Olen niin tavallinen ja arki on `selviytymistä`,

tiiiira

erinäisten asioiden takia.
Tapasin eräässä paikassa komean ja älykkään ja menestyvän ihmisen, ja ajattelin myöhemmin että aivan kamalaa (käy kateeksi välillä) että toinen ihminen saa ihan ilmatteeks noin hyvät geenit ja kaikki sujuu ja näyttää niin upealta hänellä. Itseltäni puuttuu useita tuon onnistuneen tyypin ominaisuuksia. On se niin väärin että toine saanut tollaset ominaisuudet ja toinen paljon huonommat.

102

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhdistaja

      Oletko 60 ?
      Taviksena on ihan mageeta! Kukaan ei kiinnitä huomiota, saa tehdä mitä vaan, hukkuu massaa.
      Minkälainen haluaisit olla ja oletko tehnyt jo kaikkesi päästäksesi päämäärääsi?

    • siilimuori

      Ei kai tuollain kannata elämää ajatella. Sulla on sun näköses elämä niillä eväillä mitä olet saanut ja silti se on ihan hyvä elämä sulle. Ei kai kenelläkään elämä kuitenkaan ole ruusuilla tanssimista. Jokaisella ihmisellä on oma kivireki vedettävänä ainakin ajoittain.

      • 1eero

        Nii vaikeaa on toisen asemaan ryhtyä kun on tää oma elämä. Omat aivoni ajattelevi mitä mieleni tekevi.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Nii vaikeaa on toisen asemaan ryhtyä kun on tää oma elämä. Omat aivoni ajattelevi mitä mieleni tekevi.

        :D
        Minä köyhässä mökissä juuri kattelin olkkarin ikkunasta avautuvaa takapihaa, nurmea jonka myyrät ovat talvella raidoittaneet. Että saa olla kiitollinen et mullon tuollainen vuodenaikojen mukaan vaihtuva ikkunasta näkyvä taideteos. Ei mitää glamouria eikä ylimääräistä.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        :D
        Minä köyhässä mökissä juuri kattelin olkkarin ikkunasta avautuvaa takapihaa, nurmea jonka myyrät ovat talvella raidoittaneet. Että saa olla kiitollinen et mullon tuollainen vuodenaikojen mukaan vaihtuva ikkunasta näkyvä taideteos. Ei mitää glamouria eikä ylimääräistä.

        Mikä köyhä sinä oot kun on takapihakin.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Mikä köyhä sinä oot kun on takapihakin.

        Ei se minun oma ole, silmien katsottavissa kuitenkin.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Ei se minun oma ole, silmien katsottavissa kuitenkin.

        Ihmisen tyytyväisyys tulee monesta asiasta muodostuen kokonaisuudekseksi, tyytyä siihen mitä on.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Ihmisen tyytyväisyys tulee monesta asiasta muodostuen kokonaisuudekseksi, tyytyä siihen mitä on.

        Nimenommaan näin.

        Jos aina haluat muuta mitä sinulla on, varsinkin sellaista mikä ei ole mahdollista saavuttaa, et ole koskaan tyytyväinen. On yksinkertaista vaan todeta oleva mahdollisuuksineen ja sen mukaan sitten piirtää se oman elämän kartta mieltymyksien mukaan. Unelmiahan aina pitää olla ja tavoitteita mutta järki käteen oman elämän puitteissa siihenkin. Kyllä tällaisen tavallisen tallaajan pitää osata nähdä ne tyytyväisyyden lähteet hyvin pienissä asioissa, niistä se onni koostuu. Ja usein niillä parhailla tyytyväisyyden tuottajilla ei ole mitään tekemistä maallisen mammonan kanssa.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Nimenommaan näin.

        Jos aina haluat muuta mitä sinulla on, varsinkin sellaista mikä ei ole mahdollista saavuttaa, et ole koskaan tyytyväinen. On yksinkertaista vaan todeta oleva mahdollisuuksineen ja sen mukaan sitten piirtää se oman elämän kartta mieltymyksien mukaan. Unelmiahan aina pitää olla ja tavoitteita mutta järki käteen oman elämän puitteissa siihenkin. Kyllä tällaisen tavallisen tallaajan pitää osata nähdä ne tyytyväisyyden lähteet hyvin pienissä asioissa, niistä se onni koostuu. Ja usein niillä parhailla tyytyväisyyden tuottajilla ei ole mitään tekemistä maallisen mammonan kanssa.

        Jee, tohon kateuteen en tunnista mitälie ei kuulu mun ajatusmaailmaan, mitä tulee materiaaliin toki mielessä on hankintoja ja hankin sen minkä pystyn tai nään tarpeelliseksi. Nuorempana oli tavoitteita varsingin yrittäjänä ollessa no se oli eri juttu, nykyään mennään lepposasti ilman suurempia paineita ja aika tyyväisenä.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Jee, tohon kateuteen en tunnista mitälie ei kuulu mun ajatusmaailmaan, mitä tulee materiaaliin toki mielessä on hankintoja ja hankin sen minkä pystyn tai nään tarpeelliseksi. Nuorempana oli tavoitteita varsingin yrittäjänä ollessa no se oli eri juttu, nykyään mennään lepposasti ilman suurempia paineita ja aika tyyväisenä.

        Aivan, ja siitäkin saa tyytyväisyyttä kun jakaa vähistään mahollisuuksien mukkaan ja näkee toisten ilon :).


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Aivan, ja siitäkin saa tyytyväisyyttä kun jakaa vähistään mahollisuuksien mukkaan ja näkee toisten ilon :).

        Pitää vähän kehasta, ostin uuden tabletin, irrallisen näppäistön kera vähän kallis oli.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Pitää vähän kehasta, ostin uuden tabletin, irrallisen näppäistön kera vähän kallis oli.

        Kiva et sait. Kyllä kait minäkin aattelen sillain et jos jottain päätän hankkia, hankin semmosen mieluisen vaikka enempi maksaisikin. Tinkii sitten jostain muusta silloin.

        Mullain tuo känny alkanu juonittelemaan kun akku menee pimeeksi kesken päivin, aiemmin riitti niin et yöksi laittoi laturiin. On sillä jo kyllä ikääkin muutama vuosi. Jospa khta ilhduttaisi iltseaä ja hankkisi uuden ja erilaisen.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Kiva et sait. Kyllä kait minäkin aattelen sillain et jos jottain päätän hankkia, hankin semmosen mieluisen vaikka enempi maksaisikin. Tinkii sitten jostain muusta silloin.

        Mullain tuo känny alkanu juonittelemaan kun akku menee pimeeksi kesken päivin, aiemmin riitti niin et yöksi laittoi laturiin. On sillä jo kyllä ikääkin muutama vuosi. Jospa khta ilhduttaisi iltseaä ja hankkisi uuden ja erilaisen.

        Multakin alko entisestä tabletista akku oleen aika heikko mutta mennee kakkos koneena vielä, se on vähän sillee kun maalla ei oike pärjää sujuvasti nykyään.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Multakin alko entisestä tabletista akku oleen aika heikko mutta mennee kakkos koneena vielä, se on vähän sillee kun maalla ei oike pärjää sujuvasti nykyään.

        Ja tällä uudellako on luvissa pärjätä? Maalla on mukavaa muuten :).


    • äijä-

      -geenitkös vaan ratkaisee kaiken?..entäs se; jokainen on oman onnensa seppä?....kuule, hei.. :)

      • Ei oo oman onnensa seppiä.kaik on allahin käressä
        Kun syntyes lyörään mustapekka käteen niin siinäpä ihmettelet.


      • äijä-
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Ei oo oman onnensa seppiä.kaik on allahin käressä
        Kun syntyes lyörään mustapekka käteen niin siinäpä ihmettelet.

        -joo,on siinä tottakin osa; jos repus on eväät laihat, saa tsempata enemmän sepäntöitä..-mut mitä ihminen sitten itse haluaa onneensa, joku ei kai ikinä tyytyväinen, joku nauttii ihan muuten vaan olostaan täysillä...vaikeeta on, hmm....


      • k-kk
        äijä- kirjoitti:

        -joo,on siinä tottakin osa; jos repus on eväät laihat, saa tsempata enemmän sepäntöitä..-mut mitä ihminen sitten itse haluaa onneensa, joku ei kai ikinä tyytyväinen, joku nauttii ihan muuten vaan olostaan täysillä...vaikeeta on, hmm....

        Ainakin mä olen tyytyväinen olooni,mul on sapuskaa sen minkä syön ja lämmin oma mökki mis sen ruokani syön.
        Ollaan olosuhteisiin nähren molemmat hyväs kunnos vaimon kans, lapsi on hyväs asemas perheensä kanssa.
        En kehtaa valittaa ,olen kai sit ollu hyvä ja onnekas seppä.


    • siilimuori

      Mitäs tekijöitä ihmisen elämässä kadehdit?

    • näin.on

      Moni kakku päältä kaunis, usein silkkoa sisältä!

    • Korppis1

      Aloittaja@ Mietipäs veteraanialoituksien karua sanomaa. Sotiemme veteraanit, jotka jo ovat kuolleet muutamaa lukuunottamatta ovat olleet kauhistuksen ja ihmetyksen kohteina koko päivän.

      Ajattele jos se ryssä olisi ampunut niiden kaikkien kallot hajalle ei meillä olisi Suomea eikä evakoita, jotka ovet integroituneet suomalaisiksi.

      Ajattele kusipäät sodasta selvinneet veteraanit ajoivat lapset ja akat tavipakkaseen juovuspäissään. He selvisivät sodasta hengissä ja ne hankeenajetutkin selvisivät hengissä ja meille jäi itsenäinen Suomi.

      Ajattele kuinka huonosti asiat olisivat jos oltaisiin Venäjän alusmaa. Ei olisi Suomi24 keskustelufoorumia ja jos olisi Venäjä24-foorumi, emmekä osaisi kirjoittaa hyvää venäjän kieltä. Venäläiset pilkunnussijat olisivat onnesta pyöreenä.

      Ajattele minussa virtaa pieni tilkka venäläistä verta, ei ihme, että sanovat komeeksi.

      • kateus.ei.kannata

        Kyll¨joka aloitukses on ny niin sinivalkoista. Onneks mä olen perussuomalainen, ihan kantaväestöö ei mittää siniveristä muuta ko lipussa se siniristi.


      • Korppis1
        kateus.ei.kannata kirjoitti:

        Kyll¨joka aloitukses on ny niin sinivalkoista. Onneks mä olen perussuomalainen, ihan kantaväestöö ei mittää siniveristä muuta ko lipussa se siniristi.

        Meillä täällä Hollannissa hulmusi talojen salkoissa puna-valko-sininen lippu koko eilisen päivän. Hurrattiin kuninkaalle. Ihmiset juopottelivat kaduilla kuten suomalaiset vappuna.
        Juhlijat olivat sonnistautuneet oranssiin. Minullakin oli oranssi/kelta/musta Marimekon olkalaukku.

        Saksalaiset valloittivat Hollannin toisen maailmansodan aikana. Valloituksesta vapautumisen muistopäivää vietetään Ti. 5.5. (Freedomsday). Sotaveteraanien selviytymistarinoita on lehdet pullollaan.

        Tunnen henkilökohtaisesti yhden Freedoms-taistelijan hän on nyt 93-vuotias nainen.


      • kateus.ei.kannata
        Korppis1 kirjoitti:

        Meillä täällä Hollannissa hulmusi talojen salkoissa puna-valko-sininen lippu koko eilisen päivän. Hurrattiin kuninkaalle. Ihmiset juopottelivat kaduilla kuten suomalaiset vappuna.
        Juhlijat olivat sonnistautuneet oranssiin. Minullakin oli oranssi/kelta/musta Marimekon olkalaukku.

        Saksalaiset valloittivat Hollannin toisen maailmansodan aikana. Valloituksesta vapautumisen muistopäivää vietetään Ti. 5.5. (Freedomsday). Sotaveteraanien selviytymistarinoita on lehdet pullollaan.

        Tunnen henkilökohtaisesti yhden Freedoms-taistelijan hän on nyt 93-vuotias nainen.

        Miks muuten oranssiin? Enpä muuten muistanut tuota Hollannin vapautumispäivää, kaiketi siitä koulussa hissan tunnilla luettiin. Kiitos historiikista :)


      • Korppis1
        kateus.ei.kannata kirjoitti:

        Miks muuten oranssiin? Enpä muuten muistanut tuota Hollannin vapautumispäivää, kaiketi siitä koulussa hissan tunnilla luettiin. Kiitos historiikista :)

        Prinssi William of Orange valittiin Hollannin kuvernooriksi vuonna 1575. Hollanti soti Saksan ja Espanjan keisaria vastaan. Tätä sotaa sanotaan itsenäisyysodaksi, ja se kesti 80 vuotta. Vuonna 1648 Hollanti itsenäistyi. Tästä seuraa Hollannin kuningassuvun Orange nimi. Orange otettiin lippuun sinisen ja valkoisen kanssa. Oranssi vaihtui lipussa myöhemmin punaiseksi, mutta värinä oranssi säilyy se on hollantilaisten edustusväri.


      • kateus.ei.kannata
        Korppis1 kirjoitti:

        Prinssi William of Orange valittiin Hollannin kuvernooriksi vuonna 1575. Hollanti soti Saksan ja Espanjan keisaria vastaan. Tätä sotaa sanotaan itsenäisyysodaksi, ja se kesti 80 vuotta. Vuonna 1648 Hollanti itsenäistyi. Tästä seuraa Hollannin kuningassuvun Orange nimi. Orange otettiin lippuun sinisen ja valkoisen kanssa. Oranssi vaihtui lipussa myöhemmin punaiseksi, mutta värinä oranssi säilyy se on hollantilaisten edustusväri.

        Kiitos!
        Kivempi lukea Sinun kirjoittamaasi kuin Wikiä.


      • Korppis1
        kateus.ei.kannata kirjoitti:

        Kiitos!
        Kivempi lukea Sinun kirjoittamaasi kuin Wikiä.

        Minulla on tietty oma wikini eli mieheni, hän on mm. entinen hissanmaikka siis asiantuntija ; )) Suomenkin historia on hänellä paremmin hallussa kuin minulla, joka joudun jatkuvasti kertaamaan, mutta tykkään kuunnella häntä ja hänen kertomuksiaan eri maiden historioista .


    • OmaValintasiOn

      Jokainen suomalainen tämän ikäluokan edustaja on oman elämänsä vastuuhenkilö ja voi valita huomattavan paljon asioita, jotka haluaa omaan elämäänsä valita.
      Elmäänsä voi muuttaa ainakin jonkin verran, jos itse haluaa ja on edes jotenkin terve.

      Miltä näytät, millainen ryhti sinulla on, miten pukeudut, kuinka käyttäydyt, mitä teet ja mitä olet valmis tekemään oman etusi vuosi.

      on se tosiaan väärin, ettei aloittaja ole saanut kaikkea maallista hyvää ihan vaan odottamalla ja makoilemalla. Yritteliäs ponnistelija voi tehdä nykyaikana melkein mitä haluaa. Rikkauttakin on elämässä monenlaista laatua. Vain toisia kadehtimalla ei saa mitään hyvää ja aiheuttaa vain itselleen ja ympäristölleen negatiivisia väreitä.

      Oma laiskuus on pahin este menestyj'ksen tiellä. Jokainen voi itse päättää, paneeko merkille omia tavoitteita askel askeleelta vai kirjaako vain kadejtimisen aiheita.

      • pohdituttaa

        Johtuukohan se muuten paikkakunnasta mistä on kotoisin/missä asuu jos on kateellinen?
        Kun puhutaan myös naapurikateudesta ja sisaruskateudesta?
        Onko kateus pääosin kasvatuksesta ja kasvuympäristöstä johtuvaa? Eihän se voi luonteenpiirre olla, eihän?
        Mitä mieltä olette?


      • Korppis1
        pohdituttaa kirjoitti:

        Johtuukohan se muuten paikkakunnasta mistä on kotoisin/missä asuu jos on kateellinen?
        Kun puhutaan myös naapurikateudesta ja sisaruskateudesta?
        Onko kateus pääosin kasvatuksesta ja kasvuympäristöstä johtuvaa? Eihän se voi luonteenpiirre olla, eihän?
        Mitä mieltä olette?

        Mielestäni jos elämä on vaihtelevaa ei kateudelle jää aikaa. Kateus on yksi ihmisen tunteista. kaikki tuntee joskus kateutta. Ei kuulunnee tunteiden joukkoon kauna tai katkeruus.


      • Korppis1
        Korppis1 kirjoitti:

        Mielestäni jos elämä on vaihtelevaa ei kateudelle jää aikaa. Kateus on yksi ihmisen tunteista. kaikki tuntee joskus kateutta. Ei kuulunnee tunteiden joukkoon kauna tai katkeruus.

        Sorry se kuulunnee...jne


      • KateuVieKalat
        pohdituttaa kirjoitti:

        Johtuukohan se muuten paikkakunnasta mistä on kotoisin/missä asuu jos on kateellinen?
        Kun puhutaan myös naapurikateudesta ja sisaruskateudesta?
        Onko kateus pääosin kasvatuksesta ja kasvuympäristöstä johtuvaa? Eihän se voi luonteenpiirre olla, eihän?
        Mitä mieltä olette?

        Kateus on asia, jota on melestäni vaikea ymmärtää. Miksi ihmeessä kadehtia ketään, kun eihän toisen hyvä ole toiselta pois. - Paitsi jossain ihan ääritilanteessa ehkä voisi olla, vaikka tuskin enää nykyaikana.


      • Korppis1
        KateuVieKalat kirjoitti:

        Kateus on asia, jota on melestäni vaikea ymmärtää. Miksi ihmeessä kadehtia ketään, kun eihän toisen hyvä ole toiselta pois. - Paitsi jossain ihan ääritilanteessa ehkä voisi olla, vaikka tuskin enää nykyaikana.

        Jos naapurisi voittaa 10 miljoonaa veikkauksesta, uskon, että pieni katuden häivähdys vilahtaa aivojesi lokeroissa.


      • EnKadehdiKetään

        Miksi ihmeessä? Eihän se ole minulta pois.


      • siilimuori
        pohdituttaa kirjoitti:

        Johtuukohan se muuten paikkakunnasta mistä on kotoisin/missä asuu jos on kateellinen?
        Kun puhutaan myös naapurikateudesta ja sisaruskateudesta?
        Onko kateus pääosin kasvatuksesta ja kasvuympäristöstä johtuvaa? Eihän se voi luonteenpiirre olla, eihän?
        Mitä mieltä olette?

        Minä mietin myös tuota katetutta omassa elämässäni. En koe tunnetta omakseni. Johtuneeko mainion vaatimattomasta ja vähään tyytyvästä persoonastani, jolle onni on muuta kuin tavara.


      • korppis1
        siilimuori kirjoitti:

        Minä mietin myös tuota katetutta omassa elämässäni. En koe tunnetta omakseni. Johtuneeko mainion vaatimattomasta ja vähään tyytyvästä persoonastani, jolle onni on muuta kuin tavara.

        Te joilta puuttuu normaali ihmisen tunneskaala olette ns. tunne vammaisia.


      • siilimuori
        korppis1 kirjoitti:

        Te joilta puuttuu normaali ihmisen tunneskaala olette ns. tunne vammaisia.

        :D

        No onneksi palstalla on sinunkaltaisiasi kaikessa oikeassa olevia diagnosointikykyisiä ihmekuuskypäsiä :).Minusta kateus ei kuulu normaaliin tunneskaalaan vaan on merkki tyytymättömyydestä omaan elämään. Ja hän joka olettaa muiden olevan itselleen kateellisia, ei ehkä koe olevansa elossa ilman muiden olettamaansa kateutta tai ihailua.

        Se on vain niin et mikä kullekin meistä on tavoittelemisen arvoista.


      • korppis1
        siilimuori kirjoitti:

        :D

        No onneksi palstalla on sinunkaltaisiasi kaikessa oikeassa olevia diagnosointikykyisiä ihmekuuskypäsiä :).Minusta kateus ei kuulu normaaliin tunneskaalaan vaan on merkki tyytymättömyydestä omaan elämään. Ja hän joka olettaa muiden olevan itselleen kateellisia, ei ehkä koe olevansa elossa ilman muiden olettamaansa kateutta tai ihailua.

        Se on vain niin et mikä kullekin meistä on tavoittelemisen arvoista.

        Myönnät, että kateutta esiintyy, mutta sinä et tunne sitä itsessäsi.


      • siilimuori
        korppis1 kirjoitti:

        Myönnät, että kateutta esiintyy, mutta sinä et tunne sitä itsessäsi.

        Itsestäni en kateutta tunnista. Minulla on kaikki mitä tarvitsen ja jos joku muu saa tavoittelemaansa, sehän on hänen onnensa eikä minulta pois.


      • korppis1
        siilimuori kirjoitti:

        Itsestäni en kateutta tunnista. Minulla on kaikki mitä tarvitsen ja jos joku muu saa tavoittelemaansa, sehän on hänen onnensa eikä minulta pois.

        Kateus on laaja tunne. Ei se ole materiaalisidonnainen. Oletko kuuullut sisarkateudesta?


      • pohdituttaa
        pohdituttaa kirjoitti:

        Johtuukohan se muuten paikkakunnasta mistä on kotoisin/missä asuu jos on kateellinen?
        Kun puhutaan myös naapurikateudesta ja sisaruskateudesta?
        Onko kateus pääosin kasvatuksesta ja kasvuympäristöstä johtuvaa? Eihän se voi luonteenpiirre olla, eihän?
        Mitä mieltä olette?

        Minä mietin sitä, että jos ei ole materialisti ei tunne kateutta toisen omaisuuteen yms.
        Sisareni on aikuisen sanonut olleensa minulle kateellinen, en ymmärrä sitä, samat lähtökohdat.
        Itse en ole materialisti, kauneus on katoavaista, sen olen huomannut ja se vähän kirpaisee kun ei nuorempana älynnyt nauttia kaikista hyvistä puolistaan. Mutta en osaa olla kateellinen jos joku on paremmin säilynyt.
        (Tänään erottelen kylvämiäni taimia ja laitan vähemmän kauniit ja todella kauniit taimet samaan ruukkuun.)


      • siilimuori
        korppis1 kirjoitti:

        Kateus on laaja tunne. Ei se ole materiaalisidonnainen. Oletko kuuullut sisarkateudesta?

        :D
        Mistä päättelit että ku sanoin että minulla on kaikki mitä tarvitsen, et tarkoitin pelkkää materiaa?

        Sisarkateuden toki sanana tämän ikäiset tunnistaa, mutta ei se sitä tarkoita että jos jonkun tietää, sitä potee. Toistan: itse en koe kateutta missään muodossa itse, en keneenkään, koska tiedän että kenenkään elämä loppupeleissä ei ole pelkää ruusuilla tanssimista, vaikka tahtovat sen ulospäin siltä näyttävän ehkä.

        Minusta kateuden kokemnen tän ikäisellä on muun mainitsemani lisäksi epäkypsän ihmisen ominaispiirre. Siis ei tavoiteltavaa ollenkaan.


      • muoriton
        siilimuori kirjoitti:

        :D
        Mistä päättelit että ku sanoin että minulla on kaikki mitä tarvitsen, et tarkoitin pelkkää materiaa?

        Sisarkateuden toki sanana tämän ikäiset tunnistaa, mutta ei se sitä tarkoita että jos jonkun tietää, sitä potee. Toistan: itse en koe kateutta missään muodossa itse, en keneenkään, koska tiedän että kenenkään elämä loppupeleissä ei ole pelkää ruusuilla tanssimista, vaikka tahtovat sen ulospäin siltä näyttävän ehkä.

        Minusta kateuden kokemnen tän ikäisellä on muun mainitsemani lisäksi epäkypsän ihmisen ominaispiirre. Siis ei tavoiteltavaa ollenkaan.

        No onneksi palstalla on sinunkaltaisiasi kaikessa oikeassa olevia diagnosointikykyisiä ihmekuuskypäsiä eli ne padat ja kattilat.....


      • Korppis1
        muoriton kirjoitti:

        No onneksi palstalla on sinunkaltaisiasi kaikessa oikeassa olevia diagnosointikykyisiä ihmekuuskypäsiä eli ne padat ja kattilat.....

        Minullekin pisti silmään tuo "kateutta osoittava lause".

        "No onneksi palstalla on sinunkaltaisiasi kaikessa oikeassa olevia diagnosointikykyisiä ihmekuuskypäsiä"

        Eikös tämä olekin oiva esimerkki siitä kuinka kateus kärvistelee sisälläsi.

        Minä puolestaan kirjoitin ekalauseessani, että "Jos elämä on vaihtelevaa ei kateudelle jää aikaa".

        Lause "ei ole pois minulta" ei ole oikea ilmaisu kateudelle, liian yksinkertainen. Kun esim. harvahiuksinen puolikalju nainen katsoo toista naista, jolla on paksu kaunis tukka, ne upeat hiukset ovat varmasti pois siltä harvahiukselta ; )


      • siilimuori
        muoriton kirjoitti:

        No onneksi palstalla on sinunkaltaisiasi kaikessa oikeassa olevia diagnosointikykyisiä ihmekuuskypäsiä eli ne padat ja kattilat.....

        Onko epäkypsä diagnoosi?


      • Korppis1
        pohdituttaa kirjoitti:

        Minä mietin sitä, että jos ei ole materialisti ei tunne kateutta toisen omaisuuteen yms.
        Sisareni on aikuisen sanonut olleensa minulle kateellinen, en ymmärrä sitä, samat lähtökohdat.
        Itse en ole materialisti, kauneus on katoavaista, sen olen huomannut ja se vähän kirpaisee kun ei nuorempana älynnyt nauttia kaikista hyvistä puolistaan. Mutta en osaa olla kateellinen jos joku on paremmin säilynyt.
        (Tänään erottelen kylvämiäni taimia ja laitan vähemmän kauniit ja todella kauniit taimet samaan ruukkuun.)

        Muistan kuinka olin nuorena kateellinen sisarelleni. Hänellä oli niin komea mies. No, ne tunteet kuuluivat nuorelle tytölle, joka oli aikuistumassa. Monesti elämäni varrella olen kokenut kateuden tunnetta. Mutta kuten usein sanotaa vanhuus ja viisaus tai sitten ei ; ))

        Parin viikon jälkeen pääsen mökille ja puutarhahommiin, Odotan innolla paluuta Korpeen.


      • siilimuori
        Korppis1 kirjoitti:

        Minullekin pisti silmään tuo "kateutta osoittava lause".

        "No onneksi palstalla on sinunkaltaisiasi kaikessa oikeassa olevia diagnosointikykyisiä ihmekuuskypäsiä"

        Eikös tämä olekin oiva esimerkki siitä kuinka kateus kärvistelee sisälläsi.

        Minä puolestaan kirjoitin ekalauseessani, että "Jos elämä on vaihtelevaa ei kateudelle jää aikaa".

        Lause "ei ole pois minulta" ei ole oikea ilmaisu kateudelle, liian yksinkertainen. Kun esim. harvahiuksinen puolikalju nainen katsoo toista naista, jolla on paksu kaunis tukka, ne upeat hiukset ovat varmasti pois siltä harvahiukselta ; )

        Muorittomalleko kirjoitit vai minulle?

        Tuo "kateutta osittava lause" oli sarkasmia. Huvittaa että tän ikäinen nainen laukoo täällä diagnooseja henkilöistä, jotka ovat asioista eri mieltä omalta kohdaltaan kuin tämä laukoja itse.

        Viimeisestä kappaleesta olen täysin eri mieltä mutta tästä lienee turha jatkaa, koska olemme tässäKIN asiassa niin eri aaltopituuksila ilmeisesti lähinnä arvomaailmastamme lähtöisin. Paksut hiukset ovat kauniit, mutta niillä ei korvata sisäistä kauneutta jos se puuttuu.


      • pohdituttaa
        Korppis1 kirjoitti:

        Minullekin pisti silmään tuo "kateutta osoittava lause".

        "No onneksi palstalla on sinunkaltaisiasi kaikessa oikeassa olevia diagnosointikykyisiä ihmekuuskypäsiä"

        Eikös tämä olekin oiva esimerkki siitä kuinka kateus kärvistelee sisälläsi.

        Minä puolestaan kirjoitin ekalauseessani, että "Jos elämä on vaihtelevaa ei kateudelle jää aikaa".

        Lause "ei ole pois minulta" ei ole oikea ilmaisu kateudelle, liian yksinkertainen. Kun esim. harvahiuksinen puolikalju nainen katsoo toista naista, jolla on paksu kaunis tukka, ne upeat hiukset ovat varmasti pois siltä harvahiukselta ; )

        Niin, tunnistaako sitä itse milloin on kateellinen, mikä on kateutta.
        Tuo esimerkkisi "kateutta osoittava lause". Jos toisen sanomista "nälvitään" onko nälvijä ollut toisen sanomasta kateellinen?


      • Korppis1
        pohdituttaa kirjoitti:

        Niin, tunnistaako sitä itse milloin on kateellinen, mikä on kateutta.
        Tuo esimerkkisi "kateutta osoittava lause". Jos toisen sanomista "nälvitään" onko nälvijä ollut toisen sanomasta kateellinen?

        Kun alistaa toista kirjoittajaa ja nostaa itsensä tämän ylpuolelle. Mikä tunne mielestäsi on sellaisen käytöksen takana? Siis en minä, mutta muut?


      • pohdituttaa
        Korppis1 kirjoitti:

        Kun alistaa toista kirjoittajaa ja nostaa itsensä tämän ylpuolelle. Mikä tunne mielestäsi on sellaisen käytöksen takana? Siis en minä, mutta muut?

        Niin, nuo on niitä pohdituttavia kysymyksiä. Jos tuntee itsensä siis paremmaksi ja tuo sen julki, niin onko silloin kateellinen sille alistamalleen? Onko se silloin oman itsensä hehkuttamista, jolla hakee hyväksyntää itselleen?


      • Korppis1
        pohdituttaa kirjoitti:

        Niin, nuo on niitä pohdituttavia kysymyksiä. Jos tuntee itsensä siis paremmaksi ja tuo sen julki, niin onko silloin kateellinen sille alistamalleen? Onko se silloin oman itsensä hehkuttamista, jolla hakee hyväksyntää itselleen?

        Jotain alistamisen ja hehkuttamisen takana pitää olla, Tuo mitä kirjoitit lie aika lähellä oikeaa. Liekö kateutta vai oman itsetuntonnon pönkitystä.


    • Kyllä sillä menestykselläkin useimmiten joku hinta on!
      Silleen se kateus on minusta ihan turhaa, että kaikessa on aina se varjopuoli sen valoisan lisäksi.

    • pohdituttaa

      Mitä vanhemmaksi tulen, päivä päivältä pyrin keskittymään siihen hyvään mitä minulla on, mitä mielihyvää saan mistäkin ja ruokkimaan sitä mielihyvää. Eihän se aina onnistu, välillä on huonoja päiviä, mutta siihen harvoin on ulkopuolinen ihminen syynä.

    • Lääkäreillä on keinonsa parantaa Tennis- tai Keilaus-kyynär-pää.
      Vaan ei ole parannusta Blogi-päähän.
      Minä kestän sitä kyllä vähän.
      Kunhan se ei ole taysin teevee-mäistä Wiki-luetteloa toisin sanoin.
      Tai litaniaa lääkäri-kirjan sivuilta.
      Tyyliin: Minun mummuni sulatti vainajia rintamalla.
      Siksi hän aina linimenttiä juotuaan löi ja hakkasi minua siviilissä... :)
      Ei lopettanut vaikka äiti näpäytti häntä vitsalla ja uskovainen taka-rintama-
      veteraani-isäni itkien rukoili heitä lopettamaan.
      On se joillekin tuo tavallinen arki niin karkki-päivää että.

      Minä olen kateellinen aina.
      Kun aihetta siihen on.
      Niin olen kypsä kuus-vitonen.
      Tavallaan omituista.
      Elämäni kun on ollut ruusuilla tanssimista.
      Viimeiset viisi vuotta ihan paljailla varpaillakin.
      Vaan minkäs minä sille voin.
      Jesse on tulppana välillämme.

      H.

      • Korppis1

        Lopetin kalliin matkavakuutuksen. Kirjauduin sisään paikalliseen lääkärikeskukseen. Yhdesti olen jo saanut apua ja se maksoi kahdeksan euroa.

        Blogiani alan kirjoittamaan kun palaan Suomeen. Täällä ei ole aikaa keskittyä kuin hieman kisailemaan palstalla aiheista, taantumuksellinen viiskytluku, hirveät sotaveteraanit, pieksetty lapsuu, murrettu itsetunto, kateus.

        Elämäni ei ole ollut aina ruusuilla tanssimista, mutta jospa tämä rajoitettu loppusuora olisi tasaisempi. Jesseä muistelen joskus, eilenkin kun sisareni lähetti minulle pieniä vihjeviestejä, että laittavat (monikossa) sukuhautamme Seurakunnan hoidettavaksi.

        Joka keväinen napautus kun en ole kotosalla. Vierailevat Vuokatissa ja käyvät syynäämässä haudan. Joulukamat ovat paljastuneet sulaneen hangen alta.

        Jesse ymmärtää.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Lopetin kalliin matkavakuutuksen. Kirjauduin sisään paikalliseen lääkärikeskukseen. Yhdesti olen jo saanut apua ja se maksoi kahdeksan euroa.

        Blogiani alan kirjoittamaan kun palaan Suomeen. Täällä ei ole aikaa keskittyä kuin hieman kisailemaan palstalla aiheista, taantumuksellinen viiskytluku, hirveät sotaveteraanit, pieksetty lapsuu, murrettu itsetunto, kateus.

        Elämäni ei ole ollut aina ruusuilla tanssimista, mutta jospa tämä rajoitettu loppusuora olisi tasaisempi. Jesseä muistelen joskus, eilenkin kun sisareni lähetti minulle pieniä vihjeviestejä, että laittavat (monikossa) sukuhautamme Seurakunnan hoidettavaksi.

        Joka keväinen napautus kun en ole kotosalla. Vierailevat Vuokatissa ja käyvät syynäämässä haudan. Joulukamat ovat paljastuneet sulaneen hangen alta.

        Jesse ymmärtää.

        "Korppis1"

        Ei Jesse koskaan sano pahaa sanaa haudasta.
        Jos ei lasketa hänen tokaisuaan: Pentele, kuka sitä jokaista monttua muistaa.
        Oli täysi työ saada tyyppi hiljaiseksi.
        Hän olisi halunut jatkaa älyttömien sielujen älyttömän työläällä hoivaamisella.
        Jessellä on taipumusta Blogaajaksi.

        Laitanpa sinullekin oman miete-lauseen elämällesi.
        Ole hyvä:

        "Jokainen Tarzan valitsee liaaninsa"

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Ei Jesse koskaan sano pahaa sanaa haudasta.
        Jos ei lasketa hänen tokaisuaan: Pentele, kuka sitä jokaista monttua muistaa.
        Oli täysi työ saada tyyppi hiljaiseksi.
        Hän olisi halunut jatkaa älyttömien sielujen älyttömän työläällä hoivaamisella.
        Jessellä on taipumusta Blogaajaksi.

        Laitanpa sinullekin oman miete-lauseen elämällesi.
        Ole hyvä:

        "Jokainen Tarzan valitsee liaaninsa"

        H.

        "Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto".


      • Korppis1 kirjoitti:

        "Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto".

        "Korppis1"

        Älä kopioi, luo joskus jotain omaakin.

        H.


      • korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Älä kopioi, luo joskus jotain omaakin.

        H.

        Miten mahdan selvitä ilman sinua?'


    • Heikunkeikku

      Jaa, no emmmmää nyt tiedä, onko se noinkaan.
      Minusta on ihanteellista jos on olemassa hyvägeenisiä ihmisiä ja jos älylläkin on päähän lyöty, niin semmonen on maan mainio tyyppi, jos ajattelee, että tekis hään kaa vauvoja. Jos itsekin on/olisi yes-tyyppi, niin suuri mahdollisuus olisi saada putkautettua hyvägeenisen vauvan.:)
      Minä luultavimmatusti en enää ala vauvoja värkkäämään (heh), mutta kun oikein tarkkaan fundeeraan, niin makeempaa olis kaveerata hyväkroppaisen älykkään ihmisen kans. Olis järkevää juttelua ja sitten myös silmille kahteltavaa. Ei paha ei paha ei.
      Mutta. Tasapainoinen pitää olla. Kaikki menee plörinäksi, niin kehon koreus, kuin älyn väläykset, jos joku ihmeen älytön tasapainottomuus vallitsee hänessä, kuin musta pilvi leijuisi ympärillä.
      En osaa kadehtia. En kertakaikkisesti.

    • Korppis1

      Kysymys yleiseti.

      Kertokaapa te, jotka ette tiedä mitä on kateus, mistä johtuu, että tiedätte miltä kateuden tunne tuntuu, perustelkaa tunnetta, jota ette ole kertomanne mukaan kokeneet?

      • muoriton

        En vastaa kysymykseesi, koska ilmoitan olevani kateellinen kaikille niille ihmisille, jotka kertovat, etteivät ole kateellisia mistään.


      • pohdituttaa

        Kateudentunne on pahaa mieltä. Sitä jota tunsin n. 7-vuotiaana kun jouduin siskon raksisuksilla ja kumppareissa hiihtämään kilpaa ja toisilla koululaisilla oli sidesukset. Se möykky rinssa ei antanut sisua siihen hiihtoon :) Nyt aika-aikuisena kun olen itse jo vuosikymmeniä vaikuttanut siihen mitkä minulle ovat tärkeitä ja mitä tarvitsen, en enää ole tuntenut sitä pahaamieltä jota kateudeksi luulen.


      • Heikunkeikku

        "Korppis ykkönen"

        Minä voin täs aikani kuluksi vastata kysymykseesi. Siis Minun mielipiteeni täs tällään.
        En tiedäkään, miltä tuntuu olla kateellinen. Voisiko tuota "tietämistä" verrata rakastumiseen. Sitten kun rakkaus ryntää sisuksiin, niin sitten vasta huomaa, että aijjjaaaa tää tuntuu tältä:) Jos kateus laskeutuisi ylleni, niin ehkä sitten tietäisin miltä tuntuu.

        Jos nyt vaikkapa joku voittaa lotossa mahottomasti rahhhooo ja siitä hänen tuuristaan lehteen kirjoitetaan ja kun sitä juttua luen, niin heti mieleen tulee se, kuinka mahdottoman mahdottoman iloinen tämä voittaja onkaan. Minä hyppisin puoli päivää kattoon, jos itse voittaisin vaikka miljoonan. Tietäisin mihin rahojani tälläisin. Olisi kerrastaan Mahtavaa voittaa. Kun joku Muu voittaa, niin asennoidun helposti hänen housuihinsa ja mielessä oikein "tuntuu", miten hän on onnessaan.
        Tulee ittelekin hyvä mieli toisen puolesta.

        Joitakin ihmisiä tunnen, jotka kadehtivat muita. En tiedä miltä se heistä Tuntuu, mutta puheet ovat negatiivissävyisiä, jotka puolestaan vaikuttaa muhun niin, että tekee mieli ikäänkuin puolustaa tätä, jota kadehditaan.

        Voisiko sana "kadehtia" olla vastakohta "ilolle".


      • korppis1
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "Korppis ykkönen"

        Minä voin täs aikani kuluksi vastata kysymykseesi. Siis Minun mielipiteeni täs tällään.
        En tiedäkään, miltä tuntuu olla kateellinen. Voisiko tuota "tietämistä" verrata rakastumiseen. Sitten kun rakkaus ryntää sisuksiin, niin sitten vasta huomaa, että aijjjaaaa tää tuntuu tältä:) Jos kateus laskeutuisi ylleni, niin ehkä sitten tietäisin miltä tuntuu.

        Jos nyt vaikkapa joku voittaa lotossa mahottomasti rahhhooo ja siitä hänen tuuristaan lehteen kirjoitetaan ja kun sitä juttua luen, niin heti mieleen tulee se, kuinka mahdottoman mahdottoman iloinen tämä voittaja onkaan. Minä hyppisin puoli päivää kattoon, jos itse voittaisin vaikka miljoonan. Tietäisin mihin rahojani tälläisin. Olisi kerrastaan Mahtavaa voittaa. Kun joku Muu voittaa, niin asennoidun helposti hänen housuihinsa ja mielessä oikein "tuntuu", miten hän on onnessaan.
        Tulee ittelekin hyvä mieli toisen puolesta.

        Joitakin ihmisiä tunnen, jotka kadehtivat muita. En tiedä miltä se heistä Tuntuu, mutta puheet ovat negatiivissävyisiä, jotka puolestaan vaikuttaa muhun niin, että tekee mieli ikäänkuin puolustaa tätä, jota kadehditaan.

        Voisiko sana "kadehtia" olla vastakohta "ilolle".

        Onko sinulla keskittymisvaikeuksia (ADHD) oireyhtymä?


      • madx
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "Korppis ykkönen"

        Minä voin täs aikani kuluksi vastata kysymykseesi. Siis Minun mielipiteeni täs tällään.
        En tiedäkään, miltä tuntuu olla kateellinen. Voisiko tuota "tietämistä" verrata rakastumiseen. Sitten kun rakkaus ryntää sisuksiin, niin sitten vasta huomaa, että aijjjaaaa tää tuntuu tältä:) Jos kateus laskeutuisi ylleni, niin ehkä sitten tietäisin miltä tuntuu.

        Jos nyt vaikkapa joku voittaa lotossa mahottomasti rahhhooo ja siitä hänen tuuristaan lehteen kirjoitetaan ja kun sitä juttua luen, niin heti mieleen tulee se, kuinka mahdottoman mahdottoman iloinen tämä voittaja onkaan. Minä hyppisin puoli päivää kattoon, jos itse voittaisin vaikka miljoonan. Tietäisin mihin rahojani tälläisin. Olisi kerrastaan Mahtavaa voittaa. Kun joku Muu voittaa, niin asennoidun helposti hänen housuihinsa ja mielessä oikein "tuntuu", miten hän on onnessaan.
        Tulee ittelekin hyvä mieli toisen puolesta.

        Joitakin ihmisiä tunnen, jotka kadehtivat muita. En tiedä miltä se heistä Tuntuu, mutta puheet ovat negatiivissävyisiä, jotka puolestaan vaikuttaa muhun niin, että tekee mieli ikäänkuin puolustaa tätä, jota kadehditaan.

        Voisiko sana "kadehtia" olla vastakohta "ilolle".

        Voi 'luoja paratkoon'!!! :D :D
        Jos noin hauskasti ja luontaisella elämänilolla joku muukin voisi asioista kirjoittaa, niin tätä palstaa lukisi ilokseen!
        Näköjään minullakin on tuo "hassun kirjoittajan" diagnosoima oireyhtymä, koska voin samaistua kirjoittamaasi :D
        Oikein mahtavat, lämpimät ja ihailevat halaukset sinulle "Heikku-Keikku"


    • siilimuori

      Wikistä:
      "Kateudessa ja narsismissa on samankaltaisia piirteitä, koska molemmissa ihminen tunnistaa itsessään voittamattomana alemmuuden ja riittämättömyyden tunteet. Narsistiselta ihmiseltä puuttuu terve itsekunnioitus, koska hän yliarvioi omia kykyjään."

      • Korppis1

        Luit siis wikiä ja löydit kuin löyditkin loppuriveiltä, pienen viittauksen Narsismiin.
        Narsismi on palstan lemppari, sitä potee jotkut muut, mutta ikinä en minä itse ; )

        Ihmisten tekemiä määrityksiä, mielen mustista aukoista.
        Ylpeys (turhamaisuus), Kateus, Viha, Laiskuus, Ahneus,Ylensyönti, Himo.

        Vappu lähestyy.
        Tunnetko ylpeyttä kävellä (valkolakissa) vai kateutta heitä kohtaan jotka kävelevät kellastuneessa 60-luvun poplarissa yhtä kellastunut valkolakki päässä kyläsi raittilla vappumarssin aikaan?.

        Kadehditko, naapuria, jolla on uusi kesäterassi, jossa vietetään iloista vappua?

        Vihaatko räntäsadetta, joka pilaa grilli-iltasi vappuaattona?

        Syötkö herkkuja niin, että napa raiskuu?

        Juotko kuohuvaa, ahneesti?

        Himoitsetko seksiä ummehtuneeseen makuuhuoneeseesi?


      • pohdituttaa

        Kyllä tunsin 7-vuotiaana raksisuksissani alemmuuden tunnetta. Nyt vanhempana naurattaa. Jos olisin samassa tilanteessa nyt iloitsisin äidin kutomista pässinpökkimistä kumppareissani ja suksien kierrätyksestä. Näin se näkökanta muuttuu, onneksi :)


      • korppis1
        Korppis1 kirjoitti:

        Luit siis wikiä ja löydit kuin löyditkin loppuriveiltä, pienen viittauksen Narsismiin.
        Narsismi on palstan lemppari, sitä potee jotkut muut, mutta ikinä en minä itse ; )

        Ihmisten tekemiä määrityksiä, mielen mustista aukoista.
        Ylpeys (turhamaisuus), Kateus, Viha, Laiskuus, Ahneus,Ylensyönti, Himo.

        Vappu lähestyy.
        Tunnetko ylpeyttä kävellä (valkolakissa) vai kateutta heitä kohtaan jotka kävelevät kellastuneessa 60-luvun poplarissa yhtä kellastunut valkolakki päässä kyläsi raittilla vappumarssin aikaan?.

        Kadehditko, naapuria, jolla on uusi kesäterassi, jossa vietetään iloista vappua?

        Vihaatko räntäsadetta, joka pilaa grilli-iltasi vappuaattona?

        Syötkö herkkuja niin, että napa raiskuu?

        Juotko kuohuvaa, ahneesti?

        Himoitsetko seksiä ummehtuneeseen makuuhuoneeseesi?

        Ps. Oletko laiskistunut ja jätät vappujuhlat väliin. Nyt kentälle vappuvieraita vastaan. Iloista vappua;)


      • korppis1
        pohdituttaa kirjoitti:

        Kyllä tunsin 7-vuotiaana raksisuksissani alemmuuden tunnetta. Nyt vanhempana naurattaa. Jos olisin samassa tilanteessa nyt iloitsisin äidin kutomista pässinpökkimistä kumppareissani ja suksien kierrätyksestä. Näin se näkökanta muuttuu, onneksi :)

        Ikävöin syntymäkotini lämpöä ja lakerikenkiä, kukkahametta sekä vappuhuiskaa ;)


      • sillä.tavalla
        korppis1 kirjoitti:

        Ikävöin syntymäkotini lämpöä ja lakerikenkiä, kukkahametta sekä vappuhuiskaa ;)

        Itsepuhelua aiheesta "vanhuuden höpötys"


      • siilimuori
        Korppis1 kirjoitti:

        Luit siis wikiä ja löydit kuin löyditkin loppuriveiltä, pienen viittauksen Narsismiin.
        Narsismi on palstan lemppari, sitä potee jotkut muut, mutta ikinä en minä itse ; )

        Ihmisten tekemiä määrityksiä, mielen mustista aukoista.
        Ylpeys (turhamaisuus), Kateus, Viha, Laiskuus, Ahneus,Ylensyönti, Himo.

        Vappu lähestyy.
        Tunnetko ylpeyttä kävellä (valkolakissa) vai kateutta heitä kohtaan jotka kävelevät kellastuneessa 60-luvun poplarissa yhtä kellastunut valkolakki päässä kyläsi raittilla vappumarssin aikaan?.

        Kadehditko, naapuria, jolla on uusi kesäterassi, jossa vietetään iloista vappua?

        Vihaatko räntäsadetta, joka pilaa grilli-iltasi vappuaattona?

        Syötkö herkkuja niin, että napa raiskuu?

        Juotko kuohuvaa, ahneesti?

        Himoitsetko seksiä ummehtuneeseen makuuhuoneeseesi?

        En hakenut narsismia, se joutui silmiini tekstiä lukiessani. Ei kyllä ollut ainea lähde kateuteen liittyen

        Kateus on mielentila, joka merkitsee yleensä toisen paremmuuden, menestyksen tai muun sellaisen aiheuttamaa vihan, alemmuuden, mitättömyyden, huonommuuden, kykenemättömyyden, syyllisyyden tai harminsekaisen pahansuopeude tunnetta.Nykysuomen sanakirjan mukaan kateus liittyy ihmiseen, joka ei suo toiselle hyvää ja haluaa itselleen hyvän, joka toisella on.


      • korppis1
        siilimuori kirjoitti:

        En hakenut narsismia, se joutui silmiini tekstiä lukiessani. Ei kyllä ollut ainea lähde kateuteen liittyen

        Kateus on mielentila, joka merkitsee yleensä toisen paremmuuden, menestyksen tai muun sellaisen aiheuttamaa vihan, alemmuuden, mitättömyyden, huonommuuden, kykenemättömyyden, syyllisyyden tai harminsekaisen pahansuopeude tunnetta.Nykysuomen sanakirjan mukaan kateus liittyy ihmiseen, joka ei suo toiselle hyvää ja haluaa itselleen hyvän, joka toisella on.

        Kaikki ihmiset haluavat itselleen hyvää. Primitiivisessä yhteisössä se hyvä riistetään toiselta. Sivistyneessä yhteisössä kateus korvaa riiston ja kade vahingoittaa vain itseään.


      • siilimuori
        korppis1 kirjoitti:

        Kaikki ihmiset haluavat itselleen hyvää. Primitiivisessä yhteisössä se hyvä riistetään toiselta. Sivistyneessä yhteisössä kateus korvaa riiston ja kade vahingoittaa vain itseään.

        Höpö höpö, kde voi olla erittäin vahingollinen paitsi itselleen nii kateuden aiheuttaman toiminnan kautta myös kateuden kohteelle.


      • kde
        siilimuori kirjoitti:

        Höpö höpö, kde voi olla erittäin vahingollinen paitsi itselleen nii kateuden aiheuttaman toiminnan kautta myös kateuden kohteelle.

        Onko kokemuksia vai muta-tietoa?


      • siilimuori
        kde kirjoitti:

        Onko kokemuksia vai muta-tietoa?

        Muta?
        Elämässä kun pitää silmänsä auki, näkee kaikenlaista, muutakin kuin oman napanöyhtän ;).


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Muta?
        Elämässä kun pitää silmänsä auki, näkee kaikenlaista, muutakin kuin oman napanöyhtän ;).

        On tässä niiku muikiinki, pitkä elämä nähnä on takana jos vaikka mitä, se ei sulle kuulu, mutta sen verran että kävin VAPPUA alottelemassa vain muutataman grokin verran, tiiä mitä ilta tuo tullessaan ja sikaririn poltin, halapisuijaaaa.


      • 1eero kirjoitti:

        On tässä niiku muikiinki, pitkä elämä nähnä on takana jos vaikka mitä, se ei sulle kuulu, mutta sen verran että kävin VAPPUA alottelemassa vain muutataman grokin verran, tiiä mitä ilta tuo tullessaan ja sikaririn poltin, halapisuijaaaa.

        Huhhuijaa...1eero on alkanut vapunvieton. Mitähän tästä vielä tulee, tekisitkö jotain tosi repäsevää ja tulisit vaikka tänne chattaileen ton piikkisen muarin kaa niin voisitte vertailla vaikka lumipeitteen paksuutta Savon ja Lapin välillä :))
        Iloista Vappua!


      • 1eero
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Huhhuijaa...1eero on alkanut vapunvieton. Mitähän tästä vielä tulee, tekisitkö jotain tosi repäsevää ja tulisit vaikka tänne chattaileen ton piikkisen muarin kaa niin voisitte vertailla vaikka lumipeitteen paksuutta Savon ja Lapin välillä :))
        Iloista Vappua!

        Kiitos sulle paloma, miä oon kävelin hissukseen kun tuli mieleen tossa kävevelessä lähi pupin kohalla oli siellä jo ilo ylimillään, päätitin kurkata, jo tuli meleen nuoruus enköhän minäkin, nii täsä sitä ollaan sohvan reunalla joko pitäs männä uuvvestaan köpöttelemmääään.:))


      • siilikmuori
        1eero kirjoitti:

        On tässä niiku muikiinki, pitkä elämä nähnä on takana jos vaikka mitä, se ei sulle kuulu, mutta sen verran että kävin VAPPUA alottelemassa vain muutataman grokin verran, tiiä mitä ilta tuo tullessaan ja sikaririn poltin, halapisuijaaaa.

        :DD.
        Mitäs sun grokis sisälsi. Minä oon kahtellu verta ja suolenpätkiä koko illan huokaus. Saan onneksi pitää sänkyä selän alla yön ja aamulla tas aikasin tien päälle, ilimoja kahtelemmaan :D


      • siilimuori
        siilikmuori kirjoitti:

        :DD.
        Mitäs sun grokis sisälsi. Minä oon kahtellu verta ja suolenpätkiä koko illan huokaus. Saan onneksi pitää sänkyä selän alla yön ja aamulla tas aikasin tien päälle, ilimoja kahtelemmaan :D

        Kaenuussa muuten oli ollut tänä aamuna 25 senttiä lunta auton konepellillä.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Kaenuussa muuten oli ollut tänä aamuna 25 senttiä lunta auton konepellillä.

        OO hilijoo ei täällä saa puhua ilimoista, varsinkaa hyvivistä kaunista säistä.
        Tiiätsä kun tää porukka hirvee kateeteeliisa, kerro vaan mulla on murhetta kaek asiat on päen mäntyä, valehtele et salamoi lunta sattaa ja pakkasta 40 astetta, lissee vielä omiasi.
        Muista aamulla heti herätessäs mennä moottoritielles punalippu kädessäs laulaen eespäen eespäen tiellä taistojen, kyllä se siitä.


      • siimuori
        1eero kirjoitti:

        OO hilijoo ei täällä saa puhua ilimoista, varsinkaa hyvivistä kaunista säistä.
        Tiiätsä kun tää porukka hirvee kateeteeliisa, kerro vaan mulla on murhetta kaek asiat on päen mäntyä, valehtele et salamoi lunta sattaa ja pakkasta 40 astetta, lissee vielä omiasi.
        Muista aamulla heti herätessäs mennä moottoritielles punalippu kädessäs laulaen eespäen eespäen tiellä taistojen, kyllä se siitä.

        No huomenta. Linnutki rääkyy tuolla ikkunan takana, mikähän murhe niillaäin, vissiin varpaita palelee tai hammasta kolottaa. Mullaki niiiiiiiiiiiiiin pitkä murehien täyttämä päivä eessä, en millllllllllllään jaksais niille keksiä tai etenkää totteuttaa parannuskeinoja, hohhoiijaa. Väsyttää ja vituttaa ;DD. Eespäin on vain mentävä, jos ei lipun niin punaisen pirssin kera. Meidän pikku alkuihimset keski-ihmisineen pyysivät vappbrunssille, mutta enpä tietenkää pääse kun pitttttääää mennä sitä leivänkyrsää hankkiman. Kyllä on synkää ja pimiää, peskules.

        Kelpasko :D.


      • ent.siivoojaparka
        siimuori kirjoitti:

        No huomenta. Linnutki rääkyy tuolla ikkunan takana, mikähän murhe niillaäin, vissiin varpaita palelee tai hammasta kolottaa. Mullaki niiiiiiiiiiiiiin pitkä murehien täyttämä päivä eessä, en millllllllllllään jaksais niille keksiä tai etenkää totteuttaa parannuskeinoja, hohhoiijaa. Väsyttää ja vituttaa ;DD. Eespäin on vain mentävä, jos ei lipun niin punaisen pirssin kera. Meidän pikku alkuihimset keski-ihmisineen pyysivät vappbrunssille, mutta enpä tietenkää pääse kun pitttttääää mennä sitä leivänkyrsää hankkiman. Kyllä on synkää ja pimiää, peskules.

        Kelpasko :D.

        Enpä tuon vuodatuksen perusteella pysty rehellisesti sanomaan olevani kateellinen sinulle.
        Muuten yksi kauneimmista kohteliaisuuksista, mitä minun suustani lähtee ja mitä minulle on annettu, on juuri se; voi kun mä oon kateellinen sulle, kun...


      • siiimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Enpä tuon vuodatuksen perusteella pysty rehellisesti sanomaan olevani kateellinen sinulle.
        Muuten yksi kauneimmista kohteliaisuuksista, mitä minun suustani lähtee ja mitä minulle on annettu, on juuri se; voi kun mä oon kateellinen sulle, kun...

        No minähän tein mitä pyydettiin eli "kerro vaan mulla on murhetta kaek asiat on päen mäntyä, valehtele et salamoi lunta sattaa ja pakkasta 40 astetta,"

        Eikös tuossa "vuodatuksessa" ollu aika hyvin onnistuttu :).

        Minen ymmärrä katteutta ollenkaa enkä näe sitä kohteliaisuutena.


      • ent.siivoojaparka
        siiimuori kirjoitti:

        No minähän tein mitä pyydettiin eli "kerro vaan mulla on murhetta kaek asiat on päen mäntyä, valehtele et salamoi lunta sattaa ja pakkasta 40 astetta,"

        Eikös tuossa "vuodatuksessa" ollu aika hyvin onnistuttu :).

        Minen ymmärrä katteutta ollenkaa enkä näe sitä kohteliaisuutena.

        Minulla kateus on aina ihailunsekaista kateutta. Sellaista, että; voi kun minäkin osaisin ja pystyisin, voi kun minäkin olisin...
        Töissä käydessä olin esim. joskus kateellinen aamuvirkuille, kun itse joutui herättelemään itseään tunnin verran ennenkuin pääsi liikkeelle, eikä täysin hereillä ollut sittenkään ennenkuin illalla.
        Sellaisen kateuden päälle en ymmärrä, että alkaisi kateudesta piruksi toisille tai että minua jäisi kateus jurnuttamaan pitemmäksi aikaa. Mistään materialistisesta (omaisuudesta, ulkonäöstä, ammatista, oppiarvosta...) en osaa olla kateellinen ollenkaan. Se mistä voin olla kateellinen, on aina joku sellainen synnynnäinen ominaisuus, kyky, lahjakkuus... minkä haluaisin olevan itsellänikin kaiken tämän täydellisyyden lisäksi, niinkuin extrana vielä.


      • silimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minulla kateus on aina ihailunsekaista kateutta. Sellaista, että; voi kun minäkin osaisin ja pystyisin, voi kun minäkin olisin...
        Töissä käydessä olin esim. joskus kateellinen aamuvirkuille, kun itse joutui herättelemään itseään tunnin verran ennenkuin pääsi liikkeelle, eikä täysin hereillä ollut sittenkään ennenkuin illalla.
        Sellaisen kateuden päälle en ymmärrä, että alkaisi kateudesta piruksi toisille tai että minua jäisi kateus jurnuttamaan pitemmäksi aikaa. Mistään materialistisesta (omaisuudesta, ulkonäöstä, ammatista, oppiarvosta...) en osaa olla kateellinen ollenkaan. Se mistä voin olla kateellinen, on aina joku sellainen synnynnäinen ominaisuus, kyky, lahjakkuus... minkä haluaisin olevan itsellänikin kaiken tämän täydellisyyden lisäksi, niinkuin extrana vielä.

        Jaaaaaaaaaaaaaaa................................
        Ehkä minä en ole koskaan peilannut itseäni muihin vaan mullon aina olla käsitys omasta itsestäni mikä tai millainen haluan olla tai miksi haluan tulla. Kateus ei siihen liity millään lailla.


      • ent.siivoojaparka
        silimuori kirjoitti:

        Jaaaaaaaaaaaaaaa................................
        Ehkä minä en ole koskaan peilannut itseäni muihin vaan mullon aina olla käsitys omasta itsestäni mikä tai millainen haluan olla tai miksi haluan tulla. Kateus ei siihen liity millään lailla.

        Ooooh! Sittenhän sinä olet vielä täydellisempi kuin minä.
        Lauluääni on sellainen, mistä olen kateellinen niille, joilla sitä on. Mutta, jos en olisi koskaan kuullut kenenkään laulavan, niin miten minä muuten haluaisin osata laulaa, kun minulla ei olisi mihin peilata itseäni?
        Tottakai sitä peilaa itseään toisiin. Sillä tavalla sinä olet puhumaankin oppinut. Ajatteles, minkälainen haluaisit olla, jos ei sinulla olisi koskaan ollut ketään ihmistä, mihin peilata itseäsi. Olisit ollut vaikkapa jossain sademetsän uumenissa vauvasta saakka apinoitten hoivassa. Miksikä sinä silloin olisit halunnut tulla ja mikä ja millainen olisit halunnut olla? Silloin olisit automaattisesti peilannut itseäsi apinoihin ja tullut niitten kaltaiseksi.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ooooh! Sittenhän sinä olet vielä täydellisempi kuin minä.
        Lauluääni on sellainen, mistä olen kateellinen niille, joilla sitä on. Mutta, jos en olisi koskaan kuullut kenenkään laulavan, niin miten minä muuten haluaisin osata laulaa, kun minulla ei olisi mihin peilata itseäni?
        Tottakai sitä peilaa itseään toisiin. Sillä tavalla sinä olet puhumaankin oppinut. Ajatteles, minkälainen haluaisit olla, jos ei sinulla olisi koskaan ollut ketään ihmistä, mihin peilata itseäsi. Olisit ollut vaikkapa jossain sademetsän uumenissa vauvasta saakka apinoitten hoivassa. Miksikä sinä silloin olisit halunnut tulla ja mikä ja millainen olisit halunnut olla? Silloin olisit automaattisesti peilannut itseäsi apinoihin ja tullut niitten kaltaiseksi.

        Minä en ole täydellinen kun mulle riittää vaatimaton meitsi ihan vaan tällaisenaan. Omasta mielestä oon ihan hyvä ihmiseksi ja se riittää mulle. Ja miksei muutamalle muullekin siinä sinussa :).

        Minä puhuin peilaamisesta kademielellä, mistä sinä puhuit?


      • siilimuori
        siilimuori kirjoitti:

        Minä en ole täydellinen kun mulle riittää vaatimaton meitsi ihan vaan tällaisenaan. Omasta mielestä oon ihan hyvä ihmiseksi ja se riittää mulle. Ja miksei muutamalle muullekin siinä sinussa :).

        Minä puhuin peilaamisesta kademielellä, mistä sinä puhuit?

        Siis korostan vielä: "Kateus ei siihen liity millään lailla".


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Minä en ole täydellinen kun mulle riittää vaatimaton meitsi ihan vaan tällaisenaan. Omasta mielestä oon ihan hyvä ihmiseksi ja se riittää mulle. Ja miksei muutamalle muullekin siinä sinussa :).

        Minä puhuin peilaamisesta kademielellä, mistä sinä puhuit?

        Niin niin. Johan kirjoitin, ainakin kuvittelin kirjoittaneeni, että olen kateellinen toisten lauluäänestä, jonka olen huomannut heillä olevan peilaamalla omaa ääntäni heidän ääneensä. Eihän se mitään auta, mutta olen silti kateellinen; voi kun minäkin osaisin laulaa ilman, että Fixun tarvitsee pudota kirjahyllyn päältä kesken uniensa juosta kauhuissaan pakoon.
        Ja vielä uudestaan: Jos ei minulla olisi mihin peilata lauluääntäni, niin en minä silloin osaisi häntä kadehtiakaan, jolla sitä on.
        Älä pliiiis yllytä minua enää toistamaan tuota samaa ties monettako kertaa.
        Minullekin ollaan oltu kateellisia ja olen ollut ihan ylpeä siitä. Voin kertoakin miksi minua on kadehdittu, jos haluat välttämättä kuulla ja osaat pyytää nätisti.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niin niin. Johan kirjoitin, ainakin kuvittelin kirjoittaneeni, että olen kateellinen toisten lauluäänestä, jonka olen huomannut heillä olevan peilaamalla omaa ääntäni heidän ääneensä. Eihän se mitään auta, mutta olen silti kateellinen; voi kun minäkin osaisin laulaa ilman, että Fixun tarvitsee pudota kirjahyllyn päältä kesken uniensa juosta kauhuissaan pakoon.
        Ja vielä uudestaan: Jos ei minulla olisi mihin peilata lauluääntäni, niin en minä silloin osaisi häntä kadehtiakaan, jolla sitä on.
        Älä pliiiis yllytä minua enää toistamaan tuota samaa ties monettako kertaa.
        Minullekin ollaan oltu kateellisia ja olen ollut ihan ylpeä siitä. Voin kertoakin miksi minua on kadehdittu, jos haluat välttämättä kuulla ja osaat pyytää nätisti.

        Sinä et älä oikein mitä minä tarkoitan joten olokoot.


      • siilimuori
        siilimuori kirjoitti:

        Sinä et älä oikein mitä minä tarkoitan joten olokoot.

        siis et älyä.


      • siilimuori

        Ja en pyyä, kerrot kuitenkin :D
        Minuakin on pikkusisko kadehtinut kun minä voitin lapsena hiihtokilpailussa palkinnon ja hänen omasta mielestään hänen olisi pitänyt saada myös vaikka ei edes hiihtänyt. Märyn kanssa pyöri pitkin tienvierushankia kotiin kisoista.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Ja en pyyä, kerrot kuitenkin :D
        Minuakin on pikkusisko kadehtinut kun minä voitin lapsena hiihtokilpailussa palkinnon ja hänen omasta mielestään hänen olisi pitänyt saada myös vaikka ei edes hiihtänyt. Märyn kanssa pyöri pitkin tienvierushankia kotiin kisoista.

        No enkä kerro, kun et osaa nätisti pyytää.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No enkä kerro, kun et osaa nätisti pyytää.

        Minen ruukaa kerjätä. Jos kerrot niin kerrot, jos et niin et. Sinä se.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Minen ruukaa kerjätä. Jos kerrot niin kerrot, jos et niin et. Sinä se.

        No ei sit, kun ei kerta kiinnosta. Olet vaan kateellinen, kun tiedät, että joku on ollut minulle kateellinen.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No ei sit, kun ei kerta kiinnosta. Olet vaan kateellinen, kun tiedät, että joku on ollut minulle kateellinen.

        Hah. Kateus vie kalatkin vedestä kertoo vanha sanalasku.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Hah. Kateus vie kalatkin vedestä kertoo vanha sanalasku.

        Höps! Ei pidä aina mennä uskomaan kaikkea kateellista, mitä sanotaan.
        Kyllä se on kalastaja, joka ne kalat vie vedestä.


    • tavallinen.on.hyvä

      En jaksa lukea koko ketjua, mutta sanon taas kerran, että ihmettelen ihmisiä, jotka vertaavat. Mitä on muilla, ei ole itseltä pois.

      Toki toivoisin, että palkkani olisi parempi ja tuleva vanhuuseläke tulee olemaan surkea, eläkeikä pelottaa. Mutta minkäs teet kun olet niin tyhmä etten pärjää vaativammissa töissä. Ei se ole kenenkään toisen syy.

      Mitään ylellistä elämää en haluaisi viettää. En halua voittaa 7 milliä lotossa. Yksi olisi poikaa, vähempikin riittäisi turvaamaan ihmisarvoisen vanhuuden.

      • siilimuori

        Minä taas luotan että kun elää suu säkkiä myöten, Suomessa ei nälkään eikä kylmään kuole jos vähänkään on kartalla oman elämänsä järjestämisessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe