Hyvästi isä

PeaceForYou

Uni ei tule, kun muistot tulvii mieleen. Kaksi viikkoa sitten halattiin pitkään. Viimeisen kerran. Pari päivää sitten lähdit taivaan porteille. Toivon sinulle sen loputtoman levottomuuden tilalle rauhaa ja levollisuutta. Haluan ajatella, että olet jossain ihanassa paikassa.
Lapsuudessa, ei mikään ollut niin ihanaa kuin hypätä syliisi kun saavuit töistä kotiin. Teininä ollessani, annoit minulle tilaa. Aikuisena, puhelintuki kesken vaikeiden vaiheiden oli korvaamatonta.
Et varmaan arvaakaan miten lohduttoman suuren aukon jätät minulle. Kiitos kuitenkin kaikesta!
Perinnöksi sain luonteesi, jonka avulla tästäkin selvitään.
Hei vaan rakas isä, toivottavasti näen sinut sitten aikanaan!

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras.Isä

      Otan osaa suureen suruusi....
      Rakkaasta läheisestä luopuminen sattuu ja tekee kipeää.
      Muistot jäävät ja niiden tuleekin jäädä elämään.
      Vaikka muistot herättävät suuria tunteita.
      Lohduttaudun myös sillä, että läheinen on viimeinkin päässyt perille, kotiin, ihanaan paikkaan, jossa hänen on hyvä olla ja jälleen näkemisen toivolla, ero ei ole pitkä ja jälleen näkemisen hetki on jotain aivan valtavaa,täynnä iloa ja ilon kyyneleitä.
      Sen jälkeen ei mikään enää erota toisilleen rakkaita ihmisiä toisistaan.

    • KosketuksenVoima

      Kun elämän rajallisuus tulee vastaan ja toivoa elämän jatkumisesta ei enää ole, niin pienetkin asiat saavat suuren merkityksen, kuten halaaminen, pään silttäminen, jalkojen hierominen.
      Kosketuksella on valtavan suuri merkitys, varsikin sairaan ihmisen osalta, joka tietää elämän lopun lähestyvän vajavan sairauden takia.
      Minun isäni piti kovasti siitä, kun hieroin hänen jalkateriä ja varpaita.
      Sairaus varmaankin aiheutti verenkierron heikentymisen jaloille ja varpaille, kun usein isän varpaat olivat kylmät ja niinpä laitoinkin kuumavesipulloja peiton alle, että ne lämmittivät varpaita.
      Usein, kun hieroin isäni jalkoja ja varpaita, niin isä lähes aina nukahti.
      Isän ollessa sairaalassa ei hoitajilla ollut aikaa hieroa jalkoja ja niinpä minä sitten isän jalkoja hieroin isää katsomassa käydessäni.

      Isä olisi halunut hieroa kovasti minunkin jalkojani, kun minä isän jalkoja usein hieroin.
      Ajattelin, että isä väsyisi liikaa ja niinpä jalkojen hieronta jäi, kun menin tekemään jotain askaretta ja isä oli mennyt nukkumaan, kun tulin takaisin.
      Nyt jälkeenpäin isäni kuoleman jälkeen olen harmistellut sitä, etten antanut isälleni mahdollisuutta hieroa jalkojani, kun isä olisi halunut.
      Kun minä paljon isää hoivasin, niin isäkin olisi halunut vastavuoroisesti tehdä jotakin.
      Toisaalta onhan isäni tehnyt paljon enemmän meidän eteemme, kun aina on ollut ruokaa, vaatteet ja katto pään päällä, josta saamme ikuisesti isäämme kiitää, että paljon enemmän isä on meidän puolesta asioita tehnyt.

      Nyt isän kuoleman jälkeen on niin paljon mitä jäi kaipaamaan.
      Haluaisin vieläkin hieroa isän varpaita ja silittää isän päätä, mutta en enää voi....:(
      Kaipaan saada kuulla isä ääntä, askelia ja yhteisiä ruokakaupassa käyntejä, mutta enää ei ole mahdollista.....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe