DSG-vaihteistoa ei huoli enää kukaan?

Parastaolisi

Ilmeisesti siksi Volkkari joutuu antamaan sen nyt ilmaiseksi autokaupan yhteydessä? Kun pääsevät niistä eroon lopettavat varmaan sen valmistuksen epäonnistuneena tuotteena?

33

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luottoparanee

      Tilalle tulee se Aisin parantamaan luotettavuutta.

    • myyntivainnousee

      Eiköhän virta ole menossa toiseen suuntaan. Perinteisten tomaattien osuus vähenee ja kaksoiskytkin-laatikoihin on siirtynyt ja siirtyy yhä useampi valmistaja.
      Samaten DSG syö manuaalien osuutta koska tällaiset kampanjat lisäävät DSG myyntiä ostajille jotka ovat perinteistä manuaaliporukkaa. Kaikki tietävät että kun pääsee automaatin makuun, käsinvatkaamiseen ei ole paluuta.

      • nouseekotodella

        Ketä kaikki tarkoitit? Minä nimittäin en tiennyt. Automaatilla paljon ajaneena pidän silti kontrollin tunteesta, jonka manuaali tuo.

        Muutenkin laiskuus ajamisessa näyttää korreloivan ajon helppoutta. Kun ei tarvitse tehdä oikein mitään, niin ei tehdä sitäkään vähää. Automaattilaatikkoautoissa ei näytä toimivan mm. vilkut ja muutkaan ajovalot asianmukaisesti ja kaikkinainen ajotyyli on puolittainen.


      • huonojuttu
        nouseekotodella kirjoitti:

        Ketä kaikki tarkoitit? Minä nimittäin en tiennyt. Automaatilla paljon ajaneena pidän silti kontrollin tunteesta, jonka manuaali tuo.

        Muutenkin laiskuus ajamisessa näyttää korreloivan ajon helppoutta. Kun ei tarvitse tehdä oikein mitään, niin ei tehdä sitäkään vähää. Automaattilaatikkoautoissa ei näytä toimivan mm. vilkut ja muutkaan ajovalot asianmukaisesti ja kaikkinainen ajotyyli on puolittainen.

        "Automaatilla paljon ajaneena pidän silti kontrollin tunteesta, jonka manuaali tuo."
        Noita kontrolli-hetkiä varten on läpyskät ratin takana. Kiinteät välitykset ja millisekuntien vaihtoaika.

        Muutenkin kirjoituksesi oli puolivillaista asenteellista sössöttämistä.


      • röntgenkatseko

        "Automaattilaatikkoautoissa ei näytä toimivan mm. vilkut ja muutkaan ajovalot asianmukaisesti ja kaikkinainen ajotyyli on puolittainen."
        Kiinnostaisi tietää miten liikenteessä erottaa automaatilla ajajat manuaaleista?


      • Normikatse

        Liikenteessä erottaa ainakin DSG automaatilla ajavat. Sen näkee siitä, kun kuljettaja ei näytä tekevän mitään, vaikka auto ei kulje kolmeakymppiä kovempaa. Siellä nääs DSG arpoo juuri tilanteeseen sopivaa vaihdetta, mutta ei oikein osaa päättää, mikä se olisi....


      • seataudiskodaVWsama
        Normikatse kirjoitti:

        Liikenteessä erottaa ainakin DSG automaatilla ajavat. Sen näkee siitä, kun kuljettaja ei näytä tekevän mitään, vaikka auto ei kulje kolmeakymppiä kovempaa. Siellä nääs DSG arpoo juuri tilanteeseen sopivaa vaihdetta, mutta ei oikein osaa päättää, mikä se olisi....

        Ja parkkihallissa yleisin lommon aikaansaaja.-dsg auto.
        TM varoitti menemästä ahtaisiin paikkoihin peruuttelemaan! heh


      • OutoaJorinaa
        Normikatse kirjoitti:

        Liikenteessä erottaa ainakin DSG automaatilla ajavat. Sen näkee siitä, kun kuljettaja ei näytä tekevän mitään, vaikka auto ei kulje kolmeakymppiä kovempaa. Siellä nääs DSG arpoo juuri tilanteeseen sopivaa vaihdetta, mutta ei oikein osaa päättää, mikä se olisi....

        Oot sä pelle. Mikä juttu tää oikein on?


    • susi.syntyessään

      Saattaapi nykivän ja hiipivän alati hajoavan dsg.n jälkeen olla viimone vagin valmistama aski jokaisella.Eihän noilla voi edes peruuttaa.

      • eienääVWautoja

        Eikoös TM varoittanut menemästä parkkihalliin jos autossa on dsg?
        Nykii naapurin pellit lommoille.


      • nykimätön.dsg
        eienääVWautoja kirjoitti:

        Eikoös TM varoittanut menemästä parkkihalliin jos autossa on dsg?
        Nykii naapurin pellit lommoille.

        Pahus kun en ole tuota aikaisemmin tiennyt.
        Olen ajanut DSG vaihteisella autolla yli 4 vuotta ja käynyt paikallisen marketin parkkihallissa viikoittain.
        En ole kertaakaan huomannut TM:n varoittelemaa ongelmaa eikä ole kertaakaan "kolissut". Joten täytyypä alkaa tarkkailemaan josko tuollaista "naapurin pellit lommoille"nykimistä alkaa ilmenemään.

        PS. Oliko TM:a kerrottu, että ilmeneekö tätä nykimistä kaikissa parkkihalleissa vai vain joissain määrätyissä?


      • DSGsince2008
        nykimätön.dsg kirjoitti:

        Pahus kun en ole tuota aikaisemmin tiennyt.
        Olen ajanut DSG vaihteisella autolla yli 4 vuotta ja käynyt paikallisen marketin parkkihallissa viikoittain.
        En ole kertaakaan huomannut TM:n varoittelemaa ongelmaa eikä ole kertaakaan "kolissut". Joten täytyypä alkaa tarkkailemaan josko tuollaista "naapurin pellit lommoille"nykimistä alkaa ilmenemään.

        PS. Oliko TM:a kerrottu, että ilmeneekö tätä nykimistä kaikissa parkkihalleissa vai vain joissain määrätyissä?

        Sama täällä. Vuodesta 2008 DSG.llä ajellu. eikä ole ollut ongelmia sen enempää parkkipaikalla kuin vaihteistossa yleensä. Se minua ihmetyttää, että täällä puhutaan paskaa ei kokemuksen omaavien taholta. Kukaan ei yksilöi ongelmaa todennettavasti, aina linkataan johonkin Kiinaan jne. Itse uskon vasta, kun annetaan rekisteritiedot ja luotettavat huolto -ja korjaushistoriat. Totuus on, että AINUTTAKAAN YKSILÖITYÄ tapausta DSG-ongelmista ei näillä sivustoilla ole linkattu luotettavasti.

        Parkkipaikalla DSG aiheuttaa ongelman samalla tavalla kuin keli suistaa tieltä, eli kuski ei osaa ajaa ja syytetään vaihteistoa tai keliä!


    • CVTongelmaton

      "Eiköhän virta ole menossa toiseen suuntaan. Perinteisten tomaattien osuus vähenee ja kaksoiskytkin-laatikoihin on siirtynyt ja siirtyy yhä useampi valmistaja."

      Ei mene juuri tuon luotettavuusongelman takia.

    • vwllämennään

      Itselleni kelpais hyvin joku DSG-laatikolla oleva kulkine. Sen sijaan D4D-koneet ja MultiRaivo-vaihtestot jätän kyllä hyväuskoisille

      • NeverDSG

        No pidä hyvänäs vaan......


      • 2.4STW

        Toytalla on D4D koneita 1.4, 1.6, 2.0 ja 2.2
        Käsittääkseni ongelmat on koskeneet 2.2L konetta.
        Vai onko esittää jotain tarkempaa tieto onko noissa muissakin ollut ongelmia.

        Itsellä on ollut 6v märkälevy DSG jonka parina 170hp CR. Vaihteiston huono puoli on todella hidas liikkeelle lähtö. Perinteisellä tomaatilla ja 100hp vaparibensalla oleva auto lähtee ensimmäiset 20m paljon nopeammin kun pannaan kello käyntiin jalan siirrosta jarrulta kaasulle.
        Myös peruuttelu ahtaissa paikoissa (kärryn) kanssa on tuskaa DSGllä. Nopeus nousee heti liian kovaksi ja jos hipaisetkin jarrua veto katkea. No, nostat jalan jarrulta ja odottelet taas tovin ennen kuin DSG saa nostettua kytkimen ja sama homma toistuu...
        Sitten kolmas ongelma on se kun lähesteyt risteystä ja tiputat nopeuden vaikka 30 tasolle. Nyt jos haluasit nopsaan jatkaa jotta ehdit toisten alta pois, seuraa piiiiitkä tauko kun aski etsii vaihdetta ja sen jälkeen toinen tauko kun aski nostaa hissukseen kytkintä, sen jälkeen odotellaan ahtopaineita.

        Sähköinen vaihteeton veto on ehdottomasti paras. Sen jälkeen on portaatot automaatti ja sitten 8v vaihteinen ZF ja Aisin, sitten tulee muut mehulinkot ja noiden jälkeen DSG robotti. Häntää pitää yksikytkin robotit.
        Näin se vaan on.


      • HuoltotarveOn

        7 vaihteinen kuivakytkimillinen DSG on se erityisen vikuri...
        6 vaihteinen märkäkytkimillinen toimii, ellet unohda kallista öljynvaihtoa.


      • Pierre__

        Eli BorgWarnerin tekemä vaihdelaatikko toimii ja ongelmia on ollut LuK:n tekemässä vaihteistossa.

        DSG on vain Volkkarin keksimä kauppanimi. Tulevat AISIN-vaihteistot tullaan myymään samalla DSG-nimellä.


      • DSG7-11
        2.4STW kirjoitti:

        Toytalla on D4D koneita 1.4, 1.6, 2.0 ja 2.2
        Käsittääkseni ongelmat on koskeneet 2.2L konetta.
        Vai onko esittää jotain tarkempaa tieto onko noissa muissakin ollut ongelmia.

        Itsellä on ollut 6v märkälevy DSG jonka parina 170hp CR. Vaihteiston huono puoli on todella hidas liikkeelle lähtö. Perinteisellä tomaatilla ja 100hp vaparibensalla oleva auto lähtee ensimmäiset 20m paljon nopeammin kun pannaan kello käyntiin jalan siirrosta jarrulta kaasulle.
        Myös peruuttelu ahtaissa paikoissa (kärryn) kanssa on tuskaa DSGllä. Nopeus nousee heti liian kovaksi ja jos hipaisetkin jarrua veto katkea. No, nostat jalan jarrulta ja odottelet taas tovin ennen kuin DSG saa nostettua kytkimen ja sama homma toistuu...
        Sitten kolmas ongelma on se kun lähesteyt risteystä ja tiputat nopeuden vaikka 30 tasolle. Nyt jos haluasit nopsaan jatkaa jotta ehdit toisten alta pois, seuraa piiiiitkä tauko kun aski etsii vaihdetta ja sen jälkeen toinen tauko kun aski nostaa hissukseen kytkintä, sen jälkeen odotellaan ahtopaineita.

        Sähköinen vaihteeton veto on ehdottomasti paras. Sen jälkeen on portaatot automaatti ja sitten 8v vaihteinen ZF ja Aisin, sitten tulee muut mehulinkot ja noiden jälkeen DSG robotti. Häntää pitää yksikytkin robotit.
        Näin se vaan on.

        "Itsellä on ollut 6v märkälevy DSG jonka parina 170hp CR. Vaihteiston huono puoli on todella hidas liikkeelle lähtö. Perinteisellä tomaatilla ja 100hp vaparibensalla oleva auto lähtee ensimmäiset 20m paljon nopeammin kun pannaan kello käyntiin jalan siirrosta jarrulta kaasulle"---

        Eli et osaa ajaa. Et tiennyt, että paikaltaan DSG-lähtee paremmin D-asennossa. Ohituksissa ja nopeassa ajossa ajetaan kierrokset ylhäällä, eli tehoilla. Lähdöissä D-eli vääntöä peliin alhaalta lähtien.


      • Doyoda
        2.4STW kirjoitti:

        Toytalla on D4D koneita 1.4, 1.6, 2.0 ja 2.2
        Käsittääkseni ongelmat on koskeneet 2.2L konetta.
        Vai onko esittää jotain tarkempaa tieto onko noissa muissakin ollut ongelmia.

        Itsellä on ollut 6v märkälevy DSG jonka parina 170hp CR. Vaihteiston huono puoli on todella hidas liikkeelle lähtö. Perinteisellä tomaatilla ja 100hp vaparibensalla oleva auto lähtee ensimmäiset 20m paljon nopeammin kun pannaan kello käyntiin jalan siirrosta jarrulta kaasulle.
        Myös peruuttelu ahtaissa paikoissa (kärryn) kanssa on tuskaa DSGllä. Nopeus nousee heti liian kovaksi ja jos hipaisetkin jarrua veto katkea. No, nostat jalan jarrulta ja odottelet taas tovin ennen kuin DSG saa nostettua kytkimen ja sama homma toistuu...
        Sitten kolmas ongelma on se kun lähesteyt risteystä ja tiputat nopeuden vaikka 30 tasolle. Nyt jos haluasit nopsaan jatkaa jotta ehdit toisten alta pois, seuraa piiiiitkä tauko kun aski etsii vaihdetta ja sen jälkeen toinen tauko kun aski nostaa hissukseen kytkintä, sen jälkeen odotellaan ahtopaineita.

        Sähköinen vaihteeton veto on ehdottomasti paras. Sen jälkeen on portaatot automaatti ja sitten 8v vaihteinen ZF ja Aisin, sitten tulee muut mehulinkot ja noiden jälkeen DSG robotti. Häntää pitää yksikytkin robotit.
        Näin se vaan on.

        Toyotan 1,4D4D -koneet todellisia murheenkryynejä 100tkm ajettuna. 2,0 124hv ja 126hv kajahtaa samalla tavalla kuin 2,2 177hv, eli kansi menee, eikä sitä korjata , vaan kone vaihdetaan.


      • DSG7-11
        2.4STW kirjoitti:

        Toytalla on D4D koneita 1.4, 1.6, 2.0 ja 2.2
        Käsittääkseni ongelmat on koskeneet 2.2L konetta.
        Vai onko esittää jotain tarkempaa tieto onko noissa muissakin ollut ongelmia.

        Itsellä on ollut 6v märkälevy DSG jonka parina 170hp CR. Vaihteiston huono puoli on todella hidas liikkeelle lähtö. Perinteisellä tomaatilla ja 100hp vaparibensalla oleva auto lähtee ensimmäiset 20m paljon nopeammin kun pannaan kello käyntiin jalan siirrosta jarrulta kaasulle.
        Myös peruuttelu ahtaissa paikoissa (kärryn) kanssa on tuskaa DSGllä. Nopeus nousee heti liian kovaksi ja jos hipaisetkin jarrua veto katkea. No, nostat jalan jarrulta ja odottelet taas tovin ennen kuin DSG saa nostettua kytkimen ja sama homma toistuu...
        Sitten kolmas ongelma on se kun lähesteyt risteystä ja tiputat nopeuden vaikka 30 tasolle. Nyt jos haluasit nopsaan jatkaa jotta ehdit toisten alta pois, seuraa piiiiitkä tauko kun aski etsii vaihdetta ja sen jälkeen toinen tauko kun aski nostaa hissukseen kytkintä, sen jälkeen odotellaan ahtopaineita.

        Sähköinen vaihteeton veto on ehdottomasti paras. Sen jälkeen on portaatot automaatti ja sitten 8v vaihteinen ZF ja Aisin, sitten tulee muut mehulinkot ja noiden jälkeen DSG robotti. Häntää pitää yksikytkin robotit.
        Näin se vaan on.

        En tunnista kuvailuasi DSG-vaihteistoksi. Onko sinulla jo valmiiksi kajahtanut vaihteisto?


      • pidän.dsgtä
        2.4STW kirjoitti:

        Toytalla on D4D koneita 1.4, 1.6, 2.0 ja 2.2
        Käsittääkseni ongelmat on koskeneet 2.2L konetta.
        Vai onko esittää jotain tarkempaa tieto onko noissa muissakin ollut ongelmia.

        Itsellä on ollut 6v märkälevy DSG jonka parina 170hp CR. Vaihteiston huono puoli on todella hidas liikkeelle lähtö. Perinteisellä tomaatilla ja 100hp vaparibensalla oleva auto lähtee ensimmäiset 20m paljon nopeammin kun pannaan kello käyntiin jalan siirrosta jarrulta kaasulle.
        Myös peruuttelu ahtaissa paikoissa (kärryn) kanssa on tuskaa DSGllä. Nopeus nousee heti liian kovaksi ja jos hipaisetkin jarrua veto katkea. No, nostat jalan jarrulta ja odottelet taas tovin ennen kuin DSG saa nostettua kytkimen ja sama homma toistuu...
        Sitten kolmas ongelma on se kun lähesteyt risteystä ja tiputat nopeuden vaikka 30 tasolle. Nyt jos haluasit nopsaan jatkaa jotta ehdit toisten alta pois, seuraa piiiiitkä tauko kun aski etsii vaihdetta ja sen jälkeen toinen tauko kun aski nostaa hissukseen kytkintä, sen jälkeen odotellaan ahtopaineita.

        Sähköinen vaihteeton veto on ehdottomasti paras. Sen jälkeen on portaatot automaatti ja sitten 8v vaihteinen ZF ja Aisin, sitten tulee muut mehulinkot ja noiden jälkeen DSG robotti. Häntää pitää yksikytkin robotit.
        Näin se vaan on.

        Kovin kuulostaa ihmeelliselle toiminnalle näin 7 vuotta dsg vaihteisella autolla ajaneesta.
        Itsellä oli 3 vuotta 6-vaihteinen märkälevy dsg ja nyt ollut 4 vuotta 7-vaihteinen kuivalevy dsg.
        Molemmilla olen vetänyt n.1100kg painavaa perävaunua paria kevyempää.
        Kaikkia(perävaunuja)olen joutunut peruuttelemaan ylä ja alamäkeen, suoraan ja kääntyen, ahtaisiin ja väljempiin paikkoihin liukkaalla ja pitävällä pinnalla, missään ja kerttaakaan en ole törmännyt mainitsemiisi ongelmiin.
        "Taktiikkani" peruuttaessa on , että jalka jarrulla, vaihde pakille ja jarrua "löysään" tarpeen mukaan(huom! kaasuun ei ylämäkeä lukuunottamatta tarvitse juuri koskaan koskea).
        Muillakin automaatti malleilla ajaneena en ole täysin samaa mieltä kanssasi automamaatti vaihteistojen "paremmuus" järjestyksestä.
        Makuja on monia.


      • kokemustaon

        Olen nyt ajellut dsg -automaatilla puolisen vuotta ja enää en vaihtaisi manuaaliin. On se vaan niin huoletonta ja mukavaa tuo meno. Mitään nykimistä ym ongelmia en ole huomannut ja enkä ole vielä parkkihalleissakaan ollut vaikeuksia. Autossani on lisäksi tämä fiksu vakionopeudensäädin. Siinä on toinen laite joka on kyllä hintansa väärti. Se kestääkö laatikko tai kestääkö kone on sitten toinen juttu.


      • Namimelli
        2.4STW kirjoitti:

        Toytalla on D4D koneita 1.4, 1.6, 2.0 ja 2.2
        Käsittääkseni ongelmat on koskeneet 2.2L konetta.
        Vai onko esittää jotain tarkempaa tieto onko noissa muissakin ollut ongelmia.

        Itsellä on ollut 6v märkälevy DSG jonka parina 170hp CR. Vaihteiston huono puoli on todella hidas liikkeelle lähtö. Perinteisellä tomaatilla ja 100hp vaparibensalla oleva auto lähtee ensimmäiset 20m paljon nopeammin kun pannaan kello käyntiin jalan siirrosta jarrulta kaasulle.
        Myös peruuttelu ahtaissa paikoissa (kärryn) kanssa on tuskaa DSGllä. Nopeus nousee heti liian kovaksi ja jos hipaisetkin jarrua veto katkea. No, nostat jalan jarrulta ja odottelet taas tovin ennen kuin DSG saa nostettua kytkimen ja sama homma toistuu...
        Sitten kolmas ongelma on se kun lähesteyt risteystä ja tiputat nopeuden vaikka 30 tasolle. Nyt jos haluasit nopsaan jatkaa jotta ehdit toisten alta pois, seuraa piiiiitkä tauko kun aski etsii vaihdetta ja sen jälkeen toinen tauko kun aski nostaa hissukseen kytkintä, sen jälkeen odotellaan ahtopaineita.

        Sähköinen vaihteeton veto on ehdottomasti paras. Sen jälkeen on portaatot automaatti ja sitten 8v vaihteinen ZF ja Aisin, sitten tulee muut mehulinkot ja noiden jälkeen DSG robotti. Häntää pitää yksikytkin robotit.
        Näin se vaan on.

        Olen ajanut pari vuotta Golf GT 170hv alkuperäisellä kaksiahtimisella TSI-DSG yhdistelmällä ja tuo tarina ei vastaa todellisuutta. Jos auto käyttäytyy noin niin laatikko on sökö. Meikän autoonkin tuli nykimisoireita, auto takuuhuoltoon ja oireet poistuivat.
        Paras auto mitä mulla on koskaan ollut. Varsinkin moottori, alusta ja laatikko oli niin namia mutkatiellä.


      • Kertakorjausko

        "Meikän autoonkin tuli nykimisoireita, auto takuuhuoltoon ja oireet poistuivat. "
        Monella ne nykimiset ovat vaan kroonisia, pysyy vähän aikaa pois korjauksen jälkeen, kuinka kauan maahantuoja maksaa niistä edes osan?


      • Namimelli
        Kertakorjausko kirjoitti:

        "Meikän autoonkin tuli nykimisoireita, auto takuuhuoltoon ja oireet poistuivat. "
        Monella ne nykimiset ovat vaan kroonisia, pysyy vähän aikaa pois korjauksen jälkeen, kuinka kauan maahantuoja maksaa niistä edes osan?

        En tiedä. Mulla oireet eivät palanneet ja fixaus meni takuuseen. Laitoin auton kiertoon 120.000 km kohdalla.


    • ToyotaCorollastw

      Sellaista, mitä ei huoli kukaan (esine tai asia) EI KOMMENTOI KUKAAN!

    • Tietäjä1

      Mitä olet koskaan saanut ilmaiseksi autokaupassa? Niin, et mitään! Katsopa hyvitystä autostasi. DSG:n hinta kätketään välirahaan.

    • Kusksuksu

      Niinhän se aina on....

    • kam.panja

      Veho kaupittelee Mersuunkin ilmaiseksi automaattivaihteistoa. Onko siinäkin kenties DSG?

      • mersussa.on

        Pikku mersussa on kaksoiskytkin vaihteisto tosin ei dsg nimellä.


      • AhmedAhne

        Mersulla on Premium-hinnat. Premium-hintaan voi antaa kaupan päälle automaatin tai kaksikin. Mersun hinta ei ole kilpailukykyinen missään luokassa. Mersut oli ennen laatuautoja. 2000-luku muutti tilanteen.


      • mbman

        Monissa mersuissa automaatti on vakiovaruste, jos haluaa manuaalin, siitä joutuu maksamaan lisähintaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe