Tämän varmaan tiesittekin ?!

Hyvää_loppuelämää

Että SSRI-lääkkeet vahingoittavat vakavalla tavalla aivoja ja keskushermostoa mutta kerroinpa silti.Ai mistäkö tiedän,no omasta kokemuksesta tiedän.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antiSSRI
    • kyllässriaseenvoittaa

      Vähemmän ne vahingoittaa kuin aivojen ampuminen pihalle. Näin meinasi itselleni käydä. Vaikka eihän ne mitään mukavia ole, pääsin masennuskierteestäni, ja eroon itsetuhoisuudesta. Mieluummin myrkytetyt aivot, kuin ei aivoja ollenkaan.

      • OletAivokuollut

        Aivosi ovat turhat, koska et käytä niitä. Jos olisit ampunut itseäsi päähän, sillä ei olisi ollut mitään vaikutusta. Ainoastaan pääsi läpi olisi tuullut entistä enemmän.


    • Kokemuksesta_puhun_mäkin

      En ole kyllä huomannut ainakaan kognitiivista aivotoiminnan heikentymistä. Päinvastoin keskittymiskyky on parantunut, joten pystyn opiskelemaan. AInoa haittapuoli on seksuaalisuuden vaimeneminen, mutta tässä elämäntilanteessa minun pitää keskittyä opintoihin eikä paneskeluun.

      (Edellinen kommentoija kirjoitti asiaa.)

      • Hyvää_loppuelämää

        Et ole käyttänyt lääkkeitä tarpeeksi pitkään.Kyllä ne vauriot vielä ilmaantuu kunhan vaan jaksat kiltisti popsia SSRI-lääkkeitä.


      • Jhyth

        Kyllähän ne alkuun tuntuvat auttavan, mutta vuosien päästä huomaat kun olisi aika paneskella, että eipä se enää onnistukkaan... Eikä kyllä tee mielikään kun olet kuollut sisältäsi.


      • Kokemuksesta_puhun
        Jhyth kirjoitti:

        Kyllähän ne alkuun tuntuvat auttavan, mutta vuosien päästä huomaat kun olisi aika paneskella, että eipä se enää onnistukkaan... Eikä kyllä tee mielikään kun olet kuollut sisältäsi.

        Olen syönyt yli neljä vuotta. Ja nyt kevään myötä olen huomannut seksisivuvaikutusten vähentyneen. Ei tämä niin yksinkertainen asia ole kuin täällä julistetaan.

        Olen käyttänyt myös SNRI-lääkettä, jonka aikana orkut olivat mielettömän voimakkaita.

        Nämä lääkkeet eivät ole kyllä ainakaan aiheuttaneet sisältä kuollutta oloa. Päinvastoin aiemmin en osannut esimerkiksi surra enkä itkeä, tunsin vain painostavaa tuskaa ja ajattelin kuolemaa. Kuulun siis niihin, joille nämä lääkkeet ovat tarpeen. Ei niitä kukaan hullu huvikseen syö eikä pidäkään syödä.


      • Jhyth

        hyvä jos niistä on apua. Ehkä niistä oli apua itsellenikin aluksi, mutta vuosien aikana aloin huomata kuinka en kykene tuntemaan enää mitään. En iloa enkä surua. En kyennyt itkemään lainkaan tai nauttimaan seksistä. Orgasmista ei kannattanut haaveillakaan. Moneen vuoteen en edes tajunnut minkään olevan vialla... Lopulta lääkkeistä ei ollut enää mitään hyötyä. Nyt olen ollut muutaman viikon ilman lääkkeitä ja ahdistuskohtaukset ovat helpottaneet ja välillä olen melkein itkenytkin. Silti on tunne, että jotain peruuttamatonta on tapahtunut päässäni. Masentunut olen edelleen, mutta oloni on hiukan parempi ilman lääkkeitä. Jokaisella tietenkin on omat kokemuksensa ja kun on tarpeeksi paha olla niin luulen, että itse kukin turvautuu ihme pilleriin jos semmoinen on tarjolla... Harmi vain, lopettaminen onkin sitten todella hankalaa ja lääkärit sanoo että syö loppuelämäsi. ( 13 vuotta ssri/snri ym.)


      • nhdn
        Hyvää_loppuelämää kirjoitti:

        Et ole käyttänyt lääkkeitä tarpeeksi pitkään.Kyllä ne vauriot vielä ilmaantuu kunhan vaan jaksat kiltisti popsia SSRI-lääkkeitä.

        Ja lisään vielä kommenttiisi ettei älyn vähenemistä edes huomaa.
        Yleensä vasta kun vahinko on jo edennyt todella vakavaksi.


    • riskitriskit

      Keskushermostovaurioitahan noista aineista todellakin todistetusti saa ennen pitkään. Onpahan tapauksia, joissa pysyvät aivovauriot on saatu aikaan ainoastaan muutaman viikon kokeilukäytöllä. Miettikää siis tarkkaan onko elämän kriisien ja hetkellisen pahan mielen vuoksi kohtuullista riskeerata aivoterveytenne loppuelämänne osalta.

      • Osaatko laittaa lähteen noille "keskushermostovaurioille"? No etpä tietenkään.

        Suurin riski on jättää masennus hoitamatta, jolloin se kroonistuu ja esim. saatat syrjäytyä työmarkkinoilta lopullisesti.


      • jgdoirirgriw

        "Hermostovaurioiksi" sanomasi on neurogeneesiä eli uusien hermoyhteyksien muodostumista.

        Mutta juokaa kovasti alkoholia, niin pääsette liioista hermoyhteyksistä eroon ja saatte aivosurkastuman kuin alan miehet ja naiset.


    • Kopkp

      Kokeilkaapa mirtazapiinia jos on jotain pakko ottaa. Ei ole vaikuttanut juurikaan seksihaluihin. Alkuaikoina jopa muistan että oli muna pystyssä aina iltalääkkeen oton jälkeen.

      • popsi-popsi

        kyllä ne halut loppuu kun lima kalvot menee sieltäkin sattuu niin perkeleesti mut syö niin kauan kun suu kestää


    • Höpö höpö. Parhaassa tapauksessa lääkkeet nimenomaan palauttavat ajattelukyvyn. Minähän olen lääkityksen saamisen jälkeen opiskellut uudestaan kaiken nuorena opiskelemani, ja unohtamani, yliopistomatematiikan ja jopa vähän lisää. Lisäksi (koputtaa puuta) uskon läpäiseväni lääkiksen pääsykokeen reilun kuukauden päästä.

      Mutta en ole lääkemyönteinen sen enempää kuin kielteinen. Jos ne eivät sinulla toimi, älä käytä niitä. So simple.

    • sinnikäs123

      Outsider1, haluaisitko kertoa mitä lääkettä käytät? Itse myös haluan opiskelemaan, ja mietin josko olisi vielä joku parempi lääke kokeiltavaksi, kuin minun nykyinen. tsemppiä pääsykokeisiin!

      • 200000

        Hän taitaa käyttää Efexoria,Outsider1 voi korjata jos olen väärässä?


      • Diipadaapadii
        200000 kirjoitti:

        Hän taitaa käyttää Efexoria,Outsider1 voi korjata jos olen väärässä?

        Ja sitten kun tämä outsider1 laittaisi käyttämänsä lääkkeen nimen, niin johan alkaisi tulla kommentteja että mitä kaiken maailman vaurioita se lääke vasta aiheuttaakin.. joopa joo..


      • Venlafaksinia ja Voxraa, mutta eivät ne mitään ihmelääkkeitä ole. On yksilöllistä, mikä lääkevalmiste kullekin sopii.


      • 200000

        Venlafaksin ja Efexor on sama lääke.


    • valinnanvapaus

      Vähän älytön keskustelu, jos et tykkää siitä mitä lääkkeet tekevät, lopeta ne. Toisaalta, jos ne auttavat, ja sivuvaikutukset ovat kohtuulliset, niin syökää pois. Itse ainakin koen saaneeni niistä paljon apua. Aivotoimintakin tuntu palautuvan kohdilleen, siihen tilaan mitä se oli ennen masennusta. Jouduin lopettamaan lääkityksen, aluksi meni hyvin, mutta kohta masennus palasi siihen missä se oli ennen lääkitystä. Erinäköisiä luontaistuotteitakin on tullut kokeiltua, mutta niistä ei ole mitään apua. Mielestäni ssri lääkkissä ei ole lyhyessä käytössä pahemmin haittaa, ja ne toimivat tosi tehokkaasti.

    • Jos-ssri-myrkky

      palauttaa työ- ja elämänkyvyn, vasta sitten se on jotakin....

      Ilman esim. Lubitz-syndroomaa, joka yleensä tappaa ja tapattaa satoja ihmisiä...

      Muussa tapauksessa se on vain joukkotuhoaine.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe