Singapore 10 päivää

SingSling

Suunnitelmissa on lähteä Singaporeen max kahdeksi viikoksi. Kaikki jotka ovat olleet siellä ovat kehuneet paikkaa, joten pakkohan se on itsekin sitten tutkia. Ollaan jo tutkittu sen verran, että paljon on nähtävää ja tekemistä. Ja juuri tämän vuoksi kyselemmekin muiden kävijöiden mielipiteitä. Parhaimmat vinkit saa niiltä jotka ovat käyneet jo paikalla
Koska olisi paras aika matkustaa?
Kaksi yötä Marina Bay Sandsissa luxuksessa, mutta muuten suht halvassa hotellissa. Suosituksia?
Mitkä paikat kannattaa ehdottomasti tsekata? Museot yms. ei välttämättä ole eka kiinnostuksen kohde.
Onko lähistöllä kivoja paikkoja 2-4 päivän reissua varten?
Eli kaikenlainen tieto on tervetullutta, kiitos.

5

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sling

      Olin joulukuussa Singaporessa. Silloin satoi joka päivä ja kauan eli selkeää säätä ei niiden neljän päivänä aikana siellä ollessani ollut kuin muutamia tunteja. Raffless-hotelli kannattaa käydä katsomassa ja kenties nauttia kuuluisa Singapore-Sling (ei ollut mitenkään mieleenpainuva makukokemus). Singaporessa oli minusta kallista, joten shoppailukohteena sitä en pitäisi ellei sitten aikeena ole Dior, Chanel ja muut designer-vaatteet, joita butiikkeja kaupunki on pullollaan.

    • Seppo...Kalevi

      Joulu-tammikuu on sadekautta. Suomesta on hyvä matkustaa syksyllä tai keväällä. Lämpötila on tasaisesti 28-32 ympäri vuoden. Hintataso vaihtelee laidasta laitaan, mitä hienompi ostari esim. Marina Bay Sands ja lähempänä keskustaa - sitä kalliimpaa. Bali ja Langkawi on alle 2 tunnin lentomatkan päässä ja sopivia 3-4 reissuun Singaporesta jos pelkkä kaupunkiloma kyllästyttää. Makuja on monenlaisia, mutta kannattaa ottaa rennosti ja käydä eri alueilla perinteisten Orchard Road, Clarke Quay, Boat Quay lisäksi esim China Town, Little India, Arab Street, Gardens by the Bay, Sentosa. Dinnerillä esim. Duxton Hill, Club Street, Holland Village, Chjimes, Dempsey Hill jne. Jos on rahamiehiä Sunday Brunch esim. Ritz Carltonissa tai muissakin paremmissa hotelleissa

    • singaporeopas

      Singapore on mahtava paikka, mutta sen kyllä näkee jo muutamassa päivässä. Kannattaa tosiaan tehdä niitä muutaman päivän reissuja: Singaporesta lentää kätevästi minne päin tahansa Kaakkois-Aasiaa. Ja Indonesiaan pääsee laivallakin – Malesiaan taas vaikka bussilla.
      http://kerranelamassa.fi/singapore-opas/

    • SingaporeYes

      Tammikuussa aikanaan olin, oisko 3 v sitten, ja joka pv satoi :) En kyllä itse sanoisi Singaporea kalliiksi paikaksi, hinnat oli noin puolet meikätasosta, hotellit tosi halpoja. Ruokailu ulkona edullista. Singapore Zoo nyt ainakin kannattaa käydä katsomaan, on valittu maailman parhaaksi eläintarhaksi, eikä syyttä!
      http://www.zoo.com.sg/

    • Lokakuumatka

      Olin muistaakseni lokakuussa käymässä Singaporessa. Ei satanut lainkaan, ja parina päivänä oli jopa täysin tyyntä, mikä on harvinaisuus. Paikan kiertää muutamassa päivässä, eli kannattaa miettiä myös muualla käyntiä välillä.

      Shoppailu on halpaa, kun löytää paikat. Pikkupaikoista saa käteisellä tavarat halvemmalla kuin luottokortilla; ottavat aika ison % luottokorttien käsittelyistä.

      Takashimayan tavaratalo ainakin löytyy Singaporesta, ja sieltä saimme kaiken mitä tarvitsimme, halvalla, ja ... vähän liikaakin, itse asiassa.

      TAX FREE palautukset saa lentoasemalta. Varaudu jonotukseen. Täytä lappuset etukäteen, jo hotellilla viimeistään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe