Paksu Kirje?

PaksuKirje

Eli missä kaikissa paikoissa vielä jaetaan paksu kirje? Onko varmaa tietoa missä ei jaeta paksua kirjettä? Vai tuleekohan se sitten kaikille paikan hyväksyville loppukesästä jonkinlaisena informaatiopakettina?

11

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keväänyö

      Minun opiskelupaikan "paksu kirje" on yliopiston nettisivujen tietopaketti Uudelle opiskelijalle -otsikon alla. Tuli valinnasta kirjekin, oli ohut ja siinä luki mihin minut oli hyväksytty opiskelemaan ja sitten pääsykokeesta saamani pistemäärä.

      Tämä siis Oulun yliopiston käytäntö tänä vuonna.

    • jeejeje

      Itse sain Helsingin yliopistosta vain kahden A4:sen paksuisen kirjeen, jossa kerrottiin hyväksymisestäni ja pääsykokeesta saamista pisteistäni.

    • Marlinne

      Yliopistoon pääseminen ei ole saavutus. Sieltä valmistuminen hyvillä arvosanoilla on saavutus.

      • joooppis

        Mitä hittoo xD etkö ite päässyt yliopistoon vai kuka tänäpäivänä on sitä mieltä että yliopistoon pääsy ei oo saavutus ??:D etenkin liikuntatieteet, lääketieteet, kauppatieteet tms. Viimevuonna esim. liikunnanopettajaks oli yli 1800 hakijaa, joista n.50 pääsi sisään, että mikä se on jos ei saavutus päästä kouluun :D?

        Ja muutenkin, miten tää liitty aiheeseen millään tavalla:)?


      • Mai123456789

        Ne on molemmat saavutuksia. Jälkimmäistä on hyvin vaikea saavuttaa ilman ensimmäistä...


      • etköpäässy

        Kateellisten itkua.


    • Mai123456789

      Aallosta tuli eilen 2 kpl A4 ja tänään vähän paksumpi nivaska opas. Tosin varmaan eri koulut sielläkin voi lähettää eri aikaan.

    • PaksuKirje

      Kukaan muu saanut paksumpia nivaskoja kuin Mai?

      • Kohtatiedetään

        Helsingin yliopiston Farmasian tiedekunnasta tuli eilen paksu kirje. Sisälsi oppaan, uuden opiskelijan ohjeet, osakuntien esittelyvihkosen, tietoa kielikeskuksesta, labratakkien tilausohjeet, ekojen viikkojen iltaohjelman yms.


    • PaksuKirje

      Mutta paksu kirje ei sisältänyt ilmottautumisohjeita yliopistoon tai saamiaisi pisteitä vaan se tuli jo aiemmin? Muita kokemuksia?

    • Ouleborgu

      Oulusta tuli paksukirje; ohjeita, brosyyreita, ainejärjestö-terkut jne eli kyllä tulee :)
      Ilmoittautuminen tehdään ohjeiden mukaan (lue opintopolku ja ota paikka vastaan) ja sitten tulee läsnäolotodistus kotiin. Lisäksi ohjeet yliopiston sivulla eli lukase ne. Älä odota, että sinulle postitetaan KAIKKI mahdollinen kynän kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe