Narsistin yli pääsee kun tiedostaa sairauden

enedesvihaaenää

Sen ettei toinen ole ihan terve. Terve ihminen ei ole sadistinen ja tunne hupia ja nautintoa siitä että saa aiheuttaa toiselle kärsimystä. Nyt tunnen enää lähinnä sääliä häntä kohtaan.

5

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimercci

      Se vaikuttaisi olevan heidän ylintä, aidointa iloaan... parasta, mitä he ovat saaneet ikinä kokea. Silloin he pääsevät oikein vauhtiin nautiskelussaan. Surullista, mutta myös inhaa, sairaalloista, vastenmielistä. Jälkimmäisetkin tunteet ovat oikeutettuja.

    • eienääkoskaan

      Vaikeinta minulle oli se kun mies vaihtoi säälivaihteen päälle. Olin täysin kyvytön vastustamaan sitä. Kuin joku nappi olisi painettu pohjaan ja aloin tuntemaan sääliä, hoitamaan ja hoivaamaan häntä. Enhän minä voi jättää toista pulaan. Hyvä ihminen ei jätä toista pulaan. Mm keksittyjä tapaturmia työpaikalla, laittoi työkaverinsa soittamaan ja kertomaan että mitäs nyt on päässyt tapahtumaan. Säälistä soitin kavereilleen että katsokaa nyt hänen peräänsä ettei tee itselleen mitään. Tätä hän osasi käyttää hyödykseen todella hyvin. Vetoamalla minun empatiakykyyni. Olen auttanut kaikessa kuin,pientä lasta. Hoitanut kaikki asiat hänen puolestaan. Kiitoksena...no jokainen sen tietää. Ei kiitosta pelkkää syyttelyä ja haukkumista. Minun vikani. Aivan uskomaton tyyli miten osaakin kääntää asiat minun syyksi. Nykyään jos erehtyy soittamaan esim olen sairas, yksinäinen ja minulla on tylsää, tule hakemaan/tule tänne. Tuo ruokaa tms.... EI KIINNOSTA, KUOLE! Missäs nyt on kaikki ne hyvät ystävät joita riittää???

    • Niinse

      Niin.. Hyvin sanottu.. Ei voin vain kuin ihmetellä, itseasiassa vähän kaikkea..
      Mutta.. Hyvällä omalla tunnolla voin vain sanoa et kenellekään en ole tahtonut pahaa enkä sanonut tai tehnyt mitään väärää/pahaa.
      (Ja toiminut lakien ja sääntöjen mukaan. Niissä ei takuuvarmasti ole mitään huomauttamista tai sanomista.)
      Tutut sanovat et olen ehkä liian kiltti. Siinä kai syy siihen miksi sellaista on helppo kiusata..

      • Niinse

        Niin siis ehkä aiemmin oli ylilyöntiä reagoinnissa.. Sitä en voi kieltää.. Johtuu muutamista asioista joita on tapahtunut aiemmin.. Mutta viime ajat ovat olleet toisenlaiset (siis rauhalliset) kun viesti meni perille. Tajusin sen ettei ole mitään järkeä toimia niin (hermoilemalla niin kuin joskus aiemmin).. Siihen oli silloinkin lisänä muut paineet eli jaksaminen opinnoissa ja työssä.


    • alkup.kirjoittaja

      Kirjoitin lohdutukseksi kaikille näille joilla matka on vielä kesken. Niin oli minullakin vielä jonkin aikaa sitten mutta niin se järki asettuu sinne pääkoppaan lopulta. Narsistia et voi muuttaa mutta itseäsi kylläkin. Ja minua lohduttaa että voin sentään elää itseni kanssa jatkossakin eikä minun hyvinvointi tule muiden ihmisten alaspainamisesta kuten narsistilla, joka ei voi koskaan tyytyä siihen mitä jo on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe