

    • hiiripiirikiiri

      Itseasiassa eläinkaupoissa (joissakin) myydään. Ei kyl pitäs

    • Ikävä kyllä niitä joissain myydään. Kaikille pikkulapsille tiedoksi (laitan nyt kuitenkin jos joku muu on tässä tilantessa): älkää hankkiko poikasia ennen kuin kokemusta on useammasta kuin 1 hamsterista. Ne eivät ole mitään helppoja pikku palleroita jotka nukkuvat tyytyväisenä äidin kanssa pikku häkissä ja syövät koiranruokaa. Ja niitä tulee monta. Ja ne kaikki vaativat liikuntaa. Kannattaa kirjautua hamsteriyhdistykseen, siellä on tietoa.

    • toivottavastiontrolli

      Missä ihmeessä paikassa lapselle myydään hamsteri kaupasta? Ja missä kotona ei huomata, jos 11 v vuoteen alle tulee hamsterihäkki.
      Tässä tapauksessa pentue lienee kuoleman oma.

    • helmivainaa

      Helmihamsu 11v on ollut hiljaa. Ei ole syntynyt sängyn alle hamstereita? Vai onko?

      Kuolleita?? Vauvat on niin ihania.

    • helmihamsu

      Ne synty. NHelmi oli ollu jo pidemmä aikaa raskaan. Pari kuollutta mut muut hengissä..:c

      • vainaahelmi

        Ei ne sun hoidossa pysy hengissä kauaa. Ja viimeistään emo syö ne, jos pidetään liian pienessä häkissä liian kauan.


    • Huolestunu.t

      Mitä sä voit tehdä. Menet Ikeaan. Ostat ison muovilaatikon. Min. 70x40 kai sä ymmärrät et sun hamsun häkki ei täytä eläinsuojelulain määräyksiä? Ne poikaset pitää ottaa parin viikon päästä pois koska muuten ne tappavat toisensa. Hamsu on erakko. Mua säälittää 12 vuotiaana se, että jos on paljon näitä mun ikäisiä jotka ei hoida lemmikkiä hyvin niin kuinka moni mulle myös marsun. Osku ei ole hyvää ruokaa. Käyt eläinkaupassa ostamassa hamsterin kasvatuspellettiä. Duna on helppo korjata mikäli omistaa porakoneen,nippusiteitä ja puuta. Ne kaikki poikaset tarvitsee oman häkin ihan kohta, muuten ne tappaa toisensa, kaikki. Sano sun äidille. Elämäs tulee ole tosi vaikeeta jos joudut salaa. Entä jos sun rahat loppuu? Mitäs sitten? Se eläinkauppa on tehnyt rikoksen. Ne myi sulle hamsterin ilman sun huoltajan lupaa. Ps. Ennen kun ihmiset leimaa kaikki mun ikäiset niin kerron yhden jutun. Kyllä jotkut osaa pitää siitä lemmikistä huolta. Esim. Mun kolme marsua saavat päivittäin käsittelyä ja liikuntaa. Niillä on kokoajana vettä,heinää ja pellettejä. Mä myös siistin häkin 1-3 päivän välein. Rasvarauhaset pesen kerran kuussa ja kynnet leikataan 2viikon välein suunnilleen. Häkkinä toimii 120x60 kaksikerroksinen. Mä nyt toivon, että tää aloittaja ottaa selvää asioista. Ei ole kai täysin normaalia, että poikasia kuolee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe