Mä tarviin apuuu! Vai auttaako tähän enää mikään??

väsynytelämään

Mä tarviin apua tähän masennukseen(? onks se sitä, en tiiä ei oo diagnoosia..). Mulla on jatkuvasti itsariajatuksia, enkä jaksa nykyään tehdä mitään. Hyvä ku jaksan sängystä nousta. Mä en muista millon olisin syönyt edes lämmintä ruokaa. Viime viikolla ostin leipää, mut tuolla pöydällä se edelleen odottaa että joskus sen pussin avaisin... Tein mä yks ilta makaronilaatikkoo, mut meinasin suoraan sanottuna oksentaa ku sitä söin, vaikka ennen oon pystyny syömään.

Mulla on hoitosuhde, mutta se puhuminen on niin vaikeeta! Tai tavallaan ei, sillä pystyin kyllä viimeksikin terapeutille puhumaan asioista, mut en todellisesta p*skasta olosta, joka on 24/7. Vaikka olis hyvä olo, ni silti tuntuu p*skaolo taustalla.. Ja mitä se sanoo jos sanoo itsariajatuksista? "Elämä on liian arvokasta heittää hukkaan" Joo toi lause ei paljoo ahistuksen ollessa päällä auta! Ja kun hoitajilla ja lääkäreillä on tapana muuttaa asioita täysin erilaisiks. Esim se etten halunnu terapeuttia käymään mun kotona, on muutettukin sillein etten halunnut tavata lääkäriä...

No viikon päästä ne tulee kotikäynnille... Laitoin viime viikolla terapeutille viestiä ja sit se soitti. Sanoin että ahdistaa kokoajan ja itsariajatuksiakii jatkuvasti ja niin paskaolo että vois vetää lääkkeitä. Se käski tarvittaessa soittaa niiden puhelimeen, johon vastataan mihin kellon aikaan vaan. Ainoo vaan että tiettyyn aikaan se ohjautuu psyk.sairaalan osastolle, joten ei oo hirveesti mielenkiintoo sinne soitella...

Mä en tiiä mitä teen ku tää paskaolo jatkuu vaan, eikä lopu. Oon viillellyt, mut se on v**un typerä tapa, koska aina samantien kaduttaa ne jäljet. Lääkkeitä en oo koskaan vetänyt, enkä aiokaan, vaikka toki mielessä käy lähes jatkuvasti.

Mut ahistuksen syy on eräs ihminen, joka asuu liian lähellä. Ahdistus tulee loppumaan tasan sitten kun pääsee muuttaa tästä pois. Siihen voi mennä aikaa, mut voi saada uuden kämpän aika nopeetakin. Toinen ahistusta aiheuttava on jatkuvat kivut, mut nyt se, joka kipuilee jatkuvasti, on ollut monta päivää kipuilematta.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritänauttaa

      Kyllä sinulla on vielä paljonkin toivoa. Niin se on että kun se kiinteä terapia-aika on käsillä, niin ei saa sanottua, mitä pitäisi.
      Aikoinaan kun oli vaikeaa, niin minua auttoi silloin kirjoittaminen päivittäin ja jopa hetkittäin, jopa yksittäisiä ajatuksia ja tunteita kirjoittelin. Ja voisit kyllä näyttää niitä ahdistuksen pääasioita sitten muistiinpanoista terapeutille. Ihan tavallisesta lörpöttelystä ei ole paljoa hyötyä, jos ei pääse asian ytimeen.
      En usko, että syy piinaasi on pelkästään tuo henkilö, mutta se on jo paljon jos tiedostaa painajaisen syyn.
      Olen samaa mieltä, että viiltely ei ole keino auttaa tilannetta.
      Voisitko anonyyminä kertoa enemmän tilanteestasi, esim, miksi tuo ihmissuhde mättää? Onko ongelma pitkäaikainen?

      • väsynytelämään

        Se henkilö, joka mua ahdistaa on sellanen vähän pimee tyyppi. Käyttää aineita ja vähän väliä riehuu jonkun teräaseen kanssa. Huomenna on sen tekemien juttujen takia oikeuden istunto, mut en tiiä vielä varmaks pitääks sinne mennä, selvinnee vielä tän päivän aikana. Sinne meno ahistaa sit lisää, koska varmaan pakostikii joutuu sen häirikön näkemään, vaikka puhuivatkin että on sermi välis.

        Ja vaikka kuinka paljon ahdistais, ni päivystys ei ole enää vaihtoehto. Kävin siellä viikonloppuna.. Tosin en ite voinut vaikuttaa siihen menenkö vai enkö, kun eräs oli soittanut hätäkeskukseen ja tarinoinut omiaan. Lääkärin ja hoitajan käytös oli todella ala-arvoista kohtelua mua kohtaan. Lääkäri ei esim kertonut nimeään ja sit vaikka se sano että ei ole syytä pitää mua siellä, ni silti rupes määräilemään siitä että millä mä lähen sieltä. Hoitajalle ku sanoin että mä voin ihan hyvin kävellä.(koskapa ei ollut rahaa taksiin, mut ne vissiin kuvitteli että sillä ilmatteeks kuljetaan!!) Hoitaja korotti ääntä ja sano että SINÄ ET KÄVELE. Kivempi istua autossa kun menee taksilla eikä tartte kävellä.

        No lopputulos oli se että ne kyllä taksin sinne soitti ja mä taksikuskin seurassa sieltä ulos lähdin, mut ulkona sanoin taksikuskille että morjens, minä kävelen.

        Mutta kuulemma lääkärillä on oikeus päättää, millä tavalla potilas sairaalasta lähtee. Hoitaja antoi oikein ohjelapun taksikuskille, jossa luki että luovutettava äidille. Ööh, nykyäänkö ei saa täysikäiset enää itse päättää kulkuneuvoistaan millä kulkee?? Tuon, että en saanut mennä kotiin, sen kyllä tajuan tavallaan, kun oli kaikki poliisit, vartija ym jutut siinä, mut että oikein ohjelappu taksikuskille??!


    • Ehkä_masentunut

      Jos sä olet ollut sairaalassa koska sait ahdistus- tai paniikkikohtauksen tai yritit satuttaa itseäsi.... ja sut lähetetään kotiin yksin.... ja kotimatkalla saat uuden kohtauksen ja hyppäät sillalta... lääkäri saa syytteen sun heitteillejätöstäsi. Kaksi elämää mahdollisesti pilalla. Kun sulla on saattaja, tilanne on kaikille parempi. Toki se ei ole reilua sille taksikuskille, joka ei ole koulutettu auttamaan ahdistunutta ihmistä. Mutta tuo ei nyt liity olennaisesti sun tilanteeseen.

      Jaksaisitko pohtia ihan lyhyesti, miten asiat paranisi jos tuo henkilö, joka sua ahdistaa, saisi hepan tms. nistikaveriensa piikistä ja kuolisi pois. Pois kuvioista. Pois.

      Mihin asioihin tarttuisit, tai haluaisit tarttua muttet nyt jaksa, jos hän olisi poissa?

      • väsynytelämään

        Mä olin päivystyksessä täysin keksityn jutun takia, kun eräs läheinen soitti hätäkeskukseen ja suoraan sanottuna keksi p*skaa. Ja tämän pystyin todistamaan lääkärillekin, ettei se pidä paikkaansa. Tää läheinen teki sen kiusalla, koska se sattuu tietämään mitä pitää sanoa häkeen, jotta saa tiettyjä tyyppejä paikalle. Niille riittää se kun sanoo että henkilö on itsetuhoinen, ni johan tulee ambulanssi ja poliisit...

        Ahdistus ainakii helpottuis kun pääsis siitä naapurista eroon, eli kun saa uuden asunnon, tuskin sitä ennen.. Ja eilisen jutun takia saattaa ks.häirikkö hermostua lisää ens viikolla ku kuulee yhen jutun... Mä en uskalla yöllä nukkua nyk.kämpässä, koska pelkään että jos se vaikka toteuttaa uhkauksensa eli tulee ovesta läpi. Poliisit on monet kerrat sanonut ettei se siitä läpi pääse, mut mitä jos sillä on joku kättä pidempi esim kirves, jolla hakata ovi p*skaks? Sellasta täällä taloissa on tapahtunut joskus aiemmin. Todennäköisesti pelkään turhaan ainakaan tota oven läpi tuloa, mut eihän tollasista koskaan tiedä! No jos tulee vielä kerran oventaa tai kadulla vastaan ja käyttäytyy uhkaavasti, ni lähestymiskieltoo hakemaan.. Mut jospa noi vatipäät tappelis vaan keskenään eikä tulis toisten ovelle riehumaan.

        Tää p*skaolo menee vaan pahemmaks. Eilen päivällä tulin kotiin klo 11, menin suoraan nukkuu ja nukuin klo 16 asti. Sit lähin käymään erään tyypin luona ja tulin kotiin, katoin salkkarit ja klo 20 menin nukkuu. Yöllä heräsin klo 1, valvoin 4:ään ja jatkoin unia klo 11 asti. Ei mua väsytä normaalia enempää, en vaan jaksa tehdä enää muuta kuin nukkua! Sama juttu tänään nukuin päivällä jostain kahesta kuuteen. Tänään söin ruokaakin ekaa kertaa koko viikkoon.

        Ens viikolla olis terapeutin ja lääkärin tapaaminen, mut en tiiä jaksanko niitä nähdä. Toisaalta sittenhän on turha valittaa p*skaa oloa jos niitä ei tapaa, mutta ku kirjottavat tietoihin kaiken sillein miten asiat ei ole. Lääkäreistä on enempi huonoja kuin hyviä kokemuksia. Uskaltaako sanoa mitään vai keksiikö ne tehdä heti M1-lähetteen? (en tiiä miks tota m1:stä pelkään, ehkä siks ku kerran eräs lääkäri uhkas sen tehdä, vaikkei olis mitkään kriteerit täyttyneet...)

        Se terapeutti sanoi että voi soittaa niiden puhelimeen jos tulee sietämätön olo. En mä jaksa taas selittää koko juttua taas jollekii ihan oudolle.


    • alkupp

      Nyt on taas vähän parempi olo, oon saanut syötyäkii jotain, tosin ennen sitä oli sellanen huippaava olo, johtu varmaan syömättömyydestä..

      Oon miettiny ens viikkosta terapeutin ja lääkärin tapaamista. En mä saa niille mitään kuitenkaan sanotuks, niin se menee aina ku tapaa lääkärin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe