Tänään juhlitaan

Nittaminax

koulunsa päättäneitä. Tarjoillaan kaakut ja paakkelsit ja annetaan lahjoja. Ens viikolla sit kirotaan kun naapurin kakarat käy toisten pihoilla sotkemassa ja möykkäämässä kännipäissään.
Revitään istutuksia, kustaan pitkin pihoja, jätetään röykkiöittäin tölkkejä ja ties mitä roskaa toisten siivottaviksi.
Rikotaan grillit ja arinat, poltetaan luvattomasti talon asukkaitten hakkaamat puut tai levitetään grillihiilet pitkin pihoja.
Ah, kyllä tämä kesä on ihanaa, ei puutu talon asukkailta tekemistä.
Toivottavasti illalla rupeaa satamaan niinku säätiedossa luvattiin, niin hiipuu nuorison meno edes pikkasen.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vietin aamuni vähän pitemmällä auto-reissulla.
      Uuden kamerani kanssa.(81 kuvaa)
      Ajellessani kotiin-päin, seisoin liikenne-valoissa, koulun vieressä.
      Koulusta purkautui nuoria lapsia joista tytöillä oli aika karseesti meikkiä.
      Sen kun, ajattelin.
      Onpahan Kukkien kanssa vieläkin kauniimpi näky.
      Pojille ei oikein pitäisi noita kukkia...
      Yksikään naama ei ollut rutussa, eikä tainut kukaan olla kännissäkään.
      Oli kiva katsella nuoria, jotka olivat kuin minun ikä-luokkani konsanaan.

      Jos tuntisin ja tietäisin aloittajan lähemmin, uskoisin hänen lähtevän mukaani.
      Ainakin kirveen kanssa.
      Pilkkoisimme yhdessä puita ja lihaa.
      Sitten grillaisimme toisillemme ja toisiamme :)

      Viva La aito-Suomalainen nuoriso!
      Se ei vanhentuessaankaan pahaksi mene.

      H.

    • ö-Öö

      Jepjep

      Täällä pöndellä ei tollasia häiriöitä ole, kakarat menee kaupunkiin hajottamaan paikkoja. Aikanaan oli aika kuuluisakin "kristalliyö", kun laittoivat kaikki Oulun keskustan näyteikkunat säpäleiksi. Liekö ollut lasifirman tilaus, en tiedä ....

      Tsadissa yleensä ollut aika rauhallista, siis meitin slummissa. Siellä kun ei ole oikein mitään, kukaan ei tule sinne möykkäämään. Oman slummin kakarat menee keskustaan jne. Joskus on ostarilla ollut toimintaa, kun vantaalaiset pysähtyy junamatkalla kuseskeleen kauppojen oville jne. Siis kun ne on heitetty junasta meitin steissillä ulos ja odottelevat seuraavaa junaa.

      Mutta koulujen loppumisen jälkeen jonkin ajan kuluttua tsadissakin menee levottomaksi. Kakaroilla liikaa aikaa ja liian vähän tekemistä. Keksivät omia aktiviteettejään. Vähän saman tyyppistä, kuin kerroit. Kait se on se jokin joukko, jota ei ole huolittu mihinkään jatko-opintoihin, eivätkä ole löytäneet kesätöitä mistään. Net kai odottelee täysi-ikäisyyttä, että pääsevät "hyvin itse ansaitsemillaan työttömyyskorvauksilla" paariin kaljalle. Kun talvi tulee, ihmeesti aina rauhoittuu. Ehkä ne ei täysi-ikäisiksi ole tulleet, mutta tympeä kai sitä pakkasessa on möykätä, paljon kivempi olla häiriköimässä sisätiloissa, siis jossain kaupungin vuokraluukuissa jne.

      Pidä vaan parvekkeenovesi köytettynä kiinni, kyllä siellä espoossakin meininki rauhoittuu, kunhan syksy tulee. Onks sulla muka grilli? Ja sinäkö siellä kaupungin puita kaatelet?

      =DW=

    • Täällä juhlitaan huomenna äitienpäivää. Lakkiaiset ja sen sellaset koulunpäättäjäiset ovat sitten tän jälkeen. Mä en tiedä vielä josko huomenna mun kullanmurut olisivat keksineet jotain ohjelmaa, ei ole ollut mitään puhetta. Viime vuonna taisin kutsua porukat äitienpäivälounaalle.
      Tänä vuonna olen sanonut että en aio alkaa reuhtomaan minkään suuren luokan päivällisten kaa tulimme juuri reissustakin. Muta että kotosalla ollaan ja otetaan mielellään vastaan lahjoja, kukkia ja lounaskutsuja.

      • ent.siivoojaparka

        Meillä on niinpäin, että minut on kutsuttu mässäämään ja juhlimaan äitienpäivää tyttären luokse (onkohan muistanut varata sen pyykkituvan).
        Kissan synttäri osuu samalle päivälle. Tuplajuhlat.


      • "Paloma.se.co"

        Aika tuorehan on Palomankin seukkailu, olikos se vasta 4V. jotain?
        Ehkä siis on parempi juhlia lakkiaisia, kuin äitien-päivää :)
        Kuten Lohi-emolla, huppu päähän, lutusen pää kainaloon ja menoksi.

        Kratta mykky ni alla!

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Aika tuorehan on Palomankin seukkailu, olikos se vasta 4V. jotain?
        Ehkä siis on parempi juhlia lakkiaisia, kuin äitien-päivää :)
        Kuten Lohi-emolla, huppu päähän, lutusen pää kainaloon ja menoksi.

        Kratta mykky ni alla!

        H.

        On toi sambo jo ollut mulla himassa yli kolme vuotta.


      • Siis teillä on vasta tänään äitienpäivä. Tuntuu hassulta ku meillä se oli jo viikkoja sitten. Mistä se johtuu et nyt vasta siel sitä vietetään.


      • ent.siivoojaparka
        Nittaminax kirjoitti:

        Siis teillä on vasta tänään äitienpäivä. Tuntuu hassulta ku meillä se oli jo viikkoja sitten. Mistä se johtuu et nyt vasta siel sitä vietetään.

        Ruotsalaisessa kalenterissa on aina toukokuun viimeinen sunnuntai äitienpäivä. Suomalaisessa kalenterissa toukokuun toinen sunnutai.
        Onneksi minulla on sekä ruotsalainen että suomalainen kalenteri. Se tietää kahta teatterilippua äitienpäivienlahjoiksi.


    • äijä-

      -armasta aikaa elämme, suvivirsihän on hieno sävelmä, ja kaikille niin tuttu...annnetaan nuorten juhlia, juhlittiinhan ittekin aikoinaan, ja yhä vieläkin välillä...-eka lämmin päivä täällä, n. 17 auringon kera..ja ylihuomenna jo kesäkuu....

      • Juu, tulihan sitä juhlittua, mutta ei sentään toisten pihoilla. Oltiin jos joillakin kallioilla tai kaupungin mailla. Ja kysessä on koko kesän kestävää häiriköintiä, ei vain päättäjäispäivänä.


    • Tarpeeton.eliö

      Olisko pitänyt sittenkin se perjantaipullo ostaa vaikka on lauantai? Jospa ei haittaisi tuo ulkoa ja alakerrasta kuuluva jumputus ja muu mökä niin paljoa?
      Vaan köytyipä piirongin laatikosta vähän käytetyt korvatulpat. Paketin päällä vuosiluku 1993 eli vuosikertaa ovat. Niitten kanssa olisi tarkoitus pilleriunia ottaa. Vaikka ei pillereillä unia näe paitsi juuri ennen heräämistä painajaisia kun kuselle eturauhanen herättää...

      • kovaakurianetottelee

        pennuille nyrkkirautaa tarjota pitää pesäpallomailalla perähän oppivat talon tavoille ja elelemähän ihmisiksi.


      • Just ostin viime viikolla korvatulppia, mutta en sen takia et nuoriso möykkäis vaan alakerran naaperon ja äidin huutojen takia. Eikä maksanut paljoo....


      • Tarpeeton.eliö

        Yllättävän hyvät oli korvatulpat! Ei häirinnyt mökä pilleriuntani eikä tulpat juurikaan haitanneet muutenkaan. Otanpa kestokäyttöön ainakin viikonlopuiksi. Pitääköhän ne välillä jotenkin putsata? Jotakin kasaanpuristuvaa muovihöttöä ne ovat. Tarkoitettu kertakäyttöön, mutta ei niitä toimivia hukkaan kotona heitetä!


      • Tarpeeton.eliö kirjoitti:

        Yllättävän hyvät oli korvatulpat! Ei häirinnyt mökä pilleriuntani eikä tulpat juurikaan haitanneet muutenkaan. Otanpa kestokäyttöön ainakin viikonlopuiksi. Pitääköhän ne välillä jotenkin putsata? Jotakin kasaanpuristuvaa muovihöttöä ne ovat. Tarkoitettu kertakäyttöön, mutta ei niitä toimivia hukkaan kotona heitetä!

        Kyl mä niitä ainakin käytän useamman kerran, mutta koskaan pessy niitä, ku nehän on sellasta huokosta ainetta niin imevät vettä kait sisään. Voishan sitä kokeilla mut lähteekö se vahakin sit niistä pois?


      • ent.siivoojaparka
        Tarpeeton.eliö kirjoitti:

        Yllättävän hyvät oli korvatulpat! Ei häirinnyt mökä pilleriuntani eikä tulpat juurikaan haitanneet muutenkaan. Otanpa kestokäyttöön ainakin viikonlopuiksi. Pitääköhän ne välillä jotenkin putsata? Jotakin kasaanpuristuvaa muovihöttöä ne ovat. Tarkoitettu kertakäyttöön, mutta ei niitä toimivia hukkaan kotona heitetä!

        Voihan niitä pestä. Minä pesin aina joka käytön jälkeen, mutta ne menettää aika pian joustavuutensa, eikä enää muotoudu niin hyvin korvareiän malliin.
        Aika kertakäyttöisiä ne vaahtomuoviset on, mutta ei ne kyllä ole niin kalliitakaan, jos ostaa suurpakkauksessa.
        Muoviset tulpat on parempia ja tulee silti aikaa myöten halvemmiksi. Kunhan ostaa sopivan kokoiset.


      • ent.siivoojaparka
        kovaakurianetottelee kirjoitti:

        pennuille nyrkkirautaa tarjota pitää pesäpallomailalla perähän oppivat talon tavoille ja elelemähän ihmisiksi.

        Kai te itsekin olette olleet joskus nuoria?
        Minulla joskus, ihmeen harvoin tosin, naapurin nuorilla kuulostaa olevan hauskempaa kuin minulla. Ei tulisi mieleenkään alkaa harrastamaan kovia otteita heidän suhteensa. Saa sitten itsekin vapaammin kolisutella keskellä yötä kun on muutenkin kaikkein pirteimmillään, eikä heillä ole nokankoputtamista.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Voihan niitä pestä. Minä pesin aina joka käytön jälkeen, mutta ne menettää aika pian joustavuutensa, eikä enää muotoudu niin hyvin korvareiän malliin.
        Aika kertakäyttöisiä ne vaahtomuoviset on, mutta ei ne kyllä ole niin kalliitakaan, jos ostaa suurpakkauksessa.
        Muoviset tulpat on parempia ja tulee silti aikaa myöten halvemmiksi. Kunhan ostaa sopivan kokoiset.

        Toi viiden parin pakkaus makso jotain 2,18€ joten se on mun mielestä aikakin kallista muutamasta muovin palasta. Tiiä sit mitä sellanen isompi maksais.


    • Taisi koulunsa päättäneet saada muutakin, kuin kahvia ja pullaa? Palasin perjantaina Viron kylpylä reissulta ja voi sitä alkoholi määrää, jota lastattiin laivaan silloin ja ilmeisesti koko viikon.

      En ole todellakaan tajunnut, mikä trafiikki kulkee Viron ja Suomen välillä viinaksissa, kun taas savukkeet on rajattu siihen 200 kpl, mikäli askissa ei ole tekstit suomeksi ja ruotsiksi. Kyllä sieltä muutama veroeuro kertyisi, jos tuota hintaeroa saisi kurottua pienemmäksi.

      • Eipä ole kokemusta viron viinarallista. Joskus joku tuo sieltä tuliaisia jos olen pyytänyt. Vai voiko niitä tuliaisiksi sanoa jos itse kuitenkin maksan.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Eipä ole kokemusta viron viinarallista. Joskus joku tuo sieltä tuliaisia jos olen pyytänyt. Vai voiko niitä tuliaisiksi sanoa jos itse kuitenkin maksan.

        Vai on sieltä myyntiin tuotu mukamas tuliaisia?:)) Se on luvatonta. Vitsi, vitsi.

        Olenhan minä kuullut tuosta alkoholin tuonnista, mutta nyt nähtynä se oli u s k o m a t o n t a minulle. Autot peräkärryjen kanssa lastattiin täyteen. Linja-auto matkustajat palveltiin laivaan saakka, mutta kai heillä on sitten satamassa hakija tai linja-auto kuljettaa jokaisen kotiovelle?

        Nyt oli hyvä syy tuoda, kun jokaisella oli ne ylioppilasjuhlat tai kissanristiäiset ja taisi joku viettää kirjekuoren avajaisiakin?

        Itse toin vain pullon Rommia ja toisen Konjakkia plus
        tietenkin "pakolliset" Vana Tallin tuliaiset. Savukkeita en tohtinut tuoda 200 kpl, koska vein jo mennessäni arvioimani viikon tupakka määrän ja sitten en polttanutkaan siellä reissulla yhtään savuketta. Nyt tekee hiivatisti mieli, mutta sinnittelen nyt muutaman päivän ilman.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Vai on sieltä myyntiin tuotu mukamas tuliaisia?:)) Se on luvatonta. Vitsi, vitsi.

        Olenhan minä kuullut tuosta alkoholin tuonnista, mutta nyt nähtynä se oli u s k o m a t o n t a minulle. Autot peräkärryjen kanssa lastattiin täyteen. Linja-auto matkustajat palveltiin laivaan saakka, mutta kai heillä on sitten satamassa hakija tai linja-auto kuljettaa jokaisen kotiovelle?

        Nyt oli hyvä syy tuoda, kun jokaisella oli ne ylioppilasjuhlat tai kissanristiäiset ja taisi joku viettää kirjekuoren avajaisiakin?

        Itse toin vain pullon Rommia ja toisen Konjakkia plus
        tietenkin "pakolliset" Vana Tallin tuliaiset. Savukkeita en tohtinut tuoda 200 kpl, koska vein jo mennessäni arvioimani viikon tupakka määrän ja sitten en polttanutkaan siellä reissulla yhtään savuketta. Nyt tekee hiivatisti mieli, mutta sinnittelen nyt muutaman päivän ilman.

        Heh he, en minä sieltä ole viinaa pyytänyt tuomaan koskaan, mutta muita tuotteita kyllä. :)


      • 926458
        Nittaminax kirjoitti:

        Heh he, en minä sieltä ole viinaa pyytänyt tuomaan koskaan, mutta muita tuotteita kyllä. :)

        Minä ostin sieltä "propolise tinktuuur" ihme lääkettä, joka oli mukamas puolta halvempaa, kuin Suomessa. Kaikkeen flunssan oireisiin ja hoitoon pitäisi tehota, vaikka itse luotan kuitenkin enemmän tuohon raakaan valkosipuliin.

        Mutta, se mikä nauratti itseänikin eilen, kun jouduin viemään ensin kaljaa janoisille ja sen jälkeen aloin kotona nauttimaan Vana Tallinkia pikarillisen kerrallaan. Matkalaukkuni odotti purkausta tietsikkani vieressä, joten ensimmäinen ohitus oli hyvä, toinen oli jo melkoinen, mutta kolmas oli jo sitäluokkaa, kuin se "Illallinen yhdelle", kunnes siirsin sen laukun syrjään.

        No, sinne meni tupakkalakkokin, koska paino nousi viikossa uimisesta ja kuntoilusta huolimatta.

        Matkani Viron Toilaan oli kuitenkin antoisa. Kävimme Narvassa, siellä linnan raunioilla, jossa sotaa käytiin joskus Ruotsin ja Venäjän(Neuvostoliiton)kanssa. Kolme linja-autoa oli muuten Ruotsalaisia samaan aikaan.

        Kävimme myös Kalle Palanderin kartanossa keffeilla, mutta Kalle itse oli Espanjassa. Upeat oli näkymät Suomenlahdelle niiden jyrkänteiden vuoksi. Kahden puun korkuiset jyrkänteet. Olisipa sellaiset tuolla Italian rannikolla, niin ei yksikään pakolainen kuvittelisi rantautuvan maihin koskaan.

        Olen nyt tässä ynnäillyt matkakustannuksiani, että mitä sain ja mitä olisin täällä (suomessa) saannut?

        Uskomaton oli meidän autokuskimme tietämys kaikeen käymäämme kohteisiin, mutta olihan se selviö sitten minullekkin. Kaikesa Euroopassa ja Venäjällä oli vuosikausia reissaillut.

        Nyt tarjoaa "Suomi" vaihtoehtoja nimimerkille, jossa ei hyväksytä sellaisia kirjaimia, joita yleensä käytetään.

        Olenpa nyt mikä hyvänsä, niin Kristiina23 olen


    • Noniin, äitienpäivät taas kerran vietetty. Ei ollut iso produktio tänäkään vuonna. Söimme lounasta tyttärellä ja vaihdoimme kukkapuskia, minä tosin saituuksissani keräsin kukat omalta pihalta: keltaisia tulppaaneja, mahoniaa, iristä ja sitruunamelissaa sidoin sieväksi kimpuksi.

      • henrjii

        Täällä äitienpäivä on toukokuun toinen sunnuntai, jotenkin tuntuu, että Lapaloomalla on tuo aikarytmi hakusessa, kun lohetkin hyppii portaille jo toukokuussa


      • henrjii kirjoitti:

        Täällä äitienpäivä on toukokuun toinen sunnuntai, jotenkin tuntuu, että Lapaloomalla on tuo aikarytmi hakusessa, kun lohetkin hyppii portaille jo toukokuussa

        Etsä lukenut ton siivoojan komenttia Ruotsissa äitienpäivä on AINA toukokuun viimeinen sunnuntai. Tänä vuonna myöhemmin kuin koskaan mun aikana. Jos lohet oli kaksi päivää etuajassa niin ei se ole minun syyni!!!


      • ent.siivoojaparka

        Nyt on kukat (älyttömän iso puska, piti laittaa ämpäriin, kun ei minulla niin isoa vaasia ole) ja teatterilippu (Cabaret) taas saatu ja maha täynnä ruokaa ja makeita kakkuja (kesken sokerinsyöntilakkoni). Lahjan pystyn ottamaan käyttöön vasta puolen vuoden päästä ja silti vain neljäs penkkirivi, plääh.
        On taas jotain minkä takia elää vielä puoli vuotta.
        No seuraava teatterilippu tulee syntymäpäivänäni, jos vanhat merkit paikkansa pitää.


    • reppuriika

      Minulla ei ollut tänä keväänä kutsuja valmistujaisjuhliin ja eipä ole kummoisia juhlia kesälläkään tiedossa. Illalla kävin lenkillä ja kyllä siellä kalja virtasi kun "penskat" juhlivat. Otin pusikosta muutaman muovikassin ja keräilin tölkkejä ja eipä poliisiakaan näkynyt paikalla ainakaan sen vattitunnin aikana, jonka viivyin paikalla. Ei ne piittaa
      vaikka näkevät alaikäisten istuvat kaljoitteluringeissä, jos ei kukaan soita varta vasten paikalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe