Käytkö hierojalla?

tökerö

Minä käyn , menen taas tänään klo 11.00, omasta halusta, ei kukaan ole määrännyt.Puolivartalo hieronta, 40 e.
Kolmeviikkoa sitten kokovartalo hieron 60e.
Hieroja saa tehdä töitä koko rahan edestä, olen pitkä ja paksu.

31

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummuriepu

      En ole käynyt kuin kerran, eihän hierominen pahaksi olisi. Lihakset usein kipeät ja jäykät.

    • tottakait

      Silloin kun sinne tarvetta on.

    • reppuriika

      Hierotin silloin keski-ikäisenä kolmen hoitosarjan kerran vuodessa. Silloin oli kai tarpeen kun oli enemmän fyysistä työtä (hoitotyö) ja ei jäänyt aikaa ja motivaatiota voimistella. Ja kannustimena oli perhepiirissä tuttu koulutettu hieroja. Tuli aina varatuksi aika.
      Nyt en enää hierota ja säännöllinen jumppa ja lihasten venyttely riittää ja pitää lihakset ja nivelet vetreinä.

    • Minun syntymäpäivälahja toivomukseni on hartia/selkähieronta/jalkahoito.

    • kesivä

      Ensiviikolla menen elämäni ensimmäistä kertaa Rosen-terapiaan. Hierojalla käyn joskus tiiviimmin joskus harvemmin. Seuraavaksi haluan jalkapohjahierontaa, liekö se vyöhyketerapiaa.

    • Viatonsivullinen

      Viimeksi Laulasmaalla kylpylässä hierottiin, muut hoidot lisäksi, kyllä oli
      väsyttävä, mutta jälkivaikutus hyvä. Säännöllisesti pitäisi käydä.

    • Hierontamuistoja

      Olen käynyt useammin vyöhyketerapia'hieronnassa' kuin normaalissa tai tavallisessa, jollaisesta on vain pari kokemusta. Toinen taisi olla 'puolikas' juttu joskus Haikon kartanossa työnantajan järjestämällä virkistysretkellä. Toinen Lapin ruskaretkellä kun ei voinut huonon sään takia tehdä mitään muuta.

      Moderni vyöhyketerapia tehdään hellästi hieromalla kallon pohjasta varpaisiin asti ja se on iiihanaa. Ns. normaalissa hieronnassa olin varautunut ja jännitin, koska luulin ja ajattelin sen sattuvan (sitä ne ennakkoluulot teettävät).

      Esiintymiskokemuksieni takia olen opetellut rentoutumiskonsteja ja hengistystekniikat kuuluvat sellaisiin. Niinpä Lapin hierojalla hengittelin kuuluvasti vatsallani naama hierojan pöydän reiässä, josta seurasi, että hieroja kysyi huolestuneena; "mikä sinulla on?". Selitin kyllä, mutta vasta jälkeenpäin alkoi tilanne naurattaa; mistähän hieroja kuvitteli tai luuli olevan kymysys, mies kun oli.

    • Säänöllinen hemmottelu hieronta tekee hyvää:)

    • Kuinka paljon aloittajan hieroja veloittaa tuntikorvauksena hieronnastaan?

      Itse käyn nykyään kerran viikossa ja olen todennut sen parantavan elämäni laatua. Lihakset toimivat ja energiat virtaavat paremmin. Olen sitä mieltä, että nykyinen hierojani tarjoaa ihan huippu hinta-laatu -suhteen. Aikaisemmin maksoin enemmän vähän heikommasta palvelusta pitemmän matkan päässä.

      • ent.siivoojaparka

        Onkohan aloittaja enää vastaamassa sinulle? Yli puolitoista vuotta vanha ketju.
        En ole nähnyt hänen nikkiään täällä aikoihin


      • Olen minä elossa, olen vaihtanut paikkakuntaa ja hieroja on vielä haussa.
        Kerran, uimahallin yhteydessä olevassa kävin, oli lopettanut kun seuraavan kerran olisin mennyt.
        Nyt on 10 kg enempi hierottavaa!


    • Aika harvoin käyn, kun ovat joskus murjoneet pahastikin. Vähän täytyy tuntua, mutta ei liikaa.
      Viimeksi kävin alaselkävaivan vuoksi fysioterapiassa, fyssari oli erikoistunut selkävaivoihin ja osasi kyllä asiansa. Käytti apupunktioneulojakin. Lupasin jatkaa selän kuntoutusta omatoimisesti, mutta siihen se vain jäi.
      Ehkä menen lähiaikoina, ehkä en. 83 euroa oli lasku tunnin hieronnasta.

      • KallistaOnOllut

        Onpa hurja hinta. Ehkä kannattaisi kokeilla muita paikkoja ja tarkistaa hintoja.


      • Huomenta demeter
        Olen ikäni taistellut erilaisten selkävaivojen kanssa ja olen huomannut naprapaattien olevan parhaita selän hierojia.
        Kokeilin sitä Kiminkisen kanssa neuvoja antaneen ukon lantion pyörittelyä ja se on hyvä liike särkyihin.
        Karsee rutina molemmissa lonkissa aluksi mut ei sattunut .


      • KallistaOnOllut kirjoitti:

        Onpa hurja hinta. Ehkä kannattaisi kokeilla muita paikkoja ja tarkistaa hintoja.

        Nän on. Kova hinta. Fysioterapeutti laskuttaa enemmän kuin hieroja. Ja kun homma hoitui hyvinvointikeskuksessa, mukana oli tietysti hulppeiden tilojen vuokraakin.

        Tuo vaiva oli kuitenkin sen verran erilainen kuin normaali jäykkys/kipuilu, että halusin saada siihen täsmähoidon, minkä sitten sainkin.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Huomenta demeter
        Olen ikäni taistellut erilaisten selkävaivojen kanssa ja olen huomannut naprapaattien olevan parhaita selän hierojia.
        Kokeilin sitä Kiminkisen kanssa neuvoja antaneen ukon lantion pyörittelyä ja se on hyvä liike särkyihin.
        Karsee rutina molemmissa lonkissa aluksi mut ei sattunut .

        Huomenta, huomenta k/k. Skarppasin muuten sanan liikkeen tuosta selkakipu- linkistä. Tuntui tosi hyvältä.
        Uskon kyllä, että tuo vaivani olisi ollut naprapaatin hommia, mutta en ole oikein löytänyt täältä sopivaa.
        Mites tuo sinun pyöräily ? Eikö selkä rasitu siitä ? No, sulla on tietysti tekniikka hallussa ja hyvä menopeli. Jotkut harrastelijat vain saavat selän kipeäksi pyöräilystäkin.


      • demeter1 kirjoitti:

        Huomenta, huomenta k/k. Skarppasin muuten sanan liikkeen tuosta selkakipu- linkistä. Tuntui tosi hyvältä.
        Uskon kyllä, että tuo vaivani olisi ollut naprapaatin hommia, mutta en ole oikein löytänyt täältä sopivaa.
        Mites tuo sinun pyöräily ? Eikö selkä rasitu siitä ? No, sulla on tietysti tekniikka hallussa ja hyvä menopeli. Jotkut harrastelijat vain saavat selän kipeäksi pyöräilystäkin.

        Ei ota selkään kun ne runkon mitat on oikeet ja asentokin on luotinarullla passattu oikein.


    • flegmaatti

      Käyn tuntiessani tarvetta. Useimmiten tarpeesta huomauttavat etureidet ja pohkeet. Joskus pakarat.
      Myös hinnalla on merkitystä. Syksyllä kävin tunnin hieronnassa. Kevyttä hierontaa mutta 15€:n tuntihintaan ei voi odottaakaan mitään urheiluhierontaa. Rentoutti kuitenkin.

      • O-Orvokki

        Olipa uskomattoman edullista. Kuittia ei varmaankaan tarjottu.

        Auttaisikohan sinuakin venyttely, esim kantapään vetäminen kohti pakaraa kämmenellä nilkan alapuolella auttaen. Olen todennut, että joskus pitää venytellä pitemmänkin aikaa, kerran tai pari päivässä ennen kuin saa lihakset venymään takaisin normaaliksi, jos on jäänyt tekemättä pakollisen tai vapaaehtoisen lepäilyn vuoksi.


      • flegmaatti
        O-Orvokki kirjoitti:

        Olipa uskomattoman edullista. Kuittia ei varmaankaan tarjottu.

        Auttaisikohan sinuakin venyttely, esim kantapään vetäminen kohti pakaraa kämmenellä nilkan alapuolella auttaen. Olen todennut, että joskus pitää venytellä pitemmänkin aikaa, kerran tai pari päivässä ennen kuin saa lihakset venymään takaisin normaaliksi, jos on jäänyt tekemättä pakollisen tai vapaaehtoisen lepäilyn vuoksi.

        Kyse ei ole tiedon, tai edes kokemuksen puutteesta vaan silkasta viitsimättömyydestä.

        Liikkuvuus ja varsinkin kimmoisuus on heikentynyt ikääntymisen myötä.
        9kk alkukuukaudet makuulla ja loputkin hyvin rajoitetulla liikunnalla, tuhosivat motoriikan ja jäykistivät ukon.
        Ikääntymisen myötä ovat lihakset lyhentyneet ja teho kadonnut samassa suhteessa.

        Tiedän, että viivytystaistelua voisi käydä tehokkaamminkin.

        Huhtikuussa tarkistan onko hieronnan tuntihinta vielä 15€. Uskon, että 6€:n parturi jatkaa edelleen.


      • Kuulostaa tosi edulliselta - ainakin Helsingin hintatasoon verrattuna.

        Minäkin yritän saada kuntoa vähitellen parempaan kuntoon, kun jouduin lepäilemään välillä. - Se ei todellakaan ole helppoa, eikä kunto kohoa yhtä nopeasti kuin nuorempana. Paino kohoaa kyllä helposti, mutta se ei tahdo pudota millään. Ehkä vielä jonain päivänä...

        Ajattelepa, jos elät 100-vuotiaaksi tai vielä vanhemmaksi. Joustavammin lihaksin ja notkeampana voisi olla mukavampi liikkua seuraavien vuosikymmenten aikana. ;)


      • flegmaatti
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Kuulostaa tosi edulliselta - ainakin Helsingin hintatasoon verrattuna.

        Minäkin yritän saada kuntoa vähitellen parempaan kuntoon, kun jouduin lepäilemään välillä. - Se ei todellakaan ole helppoa, eikä kunto kohoa yhtä nopeasti kuin nuorempana. Paino kohoaa kyllä helposti, mutta se ei tahdo pudota millään. Ehkä vielä jonain päivänä...

        Ajattelepa, jos elät 100-vuotiaaksi tai vielä vanhemmaksi. Joustavammin lihaksin ja notkeampana voisi olla mukavampi liikkua seuraavien vuosikymmenten aikana. ;)

        Rappeutumiselle ei mahda mitään. Voi vain harata vastaan.
        13 vuotta sitten, muuttaessamme tähän kerrostaloon, olin 60v ja pystyin hyppäämään tasajalkaa 5 askelmaa ylös päin. Nyt, 73:na, en uskalla yrittää edes kolmea.

        Painoni putoaa vääjäämättä ka. 1kg/vuosi vaikka ähellän kohtalaisen paljon kuntoni eteen. Reisistä, pakaroista ja selästä häipyy lihasta hiljalleen. Rasvat pysyvät ennallaan. 16% ja 106.


      • optimisti-orvokki

        Hyvä, että jaksat harata.

        Taitaa olla geeneilläkin jotain vaikutusta.
        Isäni painoi 100 kiloa vielä arkkuun laitettaessa. Oli 1, 86 m pituinen, ja yhdeksän senttiä lyhyemmän äitini paino lähenteli sataa, kun hän joutui viimeistä kertaa sairaalaan. Laittoivat äidin dieetille, vaikka tiedettiin, että hän tulee kuolemaan muutaman kuukauden kuluttua. Minä vein välillä pieniä herkkupaloja, joilla hemmottelin häntä ja mainitsin asiasta kyllä osastonhoitajallekin. Eivät kieltäneet.


    • Thai-ei-petä

      Thaihieronnassahan ne miehet tuppautuu käymään, saa hierontaa oikeisiin kolotuksiin. Olen kuullut, että edullisimmillaan 40 euroa. Dollaritkin kelpaa.

      • Ehkä juuri yllämainitusta syystä syntyperäinen thaimaalainen hierojani ei mainosta tekevänsä thai-hierontaa.

        On jäänyt mieleen, miten miehet luikahtelivat pälyillen Thai-hierontapaikkaan, yhden entisen työpaikkani naapurissa muutamia vuosia sitten. Piti käydä testaamassa hierontapalveluja siellä, mutta jäi tekemättä. Kysyin kyllä kerran, että hierovatko naisiakin ja vastasivat myöntävästi.

        Kopioin wikipediasta:
        Thaihieronta eli perinteinen thaimaalainen hieronta perustuu akupunktiopisteiden painamiseen ja venytyksiin. Kokemus on hyvin erilainen kuin eurooppalainen hieronta. Thaihieronnan (engl. Thai massage) tarkoituksena on rentouttaa lihaksia, vetreyttää niveliä – ja avata kehon näkymättömiä energialinjoja. Suurimman huomionsa hieroja keskittää asiakkaansa jalkoihin. Selkä ja niska hierotaan pikaisesti lopuksi.

        Hieroja painaa sormiensa lisäksi kehoa kyynärvarrellaan ja joskus myös jaloillaan. HIeronnan osaksi kuuluvat venytykset – älä pelästy niitä vaan ole aivan rentona


      • Pulp-fictio
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Ehkä juuri yllämainitusta syystä syntyperäinen thaimaalainen hierojani ei mainosta tekevänsä thai-hierontaa.

        On jäänyt mieleen, miten miehet luikahtelivat pälyillen Thai-hierontapaikkaan, yhden entisen työpaikkani naapurissa muutamia vuosia sitten. Piti käydä testaamassa hierontapalveluja siellä, mutta jäi tekemättä. Kysyin kyllä kerran, että hierovatko naisiakin ja vastasivat myöntävästi.

        Kopioin wikipediasta:
        Thaihieronta eli perinteinen thaimaalainen hieronta perustuu akupunktiopisteiden painamiseen ja venytyksiin. Kokemus on hyvin erilainen kuin eurooppalainen hieronta. Thaihieronnan (engl. Thai massage) tarkoituksena on rentouttaa lihaksia, vetreyttää niveliä – ja avata kehon näkymättömiä energialinjoja. Suurimman huomionsa hieroja keskittää asiakkaansa jalkoihin. Selkä ja niska hierotaan pikaisesti lopuksi.

        Hieroja painaa sormiensa lisäksi kehoa kyynärvarrellaan ja joskus myös jaloillaan. HIeronnan osaksi kuuluvat venytykset – älä pelästy niitä vaan ole aivan rentona

        Olen Tartossa käynyt hierojalla. Aika runnomista, mutta taisi lihaksetkin olla työperäisesti jumissa. Laavakivihieronnassa olen käynyt Strandissa ja Rakveressa. Ihanan rentouttavaa. Kotikaupungissa kävin lymfahieronnassa, kunnes hoitsu istui jalkapöydän päälle ja tähän loppui tämä laji.
        Thai-juttuja en ole kokeillut.
        Ihan ok. Kunnon kannalta liikunta parasta. Nyt kunto on rapasta, koska on niin liukasta ja vaikka on kunnon jalkineet liukuesteineen, niin saa kävellä taiten. Hiekoitus on vähäistä. Mitenkähän hiekoitusfirmat laskuttaa kuntaa...ja kaupungilla täytyy olla todella hyvät vakuutukset, kun ilkeää laiminlyödä. Juu, soitettu on.


    • Rankka_Raija

      Mulla ollut olkapää kipuja pitkään, aloitin sauvakävelyn ja kas kummaa olkapäät on kuin hieronnan jälkeen vetreät ja lähes oireettomat!

      • kirsikkaq

        Käyn loppusyksystä ja helmikuulla hierojalla, saan hyvinvointia vanhoille luilleni. Suurin syy,asun kerrostalossa,niissähän sisäilma on kuivaa, saan ihonhoidon siinä samalla kertaa. Hierojilla on niin ihoa pehmentävää öljyä, se antaa iholle pehmeyttä, estää ihon kuivumisen joka on tavallinen ongelma jokaisella ikääntyessä,näissä "betonibunkkereissa"

        Siispä paras mennä tästä syystä koko vartalo hierontaan, kaksi kärpästä samalla kertaa. Hieronta tehostaa aineenvaihduntaa, huomaa kotiin tullessa on WC asiaa, on niin suloisen raukea olo, pienet tirsat ja elämä jatkuu entistä mallikkaampana.


      • Millaisia pesuaineita käytät?
        Aikoinaan totesin, että on vain vähän saippuoita, jotka eivät kuivata ihoa hilseileväksi. Pesun jälkeen käytän yleensä sekä käsiin että välillä kokovartalollekin ohutta kosteusvoidetta, joka imeytyy samatien, eikä jätä rasvaista tuntua iholle.

        Äskettin huomasin, että olin laiminlyönyt jalkojen voitelun ja sääret alkoivat hilseillä nilkasta ylöspäin. - Vai olisikohan syy uusissa sukissa. Ostin marketin aulasta muka alpakanvillaiset ohuet nilkkasukat ja huomasin vasta kotona, että niissä oli vai 14% alpakan villaa, 20% villaa ja yhteensä 40% erilaisia tekokuituja. Ketutti vähän oma tyhmyyteni, kun en lukenut tavaraselostetta huolellisemmin ennen ostamista.


      • Lorenaa
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Millaisia pesuaineita käytät?
        Aikoinaan totesin, että on vain vähän saippuoita, jotka eivät kuivata ihoa hilseileväksi. Pesun jälkeen käytän yleensä sekä käsiin että välillä kokovartalollekin ohutta kosteusvoidetta, joka imeytyy samatien, eikä jätä rasvaista tuntua iholle.

        Äskettin huomasin, että olin laiminlyönyt jalkojen voitelun ja sääret alkoivat hilseillä nilkasta ylöspäin. - Vai olisikohan syy uusissa sukissa. Ostin marketin aulasta muka alpakanvillaiset ohuet nilkkasukat ja huomasin vasta kotona, että niissä oli vai 14% alpakan villaa, 20% villaa ja yhteensä 40% erilaisia tekokuituja. Ketutti vähän oma tyhmyyteni, kun en lukenut tavaraselostetta huolellisemmin ennen ostamista.

        LV- pyykinpesuaine on ollut pitkään käytössäni, tulosta pidän hyvänä, on sekä valko-,että kirjopyykille.
        Apteekkien henkilökunta osaa suositella hyviä vartalolle sopivia pesuaineita, jotka eivät kuivaa ihoa. Ihon hoitoon yleensä käytän Aqualan*L perusvoidetta pidän siitä nopeasti ihoon imeytyvänä. Jos kantapäät ovat jopa hilseilevän kuivat, tehokkaampana pidän norjalaista Decubal perusvoidetta, kun jalkapohjiin, jalkaterään sipaisee voidetta ovat jalkaterät pehmeät ja hyvä on kävellä.

        Kysyit mitä voiteita käytän nämä kaikki ovat Orionin tuotteita joita myyvät vain apteekit, hinnatkin kohtuullisen halpoja, noin 10€ - 20€, 100g - 200g tuubit.
        Aina kun menee voide ostoksille, kannattaa keskustella apteekin henkilökunnan kanssa omalle iholle tyypille sopivista voiteista. Minulla on ns kuiva iho varsinkin talvisin, joten voiteiden käyttö oman hyvinvoinnin vuoksi on tarpeellista. Kesä aikaan en tarvitse lisävoiteita. Kävin jopa ihotauti lääkärin vastaanotolla, hän suositteli Orionin pesu- ja hoitovoiteita.

        Jalkojen - säärien ihon kuivuminen on yli 50v melkein joka henkilön ongelma, ei ole kiva kun vetää mustat sukat pois jaloista ne ovat valkoista hilsettä täynnä, silloin on jo oman mukavuuden vuoksi hyvä rasvailla jalkoja. Yksilöllisen tarpeen mukaan jokainen käyttäköön hyväksi havaitsemiaan voiteita.

        Jalkoja kannattaa hoitaa käyttää jalkojen hoitajan palveluita, varsinkin jos verensokerit heittelevät tai jos Diabetes kolkuttelee tai on jo ovella. Kompuroin jalkateräni lastoitus kuntoon. Saatuani jalkalastan pois menin jalkojenhoitajan vastaan otolle joka avustuksella hoito-ohjeilla sain myös jalkojen ihon hyvään kuntoon, tieysti samanaikainen jalkojen hieronta avitti asiaa.
        On hyvä kävellä kun jalat on hoidettu hyvään kuntoon ja se on paljon se.

        L.


      • Pulp-fictio

        Jos kuiva iho jaloissa, kannattaa vilauttaa niitä lääkärille ja tämä voi kirjoittaa reseptin. Sehän on ennaltaehkäisyä, ettei ihoon tule haavaumia ja jokin pöpöliini aiheuta tulehdusta.
        On myös öljysuihkeita, mikä on hyvä kantapäihin, mutta sukat sitten päälle ja toisetkin, muuten jää tassunjäljet lattiaan.
        Kannatta hankkia raspi, jolla vaikka saunailtana raspaa ja jalkasuolaa, mitä laitta pesuvatiin, kun istuu löylyssä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe