Kemian pääsykokeet

kemistiksihaluava

Heippa!
Vertaistukea kaivataan muilta yliopistoon kemiaan hakevilta :D
Vapaata keskustelua aiheeseen liittyen!
Itse oon ihan paniikissa. Olen kyllä käynyt kolmoistutkinnon, mutta vain kemian ensimmäisen kurssin. Kamala urakka edessä huhhuh. Millaiset fiilikset muilla? Hirveän vähän löytyy keskusteluja kemian pääsykokeisiin liittye, joten toivottavasti tästä olisi apua muillekin. :)

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kemiss

      Miten olet päätynyt kemiaa hakemaan kun et ole sitä lukiossa käynyt?:) En itsekään tosin käynyt kuin 4 ensimmäistä kurssia, mutta kirjoitin silti. Kemia ei ole mulla ensisijainen hakuvaihtoehto, mutta jos sinne "joudun" niin olen ihan tyytyväinen kuitenkin, kun aihe kiinnostaa. Olen viettänyt välivuotta nyt, joten aiheet eivät ole ihan tuoreessa muistissa enää.. Kahta ensimmäistä kurssia olen jo vähän palautellut mieleen, eikä niissä taida suurempia vaikeuksia olla. Kovin haaste tulee olemaan tuo 5. kurssi, koska sitä en kovasta opettelusta huolimatta saanut kirjoituksiinkaan sisäistettyä:/ Pitäisi varmaan aikuislukiossa käydä opettajan johdolla, jotenkin itsenäisesti vaikea ymmärtää kaikkea.
      Mihin kaupunkiin olet hakemassa?:)

      • kemistiksihaluava

        Kävin ensin kaksoistutkintoa kolme vuotta. Kävin vain ne aineet joita kirjoitin, enkä silloin lähes neljä vuotta sitten valinnut kemiaa. Tämän vuoden olen käynyt vielä lukion pakollisia kursseja, jotta oppimäärä tulee täyteen. Aikaa ei ole ollut ylimääräisille kursseille, ja tämä kemia päätös tuli muutenkin vähän yllättäen :D jos nyt ei tärppää (ja vähän luulen niin), niin ajattelin ens vuonna käydä kemian kurssit, jos vain töiden ohella onnistuu. Sitten kokeilemaan uudelleen. Teen kyllä parhaani että kouluun pääsisin, mutta aika ei vain välttämättä tule riittämään, kun lukiokin vielä kesken. Ouluun haen :)


    • Kemiako

      Itsekin olen kemiaan hakemassa, mutta Jyväskylään. Itselleni ei vain oikein ole selvinnyt, täytyykö minun mennä pääsykokeisiin. Yliopiston sivuilla nimittäin lukee että pääsykoe on niille, jotka eivät saa ylioppilastodistuksella tarpeeksi pisteitä, mutta mistään ei löydy tietoa, että mikä on tarpeeksi:D Viimevuoden pisterajatkaan eivät auta kun eivät tunnu olevan ollenkaan samassa suuruusluokassa kuin tämän vuoden todistuksen perusteella saatavat pisteet. Tiedä sitten, enkö vain osaa lukea taulukkoa tai onko minulta mennyt jokin kerroin/pisteiden jako-asia ohitse...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe