Nainen ei laittaudu

joku7338

Mitä mieltä olette jos naisenne ei laittaudu juhliin eikä ylipäätänsä halu näyttää miehen silmii viihdyttävältä? En tarkoita että pitäisi näyttää mallilta mut ois kiva jos haluaisi näyttää miellyttävältä. Naiseni on aika "karu" ilman meikkiä,jota ei suostu käyttään koskan( edes ripsari,huulipuna). Kaikkien muiden naiset on nii viimisen päälle upeeksi laitettu ni välillä saa hävetä ku oma naiseni on kuin vasta herännyt. Olen kiertelyn kautta vihjaillut mutta ei taida vaa haluta. Hän luulee itseänsä tosi nätiks mutta toisin on. Rakastan kuitenki häntä joten en pysty ulkonäyn takia jättää.

97

1177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkossmiess

      Kyllä minusta pieni laittautuminen on osa juhlapukeutumista. Ehdottaisin, että puhuisit hänelle (et siis) vihjaisi, että sinusta olisi mukavaa, jos hän laittautuisi vähän juhliin.

      • kauneutta_arkeenkin

        Minä herään aamuisin aina ennen miestäni, että ehdin ottaa kylmän suihkun, laittaa kevyen arkimeikin ja tarjoilla hänelle aamiaisen vuoteeseen. Meikkaamiseen ei mene paljon aikaa, koska minulla on suihkurusketus, tekoripset, kestorajaukset kulmissa, silmien ympärillä ja huulissa. Hiustenpidennykset, huulet ja rinnat pitäisi taas uusia, ehkä vähän lisää volyymia?
        Juhliin tietenkin laittaudun kunnolla, mutta se ei jostain syystä miellytä miestäni? Saan ehkä liikaa huomiota vierailta miehiltä?


      • kun_non

        provo :D

        Laittaudut vielä exrtrapaljon entisestään (arkilookista) juhliin, mutta se ei miellytäkään miestäsi.

        Hetkinen. Haluaisiko miehesi, että olisit hieman luomumpi?

        Tuo joka-aamuinen teatteri kyllä kuulostaa epäaidolta. Ehkä olet poiminut toimintamallin elokuvista? Ja vedät ylipääätään roolia, joka menee överiksi.?

        Mitä jos olisit ihan oma itsesi, sytyttäiskö toista mahd. enemmän?

        Kunnon provo. :D


      • Korkokenkäritilänvälissä

        Ei kauneutta_arkeen kirjoitus ollut provo, se oli loistavaa sarkasmia ;D

        Missä maailmankirjoissa sanotaan, että naisen kuuluu itseään ehostaa? Meikit päällä emme synny tähän maailmaan kukaan. Tiedän monia erittäin luonnonkauniita naisia jotka eivät (onneksi) meikkaa, koska ovat sinut itsensä kanssa.

        Itse meikkaan päivittäin jonkin verran. Mutta näitä pakkelikuningattaria en ymmärrä ollenkaan, siis niitä joiden meikki on ns. sotamaalaus. Kadottavat oman persoonansa meikkien ja lisävarusteiden alle (tekoripset, hiuslisäkkeet, tekokynnet, jopa botoxit ja silarit ).

        Meikitön ei tarkoita epäsiisteyttä, niin meikkaamaton kuin meikattu voi olla epäsiisti. Ja kun meikillä lähdetään oikein huonoon keliin, esim. räntäsateeseen, niin siinä sitä vasta epäsiistiä hetken kuluttua ollaan kun ripsivärit on poskilla ;).

        Meikkaaminen tai luonnollinen olotila on jokaisen oma valinta, jota myös muiden tulee kunnioittaa.

        Miehillä on usein se harhaluulo, että luulevat että ns. "kaunis" ulkonäkö tulee ihan itsestään. Joko pimatsut laittavat kaikki rahansa ulkonäköönsä (monet pintajulkkikset tuntuvat olevan ulosotossa), tai heillä on sponsori -> mies. Jos vaadit "luxusta", ole valmis myös maksamaan siitä.


      • kun_non

        provoksi on omaa sarkasmiani täällä suomi24ssä usein määritelty. Sehän tarkoitta vain sitä, että ihmiset ovat / elävät vähän eri levelillä. Miten nämä näkee? - mihin kontekstiin sijoittaa? Jos esim. edellisen kommentin kirjoittajalla on kaikki naiseuden "täyteaineet" jo käytössä, ja jos siitä voi sarkastisesti vielä todeta, että "täytyisi vielä vähän pumpata lisää", niin OK - sarkasmia. Jos taas edellisen kommentin kirjoittaja on joku luomutyyppi, joka asettuu em. naiskuvauksen "nahkoihin", kyseessä on provo. Epäilen jälkimmäistä.


    • Motivaationpuute

      Mun mies sanoo aina että tu vaan verkkareissa jos inisen etten kerkiä laittamaan jos johonkin pitäisi lähteä nopeasti ja yhtäkkiä. Uskon sen että se ei kyllä huomaa tälläänkö kun ihan sama vaikken tälläisikään. Mielellään se kuitenkin katselee nättejä naisia eikä varmaan tajua edes kuinka paljon ne on nähnyt vaivaa laittautuessaan. Kuvittelee varmaan että aina näyttävät siltä? Musta olisi siis kiva että mies edes noteeraisi sen omankin laittautumiseni eli sanoisi vaikka että ootpa nättinä niin motivoisi laittamaan.

      • ruskeetukka

        Sama täällä motivaationpuute, ois tosi kiva saada siltä omalta mieheltä ees joskus kehuja.


      • kun_non

        provoa on sarkasmi myös usein. ;) Provoksi ovat ainakin monet omaa sarkasmiani usein määritelleet, he ketkä elävät vähän eri leveleillä.

        Joku sanoi tässä keskustelussa, että on kunnioitusta toisia kohtaan pukeutua "siististi". Mitä se sitten kellekin tarkoittaa. Itse vierastan tietynlaista "tyylikkyyttä", joka tuntuu tietyssä kategoriassa olevan normi ja sulkevan pois / ulos ylimielisyydessään toiset ihmiset. Nämä ihmiset tuntuvat myös mieltävän usein yksinkertaisesti vain erityyppiset ihmiset epäsiisteiksi. Jos eivät siis vain täytä heidän mittapuutaan.

        Mietä on eri tyyppisiä jo arvoiltamme, ideologioiltamme jne., ja sen mitä kukakin esim. mieltää "juntiksi" vaihtelee eri ihmisillä. Itsestäni junttia on esim. kaikkinainen sivistymättömyys, valistumattomuus ja valveutumattomuus mihin usein täällä suomi24ssäkin törmää. Ihmisten asenteellisuus, kapea-alaisuus ja pikkusieluisuus yms. Sitä eivät myöskään esim. merkkivaatteet tai kropanbuustaukset peitä.

        (Lue; en leimaa kaikkia "tyylikkäitä" nyt tässä esim. junteiksi. Mutta heissäkin löytyy - "ei ole ihmistä karvoihin katsominen".)


      • edellinen

        kommenttini oli tarkoitettu ylempänä olevalle nimimerkille "korkokenkä ritilän välissä". Epähuomiossa tuli tämä kommentti väärään kohtaan. No, ennätin jo jokatapauksessa laittaa kommenttni oikeaan paikkaan, joka alkaa vähän samoin sanoin kuin edellinen.


    • ääliö_älä_jätä

      Mitähän varten naises edes on kanssasi? Vaikutat ääliöltä.

      Siitä kyl oon samaa mieltä, että juhliin voisi ihan kuka vaan vähän panostaa, se kun ei ihmeitä vaadi. Tiedän pari ukkoo, jotka tulee kaikkiin juhliin esim. tuulihousut/verkkarit päällään, vaikka omistavat kyllä puvunhousutkin. Pari muikkelia puolestaan ei koskaan välitä pistää juhliin farkkuja parempia housuja hmm..

    • meikkileikki

      En minä ainakaan laittaudu VAIN miesten takia tai sen mitä muut minusta ajattelevat. Jotkut, harvat ovat niin kauniita ilman meikkiä. Onnellinen se joka on. Vaatetukseen voi vaikuttaa. Ja pukeutuminen varsinkin juhliin on myös sen ihmisen arvostamista,jonka juhla on sekä muiden läsnäolevien.
      Itse leikkaan joka päivä. Eikä meikin tarvitse mikään pakkelikasa olla sekä pukeudun kivasti ja naisellisesti. Ei tarvitse olla muotilehdestä revitty. Eli jos näen juhlissa naisen joka on kuin seinästä revitty, tunnen myötähäpeää.

      • opwsji

        Itse olen samaa mieltä siinä, että en laittaudu miehen takia ja raivostuttaa muutenkin koko ajatus, että naisen olisi miehen takia meikattava. Ihmisen pitää kelvata juuri sellaisena kuin on. Itse pidän huolitellusta ulkonäöstä.


      • käsittämättömyyttä
        opwsji kirjoitti:

        Itse olen samaa mieltä siinä, että en laittaudu miehen takia ja raivostuttaa muutenkin koko ajatus, että naisen olisi miehen takia meikattava. Ihmisen pitää kelvata juuri sellaisena kuin on. Itse pidän huolitellusta ulkonäöstä.

        Asian ytimessä!!

        Ei naisen tarvitse olla "miehen silmänruokaa", etenkään suhteessa. Jos mies haluaa pelkkää "silmänruokaa" ja "haluttavan panopuun" ja "kotiapulaisen" niin hyi olkoot. Mikä se sellainen suhde sitten on?

        Kai tähän taas tulee joku Euroopassa asuva muotiperse väittämään, että "Joo oikein SUOMIJUNTIN!!!! mielipide että kuljetaa rumana verkkarit tuulitakki yhdistelmässä ja ollaan niin naisellista silleen, täällä Euroopassa arvostetaan paljon siistiä ulkonäköä!!!!" kuten tuolla yhdessä kommentissa oli, mutta kyllä minun mielestäni suhteessa ollaan tasaveroisina kumppaneina, eikä minään toisen "silmänruokana". Ei nainen ole mikään seksikkyysobjekti, jossa ei muulla väliä kuin ulkonäöllä, hyi olkoon. Joo siis ei tartte haista paskalle ja kuljeskella ympäriinsä 30 vuotta vanhoissa risoissa ryysyissä, mutta kyllä suurin osa naisista, Suomessakin, on ihan siistejä ja hygieenisiä ja itsestään huolehtivia.

        Sitä paitsi samaa voisi sitten vaatia miehiltä, että adonisvartaloa ja parratonta naamaa ja puku päällä, koska "ah silmänruokaa!!!"

        Älkää ihmiset alkako suhteeseen sellaisen kanssa, jota ette muka voi katsoa ilman ehostusta.


      • PanostakaaMolemmat
        käsittämättömyyttä kirjoitti:

        Asian ytimessä!!

        Ei naisen tarvitse olla "miehen silmänruokaa", etenkään suhteessa. Jos mies haluaa pelkkää "silmänruokaa" ja "haluttavan panopuun" ja "kotiapulaisen" niin hyi olkoot. Mikä se sellainen suhde sitten on?

        Kai tähän taas tulee joku Euroopassa asuva muotiperse väittämään, että "Joo oikein SUOMIJUNTIN!!!! mielipide että kuljetaa rumana verkkarit tuulitakki yhdistelmässä ja ollaan niin naisellista silleen, täällä Euroopassa arvostetaan paljon siistiä ulkonäköä!!!!" kuten tuolla yhdessä kommentissa oli, mutta kyllä minun mielestäni suhteessa ollaan tasaveroisina kumppaneina, eikä minään toisen "silmänruokana". Ei nainen ole mikään seksikkyysobjekti, jossa ei muulla väliä kuin ulkonäöllä, hyi olkoon. Joo siis ei tartte haista paskalle ja kuljeskella ympäriinsä 30 vuotta vanhoissa risoissa ryysyissä, mutta kyllä suurin osa naisista, Suomessakin, on ihan siistejä ja hygieenisiä ja itsestään huolehtivia.

        Sitä paitsi samaa voisi sitten vaatia miehiltä, että adonisvartaloa ja parratonta naamaa ja puku päällä, koska "ah silmänruokaa!!!"

        Älkää ihmiset alkako suhteeseen sellaisen kanssa, jota ette muka voi katsoa ilman ehostusta.

        Kuitenkin mies ei saa lihoa. Mies ei saa kulkea verkkareissa. Mies ei saa olla sitä eikä tätä, miehen pitää pitää huolta itsestään. Oletteko vähän kaksoismoralismin puolella? Ja vaikka kuinka väitätte, haluatte tekin miehenne näyttävän hyvältä. ???

        "Sitä paitsi samaa voisi sitten vaatia miehiltä, että adonisvartaloa ja parratonta naamaa ja puku päällä, koska "ah silmänruokaa!!!"

        Eli sinä rinnastat pienen meikkauksen koko kehon muutoksiin, mm. kuntoiluun, plastiikka kirurgiaan sekä kalliisiin monen sadan euron arkipäivään sopimattomiin vaatteisiin pukeutumista?? On sinullakin vertailukohdat.

        Mihin itse vertaan näitä kahta tapaa laittautua naista varten parisuhteessa on mm. komeaksi pukeutuminen, parran ajo (joka oli ainut järkevä pointti sinulta), suihkun raikkaana hyvät hajuvedet, siisti yleisilme muutenkin sekä hyvä käytös yms.

        Mitä itse olen arvostanut omissa suhteissani sitä, että nainen jaksaa laittautua muitakin kuin itseään ja muita ihmisiä varten. Eli siis minua varten. Niin kuin minäkin pukeudun monesti siististi naistani varten, jotta tulisi vähän vaihtelua siihen alkkarit verkkarit meininkiin jota kotona kumpikin harrastaa. Tämä piristää kummasti. Itse kun vielä osoitan arvostusta kun naiseni jaksaa takiani meikata. Yleensä se vain jää ajan kanssa... Monet miehet ei uskalla kehua naistaan meikattuna, ettei nainen tuntisi "Oho, no nyt se minut vasta huomaan kun on meikkiä naamassa".

        Jos parisuhteessa unohdutaan vain siihen "Nyt se on koukussa, kelpaan vaikka paskaset alushousut jalassa toiselle joka päivä" tyyliseen ajatukseen, suhde kulahtaa aika äkkiä. Vaivannäkö ja kumppanin hurmaaminen suhteessa vielä 20 vuodenkin jälkeen on seksikästä. Kokeilkaa ihmeessä. Rakkaus ei kuole ulkonäköön, mutta seksuaalista viettiä on hyvä välillä kutitella. On mukava nähdä oma kumppani viehättävänä vaikka yhdessä ollaankin, eikä tarvetta olisi ehostaa. Se tekee siitä seksikästä ja mukavaa. Laittautuminen on enemmän toisen huomioimista kuin itsensä.

        Ja mitä muuten asiaan tulee, tottakai kumppani kelpaa ilman meikkiä. Koko paskan pointti olikin siis se, että kun näkee toisen eteen vaivaa ja "tavoittelee" toisen huomiota edes silloin tällöin on se jonkinlainen piriste suhteeseen. Ja tämä ei todellakaan ole päivittäinen tarve... Ehkä pari kertaa kk... Sen verran liikenee aikaa keneltä tahansa. Suhdetta hoidetaan eikä unohduta siihen "Nyt saa turvota ja lihota yms" ajatukseen. Syyttävä katse osoittaa siis kumpiakin, miehiä ja naisia tällaisissa asioissa. Vaatii kummankin panostuksen.


      • PanostakaaMolemmat
        PanostakaaMolemmat kirjoitti:

        Kuitenkin mies ei saa lihoa. Mies ei saa kulkea verkkareissa. Mies ei saa olla sitä eikä tätä, miehen pitää pitää huolta itsestään. Oletteko vähän kaksoismoralismin puolella? Ja vaikka kuinka väitätte, haluatte tekin miehenne näyttävän hyvältä. ???

        "Sitä paitsi samaa voisi sitten vaatia miehiltä, että adonisvartaloa ja parratonta naamaa ja puku päällä, koska "ah silmänruokaa!!!"

        Eli sinä rinnastat pienen meikkauksen koko kehon muutoksiin, mm. kuntoiluun, plastiikka kirurgiaan sekä kalliisiin monen sadan euron arkipäivään sopimattomiin vaatteisiin pukeutumista?? On sinullakin vertailukohdat.

        Mihin itse vertaan näitä kahta tapaa laittautua naista varten parisuhteessa on mm. komeaksi pukeutuminen, parran ajo (joka oli ainut järkevä pointti sinulta), suihkun raikkaana hyvät hajuvedet, siisti yleisilme muutenkin sekä hyvä käytös yms.

        Mitä itse olen arvostanut omissa suhteissani sitä, että nainen jaksaa laittautua muitakin kuin itseään ja muita ihmisiä varten. Eli siis minua varten. Niin kuin minäkin pukeudun monesti siististi naistani varten, jotta tulisi vähän vaihtelua siihen alkkarit verkkarit meininkiin jota kotona kumpikin harrastaa. Tämä piristää kummasti. Itse kun vielä osoitan arvostusta kun naiseni jaksaa takiani meikata. Yleensä se vain jää ajan kanssa... Monet miehet ei uskalla kehua naistaan meikattuna, ettei nainen tuntisi "Oho, no nyt se minut vasta huomaan kun on meikkiä naamassa".

        Jos parisuhteessa unohdutaan vain siihen "Nyt se on koukussa, kelpaan vaikka paskaset alushousut jalassa toiselle joka päivä" tyyliseen ajatukseen, suhde kulahtaa aika äkkiä. Vaivannäkö ja kumppanin hurmaaminen suhteessa vielä 20 vuodenkin jälkeen on seksikästä. Kokeilkaa ihmeessä. Rakkaus ei kuole ulkonäköön, mutta seksuaalista viettiä on hyvä välillä kutitella. On mukava nähdä oma kumppani viehättävänä vaikka yhdessä ollaankin, eikä tarvetta olisi ehostaa. Se tekee siitä seksikästä ja mukavaa. Laittautuminen on enemmän toisen huomioimista kuin itsensä.

        Ja mitä muuten asiaan tulee, tottakai kumppani kelpaa ilman meikkiä. Koko paskan pointti olikin siis se, että kun näkee toisen eteen vaivaa ja "tavoittelee" toisen huomiota edes silloin tällöin on se jonkinlainen piriste suhteeseen. Ja tämä ei todellakaan ole päivittäinen tarve... Ehkä pari kertaa kk... Sen verran liikenee aikaa keneltä tahansa. Suhdetta hoidetaan eikä unohduta siihen "Nyt saa turvota ja lihota yms" ajatukseen. Syyttävä katse osoittaa siis kumpiakin, miehiä ja naisia tällaisissa asioissa. Vaatii kummankin panostuksen.

        Niin ja nainen on siis tottakai aina kaunis. Myös ilman meikkiä ja sellaisen minä haluan hänet useimmiten nähdäkkin (95% ajasta). Mutta onhan se mukava nähdä oma nainen välillä täydessä sotamaalissa, tai edes vähän meikattuna.


      • opwsji

        Lisäisin vielä tuohon aikaisempaan kommenttiini, että olen kyllä kuullut myös miespuolisilta tutuilta, että kyllä miehellekin asetetaan kriteereitä ulkonäön suhteen. Itse ajattelen, että naisille se on ehkä kuitenkin yleisempää. Siis ehkä noin on. En ole mies, joten en osaa ihan varmaksi sanoa. MInulle naisena on ravintolassa jopa sanottu, että vartaloni on hyvä, mutta hiukseni ovat vääränlaiset, joten en kuulemma kelpaa vakavampaan suhteeseen. Todella pahasti sanottu ja koen kyllä näin naisena, että naiselle asetetaan todella paljon ulkonäkövaatimuksia. Pitää olla sporttinen, huolitelu ulkonäkö yms. Se on mielestäni surullistakin ja raivostuttavaa ja mielestäni esineellistämistä. Varsinkin suhteen alkuvaiheessa ihmisen pitäisi kelvata juuri sellaisena kuin on, mutta ymmärrän, jos tyypillisesti on huolehtinut itsestään , mutta yht´äkkiä lakkaa huolehtimasta itsestään pitkäksi aikaa, niin silloin varmaan itsekin voisin sanoa kumppanille jotain. Siitä voisi ehkä huolestuakin.Toki elämäntilanteet vaihtelevat, raskaaksi tulo ym., jotka vaikuttavat ehkä siihen, että ei jaksa väliaikaisesti huolehtia itsestään, mutta jos se ei palaa ennalleen, niin voisin siihen ehkä jotain kommentoida.


      • PanostakaaMolemmat
        opwsji kirjoitti:

        Lisäisin vielä tuohon aikaisempaan kommenttiini, että olen kyllä kuullut myös miespuolisilta tutuilta, että kyllä miehellekin asetetaan kriteereitä ulkonäön suhteen. Itse ajattelen, että naisille se on ehkä kuitenkin yleisempää. Siis ehkä noin on. En ole mies, joten en osaa ihan varmaksi sanoa. MInulle naisena on ravintolassa jopa sanottu, että vartaloni on hyvä, mutta hiukseni ovat vääränlaiset, joten en kuulemma kelpaa vakavampaan suhteeseen. Todella pahasti sanottu ja koen kyllä näin naisena, että naiselle asetetaan todella paljon ulkonäkövaatimuksia. Pitää olla sporttinen, huolitelu ulkonäkö yms. Se on mielestäni surullistakin ja raivostuttavaa ja mielestäni esineellistämistä. Varsinkin suhteen alkuvaiheessa ihmisen pitäisi kelvata juuri sellaisena kuin on, mutta ymmärrän, jos tyypillisesti on huolehtinut itsestään , mutta yht´äkkiä lakkaa huolehtimasta itsestään pitkäksi aikaa, niin silloin varmaan itsekin voisin sanoa kumppanille jotain. Siitä voisi ehkä huolestuakin.Toki elämäntilanteet vaihtelevat, raskaaksi tulo ym., jotka vaikuttavat ehkä siihen, että ei jaksa väliaikaisesti huolehtia itsestään, mutta jos se ei palaa ennalleen, niin voisin siihen ehkä jotain kommentoida.

        Minä suosittelen baarikommenttien jättämisen omaan arvoonsa... Ihmiset jopa selvinpäin on siellä sellaista halkiopääsakkia että huh huh. Miehillä sekä naisilla on paineet. Itse mm. tiedän kyllä hyvin miehen paineet, terveisin 169,5cm pitkä ja 62kg painava mies... Mutta elämässä on muutakin. Sopiva ihminen kun löytyy kohdalle, ei hän piittaa paskaakaan satutko olemaan brunette jne. Leuka ylös, keskisormi pystyyn ja haistata paskat kusipäisille miehille / naisille, on niitä hyviäkin olemassa :)

        Naisien paineet johtuvat ehkä nykyään enemmänkin tuosta mediassa näkyvyydestä sekä tästä aivan älyttömästä kurapaskasta nimeltä fitness, jonka tuloksia ei voi ihminen ilman sairaalloista schaissea saavuttaa. Lisäksi malli ohjelmat ja mallien laiha kehotyypin ihannointi on pahasta.


      • Oikeestisiis

        Minä kyllä laittaudun ja pidän itsestäni huolta nimenomaan mieheni vuoksi, en takia. Voin olla meikittä ja rönttävaatteissa mutten halua. Ja laittaudun kyllä esim. juhliin nimenomaan sen takia, että minulle on tärkeää myös se, mitä muut ajatteleva. Tuollainen ylimielinen suhtautuminen "en välitä mitä muut ajattelevat" on hyvin itsekästä ja hyvin kaksinaamaista koska KAIKILLE merkitsee jotain se, mitä muut ajattelevat, mutta kaikki eivät sitä uskalla myöntää.


      • Huupotin
        opwsji kirjoitti:

        Lisäisin vielä tuohon aikaisempaan kommenttiini, että olen kyllä kuullut myös miespuolisilta tutuilta, että kyllä miehellekin asetetaan kriteereitä ulkonäön suhteen. Itse ajattelen, että naisille se on ehkä kuitenkin yleisempää. Siis ehkä noin on. En ole mies, joten en osaa ihan varmaksi sanoa. MInulle naisena on ravintolassa jopa sanottu, että vartaloni on hyvä, mutta hiukseni ovat vääränlaiset, joten en kuulemma kelpaa vakavampaan suhteeseen. Todella pahasti sanottu ja koen kyllä näin naisena, että naiselle asetetaan todella paljon ulkonäkövaatimuksia. Pitää olla sporttinen, huolitelu ulkonäkö yms. Se on mielestäni surullistakin ja raivostuttavaa ja mielestäni esineellistämistä. Varsinkin suhteen alkuvaiheessa ihmisen pitäisi kelvata juuri sellaisena kuin on, mutta ymmärrän, jos tyypillisesti on huolehtinut itsestään , mutta yht´äkkiä lakkaa huolehtimasta itsestään pitkäksi aikaa, niin silloin varmaan itsekin voisin sanoa kumppanille jotain. Siitä voisi ehkä huolestuakin.Toki elämäntilanteet vaihtelevat, raskaaksi tulo ym., jotka vaikuttavat ehkä siihen, että ei jaksa väliaikaisesti huolehtia itsestään, mutta jos se ei palaa ennalleen, niin voisin siihen ehkä jotain kommentoida.

        Kuka asettaa naisille vaatimuksia? Miehet? Media yleensä? Naistenlehdet? Muut naiset?

        Koska oman kokemukseni mukaan naisten ja mm. heidän pukeutumisensa pahimpia arvostelijoita ovat naiset itse. He ovat myös niitä jotka asettaavat ne tavoitteet ja riman korkeuden.

        Mieskö se tulee ja käskee ostaa kaapit täyteen esim. kosteuttavia ja nuorentavia voiteita muutaman lisäkilon hiustenhoito yms. jne. tuotteita ja sitä tätä ja tuota joka tekee sinusta kauniimman ja nuoremman?

        Ja sitäpaitsi, jokainenhan meistä itse päättää mitkä tavoitteet haluaa täyttää. Vanhemmilla on odotuksia, mahdollisella puolisolla on odotuksia, pomolla on odotuksia jne. Onko esim. vapaa-aika tärkeämpää kuin työnteko? Jos on, niin todennäköisesti et paina hommia viikonloppuna, vältät ylitöitä jne, jonka joku toinen taas tekee ja sitä kautta menestyy paremmin työssään.

        Joku käyttää vapaa aikansa liikuntaa ja syö terveellisesti, hän todennäköisesti näyttää paremmalta kuin se joka löhöää TVn/tietokoneen edessä ja natustelee makeisia. Sinä voit päättää lähteä kavereiden kanssa shoppailemaan, joku opiskelee uutta kieltä.

        Elämä on täynnä valintoja. Meihin kaikkiin kohdistuu odotuksia, mutta me itse päätämme minkä eteen käytämme aikamme. Mikä on meille tärkeää.

        Tottakai esim. parisuhdetta muodostettaessa on aina helpompaa ja valinnanvaraa on enemmän jos myös näyttää hyvältä, mutta tämä sama sääntö koskee miehiä yhtä lailla. Ei se sotkuinen pälvikaljuinen möhömaha saa huomita samaan tapaan kuin komea ja treenattu pitkänhuiskea adonis. Sama myös vaikka työpaikkaa hakiessa. Jos näytät ja kuulostat hyvältä luot paremman vaikutelman.

        Jotkut miehetkin kommentoivat naisten ulkonäköä, aivan kuten naiset miesten, mutta siitä huolimatta naisten arvostelua olen kuullut eniten juurikin toisten naisten suusta. Tämä näkyy mm. etenkin jos nainen on selvästi panostanut ulkonäköönsä, niin sitten tulee kommentteja miten tuokin on tuommoinen tyrkky ja laittanut taas tuollaisen ja tuollaisen mekon ja taas on meikannut niin ja niin paljon liikaa ja helppoahan se on kun ei ole tehnyt lapsia jne.

        Missä tilanteessa mies esim. arvostelisi naispuolisen kaverinsa ulkonäköä, että nyt tuo Liisa näyttää aivan liian hyvältä.

        Kyllä miehillekin esim. ulkonäköpaineita olisi, mutta hyvin moni ei niistä välitä. Miksi miehille ei ole tarjolla kymmeniä eri päivävoide vaihtoehtoja? Koska harva mies on niistä valmis maksamaan, niille ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi markkinoita. Valmistajille ja markkinoijille olisi kultakaivos jos miehet käyttäisivät hoitotuotteisiin rahaa yhtä paljon kuin naiset, ja yritystä on ollut, mutta miehiä ei yksinkertaisesti kiinnosta. Se on valinta.


      • opwsji

        Tuo oli hyvä kysymys nimimerkki " huupotin" , että kuka asettaa naiselle vaatimuksia. Itse naisena koen, että miehet ovat minulle niitä joskus aivan liiankin suoraan asetelleet. Itse en ole milloinkaan ainakaan tähän päivään mennessä asetellut miehilleni kriteereitä. Mutta voi myös kysyä, onko medialla siihen osuutta ( noihin kriteereihin)? Itselläni on vain muutama naispuolinen kaveri ja en itse koe, että olisimme asetelleet toisillemme kriteerejä. Kelpaamme toisillemme juuri sellaisina kuin olemme. Toisaalta minulla on myös ollut miespuolinen kaveri, joka hyvin suoraan kommentoi hiuksiani, että ei pitänyt niistä. Itse en ole ainakaan tähän päivään mennessä kommentoinut kenenkään läheiseni ulkonäköä. Vihaan jo sitä ajatuksena, koska en ole yltiöpinnallinen ihminen. Ihmisen ulkonäön kritisoiminen on mielestäni julmaa.


    • laiittaudutaan

      Aika kumma ajatus, että naisen pitäisi laittautua, jotta miehellä tai muulla suhteen toisella puoliskolla olisi jotain katsottavaa? Nainen laittautukoot vaikka miten, jos ITSE haluaa itseään ehostaa, mutta ei sitä kenenkään miehenretaleen takia tarvitse tehdä. Mies taas, miksi pidät ulkonäköä niin tärkeänä osana, miten et muka pidä omaa naistasi kauniina minkä näköisenä tahansa??

      Juhliin kaikkien sukupuoleen katsomatta kyllä viitsittävä vähän panostaa, koska epäkohteliasta painattaa paikalle pyjamassa tukka takussa ja miehillä parta siistimättä jne.

      • roosaajapitsia

        Just tyypillinen suomi naisen mielipide (=juntti). Mikään ei ole niin ihanaa kun laittautua miestä varten ja tuntea miten,mies ihailee ja muutkin. Siinä nauttii ihan itsekin. Tuoksuu hyvälle, näyttää hyvälle ja käyttäytyy kauniisti ja hyvien käytöstapojen mukaan. No mun mies onkin Etelä-Euroopasta, jossa pukeutuminen ja muut ja kauniit asiat ylipäätään kuuluvat normaaliin joka päiväiseen elämään sekä naisilla että miehillä. Ja kyllä, nautin kauniina olemisesta myös itse. Turha marmattaa, että et sinä kaikkien mielestä varmaankaan ole kaunis ja hyvin pukeutunut. En varmaankaan, jotkuthan pitävät crocseista myös juhlavaatteiden kanssa. Se on ehkä hänen tyylinsä, ei minun.


      • nättiäluonnosta
        roosaajapitsia kirjoitti:

        Just tyypillinen suomi naisen mielipide (=juntti). Mikään ei ole niin ihanaa kun laittautua miestä varten ja tuntea miten,mies ihailee ja muutkin. Siinä nauttii ihan itsekin. Tuoksuu hyvälle, näyttää hyvälle ja käyttäytyy kauniisti ja hyvien käytöstapojen mukaan. No mun mies onkin Etelä-Euroopasta, jossa pukeutuminen ja muut ja kauniit asiat ylipäätään kuuluvat normaaliin joka päiväiseen elämään sekä naisilla että miehillä. Ja kyllä, nautin kauniina olemisesta myös itse. Turha marmattaa, että et sinä kaikkien mielestä varmaankaan ole kaunis ja hyvin pukeutunut. En varmaankaan, jotkuthan pitävät crocseista myös juhlavaatteiden kanssa. Se on ehkä hänen tyylinsä, ei minun.

        Kyllä siellä Etelä-Euroopassakin on eroja. Seurustelin joskus italialaisen miehen kanssa, ja hän tykkäsi kovasti luonnollisuudesta, se oli ihan ykkösjuttu meissä suomalaisissa naisissa. Ei tarvitse tälläytyä "ollakseen kauniina", minä nautin taas siitä että en tarvitse kemikaalikerrosta ja kehoni ulkopuolisia kappaleita ollakseni haluttava.


      • mie_SUOMESTA
        roosaajapitsia kirjoitti:

        Just tyypillinen suomi naisen mielipide (=juntti). Mikään ei ole niin ihanaa kun laittautua miestä varten ja tuntea miten,mies ihailee ja muutkin. Siinä nauttii ihan itsekin. Tuoksuu hyvälle, näyttää hyvälle ja käyttäytyy kauniisti ja hyvien käytöstapojen mukaan. No mun mies onkin Etelä-Euroopasta, jossa pukeutuminen ja muut ja kauniit asiat ylipäätään kuuluvat normaaliin joka päiväiseen elämään sekä naisilla että miehillä. Ja kyllä, nautin kauniina olemisesta myös itse. Turha marmattaa, että et sinä kaikkien mielestä varmaankaan ole kaunis ja hyvin pukeutunut. En varmaankaan, jotkuthan pitävät crocseista myös juhlavaatteiden kanssa. Se on ehkä hänen tyylinsä, ei minun.

        Oikein supisuomalainen miekkonen tässä ja kyllä miun muikkeli ainakin on kauneimmillaan ILMAN meikkiä. Joskus oikeen ottaa piähän, ku piilottaa kauniit kasvonsa meikin alle. Pukeutua se kyllä osaa, arkenakin on niin asialliset vaatteet niskassa, että iha harmittaa ku itte pukeuvun pelkkiin ryysyihin. Ei tulis mieleenikään vaatia naista laittautuun miun takii, kun on nii nätti luonnostaanki. Jos ite haluu pistää ittiänsä "paremman" näköseks niin siitä sitten vaan, mutta miun mielest kyl ei tartte ies laittautuu ku hyvält näyttää muutoinki.

        Pitäkää tyo vaa ne ulkomaalaiset hutsunne, ku ootte olevinanne ni paljo parempii ku ootte semmosel kelvanneet.


      • 098876766666
        roosaajapitsia kirjoitti:

        Just tyypillinen suomi naisen mielipide (=juntti). Mikään ei ole niin ihanaa kun laittautua miestä varten ja tuntea miten,mies ihailee ja muutkin. Siinä nauttii ihan itsekin. Tuoksuu hyvälle, näyttää hyvälle ja käyttäytyy kauniisti ja hyvien käytöstapojen mukaan. No mun mies onkin Etelä-Euroopasta, jossa pukeutuminen ja muut ja kauniit asiat ylipäätään kuuluvat normaaliin joka päiväiseen elämään sekä naisilla että miehillä. Ja kyllä, nautin kauniina olemisesta myös itse. Turha marmattaa, että et sinä kaikkien mielestä varmaankaan ole kaunis ja hyvin pukeutunut. En varmaankaan, jotkuthan pitävät crocseista myös juhlavaatteiden kanssa. Se on ehkä hänen tyylinsä, ei minun.

        Tunge, roosaajapitsia, se asenteesi sinne junttiperseeseesi vain, olet ällöttävä pikkuhutsu kun teet itsesi seksiobjektiksi vain miellyttääksesi miestäsi.

        Minä ainakin tuoksun hyvälle, pukeudun nätisti ja käyttäydyn fiksusti ihan vain koska itse haluan tuoksua hyvälle, pukeutua nätisti ja käyttäytyä fiksusti. Ihan sama, miellyttääkö se sitten jotakuta muuta ihmistä, omaa itseäni vartenhan minä tässä elän, enkä muiden mielisteltäväksi.


      • Jumfig
        098876766666 kirjoitti:

        Tunge, roosaajapitsia, se asenteesi sinne junttiperseeseesi vain, olet ällöttävä pikkuhutsu kun teet itsesi seksiobjektiksi vain miellyttääksesi miestäsi.

        Minä ainakin tuoksun hyvälle, pukeudun nätisti ja käyttäydyn fiksusti ihan vain koska itse haluan tuoksua hyvälle, pukeutua nätisti ja käyttäytyä fiksusti. Ihan sama, miellyttääkö se sitten jotakuta muuta ihmistä, omaa itseäni vartenhan minä tässä elän, enkä muiden mielisteltäväksi.

        No mikäs sinulle tuli? Iskikö kalikka kovaakin kun piti alkaa nimittelemään? Jos joku haluaa näyttää hyvälle jonkun muun takia miten se sinulta on pois?

        Minä elän itseäni ja omia motiiveitani varten, mutta eipä minulla ole tarve muita nimitellä vaikka heidän motiivinsa erilaiset olisivatkin. Jos joku haluaa tehdä itsestään vaikka sen seksiobjektin se on hänen asiansa ja valintansa.


      • plööh
        Jumfig kirjoitti:

        No mikäs sinulle tuli? Iskikö kalikka kovaakin kun piti alkaa nimittelemään? Jos joku haluaa näyttää hyvälle jonkun muun takia miten se sinulta on pois?

        Minä elän itseäni ja omia motiiveitani varten, mutta eipä minulla ole tarve muita nimitellä vaikka heidän motiivinsa erilaiset olisivatkin. Jos joku haluaa tehdä itsestään vaikka sen seksiobjektin se on hänen asiansa ja valintansa.

        Roosaajapitsia sanoi laittaudutaan:ia "suomalaisjuntiksi". Siitäpä kai 098876766666 sitten esitti mielipiteensä. Ehkei järkevintä mahdollista argumentointia, muttei roosaajapitsiakaan mikään älyn riemuvoitto tuossa ollut.

        Mutta niin. Mielipiteet ja omat elämäntavat ovat kummallakin, kuten kaikilla muillakin. Laittautukaa miestenne tai naistenne tähden, tai itsenne tähden, tai olkaa laittautumatta. Mitäpä se kenellekään kuuluu.


    • meikatenvai

      Mitähän aloittajan laittautuminen tarkkaanottaen tarkoittaa? Toki juhliin valmistaudutaan asianmukaisesti, riippuen juhlien hengestä. Vähintäänkin peseydytään ja kammataan tukka, pukeutuminen sitten riippuu juhlista - grillijuhliin mennään eri tamineissa kuin häihin. Miellyttävältä näyttäminen on katsojan silmissä. Minun silmissäni meikkaamaton henkilö näyttää miellyttävämmältä kuin ehostettu. Runsaammin meikkaavia pidän hieman epäkypsinä. Aloittajan silmissä ilmeisesti toisinpäin.

    • hjklkj

      Minäkin tykkäisin, että mieheni olisi pitkätukkainen, hevarityyppinen komistus. Meikkikään ei olisi pahitteeksi. Michael Monroe tyyppinen -ratkaisu oli myös mieleeni. Mutta kun ei ole, hyvä niinkin, koska kuitenkin huolehtii ulkonäöstään sen verran, että silmä lepää katsellessa...

      Näissä ulkonäkökysymyksissä on tärkeintä muistaa, ettemme ole yhdessä, emme seurustele kenenkään ulkonäön kanssa. Vaan ihmisen itsensä vuoksi olemme yhdessä, eikö niin? Toinen pitää hyväksyä juuri sellaisena kuin tämä on, niin suhde voi onnistua parhaiten. On täysin epäoleellista alkaa nipottaa jostain kumppanin meikkaamisesta. Meikkaa jos meikkaa. Ei meikkaa, ellei tee mieli. Jos kumppani tulee juhliin hieltä haisevana, lenkkareissa ja virttyneissä verkkareissa, niin silloin voisi nipottaakin.

      Niin, ja vielä sen verran, etten todellakaan itse meikkaa, tai vähän katso mitä laitan ylleni, taiteile hiuksiani, MIESTEN vuoksi, vaan ennen kaikkea oman itseni iloksi. Tunnen monia naisia, jotka eivät meikkaa yms. ja toisaalta monia, jotka meikkaavat monta kertaa enemmän kuin minä. En nyt oikein ymmärrä miksi tästäkin pitäisi tehdä ongelma.

      • Lännenmies

        Niin, tuossahan se tuli, "että silmä lepää katsellessa". Noinhan sen mieluumminpitäis olla, on sit meikkiä tai ei. Itse pidän että nainen on huolitellun näköinen, pyrin itse myös siihen. Olen myös kuullut etten ole mikään keskiverto-juntti-kaljalle haiseva suomalainen mies.


      • mjaa_
        Lännenmies kirjoitti:

        Niin, tuossahan se tuli, "että silmä lepää katsellessa". Noinhan sen mieluumminpitäis olla, on sit meikkiä tai ei. Itse pidän että nainen on huolitellun näköinen, pyrin itse myös siihen. Olen myös kuullut etten ole mikään keskiverto-juntti-kaljalle haiseva suomalainen mies.

        Eikö kauneus olekaan katsojan silmissä? Mielestäni tämä menee niin, että jos tykkää toisesta, tai himoitsee toista; ihan miten vaan, niin ulkonäöllä ei ole merkitystä. Mikäli on, suhteessa on jotain vikaa. Siihenkin löytyy vika suhteesta, jos toinen on kuin ns. seinästä reväistyn näköinen. Toisaalta ihmiset pitävät hyvin eri tavalla jotain ihmistä "ei-niin-huolitellun näköisenä". Siinä tullaankin taas tuohon "kauneus on katsojan silmissä". Jos vertaa, näkee saman ihmisen meikattuna/ilman meikkiä, hiukset laitettuna/laittamatta, hyvin pukeutuneen/jotain vain päällä, niin huomaa helposti, ettei ihmisen ulkonäkö juurikaan muutu. Sama tyyppi, hieman erilaisessa paketissa. Kuten itsekin olen peilistä itseäni katsellut. Jos ulkonäöksellisistä asioista vielä jotain kommenttia sanoisin, niin paljon parempi on ihminen ilman meikkiä kuin ihminen, joka haluaa meikata kaksi tuntia ennen kuin vie roskat ulos.


    • ähjähtägj

      Minä lopetin aikanaan meikkaamisen siksi, että meikki ei pysy kovin kauan hyvänä kasvoillani. Ehken sitten osaa tai todennäköisemmin ihoni on vain sellainen että vaatisi ihan liian kovat tökötit pysyäkseen. Joskus kun meikkasiin ja kysyin mieheltä onko ok meikki, eihän ole liian räikeä tms. niin mies lähinnä kohautteli olkapäitään. Hänelle minun meikkaamiseni on ihan sama, samoin itselleni sekä muillekin ihmisille, koska en meikillä saa sen kummempaa lopputulosta kuin nyt onkaan. Ihoni on ihan hyvän värinen, silmissä ei pusseja eikä tummia alusia, ripset on luonnostaan melkein mustat ja tuuheat ja kohtalaisen pitkät. Huulet tavalliset, ei mitään valittamista niissäkään. Kulmat nypin siisteiksi, niissäkin on väriä luonnostaan. Ongelmat nykyisin onkin sitten löystynyt ja vähän turvonnut naama, kaksoisleuka. Niitä ei voi oikein meikillä edes peittää. Mutta nuorena ja normaalimpanakaan mies ei kehunut meikkiä tai meikittömyyttä. Ihan sama hälle, hän tykkää minusta vaikka ulkonäköni ei ole kehuttava.

      Olettaisin että jos ap. olisi mieheni, hän olisi vastannut kysymyksiini meikistä niin että on tosi nätti, näytät hyvältä, tykkään kun meikkaat, osaat meikata hyvin tai musta sulle sopisi sellainenjasellainen huulipuna tms. tai ehkä vähemmän poskipunaa niin olisi täydellinen. (Siis näistä sanoisi jotain, ei pitkää litaniaa tarvitse :D)Ja tietysti ihailua katseessa. SE kannustaisi minua ainakin meikkaamaan.

      Useimmille miehille se taitaa olla ihan sama, meikkaako nainen vai ei. Sitä meikkiä ei edes huomaa. Tosin nykyisin nuoremmilla naisilla taitaa olla enemmänkin sellaista että naama maalataan esiin, on normisti niin vahvat meikit että ilman niitä näyttää värittömältä ja erilaiselta. Silloin sen huomaa mieskin, ehheh.

      • mjaa_

        Sinulla "ähjähtägj" on ihana mies. "Hänelle minun meikkaamiseni on ihan sama" Juuri noin pitää ollakin.


    • Pöllömetsä

      kiintoisa ketju. Pohdittavaa itsellenikin- vaikken juhlikaan miehen kanssa, vaan ihan mökkielämää, muuta normiarkea, jne. Olen juuri se karu nainen, joka kulkee ns. polkujaan pitkin metsiä ja tuuppii venettä vesille, farkut, kummarit, villasukat. anorakki...
      Itse viihdyn parhaiten kun voin liikkua ja vaatteet ei hiosta, tai kahise ja säikytä eläimiä maastossa. En oikein osaa kuvitella miten selviytyisin "naistenkengissä", tai väärää materiaalia olevassa paidassa.
      Mies itse on vähän kaupunkilaisempi... tottapa alkaa kysellä niitä meikkejä ja hepeniä kun on aika, vuoteen ei ole vielä kysellyt.

      • mjaa_

        Mielestäni jokaisella pitää olla itsemääräämisoikeus kaikissa ulkonäköä koskevissa asioissa. Jos korkkarit eivät "sovi jalkaan" tai ainakaan yhtään naisen tyyliin, niin ratkaisu on ilman muuta olla pitämättä niitä! Sama meikkien, mekkojen, korujen, kampausten ym. kanssa. Nykyisin suuri osa kaupunkien naisista on erittäin luontotietoisia, ympäristöystävällisiä, ekologisia yms. He viittavat kintaalla meikeille ja korkokengille.

        Jotenkin minusta tuntuu, että miehellä joka toivoo/vaatii/haluaa naiseltaan meikkaamista, tai tietynlaista "naisellista" hienoa pukeutumista on itsellään ongelma. Hän ei osaa suhtautua naiseensa sellaisena kuin tämä on, vaan yrittää tehdä jotain aivan muuta. Muovailla oman makunsa mukaiseksi.

        Meikkaan ja laitan itseäni joskus enemmän, joskus vähemmän, joskus en ollenkaan. Jos mieheni alkaisi marisemaan, milloin pitää tehdä mitäkin, mitä enemmän, mitä vähemmän, heittäisi melko nopeasti pyyhkeen kehään... tai vähintään muistuttaisin, että kyse on MINUN ulkonäöstä ja rajoistani, joita en salli ylittää. No ei kyllä sellaista miestä vielä eteen olekaan osunut. Ikää minulle on kertynyt 52v.


      • puolensa

        tuossa, kelle hepenet sopii, kelle ei - ulkopuolisten on sitä vaikea määrittää. Tärkeää on mielestäni, että jos itse ei koe oloaan naisena kotoisaksi korkkareissa, niin ei sitten käytä niitä. Toiset saa sanoa, mitä sanovat, mikä heidän mielestään sopii kellekin, ja mikä ei. Eteenkään tuntemattomien on turha määritellä toisia.

        Itse masentuneena kun olen pitkän jakson ollut, ei ole ollut voimavaroja ja intressiä laittutua. Kun voi paremmin, näkee sitten vähän enemmän vaivaakin sen eteen, miltä näyttää. Kun on hyvä olo, vetää ne korkkarit jalkaan, ainakin silloin, jos täytyy "edustaa", ja muutoin voikin sitten olla kuin"ellun kana", jos siltä tuntuu. :) Esim. pyöräillessä tuulitakissa keväästä nauttien.

        (Kana-naiseutta termin varsinaisessa merkityksessä kylläkin vierastan. :D)


    • ahojäkkärä

      Minä ainakin laittaudun myös mieheni silmäniloksi. Päivittäin. Huolehdin kynsistäni, jaloistani ja ihostani. Hiukseni ovat pitkät ja paksut; kruununi. Meikkaan kevyesti arkeen, juhlaan vähän enemmän. Nautin siitä, että mieheni katseessa välähtää tyytyväisyys, rakkaus ja ilo kun kohdataan. Kuten myös minun katseessani.
      Osaan myös olla mökillä ja kaivaa puutarhaa. Kalastaa ja halkoa puita. Hiukset ponihännällä ja luonnollisena.
      Sydämeni särkyisi jos kuulisin mieheni ajattelevan minut rumana mutta rakkaana. Haluan olla myös silmänilo.

      • gothic4ever

        Aika hirveeltä suhteelta kuulostaa. Siis meikkaaks ja laittauduks sinä ollakses "silmänilo" miehellesi??? Miten alentavaa. Mikset hommaa sellaista äijää, jolle olet silmänilo ihan luonnostaan, ilman mitään keinotekoisia ehostuksia?

        Siinä on ISO ero, ehostaako itseään siksi, että se on _kivaa_ vai siksi, että haluaa _miellyttää muita_. Jos minun mieheni pitäisi minua rumana, hankkiutuisin eroon moisesta miehestä, koska minä en ala ulkonäköäni parantelemaan tai rumentelemaan, muuttelemaan mihinkään suuntaan, vain siksi että joku toinen käskee. Kuljen goottivaatteissani ja tukka takussa, jos huvittaa, ja jos mieheni tai kuka hyvänsä tulisi jonakin päivänä sanomaan, että voisko pukeutua "sivistyneemmin" (whatta fuck?), niin menis luultavasti mies vaihtoon, koska oletan kuitenkin, että hän on ihastunut minuun sellaisenaan kuin olen, eikä minään vitun "silmänilona" tai "koristeena jota kelpaa esitellä".

        Omaa itseään ei koskaan pitäisi joutua muuttamaan kenenkään toisen takia. Se on asia erikseen, jos huomaamattaan muuttuu, koska itse haluaa.

        Ketjun aloittajan suhde vaikuttaa vähän pimeeltä. Miks oot alkanut oleen sellasen kans, joka ei sinua miellytä? Oletko varma, että itsekään miellytät seuralaistasi? Ehkei hän viitsi panostaa itseensä, koska kokee olonsa hyväksi sellaisena kuin on, tai koska sinäkään et panosta itseesi.


      • oona_t

        Tsiisus mikä tarve miellyttää! Ei taida olla kunnossa teidän suhteenne.

        Kerran tapasin miehen, joka sanoi tekevänsä heillä omasta tahdostaan kaikki kotityöt. Syy: jotta vaimolle jäisi aikaa hoitaa ja lakata kynsiään, ym. Rupesin miettimään miten ihanaa onkaan, kun SAAN tehdä kotona kotitöitä.


    • ioihlhhlk

      Puoliso vain omasta sosio ekonomisesta taustasta kun se ihan mukava peruste parinvalintaan alkaa juuri tuonkin takia karista ajan myötä.Toisilla taas kotoa opittu kasvatus pukeutumiseen ja käyttäytymiseen ja hermot menee taas toisen hälläväli tyyliin kun rentouttakin on montaa eri lajia.

      • oona_t

        En ymmärtänyt mitä ajat takaa ioihlhhlk.
        "Puoliso vain omasta sosio ekonomisesta taustasta "
        "Toisilla taas kotoa opittu kasvatus pukeutumiseen ja käyttäytymiseen "

        Väitätkö, että samasta sosioekonomisesta taustasta lähtöisin olevat ihmiset ovat "kloonattuja" samaan muottiin? Pukeutuvat, meikkaavat jne samalla tavalla?
        Ei pidä paikkaansa, yhtään!

        Ja tuohan nyt on ihan palturia, että pukeutuminen ja käyttäytyminen opitaan kotona! Tunnen ihmisiä ns. joka lähtöön. Ihmisen pukeutuminen ym. ei kerta kaikkiaan ole ennustettavissa, ei vanhemmista, eikä sosioekonomisesta tausta.Etupäässä tiedän ihmisiä, joiden vanhemmilla on ollut hyvin valmis näkemys miten lapsensa elämä tulee menemään, miten hänen pitää käyttäytyä, miten pukeutua ym. ym. AINA on mennyt joko pieleen tai hyvin pieleen. Hyvin pieleen silloin, kun varakkaiden, koulutettujen vanhempien lapsi ei mene yliopistoon, ja vielä vähemmän haluaa tällätä itseään.


      • ei_oppi_ojaan_kaada
        oona_t kirjoitti:

        En ymmärtänyt mitä ajat takaa ioihlhhlk.
        "Puoliso vain omasta sosio ekonomisesta taustasta "
        "Toisilla taas kotoa opittu kasvatus pukeutumiseen ja käyttäytymiseen "

        Väitätkö, että samasta sosioekonomisesta taustasta lähtöisin olevat ihmiset ovat "kloonattuja" samaan muottiin? Pukeutuvat, meikkaavat jne samalla tavalla?
        Ei pidä paikkaansa, yhtään!

        Ja tuohan nyt on ihan palturia, että pukeutuminen ja käyttäytyminen opitaan kotona! Tunnen ihmisiä ns. joka lähtöön. Ihmisen pukeutuminen ym. ei kerta kaikkiaan ole ennustettavissa, ei vanhemmista, eikä sosioekonomisesta tausta.Etupäässä tiedän ihmisiä, joiden vanhemmilla on ollut hyvin valmis näkemys miten lapsensa elämä tulee menemään, miten hänen pitää käyttäytyä, miten pukeutua ym. ym. AINA on mennyt joko pieleen tai hyvin pieleen. Hyvin pieleen silloin, kun varakkaiden, koulutettujen vanhempien lapsi ei mene yliopistoon, ja vielä vähemmän haluaa tällätä itseään.

        Oon samaa mieltä tuosta "pukeutumista ja käyttäytymistä ei opita kotoa". Jossain määrin ehkä joo, koska jos perhe on tyyliin vähävarainen, kyllähän se hieman rajoittaa sitä lapsen itseilmaisua vaatteiden osalta (täytyy pitää mitä vanhemmat pystyy ostamaan), mutta esim. omassa perheessä isä kulkee mielellään sotilastyylisissä kuteissa ja äiti verkkareissa, itse olen luonut täysin omanlaisen "bisnestyylin" itselleni (siis ei se mikään uniikkityyli ole, mutta perheeni sisällä aivan erilainen kuin muilla) heti siitä lähtien, kun sain omaa rahaa ja pystyin ostamaan omat rättini. Jos väite "pukeutuminen/tyyli opitaan kotoa" pitäisi paikkansa, olisin luultavasti joko armeijakuosin tai verkkareiden suurkuluttaja. En ole kumpaakaan. Eivätpä tosin ole pakottaneetkaan, mutta olisihan siitä voinut tulla minulle tapa, koska sellaisten tyylien parissa kasvanut.


      • dancingShoes
        ei_oppi_ojaan_kaada kirjoitti:

        Oon samaa mieltä tuosta "pukeutumista ja käyttäytymistä ei opita kotoa". Jossain määrin ehkä joo, koska jos perhe on tyyliin vähävarainen, kyllähän se hieman rajoittaa sitä lapsen itseilmaisua vaatteiden osalta (täytyy pitää mitä vanhemmat pystyy ostamaan), mutta esim. omassa perheessä isä kulkee mielellään sotilastyylisissä kuteissa ja äiti verkkareissa, itse olen luonut täysin omanlaisen "bisnestyylin" itselleni (siis ei se mikään uniikkityyli ole, mutta perheeni sisällä aivan erilainen kuin muilla) heti siitä lähtien, kun sain omaa rahaa ja pystyin ostamaan omat rättini. Jos väite "pukeutuminen/tyyli opitaan kotoa" pitäisi paikkansa, olisin luultavasti joko armeijakuosin tai verkkareiden suurkuluttaja. En ole kumpaakaan. Eivätpä tosin ole pakottaneetkaan, mutta olisihan siitä voinut tulla minulle tapa, koska sellaisten tyylien parissa kasvanut.

        Minä puolestani olen sitä mieltä, ettei itseilmaisua pukeutumisessa rajoita raha, vaan täysin muut asiat, kuten asenne, tai jopa mielenterveys.

        Itse olen kasvanut suhteellisen vähä- mutta vakavaraisessa kodissa, jossa itseilmaisua ei juuri muutoinkaan arvostettu, pukeutumisessa vähiten. Vaatteet olivat välttämätön väline, ei itseilmaisun muoto. Nuorena, siis alle 10 vuotiaana tykkäsin käyttää vain minihametta (jossa perse näkyy, sanoi sukulaistäti). Farkut olivat juuri tulleet muotiin. Äitini jankutti, että minullakin pitäisi olla farkut eikä hame. Sisareni taas ei halunnut ikinä käyttää hametta, hänelle äitini tietenkin suositteli sitä :). Näin jälkikäteen mietittynä todella huvittavaakin.

        Tuo mielenterveys, huono itsetunto -tuntemus jne. rajoittaa aivan "mahtavasti" ihmisten pukeutumista.


      • qjldvnxckv
        oona_t kirjoitti:

        En ymmärtänyt mitä ajat takaa ioihlhhlk.
        "Puoliso vain omasta sosio ekonomisesta taustasta "
        "Toisilla taas kotoa opittu kasvatus pukeutumiseen ja käyttäytymiseen "

        Väitätkö, että samasta sosioekonomisesta taustasta lähtöisin olevat ihmiset ovat "kloonattuja" samaan muottiin? Pukeutuvat, meikkaavat jne samalla tavalla?
        Ei pidä paikkaansa, yhtään!

        Ja tuohan nyt on ihan palturia, että pukeutuminen ja käyttäytyminen opitaan kotona! Tunnen ihmisiä ns. joka lähtöön. Ihmisen pukeutuminen ym. ei kerta kaikkiaan ole ennustettavissa, ei vanhemmista, eikä sosioekonomisesta tausta.Etupäässä tiedän ihmisiä, joiden vanhemmilla on ollut hyvin valmis näkemys miten lapsensa elämä tulee menemään, miten hänen pitää käyttäytyä, miten pukeutua ym. ym. AINA on mennyt joko pieleen tai hyvin pieleen. Hyvin pieleen silloin, kun varakkaiden, koulutettujen vanhempien lapsi ei mene yliopistoon, ja vielä vähemmän haluaa tällätä itseään.

        Mitä sitten kun bisnes maailmassa pukeutumis ja käyttätymis koodit jotka usein ovat "sanattomia" eli itse pitää tiedostaa.Hiukan outoa jos 70 luvulla ei tämän päivän rahoja ei ollut pukeutumiseen ja oltiin huoliteltuja noin kun valokuvia katsoo ja joka miehellä ne muutama pukukin.


    • fkpwrprp

      Minkäs sille voi, jos ei naisesi ns. laittaudu, kaikki eivät halua. Mutta yleensä, vaikka ei silmiä laittaisi, laitetaan ehkä huulikiiltoa, kynsilakkaa, hiuksia jne. Kaikki eivät halua värjätä ripsiään. Mutta....kuten on...jokainen päättäköön itse. Yleensä pieni laittaminen koetaan naiselliseksi piirteeksi ja piristäähän se. Joskus on tietysti joku niin luonnonkaunis, ettei meikit ole tarpeen, mutta lienee aika harvinaista silti.

    • VanhaLehmä

      Ei minunkaan mieheni meikkaa, vaikka pitäisin sellaista tekoa todella hienona ja kiehtovana. Silti en millään lailla häpeile tai ole tyytymätön häneen, sillä meikkaus ei nyt vain ole hänen juttunsa. Siinä se tepastelee lehmäpaskasaappaillaan ja lökäpöksyt jaloissaan, mutta on silti hurjan komea tyyppi. Ei ne vaatteet, vaihdettavat osat, katsos poista sitä hänen todellista ulkonäköään.

      Itse meikkasin huvikseni jossain vaiheessa, mutta siinä vaiheessa kun meikit sai uusia tarpeeks monta kertaa päivässä ties minkä hikoilun tai lehmän naamalle sylkäsemän liman takia, alkoi ottaa aivoon koko meikkaus ja nykyään "laittaudun" vain kun lähdössä juhliin tai jonnekin "ulos syömään" tms. Ei kotonaan tartte näyttää keinotekoiselta nukelta.

      • Ykköstamineet

        Meinaatko oikeasti, että miehesi menee juhliin "lehmänpaskasaappaillaan ja lökäpöksyillään" ? Arkena ja töissään ihminen on sitä mitä on, mutta juhlahetki ei ole arki ja sen työ.

        Se on jonkun ihmisen tärkeä, hauska ja erikoislaatuinen hetki, jota on hyvä kunnioittaa edes siisteydellä. Ja jos kuulut miehesi kanssa kutsuttujen joukkoon, niin olet juhlijalle tärkeä ihminen, ja se edellyttää jotain myös sinulta.


      • VanhaLehmä
        Ykköstamineet kirjoitti:

        Meinaatko oikeasti, että miehesi menee juhliin "lehmänpaskasaappaillaan ja lökäpöksyillään" ? Arkena ja töissään ihminen on sitä mitä on, mutta juhlahetki ei ole arki ja sen työ.

        Se on jonkun ihmisen tärkeä, hauska ja erikoislaatuinen hetki, jota on hyvä kunnioittaa edes siisteydellä. Ja jos kuulut miehesi kanssa kutsuttujen joukkoon, niin olet juhlijalle tärkeä ihminen, ja se edellyttää jotain myös sinulta.

        No en meinaa, eikä tosiaan mene juhlaan lehmävaatteissa. :DDDD Ihan puku päällä tai jotkut muut siistit kuteet, jos puku olisi ylipukeutumista (riippuu juhlan laadusta). Mutta tarkoitin, että tuossahan se arjessa pukeutuu navettarytkyihin, mikä tietenkin on hyvä koska muuten hyvät vaatteet menisi pilalle, ja tämä "arjessa laittautumattomana" -homma siis on ihan ok minulle. Vertaa: aloittaja toivoisi naisensa "panostavan" arkeenkin, eli olevan suunnilleen juhlalookissa koko ajan. Otin tuon navettavertauksen tähän, koska kyllähän minäkin voisin haluta (ja vaatia koska ihQ parisuhde!!!) mieheltäni jotain, mikä olisi mahdollisimman epäkäytännöllistä ja tarpeetonta.

        Ei me nyt mitään ääliöitä olla, vaikka maalla lehmien ja paskojen kanssa asutaankin.


      • Maalaistytöntyllerö

        Anteeksi, en niin tarkoittanutkaan. Harvinaisen viisaalta ja fiksulta kuulostat. Itsekin asun maalla ja olen kotioloissa kuin peikonpoika vaikka tyttöpuolinen olenkin ja vailla ammuja. Mutta minne vain lähtiessä laittaudun ihan itseni vuoksi.


    • naineen

      No meillä on vähän toisin päin , mies näkee vaivaa mun laittautumisesta. Käytän paljon korkkareita, aina saan kuulla eikö ole muita kenkiä jne

      • oona_t

        Laitatko korkkarit mökille? Lenkille?


      • naineen
        oona_t kirjoitti:

        Laitatko korkkarit mökille? Lenkille?

        No en tietenkään mut kaupunkille , kauppaan ym


      • 44332211
        oona_t kirjoitti:

        Laitatko korkkarit mökille? Lenkille?

        Olen kyllä ollut juhlissa mökillä, mutten ole koskaan kuullut juhlista, joita vietetään lenkkeilyn merkeissä.
        Ainahan juhlien paikka määrittelee jonkun verran pukeutumista.


    • luolamieskö

      Eipä tuollainen ap:n kaltainen juntti fiksua naista rinnalleen tule koskaan saamaankaan. Kannattaa ensin opetella puhumaan tyttöystävästä/naisystävästä/avovaimosta tms., eikä "naisestani". Kyseessä on ihminen ei koira.

    • kaunis-vaimo-minulla

      Vaimoni ei tarvitse meikkiä juhliin, koska hän on muutenkin kaunis. Juhlatunnelmaa hän korostaa olemalla mekossa ilman pöksyjä. Se on meidän salaisuutemme.

    • Meikkaamallavoitvoittaa

      Mun nainen laittautui aina ja kaikkialle. Varsinkin juhliin, joita oli viikottain. Laittautuipa niin hyvin, että kelpasi lopuksi yrityksensä myyntijohtajalle.
      Siitä lähtien olen saanut matkustaa, kalastaa, olla kaveriden kanssa, ajella prätkällä aina kun haluan ja rahaa jää reilusti säästöönkin.
      Oi ihanaa elämää :)

    • ktissuri

      No vot. Kenenköhän iloksi lehdet ovat esim. äitienpäivänä täynnä mainoksia "äidille ihana alusasu lahjaksi" "äidille silmänympärysvoidetta" ym ym.
      Onhan naisia jotka pukeutuvat niihin "seksyihin asuihin" ja käyttävät "kat-so-mi-nu-a" korkoja (kopi kopi kopi- korkokenkiä) Väittäisin että eivät kyllä ihan omaksi ilokseen niissä jalkojaan pilaa. Kyllä se ahteri keinuu jonkun muun iloksi minihamosessa, eihän sitä itse edes näe.
      Sitten kun on minun kaltaiseni "tyyne tyllerö" joka ei perusta laittautumisesta, niin se ei olekkaan kaikkien miesten mielestä hyvä. (En toki ole mikään susiruma hampputukka, vaan ihan tavallinen ihminen). Enemmän ne miehet näköjään katselevat miltä joku näyttää kun täälläkin ruikutetaan.

      • dancingShoes

        "Väittäisin että eivät kyllä ihan omaksi ilokseen niissä jalkojaan pilaa"

        Täysin aiheeton väite! Olen käyttänyt omaksi ilokseni korkokenkiä alle 20vuotiaasta. Nyt olen yli 50v eivätkä jalkani todellakaan ole pilalla, niissä ei ole mitään vaivaa. Selkävaivoja ei ollut. Toki harrastan paljon liikuntaa, en käy juoksemassa, tai aerobicissa korkokengät jalassa. Tanssiessa kylläkin käytän. Minulle on täysin mahdoton ajatuskin tanssia julkisesti korottomilla kengillä. Kotona harjoittelen kyllä, mutta silloin tanssin varpaillani :).

        Korkokenkiä on myös monenlaisia. Laadukkaissa korkokengissä on paljon parempi kävellä kuin matalilla kengillä. Laadukkailla en tarkoita pelkästään kenkien materiaalia ym. vaan koron sijaintia/kiinnitystä... Tällä on suunnaton vaikutus jalan asentoon kengässä. Kenkien ei tarvitse ihan Sinkkuelämän Carrien tapaan Manolot olla, kun kävellessä tuntuu vapaalta, kengät vievät sulavasti mukanaan. Myös selän asento muuttuu sopivammaksi kuin korottoman kengän. Huonon korkokengän tuntee siitä, että pitää ajatella jokainen seuraava askel.

        En ymmärrä miten tässä keskustelussa on unohdettu kokonaan nainen itse, hänen persoonansa. Ei jokaiselle naiselle sovi korkokengät! Eikä ainakaan sellaiselle, joka ei niitä halua käyttää! Tosin monet eivät halua käyttää juuri siksi, koska tuntee ne epämukaviksi, jalalleen sopimattomiksi. Tällöin hyvä vaihtoehto on kokeilla tanssikenkiä.


      • Pinjansiemen

        Hienoa DancingShoes, kun huomautat että tässä keskustelussa on unohdettu kokonaan nainen itse, hänen persoonansa! Kun nainen voi hyvin, on tasapainoinen ja elämäänsä tyytyväinen, ei pahemmin paljoa meikkejä kaipaa. Hyvä olo hyvä itsetunto= viehättävä kokonaisuus. Jokainen voi sitten tykönään valita, josko asuilla ja meikeillä haluaa vielä tehostaa ja korostaa olemustaan. Itsekin olen jo viisikymppinen, mielelläni laittaudun, ihan arkenakin, ja korkkarit - ah niin ihana lisä, omaa naiseutta korostava jalkine! Omasta naiseudestaan on opittava nauttimaan, ja myös näyttämään se. Olisikohan jo täällä Pohjolan perukoillakin aika hyväksyä se tosiasia, että ne ajat, jolloin DDR:n naiskuulantyöntäjät olivat ihannoinnin kohde, ovat auttamattomasti ohi.


      • 44332211
        dancingShoes kirjoitti:

        "Väittäisin että eivät kyllä ihan omaksi ilokseen niissä jalkojaan pilaa"

        Täysin aiheeton väite! Olen käyttänyt omaksi ilokseni korkokenkiä alle 20vuotiaasta. Nyt olen yli 50v eivätkä jalkani todellakaan ole pilalla, niissä ei ole mitään vaivaa. Selkävaivoja ei ollut. Toki harrastan paljon liikuntaa, en käy juoksemassa, tai aerobicissa korkokengät jalassa. Tanssiessa kylläkin käytän. Minulle on täysin mahdoton ajatuskin tanssia julkisesti korottomilla kengillä. Kotona harjoittelen kyllä, mutta silloin tanssin varpaillani :).

        Korkokenkiä on myös monenlaisia. Laadukkaissa korkokengissä on paljon parempi kävellä kuin matalilla kengillä. Laadukkailla en tarkoita pelkästään kenkien materiaalia ym. vaan koron sijaintia/kiinnitystä... Tällä on suunnaton vaikutus jalan asentoon kengässä. Kenkien ei tarvitse ihan Sinkkuelämän Carrien tapaan Manolot olla, kun kävellessä tuntuu vapaalta, kengät vievät sulavasti mukanaan. Myös selän asento muuttuu sopivammaksi kuin korottoman kengän. Huonon korkokengän tuntee siitä, että pitää ajatella jokainen seuraava askel.

        En ymmärrä miten tässä keskustelussa on unohdettu kokonaan nainen itse, hänen persoonansa. Ei jokaiselle naiselle sovi korkokengät! Eikä ainakaan sellaiselle, joka ei niitä halua käyttää! Tosin monet eivät halua käyttää juuri siksi, koska tuntee ne epämukaviksi, jalalleen sopimattomiksi. Tällöin hyvä vaihtoehto on kokeilla tanssikenkiä.

        Olen samaa mieltä! Itsekin lähes 5-kymppisenä tykkään käyttää korkokenkiä ja hyvät korkkarit ovat todellakin mukavat jalassa.
        Tosin niitä korkeimpia pidän vain silloin kun mieheni on kanssani. Ilman miestä saan niin karseita katseita kanssasisariltani...


    • onkivaasää

      Minun mies laittautuu.

      • boraanvaan

        Kukkasissapa ne syyt ettei saanut juosta yökerhoissa ja ulkona. Olla kotona ilman röökiä jne.. Ja sitten loppuikä joko katsoa mitä on menettänyt tai kunella vanhoja kääkkiä. Ei siis taaskaan omaa elämää.


      • jatketaanvaan

        Pestään hiukan pyykkiä ja kaikki on taas kunnossa. Jatketanko seuraava kymmenen vuotta tämän vuosikymmenen vatvomista.


    • Miia43

      Kyllä sekä miehen että naisen täytyy nähdä vähän vaivaa ulkonäkönsä eteen. Ja juhliin pitää kaikkien vauvasta vaariin laittautua nätimmin.

    • hyjk

      olet vitunmoinen mulkko aloittaja

    • justjoss

      jos oikeesti rakastaisit et inisis tommosta

    • Nomakeup

      Riippuu ihmisestä tarviiko meikata vai ei. Itse en ole koskaan juuri meikannut, välillä jos jaksaa ripsiväri, huulikiilto ja kulmat. Silti olen saanut aina huomiota miehiltä, nuorempana liikaakin! Ihmettelen naisia joita ei tunnista ilman meikkiä...no ongelmansa kullakin!

    • näinonjoo

      Jos rakastaisit oikeasti niin et valittais täälä toisen ulkonäköä.

      • gjgc

        Juuri noin. Oikea rakkaus ei katso ulkonäköä.


    • hankkikaaelämä

      täytyy muistaa seuraaviin juhliin sanoa miehelle, että muistaa laittautua, meikit naamaan ja vois vaikka ottaa vähän silikonia peppuun ja vaikka vähän rupsahtaneiden rintalihasten kohdalle, vai pitäiskö ottaa ero, jos ei suostu meikkaamaan?!

    • Turhaa valitat, et itsekään ole häävin näköinen ukko..;;(((
      Parasta kun pidät turpasi kiinni ! !

    • Keskityoleelliseen

      Jokaisen naisen oikeus on esiintyä meikittä -vaikka linnan juhlissa, jos haluaa.

      Puhtaus ja hygienia, ja muita kunnioittava (työssä, juhlan mukainen, kauppareissullakin) vaatetus riittää. Ne voi ottaa puheeksi, jos pettävät, sillä silloin ei huomaa muiden ihmisten olemassaoloa. Kandee puhua silloinkin suoraan, mutta kauniisti. Liikaa arjen velvoitteisiinsa tai ongelmiinsa keskittynyt ihminen ei aina huomaa, että ulkoasu on silmiinpistävän epäsiisti.

      Kodissa voi ottaa itse tehtäväksi huolehtia yhdessä puhtaudesta, mm. vaatehuollosta, kenkien lankkauksesta, ja sitten vaihvihkaa "lankata toisenkin kengät". Pitkällä ja kärsivällisellä opilla, voi mennä perille, että parisuhteessa kunnioitus tarkoittaa sitäkin, että ei esiinny julkisesti niin, että toinen saa hävetä.

      Jätin kerran poikaystävän, jonka mielestä autoja sai rassata työssä samoilla vaatteilla, joilla mentiin illalla yhdessä asioille kaupungille. Ostin itse uusia, ihan tavallisia cityvaatteita hänelle, mutta nekin siirtyivät nopeasti mukaan rassaustyöhön. Mikään ei auttanut. Taas mentiin illalla öljyfarkut päällä, nyt vain minun ostamani. Jos ýrittänyt saa likaisenoloiselta vastaukseksi aina vain eniten haistattelua, että minä esiinnyn kuten haluan, voi vasta tehdä johtopäätöksen, että muiden mielipide tai puolison nolottaminen ei mitenkään haittaa.

    • MeikkiäVain

      Joan Collins ei koskaan mene ulos ilman meikkivoidetta. Hänen mielestään se suojelee ihoa paljon tehokkaammin kuin mitkään "ihmevoiteet". Niitä, jotka haluavat näyttää nuorilta, Collins kehottaa käyttämään meikkiä. Kypsän naisen kannattaa etsiä meikkivoiteesta valoa heijastavia ominaisuuksia, sillä ne pehmentävät juonteita ja antavat hehkua. Voiteen ei myöskään pitäisi olla liian raskas, ettei se paina ihoa alaspäin.

    • N.30

      Ite en ainakaan meikkaa päivittäin. Aamuisin on herätys klo. 3.00 ei paljoo jaksa ruveta naamaa laittaa. Kyllä tietty jos juhliin on menossa ni vaatteet,hiukset ja meikki kuntoon, mut arkipäivinä ei kiitos meikille. En myöskään ymmärrä miksi johonkin juhliin pitää alkaa laihduttaa. Kukin on sen näkönen ja kokonen kun on.

    • LuotuKaksoiselämään

      Minun vaimoni ei laittaudu kotona, juhlissa ei edes halua käydä. Ei myöskään tarkkaile mitä syö ja on lihomaan päin. Sama tuo itselleni, suurin osa juhlista joissa käyn liittyvät kuitenkin työhön eikä vaimosta olisi siellä kuin haittaa, vaikka laittautuisikin, kun ei ymmärrä työstäni mitään.

      Hoitaa kodin ja lapset kiitettävästi, se riittää minulle. Seksin ja kauneuden tarpeeni tyydytän maksullisella naisella mutten missään "hieromossa", vaan suloisen ja kauniin, TASOKKAAN naisen luona. Onpa muutama "työmatkakin" tehty yhdessä.

      Vaimo kotona kuin varmuuden vuoksi narisee että on niin väsynyt lapsista tms. ettei jaksa seksiä vaikka en ole häneltä kohta puoleentoista vuoteen mitään pyytänytkään.

      • Perfectmatch99

        Tasokas kakkosnaisesi on varmasti tasokas juuri sinulle, mutta tuskinpa muille.
        Vaimosi ei pyydä seksiä sinulta, koska todennäköisesti on jo jonkin aikaa saanut parempaa muualta. Mutta hyvä että olette tyytyväisiä molemmat :)


      • LuotuKaksoiselämään
        Perfectmatch99 kirjoitti:

        Tasokas kakkosnaisesi on varmasti tasokas juuri sinulle, mutta tuskinpa muille.
        Vaimosi ei pyydä seksiä sinulta, koska todennäköisesti on jo jonkin aikaa saanut parempaa muualta. Mutta hyvä että olette tyytyväisiä molemmat :)

        No rahaahan se on tienaamassa, eli muitakin toki on, mutta sen verran hyvänä pidän että on karsinut muita, kai, koska en sen tarkemmin ole kysynyt.

        Mitä muijaani tulee, niin tuskinpa nykyolemuksessaan monellekaan kelpaa, nuorempana seurusteluaikoina olisi vielä kelvannutkin, ja kotiovellako joku sitä nussimassa käy kun ei kotoa mihinkään poistu? Itseni kannalta on jopa sama nussittaako itseään toisella vai ei, mutta lasten takia olen ehdoton! Heillä tulee olla kunnon äiti!

        Ja turha olla kiihkossa muijan puolella, arvaapa montako vuotta itse san kurjistuvassa liitossa pihtaamista, vittuilua jne. kestää. Ihmeellistä tosin että kun itse luovutin ja aloin käydä vieraissa niin oma vaimo kotona tuntui lösähtävän entisestään, lopullisesti.


      • mietipä

        lösähti varmaan, kun uupui henkisesti?

        Ei kenenkään pettäminen toiselle varmaan yllätyksenä tule. Jos molemmat ovat suhteessa tyytyväisiä, ei pettämistä varmaan tarvitse edes epäillä. Naisesi varmasti aavisti, mistä on kysymys, mutta hänellä ei ollut voimia ottaa asiaa puheeksi.?

        Tai, no, mitäpä minä näistä tiedän, sinkku ja neitsykäinen. (Sen oikean löytämisen toivossa vielä. Joskaan ei nyt päällimmäisenä mielessä.)


      • Aisankannattajakakkonen
        LuotuKaksoiselämään kirjoitti:

        No rahaahan se on tienaamassa, eli muitakin toki on, mutta sen verran hyvänä pidän että on karsinut muita, kai, koska en sen tarkemmin ole kysynyt.

        Mitä muijaani tulee, niin tuskinpa nykyolemuksessaan monellekaan kelpaa, nuorempana seurusteluaikoina olisi vielä kelvannutkin, ja kotiovellako joku sitä nussimassa käy kun ei kotoa mihinkään poistu? Itseni kannalta on jopa sama nussittaako itseään toisella vai ei, mutta lasten takia olen ehdoton! Heillä tulee olla kunnon äiti!

        Ja turha olla kiihkossa muijan puolella, arvaapa montako vuotta itse san kurjistuvassa liitossa pihtaamista, vittuilua jne. kestää. Ihmeellistä tosin että kun itse luovutin ja aloin käydä vieraissa niin oma vaimo kotona tuntui lösähtävän entisestään, lopullisesti.

        Uskon ettei vaimollasi vain yksinkertaisesti ole mitään tunteita sinua kohtaan enää.
        On aivan sama mitä sinä teet ja missä spermasi tuhlaat kunhan vain tuot rahaa
        yhteiseen kotiin ja yhteisille lapsille.
        On naisia jotka pitävät miestään vain
        rahanatuojana, ei miehestä tarvi välittää eikä hänen vuoksi kannate mitään tehdä.
        Kyllä se siinä mukana riippuu ainakin sen aikaa kun lapset ovat pieniä. Sitten kun lapset pärjäävät omillaan voikin ukon lempata ulos ja alkaa elämään itselleen.

        Saattaa olla juuri niin, että vaikka vaimosi tietäisikin huoraamisestasi ei hän
        välitä siitä pätkääkään, nauttii vaan kun pysyt pois jaloista.
        Toki voi olla myös aivan totta, että hänellä on oma rakastaja joka hoitelee sen
        puolen hommista joihin sinä et enää pysty. Naiset ovat salailun mestareita
        ja pystyvät aivan uskomattomiin suorituksiin. Tämän sanon kokemuksesta
        minut yllätettiin täysin ja kun koko ajan luulin että vain minä meidän perheessä
        nautiskelen muista . Vaimo ei korvaansa lotkauttanut minun menoille vaikka
        varmaan ainakin aavisti muitakin naisia olevan kuvioissa mukana. Ei välittänyt
        laittautua koskaan ,oli kotosalla hoiteli lapsia ja huussollia. Ajattelin että ei ainakaa muita miehiä ole ,mutta kuinka ollakkaan yllättäin sain tietää että
        oli ollut jo kolme vuotta vakipano. Että se siitä kotona ja kiltisti fraasista.


    • esim1

      Aloittelialle vinkki.Sanoppas naiselles et tänään on päivä jolloin tehdään sinun mielesi mukaan ja huomenna sinun mukaasi.Toteuta se myös vie hänet meikkaajalle ja kampaajalle sen jälkeen vaatekauppaan ja käske sovittoon mieleisiäsi asuja valitse hänelle sopivin asukokonaisuus sen jälkeen vie hänet ulos syömään ja HUOM MAKSA NÄMÄ KAIKKI! Katso sitten mitä hän keksii seuraavana päivänä.

      • Korkokenkäritilänvälissä

        Tämä on varmaan paras oikea neuvo ikinä tällä keskustelupalstalla! Komppaan!


    • 5t24h6275

      Kyllä se sun nainenkin laitautuu silloin kus sä olet kavereiden kanssa muualla ja naisesi käy kivaa pitämässä vieraiden kanssa...

    • Heli123

      Minä en voisi kuvitellakaan olevani kirjoituksen aloittajan kanssa, koska hän ei osaa edes kirjoittaa. Älyttömästi kirjoitusvirheitä. Olisi tyytyväinen, että joku nykypäänsä haluaa olla tuollaisen sivistymättömän tyypin kanssa.

    • Butterflyyyyy

      Miten se on niin monelle naiselle täysin ihmeellinen ja vieras asia, halu miellyttää toisen silmää. Laittautuminen on mielestäni kivaa, mutta mielestäni on myös ihana miellyttää omaa miestä laittautumalla. Enkä nyt tarkoita, että aina olisin täydessä tällingissä, mutta on se kumma jos ei edes juhliin viitsitä hitusta panostaa. Ymmärrän hyvin aloittajaa.. En tiedä auttaisiko asiaa vaivihkaa puolison kehuminen, jotta hän ymmärtäisi, että miestä kiinnostaa.

      • Ritariperhonen30

        En tiedä noista muista, mutta minulle ainakin on tärkeää, että kumppani pitää ulkonäöstäni ihan "luomunakin". Joskus kiva pistää itsensä vähän nätimmäksi ja siinä samalla sitten miellyttää häntäkin, ja onhan sekin kivaa kun kehuu "vielä kauniimmaksi" pienen meikkipelleilyn jälkeen. Silti harmistuisin, jos en kelpaisi naturellinakin vaan olisin "ruma" ja mies vaatisi minua laittautumaan, jotta hän voisi sitten katsella minua. Kun en pidä itseäni kenenkään koristeena, vaikken halua tietoisesti aiheuttaa yökkimistäkään rakkaassani, vaan haluan kelvata MYÖS ilman ehostusta. Oman itsensä pitäminen nättinä ilman meikkejä, hiustenlaittoja tai vastaavia ei ole "en halua miellyttää" -asennetta..

        Se, mikä aloituksessa tökkii, on just tämä, että naisen luomulook on aloittajan mielestä "plääh, rumaa..." ja vain laitettu look "kaunista jee".


    • luonnonkaunista

      Miksi olet hirven kanssa?

    • Nyhjäätyhjästä

      Vanitas vanitatum et omnia vanitas .

    • Tottakai jokaista pitää kunnoittaa ihan sitten el naturel, mutta kyllä se muakin välillä nolottaa, kun mies kulkee verkkaisessa ja minä itse meikkaan ja laitan hienot vaatteet, tympeetä ja epäkunnoittavaa on molemmin puolin, jos ei voi/jaksa yhtää laittaa itseensä.

      • love_love_love

        Ihme ongelmia täällä... Jos tälläät itseäsi, ja miehesi haluaa olla el naturel, vapaasti ja villinä verkkareissa, niin so what? Ihan sama mies, oli sitten verkkareissa tai suorissa housuissa.


    • lörppöhousutätsy

      Mikään ei ole ihanampaa kuin viettää vapaa aikaa ryönävaatteet päällä. Joskus olen tehostanut ryönävaatteita mummotyylillä. Lähden tällaiset vaatteet päällä jopa kaupungille mennessäni. Moni katselee hämmästyneenä tai kieroon ulkonäköäni ja huudellaan perään miksi pukeudun näin. Juhliin pukeudun tietenkin siistimmin ja tilaisuuden mukaisesti. Olen pukeutunut näin aina yläasteikäisestä asti. Nuorena moni poika katsoi kieroon ja ne jotka olivat kiinnostuneet minusta ihmettelivät pukeutumistani. Toisaalta kun pukeuduin siististi näiden kiinnostuneiden jätkien silmät ihan kiilui.
      Olen viimeaikoina muuttanut tyyliäni klassillisemmaksi, mutta ryönävaatteet on ja pysyy- reikäiset ja lörppökaulus liian isot t-paidat ja tilavat farkut tai collegehousut. Välillä saatan hieman terästäytyä pukeutumisessa ja pukea jotain siistimpää.

    • peikkokuningatar

      En ole koskaan oikein innostunut meikkaamiseen ja varsinkin vaatteiden kanssa olen ihan hukassa. En vain yksinkertaisesti osaa pukeutua. Ja on jokin vamma kait, koska vaatekaupassa tulee hiki ja paniikki, kun pitäisi alkaa miettimään minkä otan. En vain tiedä mikä minulle sopii mikä ei, ja olenko ihan hassun näköinen, ylipukeutunut tms. Joku ihana vaate näyttää silmissäni ihan hyvältä peiliin katsoessa, mutta sitten iskee kauhea epävarmuus että olenko naurettavan näköinen ja riisun sen heti pois. Siksipä valitsen aina mahd. turvallisen ja arkisen vaatteen, meikkiä en laita juuri koskaan, no, nuorempana joskus kun meni ravintolaan niin meikkasin, mutten enää kun olen parisuhteessa.
      Oisko aloittajan puolisolla jokin epävarmuus myös ja osaamattomuus, peittää sen sitten räväkästi olemalla huolimattoman näköinen, kenties.

      • ahdfh

        "Oisko aloittajan puolisolla jokin epävarmuus myös ja osaamattomuus, peittää sen sitten räväkästi olemalla huolimattoman näköinen, kenties."

        Huh. Eikö pikemminkin aloittajalla ole jokin epävarmuus, jota haluaisi peittää stailaamalla vaimonsa aloittajan omaksi kuvaksi???? Miksi puuttua siihen miltä toinen näyttää/haluaa näyttää? Eikö voisi olla sen verran kunnioitusta puolisoa kohtaan, että "antaa" vapauden valita? "Antaa" sen vuoksi, että jokaisellahan pitäisi olla OIKEUS näyttää siltä miltä ikinä sitten näyttääkin, eikä tarvitse selitellä.

        Tässä on keskusteltu miehen ja naisen pukeutumisesta. Katsoin viikolla tv:stä ohjelman transihmisistä. Tunnen heitä; homoja, lesboja, transvestiitteja. Samoin ihmisiä, jotka eivät tunne olevan miehiä eikä naisia. Siksi tämä ketju on hyvin mielenkiintoinen. Aika monien ihmisryhmien ongelma on se, etteivät he voi ilman suurta ihmetystä ja kummastelua pukeutua siten kuin itse haluavat. Tässä aloittajan ongelma on, ettei vaimo pukeudu siten kuin hän haluaisi. Vaimon ja varmaan suuren osa valtaväestön "ongelmaa" on se, ettei heidän yksinkertaista, korutonta tyyliä arvosteta.

        Oppisimmeko joskus näkemään ihmisen? Eikä ainoastaan hänen sukupuoltaan tai vaatteitaan? Kuten tuolla edellä jo kirjoiteltiinkin. Jos rakastaa, näkee toisen hyvännäköisenä.


      • samaamieltä

        Tämä oli hieno kommentti ahdfh.


      • love_love_love
        ahdfh kirjoitti:

        "Oisko aloittajan puolisolla jokin epävarmuus myös ja osaamattomuus, peittää sen sitten räväkästi olemalla huolimattoman näköinen, kenties."

        Huh. Eikö pikemminkin aloittajalla ole jokin epävarmuus, jota haluaisi peittää stailaamalla vaimonsa aloittajan omaksi kuvaksi???? Miksi puuttua siihen miltä toinen näyttää/haluaa näyttää? Eikö voisi olla sen verran kunnioitusta puolisoa kohtaan, että "antaa" vapauden valita? "Antaa" sen vuoksi, että jokaisellahan pitäisi olla OIKEUS näyttää siltä miltä ikinä sitten näyttääkin, eikä tarvitse selitellä.

        Tässä on keskusteltu miehen ja naisen pukeutumisesta. Katsoin viikolla tv:stä ohjelman transihmisistä. Tunnen heitä; homoja, lesboja, transvestiitteja. Samoin ihmisiä, jotka eivät tunne olevan miehiä eikä naisia. Siksi tämä ketju on hyvin mielenkiintoinen. Aika monien ihmisryhmien ongelma on se, etteivät he voi ilman suurta ihmetystä ja kummastelua pukeutua siten kuin itse haluavat. Tässä aloittajan ongelma on, ettei vaimo pukeudu siten kuin hän haluaisi. Vaimon ja varmaan suuren osa valtaväestön "ongelmaa" on se, ettei heidän yksinkertaista, korutonta tyyliä arvosteta.

        Oppisimmeko joskus näkemään ihmisen? Eikä ainoastaan hänen sukupuoltaan tai vaatteitaan? Kuten tuolla edellä jo kirjoiteltiinkin. Jos rakastaa, näkee toisen hyvännäköisenä.

        "Oppisimmeko joskus näkemään ihmisen? Eikä ainoastaan hänen sukupuoltaan tai vaatteitaan?"

        Kyllä, ja vahvasti näin!


      • kukamitätahansa

        Sinulle sopii se mistä pidät, asu jossa tunnet olosi "kotoisaksi". Kuten kaikille muillekin. Jos kaupassa tulee paniikki, se tarkoittaa; älä ota mitään. Mene toiseen kauppaan, jossa on sinun näköisiä, itsellesi mieluisia vaatteita. Vai pitäisikö sinun löytää itsesi, ennen kuin tiedät mistä pidät?


    • kukamitätahansa

      Samaa mieltä kuin moni muu: nainen voi tai hänen täytyy pukeutua itselleen sopivalla ja hyvällä tavalla. Naisen ei tarvitse pukeutua tietyllä tavalla vain miellyttääkseen toisia, ei edes aviomiestään.

      • järkimiesh

        Miehen ei myöskään tarvitse tehdä mitään naista miellyttääkseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe