yhteydenotto perintäfirmaan - kannattaako?

en-ole-ketku

Palkasta lähtee osa palkanmaksun yhteydessä ulosottoon ja sieltä perintäfirmaaan. Ko. perintäfirmalla on kolminkertainen määrä velkaa vanhentuneena/uinumassa mikä EI OLE nyt perinnässä, ulosoton tiedossa.

Varsinainen kysymys: Jos haluaisin tehdä sopimuksen perintäfirman kanssa että maksusummaa pienennettäisiin, niin aktivoituisi kai nuo uinuvat velat.

Kuukausierät pitäisi saada pienemmäksi. Ulosotto ottaa liikaa. En taida uskaltaa ottaa yhteyttä.

3

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgfgfgsg

      Tilanneraportin voisit pyytää ei ehkä kannattaisi tehdä sopimusta silloinhan joutuisit maksamaan perintäfirmalle ja ulosottoon. Ulosotto ei voi kaikkia rahoja viedä siinäkin on tietyt rajat joten ei ehkä kannata ottaa yhteyttä maksat entiseen tapaan tai niin minä tekisin. Ties vaikka unohtaisivat jotkut sinun uinuvista veloista tosin en usko.
      Tietysti minun tilanne hieman erilainen kun sairaseläkkeestä ei voi ottaa mitään ja todettu varattomaksi.
      Tämän tiedän että aina kun perintäfirman kanssa yrittää tehdä sopimuksen se on kohtuuttoman kova ja parempi hoitaa ulosoton kautta.

    • asfsgasfsa

      jaa-a jos ulosotto tyhjänä ja perintäfirmat ainoo mitkä vainoo nii sillon kannattaa maksella ettei luottotietomerkinnät pitene, muussa tapauksessa en suosittele niihin ottamaan yhteyttä :P Toivon ettet intrumin kanssa ole tekemisissä, saatanalliset kulut ainoo plussa asiakaspalvelu siellä mukavia typyjä :D flexcash perintäfirma huomattavasti reilumpi, summa ei nouse koko maksusuunnitelman aikana senttiäkään, paitsi jos jättää maksamatta..

    • opikseenottanut

      summa nousee huomattavasti kun kiertää ulosoton kautta, yrittäisin sopia jonkin "nimellisen" summan perinnän kanssa ja suurentaisin sitä sitten ku ulosotto lopettaa perimisen. nämä "uinuvat" velat tuskin jäävät sellaisiksi. heille riittää kun kerran vuodessa niistä lähettävät lappua sinulle niin pysyvät voimassa kyllä ja kasvavat. Henkisestikkin paljon helpompaa kun saa asioita jonkinlaiseen järjestykseen. Tiedän näistä jonkin verran, ulosotossa olen ollut 3 vuotta nyt jäljellä 0e mutta yksi uinuva velka meni pyynnöistäni huolimatta vielä ulosottoon n.1200e ja muutama muu velka on tällä "nimellisellä" korvauksella toiselle maksan 100e kuukaudessa ja toiselle 50e. Kunnes saan ulosoton loppumaan maksan nuo muut nopeammin pois. Oman henkisen jaksamisen takia yrittäisin sopia asioita, muista et ole ensimmäinen soittaja sinne samoissa asioissa etkä varmasti viimeinenkään. Jos et uskalla soittaa koita sähköpostia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe