Mitö hyvää kyseisissä laitteissa on?
Ihmettelen vaan että miten voi saman ikäinen ja yhtäpaljon ajettu pikkuvolvo olla saman hintainen?
Puhutaan kumminkin "hieman" eri laatuluokan autoista.
mitä hyvää tojotassa on?
29
<50
Vastaukset
- helpotaVähän
Jos laitat linkin ko autoen myynti-ilmoitksiin niin eiköhän asiantuntijat löydä sen syyn aika helposti.
tällä kuvauksella mahdoton tehtävä.- ostanko
Ihan vain yleisellä tasolla mietin tätä asiaa. Kumpikaan autoista ei ole uusia joten jotain pikkuvikoja saattaa olla molemmissa.
Mietin asiaa vain siltä kantilta että volvo on paljon parempi ajaa, hiljaisempi ajaa, omasta mielestä luotettavampi. Tojota voittaa ainoastaan polttoainetaloudellisuudessa. - vertailuvaikeaa
ostanko kirjoitti:
Ihan vain yleisellä tasolla mietin tätä asiaa. Kumpikaan autoista ei ole uusia joten jotain pikkuvikoja saattaa olla molemmissa.
Mietin asiaa vain siltä kantilta että volvo on paljon parempi ajaa, hiljaisempi ajaa, omasta mielestä luotettavampi. Tojota voittaa ainoastaan polttoainetaloudellisuudessa.Yksittäisten autojen hinnat eivät aina ole johdonmukaisia. Jonkin merkin hintataso selviää vasta kun vertailtavana on isohko joukko hintapyyntejä ja toteutuneita kauppahintoja.
Itse kyllä ostaisin noilla tiedoilla heti kerrasta Volvon!
- tusinatojo
Tojotan "hyvyyttä" ei oikein kukaan pysty perustelemaan. Paatuneimmatkin Tojon kannattajat miettivät päänsä puhki ja sitten toteavat "no... öö... no onhan se silti maailman myydyin". Tuolla logiikallahan paskakin on hyyvää, kun niin moni kärpänen tykkää.
- arpomerkki
Veikeimpiä tojoterojen päästöjä on kun selitetään, että Tojo on maailman arvokkain automerkki. No en kyllä ole ostamassa Tojon osakkeita tai merkkiä, vaan autoa. Silloin viis veisaan sivuseikoista, mutta huomaan kyllä, että esim. takaisinkutsuja pukkaa sopimattoman paljon. Vaikka kuinka olisi "arvokkain automerkki".
- ostaOstaHelmi
arpomerkki kirjoitti:
Veikeimpiä tojoterojen päästöjä on kun selitetään, että Tojo on maailman arvokkain automerkki. No en kyllä ole ostamassa Tojon osakkeita tai merkkiä, vaan autoa. Silloin viis veisaan sivuseikoista, mutta huomaan kyllä, että esim. takaisinkutsuja pukkaa sopimattoman paljon. Vaikka kuinka olisi "arvokkain automerkki".
Jooo-op yhtä hyvinhän voisi kehua Toijotaa sillä perusteella, että on punainen. Osta Toijota, koska se on punainen!
- Paska_kinneri
Ei kukaa pysty perustelemaan....Heh heh ! Markkinat määrää käytetyn hinnan ! Eli haluttavuus saatavuus ja tuotteen kestävyys ja luotettavuus ! näillä eväillä määräytyy käytettyjen hinnat! Ranskiksia saa käytettynä halvalla kun niiden kestävyys ja luotettavuus on vähän niin ja näin ! Toyotasta joutuu keskimäärin maksamaan 1-2Tonnia enemmän just paremman laadun ja kestävyyden takia!
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/34048431/Toyota/Avensis/2007/Lappeenranta?pos=1&page=1
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33958875/Renault/Laguna/2007/Kemi?pos=0&page=1
Siinä nyt esimerkki pari Toyotassa pienempi kone ja Terra eli karvalakki malli ja 50T enemmän ajettu silti hintaa on 2000€ enemmän kuin Rellussa! - PaskaRomu
Paska_kinneri kirjoitti:
Ei kukaa pysty perustelemaan....Heh heh ! Markkinat määrää käytetyn hinnan ! Eli haluttavuus saatavuus ja tuotteen kestävyys ja luotettavuus ! näillä eväillä määräytyy käytettyjen hinnat! Ranskiksia saa käytettynä halvalla kun niiden kestävyys ja luotettavuus on vähän niin ja näin ! Toyotasta joutuu keskimäärin maksamaan 1-2Tonnia enemmän just paremman laadun ja kestävyyden takia!
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/34048431/Toyota/Avensis/2007/Lappeenranta?pos=1&page=1
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33958875/Renault/Laguna/2007/Kemi?pos=0&page=1
Siinä nyt esimerkki pari Toyotassa pienempi kone ja Terra eli karvalakki malli ja 50T enemmän ajettu silti hintaa on 2000€ enemmän kuin Rellussa!Toyota tukee Suomen myyntiä, on tukenut siitä asti kun aloitti Suomen maahantuonnin 60-luvulla. Suomi oli Toyotan koekenttä Euroopassa. Missään muualla Euroopassa Toyotia ei osteta näin paljon suhteissa muihin merkkeihin.
Se mitä hyvää Toyotissa on en tiedä. En ole löytänyt niistä mitään hyvää. - hyvämaksaa
Kyllä on käsittämätöntä länkytysta märkäkorvilta. Markkinat asettavat
hinnat kohdilleen markkinataloudessa. Toyotaa myydään sillä hinnalla
kuin kauppa käy, samoin se toimii muillakin merkeillä. haluttavuus
ratkaisee. Pikkuvolvo on Ford ja taivaspaikan saa kaupan tekijäisiksi.
niin kuin Fordin vikamaailmankin. - VolvoMaksaa
hyvämaksaa kirjoitti:
Kyllä on käsittämätöntä länkytysta märkäkorvilta. Markkinat asettavat
hinnat kohdilleen markkinataloudessa. Toyotaa myydään sillä hinnalla
kuin kauppa käy, samoin se toimii muillakin merkeillä. haluttavuus
ratkaisee. Pikkuvolvo on Ford ja taivaspaikan saa kaupan tekijäisiksi.
niin kuin Fordin vikamaailmankin.Siksi se Volvo on kallimpi vaikka Volvo ei tue Volvon myyntiä Suomessa kuten Tojo. Toyotan valmistaminenkaan ei maksa paljoa, joka kohdassa on säästetty. Siksi se on niin rimpula ajoltaan ja koriltaan sekä sisustukseltaan tekniikkaa unohtamatta. Ikuinen testijumbo.
- enemmän_vähemmästä
Paska_kinneri kirjoitti:
Ei kukaa pysty perustelemaan....Heh heh ! Markkinat määrää käytetyn hinnan ! Eli haluttavuus saatavuus ja tuotteen kestävyys ja luotettavuus ! näillä eväillä määräytyy käytettyjen hinnat! Ranskiksia saa käytettynä halvalla kun niiden kestävyys ja luotettavuus on vähän niin ja näin ! Toyotasta joutuu keskimäärin maksamaan 1-2Tonnia enemmän just paremman laadun ja kestävyyden takia!
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/34048431/Toyota/Avensis/2007/Lappeenranta?pos=1&page=1
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33958875/Renault/Laguna/2007/Kemi?pos=0&page=1
Siinä nyt esimerkki pari Toyotassa pienempi kone ja Terra eli karvalakki malli ja 50T enemmän ajettu silti hintaa on 2000€ enemmän kuin Rellussa!Paljon saa tuohon Relluunkin vaihdella raidetangonpäitä että tulee tuo 2000€ täyteen. Tojossa saa kalliimmalla enemmän ajettuja kilometrejä, huonomman ajettavuuden, pienemmän koneen, ruostuvan korin ja alustan ja huonot penkit. Mutta jos niistä haluaa maksaa niin ei kai siinä ole sitten vaihtoehtoja
- vääristymiä
Jos valmistaja tukee maakohtaista organisaatioita, niin yleensä se tuki kulkee rahavirrassa niin, että kauppiaan on helpompi hyvittää vaihtoautosta. Keskittyy tietysti oman merkin vaihtoautojen hyvityksiin. Oman merkin hintapyynneissä voi olla tukiaislisää. Kun sitten menee niitä ostamaan, saa vaihtohyvitystä yllättävän paljon.
Mutta puhtaasta kysynnän määrittelemästä hintatasostahan ei silloin ole kysymys. Eivät ne ulkomailta tulevat tukiaiset mitään kysyntää ole. - pahaoloko
vääristymiä kirjoitti:
Jos valmistaja tukee maakohtaista organisaatioita, niin yleensä se tuki kulkee rahavirrassa niin, että kauppiaan on helpompi hyvittää vaihtoautosta. Keskittyy tietysti oman merkin vaihtoautojen hyvityksiin. Oman merkin hintapyynneissä voi olla tukiaislisää. Kun sitten menee niitä ostamaan, saa vaihtohyvitystä yllättävän paljon.
Mutta puhtaasta kysynnän määrittelemästä hintatasostahan ei silloin ole kysymys. Eivät ne ulkomailta tulevat tukiaiset mitään kysyntää ole.Kyllä on uskomatonta satuilua. Ei kai se maahantuoja mitään sosiaalitoimintaa
ja hyväntekeväisyyttä harjoita. Ei se nyt niin tyhmä ole että tappiokseen tekisi
autokauppaa. Ei ainakaan asiakkaalta ole pois ,jos saa vaihtoautosta kunnon
hyvityshinnan. Taas joku katkeroitunut ranskanrapeakauppias purkaa pahaa
oloaan kun kauppa ei käy. - laatumaksaa
Onhan se monella tiedossa, että 150 tkm ajetulla Toyotalla on normaalisti enemmän kilometrejä edessä kuin muun merkkisellä uudella. Siitä kannattaa maksaakin vähän enemmän. Eikä tule vikoja kuin sitten kun matkamittarin lukema on 350-400 tkm hujakoilla.
- Kkkp
Juuri näin. Hyvän maineeseen on syynsä.
- kallistapaskaa
laatumaksaa kirjoitti:
Onhan se monella tiedossa, että 150 tkm ajetulla Toyotalla on normaalisti enemmän kilometrejä edessä kuin muun merkkisellä uudella. Siitä kannattaa maksaakin vähän enemmän. Eikä tule vikoja kuin sitten kun matkamittarin lukema on 350-400 tkm hujakoilla.
Toyota on heikkoon laatuunsa nähden sikamaisen kallis. Mm. saksalaisilla, ranskalaisilla, ruotsalaisilla pääsee suht helposti 400tkm, kun Toyotaan vaihdetaan kone jo 100tkm kohdalla. Toki koneita vaihtamalla voi Toyotallakin päästä 400tkm, mutta sitten ruoste on kyllä jo tehnyt tehtävänsä. Joitakin Avensiksia kun joutuu hitsailemaan jo ennen ensimmäistä katsastusta, mikä on saavutus sinänsä. Mutta tyhmähän on se joka maksaa, ei se joka pyytää.
- LAATUAtoyo
kallistapaskaa kirjoitti:
Toyota on heikkoon laatuunsa nähden sikamaisen kallis. Mm. saksalaisilla, ranskalaisilla, ruotsalaisilla pääsee suht helposti 400tkm, kun Toyotaan vaihdetaan kone jo 100tkm kohdalla. Toki koneita vaihtamalla voi Toyotallakin päästä 400tkm, mutta sitten ruoste on kyllä jo tehnyt tehtävänsä. Joitakin Avensiksia kun joutuu hitsailemaan jo ennen ensimmäistä katsastusta, mikä on saavutus sinänsä. Mutta tyhmähän on se joka maksaa, ei se joka pyytää.
Nyt kylla loistaa silkka kateus. Toki 80-luvun toyot vielä ruostuivat. 98 vuodesta eteenpäin perheessä ollut 3 toyoa, eikä missään ollut koneissa mitään ongelmia, saati sitten ruostetta. Mene reppana hitsaan hanuriis!!!!!!
- OutoaTouhua
Teksteistä päätellen tojo-omistajien itsetunto on aika heikko..
- hitsaa.auris
LAATUAtoyo kirjoitti:
Nyt kylla loistaa silkka kateus. Toki 80-luvun toyot vielä ruostuivat. 98 vuodesta eteenpäin perheessä ollut 3 toyoa, eikä missään ollut koneissa mitään ongelmia, saati sitten ruostetta. Mene reppana hitsaan hanuriis!!!!!!
"hanuriis"? Tarkoitit kai "Auris"?
- Antaa_palaa
Nyt kun olette tällä palstalla, niin mietitäänpä, ketkä ovat seuraavaksi tyhmimpiä autoilijoita. Tunnettu tosiasiahan on, auton määrittelevän ihmisen. Toyotaa ei mainita enää asian tultua selväksi. Nyt vain haukkumaan seuraavaksi tyhmimmät automerkeittäin. Palsta on vapaa ja saa kertoa vapaasti mielipiteen.
- Avohoidossako
Käy peilistä kurkistamassa!
- RuosteTohjo
Toyotassa parasta on, että se maatuu nopeasti!
- otatojo
Kokemuksella voin kertoa jotta nuo kalliimmat tulee vanhemmiten vikaherkemmiksi ja saa olla jatkuvasti jotain paikkaa rassaamassa , toimivuus ja laatu kääntyy ajankuluessa toyotan eduksi joka toimii kuten se ns, junanvessa.
- volvoford
Ed.toteamus on synkroonissa hyvään jälleenmyyntiarvoon. Näin se menee. Eivät järkevät ihmiset halua maksaa extraa mistään vikamaailmasta. Katsastustilastokin tukee Toyotan korkeaa jäännösarvoa,mikä ymmärrettävästi harmittaa oman arvottoman ranskanrutkun omistajia ja myyjiä. Pikkuvolvo ei todellakaan ole mikään laadun ja kestävyyden mittari. Vikoja on kuin voorteissa konsanaan,siksi hinta tippuu. Sehän on voorti volvon vaatteissa. Näin meitä yritetään huijata.
- Laatuakehiin
Aikaisemmin joku esitti kielteisenä piirteenä Toyotan takaisinkutsut. Itse näen asian juuri päinvastoin. Se on merkki hyvin hoidetusta laatu- ja asiakaspalvelusta. On selvää, että jokaisessa tuotteessa ilmenee aikojen saatossa puutteita tai virheitä. Kyse on vain siitä, miten valmistaja kantaa vastuunsa.
Hyvä esimerkki on ilmailu. Vaikka pyritään viheettömyyteen ja korkeaan laatuun, silti esille tulee silloin tällöin ongelmia. Näissä tapauksissa tehtaat lähettävät maailmanlaajuiset korjausbulletiinit, joilla ongelma hoidetaan. Näin pitäisi olla myös autojen kohdalla. Mutta aina ei ole.
Surullinen esimerkki on Volkswagen-konsernin jakoketju- ja DGS-vaihteisojen ongelmat, joissa lian usein asiakas on joutunut maksumieheksi. Toyotalla ja myös muilla Kaukoidän merkeillä politiikka tuntuu olevan toinen.- laaduton_tojo
Älä viitsi... Takaisinkutsut on merkki hutiloiden tehdystä autosta, jonka testaaminen on ulkoistettu asiakkaalle.
Esim. volkkarilla ei ole viikoittaisia takaisinkutsuja, eikä siinä silti jää kaasupoljin pohjaan, eikä airbagit laukea naamalle kesken ajon, kuten Toyotassa. Ne on siis tehty jo tehtaalla valmiiksi. Nuo tsi ja dsg-viatkin on ollut uusissa autoissa historiaa jo pitkään. Toista se on Toyotalla; D4D-moottoreita ei ole vieläkään saatu kestämään ja bensakoneet vie öljyä enemmän kuin bensaa. Ja asiakas maksaa... - totuudenmukainen
laaduton_tojo kirjoitti:
Älä viitsi... Takaisinkutsut on merkki hutiloiden tehdystä autosta, jonka testaaminen on ulkoistettu asiakkaalle.
Esim. volkkarilla ei ole viikoittaisia takaisinkutsuja, eikä siinä silti jää kaasupoljin pohjaan, eikä airbagit laukea naamalle kesken ajon, kuten Toyotassa. Ne on siis tehty jo tehtaalla valmiiksi. Nuo tsi ja dsg-viatkin on ollut uusissa autoissa historiaa jo pitkään. Toista se on Toyotalla; D4D-moottoreita ei ole vieläkään saatu kestämään ja bensakoneet vie öljyä enemmän kuin bensaa. Ja asiakas maksaa...Tsi-moottorien testaaminen on kokonaan jätetty asiakkaille ja usein myös maksupuolikin osittain tai kokonaan todistetusti Suomessa. Suomessa ei tietääkseni ole Toyotassa tapahtunut ainuttakaan väittämääsi ongelmaa.
Takaisinkutsu tarkoittaa aina maahantuojan tai tehtaan kustantamaa tarkistusta tai korjausta,jos et sattunut tietämään. Molempia merkkejä omistaneena en todellakaan ostaisi TSI-ongelmaista moottoria jonka vikoja yritetään salailla vaikka kaikki jo tietävät kun mediakin jo varoittelee. Toyotan "ongelmista " ei ole kuningaskuluttaja kailottanut. Volkkarilla ei todellakaan ole takaisinkutsuja vaikka pitäisi,mieluummin vaan asiakkaan piikkiin. Asiakasko hyötyy? - laaduton_tojo
totuudenmukainen kirjoitti:
Tsi-moottorien testaaminen on kokonaan jätetty asiakkaille ja usein myös maksupuolikin osittain tai kokonaan todistetusti Suomessa. Suomessa ei tietääkseni ole Toyotassa tapahtunut ainuttakaan väittämääsi ongelmaa.
Takaisinkutsu tarkoittaa aina maahantuojan tai tehtaan kustantamaa tarkistusta tai korjausta,jos et sattunut tietämään. Molempia merkkejä omistaneena en todellakaan ostaisi TSI-ongelmaista moottoria jonka vikoja yritetään salailla vaikka kaikki jo tietävät kun mediakin jo varoittelee. Toyotan "ongelmista " ei ole kuningaskuluttaja kailottanut. Volkkarilla ei todellakaan ole takaisinkutsuja vaikka pitäisi,mieluummin vaan asiakkaan piikkiin. Asiakasko hyötyy?"Takaisinkutsu tarkoittaa aina maahantuojan tai tehtaan kustantamaa tarkistusta tai korjausta"
Miten tuo nyt liittyy yhtään mihinkään? Edelleenkin Toyota tehdään hutiloiden ja sitten huomataankin että siitä löytyy vakavia vikoja. Eipä paljon mieltä lämmitä, jos koko ajan saa jännittää, että mitähän seuraavaksi voi tapahtua. Ja enpä ole kuullut, että Toyota olisi kutsunut takaisin kansivikaisia diesel-Toyotia, vaikka syytä olisi
- slfjsdklfjsdkl
tojota huollon punaiset haalarit ovat eroottiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän391957Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431506Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,271423Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61421- 171418
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11385Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21357Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11290Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21220Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta51217