Palstan synkkä yksinpuhelu vain jatkuu

nojoontaashauskaa

Totuus on tuolla ulkona...

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korppis1

      Joo, olen ollut ulkohommissa koko päivän. Nyt on jo aika vetäytyä ylisille maate.

      • kukamitenkin

        Huomenta

        Minäkin olen eilen ollut ulkotöissä. Illalla avasin vasta koneeni.


      • kukamitenkin

        Tänäänkin olen ollut ulkotöissä.


      • Koko-ajan-ulkona

        Minä asun ulkona.


    • ovi.lukkoon

      Parempi kun pysyvät täällä eivätkä ole muualla pahanteossa.

      • tiällä.vuan

        Huomenta vuan!
        Tänään on pakko ulkoistaa itsensä asioille. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta.


      • Anceli
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Huomenta vuan!
        Tänään on pakko ulkoistaa itsensä asioille. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta.

        Näin on ja minullakin päivät pitkät kuluvat mukavasti pihalla. Puuhaa alkaa olla niin paljon, etteivät tahdo tunnit riittää.
        Eilen satoi ja tänään paistaa, niin se sää mukavasti vaihtelee. Ihanaa vihreyttä on joka puolella, tämä on sitä parasta vuodenaikaa. Ellei syksyä oteta huomioon, kesän jälkeen se tuntuu paremmalta.


      • tiällä.vuan
        Anceli kirjoitti:

        Näin on ja minullakin päivät pitkät kuluvat mukavasti pihalla. Puuhaa alkaa olla niin paljon, etteivät tahdo tunnit riittää.
        Eilen satoi ja tänään paistaa, niin se sää mukavasti vaihtelee. Ihanaa vihreyttä on joka puolella, tämä on sitä parasta vuodenaikaa. Ellei syksyä oteta huomioon, kesän jälkeen se tuntuu paremmalta.

        Keväällä aina iloitsee näistä vuodenaikojen vaihtelusta niinku syksylläkin. Ihan parasta silloin asua Suomessa.
        Kesällä sekä voimaantuu, että väsyy ja silloin on helpotus saada syksyn raikkaus. Ainakiin minulle.


      • tiällä.vuan kirjoitti:

        Keväällä aina iloitsee näistä vuodenaikojen vaihtelusta niinku syksylläkin. Ihan parasta silloin asua Suomessa.
        Kesällä sekä voimaantuu, että väsyy ja silloin on helpotus saada syksyn raikkaus. Ainakiin minulle.

        Nuorempana kesät olivat ankaraa työntekoa ja säiden kyttäämistä. Heinät ja viljat piti saada korjattua, eikä se aina ollut niin helppoa kuin heinänteon väitetään olevan. Kukahan senkin sanonnan on keksinyt, ei ole heinätöissä tainnut ollakaan.

        Syksyllä sai huokaista helpotuksesta, taas oli yksi sessio takana. Nyt on helpompaa, eräs tuttava korjaa heinät eläimilleen, ei tarvitse itse sääkarttoja tutkia.

        Itse puuhastelen kasvimaalla ja puutarhassa. Samettikukissa on jo kukannuppuja, taitaa niistä eläjiä tulla. Ahkeraliisat ovat pieniä, mutta ehkä nekin jossain vaiheessa kesää kukkivat kauniisti.


      • Kaatuikuinheinää

        Helppoa kuin heinänteko sanonta vakiintui varmasti niiton koneellistumisen myötä ja tarkoitti siten niittoa. Viikateniittoakaan ei voinut sanoa helpoksi. Ekat niitto kojeet olivat hevosilla vedettäviä ja sitten traktoreilla.
        Itse olen ollut ladossa polkijana, heinänkorren kokoisena ja pellolla tapittajana ja sittemmin seivästäjänä ja seipäiltä pois ottajana ja latoihin laittajana, suoraan heinähäkeistä, myös seipäiden pystyttäjänä.


      • henrjii

        Joo tarkkaa työtä kuin sonnan luonti


      • Mittee-sie-sanoit

        Syöp ite vuan.


    • ent.siivoojaparka

      Eipä näkynyt totuutta vaikka olin jo kolme tuntia ulkona. Todellisuus käveli kyllä vastaan.


      • ent.siivoojaparka
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Olisko ollut lepäämässä,totuus meinaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=EGYJH_QXIbE

        Mikäköhän se totuus on?
        Jostain kaukaa tulee mieleen, että todistin sen olevan kaljapullon korkki. Ja mistä niin päättelin, niin se oli siksi, kun olin kuullut, että totuus ei pala tulessakaan. Heitin kaljapullon korkin nuotioon. Ei palanut. Se oli totuus.


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Olisko ollut lepäämässä,totuus meinaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=EGYJH_QXIbE

        Minulle tuli heti mieleen tuo linkittämäsi kappale,kun totuudesta kirjoitettiin.
        Kiitos vaan linkistäsi!
        Nyt hypätään junaan ja matkustetaan alueelle,jossa oletetaan kaikista kieroimpien
        ihmisten asuvan.Onko oletus totta vai tarua,sen saa jokainen itse päättää.
        https://www.youtube.com/watch?v=vNb-KY9e-6c


    • eppu2

      Ulkona on oltu, lumiukkoo ei enää näkynyt, rautakauppaa taas piti käydä rikastuttamassa.
      Lattianlakkausta jatkaa.
      Eilen saatiin uuden mökin sauna kuntoon ja tietysti käyttöön heti.
      Minä pulahdin järveen, oli se kylmää, mutta poika jänishousu kasteli vaan puoleen vartaloon asti.

    • tiällävuan.eisiellä

      Terveisiä saunasta! Jos/kun joku teistä on saunaihminen niin saattaapi ymmärtää millainen olotila on kun ensimmäisen kerran seitsemään viikkoon pääsi saunomaan täysillä. Voe mahoton paikka!

      • quando

        Truth is out there - is it?
        Eikö se ole vastuun siirtoa, muille. mielestäni metafoora.


    • kuollutsaitti

      Tänne on näköjään pahasti jumittunut pari kirjoittajaa.
      Surkeaa touhua.

      • E-ri-koistapaus

        Vainko kaksi, keitä lienevät?
        Minä olen vähintään kolmas, silloin kun käyn.


      • tiällä.huuteloo

        Minä ainakin olen nyt suoltanut tekstiä joka ketjuun. Otan loppukirin. Huomenna palaan ruotuun enkä sitten sillee tuputa itteeni :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe