Voihan Ensio

jotaintolkkuatähän

Kesäkuussa pääsee ilman lähetetettä päihde ja mihin lie muuhun hoitoon. Miksi ihmeessä Tampereen päättäjät paapovat tällaisia. Normaali ihminen ei pääse hoitoon kuin kauan jonottamalla. Ei huumeet, eikä alkoholi ole mikään sairaus, se on itse hankittu tauti. Siitä parantuu yksinkertaisesti. Jättää ryypyt ja huumeet ottamatta. Tosi yksinkertaista. Perustakaa joku hoivakoti heille, mutta maksusta. Esim. vuorokausimaksu noin 70 euroa. Miksi veronmaksajien pitää tällaiset kustantaa?

16

1372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No.niin.pä

      Ei taida sun arviosi 70 euroa riittää..

      http://www.kangaskartano.com/hinnasto

      Omalla rahalla asiakkaita olisi vähemmän, joten hinnat olisivat moninkertaiset.

      En sitten tiedä miten järkevää päihdeongelmaisia on hoitaa yhteiskunnan rahoilla. Taloudellisesti ei liene järkevää, mutta voi siinä muita etuja olla.

      Vanhuksiltahan viedään hoivakodeissa kaikki kukausitulot ja varat paitsi pieni muutaman kympin suojaosuus. Ihan kuten ulosotossa. Suhteellisen korruptoitunutta hinnoittelua?

    • Eieritellävaimitä

      Muuta sitten muualle jos siltä tuntuu.Tupakki ylipaino jne näistä koituu kaikenlaisia sairauksia pitäisikö näistäkin vedota itseaiheutettuun ja poistaa heiltä oikeus saada hoitoa ja maksaa se kokonaisuudessaan itse?????

      • 15-2

        Ylipaino johtuu usein asioista joihin itse ei voi vaikuttaa.

        Ylipaino voi johtua siitä että vanhemmat ovat tarjonneet lapselle täysin väärän ruokavalion. Sitä on todella vaikea itse aikuisiällä enää korjata.

        Voi johtua syömishäiriöistä joihin voi sairastua useista itsestä riippumattomista syistä.

        Vo johtua aineenvaihdunnan tai elimistön mikrobiologisen toiminnan häiriöistä joihin ei itse voi vaikuttaa. Itse väitän jälkimmäisellä olevan iso merkitys ylipainoisuudessa. Ja kun usein ei ole varaa syödä edes riittävästi normaalia ruokaa, niin siitä aiheutuu myös ylipainoisuutta. Aliravitut ovat usein myös ylipainoisia. Riittämättömällä tai yksipuolisella ruokavaliolla ei pysty laihduttamaan, painoa tulee vain lisää.

        Voi johtua köyhyydestä jolloin joutuu syömään paljon halpaa teollisesti prosessoitua ruokaa.

        Ylipainoisuuden kustannuksia yhteiskunnalle liioitellaan todella paljon. Kustannukset rajouttuvat näihin laihdutusleikkauksiin joita erikoissairaanhoidon bisnesmiehet nykyään haluavat tehtävän lähes kaikille.


      • Tämäontotuus

        Suurin syy ylipainoon on itseaiheutettua siitä ei pääse mihinkään,kun katselee esim nuorisoo he käyvät pikaruokapaikoissa kadulla tullaan cokis pullot kädessä jne.Kyllä sitä makeeta ja rasvasta suolasta ängetään surutta suuhun, ihmiset syö syödäkseen kyllä se mahalaukku venyy niin ettei normaalista ruoka-annoksesta tule kylläiseksi.Köyhyyteen on turha vedota syyt löytyy aivan muualta,jos jostain tulee kuluja yhteiskunnalle niin kyllä liika lihavuus on moneen syynä.


      • ruokaahalvemmalla

        Jos kaikki terveellinen ruoka olisi halvempaa kuin esim. pikaruoka, niin varmaan köyhät sellaista söisivät. Minäkin köyhä eläkeläinen söisin terveellisesti. Mutta, jos ostaa vihanneksia tai vaikkapa tummaa makaroonia, kovin kalliiksi tulee. Tumman makaroonin hinta kun on kolminkertainen ainakin siihen nähden, että tavallinen makarooni maksaa tarjouksessa kovin vähän. Vihannekset pitäisi olla ainakin 70 % halvempia. Ja ennen kuin kukaan kerkeää kommentoida, en asu maalla, ei kasva vihanneksia omasta takaa. En myöskään pääse kesällä marjoja keräämään. Ei myöskään ole varaa niitä ostaa torilta pakkaseen. Joten ei se lihavuus ole ihan itse aiheutettu. Yksi keino tietysti olisi tuohonkin, jättää kokonaan syömättä.
        Aika hassua muuten, aina tällaisesta asiasta, jossa on puhe päihteistä ja huumeista, joku ottaaa tuon lihavuuden esiin. Olenkin sitä mieltä, että tällaisen lihavuusajatuksen kirjoittaja käyttää itse päihteitä tai huumeita. Täytyy olla jokin syy puolustukseksi!


      • Turhaapuhetta

        Se takia kirjoitin ylipainosta, kun joku meinas että alkoholistit joutuisivat itse kustantamaan hoitonsa kun se on itse aiheutettua.Niin alkoholistit kuin ylipainoisten kuuluu saada hoitoa tasavertaisesti,kyllä minä olen sitä mieltä tosta ylipainosta että se on verrattavissa alkoholistiin, onhan se suurimmaksi osaksi itseaiheutettua sekin.Mitä tulee tohon ruuan hintaan kyllä sitä voi syödä terveellisesti vähätuloinenkin, minä kuulun itse myös vähätulosiin enkä ole ylipainoinen.


      • mikähelvettiestää
        ruokaahalvemmalla kirjoitti:

        Jos kaikki terveellinen ruoka olisi halvempaa kuin esim. pikaruoka, niin varmaan köyhät sellaista söisivät. Minäkin köyhä eläkeläinen söisin terveellisesti. Mutta, jos ostaa vihanneksia tai vaikkapa tummaa makaroonia, kovin kalliiksi tulee. Tumman makaroonin hinta kun on kolminkertainen ainakin siihen nähden, että tavallinen makarooni maksaa tarjouksessa kovin vähän. Vihannekset pitäisi olla ainakin 70 % halvempia. Ja ennen kuin kukaan kerkeää kommentoida, en asu maalla, ei kasva vihanneksia omasta takaa. En myöskään pääse kesällä marjoja keräämään. Ei myöskään ole varaa niitä ostaa torilta pakkaseen. Joten ei se lihavuus ole ihan itse aiheutettu. Yksi keino tietysti olisi tuohonkin, jättää kokonaan syömättä.
        Aika hassua muuten, aina tällaisesta asiasta, jossa on puhe päihteistä ja huumeista, joku ottaaa tuon lihavuuden esiin. Olenkin sitä mieltä, että tällaisen lihavuusajatuksen kirjoittaja käyttää itse päihteitä tai huumeita. Täytyy olla jokin syy puolustukseksi!

        Mikä helvetti estää mennä noukkimaan marjoja


      • Anonyymi
        15-2 kirjoitti:

        Ylipaino johtuu usein asioista joihin itse ei voi vaikuttaa.

        Ylipaino voi johtua siitä että vanhemmat ovat tarjonneet lapselle täysin väärän ruokavalion. Sitä on todella vaikea itse aikuisiällä enää korjata.

        Voi johtua syömishäiriöistä joihin voi sairastua useista itsestä riippumattomista syistä.

        Vo johtua aineenvaihdunnan tai elimistön mikrobiologisen toiminnan häiriöistä joihin ei itse voi vaikuttaa. Itse väitän jälkimmäisellä olevan iso merkitys ylipainoisuudessa. Ja kun usein ei ole varaa syödä edes riittävästi normaalia ruokaa, niin siitä aiheutuu myös ylipainoisuutta. Aliravitut ovat usein myös ylipainoisia. Riittämättömällä tai yksipuolisella ruokavaliolla ei pysty laihduttamaan, painoa tulee vain lisää.

        Voi johtua köyhyydestä jolloin joutuu syömään paljon halpaa teollisesti prosessoitua ruokaa.

        Ylipainoisuuden kustannuksia yhteiskunnalle liioitellaan todella paljon. Kustannukset rajouttuvat näihin laihdutusleikkauksiin joita erikoissairaanhoidon bisnesmiehet nykyään haluavat tehtävän lähes kaikille.

        Ei kyllä mikään peruna ja kasvipitoinen ruoka lihota. Itse pudotin 20 kg eikä ole tullut takaisin. Kun alotin laihduttaa, niin meinasi kyllä usko mennä, kun oli niin kova nälkä. että huimasi ja näköö haittasi. Mutta kyllä kannatti. Ennen en pystynyt käymään kaupungilla ilman että olisi mennyt samalla syömään. Koska lihava ihminen juuri tarvitsee sitä ruokaa suuren energiakulutuksen vuoksi.Ja elimistö haluaa että paino ei ainakaan pääsisi laskemaan.


    • EutanasiaPummeille

      Tuollainen jätesakki pitäisi piikittää kuoliaaksi. Pummien eutanasia olisi kaikille hyväksi.

    • MIPÄ-Hoitaja

      Psykopaatti ei tunne myötätuntoa. Kaikkia ei voida parantaa, mutta kaikkia voidaan hoitaa. Häpeen teitä omaan napaan tuijottajat.

    • silleen

      hyvä että sairastuneilla on mahdollisuus aloittaa paraneminen ja jatkossa päästä työelämään tms ja näin maksaa veroina hoitonsa. parempi käyttäjät valvonnassa ja saamassa hoitoa kuin huitomassa puukolla ventovieraita piripäissänsä. läskit ei tietääkseni ole tappanut ketään syystä että on läski? mutta alkkikset ym käyttäjät ovat vaarallisia kanssaihmisille, läskit vaan inho silmälle.

    • silleen

      jahka vähän elät kauemmin ja toivottavasti saat järkeä päähäsi ymmärrät tavoitteen. oot nyt ehkä n 15?

    • Psyk.Sairaanhoitaja

      Pakko vastata tähän vanhaan ketjuun kun näyttää että ihmisillä ei ole mitään hajua päihdeongelmaisista. Riippuvuus on sairaus ja voisin oman kokemukseni perusteella sanoa että 99%.lla päihteiden ongelmakäyttäjistä on taustalla todella rankkoja kokemuksia, jotka ovat heidät tuohon tilaan ajaneet. Miksi yhteiskunnan ei pitäisi maksaa heidän hoitoaan kun yhteiskunta (vanhemmat, koulu tms) ovat ne ongelmat aiheuttaneet. Lisäksi tuo hoito on huomattavasti halvempaa kuin kaikki kulut jotka koituisivat hoitamatta jättämisestä (päivystyskäynnit ensiavussa, käynnit hoitajilla/lääkäreillä terveyskeskuksissa kun on pistetty likaisilla neuloilla ja saatu infektioita, vaarallisten tautien leviäminen ja hoito, rikokset ja niistä koituvat kustannukset jne..), päihdehoitotyö maksaa murto-osan siitä mitä se säästää yhteiskunnalta.

      • helppookuinheinänteko

        Se on helppoo ei jua vettä väkevämpää siinä se on, mitä siitä muita syytteleen,


    • Anonyymi

      Sulla taitaa olla itselläsi aikamoisia ongelmia itsesi kanssa, kun täytyy ottaa "kantaa" tai syöttää omia typeriä ajatuksiaan asian tiimoilta. Oletko jonkun sortin expertti näistä asioissa vai mikä vaivaa, kun täytyy tyrkyttää omia ideoitaan tänne. Oletkohan jollain lailla katkeroitunut jostain vai mikä on ongelmasi?

    • Anonyymi

      Voi voi kun ei elätä Ensio aikaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe