Akateemiset lesbot osa 2

Luonnontieteilijä

Missä tiedekkunnassa olet opiskellut ja mikä on korkein suorittamasi tutkinto? Kommentoi myös ihmeessä, jos opiskelet tällä hetkellä jossain yliopistossa. Ja saa toki kertoa pääaineenkin, jos haluaa :)

117

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sososo

      Filosofinen tiedekunta, maisterin tutkinto. Lisäksi kandidaatin tutkinto toisesta tiedekunnasta.

    • Amppeli

      Oikeustieteellinen tiedekunta, oikeusnotaari ja opinnot jatkuvat ainakin pari vuotta vielä.

      • pykälämomentti

        SAMOIN :D


      • trooppinenkukka

        Hei minäkin! Opiskelen tosin toisessa kaupungissa myös hallintotieteitä :)


      • notsku

        Kuin myös :)


    • Juristilesbo

      Oikeustieteen maisteri.

      • Tadaaaa

        Sama :)


    • MinäOlenn

      Uimamaisteri.

      • UnohtuiÄskeisestä

        Valmistuin Helsinginkadun Urheilutalon Uimahallista vuosikurssimme priimuksena komean laakeriseppeleen kera.


      • Pommeri
        UnohtuiÄskeisestä kirjoitti:

        Valmistuin Helsinginkadun Urheilutalon Uimahallista vuosikurssimme priimuksena komean laakeriseppeleen kera.

        Uimamaisterin seppele on tammenlehvistä...


      • Siis aidosta kasvista?


    • Matemaattis-luonnontieteellinen ja tietojenkäsittelytiede, kansantaloustiede sivuaineena. Ikuinen opiskelija.

    • sassenach66

      Yhteiskuntatieteiden maisteri, tutkijakoulutettava.

    • 213

      Peruskoulu.

    • MieluumminYksin

      Akateemisia ei ole kuin 1 %. Loput tyyliä porrassiivooja. Revi siitä.

      • tietojenkalastelua

        Ei kannata missään nimessä paljastaa olevansa akateeminen varsinkin jos vastapuoli ei ole kovin kouluttautunut. Ihmiset tulevan vain todella kateellisiksi ja katkeroituneiksi sekä alemmuudentuntoisiksi. Osa akateemisista on myös ollut opiskeluaikoina tai sitä ennen töissä kaupan kassoilla, porrassiivoojina jne. Osa myös keskittyy mielummin siihen opiskeluun eikä seurusteluun.

        Fiksu ei myöskään paljasta tällaisissä keskusteluissa sitä missä on opiskellut tai missä opiskelee. Pelkkää tietojenkalastelua tai kateellisten ihmisten panettelua.


      • tietojenkalastelua

        Ai niin ja tunnen henkilökohtaisesti hyvin, hyvin monta nykyistä maisteria ja tohtoria, joilla menneisyys on ollut jossain siivousalalla tai Mäkkärin kassalla (ovat sittemmin työllistyneet omalle alalle) ja toisaalta hyvä niin, näkevätpähän sitäkin elämää ja opiskelukin maistuu paremmin eivätkä (toivottavasti) ylpisty liikaa.

        Pitää aina myöskin muistaa, että eihän kaikilla lesboilla ole 24h vuoden jokaisena päivänä haku päällä puhumattakaan niistä akateemisista.


      • Mä arvostan pikemminkin sitä että on rahaa kuin että on haaskannut elämästään vuodet opiskellen harvaa verkkoa ja simplex-algoritmia. Jotkut eivät fiksuunnu yliopistossakaan, mutta toisaalta kyllä huomaa, että elämässä on jotenkin teoreettinen ote asioihin ja minua pidetään nyt analyyttisenä ihmisenä. Se analyyttinen tapa suhtautua asioihin on varmasti matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan ansiota.
        Nykyisin jotkut ihmeen heinähatut pääsevät maisteriksi, kuten esimerkiksi jokin Jussi Halla-aho, sellainen ottaa päähän, kun itsellä leikkasi kiinni matematiikan tajuamisesta. Olis kai pitänyt mielummin opiskella jotain ihan huuhaata, niin olis saanut paperit.


      • Hohhoijss
        tietojenkalastelua kirjoitti:

        Ei kannata missään nimessä paljastaa olevansa akateeminen varsinkin jos vastapuoli ei ole kovin kouluttautunut. Ihmiset tulevan vain todella kateellisiksi ja katkeroituneiksi sekä alemmuudentuntoisiksi. Osa akateemisista on myös ollut opiskeluaikoina tai sitä ennen töissä kaupan kassoilla, porrassiivoojina jne. Osa myös keskittyy mielummin siihen opiskeluun eikä seurusteluun.

        Fiksu ei myöskään paljasta tällaisissä keskusteluissa sitä missä on opiskellut tai missä opiskelee. Pelkkää tietojenkalastelua tai kateellisten ihmisten panettelua.

        Itse en välitä toisten opiskeluista tai tule kateelliseksi yms. Ihmettelen lähinnä miksi sitä yleensä edes esittää jonkin linjan olevan parempi, kun ei akateeminenkaan puoli ole sen kummallisempi. Kaverillisuus ei katso oletko käynyt amista vai akateemista linjaa, vai molempia. Jostain syystä tullut vain esille enemmän akateemista hypetystä, sekä sen perusteella tehdyt valinnat keiden kanssa on, sekä lisäksi pientä nokkamaisuutta. Opiskelkoot kuka mitäkin.


      • Jostain kumman syystä kaikilla mun exillä on ollut jonkinlaista kateutta mun akateemisuuttani kohtaan, vaikka olen viettänyt urani lähinnä mopaten ja vanhuksia pesten. Mä en ole kuitenkaan koskaan halveksinut heitä siitä, etteivät he ole olleet akateemisia. Olen jopa pitänyt heidän valintojaan minun vanhempieni valintaa parempana.


      • hplooo
        colaptes kirjoitti:

        Mä arvostan pikemminkin sitä että on rahaa kuin että on haaskannut elämästään vuodet opiskellen harvaa verkkoa ja simplex-algoritmia. Jotkut eivät fiksuunnu yliopistossakaan, mutta toisaalta kyllä huomaa, että elämässä on jotenkin teoreettinen ote asioihin ja minua pidetään nyt analyyttisenä ihmisenä. Se analyyttinen tapa suhtautua asioihin on varmasti matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan ansiota.
        Nykyisin jotkut ihmeen heinähatut pääsevät maisteriksi, kuten esimerkiksi jokin Jussi Halla-aho, sellainen ottaa päähän, kun itsellä leikkasi kiinni matematiikan tajuamisesta. Olis kai pitänyt mielummin opiskella jotain ihan huuhaata, niin olis saanut paperit.

        Jussi Halla-aho on filosofian tohtori-


      • maallemuuttavanainen
        colaptes kirjoitti:

        Mä arvostan pikemminkin sitä että on rahaa kuin että on haaskannut elämästään vuodet opiskellen harvaa verkkoa ja simplex-algoritmia. Jotkut eivät fiksuunnu yliopistossakaan, mutta toisaalta kyllä huomaa, että elämässä on jotenkin teoreettinen ote asioihin ja minua pidetään nyt analyyttisenä ihmisenä. Se analyyttinen tapa suhtautua asioihin on varmasti matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan ansiota.
        Nykyisin jotkut ihmeen heinähatut pääsevät maisteriksi, kuten esimerkiksi jokin Jussi Halla-aho, sellainen ottaa päähän, kun itsellä leikkasi kiinni matematiikan tajuamisesta. Olis kai pitänyt mielummin opiskella jotain ihan huuhaata, niin olis saanut paperit.

        No, mä taas arvostan paljon enemmän vaikka noita mainitsemiasi harvan verkon ja simplex-algoritmin opintoja kuin sitä, että on rahaa. Ja syy tuohon on, etten arvosta rahaa sen itsensä vuoksi lainkaan. Ainoa asia, miksi raha on mulle tärkeää, on se, että tienaan sen verran, että tulen sillä toimeen, so. pystyn elämään ja asumaan niin, että olen kumppanini kanssa onnellisia. Meille riittääkin aika vähä, koska elämänarvomme ovat sellaiset, jossa kuluttamisella ei ole sen itsensä vuoksi mitään arvoa. Meillä on koti, kohta se on kaukana maaseudulla, missä meillä on hyvä olla, viis tämän nyky-yhteiskunnan minkäänlaisista oletuksista. Elämä on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen arvovalinta, ja minulla ne ovat hyvin toisenlaiset kuin aika monella, mutta siitäkin viis.
        Ai niin, akateemiseti olen kumminkin kouluttautunut, YTM, tietoverkkojen maaailmaa tutkinut, ja silti teen simppeleitä töitä, etänä mielellään ja pienimuotoisesti vielä maata viljelen, tulevaisuudessa varmaan suurimuotoisemmin.


      • maallemuuttavanainen

        Nii, jäi vielä sanomatta, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista kateutta omasta koulutuksestani, mutta enpä siitä mitään numeroa teekään.


      • maallemuuttavanainen kirjoitti:

        No, mä taas arvostan paljon enemmän vaikka noita mainitsemiasi harvan verkon ja simplex-algoritmin opintoja kuin sitä, että on rahaa. Ja syy tuohon on, etten arvosta rahaa sen itsensä vuoksi lainkaan. Ainoa asia, miksi raha on mulle tärkeää, on se, että tienaan sen verran, että tulen sillä toimeen, so. pystyn elämään ja asumaan niin, että olen kumppanini kanssa onnellisia. Meille riittääkin aika vähä, koska elämänarvomme ovat sellaiset, jossa kuluttamisella ei ole sen itsensä vuoksi mitään arvoa. Meillä on koti, kohta se on kaukana maaseudulla, missä meillä on hyvä olla, viis tämän nyky-yhteiskunnan minkäänlaisista oletuksista. Elämä on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen arvovalinta, ja minulla ne ovat hyvin toisenlaiset kuin aika monella, mutta siitäkin viis.
        Ai niin, akateemiseti olen kumminkin kouluttautunut, YTM, tietoverkkojen maaailmaa tutkinut, ja silti teen simppeleitä töitä, etänä mielellään ja pienimuotoisesti vielä maata viljelen, tulevaisuudessa varmaan suurimuotoisemmin.

        "Ainoa asia, miksi raha on mulle tärkeää, on se, että tienaan sen verran, että tulen sillä toimeen, so. pystyn elämään ja asumaan niin, että olen kumppanini kanssa onnellisia. Meille riittääkin aika vähä, koska elämänarvomme ovat sellaiset, jossa kuluttamisella ei ole sen itsensä vuoksi mitään arvoa."

        Siinäpä se. En minäkään katso olevani erityisen ahne, mutta haluaisin välttää leipäjonon, mikä taas on perin hankalaa kun olen ikäni ollut matalapalkkainen duunari nollatuntisopimuksilla.

        "Meillä on koti, kohta se on kaukana maaseudulla, missä meillä on hyvä olla"

        Kun asun täällä kaukana maaseudulla eli Hangon kaupungissa, joka on käytännössä kirkonkylän kokoinen, palaa rahaa siihen, että käy isolla kirkolla ja isolle kirkolle pitää lähteä jos aikoo ikinä tavata muita lebejä tai ostaa vähän erikoisempaa vikinettä. Luonnollisesti netistä saa tilaamalla, mutta sekin maksaa. Ennen kaikkea isolla kirkolla on töitä, mitä tässä Uudenmaan suurimmassa työttömyyskunnassa tuskin ikinä tulee löytämään.
        Täällä on kyllä muuten kiva olla. kaikki aina kadehtivat minua kun minä asun täällä.


      • junantuomat
        colaptes kirjoitti:

        "Ainoa asia, miksi raha on mulle tärkeää, on se, että tienaan sen verran, että tulen sillä toimeen, so. pystyn elämään ja asumaan niin, että olen kumppanini kanssa onnellisia. Meille riittääkin aika vähä, koska elämänarvomme ovat sellaiset, jossa kuluttamisella ei ole sen itsensä vuoksi mitään arvoa."

        Siinäpä se. En minäkään katso olevani erityisen ahne, mutta haluaisin välttää leipäjonon, mikä taas on perin hankalaa kun olen ikäni ollut matalapalkkainen duunari nollatuntisopimuksilla.

        "Meillä on koti, kohta se on kaukana maaseudulla, missä meillä on hyvä olla"

        Kun asun täällä kaukana maaseudulla eli Hangon kaupungissa, joka on käytännössä kirkonkylän kokoinen, palaa rahaa siihen, että käy isolla kirkolla ja isolle kirkolle pitää lähteä jos aikoo ikinä tavata muita lebejä tai ostaa vähän erikoisempaa vikinettä. Luonnollisesti netistä saa tilaamalla, mutta sekin maksaa. Ennen kaikkea isolla kirkolla on töitä, mitä tässä Uudenmaan suurimmassa työttömyyskunnassa tuskin ikinä tulee löytämään.
        Täällä on kyllä muuten kiva olla. kaikki aina kadehtivat minua kun minä asun täällä.

        Ei ole Helsinki paratiisi duunarille. Isolla kirkolla pienituloinen vasta kusessa onkin. Enemmän sulle Hangossa asumalla rahaa käteen jää vaikka onkin matkakulut. Isolla kirkolla joutuisit hakemaan asumistukea ja seisoisit töiden jälkeen vielä pahimmillaan leipäjonossa kun rahat eivät riitä mihinkään.


      • exYTM

        Oon yllä kirjoittavavn kans samaa mieltä.


      • junantuomat kirjoitti:

        Ei ole Helsinki paratiisi duunarille. Isolla kirkolla pienituloinen vasta kusessa onkin. Enemmän sulle Hangossa asumalla rahaa käteen jää vaikka onkin matkakulut. Isolla kirkolla joutuisit hakemaan asumistukea ja seisoisit töiden jälkeen vielä pahimmillaan leipäjonossa kun rahat eivät riitä mihinkään.

        Siinäpä se syy noin tiivistettynä, miks aikoinaan halusin Hesasta pois, se on gentrifikoitunut. Monet vanhat HLBT-kaveritkin olivat singonneet sieltä joka suuntaan, yks meni Orimattilaan, toinen Raasuporiin, yksi Riihimäelle. Ei ole varaa asua siellä. Silloin, kun mulla on työtä, olen käynyt tekemässä keikkaa siellä ja nukun yöt missä nukun, mutta palaan sitten kotiin Hankoon. Ei Helsingissä asu missään niin halvalla kuin Hangossa.
        Paras mesta varmaan tällä hetkellä olis Salo, sillä Onnibussi kulkee huokeasti Hesaan ja Turkuun, tosin se kulkee joitain kilometrejä kaupungista ohi. Asuminen on kuitenkin siellä huokeaa ja siellä on jo kivasti lebejäkin. Salon lebanderit tosin minut taitavat jo tunteakin, ei tosin kaikki. Mun elämässäni oli kuitenkin hetki, jolloin vakavasti harkitsin Saloon muuttamista. Salon halvat hinnat eivät ole tietenkään sattuma, vaan se slummiutuu aivan kuin Hankokin.

        Raasu on kiva paikka ja jotkut Suomen fiksuimmat ihmiset ovat valinneet asua siellä ja sitäkin mä olen miettinyt, mutta siellä on kaikesta huolimatta asukastyytyväisyys tosi alhainen. Suomenkielisiä kuulemma katsotaan kieroon. Pohja on sitten enemmän suomenkielinen siellä, mutta se taas on ihan landea ja sieltä ei toimi liikenne Hesaan.

        Hangossa on se, että matka isolle kirkolle on niin brutaalin pitkä, eikä isolle kirkolle voi jäädä notkumaan, sillä viimeinen juna lähtee iltayhdeksältä. Mä olen yrittänyt vaikuttaa siihen, että asiaan tulisi muutos, mutta turhaan. Lopputulema on se, että jos työt vievät sinne, niin nukun missä huvittaa, kavereiden luona, hostelleissa, milloin missäkin. Vastaavasti ne voivat tulla mun luokseni nauttimaan meri-ilmasta ja hiekkarannoista tai vaikka geokätköpurkeista.

        Oliskin pelkkä läppäri omaisuutena, niin vois muuttaa ihan mielijohteen perässä.


      • elämäonvalintojatäynnä
        junantuomat kirjoitti:

        Ei ole Helsinki paratiisi duunarille. Isolla kirkolla pienituloinen vasta kusessa onkin. Enemmän sulle Hangossa asumalla rahaa käteen jää vaikka onkin matkakulut. Isolla kirkolla joutuisit hakemaan asumistukea ja seisoisit töiden jälkeen vielä pahimmillaan leipäjonossa kun rahat eivät riitä mihinkään.

        Mikähän tämä legendaarinen iso kirkko on? Onko tämä jotain paikallista murretta vai mikä? =)

        Elämä on monilta osin arvovalintoja täynnä. Asuako maalla vai kaupungissa, jokaisen oma valinta. Ei ole pakko valita omistusasuntoa pk-seudulta, muitakin asumismuotoja löytyy. Päätyön ohella ahkera ihminen voi tehdä sivutöitä jos niitä saa. Jos ahkerasti etsii itselleen ratkaisuja minkälaisia sivutöitä on olemassa ja hakee niitä aktiivisesti, mitä todennäköisemmin sellaisen myös saa. Osa-aikatöitä on helpompi saada kuin kokopäivätöitä. Suomalainen kuitenkin mielummin kitisee, että rahat on loppu kuin tekee lisäsivuduunia esim. iltaisin/viikonloppuisin. Osittain ja jossain tapauksissa tämäkin on oma valinta. Oma valinta on myös kouluttautuminen. Kouluttautuuko ja minkälaiselle alalle. Hakeeko alalle, jossa on aivan varmasti töitä vai alalle, jossa mitä todennäköisemmin joutuu valmistumisen jälkeen kortistoon. Oma valinta on myös se, että jos on niin saamarin laiska, että ei viitsi mitään kouluja käydä eikä edes hakea töitäkään. Silloin on turha syyttää yhteiskuntaa tai muita ihmisiä kun rahaa ei ole tilillä. Silloin on turha kitistä ja kadehtia niitä parempipalkkaisia, jotka näkevätkin vaivaa sen palkan eteen.

        Jos on akateeminen koulutus alalta, mistä todennäköisesti saa töitä ja tai on useampia tutkintoja, joita voi hyödyntää työnhaussa, mutta siitä huolimatta valitsee mielummin matalapalkka-alan, niin sekin on oma valinta.

        Kukaan ei pakota asumaan maalla, aina voi itse tehdä töitä tavalla tai toisella sen eteen, että voi muuttaa pk-seudulle. Jos arvostaa enemmän maaseutua, mikäs siinä, jokaisen oma valinta se.


      • Ainaoikeassa

        Joko monologi loppui, Aamen.


      • väärävalinnat
        elämäonvalintojatäynnä kirjoitti:

        Mikähän tämä legendaarinen iso kirkko on? Onko tämä jotain paikallista murretta vai mikä? =)

        Elämä on monilta osin arvovalintoja täynnä. Asuako maalla vai kaupungissa, jokaisen oma valinta. Ei ole pakko valita omistusasuntoa pk-seudulta, muitakin asumismuotoja löytyy. Päätyön ohella ahkera ihminen voi tehdä sivutöitä jos niitä saa. Jos ahkerasti etsii itselleen ratkaisuja minkälaisia sivutöitä on olemassa ja hakee niitä aktiivisesti, mitä todennäköisemmin sellaisen myös saa. Osa-aikatöitä on helpompi saada kuin kokopäivätöitä. Suomalainen kuitenkin mielummin kitisee, että rahat on loppu kuin tekee lisäsivuduunia esim. iltaisin/viikonloppuisin. Osittain ja jossain tapauksissa tämäkin on oma valinta. Oma valinta on myös kouluttautuminen. Kouluttautuuko ja minkälaiselle alalle. Hakeeko alalle, jossa on aivan varmasti töitä vai alalle, jossa mitä todennäköisemmin joutuu valmistumisen jälkeen kortistoon. Oma valinta on myös se, että jos on niin saamarin laiska, että ei viitsi mitään kouluja käydä eikä edes hakea töitäkään. Silloin on turha syyttää yhteiskuntaa tai muita ihmisiä kun rahaa ei ole tilillä. Silloin on turha kitistä ja kadehtia niitä parempipalkkaisia, jotka näkevätkin vaivaa sen palkan eteen.

        Jos on akateeminen koulutus alalta, mistä todennäköisesti saa töitä ja tai on useampia tutkintoja, joita voi hyödyntää työnhaussa, mutta siitä huolimatta valitsee mielummin matalapalkka-alan, niin sekin on oma valinta.

        Kukaan ei pakota asumaan maalla, aina voi itse tehdä töitä tavalla tai toisella sen eteen, että voi muuttaa pk-seudulle. Jos arvostaa enemmän maaseutua, mikäs siinä, jokaisen oma valinta se.

        Et tiedä mitä höpötät. Monissa töissä on väsynyt jo ihan 8 tunnin päivän jälkeenkin sillä kaikki työt eivät ole mukavassa toimistossa istumista. Sitäpaitsi niitä lama on tullut Helsinkiinkin ja töitä on tosi vaikea saada. Jos pitää tehdä 50-60 tunnin viikkoja 10-12 euron tunti palkalla asuakseen Helsingissä vuokralla niin kannattaa luovuttaa.

        Toki olisin mennyt aikoinaan lukioon ja yliopistoon jos mulla olisi ollut kieli- ja matikka päätä. Mutta se ei ole asian ydin. Ei ole terve tilanne jos Suomen kaltaisessa Euroopan periferiassa ei ammatillisen tutkinnon suorittaneella duunarilla ole enää varaa asua edes pääkaupunkiseudun reunoilla.


      • väärävalinnat kirjoitti:

        Et tiedä mitä höpötät. Monissa töissä on väsynyt jo ihan 8 tunnin päivän jälkeenkin sillä kaikki työt eivät ole mukavassa toimistossa istumista. Sitäpaitsi niitä lama on tullut Helsinkiinkin ja töitä on tosi vaikea saada. Jos pitää tehdä 50-60 tunnin viikkoja 10-12 euron tunti palkalla asuakseen Helsingissä vuokralla niin kannattaa luovuttaa.

        Toki olisin mennyt aikoinaan lukioon ja yliopistoon jos mulla olisi ollut kieli- ja matikka päätä. Mutta se ei ole asian ydin. Ei ole terve tilanne jos Suomen kaltaisessa Euroopan periferiassa ei ammatillisen tutkinnon suorittaneella duunarilla ole enää varaa asua edes pääkaupunkiseudun reunoilla.

        " Monissa töissä on väsynyt jo ihan 8 tunnin päivän jälkeenkin sillä kaikki työt eivät ole mukavassa toimistossa istumista. "

        Monet nollasopimuksella tehtävät duunit ovat sellaisia, ettei niitä voi tehdä pyöreitä viikkoja, täysiä päiviä, koko ikäänsä.

        "Toki olisin mennyt aikoinaan lukioon ja yliopistoon jos mulla olisi ollut kieli- ja matikka päätä. Mutta se ei ole asian ydin. Ei ole terve tilanne jos Suomen kaltaisessa Euroopan periferiassa ei ammatillisen tutkinnon suorittaneella duunarilla ole enää varaa asua edes pääkaupunkiseudun reunoilla."

        No, minä menin ja minulla on kieli .ja matikkapäätä SILTI olen samassa tilanteessa kuin sinä. Eräs ratkaisu, ehkä ainoa ratkaisu asiaan on pariutuminen.
        Suomessa maksetaan liikaa seinistä, eikä kukaan kyseenalaista sitä, miks asunnosta joutuu maksamaan puolet kuun palkasta tai enemmänkin.
        Tiedän useita hempukoita, joiden rikkaat vanhemmat ovat ostaneet sijoitusasunnon, josta tulee sitten hempukan asunto. Minullakin on sellaiset rikkaat vanhemmat, joilla on sijoitusasunto isolta kirkolta, mutta arvaa, saanko minä asua siinä. Se on sijoitusasunto, minä en ole se sijoitus.

        Olen asunut toisen kalliin kulmakunnan, Los Angelesin, liepeillä. Elämä oli juuri sellaista, että jos et ole töissä, olet työmatkalla Los Angelesin kuuluisissa ruuhkissa. Kotona pääsit käymään vain kääntymässä. Ongelmaksi tässä nousee se, että matkustaminen on myös kallista. VR:n hinnat on ihan käsittämättömät ja junat ovat sen lisäksi myöhässä tämän tästä. Siksi suosittelen Saloa, kun Onnibus pysähtyy Piihovissa.


      • elämäonvalintojatäynnä kirjoitti:

        Mikähän tämä legendaarinen iso kirkko on? Onko tämä jotain paikallista murretta vai mikä? =)

        Elämä on monilta osin arvovalintoja täynnä. Asuako maalla vai kaupungissa, jokaisen oma valinta. Ei ole pakko valita omistusasuntoa pk-seudulta, muitakin asumismuotoja löytyy. Päätyön ohella ahkera ihminen voi tehdä sivutöitä jos niitä saa. Jos ahkerasti etsii itselleen ratkaisuja minkälaisia sivutöitä on olemassa ja hakee niitä aktiivisesti, mitä todennäköisemmin sellaisen myös saa. Osa-aikatöitä on helpompi saada kuin kokopäivätöitä. Suomalainen kuitenkin mielummin kitisee, että rahat on loppu kuin tekee lisäsivuduunia esim. iltaisin/viikonloppuisin. Osittain ja jossain tapauksissa tämäkin on oma valinta. Oma valinta on myös kouluttautuminen. Kouluttautuuko ja minkälaiselle alalle. Hakeeko alalle, jossa on aivan varmasti töitä vai alalle, jossa mitä todennäköisemmin joutuu valmistumisen jälkeen kortistoon. Oma valinta on myös se, että jos on niin saamarin laiska, että ei viitsi mitään kouluja käydä eikä edes hakea töitäkään. Silloin on turha syyttää yhteiskuntaa tai muita ihmisiä kun rahaa ei ole tilillä. Silloin on turha kitistä ja kadehtia niitä parempipalkkaisia, jotka näkevätkin vaivaa sen palkan eteen.

        Jos on akateeminen koulutus alalta, mistä todennäköisesti saa töitä ja tai on useampia tutkintoja, joita voi hyödyntää työnhaussa, mutta siitä huolimatta valitsee mielummin matalapalkka-alan, niin sekin on oma valinta.

        Kukaan ei pakota asumaan maalla, aina voi itse tehdä töitä tavalla tai toisella sen eteen, että voi muuttaa pk-seudulle. Jos arvostaa enemmän maaseutua, mikäs siinä, jokaisen oma valinta se.

        "Mikähän tämä legendaarinen iso kirkko on? Onko tämä jotain paikallista murretta vai mikä? =) "

        Iso kirkko on ihan oikea kaupunki, eikä tällainen vajaan kymmenen tuhannen asukkaan pikkukunta. Mun tapauksessani se on lähinnä Hesa, mutta joskus myös Turku.

        "Päätyön ohella ahkera ihminen voi tehdä sivutöitä jos niitä saa. Jos ahkerasti etsii itselleen ratkaisuja minkälaisia sivutöitä on olemassa ja hakee niitä aktiivisesti, mitä todennäköisemmin sellaisen myös saa. Osa-aikatöitä on helpompi saada kuin kokopäivätöitä."

        Kumpaakaan ei saa ja jos yrittää sovittaa nämä molemmat yhteen, niin good luck with that. Minulla oli parhaimmillaan tai pahimmillaan kolme nolladuunia yhtä aikaa kahden vuoden ajan. En päässyt ikinä millekään lomalle, sillä kun olin yhdestä lomalla, niin kahdesta muusta en ollut lomalla.

        "Hakeeko alalle, jossa on aivan varmasti töitä vai alalle, jossa mitä todennäköisemmin joutuu valmistumisen jälkeen kortistoon."

        Ei voi ennustaa. Mä olen kouluttautunut aloille, jolta tuolloin todennäköisesti sai töitä, mutta kun lama iski päälle, niin ei saanut enää, Mä muistan vielä, kun kansantaloustieteen tuntiopettaja sanoi, että meillä on varma ura pankkitoimihenkilöinä. Kun lama alkoi, arvaa, keitä irtisanottiin heti ensimmäisinä. No, mä en ole päivääkään tehnyt elämästäni töitä pankissa. Tietojenkäsittelyn piti olla pomminvarma ala, ei ollut. Silloin puhuttiin, että ihmisiä revitään töihin tietojenkäsittelyn koulutusohjelmasta. Mä olin siellä, ketään ei tultu hakemaan, kaikki vain loikoilivat siellä päätesalissa. Mitä virkaa on sellaisella koulutuksella, joka on vanhentunut jo ennen kuin edes valmistut.

        Miten voi valita oikean alan, kun kansantaloustieteellä koulutetutkin ovat olleet väärässä alan suhteen?

        "Silloin on turha kitistä ja kadehtia niitä parempipalkkaisia, jotka näkevätkin vaivaa sen palkan eteen."

        Työt ovat järjestyneet tuttavankauppana näille. Sitä paitsi, ne ovat heteroita ja useimmiten vielä miehiä. Auttaa myös oikea poliittinen näkökanta.
        Mamutausta, lesbous, transtausta, julkivasemmistolaisuus, vammaisuus, ikä ovat olleet ihan lähipiirissä sellaisia asioita, jonka jälkeen työnhaku on muuttunut yllättävän vaikeaksi. Mä tiedän parikin yrittäjää, jotka ovat suoraan sanoneet syrjivänsä poliittisen taustan vuoksi. Nämä ovat kaikki laissa kiellettyjä syrjintäperusteita, mutta milläs todistat. Naisen työnhaku muuttuu hyvin vaikeaksi tuossa 40 ikävuoden korvilla.

        "Jos on akateeminen koulutus alalta, mistä todennäköisesti saa töitä ja tai on useampia tutkintoja, joita voi hyödyntää työnhaussa, mutta siitä huolimatta valitsee mielummin matalapalkka-alan, niin sekin on oma valinta."

        Ei ole, vaan meitä huijattiin ottamaan niitä. Nykyään nähdään jo näiden pelien läpi. Sanottiin, että tee paskaduunia ja osoita ahkeruutesi. Todellisuudessa CV:ssä ei paskaduunit näytä hyvältä, vaan sinä jumitat ikuisesti paskaduuneissa sen jälkeen. Nykyään akateemiset ovat mielummin ilman töitä kuin ottavat töitä alansa ulkopuolelta tai jos ottavat niitä, eivät mainitse niistä CV:ssä mitään.


      • kuplatodellisuus

        Haluaisin olla uskomatta Colaptesin väitteitä todeksi, mutta valitettavasti oma kokemuksenikin on, että raaka todellisuus on aika lailla tuollainen. Kaikenlaisilla kuplilla sumutetaan ihmisiä eikä kukaan joudu vastuuseen sanoistaan. Teoista vastaa vain ne, jotka ovat ottaneet sumuisat teoriat todesta.
        Hyviltä paikoilta on helppo huudella, kuinka jokainen on oman onnensa seppä. Tarinaa tehostetaan omakohtasilla kokemuksilla, joissa phoenix on noussut tuhkasta menestykseen. Tuhka vain ei ole kaikille samaa. Tarinoita väritellään, kun ei kehdata myöntää, että kaikki on ollut tarjolla alusta lähtien. Toiset valehtelee ollakseen lähempänä muita ja toiset erottuakseen muista.
        Mun mielestä on halventavaa lähteä tarjoilemaan self help-kliseitä ihmisille, jotka yrittää edes jollain tavoin selviytyä päivästä toiseen ja pysyä edes jonkinlaisessa leivässä. Jokainen sen kokenut tietää, ettei siinä riitä paukut analysoida, uskooko riittävästi että universumilla on mua varten joku tehtävä ja että kaikki avautuu sitä mukaa kun uskaltaa hypätä tuntemattomaan ja alkaa "toteuttaa" itseään.
        Aina tulee olemaan niin, että jollain on enemmän kuin toisella eikä siinä mitään. Mun yhteiskuntakritiikki kohdistuu lähinnä siihen, että meillä on muka yhteisiä pelisääntöjä joita ei sitten kuitenkaan noudateta eikä samat säännöt päde kaikkiin. Korkeasta koulutuksesta ei ole mitään iloa, jos ei ole tarpeeksi verkostoja. Voisiko joku kertoa, miten niitä verkostoja luodaan, joilla virat avautuu: rahalla, naimalla, klubeilla ja kerhoissa?!
        Mun näkemys yhteiskuntasopimuksesta tai -takuusta on, että jos ihminen peruskoulun jälkeen luovii itselleen ammatin, niin kyllä pitäisi taata ammattia vastaava työpaikka. Sen jälkeen voidaan alkaa puhua oman onnen järjestämisestä. Valtio tukekoon yrityksiä niin paljon, että niillä on vara palkata ihmisiä ja työaikoja voidaan vähentää, jotta tekemistä riittää useammalle.


      • elämäonvalintojatäynnä
        kuplatodellisuus kirjoitti:

        Haluaisin olla uskomatta Colaptesin väitteitä todeksi, mutta valitettavasti oma kokemuksenikin on, että raaka todellisuus on aika lailla tuollainen. Kaikenlaisilla kuplilla sumutetaan ihmisiä eikä kukaan joudu vastuuseen sanoistaan. Teoista vastaa vain ne, jotka ovat ottaneet sumuisat teoriat todesta.
        Hyviltä paikoilta on helppo huudella, kuinka jokainen on oman onnensa seppä. Tarinaa tehostetaan omakohtasilla kokemuksilla, joissa phoenix on noussut tuhkasta menestykseen. Tuhka vain ei ole kaikille samaa. Tarinoita väritellään, kun ei kehdata myöntää, että kaikki on ollut tarjolla alusta lähtien. Toiset valehtelee ollakseen lähempänä muita ja toiset erottuakseen muista.
        Mun mielestä on halventavaa lähteä tarjoilemaan self help-kliseitä ihmisille, jotka yrittää edes jollain tavoin selviytyä päivästä toiseen ja pysyä edes jonkinlaisessa leivässä. Jokainen sen kokenut tietää, ettei siinä riitä paukut analysoida, uskooko riittävästi että universumilla on mua varten joku tehtävä ja että kaikki avautuu sitä mukaa kun uskaltaa hypätä tuntemattomaan ja alkaa "toteuttaa" itseään.
        Aina tulee olemaan niin, että jollain on enemmän kuin toisella eikä siinä mitään. Mun yhteiskuntakritiikki kohdistuu lähinnä siihen, että meillä on muka yhteisiä pelisääntöjä joita ei sitten kuitenkaan noudateta eikä samat säännöt päde kaikkiin. Korkeasta koulutuksesta ei ole mitään iloa, jos ei ole tarpeeksi verkostoja. Voisiko joku kertoa, miten niitä verkostoja luodaan, joilla virat avautuu: rahalla, naimalla, klubeilla ja kerhoissa?!
        Mun näkemys yhteiskuntasopimuksesta tai -takuusta on, että jos ihminen peruskoulun jälkeen luovii itselleen ammatin, niin kyllä pitäisi taata ammattia vastaava työpaikka. Sen jälkeen voidaan alkaa puhua oman onnen järjestämisestä. Valtio tukekoon yrityksiä niin paljon, että niillä on vara palkata ihmisiä ja työaikoja voidaan vähentää, jotta tekemistä riittää useammalle.

        Sun näkemys yhteiskuntatakuusta on siis se, että valmistumisen jälkeen henkilö lyö hanskat tiskiin, syljeskelee kattoon ja odottaa, että joku toinen eli tässä tapauksessa yhteiskunta järjestää hänelle työpaikan. Ei NÄIN. Se työpaikka pitää hankkia itse. Töitä on tehtävät työpaikan eteen itse. Kyllä, toiset pääsevät valitettavasti helpommalla eli suhteilla ja ne, joilla niitä suhteita ei ole, pitää nähdä vaivaa sen työpaikan eteen. Luit oikein. Pitää nähdä itse vaivaa. Ei suinkaan lyödä hanskoja tiskiin ja odottaa, että yhteiskunta järjestää jotain minulle. Suhteistakaan ei pidemmällä tähtäimellä ole hyötyä jos ei ilmaannu työpaikalle ja lyö hanskat tiskiin ja odottaa, että joku muu hoitaan kaiken puolestasi. Olen nähnyt tapauksia, että suhteilla on palkattu, mutta työntekijä ei tee mitään töitä, ei ilmaannu töihin ja haistattelee pomoilleen.


        On luonnollisesti aloja, jotka työllistävät suoraan kortistoon ja aloja, jotka työllistävät varmasti. On oma moka ja vastuu jos ei ikinä peruskoulussa/lukiossa/amiksessa ole kuunnellut mikä ala työllistää ja mikä ei.

        Colaptesille: "Kumpaakaan ei saa ja jos yrittää sovittaa nämä molemmat yhteen, niin good luck with that. Minulla oli parhaimmillaan tai pahimmillaan kolme nolladuunia yhtä aikaa kahden vuoden ajan. En päässyt ikinä millekään lomalle, sillä kun olin yhdestä lomalla, niin kahdesta muusta en ollut lomalla".

        Ensinnäkin loma ei saa olla heti ensimmäisenä mielessä jos hakee duunia. Toisekseen ei ole pakko ottaa nollasoppareita vastaan. Älä siis ota niitä vastaan. Ota vain hyviä soppareita vastaan. Miten niin ei saa kumpaakaan? Itse olen saanut kokopäivätöitä ja sivutöitä ja sovittanut ne yhteen ILMAN, että minulla on ollut minkäänlaisia suhteita, mutta olen ollut nöyrä, erittäin ahkera tekemään töitä, lomat eivät ole olleet heti mielessä vaan lähinnä palkka.

        Kun korkeakoulutuksen hankkii, niin pitää pitää korvat höllä ja kuunnella, että pitää hankkia verkostoja. Miten niitä sitten hankitaan? Sekin pitää itse selvittää eikä odottaa, että se tieto tuodaan sinulle automaattisesti.

        Tiedän, itsekin olen miljoona kertaa kohdannut sen, että työpaikat on järjestetty suhteilla tai sitten mamuille, alle 5-vuotiaille jne. Siitä huolimatta ei kannata itse heittää hanskoja tiskiin, syljeskellä kattoon ja odottaa, että joku toinen tekee kaiken sun puolesta. Olen silti saanut itse työpaikkoja, ilman suhtaita, mutta jumalattomalla sitkeydellä ja motivaatiolla ja mielessä ei todellakaan ole ollut ensimmäisenä se, että milloin pidän lomat.

        Pankkitoimihenkilö on ammattina sellainen, että heti karsitaan väkeä jos on talouden alamäki. Tämä olisi pitänyt tiedostaa jo itse. Näkeehän sen 90-luvun lamasta kuinka pankkitoimihenkilöjä vähennettiin. Viis siitä mitä opettaja sanoi, käytä välillä omia aivoja ja silmiä. Aineyhdistelmillä on myös väliä. Se miten niitä yhdistelet sekä muu tausta ja oma aktiivisuus ja motivaatio.

        "Ei ole, vaan meitä huijattiin ottamaan niitä. Nykyään nähdään jo näiden pelien läpi. Sanottiin, että tee paskaduunia ja osoita ahkeruutesi."

        Sun pitää osata ottaa vastuu omasta käytöksestäsi. Kukaan muu ei ohjaa toimintaasi kuin itse. Kokoa itsesi ja arvosta itseäsi, niin sinua ei huijata. On helpompi nähdä itsensä aina uhrina kuin katsoa omia virheitä. Kaikkihan on aina muiden syytä. EI kukaan sun puolesta ota paskaduuneja ja itseasiassa sun asenne on jo tässä asiassa väärä. Sun mielestä on olemassa paskaduuneja. Eiks se ollukaan tärkeätä, että lompakossa on rahaa kuin se, että duuni on paskaa ja sitä EI VIITSI tehdä? Turha valittaa jos on köyhä kun ei halua tehdä töitä. Silloin kannattais vaan pysyä hiljaa.

        Mun mielestä on todella turha valittaa, että on pitkä matka sinne ja tänne ja matkustaminen tulee kalliiksi, jos kerta itse on vapaasta tahdostaan muuttanut maalle. Jos arvostaa enemmän lyhyitä, halvempia matkoja ja kaupunkilaiselämää muuttaa sitten kaupunkiin. Loppukustannuksissa asuminen pk-seudulla tulee saman hintaiseksi tai jopa halvemmaksi jos henkilö on paljon pk-seudun sisällä matkustavaa tyyppiä. Jos taas asumisen halpuus on itselle ratkaisevin kriteeri eikä loppukustannuksen yhteensä, sitten muutat maalle ja olet tyytyväinen, että asuminen on halpaa, mutta kyläily jossain muualla on kalliimpaa ja loppukustannuksissa eläminen onkin kalliimpaa. Turha valittaa jos itse omat valinnat tehnyt.

        "Naisen työnhaku muuttuu hyvin vaikeaksi tuossa 40 ikävuoden korvilla."
        Sulla on ollut reilusti elämää ennnen 40 ikävuotta, minne sä olet sen kaiken ajan heittänyt? Ai niin, mutta sekin on jonkun muu syy, sähän olet vain uhri.


      • Täydellinenelämäkö

        Miksi olet ilkeän ja pahansuopaisen pirullinen kirjoituksissasi?


      • elämäonvalintojatäynnä kirjoitti:

        Sun näkemys yhteiskuntatakuusta on siis se, että valmistumisen jälkeen henkilö lyö hanskat tiskiin, syljeskelee kattoon ja odottaa, että joku toinen eli tässä tapauksessa yhteiskunta järjestää hänelle työpaikan. Ei NÄIN. Se työpaikka pitää hankkia itse. Töitä on tehtävät työpaikan eteen itse. Kyllä, toiset pääsevät valitettavasti helpommalla eli suhteilla ja ne, joilla niitä suhteita ei ole, pitää nähdä vaivaa sen työpaikan eteen. Luit oikein. Pitää nähdä itse vaivaa. Ei suinkaan lyödä hanskoja tiskiin ja odottaa, että yhteiskunta järjestää jotain minulle. Suhteistakaan ei pidemmällä tähtäimellä ole hyötyä jos ei ilmaannu työpaikalle ja lyö hanskat tiskiin ja odottaa, että joku muu hoitaan kaiken puolestasi. Olen nähnyt tapauksia, että suhteilla on palkattu, mutta työntekijä ei tee mitään töitä, ei ilmaannu töihin ja haistattelee pomoilleen.


        On luonnollisesti aloja, jotka työllistävät suoraan kortistoon ja aloja, jotka työllistävät varmasti. On oma moka ja vastuu jos ei ikinä peruskoulussa/lukiossa/amiksessa ole kuunnellut mikä ala työllistää ja mikä ei.

        Colaptesille: "Kumpaakaan ei saa ja jos yrittää sovittaa nämä molemmat yhteen, niin good luck with that. Minulla oli parhaimmillaan tai pahimmillaan kolme nolladuunia yhtä aikaa kahden vuoden ajan. En päässyt ikinä millekään lomalle, sillä kun olin yhdestä lomalla, niin kahdesta muusta en ollut lomalla".

        Ensinnäkin loma ei saa olla heti ensimmäisenä mielessä jos hakee duunia. Toisekseen ei ole pakko ottaa nollasoppareita vastaan. Älä siis ota niitä vastaan. Ota vain hyviä soppareita vastaan. Miten niin ei saa kumpaakaan? Itse olen saanut kokopäivätöitä ja sivutöitä ja sovittanut ne yhteen ILMAN, että minulla on ollut minkäänlaisia suhteita, mutta olen ollut nöyrä, erittäin ahkera tekemään töitä, lomat eivät ole olleet heti mielessä vaan lähinnä palkka.

        Kun korkeakoulutuksen hankkii, niin pitää pitää korvat höllä ja kuunnella, että pitää hankkia verkostoja. Miten niitä sitten hankitaan? Sekin pitää itse selvittää eikä odottaa, että se tieto tuodaan sinulle automaattisesti.

        Tiedän, itsekin olen miljoona kertaa kohdannut sen, että työpaikat on järjestetty suhteilla tai sitten mamuille, alle 5-vuotiaille jne. Siitä huolimatta ei kannata itse heittää hanskoja tiskiin, syljeskellä kattoon ja odottaa, että joku toinen tekee kaiken sun puolesta. Olen silti saanut itse työpaikkoja, ilman suhtaita, mutta jumalattomalla sitkeydellä ja motivaatiolla ja mielessä ei todellakaan ole ollut ensimmäisenä se, että milloin pidän lomat.

        Pankkitoimihenkilö on ammattina sellainen, että heti karsitaan väkeä jos on talouden alamäki. Tämä olisi pitänyt tiedostaa jo itse. Näkeehän sen 90-luvun lamasta kuinka pankkitoimihenkilöjä vähennettiin. Viis siitä mitä opettaja sanoi, käytä välillä omia aivoja ja silmiä. Aineyhdistelmillä on myös väliä. Se miten niitä yhdistelet sekä muu tausta ja oma aktiivisuus ja motivaatio.

        "Ei ole, vaan meitä huijattiin ottamaan niitä. Nykyään nähdään jo näiden pelien läpi. Sanottiin, että tee paskaduunia ja osoita ahkeruutesi."

        Sun pitää osata ottaa vastuu omasta käytöksestäsi. Kukaan muu ei ohjaa toimintaasi kuin itse. Kokoa itsesi ja arvosta itseäsi, niin sinua ei huijata. On helpompi nähdä itsensä aina uhrina kuin katsoa omia virheitä. Kaikkihan on aina muiden syytä. EI kukaan sun puolesta ota paskaduuneja ja itseasiassa sun asenne on jo tässä asiassa väärä. Sun mielestä on olemassa paskaduuneja. Eiks se ollukaan tärkeätä, että lompakossa on rahaa kuin se, että duuni on paskaa ja sitä EI VIITSI tehdä? Turha valittaa jos on köyhä kun ei halua tehdä töitä. Silloin kannattais vaan pysyä hiljaa.

        Mun mielestä on todella turha valittaa, että on pitkä matka sinne ja tänne ja matkustaminen tulee kalliiksi, jos kerta itse on vapaasta tahdostaan muuttanut maalle. Jos arvostaa enemmän lyhyitä, halvempia matkoja ja kaupunkilaiselämää muuttaa sitten kaupunkiin. Loppukustannuksissa asuminen pk-seudulla tulee saman hintaiseksi tai jopa halvemmaksi jos henkilö on paljon pk-seudun sisällä matkustavaa tyyppiä. Jos taas asumisen halpuus on itselle ratkaisevin kriteeri eikä loppukustannuksen yhteensä, sitten muutat maalle ja olet tyytyväinen, että asuminen on halpaa, mutta kyläily jossain muualla on kalliimpaa ja loppukustannuksissa eläminen onkin kalliimpaa. Turha valittaa jos itse omat valinnat tehnyt.

        "Naisen työnhaku muuttuu hyvin vaikeaksi tuossa 40 ikävuoden korvilla."
        Sulla on ollut reilusti elämää ennnen 40 ikävuotta, minne sä olet sen kaiken ajan heittänyt? Ai niin, mutta sekin on jonkun muu syy, sähän olet vain uhri.

        "Sun näkemys yhteiskuntatakuusta on siis se, että valmistumisen jälkeen henkilö lyö hanskat tiskiin, syljeskelee kattoon ja odottaa, että joku toinen eli tässä tapauksessa yhteiskunta järjestää hänelle työpaikan. Ei NÄIN."

        Arvaa, miksi olen kommunisti. Olen kommunisti, koska Neuvostoliitossa se meni näin. Kuulemma se on mennyt joskus Suomessakin, mutta todisteita siitä en ole nähnyt ikinä, tarinoita olen kuullut sitäkin enemmän.

        "Olen nähnyt tapauksia, että suhteilla on palkattu, mutta työntekijä ei tee mitään töitä, ei ilmaannu töihin ja haistattelee pomoilleen."

        Näinhän siinä käy.

        "On luonnollisesti aloja, jotka työllistävät suoraan kortistoon ja aloja, jotka työllistävät varmasti. On oma moka ja vastuu jos ei ikinä peruskoulussa/lukiossa/amiksessa ole kuunnellut mikä ala työllistää ja mikä ei."

        Olen aikaisemmin puhunut siitä, kuinka meille kansantaloustieteen opiskelijoille sanottiin, että meillä on varma tulevaisuus pankkitoimihenkilöinä ja kun lama iski, pankeista vähennettiin väkeä ihan ensimmäisenä. Tietojenkäsittelyn piti olla varma ala, ei ollut. Sen sijaan kuulemma jokin islamin tutkimus on nyt kuuma ala. Kuka olisi aikoinaan uskonut. Jos siis kansantaloustieteen tuntiopettaja on väärässä, kuinka sitten jokin lukiolainen tai peruskoululainen? Peruskoulussa vielä haikaillaan uraa mallina, missinä tai rock-tähtenä.

        "Ensinnäkin loma ei saa olla heti ensimmäisenä mielessä jos hakee duunia. "

        No, eipä ollutkaan, mutta vuoden päästä se oli jo mielessä.

        "Toisekseen ei ole pakko ottaa nollasoppareita vastaan. Älä siis ota niitä vastaan."

        On pakko, koska jos ei ota työtä, siis edes nollasopparia vastaan, saa karenssin ja karenssi on ikuinen. Se tarkoittaa käytännössä passitusta leipäjonoon. Sossutukia alennetaan 20%. Se, että se on ikuinen tarkoittaa sitä, että jos hankit sen työuran alussa ja sen lopussa, katsotaan, että sinä olet toistuvasti kieltäytynyt ja sossutukia alennetaan 40%. Se on erittäin kova kohtalo maassa, joka saa jo nykyisellään piiskaa siitä, että köyhien toimeentulo ei ole inhimillisellä tasolla. (jatkuu)


      • kuplatodellisuus kirjoitti:

        Haluaisin olla uskomatta Colaptesin väitteitä todeksi, mutta valitettavasti oma kokemuksenikin on, että raaka todellisuus on aika lailla tuollainen. Kaikenlaisilla kuplilla sumutetaan ihmisiä eikä kukaan joudu vastuuseen sanoistaan. Teoista vastaa vain ne, jotka ovat ottaneet sumuisat teoriat todesta.
        Hyviltä paikoilta on helppo huudella, kuinka jokainen on oman onnensa seppä. Tarinaa tehostetaan omakohtasilla kokemuksilla, joissa phoenix on noussut tuhkasta menestykseen. Tuhka vain ei ole kaikille samaa. Tarinoita väritellään, kun ei kehdata myöntää, että kaikki on ollut tarjolla alusta lähtien. Toiset valehtelee ollakseen lähempänä muita ja toiset erottuakseen muista.
        Mun mielestä on halventavaa lähteä tarjoilemaan self help-kliseitä ihmisille, jotka yrittää edes jollain tavoin selviytyä päivästä toiseen ja pysyä edes jonkinlaisessa leivässä. Jokainen sen kokenut tietää, ettei siinä riitä paukut analysoida, uskooko riittävästi että universumilla on mua varten joku tehtävä ja että kaikki avautuu sitä mukaa kun uskaltaa hypätä tuntemattomaan ja alkaa "toteuttaa" itseään.
        Aina tulee olemaan niin, että jollain on enemmän kuin toisella eikä siinä mitään. Mun yhteiskuntakritiikki kohdistuu lähinnä siihen, että meillä on muka yhteisiä pelisääntöjä joita ei sitten kuitenkaan noudateta eikä samat säännöt päde kaikkiin. Korkeasta koulutuksesta ei ole mitään iloa, jos ei ole tarpeeksi verkostoja. Voisiko joku kertoa, miten niitä verkostoja luodaan, joilla virat avautuu: rahalla, naimalla, klubeilla ja kerhoissa?!
        Mun näkemys yhteiskuntasopimuksesta tai -takuusta on, että jos ihminen peruskoulun jälkeen luovii itselleen ammatin, niin kyllä pitäisi taata ammattia vastaava työpaikka. Sen jälkeen voidaan alkaa puhua oman onnen järjestämisestä. Valtio tukekoon yrityksiä niin paljon, että niillä on vara palkata ihmisiä ja työaikoja voidaan vähentää, jotta tekemistä riittää useammalle.

        "Ota vain hyviä soppareita vastaan. "

        Ei ole.

        "Kun korkeakoulutuksen hankkii, niin pitää pitää korvat höllä ja kuunnella, että pitää hankkia verkostoja. Miten niitä sitten hankitaan? Sekin pitää itse selvittää eikä odottaa, että se tieto tuodaan sinulle automaattisesti."

        Mä olin hyvä hankkimaan verkostoja, koska olin uskonlahkon jäsen. Sitä kautta selvisin laman läpi kahdessa maassa lähinnä paskaduuneja tehden. Sitten kun niille kävi ilmi, että olen homoseksuaalinen, niin menetin kaikki verkostoni yhdessä päivässä.

        Minun verkostoistani on ollut minulle itse asiassa haittaa, sillä vaikka olen ollut vaaleissa sitoutumaton, niin mut nähdään silti kommunistipuolueen jäsenenä. En ole ikinä ollut. Mulla on yrittäjäkaveri, joka suoraan sanoo, että hän ei kommunistia palkkaa. Hän on kaveri, hän sanoo sen suoraan mulle, mutta monet muut eivät sano, vaan jättävät minut palkkaamatta, vaikka poliittisen näkemyksen perusteella syrjinnän pitäisi olla laitonta. Toisaalta, on tietysti tunnettua, että ainakin menneisyydessä puoluekirjalla sai töitä ja joitakin töitä vain puoluekirjalla. Ei tosin kommunistien, vaan keskustan ja ehkä demareidenkin

        " Olen silti saanut itse työpaikkoja, ilman suhtaita, mutta jumalattomalla sitkeydellä ja motivaatiolla ja mielessä ei todellakaan ole ollut ensimmäisenä se, että milloin pidän lomat."

        Kyllä minullakin on ollut jumalaton sitkeys ja monella muullakin.

        " itseasiassa sun asenne on jo tässä asiassa väärä. Sun mielestä on olemassa paskaduuneja. Eiks se ollukaan tärkeätä, että lompakossa on rahaa kuin se, että duuni on paskaa ja sitä EI VIITSI tehdä?"

        Sehän se on, paskaduuni ei tuo lompakkoon rahaa vaan pahimmassa tapauksessa se vie lompakosta rahaa. Duuni on paskaa silloin kun se on nollasopimuksella tai jollain vielä pahemmalla, mutta pakko on tehdä, koska muuten saisi karenssin. Minulle on sanottu esimerkiksi sosiaalitoimistossa suoraan "älä tee töitä" tai jopa "sinä et saa tehdä töitä", mutta mä olen silti tehnyt töitä, silloinkin, kun se tuo minulle lähinnä tappiota.

        "Loppukustannuksissa asuminen pk-seudulla tulee saman hintaiseksi tai jopa halvemmaksi jos henkilö on paljon pk-seudun sisällä matkustavaa tyyppiä. Jos taas asumisen halpuus on itselle ratkaisevin kriteeri eikä loppukustannuksen yhteensä, sitten muutat maalle ja olet tyytyväinen, että asuminen on halpaa, mutta kyläily jossain muualla on kalliimpaa ja loppukustannuksissa eläminen onkin kalliimpaa. Turha valittaa jos itse omat valinnat tehnyt."

        Mä en sanois, nimittäin tietyn kynnyksen jälkeen, olikohan se 600 euroa, matkustamista voi vähentää veroissa ja se on perin tuntuva etu. Se tietäisi täältä noin tusinaa keikkaa isolle kirkolle. Mutta jos ei tule sitä tusinaa keikkaa, niin silloin se on helvetin kannattamatonta. Asia vaatii sonklaamista verotoimiston kanssa aika paljonkin. Ai miksikö, siksi, että sossu vie veronpalautukset.

        "Sulla on ollut reilusti elämää ennnen 40 ikävuotta, minne sä olet sen kaiken ajan heittänyt? "

        Paskaduuneissa ja verkostoja luomassa.


      • Tulipa mieleen, että me olemme sentään akateemisia ja jokseenkin siitä älykkäämmästä päästä suomalaisia, mutta entäpä jos ei oltaisi. Mitäpä jos ihmiselle suotaisiin se, että hän tekee virheen uravalinnassaan ilman että hän sen takia suistuisi eliniäkseen köyhyyteen? Tätä minä juuri laissez-faire -kapitalismissa vastustan, se perustuu periaatteessa arpaonneen, ei sellaisiin asioihin kuin ahkeruus tai yrittelijäisyys. Arpaonneen, jossa jotkut pelaavat painotetuin nopin.

        Tulee mieleen ns. "varmoista työpaikoista" esimerkiksi suomalainen paperiteollisuus. eihän Suomesta puu lopu. Toinen, minkä piti olla varma on Venäjän kauppa, nyt kuitenkin Suomi on lähtenyt mukaan tähän Krimin sotaan ja sen takia on menetetty 40000 työpaikkaa. Kuka olisi arvannut. että oikeisto kääntyy suomalaisen talouselämän lippulaivojen etuja vastaan.

        Riski jää kuitenkin aina 100% kannettavaksi tavalliselle tallaajalle. Sitten jos sattuu voittamaan näissä arpajaisissa, niin joutuu raskaasti verotetuksi.


      • historiaenteileetulevia
        colaptes kirjoitti:

        Tulipa mieleen, että me olemme sentään akateemisia ja jokseenkin siitä älykkäämmästä päästä suomalaisia, mutta entäpä jos ei oltaisi. Mitäpä jos ihmiselle suotaisiin se, että hän tekee virheen uravalinnassaan ilman että hän sen takia suistuisi eliniäkseen köyhyyteen? Tätä minä juuri laissez-faire -kapitalismissa vastustan, se perustuu periaatteessa arpaonneen, ei sellaisiin asioihin kuin ahkeruus tai yrittelijäisyys. Arpaonneen, jossa jotkut pelaavat painotetuin nopin.

        Tulee mieleen ns. "varmoista työpaikoista" esimerkiksi suomalainen paperiteollisuus. eihän Suomesta puu lopu. Toinen, minkä piti olla varma on Venäjän kauppa, nyt kuitenkin Suomi on lähtenyt mukaan tähän Krimin sotaan ja sen takia on menetetty 40000 työpaikkaa. Kuka olisi arvannut. että oikeisto kääntyy suomalaisen talouselämän lippulaivojen etuja vastaan.

        Riski jää kuitenkin aina 100% kannettavaksi tavalliselle tallaajalle. Sitten jos sattuu voittamaan näissä arpajaisissa, niin joutuu raskaasti verotetuksi.

        Presidentti Halonen puhui jo vuosia sitten eriarvoistumisesta suurella huolestuneisuudella, mutta media keskittyi huolehtimaan, oliko presidentillämme sama puku kaksi kertaa eri bileissä tai laukku oikean mallinen. Nyt valveutuneimmat katsovat huolestuneina peruutuspeiliin ja miettivät, eikö historia ole opettanut ihmisille mitään. Colaptes puhuu asiaa.
        Voisin suositella näille oman onnensa mestareille kesälukemiseksi Täällä Pohjantähden alla. Puitteet voivat muuttua ajan myötä, mutta ihmisluonne ei mihinkään. Ahneus, vallanhimo ja vallan väärinkäyttö voivat olla lyhyen tähtäimen menestysresepti, mutta huono vaihtokauppa, jos sielu jää tyhjäksi. Olen mieluummin menestymätön akateeminen pohjanoteeraus, mutta itsekunnioitustani ei voi viedä kukaan.


      • Mediaa vaivaa se sama, mikä kaikkea muutakin, eli toimittajat tekevät työt nopeasti ja median linjaa myötäillen ja se median linja on sellainen, että suurin demografia eli ÄO:ltaan keskiarvoa vastaavat ihmiset pystyvät siihen samaistumaan. Totuus ja huolellisesti tehty toimitustyö ei kiinnosta, se on kallista eikä tuo klikkauksia. Kansa tyhmistyy ja populistit menestyvät vaaleissa pähkähulluine ideoineen. Taloustieteitä lukeneena tunnistan seuraavat mielipuoliset ajatukset: 1) kansantalous on kuin kotitalous ja 2) talous on nollasummapeli. Edelliseen uskovaiset pitävät kansantalouden velkaantumista jonkinlaisena ongelmana, joka pitäisi ratkaista juuri nyt. Jälkimmäiseen uskovat ajattelevat, että "pakolaiset vievät", "maahanmuuttajat vievät" jne.

        Jonkinlainen Tukholma-syndrooma pitää olla päällä, jos ei herää sille, ettei tässä maassa kaikki asiat oo ihan ok. Ihmisiä on minusta jymäytetty aika pahasti, eikä tartte mennä mihinkään salaliittoteorioihin, "Operaatio Gladio" ei ole mikään salaliittoteoria, se on ihan todistettu salaliitto. Kuinka paljon tässä maassa on kaikenlaista kähmintää. On ihan turha kuvitella, että me elämme missään demokratiassa. Jos ihmiset pelkäävät lähteä vaaleissa ehdolle sen takia, että menee työpaikka alta, jos tunnustaa väriä, niin miten se eroaa siitä, että Emil Zatopek joutui roskakuskiksi, kun hän moitti sosialistista järjestelmää tai miten Neuvostoliiton ruokajonot eroavat Suomen leipäjonoista tai millä kriteerillä sosialistinen järjestelmä epäonnistui ja millä kriteerillä kapitalistinen järjestelmä ei sitten muka ole epäonnistunut? Mene vaikka kapitalistimaihin, joiden nimessä on "Guinea", niin jokainen niistä on minusta epäonnistunut hyvin perustavaa laatua olevalla tavalla. Enkä minä edes puolusta byrokraattista sosialismia. Sanon vain, ettemme me eroa paljon siitä itä-blokin diktatuurista, jota kaikki tykkäsivät aikoinaan moittia. Tai edes Putinin Venäjästä. Ei oo syytä paukutella henkseleitä ainakaan Amerikassa, jonka tilannetta kuvaa "the American Vagabond" -leffa.

        Vallanpitäjät hirvittävät minua. Tää ei oo mun maani eikä tuu ikinä olemaankaan ja ei, mun tuloillani ei voi todellakaan muuttaa minnekään toisaanne. Sitä paitsi, sen toisen maan hyvyys todennäköisesti perustuu samanlaiselle valheelle kuin Suomenkin hyvyys.


      • jepsjeps_
        colaptes kirjoitti:

        "Ota vain hyviä soppareita vastaan. "

        Ei ole.

        "Kun korkeakoulutuksen hankkii, niin pitää pitää korvat höllä ja kuunnella, että pitää hankkia verkostoja. Miten niitä sitten hankitaan? Sekin pitää itse selvittää eikä odottaa, että se tieto tuodaan sinulle automaattisesti."

        Mä olin hyvä hankkimaan verkostoja, koska olin uskonlahkon jäsen. Sitä kautta selvisin laman läpi kahdessa maassa lähinnä paskaduuneja tehden. Sitten kun niille kävi ilmi, että olen homoseksuaalinen, niin menetin kaikki verkostoni yhdessä päivässä.

        Minun verkostoistani on ollut minulle itse asiassa haittaa, sillä vaikka olen ollut vaaleissa sitoutumaton, niin mut nähdään silti kommunistipuolueen jäsenenä. En ole ikinä ollut. Mulla on yrittäjäkaveri, joka suoraan sanoo, että hän ei kommunistia palkkaa. Hän on kaveri, hän sanoo sen suoraan mulle, mutta monet muut eivät sano, vaan jättävät minut palkkaamatta, vaikka poliittisen näkemyksen perusteella syrjinnän pitäisi olla laitonta. Toisaalta, on tietysti tunnettua, että ainakin menneisyydessä puoluekirjalla sai töitä ja joitakin töitä vain puoluekirjalla. Ei tosin kommunistien, vaan keskustan ja ehkä demareidenkin

        " Olen silti saanut itse työpaikkoja, ilman suhtaita, mutta jumalattomalla sitkeydellä ja motivaatiolla ja mielessä ei todellakaan ole ollut ensimmäisenä se, että milloin pidän lomat."

        Kyllä minullakin on ollut jumalaton sitkeys ja monella muullakin.

        " itseasiassa sun asenne on jo tässä asiassa väärä. Sun mielestä on olemassa paskaduuneja. Eiks se ollukaan tärkeätä, että lompakossa on rahaa kuin se, että duuni on paskaa ja sitä EI VIITSI tehdä?"

        Sehän se on, paskaduuni ei tuo lompakkoon rahaa vaan pahimmassa tapauksessa se vie lompakosta rahaa. Duuni on paskaa silloin kun se on nollasopimuksella tai jollain vielä pahemmalla, mutta pakko on tehdä, koska muuten saisi karenssin. Minulle on sanottu esimerkiksi sosiaalitoimistossa suoraan "älä tee töitä" tai jopa "sinä et saa tehdä töitä", mutta mä olen silti tehnyt töitä, silloinkin, kun se tuo minulle lähinnä tappiota.

        "Loppukustannuksissa asuminen pk-seudulla tulee saman hintaiseksi tai jopa halvemmaksi jos henkilö on paljon pk-seudun sisällä matkustavaa tyyppiä. Jos taas asumisen halpuus on itselle ratkaisevin kriteeri eikä loppukustannuksen yhteensä, sitten muutat maalle ja olet tyytyväinen, että asuminen on halpaa, mutta kyläily jossain muualla on kalliimpaa ja loppukustannuksissa eläminen onkin kalliimpaa. Turha valittaa jos itse omat valinnat tehnyt."

        Mä en sanois, nimittäin tietyn kynnyksen jälkeen, olikohan se 600 euroa, matkustamista voi vähentää veroissa ja se on perin tuntuva etu. Se tietäisi täältä noin tusinaa keikkaa isolle kirkolle. Mutta jos ei tule sitä tusinaa keikkaa, niin silloin se on helvetin kannattamatonta. Asia vaatii sonklaamista verotoimiston kanssa aika paljonkin. Ai miksikö, siksi, että sossu vie veronpalautukset.

        "Sulla on ollut reilusti elämää ennnen 40 ikävuotta, minne sä olet sen kaiken ajan heittänyt? "

        Paskaduuneissa ja verkostoja luomassa.

        "Sehän se on, paskaduuni ei tuo lompakkoon rahaa vaan pahimmassa tapauksessa se vie lompakosta rahaa."

        Parhaimmassa tapauksessa paskaduuni tuo sulle enemmän nettona käteen kuin työttömänä. Kaksi (tai jopa kolme) paskaduunia on enemmän nettona käteen kuin sossupummina. Ai niin, mutta sittenhän sulle ei jää lomaa tarpeeksi!

        By the way, itse olen aikoinani (vuosia sitten) tienannut reilusti yli pari tonnia nettona sinun nk. paskaduunilla eli siivouksella. Tiedän ihmisiä, jotka yhdistelevät näitä sinun kutsumia paskaduuneja ja tienaavat ihan mukavasti, mutta he ovatkin AHKERIA, JOUSTAVIA, TEHOKKAITA JA NÖYRIÄ. Lisäksi he ovat valmiita menemään joka päivä töihin, paskan jauhannan sijasta tekevät mielusti töitä, eivätkä valita, että ei ole lomaa vaan ovat onnellisia, että on töitä, on rahaa enemmän kuin sossupummina.

        "Duuni on paskaa silloin kun se on nollasopimuksella tai jollain vielä pahemmalla, mutta pakko on tehdä, koska muuten saisi karenssin. "

        Itse nollasopparissahan ei ole mitään vikaa, jos sinulle tarjotaan paljon töitä nollasopparilla, sehän on vaan etu ja hyöty olettaen, että itse haluat tehdä paljon töitä ja olet hyvä työntekijä. Nollasoppari myös mahdollistaa sen, että sinulle ei tarjota töitä, kyllä, mutta ei aina. Harvemmin ne siellä te-keskuksessa sinua pakottaa nollasoppareita ottamaan tai jos pakottaa, niin ajatuksena on, että sinulle tekisi hyvää edes mikä tahansa työ. (Te-keskus ei voi myöskään pakottaa mitään yritystä palkkaamaan juuri sinua. Lopullisen päätöksen palkkaamisesta tekee aina yritys itse.) Parhaimmillaan nollasoppari on erittäin suuri etu ja hyöty. Pahimmillaan nollasopparilla sinulla ei ole työtä. Riippuu paljolti yrityksestä, alasta, työvuorosuunnittelijasta/esimiehestä ja tietysti sinusta itsestäsi.

        Itselläni on ollut lukuisia nollasoppareita ja useimmat niistä ovat tuottaneet minulle vain voittoa. Toki on myös niitäkin, että on vain vuoro siellä ja täällä eikä se elätä, mutta se onkin ollut hyvin tyypillistä nimenomaan kyseisille yrityksille.

        ".. mutta mä olen silti tehnyt töitä, silloinkin, kun se tuo minulle lähinnä tappiota."
        Älä tee töitä silloin kun se tuottaa tappiota. Tee töitä silloin kun se tuottaa sinulle voittoa. Luulisi sinun tajuavan tämän yksinkertaisen idean jos olet kansantaloustiedettä lukenut.

        Luulen myös, että liika avautuminen omista asioista kuten myös työasioista somessa ei ainakaan paranna sinun työllistymistä, mutta itsepähän vastaat omasta käytöksestäsi.


      • jepsjeps_ kirjoitti:

        "Sehän se on, paskaduuni ei tuo lompakkoon rahaa vaan pahimmassa tapauksessa se vie lompakosta rahaa."

        Parhaimmassa tapauksessa paskaduuni tuo sulle enemmän nettona käteen kuin työttömänä. Kaksi (tai jopa kolme) paskaduunia on enemmän nettona käteen kuin sossupummina. Ai niin, mutta sittenhän sulle ei jää lomaa tarpeeksi!

        By the way, itse olen aikoinani (vuosia sitten) tienannut reilusti yli pari tonnia nettona sinun nk. paskaduunilla eli siivouksella. Tiedän ihmisiä, jotka yhdistelevät näitä sinun kutsumia paskaduuneja ja tienaavat ihan mukavasti, mutta he ovatkin AHKERIA, JOUSTAVIA, TEHOKKAITA JA NÖYRIÄ. Lisäksi he ovat valmiita menemään joka päivä töihin, paskan jauhannan sijasta tekevät mielusti töitä, eivätkä valita, että ei ole lomaa vaan ovat onnellisia, että on töitä, on rahaa enemmän kuin sossupummina.

        "Duuni on paskaa silloin kun se on nollasopimuksella tai jollain vielä pahemmalla, mutta pakko on tehdä, koska muuten saisi karenssin. "

        Itse nollasopparissahan ei ole mitään vikaa, jos sinulle tarjotaan paljon töitä nollasopparilla, sehän on vaan etu ja hyöty olettaen, että itse haluat tehdä paljon töitä ja olet hyvä työntekijä. Nollasoppari myös mahdollistaa sen, että sinulle ei tarjota töitä, kyllä, mutta ei aina. Harvemmin ne siellä te-keskuksessa sinua pakottaa nollasoppareita ottamaan tai jos pakottaa, niin ajatuksena on, että sinulle tekisi hyvää edes mikä tahansa työ. (Te-keskus ei voi myöskään pakottaa mitään yritystä palkkaamaan juuri sinua. Lopullisen päätöksen palkkaamisesta tekee aina yritys itse.) Parhaimmillaan nollasoppari on erittäin suuri etu ja hyöty. Pahimmillaan nollasopparilla sinulla ei ole työtä. Riippuu paljolti yrityksestä, alasta, työvuorosuunnittelijasta/esimiehestä ja tietysti sinusta itsestäsi.

        Itselläni on ollut lukuisia nollasoppareita ja useimmat niistä ovat tuottaneet minulle vain voittoa. Toki on myös niitäkin, että on vain vuoro siellä ja täällä eikä se elätä, mutta se onkin ollut hyvin tyypillistä nimenomaan kyseisille yrityksille.

        ".. mutta mä olen silti tehnyt töitä, silloinkin, kun se tuo minulle lähinnä tappiota."
        Älä tee töitä silloin kun se tuottaa tappiota. Tee töitä silloin kun se tuottaa sinulle voittoa. Luulisi sinun tajuavan tämän yksinkertaisen idean jos olet kansantaloustiedettä lukenut.

        Luulen myös, että liika avautuminen omista asioista kuten myös työasioista somessa ei ainakaan paranna sinun työllistymistä, mutta itsepähän vastaat omasta käytöksestäsi.

        Ahkera, joustava, tehokas ja nöyrä voi olla, kunnes esimerkiksi sairastuu. Sen jälkeen on kengänkuva perseessä. Näin tapahtui minulle Sellinassa. Yritin sinnitellä töissä viimeiseen asti sairaana.


      • jepsjeps_ kirjoitti:

        "Sehän se on, paskaduuni ei tuo lompakkoon rahaa vaan pahimmassa tapauksessa se vie lompakosta rahaa."

        Parhaimmassa tapauksessa paskaduuni tuo sulle enemmän nettona käteen kuin työttömänä. Kaksi (tai jopa kolme) paskaduunia on enemmän nettona käteen kuin sossupummina. Ai niin, mutta sittenhän sulle ei jää lomaa tarpeeksi!

        By the way, itse olen aikoinani (vuosia sitten) tienannut reilusti yli pari tonnia nettona sinun nk. paskaduunilla eli siivouksella. Tiedän ihmisiä, jotka yhdistelevät näitä sinun kutsumia paskaduuneja ja tienaavat ihan mukavasti, mutta he ovatkin AHKERIA, JOUSTAVIA, TEHOKKAITA JA NÖYRIÄ. Lisäksi he ovat valmiita menemään joka päivä töihin, paskan jauhannan sijasta tekevät mielusti töitä, eivätkä valita, että ei ole lomaa vaan ovat onnellisia, että on töitä, on rahaa enemmän kuin sossupummina.

        "Duuni on paskaa silloin kun se on nollasopimuksella tai jollain vielä pahemmalla, mutta pakko on tehdä, koska muuten saisi karenssin. "

        Itse nollasopparissahan ei ole mitään vikaa, jos sinulle tarjotaan paljon töitä nollasopparilla, sehän on vaan etu ja hyöty olettaen, että itse haluat tehdä paljon töitä ja olet hyvä työntekijä. Nollasoppari myös mahdollistaa sen, että sinulle ei tarjota töitä, kyllä, mutta ei aina. Harvemmin ne siellä te-keskuksessa sinua pakottaa nollasoppareita ottamaan tai jos pakottaa, niin ajatuksena on, että sinulle tekisi hyvää edes mikä tahansa työ. (Te-keskus ei voi myöskään pakottaa mitään yritystä palkkaamaan juuri sinua. Lopullisen päätöksen palkkaamisesta tekee aina yritys itse.) Parhaimmillaan nollasoppari on erittäin suuri etu ja hyöty. Pahimmillaan nollasopparilla sinulla ei ole työtä. Riippuu paljolti yrityksestä, alasta, työvuorosuunnittelijasta/esimiehestä ja tietysti sinusta itsestäsi.

        Itselläni on ollut lukuisia nollasoppareita ja useimmat niistä ovat tuottaneet minulle vain voittoa. Toki on myös niitäkin, että on vain vuoro siellä ja täällä eikä se elätä, mutta se onkin ollut hyvin tyypillistä nimenomaan kyseisille yrityksille.

        ".. mutta mä olen silti tehnyt töitä, silloinkin, kun se tuo minulle lähinnä tappiota."
        Älä tee töitä silloin kun se tuottaa tappiota. Tee töitä silloin kun se tuottaa sinulle voittoa. Luulisi sinun tajuavan tämän yksinkertaisen idean jos olet kansantaloustiedettä lukenut.

        Luulen myös, että liika avautuminen omista asioista kuten myös työasioista somessa ei ainakaan paranna sinun työllistymistä, mutta itsepähän vastaat omasta käytöksestäsi.

        "Luulen myös, että liika avautuminen omista asioista kuten myös työasioista somessa ei ainakaan paranna sinun työllistymistä, mutta itsepähän vastaat omasta käytöksestäsi."

        Sanot siis suoraan, että työpaikalla harjoitetaan syrjintää seksuaalisen suuntautumisen, iän, sukupuolen ja poliittisen vakaumuksen perusteella, koska nämä kielletyt syrjintäperusteet olen tuonut esille jutuissani ja luulet, että työnteettäjää kiinnostaa jotain, mitä Suoli24:ssä kirjoitetaan? Tällä foorumilla on sama luotettavuus kuin mv-lehdellä.


      • vakavastiottaen
        colaptes kirjoitti:

        Mediaa vaivaa se sama, mikä kaikkea muutakin, eli toimittajat tekevät työt nopeasti ja median linjaa myötäillen ja se median linja on sellainen, että suurin demografia eli ÄO:ltaan keskiarvoa vastaavat ihmiset pystyvät siihen samaistumaan. Totuus ja huolellisesti tehty toimitustyö ei kiinnosta, se on kallista eikä tuo klikkauksia. Kansa tyhmistyy ja populistit menestyvät vaaleissa pähkähulluine ideoineen. Taloustieteitä lukeneena tunnistan seuraavat mielipuoliset ajatukset: 1) kansantalous on kuin kotitalous ja 2) talous on nollasummapeli. Edelliseen uskovaiset pitävät kansantalouden velkaantumista jonkinlaisena ongelmana, joka pitäisi ratkaista juuri nyt. Jälkimmäiseen uskovat ajattelevat, että "pakolaiset vievät", "maahanmuuttajat vievät" jne.

        Jonkinlainen Tukholma-syndrooma pitää olla päällä, jos ei herää sille, ettei tässä maassa kaikki asiat oo ihan ok. Ihmisiä on minusta jymäytetty aika pahasti, eikä tartte mennä mihinkään salaliittoteorioihin, "Operaatio Gladio" ei ole mikään salaliittoteoria, se on ihan todistettu salaliitto. Kuinka paljon tässä maassa on kaikenlaista kähmintää. On ihan turha kuvitella, että me elämme missään demokratiassa. Jos ihmiset pelkäävät lähteä vaaleissa ehdolle sen takia, että menee työpaikka alta, jos tunnustaa väriä, niin miten se eroaa siitä, että Emil Zatopek joutui roskakuskiksi, kun hän moitti sosialistista järjestelmää tai miten Neuvostoliiton ruokajonot eroavat Suomen leipäjonoista tai millä kriteerillä sosialistinen järjestelmä epäonnistui ja millä kriteerillä kapitalistinen järjestelmä ei sitten muka ole epäonnistunut? Mene vaikka kapitalistimaihin, joiden nimessä on "Guinea", niin jokainen niistä on minusta epäonnistunut hyvin perustavaa laatua olevalla tavalla. Enkä minä edes puolusta byrokraattista sosialismia. Sanon vain, ettemme me eroa paljon siitä itä-blokin diktatuurista, jota kaikki tykkäsivät aikoinaan moittia. Tai edes Putinin Venäjästä. Ei oo syytä paukutella henkseleitä ainakaan Amerikassa, jonka tilannetta kuvaa "the American Vagabond" -leffa.

        Vallanpitäjät hirvittävät minua. Tää ei oo mun maani eikä tuu ikinä olemaankaan ja ei, mun tuloillani ei voi todellakaan muuttaa minnekään toisaanne. Sitä paitsi, sen toisen maan hyvyys todennäköisesti perustuu samanlaiselle valheelle kuin Suomenkin hyvyys.

        Colaptes, sun pitäisi saada ajatuksiasi esiin hedelmällisemmällä foorumilla. Meidän pitäisi koota ajattelevien kerho ja miettiä porukalla, miten saadaan meidän henkinen pääoma hyötykäyttöön.


      • vakavastiottaen kirjoitti:

        Colaptes, sun pitäisi saada ajatuksiasi esiin hedelmällisemmällä foorumilla. Meidän pitäisi koota ajattelevien kerho ja miettiä porukalla, miten saadaan meidän henkinen pääoma hyötykäyttöön.

        Kaikki sanovat mulle tota.

        Mä lähden nyt Prideen. Naisseksityöpaja, Dyke hard, kahvittelut Makamikillä, Venäjä-keskustelu Malkuksen järjestämänä, kulkue ja puistojuhla on mun tavoitteenani. Veikkaan, ettette pysty spottaamaan mua mistään niistä. (Kas kun oli puhetta siitä, että mä toisin itseäni kovasti esille ja tyrkylle)


      • maisteri112
        colaptes kirjoitti:

        Mä arvostan pikemminkin sitä että on rahaa kuin että on haaskannut elämästään vuodet opiskellen harvaa verkkoa ja simplex-algoritmia. Jotkut eivät fiksuunnu yliopistossakaan, mutta toisaalta kyllä huomaa, että elämässä on jotenkin teoreettinen ote asioihin ja minua pidetään nyt analyyttisenä ihmisenä. Se analyyttinen tapa suhtautua asioihin on varmasti matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan ansiota.
        Nykyisin jotkut ihmeen heinähatut pääsevät maisteriksi, kuten esimerkiksi jokin Jussi Halla-aho, sellainen ottaa päähän, kun itsellä leikkasi kiinni matematiikan tajuamisesta. Olis kai pitänyt mielummin opiskella jotain ihan huuhaata, niin olis saanut paperit.

        Halla-Aho on tohtori, toisin kuin porrassiivoojalepakot.
        Älykäs kaiken lisäksi, toisin vihervasurilepakot.


      • ettäsemmosta
        maisteri112 kirjoitti:

        Halla-Aho on tohtori, toisin kuin porrassiivoojalepakot.
        Älykäs kaiken lisäksi, toisin vihervasurilepakot.

        Tunnen siivoojia, jotka ovat koulutukseltaan tohtoreita ja maistereita, tosin ovat mamuja, mutta omassa maassaan kouluttautuneet, eivät saa koulutusta vastaavaa työtä Suomessa, koska ihonväri tai alkuperämaa. Tunnen myös maistereita, jotka opiskeluaikoina tai ennen opiskelua ovat olleet siivoojia, mutta valmistuneet myöhemmin maisteriksi. Joillakin entisellä siivoojalla useampi korkeakoulututkinto takataskussa.


      • ettäsemmosta
        ettäsemmosta kirjoitti:

        Tunnen siivoojia, jotka ovat koulutukseltaan tohtoreita ja maistereita, tosin ovat mamuja, mutta omassa maassaan kouluttautuneet, eivät saa koulutusta vastaavaa työtä Suomessa, koska ihonväri tai alkuperämaa. Tunnen myös maistereita, jotka opiskeluaikoina tai ennen opiskelua ovat olleet siivoojia, mutta valmistuneet myöhemmin maisteriksi. Joillakin entisellä siivoojalla useampi korkeakoulututkinto takataskussa.

        Lisään vielä, että jos on joskus ollut siivooja, se ei suinkaan tarkoita sitä, että on koko loppuelämän siivooja. Jotkut haluavat ja jaksavat opiskella eteenpäin, eivät tietenkään kaikki. Jotkut tietysti jämähtävät siihen siivoojan ammattiin, mutta se on yleisempää niillä kouluhaluttomilla ja oppimisvaikeuksista kärsivillä. Ihan sama se on myös myyjillä ja mäkkärin työntekijöillä. (Kunnioitettavaa kuitenkin, että jaksaa ja haluaa tehdä töitä oli se työ mitä tahansa. Jonkunhan se siivoustyökin pitää tehdä, muuten hukkuisimme roskiin, sairastuisimme oksennustauteihin ja flunssiin paljon helpommin jne. )Monille siis vain läpikulkuammatti tai keino tienata opiskeluaikoina rahaa. Huvittavinta on kun joku mukamas hienominkkiturkkimuija katsoo halveksivasti vaikkapa siivoojaa, vaikka tosiasissa sillä siivoojalla voi olla paljon enemmän koulutusta takataskussa. (Kertoohan se siivoojan ammattikin jotain. Laiskat eivät edes kykene siivoustyöhön. Heikkoitsetuntoiset ja laiskat, kouluttamattomat ihmiset eivät edes kykene siivoustyöhön, koska pelkäävät, että heidän maine menee. Siksipä sitten lojuavat kotona laiskotellen, kun heidän arvoonsa ei sovellu siivoustyö, mutta kuitenkaan eivät ole valmiita kouluttautumaan peruskoulua pidemmälle. Johtajan palkkaa olisi saatava, mutta mitään ei sen eteen työtä tehdä. ) Tosiasiassa se minkkiturkkirouva voi olla itse se kouluja käymätön, joka yrittä pönkittää huonoa itsetuntoaan jollain liisatulla turkilla ja rahakin on tullut pelkästään perintönä tai varastamalla/huijaamalla, ei suinkaan omalla ahkeruudella.


      • maisteri112 kirjoitti:

        Halla-Aho on tohtori, toisin kuin porrassiivoojalepakot.
        Älykäs kaiken lisäksi, toisin vihervasurilepakot.

        Halla-aho on tyhmä kuin aidanseiväs. Itse asiassa, herää kysymys, miten hän on päässyt edes ylioppilaaksi. No, onhan Stubbidokin.


      • eioleälyykkystesti
        colaptes kirjoitti:

        Halla-aho on tyhmä kuin aidanseiväs. Itse asiassa, herää kysymys, miten hän on päässyt edes ylioppilaaksi. No, onhan Stubbidokin.

        Opiskelu ei mittaa älykkyyttä (kyllähän sinä tämän akateemisena varmasti tiedätkin) vaan motivaatiota, ahkeruutta, ulkoa opettelua (ja eniten ahkeruutta ja motivaatiota), kykyä (ja halua) oppia uusia asioita sekä kykyä soveltaa erilaisia asioita, hahmottaa kokonaisuuksia jne. Keskivertoa tyhmempikin sekä oppimishäiriöisetkin (plus kehitysvammaiset yms.) oppivat jos vain on riittävästi motivaatiota, ahkeruutta ja yrittämistä sekä asianmukaista, ammattitaitoista tukea (kotona, koulussa). Älykkyydellä ei tee yhtään mitään jos on syntymästään saakka patalaiska (menee aina sieltä mistä rima matalin) tai sellaiseksi kasvatettu pienestä pitäen eikä pienestä pitäen ole koskaan mitään vaadittu minkään eteen. Asennevamma pilaa paljon.


    • oikeusonneen

      Voisin haluta deittailla liikunnallisen juristin kanssa ja katsoa, leikkivätkö samanlaiset parhaiten.

      • Juristilesbo

        Ilmoittaudun! Millon deitit?


      • oikeusonneen
        Juristilesbo kirjoitti:

        Ilmoittaudun! Millon deitit?

        Sokkona vai pohjustetaanko ensin privaatisti?


      • Juristilesbo

        No pohjustetaanko? Email?


      • kerttulixs

        Onk lebeil omaa tapailupaikkaa Rixus?


    • mävaan1

      Yhteiskuntatieteellisessä opiskelen, maisterivaiheeseen siirryn syksyllä.

    • takanaloistavatulevaisuu

      FT luonnontieteelliseltä alalta. Elämä on ikuista oppimista!

    • sossu

      Valtiotieteellisessä sosiaalityötä opiskelen. :) Opintoja jäljellä vielä pari vuotta.

      • mävaan1

        kuin myös sossun opintoja, mutta yhteiskuntatieteellisessä.


      • sossuilija

        Täälläkin yksi sossuilija yhteiskuntatieteellisestä. Kesän jälkeen alkaisi kolmas vuosi opintoja.


    • lkfjalsijroejnf

      Täälläkin on yksi OTK & VT, lisäksi opintoja muissakin tiedekunnissa ihan vaan huvin vuoksi.

      • Juristilesbo

        Näin paljon juristeja?! Miks teihin ei kuitenkaan sitten törmää, töissä kaapissa? Asianajopuolella vai muualla?


      • Jhgyhdvhio

        Valtiolla, tavallaan kaapissa, koska seksuaalisuus on mun yksityisasia.


      • runningstrappon

        Kaapissa oleminen on rakkauden ja rakkaan pettämistä. Reilusti vaan julkisuuteen jos et ole feikki.


      • eiolemtntarvetta
        runningstrappon kirjoitti:

        Kaapissa oleminen on rakkauden ja rakkaan pettämistä. Reilusti vaan julkisuuteen jos et ole feikki.

        Minun mielestä seksuaalisuus ja se mitä tekee kenenkin kanssa peiton alla ja milloin on täysin yksityisasia, olkoon sitten kumppani samaa sukupuolta tai eri sukupuolta. Sama pätee myös ammattiin ja työpaikkaan jos ei nyt sitten varsinaisia julkkiksia oteta lukuun. Osa julkkiksistakin haluaa pitää sänkyasiansa ihan yksityisasiana.

        Kaikki meistä eivät halua olla julkisuuden henkilöitä eikä tarvitsekaan. Kaikilla ei ole mitään pakonomaista tarvetta tulla jatkuvasti huomatuksi ja olla kaiken keskipisteenä kuin kala akvaariossa kaikkien pällisteltävänä tai olemalla elämän näyttämölavalla 24h. Usko pois, jatkuvaan julkisuuteenkin kyllästyy ja jopa ahdistuu.

        Se, että ei halua jatkuvasti toitotella ympäri maailmaa omia yksityisasioitansa ei tarkoita sitä, että ei ole sinut itsensä kanssa tai että on kaapissa. Kaikki eivät vain ole niin epätoivoisen tyrkkyjä ja huomionhakuisia. He pärjäävät loistavasti ilmankin. Huomionhakuisuuskin on persoonallisuushäiriö.


      • tarvettaon

        Kaapissa piilottelu on pelkkää oman seksuaalisuuden häpeämistä ja piileskelystä kärsii oma rakaskin. Rehellisyys ja avoimuus on ainoa vaihtoehto pelkurimaiselle epärehellisyydelle.


      • gjkjuugssvb

        Valtiolla oleva kommentoi, että sinkkuna on ihan ok olla hiljaa seksuaalisuudestani. Jos olisin parisuhteessa naisen kanssa, kertoisin siitä työpaikalla. En ole pelkuri enkä epärehellinen, ei vain ole mitään tarvetta huudella asiasta työpaikalla.


      • tarvettaon kirjoitti:

        Kaapissa piilottelu on pelkkää oman seksuaalisuuden häpeämistä ja piileskelystä kärsii oma rakaskin. Rehellisyys ja avoimuus on ainoa vaihtoehto pelkurimaiselle epärehellisyydelle.

        Minä olen varmasti väärä henkilö tätä keskustelua kommentoimaan, mutta asiahan on niin, että minut on outattu vastoin minun tahtoani, minkä jälkeen olisi ollut tyhmää inttää vastaan. Sitä paitsi kun on ollut pyrkimässä mukaan politiikkaan, niin poliittiset vastustajat tuovat sen kuitenkin esille ja toivatkin sen silloin, sellaista on politiikka nykyään.....

        Mutta siis, jos mä olisin itse saanut valita, niin EN olis tullut kaapista. Mä olen menettänyt lähes kaiken sen takia, että minut outattiin, sukulaiseni ja asemani uskonsaarnaajana ja työpaikkani. Hintalappu sille, että mä olen ulkona kaapista on ollut erittäin kova. Vaikka mä olen verbaalisesti erityisen lahjakas, niin mä EN pysty puhumaan vastaan pyristeleviä ihmisiä mun puolelleni, esimerkiksi mun kristillisdemokraatti-äitiäni. Mulle todellakin on "freedom is another word for nothing left to lose".

        Se, että oon ulkona kaapista EI ole poistanut mun tuntemaani häpeää. Tuntuu, että lesboseksi poistaa häpeän. Siksi varmasti on homomiehiä, joilla on tuhansiakin partnereita, ne etsivät melkein addiktinomaisesti lievitystä häpeäänsä. Seksi ei tietenkään ole kuin väliaikainen helpotus. Aina mä jään sellaiseksi, että kaipaan ulkopuolista hyväksyntää. Vaikka joka Pridessä oon, niin aina olen sen väkijoukon keskellä yksin.

        Toisaalta, tässä mun kylälläni kukaan ei ole mua uhkaillut ja kaikki kohtelee mua ystävällisesti. Moni ihmettelee esimerkiksi mun suvun käytöstäni, mutta ei se, että mä näen, että mulla on epänormaalin suvaitsematon suku poista sitä mun tuntemaani häpeää.


      • eiolemtntarvetta kirjoitti:

        Minun mielestä seksuaalisuus ja se mitä tekee kenenkin kanssa peiton alla ja milloin on täysin yksityisasia, olkoon sitten kumppani samaa sukupuolta tai eri sukupuolta. Sama pätee myös ammattiin ja työpaikkaan jos ei nyt sitten varsinaisia julkkiksia oteta lukuun. Osa julkkiksistakin haluaa pitää sänkyasiansa ihan yksityisasiana.

        Kaikki meistä eivät halua olla julkisuuden henkilöitä eikä tarvitsekaan. Kaikilla ei ole mitään pakonomaista tarvetta tulla jatkuvasti huomatuksi ja olla kaiken keskipisteenä kuin kala akvaariossa kaikkien pällisteltävänä tai olemalla elämän näyttämölavalla 24h. Usko pois, jatkuvaan julkisuuteenkin kyllästyy ja jopa ahdistuu.

        Se, että ei halua jatkuvasti toitotella ympäri maailmaa omia yksityisasioitansa ei tarkoita sitä, että ei ole sinut itsensä kanssa tai että on kaapissa. Kaikki eivät vain ole niin epätoivoisen tyrkkyjä ja huomionhakuisia. He pärjäävät loistavasti ilmankin. Huomionhakuisuuskin on persoonallisuushäiriö.

        Niin ja kaikki eivät ole vielä valmiita tulemaan ulos kaapista. Minulla on identiteetin etsiminen kestänyt hyvin pitkään ja osaltaan se on kestänyt sen takia pitkään, että mä olen joutunut tappelemaan mun foobista sukuani vastaan eikä mulla ole ollut rauhallista hetkeä istua pohtimaan mistä mä oikeasti tykkään ja miten mä ilmaisisin sen sanallisesti. Tällä palstalla mä olen, koska mä rakastan naista ja haluan parisuhdetta naisen kanssa hamaan kuolemaani saakka, mutta mä kyllä tykkään myös stondaavista peniksistäkin, mutta mulle riittää se, että mä katselen niitä netistä, enkä mä halua sitä miestä, joka sen peniksen kanssa väistämättä tulee.


      • Fjldgm

        Miksi tuut tänne selittämään jotain peniksistä? Voisitko mennä vaikka bi-palstalle, kun lesboja ei penikset kiinnosta, hyi hvetti!


      • Mä en ole bi.


      • kirjastontäti

        eikun sä olet fiktiota colaptes. et aamiaisseuraa.


      • Kirjastontäti

        Colaptes sä olet täyttä proosaa. Artefakti.


      • Toinen_kirjastontäti

        Terve kollega!


      • Direktiivi

        Täällä yksi lesbo juristi valtion puolelta. Kaapissa en ole, mutta en kaikille asiasta kerro, jos en halua eikä tarpeellista. Harvemmin kellään ongelmaa asian tai parisuhteeni kanssa.


      • Catcatti

        Tässä myös yksi yksityisen puolen juristi, jonka puoliso ekonomi. Mielestäni jokaisella on oikeus valita ne tilanteet, jolloin tulee ulos kaapista. Itselläni ei ole tarvetta heilutella saatenkaarilippua työpaikalla vaan tärkeintä on se, että läheiset ihmiset hyväksyvät ja arvostavat. En tykkää aggressiivisesta lesboudesta enkä siitä, että vihervasemmisto omii sukupuolivähemmistöt.


      • shades_

        Tässä taas on julkisen puolen juristi, jonka rakaskin on juristi. Ujostuttaa hirveästi tulla ulos kaapista. Ehkä yllätän kaikki sitten kun viimein pääsen kultani kanssa vihille.


      • Shades_

        Eilen suudeltiin työpaikalla käytävällä. Paljastumisen riski kihelmöi vieläkin.


      • shades_

        Viime viikolla mentiin jo pidemmälle työhuoneessani. Ovi vaan kiinni ja annetaan viettien viedä vaikka ihmisiä kulki käytävällä. Ihanaa joulua kaikille.


      • pepitaruutuinenjakkupuku
        shades_ kirjoitti:

        Viime viikolla mentiin jo pidemmälle työhuoneessani. Ovi vaan kiinni ja annetaan viettien viedä vaikka ihmisiä kulki käytävällä. Ihanaa joulua kaikille.

        Ihan tosi?! Toi fantasia oli copy paste jostain youtuben pehmopornopätkästä... two lesbian women making out at office :)


      • shades_

        Ihan tosi! Nyt on köllitty lomaillen peiton alla. Ihana vuosi takana ja uusi ihana vuosi edessä. Kivaa uutta vuotta kaikille.


    • dibgdibgf

      Kasvatustieteellisessä on alla kandi ja parin vuoden sisään gradu tehtynä. KM:ksi valmistun. Ei pk-seudulla.

    • Koalah

      Hammaslääketieteen kandi.

    • nimimerkitön11

      Lääkiksessä, kohta valmis. Aiempi luonnontieteilijä.

      • lekuriko

        täällä toinen tuleva valkotakkinen! :)


      • lklklklk......l

        Täällä myös yksi LK


    • yonadei

      Hallintotieteiden maisteri & oikeusnotaari :)

      • Miemiemyö

        Jns? :)


      • kolmaskin

        Molemmat tutkinnot? :)
        t.oikislainen


      • Hallintotieteet

        Hallintotieteilijä? Hauska kuulla, että meitä on muitakin..


    • legis

      Oikiksen käyneissä näin paljon lesboja. Missä ihmeessä te olette? Välillä tuntuu että olen ainoa....

      • pykäläntankkaaja

        Yksinäiseltä tuntuu täälläkin, ehkä kaikki on visusti kaapissa. Tai ainakin on voimassa "don't ask, don't tell" politiikka. :D Kuten minunkin kohdallani.

        Setan tapahtumista löytää mutta en koulussa juuri tuo itseäni esille. :)


      • Sananhelinää

        Huomasin, että ketjun alkupuolella oli pari oikiksen käynyttä kyhäämässä jotain treffien tapaista, mutta taisi olla molempien puolelta pelkkää saamattomien ihmisten sananhelinää kun mitään eivät saaneet aikaiseksi.


    • pykälänhinkkaaja

      Sananhelinää, piikki osui kohteeseen. Materiaalinen totuus on, että pupu vilahti pöksyyn. Varmaan pitäisi sopia joku avoin (akateemisten) live möötti ja katsoa, keitä ilmaantuu paikalle.

      • legis

        Ei huono idea. Jonnekin mihin voisi muutenkin lähteä lasilliselle ilman leimaantumista, että mahdollisiman moni tulisi ja ujommatkin uskaltaa mukaan.


      • Juristilesbo

        Yes please!! Mukana :)


    • olenmukana

      Olisiko tapaaminen pääkaupunkiseudulla? Ehdottakaa paikalliset paikkaa. Joku lauantai-iltapäivä?

      • Legis

        Lauantai on hyvä. Miten olis lasilliset jossain kivassa paikassa Helsingin keskustassa? Saa ehdottaa :)


      • juristilesbo

        Kuin tässä kävi?? Tahtoo ehdottomasti sen miitin!!


    • oppiarvoistaviis

      Mistä erottaa akateemisen ja ei-akateemisen naisen?
      Mitä väliä rakkaussuhteen kannalta on sillä, mitä kukin on opiskellut?

      • luonnontieteilijä

        Ei sillä rakkauden kannalta ole mitään väliä, mutta on sitä kiva rupatella ihmisten kanssa joiden kanssa on jotain yhteistä (esim. tieteellinen lähestyminen asioihin tai uteliaisuus oppia uusia asioita). Akateemiselle on paljon helpompaa mm. vuodattaa gradu/ väikkärin teko vaikeuksista kuin ei-akateemisille, koska toisella on henkilökohtaista samaistumispintaa. Itselläni on esim. hyvin epäakateeminen suku, eikä kukaan sukulaisistani tai perheenjäsenistäni kysele opintojeni etenemisestä tai varsinkaan sisällöstä. Joko he ajattelevat, etteivät kykene ymmärtämään niitä, mutta todennäköisemmin heitä ei vain kiinnosta. Joissain "tosi duunari" porukoissa akateemikkona saa osakseen paljon halveksuntaakin, joten sen takia moni akateemikko kaipaa myös jonkin verran akateemista seuraa ympärilleen. Itse olen parisuhteessa ei-akateemisen naisen kanssa, eikä meidän koulutuserolla ole ollut tähän mennessä mitään merkitystä parisuhteen kannalta. Ainoastaan ehkä se, ettei minulla ole yhtä paljon vapaa-aikaa kuin kumppanillani. Ja joskus kumppanini on sanonut tuntevansa itsensä tyhmäksi minun seurassa kun hän ei ole akateeminen, mutta minusta hän ei ole yhtään sen tyhmempi kuin minä. Hänellä on paljon viisautta, jota minulta puutuu enkä pidä häntä lainkaan tyhmänä. Se, että minä pystyn oppimaan paljon uusia asioita lyhyessä ajassa, ei tee minusta omasta mielestäni vielä viisasta.


      • sillätavoin

        Sillä tavalla sillä on väliä, että peruskoulu/ammattikoulu/ammattiopisto/ammattikorkeatasolla olevat ja sille tasolle syystä tai toisesta jäävät voivat olla tosi kateellisia ja katkeria siitä, että heillä ei ole vähintään maisterin papereita. Kateus ja katkeruus myrkyttää koko ihmissuhteen tai sitten he kokevat alemmuudentuntoa toiseen nähden. Halveksuntaa ja syrjintääkin varmasti esiintyy puolin ja toisin. Tietystikään eivät kaikki ole tällaisia ja hyvä niin. Myös tiedekuntien välillä on väliä. Kaksi maisteriksi opiskelevaa, mutta täysin eri tiedekunnista voivat silti olla hyvin erilaisia asenteiltaan ja elämäntavoiltaan. Itse esimerkiksi olin jo peruskoulutasolta saakka lähinnä inhonnut luonnontieteellisiä aineita joten en aikuisenakaan hirveästi ymmärtäisi ihmistä, joka on luonnontieteilijä tai en kokisi kovinkaan paljoa yhteenkuuluvuutta. Ns. kovien ja pehmeiden aineiden opiskelijat saattavat myös poiketa näkemyksiltään ja arvoiltaan paljonkin.

        Rakkaussuhteen kannalta sillä on väliä jos on vaikka tutustunut siihen ihmiseen opiskeluympyröissä tai vaikkapa saman alan töissä. On siis jotain mistä jutella ja jotain mikä yhdistää. Tosin se yhdistävä tekijä voi olla ihan mikä tahansa muukin asia ja eikä liity välttämättä mitenkään opiskeluun.


      • oppiarvoistaviis

        Kiitos hyvin kattavista vastauksistanne teille molemmille.

        Minusta olisi outoa rajata heti kättelyssä ihmisiä pois elämästäni, tavalla tai toisella.


      • sillätavoin
        oppiarvoistaviis kirjoitti:

        Kiitos hyvin kattavista vastauksistanne teille molemmille.

        Minusta olisi outoa rajata heti kättelyssä ihmisiä pois elämästäni, tavalla tai toisella.

        Samanlaista rajaustahan sekin on, että etsii esim. 25-35-vuotiaita, urheilullisia, pitkiä/lyhyitä, blondeja/brunetteja, naisellisia/poikamaisia, vapaita/varattuja, hoikkia/isokokoisia, kurvikkaita/ei niin kurvikkaita, tositarkoituksella seuraa etsiviä/pelkkää seksiä etsiviä, savuttomia/tupakoivia, tatuoituja, pk-seudulla asuvia/Lapissa asuvia, eläinrakkaita/lapsirakkaita jne.

        Jokaisellahan on jos jonkinlaisia kriteerejä, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Minusta taas olisi todella outoa jos minkäänlaisia kriteerejä ei olisi. Jos ihan mikä vaan, milloin vaan ja missä vaan kelpaisi, omasta mielestäni se kertoisi kyllä aikaimoisesta epätoivoisuudesta, naiiviudesta kenties hullunrohkeudesta ja varomattomuudestakin. Silloinhan viestittää jo toisille ihmisille, että kuka vaan kelpaa, siis ihan kuka vaan. Jos elämänkokemus sekä itsetuntemus on jo osoittanut, että tällaisten ihmisten kanssa kemiat eivät millään natsaa tms. tai sitten se, että etsii samanhenkistä seuraa...Mitä pahaa siinä on? Typeräähän olisi lähteä vaikkapa deiteille jos se toinen etsii vain pikapanoa ja toinen taas on tositarkoituksella liikenteessä tai itse olisi raivoraitis ja taas toinen alkkis.


      • oppiarvoistaviis

        Kiitos sinulle tästäkin viestistäsi.

        Minä annan ennakkoluulottomasti jokaiselle mahdollisuuden. Oveni avaan kuitenkin vain hyvin harvoille.
        En tee listoja, en edes ostos.

        Ei siinä mitään pahaa ole.
        Minä elän tavallani, sinä omallasi.


      • kyökkisosiologi

        No onhan se nyt iso ero jos toisella on akateeminen tutkinto ja asiantuntija työ. Kun toinen taas on käynyt korkeintaan amiksen ja tarjoilijana tai siivojana pesemässä vessoja jollakin absilla.


      • ainstaini
        kyökkisosiologi kirjoitti:

        No onhan se nyt iso ero jos toisella on akateeminen tutkinto ja asiantuntija työ. Kun toinen taas on käynyt korkeintaan amiksen ja tarjoilijana tai siivojana pesemässä vessoja jollakin absilla.

        Niin mikä vika siinä sitten olisi, jos tuollaiset kaksi ihmistä olisi yhdessä? Ero on vain työtasolla.


    • kaukanakirkolta2

      Hei "colaptes" kirjoita sinäkin taas ajatuksiasi. Oli mukava lukea niitä. Tämän keskustelun sivupolut ovat kiinnostavampia kuin se kuka on missäkin putkessa uraansa raivaamassa.

    • HyvääJoulua

      Tämä on hyvä viestiketju. Realiteetit on tärkeitä. Vaikka ei ole kivaa myöntää, niin koulutus on tärkeä asia. Ja este jos se on kovin eritasoinen.

    • kauppislainenmäoon

      Tämä viestiketju viestii hyvin paljon sitä mitä olen todellisuudestakin tehnyt empiirisiä havaintoja: kauppakorkeakouluista ei pahemmin meitä löydy.

    • opåee

      Okl:ssä, eli tuleva kansankynttilä :)

    • Puupäänheiniä

      Itse en ole korkeakoulutettu, mutta arvostan sitä suuresti kumppanissani. Akateemisen taustan omaavat kumppanini ovat jatkuneet suhteistani pisimpään. Heissä ei ollut keskenään yhteneväisiä tekijöitä akateemisuuden lisäksi, mutta itse tykkään oppia uutta muiden kautta ja parisuhteen myötä opin heiltä hyvin paljon. Minä toin taas omasta duunarin maailmastani heille uusia tuulia. Kaikki on kiinni kunnioituksesta toista kohtaan. En pidä itseäni tyhmänä, mutta unelma-ammattini nyt sattui olemaan pienestä pitäen "duunarin hommaa". Rakastan työtäni, joten en näe tarvetta opiskella yliopistossa, enkä ole muutenkaan ollut lahjakas opiskelija. Itse-opiskelu on ollut mieluisa harrastus kylläkin. Lisättäköön vielä, että tunnen vetoa koulutettuihin ja urakeskeisiin naisiin. Nainen joka on minua jossain asiassa fiksumpi ja määrätietoisempi kuin minä, vetää kyllä puoleensa:) Ja viimeisenä kommenttina huomauttaisin, että deittipalvelut ja tinderit sun muut ovat pullollaan akateemisia naisia (koulutus monesti erikseen mainittuna), joten en oikein ymmärrä miksi ihmiset eivät muka löydä toisiaan.

    • Upsista

      Tsih... Miten pinnallinen keskustelu. Taidan tästä eteenpäinkin jättää "piirit" vähemmälle.

    • Iloinenvirkanainen

      Hallintotieteet :-) ensi vuonna gradu.

    • Trveisiä-Lättäpillulasta

      Olen pervers-tieteellisen (ns. "Lättäpillula") kasvatteja ja olen toistaiseksi lättäpimpanlytyytystieteitten maisteri, mutta jatkan nykyään pillunnuolentatieteitten tutkijakoulutuksen erikois( No todellakin!!!)tutkintoa.

      Olen tuleva lipsuti-lipsuti -tohtori (L.L. Tri).

    • Teoloooogi

      Opiskelen teologiaa, Helsingin yliopistolla. Takana vähän muitakin akateemisia opintoja ja ikää 25 v.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe