Paljonko maksaa auton etujarrulevyjen vaihto?

rouva-autoilija

Katsastusmies määräsi vaihtamaan auton etujarrulevyt. Kysyisin, joltakin asiantuntevalta paljonko tästä hommasta kannattaisi maksaa? Auto on tavallinen Peugeot 308. Onko huolto pakko tehdä merkkiliikkeessä, jos se maksaa enemmän?

24

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markkinoiden_ehdoilla

      Ei maksa kuin osien hinnan, kun sen tekee itse. Sama vastaus toiseenkin kysymykseen. Jos taas ei osaa, kykene tai ei ole paikka missä tehdä kyseiset työt itse, niin silloin kannattaa kysellä useammastakin autohuoltokorjaamoista tarjouksia kyseisistä töistä. Hintaerot kun saattavat olla suuriakin, vaikka samat työt tehdäänkin. Eli kilpailuta kyseiset työt

      • pieniHommaHalpaa

        Ei noin pienessä hommassa suuria säästöjä saa aikaan vaikka kuinka kyselisi tarjouksia. Ei ainakaan kannata hankkia niitä kaikkein halvimpia levyjä.


    • jfsdkljfklsdjgk

      Jarrulevyjen vaihto on yksi helpoimmista hommista joten periaatteessa ei pitäisi paljon maksaa.

      • slkdfjsjgjgkld

        Ai niin unohdin että kyse on ranskalaisesta autosta joiden valmistajat pitävät mekaanikkoja pahimpina vihollisinaan ja ihan vittuillessaan järjestävät kaiken korjaamisen mahdollisimman vaikeaksi...


      • Silloin helppoa, jos levyt on kiinni vain pyöränpulteilla.

        Vaikeaa silloin, jos pyörännavan keskiö on hakattava vasaralla irti pyöränlaakerista, jolloin laakeritkin menevät vaihtoon.

        Nämä ovat ääripäät.


    • minäkinite

      Merkkiliikkeessä 250€ muualla vähän halvempi.

    • Epsome

      Tunnin homma remonttireiskalta. Osineen noin 100€:n homma.

    • Ressukkainen

      Volvon etulevyt ja palat 190;- pikkukorjaamossa. Mitäpä noita rupeaa itse rääpimään, kun ammattimieheltä sujuu kätevästi ja varmasti oikein.

      • Maminreppana

        Noin ne ressukat tekee.


      • Autoharrastaja
        Maminreppana kirjoitti:

        Noin ne ressukat tekee.

        Rahalla saa palvelua. Antaa köyhempien tienata roposensa työllä. Itsellä on siten aikaa mielenkiintoisempiin ja itse valittuihin harrastuksiin. Ei tarvitse rahanpuutteen takia autoa rassata.
        Jos autoa tarvitsee rassata, se on ainoastaan harrastus. Ja käyttöauto ei ole harrasteauto.


    • jooonäässss

      Pököttiin hieman kalliit levyt n 80e palat 40e eli 120e jos omistaa avainsarjan eikä ole täysin tumpelo kannattaa itse, mutta jos se täystumpelo niin johoki pikkupuljuun .

    • näinsäästää

      Ei kannata tehdä merkkiliikkeessä ja osien itse hankkiminen laskee vielä kustannuksia. Mutta koska kysyt et tod. näk. osaa niitä itse hankkia.

      • Epsome

        Sinulle on vaikeaa mennä rekisteriotteen kanssa tarvikeliikkeeseen?


    • En.ala.tekemään

      Jos minä ottaisin työstä 20 euroa, niin sinä pitäisit kiskurihintana joten vie liikkeeseen, vaihtavat 200 eurolla ne 300 euroa maksavat levyt, jotka saisit 40 eurolla tarvikeliikkeestä.

    • eroja

      Ne halvat tarvikelevyt ei kauan kestä Alkuperäset yli satatonnii.. Missä säästö!

      • Kokemuksen_syvä_ääni

        täällä taas puhui vakuuttavasti. Tarvikelevy on usein samassa tehtaassa ja samoilla koneilla tehty kuin ns. alkuperäinen. Tiedän tapauksia jossa etulevyt ovat kestäneet parisataa tuhatta ajoa. Tosin siinä ei ole jarruteltu kuin silloin tällöin. Saman auton jarrumännät vuosittain jumissa ja takalevyt vaihdettu parin vuoden välein. Että sellaista.


    • Nissaniin180e

      Justaansa tuli merkkiliikkeen huoltotarjous ja siinä etupään jarrulevyt vaihto 180e. Ei paljoa kannata alkaa tarvikehilujen kanssa itte leikkiin.

      • Se.osaava.ammattimies

        Niin. Säästäisithän siinä vain 140 euroa kun itse vaihtaisit.
        Tyypillistä rahattoman ja osaamattoman tumpelon purkausta.


    • EIMerkkihuolto

      Mä olen ainakin huomannut että "merkkiliikkeessä" huoltaminen ei aina ole kalliimpaa kuin jossain yleisellä pajalla.

      Eli hintäpyyntö korjaukselle, siitähän saat aika hyvä hinta-arvion.

      • pulttipyssy_puree

        Tänään se maksoi seuraavasti: 2 levyä 4 palaa = 114 € tunnin työ 60 € , yht. 174 €.


    • baanalle

      Outoja kilometrimääriä. Minulla on 180 000 km ajettu Corolla. Etujarrujen palat on juuri vaihdettu (itse). Levyissä ei ole mitään vaihtotarvetta. Takana on vaihdettu vain jarrunesteitä. Jokainen auto pelaa omalla tavallaan.

      • Rempparane

        Korollassa on erilliset jarrunesteet takajarruihin? Jos vain taakse on jarrunesteitä vaihdeltu, kannattaa jättää jarruhuolto järjestelmää ymmärtävien huomaan.

        Sinulla on 180000km ajettu korolla, johon olet vaihtanut palat itse, eikä levyissä ollut vaihtotarvetta. Onnea vain. Edellinen, täydellinen jarruremontti, jossa vaihdettiin levyjen lisäksi jarrusatulat tehtiin kun matkamittari näytti lukemaa 1600000.


      • Säästeliäästi

        Jospa sä jarruttelet säästeliäästi?


      • höyhenenkevyesti

        Varovasti jarrutellen takalevyt kuluvat todella vähän. Hyvin vahvasti syöpyneet takalevyt vaihdettiin vasta lukemilla 411.000 km.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe