Sairas pahentuminen

Eivätole

Eilen kuuntelin puhetta eräältä ry:ltä ja puhuja puheessaan selvitti, etteivät kaikki seuroissa kävijät ole uskovaisia. Hän puhui muun muassa, ettei kenelläkään ole oikeutta vaatia oman pahentumisensa perusteella toista tekemään parannusta. Näin puheen ymmärsin. Tuli mieleen nämä sairaat hoitamiset. Hoitajat, jotka eivät silloin aikanaan eivätkä tähän päivään mennessä ole uskaltaneet sanoa ääneen mistä "pahentumisesta" oli kysymys. Uskon monen pahentuneen esim. omiin irstaisiin ajatuksiinsa, jotka hän kanavoi toisen aivan syyttömän syyksi voidakseen hallita toista - useimmiten kadehtimaansa henkilöä. Minulla on tästä hyvä esimerkki, jota en nyt tähän kirjoita, mutta asia on edelleen hoitajalla/hoitajilla selvittämättä. En ole missään vaiheessa pitänyt epärehellisiä/vilpillisesti pahentuneita hoitajia uskovaisina. Eilinen puhe vastasi henkeen/ sain tukea ajatuksilleni.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vl-nainen

      Gal. 6:1
      Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen.

      3. Moos. 19:17 "Älä paheksu lähimmäistäsi vain ajatuksissasi, vaan nuhtele häntä avoimesti; muuten joudut osalliseksi hänen syyllisyydestään.

      Matt. 18:
      15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
      16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. [5. Moos. 19:15 ; Joh. 8:17; 2. Kor. 13:1; Hepr. 10:28]
      17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. [1. Tim. 5:19,20 | Room. 16:17; 1. Kor. 5:9-13]
      18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu. [Matt. 16:19 ]

      1. Tess. 5:14
      Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.

      Ef. 5:11
      Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

      1. Kor. 5:
      1 Olen kuullut, että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa: eräskin elää äitipuolensa kanssa. [3. Moos. 18:8; 5. Moos. 23:1; Ap. t. 15:20]
      2 Ja te vielä pöyhkeilette, vaikka teillä olisi ollut syytä surra ja erottaa joukostanne mies, joka on syyllistynyt tuollaiseen.
      3 Vaikka minä ruumiillisesti olen poissa luotanne, olen kuitenkin hengessä läsnä ja olen kuin paikalla olevana jo päättänyt, mitä syylliselle on tehtävä. [Kol. 2:5]
      4 Kun te olette yhdessä koolla Herramme Jeesuksen nimessä ja minun henkeni ja Herramme Jeesuksen voima ovat läsnä, [Matt. 18:20; Ap. t. 15:28]
      5 tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä. [Sananl. 23:14; 1. Tim. 1:20; 1. Piet. 4:6]
      6 Te teette väärin, kun kerskutte. Ettekö tiedä, että pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan? [Jaak. 4:16 | Matt. 13:33; Gal. 5:9]
      7 Puhdistakaa siis talonne hapantaikinasta, niin että teistä tulee uusi taikina. Happamattomiahan te olettekin, sillä meidän pääsiäislampaamme, Kristus, on jo teurastettu. [2. Moos. 12:3,15; Jes. 53:7; Joh. 1:29,36; 1. Piet. 1:19]
      8 Meidän on siis aika viettää juhlaa, ei vanhan pahuuden ja kelvottomuuden hapattamina, vaan happamattomina, vilpittömyydessä ja totuudessa. [2. Moos. 12:18; 5. Moos. 16:3]
      9 Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisissä siveettömästi elävien kanssa. [2. Kor. 6:14; Ef. 5:11]
      10 En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita, riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä kokonaan pois maailmasta. [Joh. 17:15; 1. Joh. 5:19]
      11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. [Sananl. 23:20; Room. 16:17; 2. Tess. 3:6]
      12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia.
      13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      • vl-nainen

        Hes. 33:
        7 Ja sinä, ihmislapsi! Minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
        8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
        10 Ja sinä, ihmislapsi! Sano Israelin heimolle: Näin te sanotte: 'Niin, rikoksemme ja syntimme ovat meidän päällämme, ja me riudumme niiden tähden. Kuinka me voisimme pysyä elossa?'
        11 Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!
        12 Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.
        13 Jos minä sanon vanhurskaalle, että hän totisesti saa elää, mutta hän sitten luottaa vanhurskauteensa ja tekee vääryyttä, niin hänen vanhurskauttansa ei ensinkään muisteta, vaan hän kuolee vääryydessään, jota on tehnyt.
        14 Ja jos minä sanon jumalattomalle, että hänen totisesti on kuoltava, mutta hän kääntyy pois synnistänsä ja tekee oikeuden ja vanhurskauden
        15 -antaa takaisin, tuo jumalaton, pantin, korvaa riistämänsä ja vaeltaa elämän käskyjen mukaan, niin ettei vääryyttä tee-niin totisesti hän saa elää; ei hänen ole kuoltava.
        16 Hänen syntejänsä, jotka hän on tehnyt, ei ensinkään muisteta: hän on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää.


      • vl-nainen

        Juud.
        11 Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen tuhon. [1. Moos. 4:16 | 4. Moos. 22:7; 2. Piet. 2:15 | 4. Moos. 16:32]
        12 Nämä ihmiset ovat häpeätahroja teidän rakkaudenaterioillanne, kun he mässäilevät mistään piittaamatta. He ovat paimenia, jotka huolehtivat vain itsestään. He ovat pilviä, jotka tuuli vie ja jotka eivät vettä anna, puita, jotka syksyllä eivät kanna hedelmää, kahdesti kuolleita, juuriltaan repäistyjä, [1. Kor. 11:20,21 | Hes. 34:8 | Sananl. 25:14; 2. Piet. 2:17]
        13 pärskyviä meren aaltoja, joiden vaahtoharjana on heidän häpeänsä, radaltaan harhautuneita tähtiä, joille ikuisiksi ajoiksi on varattuna synkin pimeys. [Jes. 57:20]
        14 Heistä on myös ennustanut Henok, Aadamista seitsemäs: "Katso, Herra tulee pyhiensä tuhatlukuisen joukon kanssa [2. Tess. 1:10; Ilm. 1:7 : 1. Moos. 5:21-24]
        15 ja panee jokaisen tuomiolle. Hän rankaisee kaikkia jumalattomia jokaisesta teosta, jonka he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikista julkeista puheista, joita nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."


      • vl-nainen

        Ps. 82:1
        Asaphin Psalmi. Jumala seisoo Jumalan seurakunnassa: hän on tuomari jumalain seassa.


      • voiteitäraukkoja
        vl-nainen kirjoitti:

        Ps. 82:1
        Asaphin Psalmi. Jumala seisoo Jumalan seurakunnassa: hän on tuomari jumalain seassa.

        Niin mitä sitten seuraavaksi meinaat kopioida ja väärinymmärtää?

        ja miksi siinä lukee Aasph? onko jotenkin jumalisempaa kirjoittaa oikein huonolla suomella RAAMATTUA, onko?


      • melper1

        Nykyinen aikakirja
        Nämä ovat ne saatanan pojat,jotka syntyivät sille. Ensimmäinen on melperi,....


    • ALKSJDölaksjfLAKSJ

      Kun olette nimellisesti lestadiolaisia niin tiedättekö mikä on ollut heräyksen alun työntekijöiden esim. Raattamaan käsitys ja käytäntö tähän seurakuntakuriin?
      Milloin ja miksi on astunut tämä SRK:lainen harhainen mielivalta käytäntöön? Mitä painoarvoa on ensimmäisillä työntekijöillä? Uskallatteko katsoa puuta juuresta?
      Mihin te vetoatte kiistoissanne? Sekö voittaa jolla voimamiehet taustatukenaan?

      • itsepuolustuskurssille

        Se puoli voittaa, kummalla puolella ovat vahvemmat valvojat (=järjestysmiehet) ja suurempi määrä rauhanyhdistyksellä.

        Valvojat heittävät ulos toimitalosta kiistakumppanit, kun kiistellään, kumman oppipuolueen puhujat saavat saarnata.

        Esikoiseriseuran aikoihin esikoiset hävisivät nämä ratkaisevat kamppailut fyysisessä voimassa ja toisaalta myös oikeudenkäynneissä. Siksi esikoiset joutuivat lähtemään ja rakensivat oman uuden toimitalon.


      • alskfölaskjdfälaksdjföl

        Muilla lestadiolaissuunnilla ei ole ilmaantunut näitä hoitokokouskäytäntöjä, hyvän pohjan on antanut mm. Raattamaan neuvot ja henki. Jos puhutaan "ennen kulkeneiden lampaiden askelissa kulkemisesta" niin missä kohtaa ketju on katkennut?


    • dderfghyj

      Ei ole vl-nainen saanut tuhlaajapojan tavoin kohdata armollista Isää Jumalaa, vaan vanhemman veljen katkeruus on täyttänyt vl-naisen sielun!

      • ilkeästikö

        Jaa-a... meinaatko että nuo Raamatun sanat on katkerien ihmisten kirjoittamia???


    • dderfghyj

      " Jaa-a... meinaatko että nuo Raamatun sanat on katkerien ihmisten kirjoittamia??? "

      Eivät ole!! Eivät suinkaan!! Vaan vl-naisella väärä ja katkera asenne niitä ihmisiä kohtaan, jotka raamatullisesti arvostelevat kritisoiden seurakunnassa olevaa mahdollisesti väärää oppia kohtaan ja käyttää lyömäaseena Raamattua eli Jumalan sanaa, jota on tarkoitus käyttää niitä kohtaan, jotka hyökkäävät Jumalan valtakuntaa vastaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe