Rullaluistelijat

Liikennekuria

Kevät on tuonut kevyenliikenteenväylille taas nämä liikenteen terroristit. Rullaluistelijat menevät miten sattuu. Niillä on jalankulkijan säännöt. Rullaluistelu pitäisi luokitella polkupyöräilyksi niin tilanne pysyisi kurissa. Erityisen vaarallisia ovat sauvoja käyttävät rullaluistelijat. Tänään oli polkupyörällä liikenteessä. Seurasin jännityksellä missä vaiheessa edellä ajaneen polkupyörän pinnojen välissä sauvat lopulta on. Edessä ajanut polkupyörä yritti ohttaa poukkoilevaa rullaluistelijaa monta kertaa. Kevyenliikenteen väylä on sillä kohtaa erittäin vilkas. Vastaan tuli myös koko ajan polkupyöriä.

39

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 37män

      Rullaluistelija on joskus todella hankala ohitettava huiskivien sauvojen ja sivusuunnassa poukkoilevan menon takia. Sauva silmässä tai pinnojen välissä, yks haille, molemmat ovat ikäviä asioita.
      Kellostakaan ei ole aina apua, koska niin monella on kuulokkeet korvilla.
      Vastaantuleva liikenne ei ole haitaksi, koska ohittavan täytyy aina odottaa kohta, jossa ei ole vastaantulijoita ja ohittaa vasta sitten eli malttia ja malttia.

      • Kyllä ihmettelen suuresti, miten eriarvoiseen asemaan eri urhrilulajit asetetaan, toisia lajeja saa harrastaa ja treenata julkisilla väylillä ja toisia ei.
        Kyllä kaikki urheilu treenit pitäisi kieltää yleisillä teillä ja väylillä, koska se vaarantaa liikennettä, kun kaikki huomio keskittyy vain itse suoritukseen, eikä piitata muusta liikenteestä.

        Samoin nappi kuulokkeiden käyttö molemmissa korvissa tulisi kieltää yleisillä väylillä liikuttaessa kaikilta.


      • jepuilstajee
        sonnypruitti kirjoitti:

        Kyllä ihmettelen suuresti, miten eriarvoiseen asemaan eri urhrilulajit asetetaan, toisia lajeja saa harrastaa ja treenata julkisilla väylillä ja toisia ei.
        Kyllä kaikki urheilu treenit pitäisi kieltää yleisillä teillä ja väylillä, koska se vaarantaa liikennettä, kun kaikki huomio keskittyy vain itse suoritukseen, eikä piitata muusta liikenteestä.

        Samoin nappi kuulokkeiden käyttö molemmissa korvissa tulisi kieltää yleisillä väylillä liikuttaessa kaikilta.

        Olen samaa meiltä. Urheilu ja harrastaminen ei kuulu liikenteen sekaan.


      • rullistelemaan mahtuu myös harvemmin käytetyillä reiteillä ja monissa kaupungeissa on rullistelu radat erikseen :D


      • Samma_här
        jepuilstajee kirjoitti:

        Olen samaa meiltä. Urheilu ja harrastaminen ei kuulu liikenteen sekaan.

        Juu, pyöräilijät pois pyöräteiltä! Ja jalankulkijat pois juoksemasta jalkakäytäviltä.

        Hei halloo!


    • RUÅTTALAINEN

      Eikösse tämä meijän pressammekin ole nuita rullaluisteluhenkilöitä???

      Hänelläpäs olisi nyt pientä ohjeistusta annettava rullaluisteleville PÖLVÄSTEILLE :D

      MMINUNmielestäni "rullailijat" voisivat mennä urheilukentälle kiertämään ulkokehää, siis ulointa rataa, siellä voisivat huiskia niinkuin tahtovat:D

      PS. Ottakaa hyvätihmiset ne aivonne käyttöön liikkuessanne siellä missä toisiakin ihmisiä liikkuu :), harrastakaa ennakoivaa liikennettä niinkuin autoillessakin täytyy tehdä :)


      HETKENPÄÄSTÄ ALKAA JO ÄITIENPÄIVÄKIN SARASTAA, JOTEN ALANKIN ODOTTELEMAAN AAMMUKAFFETTA :D

      • huh_huh

        Sä ite voit mennä urheilukentälle.


    • Keihäänheittäjä

      Meitä on moneksi joka lajissa ja joka ammattikunnassa.Autoilijoita,puolisokeita alkon
      mannekiinejä.Vainoharhaisia vallan aiheuttamia henkilöitä.Kaikkesta voisi kirjoittaa äärettömiin.Monen näköisiä ja kokoisia ihmisiä.Mitä suurempi pää niin enemmän mahtuu myös vikaa.

      • Terroristijasenmiäs

        Kyllähän toi rullailu ihan hyvin onnistuu omalla puolen kevyen liikenteen väylää yleisten liikenne sääntöjen mukaan. Ongelmia ja pelkoja aiheuttaa enemmän irrallaan ulkoilutettavat koirat kuin rullaluistelijat ym kevyen liikenteenväylää käyttävät. Vaikka olisi kuinka koulutettu koira niin silti ei siihen kannata liikoja luottaa. Toinen asia on noi päättömästi kaahailevat Moponulikat, jotka noita vaaratilanteita usein saa aikaiseksi...


    • Mabello

      Mutta laardiperseitä on ollut aina liikenteessä, mutta aina on ohi päästy.

    • Marbello

      Miksi koiria saa tuoda kevyenliikenteenväylille joka vuodenaika? Enemmän ne aiheuttaa vaaratilanteita. Ne vasta poukkoilee ja paskantaa enemmän.

    • Samaa sanoisin noista grossipyöräily harrastajista jotka maastossa murjovat kaikki kävelyreitit kevätkeleillä aivan kelvottomiksi kurauriksi.Samaa voisi sanoa noista kilpapyöräilijäksi tituleeraavat maantie terroristit jotka sulkevat neljä ajajaa rinnakkain jonossa ohittamisen mahdottomaksi pienillä kyläteillä jotka ovat muutenkin kapeita ja mutkaisia.

    • Fillari-Män

      Rullaluisetelijat on katoava luonovara ? kun vertaa takavuosiin silloin niitä oli joka paikassa,itsekin lopetin liian vaaralisena koko touhun,rupesi olemaan sepeliä jokapaikassa vaikka harjakoneet olivat putsanneet,ja Suomen asvaltti on mitä on,yhtä tärinää pyöräteilä luistelu.

    • Jalaa

      Paraneeko asiat, jos niistä valittaa jollain keskustelupalstalla? Ei parane, alkaa vaan vituttaa paljon enemmän. Ite oon harrastanut rullaluistelua vuosia, ja välillä luistelen sauvojen kanssa, mutta usein ilman. Jos oon sauvojen kanssa liikkeellä, ohittaessani muita, en liikuttele sauvoja. Pidän ne kylkiä vasten. Tässä talven jälkeen on tullut jo treenattua kohtalaisesti, että kesän koittaessa pääsee vetämään oikeasti pitkiä lenkkejä. Eli 40-50 km.

    • Byhyy

      No jopas Kirsti-Petteri taas löysit valittamisen aiheen... Bladeillä vetäminen vaatii sentään eniten tasapainon ja liikkeen hahmottamista kuin mikkään muu ja on muuten verraton liikuntamuoto muutenkin. Mutta tämä täällä pillittäminen on juurikin samaa länsimaista "demokraattista" oman käden vapautta kuin tuo pillittämisesi kohde eli näillä mennään ja pahemmaksi muuttuu, odotapa vain.

    • faktattaa

      Taas tyypillinen narisija, jopa niinistön sauli harrastaa rullaluistelua. Eikä tiettävästi koskaan ole auto jäänyt hänen alleen.

    • HopeeHonda

      Sitä se on kun ei tunne luistelijoita ihmisinä. Mennään vaan möykkäämään ja odotetaan paljon.

    • aaaaaaaaaaaaaaaaaaaass

      hullut sauvojen kanssa vie ihan hulluna tilaa tienpäällä!!! tänä kesänä en varmasti väistä vaan saa sekopäät väistää . ette omista sitä tietä!!!katotaan kumpi ottaa damagea enemmän minä pyöräiliä vai seonnut ympärivuoden hiihtäjä!!

    • vaillajarruja

      Judo on iha eri urheilulaji jos joku luistelee minun kimppuuni osaamatta ukemia vaikka kypärää päässä..eikä osaa kaatua oikein.

    • Hulluapina

      Tämä topikki olikin aika hyvä tiivistys suomalaisesta ahdasmielisyydestä, toisten juttuja ei hyväksytä, ei saa pyöräillä ei saa luistella ja pitäisi taas kieltää sitä sun tätä.

      Aamulla kun itse kävin pyöräilemässä, niin ongelma oli lähes jokainen vastaan tulija, mennään keskellä tietä ja rinnakkain tai väärällä puolella jne jne.

      Jotain liikennesääntöjä kannattaisi osata, niin asiat helpottuu ja liikennekäyttäytymistä

    • kansa_kuriin

      Rullaluistimet, sauvat ja polkupyörät on välittömästi kiellettävä!

      Kielto ei koske hieromasauvoja.

    • RullaJOe

      Kyllä kyrsii rullaluistella kun sauvat jää koirien talutushihnaan kiini.

    • Normisuomalainen

      Juu kyllä on taas ahdasmielisyys kunniassaan. Älkää nyt vaan ihmeessä kukaan menkö ulos nauttimaan kevätsäistä tai peräti millään tavalla liikkumaan, kävellen, pyöräillen, luistellen tai mitenkään muutenkaan. Ja se sesse viihtyy kans kotona. Äkkiäkös tuon opettaa käymään wc-pöntöllä tarpeillaan. Paras tiirailla toisia ihmisiä vaan sieltä verhojen välistä ja kirjotella palstoille, mitä kauheuksia sieltä näkyy. Ja nyt kun kauppojen aukioloajatkin alkaa olla meille suomalaisille epäsosiaalisille ihmisille inhimillisempiä niin käydään sielläkin yön hämärissä. Hyvällä tuurilla on koko pyörätien leveydeltä kaistaa, missä kulkea ihan ittekseen. Ja kauppareissun jälkeen tullaan taas tänne valittamaan, miten kauheeta oli. Kyllä elämä sitten on ihanaa, kun on tämä ahdas panta pään ympärillä, joka niin kivasti kiristää :)

    • Tuulikkiii

      Mua enemmän pelottaa rattijuopot tuolla liikenteessä!!

    • Rullaluistelija SAATTAA olla vaikka työmatkalla, kuten se polkupyöräilijäkin. Sillä erolla, että se luistelija keskimäärin ymmärtää pysyä siellä kevyen liikenteen seassa. Päinvastoin kuin se sukkahousuihin ja sukkulakypäräänsä sonnustautunut pyöräilijä. Ei siis pidä puhua urheilun tuomisesta liikenteen sekaan. Autolla liikkuvana ihmisenä en juurikaan häiriinny poukkoilijasta tai koiranpaskasta siellä kevyen liikenteen puolella, mutta ne fillaristit..... pysyisivät siellä, minne kuuluvat. Ja olisko liikaa vaadittu, että niillä olis edes valot pimeänä aikana?

    • RumaUlla

      Rämä rulla ryhmä ruma rilluttelu ja rullittelu rangaistavaksi rikokseksi.

    • mielenpahoittajatRy

      Uliuliuli!
      Mielensäpahoittaja liikenteessä, joka hyväksyy vain itselleen mieluisan liikenteen. Oletko harkinnut politiikkaa, olen kuullut, että P. Räsänen ehkä jättämässä KD:t, joten siellä sinulle aukenisi hyvä ura varmasti, kun jatkaisit "kielletään kaikki"-linjaa.
      Mielesi on ahtaampi, kuin tokiolainen metro ruuhka-aikaan, häpeätkös yhtään! Liikenteessä ohittava on vastuussa omasta toiminnastaan ohittaessa, sama koskee laskettelurinnettä. Rullaluistelussa on tietty liikerata, jota et varmaankaan itse ole huomannut. Itselläni EI OLE OLLUT MITÄÄN ONGELMIA, kun olen liikkunut seuraavilla menetelmillä: kävellen, juosten, luistellen sauvoilla ja ilman, sekä rullahiihdolla, pyöräilyä unohtamatta. Hyvin pääsee ohi, kun vaan osaa katsoa tilanteen.
      Epäilen että itse olet pahimman luokan liikenneterroristi, elikkä eläkeläiskansalainen, naispuoleinen ja pyöräilet sillä mankelillasi jalankulkijoiden puolella/keskellä väylää. Sinä olet liikenteen pahin uhka, ei urheilija.

    • MuistakaaN

      Siihen turvallisuuteen kuuluu siis se, ettei kukaan sen enempää kyttää seläntakana kunsen alkaa tuntemaan luissa ja ytimissä kun joku ajattelee jotakin muuta kuin sinä ja tulee sellainen painostava olo ja kaikki menee sekaisin. Että se terveys ja hyvinvointi on sitä, että pääsääntöisesti se tässä.

    • höntikkä

      Minua pelottaa juopot ylensä.ja erityisesti vallan juopot.Minä yritän väistää lurjuksia.juoppo on on suurin lurjus olipa kuka tahansa.mutta eihän korppi korpin silmää noki,

    • Terveyttä

      Jos oikein tajusin, niin olen käyttänyt perintörahani siihen, että tulen kipeäksi, en muuhun (ainain joidenkin logiikalla).

    • RUÅTTALAINEN

      "huh_huh", kyllä minä käynkin joskus :D

    • Guttaperkka

      Jumaleisson. Joka kevät kevyenliikenteenväylille sijoittuu kymmeniä jonkin lajin harrastajia. Joku sohii menemään pyörillä varustetuilla suksilla, joku taas rullaluistimilla.

      Rupeanko harrastamaan joogaa keskellä pyörätietä, kun nyt sattuu huvittamaan. Miten olisi pienet baletit? Tai käsilläkävely?

      Pahimpia ovat hullunkiilto silmissä pyöräilevät, joilta puuttuu tyystin käsitys siitä, että siellä joukossa fillaroi mukana kolmipyöräisillään melko heiveröistä sakkia. Samat huurupäät käyttävät hiihtolatuja niin kuin olisivat mukana tulevissa olympialaisissa tai ainakin treenaamassa sellaisiin.

      Ylipäätään pyöräilijöitäkin voisivat koskea nopeusrajoitukset.

      • niinpäniinn

        Ja vielä kaikkein pahimipia on ne peltilehmiä jalkakäytävällä/pyörätiellä ulkoiluttavat.


    • Lälläbyh6

      Haistahkaa vi u moittijat :P

    • ..;;))) Joo, EHDOTTOMASTI RULLALUISTELIJAT POIS PYÖRÄTEILTÄ..;;)))
      Rullaluistelijat vaarantavat muun liikenteen holtittomalla menollaan.
      Samalla poistattaisin myös "RULLASUKSIHIIHTÄJÄT" ! ! !
      Se porukka kun ei tunne liikennesääntöjä sen paremmin kuin rullaluistelijatkaan.

    • 37män

      Vaikka tuolla taannoin sanoinkin, että "Rullaluistelija on joskus todella hankala ohitettava huiskivien sauvojen ja sivusuunnassa poukkoilevan menon takia", niin olen kyllä sitä mieltä, että kyllä me sinne kaikki mahdutaan. Malttia vaan.

      • kioliokoi

        rullaluisteluun tulee kilometrivero 1.7 alkaen


    • kapeatvaarallisettiet

      Tuossa oli uutinen, että rullaluistelija kuoli, kun luisteli maantiellä vastaantulijan kaistaa, eli vasenta puolta (itsestään nähden), jolla pääsääntöisesti jalankulkijan pitäisi kulkea maantiellä. Olisi mahdollisesti henki säästynyt, jos laissa rullaluistelija olisi ajoneuvon kuljettaja, ja siten pitäisi kulkea oikeaa laitaa.

      • OnpaSalaperäistä

        "Tuossa oli uutinen". Missä?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe